RegioJet chystá na léto vlaky do Chorvatska, pojedou třikrát týdně
Vlak Regiojetu v čele s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: Timotej Gruchalák
Společnost RegioJet obnoví přímé železniční spojení Česka s Jaderským mořem. Na konci června chce spojit Česko s chorvatským městem Rijeka,
Tak vida hned celý vlak a já se tu hádal o pár vagonů z Prahy. Nyní je otázka bude to v lehátku a lůžku nebo jen obyčejné vagony? Plecháč se sveze také vzadu na vlaku nebo plecháče vozit nelze. Každopádně když na to nepřišli u modrých tak aspoň žlutí.
600 míst a 40 plecháčů rozuměj aut. Tak jen ta lůžka a lehátka a můj vlhký sen se splnil.
S váma bych v kupé jet nechtěl 😀
Fakt a to jste usoudil z čeho? Jinak v se mnou pojedete těžko lůžka si kupuji zásadně jen pro sebe a mou rodinu.
Byl to vtip na váš komentář ohledně vlhkých snů, nic osobního 🙂
Vsiml jsem si, ze se tu diskutuje o luzkach/lehatkach, ale ve zprave o nicem podobnem neni rec, ani web Regiojetu se netvari, ze by se melo jednat o lehatkove/luzkove vozy, naopak zminuje „pohodlné sedačky“. Osobne se domnivam, ze pujde o normalni vozy k sezeni, coz celou romantiku akce vecer nastoupim v Praze a rano se probudim v Rijece trochu kazi.
Dost mu fandím. Snaží se najít možnost, kde se uplatnit…. Pokud bude mít další navazují dopravu od vlaku, tak super služba. Nazval bych to Rakousko-uherský severojižní expres. Jen by to chtělo zkrátit jízdní dobu…
Oznámení ÚPDI: https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2020/EET002-20_RJ_Praha-Rijeka.PDF
Tak tento dokument se odlišuje od informací, které kolují jinde. Dle něj by měl vlak jet přes Slovensko, Maďarsko (bez zastavení) a Slovinsko. Hodoš je pohraniční stanice na maďarsko-slovinské hranici.
Tak nevím…
hlavně nevím jak chtějí vyloučit vnitro ČR+relaci ČR-SR, když to má být součástí vlaku Pha-Ba
Může být to, že přímé vozy do Rijeky budou výhradně spací (lůžka / lehátka) a do Bratislavy pojedou vozy k sezení, které se tam odpojí. V takovém případě dává smysl vyloučit přepravu CZ – SK ve spacích vozech.
Skvělá informace. Jen by mě zajímalo na čí licenci pojede po síti SŽ,HŽ? Nejsem si jist zda Vectrony RJ jsou schváleny na síti výše zmiňovaných správ. Půjčit jiné není problém ,každopádně termín je na pováženou..jsem zvědav a rád se opět po mnoha letech projedu do Rijeky vlakem.
No a když jsem navrhoval před časem ,jak oživit lůžka JLV přesně tímto způsobem ,tak jsem byl za hnupa.Ale ten Jančura to asi plánoval již dříve a nyní to spustí,protože není dost dobře možné dostat přidělenou dopravní cestu od tří zahraničních správ (OBB,SŽ,HŽ) dejme tomu do měsíce,nebo za ním stojí někdo hooodně velkej..Jinak vlaky budou asi kopírovat starou trasu rychlíku z Vídně přes Graz,Maribor,Ljubijanu do Rijeky .Jinak docela pomalé v roce 1997 tento rychlík odjížděl z Vídně v 21.55 a do Rijeky dorazil v 9.00 a to ještě stál 2 hodiny v Ljubijani(přehazovali se vozy na Koper)ale účelem nočního vlaku… Číst vice »
Patřím mezi co využijí jen vlak a pak si půjdou vlastní cestou… a hodně doufám, že máš pravdu s tou cenotvorbou! 😀
Ceny toho spoje by pak mohly být třeba třeba i celkem zajímavé, aby to stálo za dobrodružné trmácení se vlakem oproti letence za pár stovek… 🙂
Taky patřím mezi ty, co se nechají jen odvézt a netřeba jim zařizovat i ubytování…
Však i pro takové cestující ten vlak bude. Není se čeho bát.
Letenka za pár stovek do Chorvatska? Určity počet reklamních letenek za pát stovek můžete na lince mít, pokud si to vynahradíte určitým počtem letenkech dražších. Ale na leisure relaci z chudého strátu do chudého to uděláte jak?
Mimo termíny letních prázdnin se letenka Praha – Zadar dala v klidu pořídit za necelé 3 stovky v jednom směru :). A než začne debata o relevanci jednosměrné letenky, tak ano, třeba já si je kupuju, protože se nerad vracím zpět stejnou cestou… 🙂
Ohledně letenek za pár korun je zajímavý článek třeba tady:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/stat-by-se-smartwings-nemel-dotknout-ani-slepeckou-holi-rika-manazer-107904
Neříkám, že takové nabídky v budoucnu nebudou, ale vidím jako neudržitelné, aby byly v takovém rozsahu.
Ten jízdní čas je vážně hodně velký. A je rozdíl, jestli vlak vyjede v 17 nebo 19. V 19 je po práci, v 17 ne.
Když člověk jede někam takhle daleko, zpravidla se na tuto cestu připravuje. Ani není vhodné, aby člověk hned poté, co vyjde z práce, nasedl do vlaku směr Chorvatsko.
Mám zkušenosti s cestování nočními vlaky v Polsku, takže vím, o čem mluvím. Vždy vezu s sebou nějaký batoh plný základních věcí, především oblečení.
A proč ne? Záleží kolik vám je let. Pokud 20-30 a jedete s přáteli a ne s rodinou s babičkou a dětma, tak úplně v pohodě. Vezmete si ten batoh do práce.
Jo, a pak se něco podělá při cestě z práce na nádraží a celá dovolená je v háji.
Ne, já si raději udělám časovou rezervu.
No nic proti, nápad dobrý pokud mezi cestujícími pojede nějaký elektrikář s vadaskou, čokoládou a izolackou, tak bude placen zlatem. Protože až odejde klimatizace a to s touto údržbou na těchto vozech odejde, bude to horor..
Nejezdil náhodou technik od Škodovky ve vlacích Praha – Ústí nad Labem?
Ze šumperského PRASu.
Jo jo, Ampz, WRmz, Bmz 241/5 a ty velkoprostrory z Bmz 235 přijely z Parsu v ještě horší formě než když tam přijížděly. Ale je třeba je také pochválit, třeba takové Bdmpee, Bdpee se jim povedly.
v noci se to bude dát a do Chorvatska přijede tak při 18 stupních a ne příliš hřejícím sluníčku
Dobra nápad byl jsem v Chorvatsku vlakem 2x ale vždy jsem si sebou vezl skútr to bz měl RJ ještě zvážit jeden nákladní vagon… určitě nejsem sám kdo by využil
Ano taky bych uvital, kdyby zapojili i autovagon pro os.auta.
Třeba příští rok, protože, než se hrabat autem, jsem za pár švestek ráno v Chorvatsku a ten „kousek“ dojedu. Dálnice mají dobrý.
V PDF souboru výše je zmiňovaná kapacita pro 40 osobních aut
Dle žádosti je tam 40 míst pro plecháče.
Docela dobrý nápad. Zajimalo by mě, za jak dlouho to jsou schopni projet.
Je to v článku. Čtěte články, ne jen nadpisy. Zabere to míň času než se tady jak truhlík ptát.
No potěš koště. Jak to zjistí nové koště (MiŠ) v Arrivě, opustí jednu z vysoutěžených tratí a nasadí uvolněné motoráčky také do soutěže „vlakem k moři.“ A možná dostanou cestující i bagetu. Tedy pokud za jeho desetidenního působení již neodešla podstatná část zaměstnanců
1.6. a už 10 dní? To teda není úplně excelentní matematika.
Aby to neskončilo stejně, jako vlaky Praha – České Budějovice. Start se odložil a už o nich nikdo nikdy neslyšel 😀
Start se odložil kvůli četným výlukám na trase, nikoliv kvůli neschopnosti RegioJetu.
Každý, kdo trochu o provozování drážní dopravy něco ví, o těch výlukách musel vědět dlouho dopředu.
… aniž by věděl, kdy přesně začnou, a především, kdy skončí. Druhá kolej Brno – Přerov již měla být hotová, dle 15 let starého harmonogramu.
To je zcela nesrovnatelné. Investice na Budějce byla již v běhu.
Již byla v běhu… A termíny výluk a jejich rozsah pro úsek Nemanice – Ševětín nezná nikdo doneška.
Jiří Koucourek Ale houbeles chtěl jen zničit Jižní Expresy ČD se polekaly a už tam jsou nejmodernější vozy a jídelňák… Dále zájem Jihočechů se o něj moc nejevil.
Samozřejmě, že chtěl zničit jižní expresy. podobně jako „zničil“ Pendolíno Praha – Ostrava. 😛
Pletete si (dle mého názoru záměrně) výluky kvůli stavbě defacto nové trati s výlukami pro udržení té staré. To je dost zásadní rozdíl.
Třeba je tento článek o nich, tedy o jejich prodloužení do Rijeky.
Však počkej až bude hotová trať to tam bude jezdit jako ďas a už zase bude Jančura nejschopnější dopravce…
Tak, teď ještě ten noční lůžkový vlak Praha – Salzburg – Zell am See – Kitzbühel – Jenbach – Innsbruck v zimě a budu spokojen 🙂
Takový vlak by zasloužil I panoramatické vozy. Už třikrát se mi povedlo vychytat mimořádnost, kdy railjet jel odklonem a krajinná kompenzace je naprosto úžasná. Xddd
Tak to aby oprášil jídeláky…:)
Jídeláky už nemá – prodal je
Teď ještě zjistit, kdo ty vozy koupil. Nebyly to ČD, že ne? 😀
ČD je nekoupila, jedna firma z železničního opravárenství a po opravě je pronajme na Slovensko
Když bude Jančura jezdit kdekoliv mimo Česko mě to vůbec vadit nebude.
Nechť si jezdí kde chce. Nemám rád „omezování“. Má svý zákazníky, má. tak co? Každá služba si najde svého dodavatele, každý dodavatel si najde svého spotřebitele. Jinak dlouhodobě nevydrží a zanikne.
Rehiojet casto neco placne, pak to neni. Az oprabdu vyjedou, budu tomu verit. Ceny pod 1000 kc super a kdyz clovek nastoupi v Brne, v Chorvatsku bude hodne rychle…
Tak nutno říct, že třeba z Prahy do ČB se po průtazích začalo znovu výrazněji stavět a zároveň tam MD objednalo nové Ex (bez soutěže), jinak by tam už pravděpodobně RGJ jezdil…
Děkujeme za příspěvek z Brna 👍
Pojedou přes Sloveniji, aspoň Magburg (Maribor)?
Je skoro jasné, že přes Slovinsko. Je to rychlejší a úsek problematických HŽ (kvůli kterým prý skončil Jadran) bude co nejkratší.
MaRburg 🙂 Německy se Maribor jmenuje stejně jako to město, ve kterém se prvně projevil ten podivný, stejnojmenný virus od ugandských opic, který se projevuje hemoragickou horečkou a má vyšší smrtnost, než ebola…
to je tak kdyč člověk nezná dobře ty cizí termity :-))
R a G jsou na klávesnici poměrně blízko, mohlo jít i o překlep. Moje oprava byla míněna zcela v dobrém úmyslu 🙂
Podle jednoho maďarského webu to bude Praha – Brno – Bratislava – Rajka – Csorna – Szombathely – Zalaszentiván – Hodoš – Pragersko – Ljubljana – Rijeka.
I kdyby to nevyšlo, jsem vděčný za pokus o spojení na Jadran. Samozřejmě si přeji, ať to vyjde a postupně se rozvíjí.
Turistický trh vlastně zanikl a nyní vzniká znova, po restartu může vypadat zcela jinak, tedy i dopravní schéma. Soukromý kapitál si hledá cestu, vnitrostátní doprava bude ještě dlouho v útlumu a na předcovidové počty se možná nedostane ani za 5 let, tyto dva argumenty stačí k tomu nabídnout přebytečnou kapacitu pro Chorvatsko.
Já sázím, že to bude grandiózní úspěch a taky, že RJ se udrží i letos v černejch.
Taky bude záležet na letecké konkurenci, a její ceně, přeci jenom kodrcat se vlakem nebo letět je docela rozdíl. 🙂
Do Rijeky se ovšem z Prahy snad nikdy nelétalo (?). Jen Zadar, Split, Dubrovník.
Létalo se do Puly, tuším. Asi jednu sezónu.
Ale vlastní auto to neodvezlo. Takový podstatný detail.
To lze vždy zapůjčit v půjčovně na místě.
A to si zase nedovezete své věci. A mám odzkoušeno, že až do Edinburghu se finančně vyplatí tahat svoje auto.
Evidentně nejste zákazníkem pro tento spoj. Ale netrapte se tím, pojede i bez vás.
navíc do Rijeky to netrvá až tak dlouho, aby se naplno projevila výhoda letadla
Smart určí nezlevní 😂
Kodrcat? Kdy jste jel naposledy vlakem?
Rijeka není zase takový objev. Je to celkem blízka a trať není tak hrozná. Dlouhá léta tam jezdí sezónní noční vlak z Mnichova, dokonce denně.
Zde sice bude méně koupěschopná poptávku než jsou Němci, ale zase by mohly být nižší náklady (ojetiny + levný východní personál). I když cena za průjezd přes ÖBB, SŽ, HŽ bdue asi stejná.
„Vnitrostátní doprava bude ještě dlouho v útlumu“? Jak jste na tento nesmysl přišel?
Když bude plno zahraničních destinací nepřístupných, jak to zatím vypadá, že bude, tak si lidi udělají dovolenou alespoň v Česku, a poptávka po dopravě tak jistě vzroste.
Příjmy se propadly celosvětově a poměrně drasticky, bude trvat několik let než se tomu stavu před covidem přiblíží a neřešení na úrovni vlády za svoje škody, které způsobili lockdownem, to ještě umocní. Uvidíme kolik bude nezaměstnnost dejme tomu za rok, něco přes 10% by mohl být TOP, atd. Úměrně tomu poklesne doprava, turismus ten bude taky poškozen, jak uvádíte, prostě cestování bude ještě dlouho na nižších úrovních – 5 let je poměrně střízlivý odhad.
DOTAZ na autory článku – bylo by možné aby RGJ popsal v čem se bude vlak do Rijeky lišit od vlaku RGJ do Banátu? Zejména jestli bude vlak rozdělen na část k „zabavení/popíjení“ a na část „ke spaní/cestování s menšími dětmi“?
viz zkušenosti z Banát Expressu, kde v ročníku 2018 nový dopravce umožnil cestujícím volbu jestli se bavit nebo jestli spát (na rozdíl od ročníku 2017 kde dopravcem byl RGJ).
https://zdopravy.cz/jizdni-rad-nejdelsi-vlaku-regiojetu-poveze-i-vozy-ceskych-drah-467/
tak vlak do rijeky bude normalni vlak.
vlak do banatu byl chlastaci a parici special.
se sivim, ze to vubec resite .)
Divil bych se, kdyby do Chorvatska někteří cestující nechtěli vlakem zejména proto, aby cestou mohli „chlastat a pařit“. V normálním vlaku se nekouří, a v rámci uspokojení zákaznických potřeba RGJ některé svoje nevyužité vagony použije jako „kouřící“.
Proto jsem navrhoval redakci tento dodatečný dotaz, aby RGJ jasně vysvětlil pro „jaké“ cestující zamýšlí tento vlak.
Kouření ve vlaku je zakázáno a nikdo na tom nechce nic měnit.
Ten zákaz kouření ve vagonech je ze zákona (a je tento zákaz obsažen i v rakouských, slovinských a chorvatských zákonech)? Nebo tento zákaz vyhlásil dopravce (tj. existuje možnost, že dopravce zruší zákaz kouření)?
Obojí.
zákaz kouření ve vlaku je hlavně v evropské směrnici.. platí v celé EU
Prosím vás, nebuďte směšný. Co brání RegioJetu obejít národní i evropské zákony tak, jako zákony obchází některé podniky u nás či v Rakousku? Vyhlásí jeden vůz pro uzavřenou společnost, podmíní to třeba svoji kartičkou, kterou už léta provozuje a hurá za zábavou s nikotinem.
Pro Hynek: To by mi nevadilo. Když si někdo na dovolené si potřebuje (popít a) zapálit, tak je to jeho volba, pokud svým chováním nebude rušit ostatní, zejména rodiny s menšími dětmi.
Čili: pokud ovínění/opivovaní lidé s cígárkem budou v jiné části vlaku než děti, proč ne?
A proto bude soukromá firma vždycky lepším hospodářem než neschopný stát. RJ hledá příležitost za každé situace a zaplňuje díru na trhu.
Proč s tím nepřišly dráhy? Mají 100x víc technických možností to zajistit. Protože je to neflexibilní státní moloch líný jak vandrák v létě.
Oni jsou NÁRODNÍ dopravce, nikoliv MEZINÁRODNÍ 🙂
RegioJet je taky Národní dopravce 🙂
Spíš STÁTNÍ. Že jsme vyhubili sudetské Němce, to myslím ještě nedává důvod tahle slova takto zneužívat.
Vyhubili? Odsun Němců byl spravedlivý trest za jejich podporu Adolfa Hitlera a protičeské aktivity.
Málo známou kapitolou dějin je německé povstání v roce 1918, bezprostředně po vzniku Československa, 15 let před tím, než se Hitler dostal v Německu k moci. Toto povstání musela potlačit armáda.
Hmm že by děda byl nějaký velký zastánce Hitlera, to bych neřek…Odsun Němců byla msta, uplatňující kolektivní vinu. Nicméně tehdy se to tak nebralo… Krásné je, když se přeživší z koncentráku vrátí do rodnýho města aby následně byl uřvanými „polokolaboranty“ odsunut… Mám přidat podrobnosti?
Klidně, někteří to evidentně potřebují ….
Bohatě stačí že děda byl Neměcký 50% Žid z rodiny sídlící nekolik generací (prababička Židovka, praděd Němec) v Sudetech… Takže většina příbuzných z jeho strany skončila v plynu a on byl „za odměnu“ odsunut. Zůstala jen babička – rodilá Češka (tu bolševici zavřeli do kriminálu, páč měla za muže „odsunutýho Němce“ a táta… Krásná to byla doba, jen co je pravda! a nejvýkonnější „uřvánci“ co se intenzivně podíleli na „hladkém“ odsunu byli často bonzáci, kteří takto „zametali“ aby na ně to, že byli kolabornati, neprasklo.
s tou jednoznačností bych byl opatrný, nebo snad Němce někdo nutil, aby vyvolali válku?? aby v 38. vyhnali čechy z tzv. sudet? jestli chcete, taky můžu přidat další podrobnosti, odsun byl logický důsledek a nemylte se, pokud by tu zůstali, zase by začali dělat problémy dříve či později, důležitější je, jaké mohou být vztahy teď a v budoucnosti, než to co bylo
Kakove, jen pro upřesnění – ti „vyhnaní Češi“ v Sudetech byli přednosta stanice, přednosta pošty, náčelník stanice, velitel četníků a jeho zástupce a v pohraničí i financ. Žádnou z těchto funkcí totiž Němec jako občan druhé kategorie v Československu provádět nemohl.
Tolik jen pohled z druhé strany…
Němec takovou funkci vykonávat nemohl, protože československá vláda nemohla mít v Němce důvěru.
Německé povstání v roce 1918 proti Masarykovi a ČSR: https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsazen%C3%AD_Sudet_(1918)
Mýlíte se. Po připojení Sudet k III. Říši nebykli Češi vysídlování centrální mocí, nýbrž šli sami.
Centrální moc na vysídlení nebyla potřeba, když se našla spousta fanatiků, kteří vraždili Čechy stejně jako Židy.
>odsun byl logický důsledek a nemylte se, pokud by tu zůstali, zase by začali dělat problémy dříve či později
Jako třeba Tyroláci v Itálii nebo Lotrinci ve Francii. Nebo tam ‚to bylo něco úplně jiného‘?
Hezky se to rozjelo od mé vedlejší poznámky, ale já chtěl hlavně říct, že i kdyby tu žilo 99% Čechů, je sviňárna ČD používat slovo Národní. To bychom totiž po tom 1% nesměli chtít daně (ale i tak z nich tím děláme občany 2.kategorie, přesně důvod, proč např. byli za 1.republiky nespokojení ti Němci).
To už spíš je opravdu Národní dopravce RegioJet, když ho nevytvořil Slovák nebo Polák (rozuměj: občan ČR).
Asi proto, že zlé ČD i přes opakované pokusy zjistily totéž, co nejspíš letos po sezoně zjistí i hodný Regiojet.
Že je to z různých důvodů značně nerentabilní.
Ne, letos to je pojištěný. Řeklo se, že Češi můžou jenom na Jadran, letadla skoro nelítají, autem přes Rakousko jenom bez vyčůrání. Poptávka je zajištěná.
Možná ano, možná ne. Očekávám, že přístup Chorvatska bude letos trochu jiný než v minulosti. Ani by me nepřekvapilo, pokud by třeba i odpustili poplatky za dopravní cestu.
V minulosti nebyl problém dopravní cesta, ale nafta. Řešení jet jen do Rijeky (elektrika + mnohem blíž) tento problém asi řeší. (Nejsem schopný posoudit o kolik je moře u Splitu hezčí a zajímavější než u Riejky).
No vlak, který jede mnohem kratší vzdálenost výrazně kratší čas by mohl být úspěšnější než věšení kurzových lehátek na nějaké zoufalé vymetáky.
ČD to neuměly prodat a poslat k moři samostatně – nikdy se to tak nědělalo, urazili by se ostatní státní molochy atd. atd.
tohle taky bude docela vymeták, ale na druhou stranu u nočního vlaku zas tak podmínka co nejkratší jízdní doby není tak akutní, jako u denního dojíždění do práce
Ale no tak Marku.
Předpokládám, že jsi vystudoval na soukromých školách a léčí tě pouze soukromí doktoři.
To že někdo má nějaký nápad, neznamená že druhý je lenoch.
Tvoje invektivy k státnímudopravci jsou mimo mísu.
Jakože kdo nepracuje pro ČD by neměl mít nárok na zdravoní péči, přestože si zdravotní pojištění platí?
ne, jen se mu snaží vysvětlit, že státní sféru taky mnohdy využil, proto není nutné tady bezmyšlenkovitě čpět oheň a síru na státní sféru
Já ji využil včera a bylo to krásné. Jednička vzor blešák. To si síru rozhodně nezaslouží!
Pane Kocourek já z vás seru smíchy takovýho vola jsem fakt ještě nezažil :DDDDD Tohle tady nikdo přece nepíše.
Pane Kocurku a vy jste spadl z višně nebo z jabloně? Těžko říct, zda-li nám to povíte, jedno je však jisté – upadl jste na hlavu.
srovnávat vzdělávání (jehož cílem není a nemá být generování zisku) a obchodní činnost je mimo mísu
To je otázka. Proč by zrovna trh se vzděláním měl být nějak zásadně jiný, než třeba trh s potravinami nebo s dopravními službami?
Je to tak správně, soukromník teď zkusí nabídnout např. Chorvatsko, pak to případně zruší, a „stát“ zajistí mj. i základní dopravní obslužnost. Pro většinu je důležitější ta obslužnost, jejíž určitou stabilitu zajišťuje právě ten „neflexibilní státní moloch líný jak vandrák“, díky za něj.
ZDO zajišťuje především stát a kraje. Dopravci jsou až druhá úroveň. Nedělejte z ČD spasitele, nezdá se mi, že by jiní dopravci v rámci ZDO byly nějak „nestabilní“.
Tak ještě že nikdy žádná soukromá firma nezkrachovala. No, bude to tím, že je to vždy lepší hospodář….S lidmi, kteří to vidí jen tak černobílé jako vy, je vždy sranda. Jak se říká, jednodušší lidé mají jednoduché soudy.
Kdyby se měly ČD řídit pravidly trhu a neměly za zadkem stát, tak tady dávno nejsou. Tolik k tomu krachování.
(Snad jsem to napsal pochopitelně, přece jenom – jsem dost jednoduchý člověk.)
Já jen, že v prvním příspěvku je napsáno, že soukromník je vždy lepší hospodář než stát. Což asi není úplně pravda, když i ti soukromníci krachují. Někdy jsou přímo mizerní hospodáři. Taky není úplně jasné, jestli by RJ (nebo kdokoliv jiný) jezdil tam, kde by se mu to nevyplatilo.
On stát nikdy nezkrachoval? 🙂 Jen na našem za posledních 150 let asi 6x, co si vzpomínám a i ten současný funguje na principu „to se nám to debužíruje, když nám lidi půjčujou.“
„Jen na našem _území_“, pardon.
A kolikrát že byly ČD/ČSD oddluženy, případně byl prodán majetek státu, který ji sám stát zadarmo dal?
Zrušilo ? Není divu jako třeba se spojem do Beogradu půlku vlaku obsadili dělníci, smradlaví a hluční. Jeden mi z ČD říkal že dráhy jsou rády že se toho zbavily že dělali akorát problémy a ať si je Jančura nechá se svými 15ti vagóny do Košic… Co se Chorvatska týče tak prostě o to byl malý zájem, je to dlouhá a pomalá cesta. Navíc to bylo před lety a koleje byly pomalé. Možnosti sice má ale Jančura ví že lidi tím jeho vlakem pojedou i kdyby náhodou jel přes Záhřeb což si ale myslím že Jančura je mazaný takže tam… Číst vice »
Rozhodně dobrý nápad, nicméně o úspěchu či neúspěchu bude rozhodovat především cena…
A taky to, jestli se to povede masivně prodat cestovkám, tu poznámku v tiskové zprávě bych nepodceňoval.
Pokud nevykoupí cestovky minimálně půlku, nevěřím ve víc než jednu rotaci týdně…
A pro cestovky je to samozřejmě hodně pozdě… Ale třeba se něco povede, celá sezóna bude letos hodně jiná…
Cestovky mají v letošní sezoně takový binec, že vyprodat Chorvatsko do posledního bungalovu a poslat tam lidi vlakem je skvělý způsob propálení voucherů a záchrany vlastní prdele…
Pro cestovky je to naopak včas, protože teprve začínají dojednávat, co bude možné?
Bude to určitě úžasná cesta. Do kupé sebou chytit smraďocha nebo chrápače, případně rodinku s dětmi co jim právě rostou zuby a dávají to hodně hlasitě vědět. To bude přímo noc cestovních snů.
Když člověk chce, tak si vždycky najde proč je to špatně 🙂
Ale toto není konkurence autům (tím jezdí rodinky, co si berou miliardu věcí a s tím se stejně do vlaku nevejdou), ale autobusům. A myslím si, že tam je ta šance na „smraďocha“ a podobně rozhodně větší než u kupé 🙂
Autovlak by na dlouhou cestu přes několik států, kde je třeba ještě navíc mýto na dálnicích měl smysl…
To ano, nicméně předpokládám, že toto nebude autovlak. … A pak je samozřejmě otázka, kolik to vlastně bude stát 🙂
bude to autovlak – kouknete do oznameni
Tak to by mohlo být zajímavé. Pak už je hlavní ta cenová politika 🙂
40 míst pro plecháče tu máme.
Tak si kupé zarezervujte jen pro sebe. .
a u CD by jste rodinku s detmi, kterym prave rostou zuby nechytl? Nebo treba toho smradocha?
Ano všude zřejmě, proto raději budu sedět na prdeli ve svém i třeba v koloně nebo čekání, ale pořád ve svém.
Většinou má rodina 4 kusy, což plusímnus sedí na jedno kupé. Smraďoch přes umakart smrdí málokdy a zase ne každému dítěti rostou aktuálně zuby, proboha…
Až na to, že kupé má šest míst a za čtyřmístný business bude chtít pořádně zaplatit. Takže asi tolik k té matematice.
tak si sedněte do svého auta a nepruďte u článku pod železniční tématikou
Pokud bude dobrá cena tak to letos zkusím vlakem!
Bude. Ze začátku bude levná ale pokud si s ním nesjednají nic cestovky tak bude mít smůlu 🙂
By mě zajímalo, s čím tam chce jezdit 😅 Když to budou noční, tak předpokládám že ty jejich bombový Bcmz (bez klimy?) nebo tam dají Bvcmz co přitáhly z Německa případě Bcm co přitáhly z Belgie? Mě se zdá že žádné z těchto vozů kromě hvězdných Bcmz nejsou ve stavu kdy by dokázaly tak dlouhé jízdy dokončit v provozním stavu.
Tak hvězdné Bcmz budou jezdit do Rijeky a to ostatní se nasadí do Košic, až se otevře hranice.
Pokud tomu tak opravdu bude, tak to bude jízda utrpení bez klimy.
Když cestuji spacím vozem bez klimatizace (nejčastěji nějakým polským WLAB), tak otevřu okno na škvíru a přetáhnu přes něj roletu. Úplně stejné řešení lze použít i v Bcmz od RegioJetu. Funguje to, nemohu si stěžovat.
Akorát ten dole mrzne zatímco se ten nahoře potí stále stejně. O hluku nemluvě.
Neřekl bych, že je v tom nějaký velký rozdíl.
Tak hluk klimy je o mnoho menších, než když otevřete okno a při 160 km/h Vám fouká do kupé vzduch a při brzdění ještě ovoněný spáleninou.
A k čemu ti je klima, když ti v Ogulinu nasadí dvě motorové lokomotivy a ty do těch kopců udělají elektřinu pouze pro sebe a do vagónů stejně nic nejde. Takže ti klima nefunguje 🙂
Do Rijeky je to ale všude zadrátovaný ne, takže „jejich“ Vectron případě TRAXX by zvládly celou cestu ne?
Do Rijeky ano, ale dolu do Splitu ne.
A RJ bude snad jezdit do Splitu?
Do Splitu bude příští rok jezdit přímý vlak z Bratislavy, pokud klapnou všechna mezinárodní jednání. Usilují o to především ÖBB, vlak má jet trasou přes Rakousko a Slovinsko, nikoliv tou starou přes Maďarsko.
Jediná 193.743 ve službách RJ dá CZ-A-SI a HR. Předpokládám, že do Vídně pojede jako klasické „pravidlo“ a Pak bude protaženo do Spielfeld-Straß. Fíra od Westbahn potom pojede spát s taxi do Leibnitz.
Předpokládám, že trať Spielfeld-Straß – Maribor bude už sjízdná pro nápravovou hmotnost 22,5 t, protože se ve Spielfeld-Straß začaly objevovat slovinské Taurusy.
A proč zrovna tenhle Vectron? (Promiňte za debilní otázku, „jejich“ Vectrony neznám do hloubky.)
Jen podle ohlášené trasy potřebuje CZ-SK-H-SI-HR.
Ty tam snad jezdí na výjimku. Každopádně Pivka-Ilirska Bistrica-d.m. je celá C2, takže s Vectronem tam nejspíš neuspějí.
Vy máte pocit, že u RJ pracují jenom samé ženy, Jiří24?
Co????
Jiří24: Tohle: …dají Bvcmz co přitáhly z Německa případě Bcm co přitáhly z Belgie?
Luxusni rozhodnuti a potesujici zprava. Ma to celkem i logiku v tom, ze vsichni do Chorvatska jezdi autem a ty cesty jsou v peak time fakt mega pretizene… O parkovani ani nemluve. Mistni linkove autobusy prochazeji obnovou a maji klimu.. za nejakych 12 kuna vas odvezou pres Opatiji az do Lovranu . to je 1,50? euro. Nevidim v tom problem, v London vas to tez vyplivne na letisku a nejakych min. 45 minut jedete busem nebo vlakem do mesta.. Taxiky nejsou drahe.. Rijeka – Lovran 150? kuna. Co je potesujici Chorvati stale drzi zimni ceny a ceny najmu za apartament… Číst vice »
Panakisu, nechci Vas strasit, ale divil bych se, kdyby RJ bral nejake „venkovni“ pasazery. Podle danych indicii to bude spis hotel na koleckach, charterovy vlak.
Pro cestovní kanceláře bude vyhrazena pouze část kapacity vlaku. Pro individuální cestující bude míst dost, takže pán se nemá čeho bát.
„cesty jsou v peak time fakt mega pretizene“ takto se vyjadřují děcka, ne dospělý člověk.
Jak je v Lovranu? Byl jsem tam pred cca 7 lety, plaz Medveja byla paradni 👍🏻
Dobrý nápad, nechť se to povede. Když bude dost místa ve vagonu a příznivá cena, by mohl uspět.
Tak to je poslední zoufalej čin, jak se dostat na přeplněné a neupravené pláže Chorvatska.
16 hodin ve vlaku a pak jeste třeba 7h busem na Makarskou po Jadranské magistrále. V případě jižnější destinace ještě déle.
Představte si, že jste průměrný český dovolenkář v sandálech, co neumí ani slovo cizím jazykem, máte už půl roku v kolbence daný termín pro dovolenou a hlavně se totálně nevyznáte ve všech těch virusových předpisech.
V této letní sezóně máte na výběr buď toto, kde těch 16 hodin ve vlaku můžete strávit klidně spánkem nebo nasáváním piva, anebo Mácháč.
Průměrný český dovolenkář naloží svou Felicií a vyrazí. Na chalupu 🙂
Přesně tak.
Tady na Moravè.
Tak se nauč Anglicky nebo alespoň Rusky vyhoď sandále v Chorvatsku děláte akorát ostudu. Na virus ser kdyby nebyla na hovno EU a idioti co jeli do Itálie bylo by po problému. Pokud jste fakt takoví idioti že musíte furt někam lítat a já nevim co tak si pak do toho Chorvatska jeď. Máš ale jistotu že to bude levnější jak benzín ale po čase vám to pěkně natáhne a tu hrůzu sandále by měli zakázat
No tak takovejhe ať jede k Berounce pod stan.
Kolem Rijeky je dost zajímavých míst, které jsou v okolí. Netřeba jezdit dál na jih.
Na Krk je to coby kamenem dohodil
A proč zrovna na Makarskou, dá se jet právě i do okolí Rijeky – např. Crikvenica a okolí nebo na druhou stranu Opatija. Autem je to do Rijeky dle dopravní situace 9 až 11 hodin. Já toto beru jako pozitivní zprávu, jak se vcelku pohodlně dostat do Chorvatska, teď jen záleží na něco, pokud to bude okolo 2000 za zpáteční, je to pohoda.
Makarska byl příklad. No jestli vy tomu říkáte “pohodlně” tak to já mám o pohodlném cestování daleko jiné představy.
Tohle nebude pro návoz turistů do Dalmácie, ale na Istrii a Kvarner. Tam už existují i hotelové resorty na úrovni a letadlo se tam vypravovat nevyplatí. Takže vlak by mohl být řešením. Do Splitu se to naopak vlakem moc nevyplatí, když to jede 24 hodin.
tak mužes si výhodně zaletět do Egypta na ól inkluziv, že jo 🙂
Nejak nechapu, co porad polovine naroda vadi na Chorvatsku, jasne neni to uplne ono, kdyz se clovek necha dovezt do hotelu a pak jen ujde par kroku pred hotel na plaz, kde je narvano, ale staci dojit/dojet kousek dal mimo centrum a clovek ma malou soukromou plaz jen pro sebe, more je take krasne…. Par let jsem tam uz nebyl, ale nemuzu zapomenout jak jsem si uzival koupani u Trogiru, Omise, Lovranu… Navstivil jsem zeme jak v Evrope, tak Africe a Asii a videl stovky plazi, ale fakt si nemyslim, ze zrovna Chorvatsko je neco horsiho a pro nekoho, kdo… Číst vice »
RJ prostě podniká a hledá možný potenciál obchodu a zisku. Toť vše. Přesně tak to má být!
s regiojetem jsem nedávno skončil co zrušili storno na účet…. člověk si chtěl přesunou čas s tím že dočasný kredit použiju na jinou jízdenku… budiš ještě takhle. jindy jsem si nechal vrátit prachy a objednal novou. ale když sem jednou takhle učinil tak mi nová el. jízdenka nepřišla a kredit zůstal dočasně na jejich nějakým meziúčtu a pak jsem ještě musel zaplatit novou jízdenku protože jsem se z nepochopitelných důvodů nemohl k otevřené jízdence už přihlásit.. takže jedna jízda a prachy za dvě … tak takhle se vydělává NAS..T!!!… až bude hlásit propad cestujících zatím co čd budou na stavu… Číst vice »
Říkejte si co chcete, ale tohle přesně na Jančurovi obdivuju a kvůli tomu ho považuju za pana podnikatele. Vždycky přijde s nějakým novým obchodním plánem a dotáhne ho do konce a díky tomu se zase trochu rozčeří vody v našem zatuchlém rybníčku. Přijde mi to jako skvělý byznys plán. Poptávka dovolenkářů bude obrovská, přebytek ubytovacích kapacit v Chorvatsku asi také velký. Běžné cestovky pomalu krachují, letadla jsou uzemněná… A hlavně, co bude nejdůležitější, bude hromada lidí, co si netroufne tuhle cestu absolvovat autem, protože se budou obávat ztvrdnutí na hranicích. Ono to možná vlakem bude klidně trvat 2krát tolik co… Číst vice »
Počkal bych až bude jasné jak přesně to bude fungovat a kolik to bude stát. Myšlenka určitě zajímavá,ale má spoustu háčků a otazníků. Prvním je cena druhým kam všude se bude možné autobusy dostat.
Čas nebude až tak zásadní problém, když to pojede přes noc. Ve vlaku se aspoň trochu vyspíte, což se při cestě autem nebo autobusem moc nedá. V Rijece jsem byl na konci února ještě před nastolením totality a nebylo to špatné. Zajímalo by mne, jestli už dokončili rekonstrukci přednádraží a silnice, která tam vede. Bylo to rozkopané tak, že si tam přestup na autobus nedovedu představit.
A kde to bude zastavovat? To by mohl být zajímavý spoj na jih Rakouska a do Slovinska.
To se dozvíme v nejbližších dnech.
V Babicích u Hradišťa. Z Hamé tam budou připojovat dva vozy plné paštik.
moment, LE nic takového zatím neohlásil…
Za předpokladu, že to tu lidi z RJ čtou, tak navrhuju zajištění přestupu do Koperu (případně tam můžou poslat část vlaku). Slovinské pobřeží je také fajn.
Praha, Pardubice, Brno, Břeclav, Petržalka, Lublaň, Rijeka.
Teď by se jim určitě hodili jídelní vozy na takovou dálku. Mají je ještě vůbec, jsou provozuschopné? Autovlak nemají pokud se nepletu, ale v cíli by se hodila spolupráce s místní autopůjčovnou aby si zákazník mohl už dopředu (i bez větších znalostí cizího jazyka) půjčit auto a na nádraží by ho čekalo 😉
Nevím, jestli ještě nějaké mají některé zdroje říkají že mají ještě 2 některé že už žádné ale byl by to výborný nápad 👌
Ne, můžes si dát cestou dortíky (dost hnusné) nebo jeste hnusnější mátový čaj jeho řízečky jsem nezkoušel ale byly by dobré (miluju řízky) a sushi nežeru. Takže primitivní občerstvení a uvidíme co nabídne já sázím že to ukončí co nevidět.
Náhodou dortíky jsou fajn, v croissantu je šunka co má skoro nulový obsah masa, a řízky jsou odporně tvrdé a ten salát je snad nehroší bramborový salát co jsem kdy jedl. Proto bych byl pro to aby se zpět zavedl ten jídeňák a místo toho šunkovýho croissantu vrátili ten s mozzarellou případně ten sýrový s křenovou pomazánkou.
švestkovej koláč, výborný!
Pořád stojí na Smíchově… nějaký přišly o dveře (asi dosazeny do jiných vagónů) ale jinak tam stojí cca 3-4 co jsem zahlédl a mohl jsem identifikovat
..
Klobouk dolů. Že bych se poprvé v životě vydal do Chorvatska? 🙂
Ještě bude zajímavé, na kolik spočítají cenu. Jestli 2K CZK OW, tak není co řešit…
Trošku se obávám, že Regiojet reaguje na virtuální poptávku z internetových fór. Vlak do Chorvatska je výhodný v podobě autovlaku, kde si ráno dojedete svým autem až do ubytování, respektive vám alespoň výrazně zkrátí dobu řízení, když jedete až na jih Chorvatska. Nevidím moc smysl v tom, že ráno přesunete hromadu věcí do autobusu a pak v letovisku s těmi věcmi půjdete pěšky do ubytování. To už je lepší jet autobusem CK, který vás i s věcmi naloží ve vašem městě a vyloží před hotelem. Jako jednodenní výlet k moři, kdy si vezete jen plavky a platební kartu, je to… Číst vice »
Poptávka po vlakovém spojení do Chorvatska existuje. Problém je v tom, že státní dopravci nebyli v minulosti schopni udělat kloudnou cenovou nabídku, která by byla konkurenceschopná vůči autu.
Možná se to změní příští rok, ÖBB mají zájem na spuštění nového nočního vlaku v trase Bratislava – Split přes Rakousko a Slovinsko, v kategorii NightJet. Pokud státní dopravci budou jezdit do Splitu a RegioJet do Rijeky, není to do budoucna špatný koncept.
nejen cenovou, i trasa byla nevýhodná
přes Maďarsko pojede i Regiojet..takže v tom si sou za jedno
Zde myslim hraje jistou roli zvyk, jezdit do chorvatska autem, ale jde opravdu jen o zvyk ke kteremu svadi relativni blizkost severni casti zeme. S vlakem by to zde jinak melo byt podobne jako v jinych destinacich s letadly. Podstatna cast turistu, zejmena tech mladsich, s cestovkami nejezdi, na misto cestuje na vlastni pest a ubytovani objednavaji v bookingu nebo airbnb. Dalsi veci je, ze roste pocet mladych lidi z mest, kteri autem prakticky nejezdi a nebo vlastni auta zdedena po pribuznych, se kterym by se cestovat takovou dalku obavali. A to muze byt prave cilova skupina takoveho vlaku. Jen… Číst vice »
Jaké destinace na jihu? Podívejte se na chorvatskou železniční síť. Trať končí ve Splitu a vede daleko od pobřeží. Svou rychlostí a vedením je pro pasažéry totálně nezajímavá. RJ jde dělat byznys, ne obšťastňovat šotouše. Pro RJ je důležité vyslat co nejvíce dovolenkářů a mít z toho co největší výdělek. Rijeka je daná jako cíl vlaku kvůli tomu, že se nachází blízko za chorvatskými hranicemi, tj. to nejdůležitější – překročení hranice bez individuálních kontrol na virus – bude splněno. Dál už budou rozvážet autbusem, což je časově i finančně v Chorvatsku jednoznačně nejefektivnější.
Do Splitu bude příští rok jezdit noční vlak z Bratislavy, pokud vše klapne. Letos ale určitě nic nebude.
@tady na morave: to ja prece chapu, ze ta trat dal nevede, proto jsem pouzil vetu: „Jen skoda, ze ten vlak nemuze nejspis na jeden zatah obslouzit i destinace vice na jihu.“
Chorvatsko ale není destinace, kam by se nějak hromadně jezdilo za poznáním. Tady model „přijedu vlakem, půjčím si auto a cestuji po okolí“ nebude fungovat. On bojuje o zákazníky, kteří by jinak jeli autobusem a nabízí jim, že sice budou několikrát tahat svá zavazadla, ale nemusejí sedět x hodin nehnutě v tom autubuse. A pak je úplně maličký segment železničních šotoušů, kteří s ním MOŽNÁ pojedou, ale nechtějí za jízdenku moc zaplatit (vidíte tady v diskusi návrhy cen, v podstatě chtějí za cenu obyčejné jízdenky ČD Praha-Vídeň dojet až do chorvatského letoviska), který je hodně vidět na diskusích, ale reálně… Číst vice »
Minimálně za 2000 kč
Že jste jim radši neporadil, když to vymýšleli. Teď už je pozdě. Člověka jako vy by určitě zaplatili zlatem.
Dá se pojmoout dovolená-výlet i bez hromady, většinou zbytných, věcí.
O tom mě nemusíte přesvědčovat.:-) V ekonomickém zájmu pana Jančury ale doufám, že existují koupáci, kteří uvažují také tak.
vzdyt to bude autovlak – mrknete na oznameni…
Super. Tohle je přesně ten obchodní model. Vlakem pohodlně přes noc, kdy i ten největší vlakový low-cost bude pohodlnější než ten nejdražší autobus. A ráno od stejné společnosti garantované autobusy, kterými budete pokračovat až prakticky do hotelu. Model ČD byl nevýhodný právě z toho důvodu, že nebylo navazující spojení. Buď si vést sebou vlastní auto nebo si jej půjčit na místě. Nebo chorvatskou veřejnou dopravou. Kéž by vlaky RgJ nabízely i přepravu kol. Dokázal bych si představit, že jeden vůz by byl určen jen pro přepravu kol a kufrů, kam si je na noc odložíte a na „palubu“ si sebou… Číst vice »
Kedysi cca 2002 chodil vlak z BA do Splitu plus dva autovozne beznadejne obsadené . Vo vlaku pánko z Chorvatska, prišiel za nami opýtal sa kam presne cestujeme, hned nám ponúkol autobus , zaplatili sme niekolko málo kún a mali sme zabezpečenú cestu tam aj naspäť, čudujem sa aj s presným časovým harmonogramom, v prípade meškania autobusu vlak čakal. Toto presne ponuka RJ svojimi autobusmi. Je to super, čital som v predchádzajúcich komentároch , že tahat sa s batožinou je zlé. A kolko tej batožiny potrebuješ k moru? Ked je pekne poukladaná tak za igelitku? Pre dvoch ludí je velký… Číst vice »
Na týden pobytu mám vše v batohu, plavky náhradní boty, pár triček, mikinu a náhradní kalhoty… Nicméně znám typy, co stěhujou celou ledničku i se špajzem…Já jezdím nejraděj na lehko.
Neboj, to prijde… az budu deti.
Děti jsou, 2 kuci. každej mají svůj batoh. Žena taky. Na týden podytu v létě kdekoliv nepotřebujem nic, co bychom neunesli. Všechno ostatní je k mání většinou an místě. Ubytování jsme dycky sehnali v soukromí. S cestovkou jsme na dovči nebyli nikdy.
Autobusy po břehu a Jadrolinija na ostrovy (myslím, že pořád ještě dost levná a pro pěší bez rezervace).
Výborný pokus. Sezónní vlaky k moři mají smysl. Jsem si jist, že ten vlak bude beznadějně vyprodaný, vzhledem k Jančurově příznivé cenové politice.
Prizniva politika ? Jako fakt ? Viz R8. Je to zaporny miliardar potrebuje vydelavat pokud mu to klapne s CK coz ty ted zaplati za cokoliv tak bude platit klidne i 5000 kč
Co máte na R8? S tou jezdím každý týden… A zatím dobrý!
Jen, že se holedbal, jak bude levný a zatím pořád zdražuje a kvalita taky nic moc.
Tak jestli to vyjde, tak to bude super.
Regiojetu se nedá upřít fakt, že těm „nejde to“, „nikdy se to tak nedělalo“ dokáže ukázat, že to jde a že lidi si to najde. Jen realizuje to, po čem tu lidé/šotouši křičí dvě desetiletí
to s těmi šotouši není na místě, do HR jezdí spoustu lidí a VHD tam v podstatě chybí (těch pár busů nepovažuji za ideální řešení), člověk nemusí být šotouš, aby pochopil, že tady je pro vlak příležitost
No konečně smysluplný nápad. Ještě záleží jaká bude cena jízdenky, kudy a jak dlouho vlak pojede. Nic ve zlém, ale ostatni dopravci v tomto zaspali. Přebíhat v Budapešti mezi nádražími s kufry a malými dětmi ve vedru je nesmysl.
No, jsem dost zvědav jaké nasadí ceny.
Bylo by super kdyby RJ vytřel ČD zrak a s tímhle vlakem sklidili velký úspěch.
Nebylo by to poprvé, že? Vlastně se to od roku 2011 děje kontinuálně.
Hlavně na R8, tam jim vytřel zrak tak, že lidi už začínají říkat zlaté ČD.
To je určitě dobrý nápad, hlavně se zajištěním dopravy až do cíle, což dosud chybělo. Uvidíme, jak to bude vycházet cenově v porovnání s autem ale tuším, že to pro rodinu ekonomicky nevyjde.
není to otázka jen peněz, pokud člověk není ujetej autofil, tak pohodlí auta na takové vzdálenosti už také není nic moc, věřím, že i v čr dá řada lidí přednost vlaku před levnějším autem
A co leoexpress… nenasadí svojí tramvaj taky do Chorvatska vždyť už musí mít povolení (jako v Polsku) už dva roky…
Pochybuji, že má ta jednotka papíry na Rakousko nebo Maďarsko, když tam se současnou trakční výbavou nemůže.
U Benešova to rozjede a dojede tam setrvačností :-)))))
Pokud vim, je jednotka pouze s trakci 3kV. Slovinskou a Chorvatsko ma TV 25kV. Takže by to nešlo.
Slovinsko má 3 kV=. takže se stačí rozjet u Otrokovic tak, aby to vyšlo na Semmering, pak je to z kopce.
Vy jste dostal nárazníkem do hlavičky?
tak tedy za toto pro RGJ palec nahoru a 1*, doufám, že budou mít úspěch
PS: a to jsem zarytý odpůrce RGJ a nejsem zaměstnancem ČSD ani z nich vzniklých subjektů
Těším se obvyklé reakce, jaká je to blbost a jak to nejde. 😉
Ne, v podání ČD to opravdu byla blbost a nešlo to, zejména organizačně to drhlo a ekonomicky to absolutně nevycházelo. V případě Regiojetu, který bude krom vlaku samotného provozovat i návazné autobusy, je to ale jiná situace. Navíc vlak Regiojetu pojede do Rijeky a nikoliv do Splitu. Tam je hlavně rozdíl v infrastruktuře, protože zatímco v případě jízdy vlaku Praha – Rijeka to lze zvládnout s jednou elektrickou lokomotivou bez přepřahu, tak Split (krom toho, že je výrazně dál), je bez přepřahu na výkonnou motorovou lokomotivu nedosažitelný. Je tu fakt hodně rozdílů, ale i tak jsem na ekonomickou stránku tohoto… Číst vice »