RegioJet chce u vlaků do Chorvatska překonat loňský rekord v počtu cestujících

Vlak RegioJetu v Chorvatsku. Foto: Damir MiškulinVlak RegioJetu v Chorvatsku. Foto: Damir Miškulin

Dopravce má na obrat soupravy méně času, podle firmy má ale jízdní řád prostor pro zkrácení zpoždění.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Ze stanice Zalaszentiván směrem ke hranicím Chorvatska není trať elektrifikována. To znamená prepřah v Maďarsku na Diesel loko. Kde ji maďarský partner vezme ? Celý úsek po Maďarsku v 2020 i v 2021 jel s loko RegioJetu až na hranice bez přepřahu Vectronem.

Tomáš Záruba

Jak to vlastně vypadá se vstupem Chorvatska do Schengenu? Nedávno jsem někde zachytil jakési zprávy o pokroku (snad hodnocení EK?), co ještě tak by mohlo chybět? To by totiž bylo asi největší urychlení, resp. odstranění vzniku zpoždění…

Marcel Štancl

Musí sprovoznit silniční most u Neumu, aby se z Dubrovníku do Splitu nejezdilo Bosnou

Tom

Škoda, že neveze vůz na auta…

Studý Chudent

Rekord cestujících? Možná
Rekord zpoždění? Z A R U Č E N

Petr

Hlavně doufám že zprovozní spoj z druhého nejdůležitějšího a největšího města Polska, z Krakowa. Kraków má podle GUS necelý milion obyvatel, avšak podle městských vodáren a kanalizací, a také podle magistrátu zde bydlí přes milion lidí. Kraków si takové spojení zaslouží!

Geralt

Já myslím, že čeká až Poláci dodělají remont trati na Krakov. Momentálně se z Česka do Krakova dá po kolejích vlakem jet pouze přes Katowice.

Marcel Štancl

asi je to otázka peněz, kapacit vlaků a personálu. Zaslouží, ale jak to udělat

Miloš

Plus 100 000 válečných uprchlíků k tomu

Georg

ja hlavne doufam, ze to bude slusne a kulturne jezdit z prahy a do prahy. expanze az po zvladnuti toho, co uz je.

Miloš

Lidi nebudou mít prostředky,na takové radovánky,jako je dovolená,přitom všem zdražování

petr

přesně tak…i my letošní dovču odpískali…

Daniel Jablonecký

Neviděl bych to tak černě. Já už mám naplánovány 4 dovolené, z toho 3 u moře.

Georg

z poctu minusu byste si mohl odnest zaver, ze jste tak trochu idiot.

nowas

Proč hned idiot? Kam se do léta posune situace ze současného stavu nevíme. A může to být i výrazně k horšímu.

Jiří Kocurek

100.000 lidí je jeden ze sta obyvatel ČR.

Pro srovnání: Řidičů v ČR je 6 miliónů. 100.000 prodaných automobilů ročně by znamenalo 1 auto na řidiče za 60 roků, průměrné stáří ale není 30 a více let.

Alex

Zdravím všechny, přeji RegioJet aby se jim dařilo. Jen mám zkušenost z loňského roku a to dost špatnou. Dovolenou jsme zvolili vlakem z odjezdem z Brna. A tam to začalo. 4 hodiny zpoždění byly opravdu nekonečné, děti unavené a nikdo na pobočce nám nebyl schopný říct více informací. Vlak nakonec vyrazil jenže na chorvatském území nás čekal nečekaný zážitek kdy jsme vlak zastavil a všechny nás z vlaku naskládalo do autobusu, který nás vezl další dvě hodiny. V autobuse nebyl záchod, řidič nemluví anglicky,ani český. Máme z této dovolené děsně zážitky, cesta zpět vlakem kterému nefungovala klimatizace, obsluha byla unavená,mluvila… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Byli jste nějakým způsobem odškodnění, třeba vrácením části jízdného?

Miroslav Zikmund

A proč by měl chorvatský řidič umět mluvit česky nebo anglicky ?
A proč by měl být v autobuse záchod. V kolika autobusech NAD je záchod (funkční) ….

Já neumím chorvatsky a vždycky jsem se česky v Chorvatsku v pohodě domluvil … stejně tak neumím slovinsky a čeština mi stačí … podobně v Srbsku nebo Bosně-Hercegovině, Makedonii.

Georg

vypada to, ze trochu pritlacil na ceny (cemuz se fakticky nedivim, loni a predloni to bylo neuveritelne levne), ale trochu to jde proti ambici rust.
jeste bude zajimave videt co udelaji pri soucasne cene ropy letecke zajezdy, je docela dobre mozne, ze relativni vyhodnost si to zachova i nadale.

Zdeněk

…rozruch způsobil krátký vyrovnávací čas ve Splitu, proč, když to loni bylo ještě o 20 minut méně? Je-li tedy delší vyrovnávací čas než loni, tak je to snad dobře, ne?

Georg

zrejme je to i tak velmi malo na uklid tolika ubytovacich vozu.

os.ka.rek

Chyba v článku, mělo tam být o 20 minut více.

Miroslav Zikmund

Zajímavé, v Gospiči měl vlak 1046 plánovaný pobyt 30 minut … takže tam se dalo zkrátit zpoždění …

off

Na celé trase Ogulin – Split to loni mělo „vatu“ 1,5 hodiny, což vzhledem k minimálnímu dalšímo provozu na trati šlo většinou dobře využít. Problém byl, že ani to občas nestačilo…

noerf

Kde bude kupovat Regiojet lehátkové nebo lůžkové vagóny? Když vezmu linky do Košic a Chorvatska, tak mi při průzkumu stavu vagónů dle vagónwebu vychází, že má ještě nějakých 14 lůžkových vagónů po SNCF, které po úpravách mohl poslat na Ukrajinu, ale bude potřebovat dalších cca 30 spacích vagónů na plánované linky Varšava – Chorvatsko, Praha/Varšava – Benelux.

Avlaky

zmiňované lehátka jsou ve stavu kdy ani nevíme jestli jsou ve šrotu nebo jak,, maji špatnou elektro instalaci, i podvozky

Igor

No tak si tento rok koupím z Mošnova na Mallorku a příští rok snad se RGJ rozhoupe dřív jestli ten vlak z Polska pojede nebo ne. U nás prostě potřebuji plánovat dovolenou pár měsíců dopředu, abych měl jistotu že ji dostanu na termín, který chci (červen).

Pája

Taky jsem si říkal, že pokud by letos šlo nastoupit v Otrokovicích, měl by možná šanci. Hnát se do Břeclavi proto, abychom tam 90 minut čekali na zpožděný vlak se mi vůbec, ale opravdu vůbec nechce.

Miloš

A kdy budou jezdit k Baltu?

petr

tam je zima studený moře

Daniel Jablonecký

To je pravda, nicméně Miloš se neptal, jestli je na Baltu zima a studené moře, ale kdy tam začne jezdit Regiojet.

Karel2

Moc si přeji, aby tyto vlaky byly úspěšné. Myslím, že takovou službu by měly dělat soukromé společnosti, vozit rekreanty k moři, neměly by to dělat státní společnosti. Tuto cestu jsme absolvovali s Regiojetem (Praha – Medulin) již v roce 2020, celkově jsme byli velmi spokojeni. Cena byla 8000 Kč ve vlastní kupě pro 3 osoby. (Po zdržení na cestě zpět jsem dostal 2000 Kč v kreditech). Ceny jsem kontroloval vcera na zacatek cervence a konec cervence, za stejnou relaci vyslo vlastni kupe na 14000 Kc. Z Prahy je to 2000 km (přes Viden a Graz) – počítám se spotřebou 7… Číst vice »

M19

Víte kde je Medulin a kde moře?

Kajman

No Medulin je u moře na jihu Istrie. Podstata vašeho dotazu je kde?

M19

Do Medulinu u moře jezdí vlak? Podstata vaší poznámky je kde?

Petr Ulrych

A návazný Bus Vám jic neříká ??

Já mám to samé s Rijekou. S cenou 8000 za zpáteční kupé pojedeme letos autem.

M19

A že ty ceny si vycucal z prstu vám taky nic neříká? Sekl se jen o necelé dva tisíce, taková lehká manipulace, a hned se najde horda obhájců. Je to nesmysl co napsal.

Bob

Jenže to auto vás při současných cenách paliva vyjde dráž. Nemluvě o tom, jaké utrpení je pro děti sedět 10 hodin v dětské sedačce.

Kajman

O návazných autobusech Regiojetu jste zjevně rovněž zcela neinformován.

M19

O tom, že ty ceny za letadlo i vlak si nadsadil jste si nevšiml. Za to vyvozujete cosi jiného. Naštěstí nemusí vysvětlovat sám, má na to jiné…

Chronosphere

Řek bych,že žlutak na pobřeží rozváží lidí v autobusech . Z Rijeky je to do Medulinu kousek. Furt nechápu podstatu vašich dotazů. Napřed máte problém s mořem v Medulinu,potom s vlakem v Medulinu…

M19

Jednoduché, ten jeho příspěvek je manipulace. Ceny veřejné dopravy si nadsadil, aby mu to vyšlo. Ironie, vite co je?

Jindra

Vlakem do Rijeky a z Rijeky navazující přímé spoje do destinací na Istrii. Mají to dobře promyšlený, jen nesmí dojít t nepředvídatelné události. Náhradní lokomotivy a vagóny nemají.

M19

Ach jo. Zkusil jsye se zamyslet zda vám s těmi cenami nelže a zda mu není odpovídáno něčím jako satira či ironie?

Bob

Do nádrže auta se vejde jen kolem 50 litrů, to si zbytek do 140 litrů povezete v kanystrech? V AT, SI ani HR litr za 50 korun jako u nás opravdu nekoupíte.

Karel2

Prosím nezlobte se, ale proč mám vozit benzin z ČR do Chorvatska? 😀 Je to vyspělá země, prodávají tam i benzín. Také nenosím pitnou vodu, pivo nebo pastiku. Máte pravdu, nádrž v autě je na 50l. Podíval jsem se na konečné náklady z minulého roku – zaplatil jsem za PHM: ~1000 Kč v Praze, 500 Kč v Mikulově, plná nádrž v Medulinu ~1300 Kč (ztráta účtenky), ~1270 Kč v Mariboru a kolem 500 Kč v Brně. Chorvatsko a Rakousko byly dražší, ale Slovinsko mělo levnější ceny pohonných hmot než v ČR. Mýtné (na 7 dní – neděle až neděle): Rakousko… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Ztráta účtenky, to zamrzí 😂😂
Protože jinak to na korunu přesné počítání je doslova omračující. Mě by jeblo si užívat dovolenou neustálým zapisováním všech položek na korunu přesně a jejich archivováním. Jinak souhlasím, že vozit si benzín v kanystru nebo pitnou vodu je ujeté.

Laborec425

Ta účtenka mě moc mrzí 🙂