Dopravci Železnice

RegioJet chce od června příštího roku přímý noční vlak na Ukrajinu

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Rostoucí trh osobní dopravy mezi Českem a Ukrajinou přilákal dalšího dopravce s plány na přímé spojení. RegioJet chce od června příštího roku zavést přímý vlak na Ukrajinu, který by doplnil zavedené spojení vlaku v kombinaci s autobusem.

RegioJet už svůj plán oznámil Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře, který ho zveřejnil na svých stránkách. Na celkem 754 kilometrů dlouhou trasu se má vlak vydávat jednou denně přes noc každým směrem. Pojede z Prahy do ukrajinské pohraniční stanice Mostyska II. V ní budou navazovat další přípoje ve směru do Lvova a dalších oblastí Ukrajiny.

„Ukrajina je pro RegioJet přepravně velmi zajímavý trh a zájem o ni vzrostl po zavedení bezvízového styku mezi EU a Ukrajinou v loňském roce. Vidíme rostoucí zájem jak na straně obyvatel Ukrajiny cestovat do ČR a dalších zemí EU – nejen za prací ale i za turistikou nebo studiem; stejně tak roste zájem českých turistů o cesty na Ukrajinu. Již dnes RegioJet nabízí denně spojení do Užhorodu a Mukačeva – a to v kombinaci vlakové spojení Praha – Košice a garantovaný návazný spoj Košice – Užhorod – Mukačevo a ročně zde přepravíme kolem 30 tisíc cestujících,“ říká Ivana Kašická, ředitelka vlakové a autobusové dopravy RegioJet.

RegioJet má v plánu provozovat jeden pár spojů denně, a to jako noční vlak sestavený z 8 až 12 spacích vozů s kapacitou 400 až 600 míst s odjezdem z Prahy ve 22:10 a a příjezdem do pohraniční ukrajinské stanice Mostystka II v 9:30. V podobné časové poloze by měl jet spoj také v opačném směru, v Praze má být v 6:10 (rozdíl je dán časovým posunem). Vlak má v Česku zastavit v Pardubicích, Zábřehu, Olomouci, Hranicích na Moravě a Ostravě, cestou například také v Krakově a Řešově.

„Cílem je přeprava cestujících zejména mezi Lvovskou oblastí Ukrajiny a klíčovými centry v rámci České republiky a dalších zemí EU,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Už dříve oznámil plány na přímé železniční spojení s Ukrajinou Leo Express, České dráhy nedávno oznámily spolupráci se ZSSK na lince z Košic do ukrajinského Mukačeva. Nově zavedený spoj navazuje na noční vlaky do Prahy a z Prahy. Spojení Česka a Ukrajiny posílí i ukrajinské aerolinky SkyUp, které od října spouští tři nové linky z Česka.

99
Diskuze

avatar
14 Komentáře
85 Reakce na komentáře
48 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
49 Autoři komentářů
PavelTadeášIc540ZlínkaPorošenko Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ic540
Host
Ic540

No tak článek dobrý.
Výborná zpráva o dalším nočním vlaku.
No diskuze nula mínus a úplně mimo mísu…..
Kecy o lidech a chování patří na novinky.cz. Ne tady.
Takže až na drobné výjimky se člověk z diskuze nic nedozví.
Tak to ani nečtěte pokud nemusíte…….

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Tak jestli to chce RJ jezdit se svými standardními vlaky, tak to si na slovensko-ukrajinské hranici postojí pěkných pár hodin…
Možná by se měli přeptat ŽSSK, proč do Mukačeva jezdí Bagetou…

Matti
Host
Matti

Přečíst článek trvá dvě minuty a odměnou za přečtení pro Vás bude zjištění, proč je Váš příspěvek nesmysl.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Článek jsem přečetl dvakrát.
Píše se o spacích vozech, což jsou standardní železniční vozy s dutinami ve stropě a spoustou zákoutí, kam lze schovat pašované zboží.
Proto to Slováci jezdí Bagetou. Nemá ani vakuový záchod, protože nádrž….
O víkendu jsem se odtama vrátil, stáli jsme na hranici dvě hodiny a Slováci na hranicích odmontovali ve vlaku co šlo a kam se dalo cokoli schovat

XXXD
Host
XXXD

Žluťák ale chce jezdit přes Polsko ne Slovensko.

Samo
Host
Samo

Trasa vedie cez Polsko a Poliaci tu kontrolu vykonavaju ovela pricetnejsie nez Slovaci. Ubezpecujem ta ze to neni prvy nocny vlak na Ukrajinu.

Na druhej strane, sam nerozumiem zmysly jazdenia do Mostisk. Je snad jedno ci je pripoj v Przemysli alebo v Mostiskach, ale to prve je prevadzkovo ovela jednoduhsie.

Miloň
Host
Miloň

Vy jste tam nějakého Slováka viděl? Já teda v ČnT obvykle samé Maďary. 🙂

F. K.
Host
F. K.

Pro zajímavost – kolik stála jízdenka a kde jste jí zakoupil?

Pavel
Host
Pavel

Ty jelito z venkova, ked uz pouzivas privlastok zelezniciar, over si vstupne info, co je to Schengensky priestor, napr. taku kapitolu co je to jeho hospodarska ochrana a potom ries „demolaciu“ vlaku, v ktorom si si pravdepodobne viezol prdel zdarma na „zelezniciarsku“ rezimku, na ktoru sa ti blahosklonne vyskladali spolucestujuci vratane s bagla kde si mal mozno aj ty nejaku tu spomienkovu krabicku cigariet pre stryca alebo flasu vodky. Ja som osobne stal 2h v oboch smeroch vo Vysnom Nemeckom v LeoExpress buse a tiez sme znechutene vykladali obsah batohov. A preco asi? PS: A k paradoxu tvojho prdu do… Číst vice »

MartinLT88
Host
MartinLT88

Nejsem příznivec ukrajinských dělníku v ČR, často to jsou jen opilci kteří by se jen rvali (kdyby sem agentury posílali alespoň více mladých slečen- krásných Ukrajinek:-) ).. Nic méně díky těm dělníkům a zmiňovaným českým turistům má šanci železnice expandovat na úkor autobusů. Namísto končení vlaků ve stanicích ze změnou rozchodu a kombinací s autobusy by se dle mého zrovna Regiojetu vyplatili vozy s automatickou změnou rozchodu. Těmito vozy již disponují ruské, či španělské železnice. Minimálně relace Praha-Lvov, Kyjev by se uživily. V případě další expanze možná i Praha-Charkov.

D.S.
Host
D.S.

Ukrajinci v ČR jsou často daleko pracovitější a slušnější, než Poláci.

Kubrt
Host
Kubrt

Jasně, všichni Poláci jsou stejní. Češi taky, nebo mi se navzájem lišíme?

D.S.
Host
D.S.

Myslím tím cizince pracující v ČR, ne celý národ. Alespoň takové jsou osobní zkušenosti z mého okolí (Pardubický kraj, kam jezdí hodně Poláků za prací).

Tadeáš
Host
Tadeáš

Pracuji v mezinárodní sw firmě, kde krom čechů pracují i Slováci, Rusáci, Italové aj… a svědomitě můžu prohlásit, že největšího, ale suveréně idiota, kterého sem v těch cca 250 lidech potkal je rodilý pražák…

Kubrt
Host
Kubrt

…by se uživily..
Tohle prohlášení z úst šotoušů naprosto miluju. Nákup vozů s měnitelným rozchodem a vybudování patřičného zařízení je značná investice, takže je rozumné nejdřív vyzkoušet jednoduchou variantu. V Mostysce byl systém na změnu rochodu SUW2000, ale už se nepoužívá (asi „se to neuživilo“) a je otázka, zda ještě to zařízení existuje.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Tak jasně, Ukrajinci akorát chlastaj a nemakaj, proto si je taky český stavební firmy tolik najímaj, to dá rozum.

Ivan
Host
Ivan

Tady se zas někdo vyzná… A kdo by podle vás na stavbách dělal? Češi? Těžko… Stavební firmy často Ukrajince preferuji pro jejich pracovitost.
Bohužel vlakem plných dělníků vracející se na Ukrajinu bych taky netouzil jet, stačí mi někdy ranní metro. Ale neplatí to samozřejmě o všech.

Netris
Host
Netris

Těmhle xenofobům, kteří povýšeně nadávají na Ukrajince, bych jednou přál slyšet, co o Češích říkají na západ od nás.

XXXD
Host
XXXD

Tohle je samozřejmě perfektní příklad demagogie, nelze házet všechny příslušníky daného státu do jednoho pytle. Ale v ČR se člověk zcela evidentně nejčastěji setká s Ukrajinci na stavbách a tam mnohdy příliš pracovitě nepůsobí. Ale ono je to také dost o motivaci. Když dělník dostane stejně málo za relativně dobře provedenou i za odfláklou práci, není se pak příliš čemu divit, že to dopadá tak, jak to obvykle dopadá.

Porošenko
Host
Porošenko

zeby zrovna ty ukrajinsky máši byly krasavice…

Riki
Host
Riki

No jsem zvědav na to zpoždění kvůli celníkům. Zrovna před měsícem jsem jel přes Medyku do Lvova busem. Krásný zážitek na hranici tam 3,5 hoďky a zpět 2,5 hoďky čekací. Poláci v pohodě, ale ukrajinci ty mne fakt sejřili. Dnes jezdí do Lvova s Przemyslu vlaky do Lvova přímo neb tam vede širokorozchodka. Vlakem je to prý trochu lepší, když přijede vlak do Medyky, neodjede dřív než ho zkontrolujou poláci, pak přijdou na řadu ukrajinci, ale ti naštěstí kontrolujou už cestou až do Lvova. Ale pokud se neusmíváte a budete mít nepatřičnou poznámku, tak si Vás vychutnají :-). Samozřejmě pokud… Číst vice »

ToKro
Host
ToKro

No vidíte, a autobusem ze Slovenska na Ukrajinu mám přesně opačnou zkušenost.Slováci nás „kontrolovali“ (tedy kdesi v budce zkoumali pasy) asi hodinu a jedna pracovnice dokonce (nelogicky) řvala na nějakou paní cosi o deportaci, protože si dovolila jít na WC situované asi 5 m za bílou čárou na silnici značící hranici.
Oproti tomu na ukrajinské straně si pak poněkud více vojensky ladění pohraničníci vybrali pasy a během takových 20 min nám je opět vrátili a mohli jsme pokračovat.

Milan
Host
Milan

3,5hodiny povazujte za luxus na prechodu korczchowa krakivets se bezne stoji 12hodin a nikoho to nezajima tisice lidi travi dlouhe noci kdesi ve smradlave fronte misto toho aby byly doma s rodinou. Proc na tohle se Nepodivaji organy EU?

Ajemgut
Host
Ajemgut

Škoda, že kolej 1435mm nepokračuje z Mostysky do Lvova, je to cca 50 km. A vystoupit ráno ve Lvově by bylo daleko přijemnější.

Dáda
Host
Dáda

Škoda toho rozdílného rozchodu. Myslím, že UK více dostupná vlakem (ne jen do pohraničí kde se musí přesedat, nebo „přepodvozkovávat“) by byla velmi zajímavá destinace mj třeba i na zajímavé dovolené. Je tam mnoho velmi krásných lokalit.

Tony
Host
Tony

Bukovel je výborný.

Vojta
Host
Vojta

…a co teprv Dragobrat…

XXXD
Host
XXXD

UK = United Kingdom (Velká Británie) ne Ukrajina.

Dáda
Host
Dáda

Uk mont- ukrajinské montáže. Tu jim nikdo jinak neřekne. UK, jako bývalou evropskou zemi již tak nějak nereflektuju. Zde je to jasný o spojení UA/SK/CZ tudíž neočekávám omyl s bejvakou veklou británií

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Bejvalou Velkou Britániíí?
Velká Británie se rozpadla? Utékejte za Alžbětou, že už není Britskou královnou. A pak honem do hospody rozhalšovat, že Amíci neznají zeměpis.

MartinS.
Host
MartinS.

Pravda, Ukrajina je UA, ne UK, ale Velká Británie je spíš GB 🙂

Sann Jůra
Host
Sann Jůra

A co takhle UKoGBaNI?

Jaaa
Host
Jaaa

1435 vede z Čopu přes Baťovo a Korolevo do Rumunska, s odbočkou do Mukačeva.

Já, kdo jiný
Host
Já, kdo jiný

Užgorod nebo Mukačevo nemají letiště? Kdy tak wizz létal Pardubice-Užgorod….

Nekdo
Host
Nekdo

to uz pred par lety nekdo zkousel letat na trase tusim PRG-UDJ-Kiev (nepatuji si, zda IEV nebo KBP), a po par tydnech provozu to zase zmizelo z rezervacnich systemu. velka skoda, nestihl jsem vyzkouset tuto trasu, protoze na letisti v UDJ jsem kdysi byl pesky a je to (z naseho pohledu) skutecne velka exotika (malinke letiste, temer zadna elektronika, za par minut v centru a tak)…

D.S.
Host
D.S.

Nevím jaký by byl potenciál letecké linky do Užgorodu, tady si spíše myslím, že Zakarpatí je jediná oblast na Ukrajině, kam by mělo smysl provozovat komerční vlakovou linku z ČR. Ostatní oblasti jsou spíše už na letadlo. Ostatně od podzimu bude v provozu nově několik linek z ČR. Osobně, ač jsem příznivcem železnice, tak při cestách na Ukrajinu pokud je to možné preferuji letadlo, zejména i z důvodu, že tím odpadně buzerace na hranicích.

https://zdopravy.cz/ukrajinsky-skyup-otevira-tri-nove-linky-do-ceska-dve-do-prahy-a-jednu-do-pardubic-32234/

Samo
Host
Samo

Tiez nechapem preco RJ radsej nejde po Mukaceve ako Mostiskach. Jedine mozne vysvetlenie je ze sa vyhybaju sialenym slovenskym colnikom, ta hranica je naozaj peklo.

Btw, na UDJ je zaujimave ze runway letiska konci necely meter pred slovenskou hranicou.

Gajda
Host
Gajda

Užgorod má, a pravidelně odtamtud líta jen linka do Kyjeva 3x týdně 44 let starým Yakem, takže potenciál tam asi nikdo velkej nevidí

MHD
Host
MHD

Vtip je v tom, že ta linka s JAKem byla zavedena teprve nedávno. Takže jestli potenciál nebyl, tak spíše roste.

Na tohoto leteckého veterána se letos určite chystám! 🙂
( Přískok na Ukrajinu mám v plánu letecky. Buď SkyUp, nebo Wizz z Bratislavy.)

Hanzi
Host
Hanzi

Výborná zpráva. Takhle jich tady je málo v té republice. Je potřeba to sem lifrovat ve velkém. Jsem jen zvědavý co s nimi bude až přijde ta krize o které se stále kolem dokola mele. Možná se bude člověk zase učit ruštinu aby si nakoupil v Tescu. A nebo jsou plány opačné a budeme ve velkém vyvážet české turisty na ukrajinský venkov.

MirekK1
Host
MirekK1

Tak naprostá většina z nich tady normálně pracuje, a to na pozicích a za platy, na které Češi dlouhodobě házejí bobek. Peníze posílají domů. Nejsou tu kvůli našemu sociálnímu systému. Nábožensky jsou neutrální, nebojím se, že by kvůli svému vyznání páchali teroristické útoky. Z takovýchto ekonomických migrantů nemám strach.

Hanzi
Host
Hanzi

Pak ovšem je někde problém, že společnost která generuje zisky , případně je odvádí z republiky ven, nezaplatí ty co na ně pracují. Rozhodně není řešením natahat sem hordu lidí třeba z Ukrajiny aby na mne makali a já platil co nejmíň.

Pišta
Host
Pišta

Jako Češi a Slováci jezdí pracovat do Německa a Anglie, tak jezdí Ukrajinci pracovat k nám.

Pražák
Host
Pražák

Na trhu je více nabídky práce než Čechů ochotných či schopných tu práci zastat. Takže ti Ukrajinci a další nikomu práci neberou, naopak do systému (např. důchodového) přispívají mnohem více než z něj čerpají.

liberal shark
Host
liberal shark

Každý rok odteče z ČR asi 300 miliard korun kapitálových výnosů – na Západ. Co je proti tomu nějaká Ukrajina ?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A pak tady máme desítky tisíc dovolenkářů, který svůj čistý zisk (mzdu) utratí v zahraničí. Asi bychom jim to měli zakázat, mzdu smějí utrácet jen ve své vlasti. Tak co, ťal jsem do živého?

BoH
Host
BoH

1) Tak to zřejmě jste neslyšel, jaké je to bydlet poblíž ubytoven s Ukrajinci. Dokonce jeden kamarád tam chvíli bydlel. Úžasné to prý bylo.
2) To, že pracují nyní, neznamená, že budou pracovat i v době ekonomické krize. Pak se uvidí, jestli se jim bude chtít zpět na Ukrajinu.
3) Že jsou ty platy tak nízkou mohou částečně i právě Ukrajinci, protože jsou ochotni za tuto mzdu pracovat. Pokud by nebyli, tak buď by se museli firmy odstěhovat na východ (ale ten přesun taky něco stojí a zároveň to není jen o penězích, ale i třeba o bezpečnosti) nebo ty mzdy zvýšit.

Frantisek
Host
Frantisek

Tak to ale děláme i my. Spolupodílíme se na systému, kdy čím nevděčnější práce, tím méně peněz a více opovržení, kdy šetříme na těch nejchudších, aby zbylo dost pro ty nejbohatší, a dnes už i základní věci dovážíme z tramtárie, abychom je mohli prodávat o korunu levněji a měli z nich o pět korun více. To je ten slavný ohrožený bílý člověk tyjící z půlky světa. 🙂

BoH
Host
BoH

Podle mě ten systém není z globálního hlediska úplně špatný, protože vede k větší celkové otevřenosti světa a tedy sdílení znalostí, větším možnostem a podobně. Ale z lokálního hlediska je pro nás přínosné, pokud obohacuje někdo nás (ale v tom dobrým, nikoliv svojí hlučností, špínou a kriminalitou) a ne, že jen my obohacujeme někoho jiného :))

liberal shark
Host
liberal shark

Ze stejného důvodu si Španělě, Francouzi, Italové a Němci dováží migráčky – jako novodobé otroky.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zeptám se: Kdy se do ČR nedovážela rýže.
Kde máme v ČR ložiska ropy (máme) železné rudy (máme) a mědi (to sám nevím). Docela dost zásadní věci, když chcete vyrobit elektrický transformátor nebo auto na export.

MartinLT88
Host
MartinLT88

Mohu potvrdit jak už jsem psal. Bydlet blízko ubytoven je fakt kovbojka. Když zrovna nepracují tak se nudí, chlastají a koukají koho by na diskotéce zmlátili. Problém je prostě v tom že 70% jsou dělníci ze staveb a fabrik, samozřejmě je doplňují Rumuni a Bulhaři. to je sice hezké že pomáhají rozvoji ekonomiky ale v mnohý lokalitách už se říká zlatí Romové.

MartinLT88
Host
MartinLT88

Většina z nich ale prahne po práce v našem hlavním městě, popřípadě do Škodovky a jiných průmyslových oblastí. Jinde kde by je potřebovali: třeba na pokladnách v okresních městech ani Ň.

Dáda
Host
Dáda

myslím, že vlak jejich počet nesníží ani nezvýší… Pokud je někde po UK púracovnících poptávka, tak tady budou. POkud nebude, budou jinde. A to platí o libovolných národnostech. Dokud tu budou mít práci, zázemí atp. bude ze. Pokud ne, přemístí se jinam. Nevidím v tom žádný problém.

Frantisek
Host
Frantisek

Tak nějak. Jestli přesedlají ze silnic na koleje, jen dobře i pro nás. Ovšem, každá nabídka (usnadnění, zlevnění) může přitáhnout i další poptávku pouhým převážením rozhodnutí. Nicméně železniční doprava má již léta tak bídný podíl na přepravách, že toto spíše vítám. Ostatní je záležitostí politického systému, odkud zatím konzumní ideje příliš neustupují.

Pražák
Host
Pražák

Co s nimi bude? To samé co při té minulé před deseti lety, prostě se jich část, ta co nebude mít práci vrátí domů a počká až se to zlepší. Bez Ukrajinců (mimochodem Ukrajinci ze Západní Ukrajiny mluví spíš ukrajinsky nebo rusínsky a nikoliv rusky) by spousta oborů měla velké problémy což by v důsledku pocítili i lidé jako Vy, stát by na daních vybral méně a tím pádem by zbylo méně třeba na vláčky.

BoH
Host
BoH

To si úplně nemyslím, že by to stát a lidé významně pocítili. 1) Zisky firem se daní v zemi sídla podniku. Většina Ukrajinců pracuje ve velkých firmách, jejichž majitelů nemají ČR jako domovskou stanici. Takže tady z toho stát moc nemá. 2) Firmy odvádí daně z příjmů. Jenže právě proto, že jsou tyto platy tak nízké, tak vybraná daň je mizivá. 3) Vytvořená hodnota nezůstává u nás, ale je daná na světový trh, kdo nabídne víc. Díky vyrobeným kusům se zvyšuje nabídka a tedy i snižuje celková cena na globálním trhu, ale toto je naprosto marginální. Opravdu tedy nevím, jestli… Číst vice »

Filip
Host
Filip

jenže sídla podniků jsou tuzemská tudíž se daní tady 😉 to že jsou vlastněná z ciziny je věc druhá

BoH
Host
BoH

No to ovšem nemusí být taková samozřejmost, jak tady píšete. Otázka vlastnictví sice nehraje až takovou roli, nicméně právě velkým korporátům se vyplatí přesunout sídla do takzvaných daňových rájů, ale nemusí to být ani daňový ráj. Pokud má německý podnik má v Německu sídlo a u nás podniká, také odvádí daně v Německu. Musel bych se na to podívat blíže, ale například pochybuji, že třeba u FlixBusu vidí stát něco z jeho tržeb u nás (kromě DPH a u toho si taky nejsem moc jistý).

Filip
Host
Filip

říkáte blbosti, sice tahle možnost existuje ale je hrozně nepraktická a v praxi se prakticky nepoužívá, protože by společnost musela brát ohledy na vícero pravních systému, regulací atd, a to by jí silně paralyzovalo. Jediný kdy se používá je v situaci kdy firma má jen hrozně malý objem produkce v cizí zemi. Pokud někdo chce podnikat v dané zemi dlouhodobě, založí tam společnost samostatně. Viz např. téměř všechny banky vyjma např. monety, airbank. Všechny tyhle společnosti zdaní zisk tady a poté odvedou zisk vlastníkovi.

BoH
Host
BoH

Hádat se s Vámi nebudu, ale na internetu najdete spoustu možností, jak různé firmy praktikovaly různé strategie pro omezení daňových odvodů. Kdyby to bylo pod Vámi uváděného způsobu, musel by podnik ten jeden zisk danit 4x.

Filip
Host
Filip

Kdyby jste věděl jak fungují přeshraniční smlouvy o dvojím zdanění věděl by jste že to tak nemůže fungovat 😉

Zlínka
Host
Zlínka

Víte vy jak se to dělá? Jednoduše tady, se to vyrobí a prodá s minimálním ziskem dcérce v např. Německu.
A ta to klidně prodá zpět do ČR. Jak jednoduché.

Filip
Host
Filip

To je blbost už je kvůli DPH

Zlínka
Host
Zlínka

No to bohužel není. Nejdříve si o tom něco zjistěte, než budete tady plkat. Pochopitelně do ČR se doveze zpět minimum. To jsou běžné praktiky.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A to by se mělo zakázat, firmy zrušit pro blaho národa. Že lidi přijdou o práci? PRO BLAHO NÁRODA!!!

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Sarkasmus.

Zlínka
Host
Zlínka

Zakázat to nemůžete. Jen se pak nedivte, že mají čeští zaměstnanci poloviční plat než němec. Oni si přirazí klidně 100%. Tohle si pane Filip zjistěte.
Že jsme otroci, to není nic nového. A my zase otrokáři ukrajinců atd.

kakov
Host
kakov

zdaleka nejde jen o sídlo, ale i o fyzickou pozici výroby,

v místě sídla daní společnosti svůj zisk, ale daně z příjmu zaměstnanců a část jejich platu se promítne do ekonomiky té země, kde se fyzicky vyrábí i v případě zaměstnávání cizinců…….

BoH
Host
BoH

No ale přesně o to jde. Vy píšete přesně to, co jsem popsal v 1 a 2. Tedy zisk přesunou jinam a zde se pouze odvádí daň z příjmu, která je u pozic na úrovni minimální mzdy téměř nulová. Tedy se nemá do státní kasy moc do promítnout….

Pražák
Host
Pražák

Hospodářská komora spočítala, že letošní kvóta Ukrajinců bude stát 100 mil. Kč na nákladech, ale jen na odvodech států přinese 10 mld. Kč. Tož tak. Navíc to není jen o zdanění těchto dělníků, ale i o daní z příjmů a dalších odvodech jejich zaměstnavatelů. Firmy má dostatek pracovníků, tedy může vzít víc zakázek, tím pádem více vydělat a tím pádem i více odvede státu.

Pražák
Host
Pražák

Už Vám na to odpověděl Filip, všechny firmy působící na českém trhu platí daně z příjmů v ČR, stejně tak v ČR odvádí za své zaměstnance sociální a zdravotní pojištění (lépe řečeno daň), takže naopak zaměstnávání levných cizinců, kteří pracují a zároveň mnoho nečerpají ze sociálních benefitů státu pomáhá.

BoH
Host
BoH

Znovu musím podotknout, že se jedná o daň z příjmu fyzických osob (tedy zaměstnanců), která u pozic na úrovni minimální mzdy je prakticky nulová. Co se týče sociálního a zdravotního, mají tito zaměstnanci naopak stejné podmínky jako jakýkoliv český zaměstnanec. Naopak především u zdravotního tím stát spíše tratí, protože na toho nízkonákladového zaměstnance musí v průběžném systému doplácet ti s vyšším příjmem (náklady na jeho ošetření jsou vyšší, než kolik tento zaměstnanec odvede). A jak píšu na začátku, daň z příjmu právnických osob (tedy skutečný zisk firmy) pěkně odpluje pryč. Ale tento problém se samozřejmě netýká jen cizinců….

Chronosphere
Host
Chronosphere

Už několikrát se vám tu diskutující pokoušeli vysvětlit,že firma se sídlem v Česku tam taky daní,byť má zahraničího majitele,ale je to zřejmě nad vaše síly….

Pražák
Host
Pražák

Evidentně je. Navíc, ti Ukrajinci nemají žádnou velkou motivaci čerpat sociální benefity (= být nemocní), tedy oni a jejich zaměstnavatelé platí odvody státu a tyto peníze pak čerpají převážně Češi, kteří naopak vedou evropské statistiky nemocnosti.

BoH
Host
BoH

No a Vy jste zjevně nepochopil, že k tomu nemá firma důvod (pokud nechce státní zakázky), aby to sídlo uváděla v ČR 🙂

Pražák
Host
Pražák

To je úplně jedno, já třeba pracuji pro francouzskou firmu, která tady má jen organizační složku (tj. česká pobočka nemá právní subjektivitu), nicméně daně a odvody za zaměstnance musíme platit v ČR. Drtivá většina zahraničních firem v ČR podniká prostřednictvím českých firem (zřízených dle českého práva a registrovaných v ČR) a tedy tyto české firmy (chcete-li pobočky) tady pochopitelně platí daně. Víte o to houby a hádáte se jak malý kluk.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Obchodní firma: MICROSOFT s.r.o.
Sídlo: Praha – Michle, Vyskočilova 1561/4a, PSČ 140 00

Totéž platí pro červené klobók a institut černé magie.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak tady si protiřečíte, začal jste tím, že jsme na nich závislí a bez nich Tesco nebude.

MartinLT88
Host
MartinLT88

Mnoho podniků které tu zaměstnávají Ukrajince, Rumuny a Bulhary se dříve nebo později přestěhují za levnou pracovní sílou k nim 🙂 Byť nevím jestli někoho seženou neboť půl roku doma a půl roku na západě v práci je již zakořeněný životní styl většiny obyvatel obyvatel Ukrajiny, Běloruska, Rumunska, Bulharska atd.. Jiný život většina z nich nezná.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Že by sa Ferona přestěhovala do indie? Zaměstnávají jednoho, no znáte ta indická jména: Ašiš Panda, kupříkladu, hraje docela dobře šachy.

Romanero
Host
Romanero

Nedělám si iluze, že tam nepoteče vodka proudem. Otázka zní, jak budou ty vozy po nějaké době vypadat..

liberal shark
Host
liberal shark

Záleží na kvalitě práce vlakového personálu.

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Nevím, proč by tam měla téct vodka proudem. Úplný lowcost to asi nebude, zejména pro Ukrajince. A co mám zkušenosti z ukrajinských dálkových vlaků, tak jsem tam nikdy neměl pocit, že by „vodka tekla proudem“.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno jak to říct… Sparťanští hools a jejich pobratimové ze Šlasku z Vratislavi… Mám pokračovat o zákazu vstupu do vlaku pro čachy a poláky?

BoH
Host
BoH

To bude nový spoj, nebo nahradí současný RJ 1021 do Košic, který jede v podobnou dobu?

Martin Chovanec
Host
Martin Chovanec

V článku se správně píše o garancí přípoje do Užhorodu. Opačně se totiž RegioJet na nás v souladu s evropskou legislativou vykašlal.

MartinS.
Host
MartinS.

Autobus do Užhorodu čeká na zpožděný vlak z Prahy 60 minut. Vlak do Prahy čeká na zpožděný autobus z Užhorodu 15 minut. Ale to cestující ví už při nákupu jízdenky.

Martin K.
Host
Martin K.

Poslední dobou je těch nových tras na RGJ trochu moc, ale budu jen rád pokud to splní a ustojí a neskončí jen na úrovni veřejných prohlášení jako LE.

Sann Jůra
Host
Sann Jůra

Výborně! Další skvělá správa od RegioJetu!! 🙂

Jakožto žlutá guma z toho mám velkou radost! 😀 RGJ = budoucnost cestování!!

Jerry
Host
Jerry

A já chci červené Ferrari. Zlutak nemá soupravy na Brno a bude jezdit na Ukrajinu.. pohádky z mechu a kapradí

noerf
Host
noerf

Jerry: Tam teroreticky může využít pershingy, které na trase Praha – Ostrava nahrazuje vectrony. A lehátkové vozidla si nedávno přivezl z německa a zřejmě chystá další nákup.

Filip
Host
Filip

Odkud berete informace nebo si jen vymýšlíte?

noerf
Host
noerf

Filip: Odvozuji od nákupů a pronájmu (provedených i plánovaných) Regiojetu. A v Polsku, pokud se nepletu je napájení 3 kV DC a ETCS do 162 právě soutěží.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nepletete se, v Polsku normálě jezdí Hrbaté, Bobiny a dokonce i nějaký ten Kibel zajíždí do ČR. Akorát štrasbana má nižší napětí. Ale to i šaliny v Brně.

Tronda
Host
Tronda

Jen si potřebuje kopnout do RJ, protože si bude muset mezi Brnem a Bohumínem kupovat jízdenku.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To je dost dobře možné. Inu když máte cisternu, nesmíte vozit vodu, dokud si nepořídíte autobus, se kterým začnete jezdit až za půl roku. Tak blbé to je.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak jasně! Lůžkové vozy na Bohumín Brno, ty to vytrhnou! To jste chtěl říct? Kromě toho, že na Ukrajinu mu stačí jednosystémovka se kterou by do Brna nedojel.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll