RegioJet chce od června příštího roku přímý noční vlak na Ukrajinu
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Rostoucí trh osobní dopravy mezi Českem a Ukrajinou přilákal dalšího dopravce s plány na přímé spojení. RegioJet chce od června
No tak článek dobrý.
Výborná zpráva o dalším nočním vlaku.
No diskuze nula mínus a úplně mimo mísu…..
Kecy o lidech a chování patří na novinky.cz. Ne tady.
Takže až na drobné výjimky se člověk z diskuze nic nedozví.
Tak to ani nečtěte pokud nemusíte…….
Tak jestli to chce RJ jezdit se svými standardními vlaky, tak to si na slovensko-ukrajinské hranici postojí pěkných pár hodin…
Možná by se měli přeptat ŽSSK, proč do Mukačeva jezdí Bagetou…
Přečíst článek trvá dvě minuty a odměnou za přečtení pro Vás bude zjištění, proč je Váš příspěvek nesmysl.
Článek jsem přečetl dvakrát.
Píše se o spacích vozech, což jsou standardní železniční vozy s dutinami ve stropě a spoustou zákoutí, kam lze schovat pašované zboží.
Proto to Slováci jezdí Bagetou. Nemá ani vakuový záchod, protože nádrž….
O víkendu jsem se odtama vrátil, stáli jsme na hranici dvě hodiny a Slováci na hranicích odmontovali ve vlaku co šlo a kam se dalo cokoli schovat
Žluťák ale chce jezdit přes Polsko ne Slovensko.
Trasa vedie cez Polsko a Poliaci tu kontrolu vykonavaju ovela pricetnejsie nez Slovaci. Ubezpecujem ta ze to neni prvy nocny vlak na Ukrajinu.
Na druhej strane, sam nerozumiem zmysly jazdenia do Mostisk. Je snad jedno ci je pripoj v Przemysli alebo v Mostiskach, ale to prve je prevadzkovo ovela jednoduhsie.
Vy jste tam nějakého Slováka viděl? Já teda v ČnT obvykle samé Maďary. 🙂
Pro zajímavost – kolik stála jízdenka a kde jste jí zakoupil?
Ty jelito z venkova, ked uz pouzivas privlastok zelezniciar, over si vstupne info, co je to Schengensky priestor, napr. taku kapitolu co je to jeho hospodarska ochrana a potom ries „demolaciu“ vlaku, v ktorom si si pravdepodobne viezol prdel zdarma na „zelezniciarsku“ rezimku, na ktoru sa ti blahosklonne vyskladali spolucestujuci vratane s bagla kde si mal mozno aj ty nejaku tu spomienkovu krabicku cigariet pre stryca alebo flasu vodky. Ja som osobne stal 2h v oboch smeroch vo Vysnom Nemeckom v LeoExpress buse a tiez sme znechutene vykladali obsah batohov. A preco asi? PS: A k paradoxu tvojho prdu do… Číst vice »
Nejsem příznivec ukrajinských dělníku v ČR, často to jsou jen opilci kteří by se jen rvali (kdyby sem agentury posílali alespoň více mladých slečen- krásných Ukrajinek:-) ).. Nic méně díky těm dělníkům a zmiňovaným českým turistům má šanci železnice expandovat na úkor autobusů. Namísto končení vlaků ve stanicích ze změnou rozchodu a kombinací s autobusy by se dle mého zrovna Regiojetu vyplatili vozy s automatickou změnou rozchodu. Těmito vozy již disponují ruské, či španělské železnice. Minimálně relace Praha-Lvov, Kyjev by se uživily. V případě další expanze možná i Praha-Charkov.
Ukrajinci v ČR jsou často daleko pracovitější a slušnější, než Poláci.
Jasně, všichni Poláci jsou stejní. Češi taky, nebo mi se navzájem lišíme?
Myslím tím cizince pracující v ČR, ne celý národ. Alespoň takové jsou osobní zkušenosti z mého okolí (Pardubický kraj, kam jezdí hodně Poláků za prací).
Pracuji v mezinárodní sw firmě, kde krom čechů pracují i Slováci, Rusáci, Italové aj… a svědomitě můžu prohlásit, že největšího, ale suveréně idiota, kterého sem v těch cca 250 lidech potkal je rodilý pražák…
…by se uživily..
Tohle prohlášení z úst šotoušů naprosto miluju. Nákup vozů s měnitelným rozchodem a vybudování patřičného zařízení je značná investice, takže je rozumné nejdřív vyzkoušet jednoduchou variantu. V Mostysce byl systém na změnu rochodu SUW2000, ale už se nepoužívá (asi „se to neuživilo“) a je otázka, zda ještě to zařízení existuje.
Tak jasně, Ukrajinci akorát chlastaj a nemakaj, proto si je taky český stavební firmy tolik najímaj, to dá rozum.
Tady se zas někdo vyzná… A kdo by podle vás na stavbách dělal? Češi? Těžko… Stavební firmy často Ukrajince preferuji pro jejich pracovitost.
Bohužel vlakem plných dělníků vracející se na Ukrajinu bych taky netouzil jet, stačí mi někdy ranní metro. Ale neplatí to samozřejmě o všech.
Těmhle xenofobům, kteří povýšeně nadávají na Ukrajince, bych jednou přál slyšet, co o Češích říkají na západ od nás.
Tohle je samozřejmě perfektní příklad demagogie, nelze házet všechny příslušníky daného státu do jednoho pytle. Ale v ČR se člověk zcela evidentně nejčastěji setká s Ukrajinci na stavbách a tam mnohdy příliš pracovitě nepůsobí. Ale ono je to také dost o motivaci. Když dělník dostane stejně málo za relativně dobře provedenou i za odfláklou práci, není se pak příliš čemu divit, že to dopadá tak, jak to obvykle dopadá.
zeby zrovna ty ukrajinsky máši byly krasavice…
No jsem zvědav na to zpoždění kvůli celníkům. Zrovna před měsícem jsem jel přes Medyku do Lvova busem. Krásný zážitek na hranici tam 3,5 hoďky a zpět 2,5 hoďky čekací. Poláci v pohodě, ale ukrajinci ty mne fakt sejřili. Dnes jezdí do Lvova s Przemyslu vlaky do Lvova přímo neb tam vede širokorozchodka. Vlakem je to prý trochu lepší, když přijede vlak do Medyky, neodjede dřív než ho zkontrolujou poláci, pak přijdou na řadu ukrajinci, ale ti naštěstí kontrolujou už cestou až do Lvova. Ale pokud se neusmíváte a budete mít nepatřičnou poznámku, tak si Vás vychutnají :-). Samozřejmě pokud… Číst vice »
No vidíte, a autobusem ze Slovenska na Ukrajinu mám přesně opačnou zkušenost.Slováci nás „kontrolovali“ (tedy kdesi v budce zkoumali pasy) asi hodinu a jedna pracovnice dokonce (nelogicky) řvala na nějakou paní cosi o deportaci, protože si dovolila jít na WC situované asi 5 m za bílou čárou na silnici značící hranici.
Oproti tomu na ukrajinské straně si pak poněkud více vojensky ladění pohraničníci vybrali pasy a během takových 20 min nám je opět vrátili a mohli jsme pokračovat.
3,5hodiny povazujte za luxus na prechodu korczchowa krakivets se bezne stoji 12hodin a nikoho to nezajima tisice lidi travi dlouhe noci kdesi ve smradlave fronte misto toho aby byly doma s rodinou. Proc na tohle se Nepodivaji organy EU?
Škoda, že kolej 1435mm nepokračuje z Mostysky do Lvova, je to cca 50 km. A vystoupit ráno ve Lvově by bylo daleko přijemnější.
Škoda toho rozdílného rozchodu. Myslím, že UK více dostupná vlakem (ne jen do pohraničí kde se musí přesedat, nebo „přepodvozkovávat“) by byla velmi zajímavá destinace mj třeba i na zajímavé dovolené. Je tam mnoho velmi krásných lokalit.
Bukovel je výborný.
…a co teprv Dragobrat…
UK = United Kingdom (Velká Británie) ne Ukrajina.
Uk mont- ukrajinské montáže. Tu jim nikdo jinak neřekne. UK, jako bývalou evropskou zemi již tak nějak nereflektuju. Zde je to jasný o spojení UA/SK/CZ tudíž neočekávám omyl s bejvakou veklou británií
Bejvalou Velkou Britániíí?
Velká Británie se rozpadla? Utékejte za Alžbětou, že už není Britskou královnou. A pak honem do hospody rozhalšovat, že Amíci neznají zeměpis.
Pravda, Ukrajina je UA, ne UK, ale Velká Británie je spíš GB 🙂
A co takhle UKoGBaNI?
1435 vede z Čopu přes Baťovo a Korolevo do Rumunska, s odbočkou do Mukačeva.
Užgorod nebo Mukačevo nemají letiště? Kdy tak wizz létal Pardubice-Užgorod….
to uz pred par lety nekdo zkousel letat na trase tusim PRG-UDJ-Kiev (nepatuji si, zda IEV nebo KBP), a po par tydnech provozu to zase zmizelo z rezervacnich systemu. velka skoda, nestihl jsem vyzkouset tuto trasu, protoze na letisti v UDJ jsem kdysi byl pesky a je to (z naseho pohledu) skutecne velka exotika (malinke letiste, temer zadna elektronika, za par minut v centru a tak)…
Nevím jaký by byl potenciál letecké linky do Užgorodu, tady si spíše myslím, že Zakarpatí je jediná oblast na Ukrajině, kam by mělo smysl provozovat komerční vlakovou linku z ČR. Ostatní oblasti jsou spíše už na letadlo. Ostatně od podzimu bude v provozu nově několik linek z ČR. Osobně, ač jsem příznivcem železnice, tak při cestách na Ukrajinu pokud je to možné preferuji letadlo, zejména i z důvodu, že tím odpadně buzerace na hranicích.
https://zdopravy.cz/ukrajinsky-skyup-otevira-tri-nove-linky-do-ceska-dve-do-prahy-a-jednu-do-pardubic-32234/
Tiez nechapem preco RJ radsej nejde po Mukaceve ako Mostiskach. Jedine mozne vysvetlenie je ze sa vyhybaju sialenym slovenskym colnikom, ta hranica je naozaj peklo.
Btw, na UDJ je zaujimave ze runway letiska konci necely meter pred slovenskou hranicou.
Užgorod má, a pravidelně odtamtud líta jen linka do Kyjeva 3x týdně 44 let starým Yakem, takže potenciál tam asi nikdo velkej nevidí
Vtip je v tom, že ta linka s JAKem byla zavedena teprve nedávno. Takže jestli potenciál nebyl, tak spíše roste.
Na tohoto leteckého veterána se letos určite chystám! 🙂
( Přískok na Ukrajinu mám v plánu letecky. Buď SkyUp, nebo Wizz z Bratislavy.)
Výborná zpráva. Takhle jich tady je málo v té republice. Je potřeba to sem lifrovat ve velkém. Jsem jen zvědavý co s nimi bude až přijde ta krize o které se stále kolem dokola mele. Možná se bude člověk zase učit ruštinu aby si nakoupil v Tescu. A nebo jsou plány opačné a budeme ve velkém vyvážet české turisty na ukrajinský venkov.
Tak naprostá většina z nich tady normálně pracuje, a to na pozicích a za platy, na které Češi dlouhodobě házejí bobek. Peníze posílají domů. Nejsou tu kvůli našemu sociálnímu systému. Nábožensky jsou neutrální, nebojím se, že by kvůli svému vyznání páchali teroristické útoky. Z takovýchto ekonomických migrantů nemám strach.
Pak ovšem je někde problém, že společnost která generuje zisky , případně je odvádí z republiky ven, nezaplatí ty co na ně pracují. Rozhodně není řešením natahat sem hordu lidí třeba z Ukrajiny aby na mne makali a já platil co nejmíň.
Jako Češi a Slováci jezdí pracovat do Německa a Anglie, tak jezdí Ukrajinci pracovat k nám.
Na trhu je více nabídky práce než Čechů ochotných či schopných tu práci zastat. Takže ti Ukrajinci a další nikomu práci neberou, naopak do systému (např. důchodového) přispívají mnohem více než z něj čerpají.
Každý rok odteče z ČR asi 300 miliard korun kapitálových výnosů – na Západ. Co je proti tomu nějaká Ukrajina ?
A pak tady máme desítky tisíc dovolenkářů, který svůj čistý zisk (mzdu) utratí v zahraničí. Asi bychom jim to měli zakázat, mzdu smějí utrácet jen ve své vlasti. Tak co, ťal jsem do živého?
1) Tak to zřejmě jste neslyšel, jaké je to bydlet poblíž ubytoven s Ukrajinci. Dokonce jeden kamarád tam chvíli bydlel. Úžasné to prý bylo. 2) To, že pracují nyní, neznamená, že budou pracovat i v době ekonomické krize. Pak se uvidí, jestli se jim bude chtít zpět na Ukrajinu. 3) Že jsou ty platy tak nízkou mohou částečně i právě Ukrajinci, protože jsou ochotni za tuto mzdu pracovat. Pokud by nebyli, tak buď by se museli firmy odstěhovat na východ (ale ten přesun taky něco stojí a zároveň to není jen o penězích, ale i třeba o bezpečnosti) nebo ty… Číst vice »
Tak to ale děláme i my. Spolupodílíme se na systému, kdy čím nevděčnější práce, tím méně peněz a více opovržení, kdy šetříme na těch nejchudších, aby zbylo dost pro ty nejbohatší, a dnes už i základní věci dovážíme z tramtárie, abychom je mohli prodávat o korunu levněji a měli z nich o pět korun více. To je ten slavný ohrožený bílý člověk tyjící z půlky světa. 🙂
Podle mě ten systém není z globálního hlediska úplně špatný, protože vede k větší celkové otevřenosti světa a tedy sdílení znalostí, větším možnostem a podobně. Ale z lokálního hlediska je pro nás přínosné, pokud obohacuje někdo nás (ale v tom dobrým, nikoliv svojí hlučností, špínou a kriminalitou) a ne, že jen my obohacujeme někoho jiného :))
Ze stejného důvodu si Španělě, Francouzi, Italové a Němci dováží migráčky – jako novodobé otroky.
Zeptám se: Kdy se do ČR nedovážela rýže.
Kde máme v ČR ložiska ropy (máme) železné rudy (máme) a mědi (to sám nevím). Docela dost zásadní věci, když chcete vyrobit elektrický transformátor nebo auto na export.
Mohu potvrdit jak už jsem psal. Bydlet blízko ubytoven je fakt kovbojka. Když zrovna nepracují tak se nudí, chlastají a koukají koho by na diskotéce zmlátili. Problém je prostě v tom že 70% jsou dělníci ze staveb a fabrik, samozřejmě je doplňují Rumuni a Bulhaři. to je sice hezké že pomáhají rozvoji ekonomiky ale v mnohý lokalitách už se říká zlatí Romové.
Většina z nich ale prahne po práce v našem hlavním městě, popřípadě do Škodovky a jiných průmyslových oblastí. Jinde kde by je potřebovali: třeba na pokladnách v okresních městech ani Ň.
myslím, že vlak jejich počet nesníží ani nezvýší… Pokud je někde po UK púracovnících poptávka, tak tady budou. POkud nebude, budou jinde. A to platí o libovolných národnostech. Dokud tu budou mít práci, zázemí atp. bude ze. Pokud ne, přemístí se jinam. Nevidím v tom žádný problém.
Tak nějak. Jestli přesedlají ze silnic na koleje, jen dobře i pro nás. Ovšem, každá nabídka (usnadnění, zlevnění) může přitáhnout i další poptávku pouhým převážením rozhodnutí. Nicméně železniční doprava má již léta tak bídný podíl na přepravách, že toto spíše vítám. Ostatní je záležitostí politického systému, odkud zatím konzumní ideje příliš neustupují.
Co s nimi bude? To samé co při té minulé před deseti lety, prostě se jich část, ta co nebude mít práci vrátí domů a počká až se to zlepší. Bez Ukrajinců (mimochodem Ukrajinci ze Západní Ukrajiny mluví spíš ukrajinsky nebo rusínsky a nikoliv rusky) by spousta oborů měla velké problémy což by v důsledku pocítili i lidé jako Vy, stát by na daních vybral méně a tím pádem by zbylo méně třeba na vláčky.
To si úplně nemyslím, že by to stát a lidé významně pocítili. 1) Zisky firem se daní v zemi sídla podniku. Většina Ukrajinců pracuje ve velkých firmách, jejichž majitelů nemají ČR jako domovskou stanici. Takže tady z toho stát moc nemá. 2) Firmy odvádí daně z příjmů. Jenže právě proto, že jsou tyto platy tak nízké, tak vybraná daň je mizivá. 3) Vytvořená hodnota nezůstává u nás, ale je daná na světový trh, kdo nabídne víc. Díky vyrobeným kusům se zvyšuje nabídka a tedy i snižuje celková cena na globálním trhu, ale toto je naprosto marginální. Opravdu tedy nevím, jestli… Číst vice »
jenže sídla podniků jsou tuzemská tudíž se daní tady 😉 to že jsou vlastněná z ciziny je věc druhá
No to ovšem nemusí být taková samozřejmost, jak tady píšete. Otázka vlastnictví sice nehraje až takovou roli, nicméně právě velkým korporátům se vyplatí přesunout sídla do takzvaných daňových rájů, ale nemusí to být ani daňový ráj. Pokud má německý podnik má v Německu sídlo a u nás podniká, také odvádí daně v Německu. Musel bych se na to podívat blíže, ale například pochybuji, že třeba u FlixBusu vidí stát něco z jeho tržeb u nás (kromě DPH a u toho si taky nejsem moc jistý).
říkáte blbosti, sice tahle možnost existuje ale je hrozně nepraktická a v praxi se prakticky nepoužívá, protože by společnost musela brát ohledy na vícero pravních systému, regulací atd, a to by jí silně paralyzovalo. Jediný kdy se používá je v situaci kdy firma má jen hrozně malý objem produkce v cizí zemi. Pokud někdo chce podnikat v dané zemi dlouhodobě, založí tam společnost samostatně. Viz např. téměř všechny banky vyjma např. monety, airbank. Všechny tyhle společnosti zdaní zisk tady a poté odvedou zisk vlastníkovi.
Hádat se s Vámi nebudu, ale na internetu najdete spoustu možností, jak různé firmy praktikovaly různé strategie pro omezení daňových odvodů. Kdyby to bylo pod Vámi uváděného způsobu, musel by podnik ten jeden zisk danit 4x.
Kdyby jste věděl jak fungují přeshraniční smlouvy o dvojím zdanění věděl by jste že to tak nemůže fungovat 😉
Víte vy jak se to dělá? Jednoduše tady, se to vyrobí a prodá s minimálním ziskem dcérce v např. Německu.
A ta to klidně prodá zpět do ČR. Jak jednoduché.
To je blbost už je kvůli DPH
No to bohužel není. Nejdříve si o tom něco zjistěte, než budete tady plkat. Pochopitelně do ČR se doveze zpět minimum. To jsou běžné praktiky.
A to by se mělo zakázat, firmy zrušit pro blaho národa. Že lidi přijdou o práci? PRO BLAHO NÁRODA!!!
Sarkasmus.
Zakázat to nemůžete. Jen se pak nedivte, že mají čeští zaměstnanci poloviční plat než němec. Oni si přirazí klidně 100%. Tohle si pane Filip zjistěte.
Že jsme otroci, to není nic nového. A my zase otrokáři ukrajinců atd.
zdaleka nejde jen o sídlo, ale i o fyzickou pozici výroby,
v místě sídla daní společnosti svůj zisk, ale daně z příjmu zaměstnanců a část jejich platu se promítne do ekonomiky té země, kde se fyzicky vyrábí i v případě zaměstnávání cizinců…….
No ale přesně o to jde. Vy píšete přesně to, co jsem popsal v 1 a 2. Tedy zisk přesunou jinam a zde se pouze odvádí daň z příjmu, která je u pozic na úrovni minimální mzdy téměř nulová. Tedy se nemá do státní kasy moc do promítnout….
Hospodářská komora spočítala, že letošní kvóta Ukrajinců bude stát 100 mil. Kč na nákladech, ale jen na odvodech států přinese 10 mld. Kč. Tož tak. Navíc to není jen o zdanění těchto dělníků, ale i o daní z příjmů a dalších odvodech jejich zaměstnavatelů. Firmy má dostatek pracovníků, tedy může vzít víc zakázek, tím pádem více vydělat a tím pádem i více odvede státu.
Už Vám na to odpověděl Filip, všechny firmy působící na českém trhu platí daně z příjmů v ČR, stejně tak v ČR odvádí za své zaměstnance sociální a zdravotní pojištění (lépe řečeno daň), takže naopak zaměstnávání levných cizinců, kteří pracují a zároveň mnoho nečerpají ze sociálních benefitů státu pomáhá.
Znovu musím podotknout, že se jedná o daň z příjmu fyzických osob (tedy zaměstnanců), která u pozic na úrovni minimální mzdy je prakticky nulová. Co se týče sociálního a zdravotního, mají tito zaměstnanci naopak stejné podmínky jako jakýkoliv český zaměstnanec. Naopak především u zdravotního tím stát spíše tratí, protože na toho nízkonákladového zaměstnance musí v průběžném systému doplácet ti s vyšším příjmem (náklady na jeho ošetření jsou vyšší, než kolik tento zaměstnanec odvede). A jak píšu na začátku, daň z příjmu právnických osob (tedy skutečný zisk firmy) pěkně odpluje pryč. Ale tento problém se samozřejmě netýká jen cizinců….
Už několikrát se vám tu diskutující pokoušeli vysvětlit,že firma se sídlem v Česku tam taky daní,byť má zahraničího majitele,ale je to zřejmě nad vaše síly….
Evidentně je. Navíc, ti Ukrajinci nemají žádnou velkou motivaci čerpat sociální benefity (= být nemocní), tedy oni a jejich zaměstnavatelé platí odvody státu a tyto peníze pak čerpají převážně Češi, kteří naopak vedou evropské statistiky nemocnosti.
No a Vy jste zjevně nepochopil, že k tomu nemá firma důvod (pokud nechce státní zakázky), aby to sídlo uváděla v ČR 🙂
To je úplně jedno, já třeba pracuji pro francouzskou firmu, která tady má jen organizační složku (tj. česká pobočka nemá právní subjektivitu), nicméně daně a odvody za zaměstnance musíme platit v ČR. Drtivá většina zahraničních firem v ČR podniká prostřednictvím českých firem (zřízených dle českého práva a registrovaných v ČR) a tedy tyto české firmy (chcete-li pobočky) tady pochopitelně platí daně. Víte o to houby a hádáte se jak malý kluk.
Obchodní firma: MICROSOFT s.r.o.
Sídlo: Praha – Michle, Vyskočilova 1561/4a, PSČ 140 00
Totéž platí pro červené klobók a institut černé magie.
Tak tady si protiřečíte, začal jste tím, že jsme na nich závislí a bez nich Tesco nebude.
Mnoho podniků které tu zaměstnávají Ukrajince, Rumuny a Bulhary se dříve nebo později přestěhují za levnou pracovní sílou k nim 🙂 Byť nevím jestli někoho seženou neboť půl roku doma a půl roku na západě v práci je již zakořeněný životní styl většiny obyvatel obyvatel Ukrajiny, Běloruska, Rumunska, Bulharska atd.. Jiný život většina z nich nezná.
Že by sa Ferona přestěhovala do indie? Zaměstnávají jednoho, no znáte ta indická jména: Ašiš Panda, kupříkladu, hraje docela dobře šachy.
Nedělám si iluze, že tam nepoteče vodka proudem. Otázka zní, jak budou ty vozy po nějaké době vypadat..
Záleží na kvalitě práce vlakového personálu.
Nevím, proč by tam měla téct vodka proudem. Úplný lowcost to asi nebude, zejména pro Ukrajince. A co mám zkušenosti z ukrajinských dálkových vlaků, tak jsem tam nikdy neměl pocit, že by „vodka tekla proudem“.
Mno jak to říct… Sparťanští hools a jejich pobratimové ze Šlasku z Vratislavi… Mám pokračovat o zákazu vstupu do vlaku pro čachy a poláky?
To bude nový spoj, nebo nahradí současný RJ 1021 do Košic, který jede v podobnou dobu?
Nový. Nemyslím, že RJ má sebemenší důvod rušit Praha – Košice.
V článku se správně píše o garancí přípoje do Užhorodu. Opačně se totiž RegioJet na nás v souladu s evropskou legislativou vykašlal.
Autobus do Užhorodu čeká na zpožděný vlak z Prahy 60 minut. Vlak do Prahy čeká na zpožděný autobus z Užhorodu 15 minut. Ale to cestující ví už při nákupu jízdenky.
Poslední dobou je těch nových tras na RGJ trochu moc, ale budu jen rád pokud to splní a ustojí a neskončí jen na úrovni veřejných prohlášení jako LE.
Výborně! Další skvělá správa od RegioJetu!! 🙂
Jakožto žlutá guma z toho mám velkou radost! 😀 RGJ = budoucnost cestování!!
A já chci červené Ferrari. Zlutak nemá soupravy na Brno a bude jezdit na Ukrajinu.. pohádky z mechu a kapradí
Jerry: Tam teroreticky může využít pershingy, které na trase Praha – Ostrava nahrazuje vectrony. A lehátkové vozidla si nedávno přivezl z německa a zřejmě chystá další nákup.
Odkud berete informace nebo si jen vymýšlíte?
Filip: Odvozuji od nákupů a pronájmu (provedených i plánovaných) Regiojetu. A v Polsku, pokud se nepletu je napájení 3 kV DC a ETCS do 162 právě soutěží.
Nepletete se, v Polsku normálě jezdí Hrbaté, Bobiny a dokonce i nějaký ten Kibel zajíždí do ČR. Akorát štrasbana má nižší napětí. Ale to i šaliny v Brně.
Jen si potřebuje kopnout do RJ, protože si bude muset mezi Brnem a Bohumínem kupovat jízdenku.
To je dost dobře možné. Inu když máte cisternu, nesmíte vozit vodu, dokud si nepořídíte autobus, se kterým začnete jezdit až za půl roku. Tak blbé to je.
Tak jasně! Lůžkové vozy na Bohumín Brno, ty to vytrhnou! To jste chtěl říct? Kromě toho, že na Ukrajinu mu stačí jednosystémovka se kterou by do Brna nedojel.