RegioJet čelí kritice za služby na R23. Za málo vozů i odmítání jízdních kol
RegioJet na lince R23. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
RegioJet odmítá, že by vozy z rychlíků Ústí nad Labem - Kolín šly jako náhrady na komerční linky.
On někdo od RJ čekal zlepšení služeb?
Tyhle kola to je obecně mor železnice .Třeba na trati ČB – Černý Kříž má vlak v létě pravidelně zpoždění právě kvůli kolařům – jelikož jich je moc a nakládka/vykládka zpožďuje vlaky a potom z ČB ujíždějí přípoje.
Přepravu kol bych tvrdě omezil – jen ve vybraných stanicích a pouze na rezervace !!
Až Šumava bude celkově pro lidi nezajímavé místo tak se můžeme bavit.
Zrušení přepravy jízdních kol u všech dopravců v ČR – byl by ste spokojen ?
A taky důchodců a dětí – velmi zdržují !
Pane, seznamte se se standarty veřejné dopravy po żeleznici, doporučuji Švýcarsko , Rakousko.
Není to spíš chyba tvůrců, že s tím v JŘ nepočítají, než těch kol?
když si někdo vezme kolo, tak s ním by měl dojet „domů“. Nikdo není povinen předvídat, jestli si nějaký šulin vzpomene, že se mu nechce šlapat.
Pokud jsou stanovené nějaké vysoutěžené standardy, mají být bez pardonu dodrženy. Pokud nejsou, není to problém toho cestujícího, ale dopravce. To se nedá okecat ničím. Pokud není schopen porouchaný vůz nahradit jiným, nemá tam co dělat.
Na komerční lince ať si klidně jezdí s lokomotivou a vozem na uhlí, pokud mu do toho cestující půjdou. Tohle je ale placeno z daní.
Jó, co MD chtělo, to má. ČD nabízely sice dražší alternativu, ale zato důstojnou. Co jsme si zvolili, to máme
Tak škoda, že tu důstojnou alternativu nenabídly ČD i tady.
https://zdopravy.cz/cd-obhajily-soubor-motorovych-spoju-stred-na-jihu-moravy-kraj-pocita-s-drivejsim-ukoncenim-smlouvy-173620/
Tak proč ji nenabídl nějaký jiný dopravce? To je přece sen mít smlouvu nesmlouvu s nejistým termínem konce….
A vy víte co nabídly ČD? A nabídla něco arriva
Nenabídly ji právě proto, že se soutěžilo na cenu. Kdyby ji nabídly, byly by moc drahé. Je to věc JMK, že nestanovila kvalitativní požadavky na vyšší úrovni. ČD se konečně chovají tržně.
Jenže ČD to zazdilo taky. Pro kratší cesty (Mělník-Kolín) mi stačí osobák, jenomže v Lysé si ty vlaky o 4 minuty ujíždějí a to v obou směrech.
jízdní řády ale nedělá ČD pane
Žluťák má někde místa/háky na kola? Jsem si nevšiml. Aspoň ne v těch starých křápech co jezdí Brno-Bohumín.
Zrovna na Brno-Ova jsou místa na kola vždy, bývají v lowcost vagonech (otevřených) a ty jezdí na každém…
Ale že to jsou křápy, to souhlas..
Odmitaji jizdni kola? Goooooood! Konecne! Doufam ze se ostatni dopravci urychlene pridaji.
Troll? Nebo rad skodite lidem?
Promiňte v redakci, ale tohle je opravdu DEBIL
Viz. má odpověď vašemu spoluprotikolaři k.m
Jste fakt Borec, sběratel mínusů …
a je to stejné jako min. rok vagóny v sezóně směr Jadran
U žlutých je asi zásadní problém amatérismu ve vedení společnosti. Lidé kteří by v jinych firmách nemohli zůstat ani v provozu jsou povyšováni do vedoucích pozic. Ti jsou samozřejmě vděční a odmítají problémy řešit, protože by ukázali svou nekompetentnost. 99% problémů tedy zůstává na bedrech posádek. Pan majitel se zajímá, když už, jen o to jestli jsou záchody vybavené květinou. Dalsi veci krom oplzlých komentářů zaměstnankyň neřeší. Protože o nich neví. V minulém podcastu například hovořil o tom ze jede hned po nahrávání na kontrolu do Malešic. Ta kontrola dopadla tak že pan majitel usoudil ze žádná z firem nerozumí… Číst vice »
Něco jako Kratochvílův ICOM. 😄😄😄
Vaginy od RegioJet jsem ještě neviděl. Asi se s nimi někdy půjdu projet 🙂 Fakt by bylo dobré, kdybychom si mohli opravovat chyby.
Prosě jsou ty vag i ny na p i * u. Proto, aby byl dodržen ženský rod
Velmi trefně napsané. 👍🏼 Jinak „vagíny co pred par lety byly funkční a komfortní bez údržby a péče prostě nezvládnou to nasazení, rychlé obraty“ dvojsmyslně dost pobavilo. Někdy jsou překlepy prostě kouzelné. 🙂
Třeba ten dvojsmysl psal pisatel úmyslně 😃 A teď vážně – i já se po hromadě negativních zkušeností snažím Žluťákovi vyhýbat jak to jen jde. To není o nadávkách, ale jak píše pan Berounský Šotouš o naprostém amatérismu, kdy například zaprášenou nebo nefunkční klimu, ucházející brzdový válec, problém s CZE, chybějící místa na která reálně prodává jízdenky maskuje květina na h….wc, strojové odpovědi na reklamace…. Takhle tedy opravdu NE. U RJ patrně ještě neskončily devadesátky…
Vybírá si do vedení lidi, kteří s ním jsou schopni vyjít (rozuměj ve všem vždy souhlasit) a jsou co nejlevnější. Sám se chlubí, že ve vedení jsou samé mladé ženy (vůbec nic proti nim nemám) a že si skvěle rozumí. Je to opravdu hrozná škoda, ale není to první vizionář, který stárnutím zazdí co vybudoval.
Ale tak pokud bude Jančura řešit stále své „sexy košilky“ tak věřím že se od amatérismu neposune.
To je taky nápad vozit kola vlakem. Na kolech se jezdí.
To je taky nápad přepravovat auto autovlakem. Vidíte? je to úplně stejné jako s tím kolem.
skoro. Auto se hýbe za vynaložení podstatně menší lidské dřiny.
Ano, na kolech se jezdí, ale pokud chci jet např. z Hrobců po cyklostezce přes Mělník do Kralup (což je cca 60 km), tak se tam musím nejprve nějak dopravit, protože 120 km tam i zpět bych už jaksi nedal.
Kup si elektrokolo, nebo raději dodatečnou montážní sadu.
Jakože když někdo chce jet na cyklovýlet, tak může jen ve svém okolí, protože „nedává logiku přepravit kolo a nablížit se někam vlakem?“. Hm, mě zase nedává logiku vaše myšlení.
V čom je rozdiel v porovnaní s populárnymi autovlakmi? Veď kľudne môžem ten bicykel z bodu A do bodu B odviesť aj autom, len potom je akákoľvek diskusia o ekológii zbytočná, ak k tomu takto železniční dopravci pristupujú. A tie kecy typu že môžete chodiť na cyklovýlety len po okolí je tiež pekná blbosť. Niektorí turisti do vlaku natrepú toľko kufrov, že si ani nemáte kam dať potom ruksak (bežná prax na vlakoch RJet a EC) a tiež im to nezakazujeme argumentom, že načo niekam cestujú, veď sa mohli prejsť doma po okolí.
Některé věci asi nikdy nepochopíte, ale z toho si nic nedělejte. Nikdo nejsme dokonalý 😉
Vy jste kolega paní Hňulíkové?
Máte nohy, tak choďte všude a vždy pěšky
Ty pokuty jsou směšné. Loni dostal 400 000 a letos za víc než půl roku zatím 260 000? Vždyť tolik ušetří za měsíc jen na platu uklizecí čety. A když zařadí o jeden nebo víc vagonů méně, tak ušetří ještě daleko víc… Tohle je bude jen motivovat aby v téhle oraxi pokračovali a nebo ji i stupňovali. Jel jsem s něma asi před půl rokem a byl to hnus, všude špína a odpadky…
Chudák regiojet. Už i na něho se začínají lidi stěžovat. To není možné. 🥹🥹🥹 On je skutečný lék na všechny železniční nemoce…🥲
Pepo, stříká z Vás nějaká frustrace.
Všichni vděčíme RegioJetu za to, že se dnes vozíme, alespoň někde, slušnými vlaky a to i u ČD. Nicméně, když jsem zde poslouchal poslední letní podcast s p. Jančurou, tak mi přišlo, že je trochu ublížený. Není ochotný přijmout kritiku od lidí, kteří nejsou nepřátelé RJ apod. Asi je za nějakou dobu čeká nějaká lehká transformace nebo něco podobného.
Na všechny železniční problémy , se tvrdí, pomáhá privatizace. Mohl by to prodat … Arrivě. : – )
Vdek spinavy vagon neuklidi ani chybejici nedoplni. A ztrata schopnosti vzit kritiku a poucit se je pocatek cesty do pekla
Do roka a do dne společnost prodá. Vzal si velké sousto a začíná se mu hroutit jako domeček z karet. Když měl jen autobusy, stačili mu jen důchodci řidiči, studenti stevardi a malé místečko na opravy. Spoustu malých oprav zvládali řidiči sami. Bohužel u vlaků to nestačí a lidi musí zaplatit. A na to mu velká injekce v podobě státních postrků od velkého kamaráda Andreje, který mu přiklepnul i tuhle linku, bohužel nebude stačit….🥹🥹🥹 A to je mi líto…🥹🥹🥹
Naposled jsme s tím je-li před 14 dny v sobotu. Souprava 4 vozy, jedné z nich to dříve luxusní DB 2 třída a celá polovina vozu
Pro kola. Ale nastupující cestující cpal kola stejně jinam. My je-li v 1 voze Ex Ampz z DB a moje děti zirali na luxusní velikost sedaček, jenž ještě před 15 lety jezdily na Vindoboně. No problém a za cenu PID… fotky mate na K-resortu, jsme platící cestující, excesů se sice objevují, ale jezdím zde cca 1x mesicne a nemám problém.
A napadlo ti proč jedou čtyři vozy, když je objednávka na tři? 🙂
Proč někdo dává Vojtěchovi mínusy za to, že je vlakem a posal co viděl nechápu. Možná by bylo fajn napsat sem, co Vám na tom vadí.
jel vlakem a popsal (omlouvám se za chyby – námět pro redakci, bylo by fajn, kdyby se daly příspěvky opravit)
souhlasím, ty pokuty by měly být o 2 řady jinde, nerespektování smlouvy se musí prostě nevyplatit
Z vlastní zkušenosti se divím, že se zde žlutá kola stále točí. Vozy v bídném technickém stavu, neustálé telefonáty od výpravčích, že konce vlaku svítí velice slabě. Výpadky klimy a dobíjení na denním pořádku. Větší úklid souprav se prováděl přes noc, přes den po každém obratu pouze výběr košů. Lokomotivy také v bídném stavu, často se jezdilo na „vybouchlé loko“ pouze na 1 motorovou skupinu (pro laiky na 1/2 výkonu lokomotivy) a tím pádem bez EDB. Při mrholení už šlo hůře stíhat jízdní doby. Propadlé revize tlakových zařízení nikdo neřešil. Personál nedostatečně proškolen, „dispečeři“ bez patřičných zkoušek mnohdy vymýšleli řešení… Číst vice »
Protože to, co jste popsal, není jen o RegioJetu, ale můžete za to dosadit téměř všechny železniční dopravce. 😉
Co si budeme, ideální stav souprav není snad nikde a leckdy se improvizuje za provozu. Co ale předvádí RegioJet jak na komerci, tak na závazcích je poslední měsíce tragédie. A není to jen R23. Nepravidelnosti způsobené Elfy v Ústeckém kraji taky jsou velmi častým jevem, kdy v lepším případě přijede na U5 hodinu zpožděná náhradní 628 nebo se odřekne celej obrat a protijedoucí obrat je ukončen z Ústí už v Trmicích, aby stáhl neschopnou jednotku na západ. Po půlhodině přijede Karosa Autoškola Linhart nějakýho nešťastníka, kterej ještě neví, že bude čekat na prachy do dubna. No a samozřejmě personál ani… Číst vice »
Vždyť Jančura v podcastu tvrdil, jak jsou Elfy spolehlivé a že to byl naosto bezprobémový nástup nových souprav. 😀
Však dispečery hledá trvale už několik let. Kdo tomu aspoň trochu rozumí a záleží mu na tom, tak ten hned uteče nebo ho ani nevezmou (je drahej a ještě by jim do toho chtěl kecat), takže vezmou levný a bez zkušeností a ti utečou taky… takže hledaj, hledaj, hledaj.
tahle pochybná firma, už měla být dávno odstavena od státních zakázek
Když začínala, byla užitečná, hodně užitečná.
Zásluhy super, ale nelze z nich žít donekonečna. Je třeba na sobě stále makat, ne žít z toho, že kdysi před 12 lety… Takhle by to fungovat fakt nemělo.
Já to myslel tak že dříve kvůli tomu že byla pod úrovní RegioJetu musela okamžitě zlevnit a zkvalitnit služby, kvůli tomu ČD jezdili (jeden čas) 30% pod cenou Jančury což jim musel úřad zatrhnout.
Co můžete chtít od podniku, který nutí při testu na alkohol použít ocucanou trubičku po předchozím zkoušeném. Bylo mi řečeno „támhle si ti opláchněte“ a když jsem odmítl, byl jsem vyhozen.
Cože?
To snad ne.. vyhozen?
JO
Spíš jsi nadýchal nebo jsi měl pod kůži a dýchat jsi odmítl. Norci a fetky nemají v provozu co dělat.
Pokud mě někdo bude nutit používat něco po někom předemnou bez zájmu o mojí bezpečnost a mé zdraví řeknu si, že asi přílis vysokou cenu nemám…..navíc výsledek po použití již jednou použité násadky by se dal velice jednoduše zpochybnit a v zájmu toho kdo kontroluje by mělo být aby byl nezpochybnitelný. Takovou „recyklaci“ si
vysvětluji snahou ušetřit. Je to stené jako by doktor dal někomu zkumavku na moč po někom s tím ať si jí před použitím vypláchne.
Ty máš taky dost. Podezřívat když jsi u toho nebyl. No co se divím, jsme v Čechách.
Proč si nežádal o lékářské vyšetření?
přesně…
Stejně jsem byl na odchodu. Nebaví mně těžit náhradní díly z vozů které stojí pro jinou závadu. Pro natrvdlé: Tam stojí vůz s porouchanou brzdou, vem si z něj termostat a ten vadný tam namontuj…
České vlaky (busy) pohoda, prolítané za deset dní 1.500 kilometrů. ČD, Arriva, RegioJet. Jejich tarify plus IDPK, PID a ODIS. Klima nebyla dvakrát, kde měla být (RegioJet přesazoval) a ČD (vypravená náhradní souprava za Polsko (Silesia), kde to mělo 100 minut). Doprava je to co v ČR jako jediné mohu jen chválit. 30 let od sametu měl český stát občana někde, nyní už frčí výstavba infrastruktury a nákupy vozů.
Ale bude to ještě trvat
PS: Nebýt RegioJetu a dalších, bylo by to daleko horší.
Že by zrovna RJ zlepšil služby na železnici s těmi jeho vozy kde spadne CZE po první stahovačce? Ty vozy fungovaly v Rakousku na 1000V 16 2/3 Hz, na stejnosměr měly problém jěště za OBB v Itálii. Natož potom u nás.
Jančura mi nikdy nesedl, už jeho podpora Babiše prozradila mnohé, a teď vidím, že jsem se nemýlil. A bude hůř. Největší hrůzu mám z toho, co u nás provede na R9. Už vážně zvažuji myšlenku, že zcela přestanu jezdit vlakem, protože odmítám klesnout na Jančurův balkánský standard vhodný tak akorát pro ty pro opilce. Hlavně že jsme vysoutěžili nejnižší cenu. K čemu to je, když dopravce stejně nedrží kvalitu a ani ji nikdo efektivně nevyžaduje?
To je právě ono… Nikdo ji efektivně nevyžaduje. MD by mělo nastavit lepší mechanismy.
Jenže to není jen u žlutýho. I ČD mají problémy dodržet to co slíbily. Jen o třídu lepší to rozhodně není, funkční klimatizace je jen sen a v kombinaci s pevnými okny i peklo. Navíc záclonky či roletky nejsou ani v první třídě. Když jsem jel naposled Ústí – Poděbrady a zpět, docela to šlo. Jako příjemných 22 uvnitř rozhodně nebylo, ale že by lil pot po těle naštěstí taky ne. Brzký ranní spoj v pohodě, káva, džus, usměvavá stewardka. Zpět výše popsané. Zpět 4 vozy místo 3, místo na kola v půlce dvojky plus ještě pár v jedničce, jely… Číst vice »
A kde jste přišel na „příjemných 22“? Pokud si dobře pamatuji, tak mj. platí, že rozdíl teplot mezi vnějškem a vnitřkem vozu nesmí být větší než 8 stupňů.
Tj. Když je venku třeba 35, tak by uvnitř fakt nemělo být pod 27…
A kto bude cestovať verejnou dopravou v ktorej je 27 stupňov? Sorryjako, ale nie sme v 80. rokoch a ľudia dnes majú iné očakávania (a alternatívy v podobe napr. áut kde vo väčšine vozidiel nastavenie na 27 stupňov ani neexistuje, lebo výrobcovi vozidla je jasné že žiaden normálny človek by ho nepoužil).
Tak jakoze by na R9 teraz jazdili vozy adekvátnej kvalite kategórie pre vlaky R mi moc nepríde. 21 storočie a človek si kúpi miestenku ktorú ani nemá kde hľadať 99% času lebo vagón vymenili a oznámia to 5 min pred odjazdom. A klíma v dnešnej dobe je štandard a mala by byt už na všetkých vlakoch povinnosťou. Takze R9 sa môže len zlepšiť horšia bit už nemôže.
Na R9 jdou nové vlaky… to bude možná pozitivnejsi šok než RailJet už jen proto, ze to bude o 10 let mladší
Jak je to nyní s Peršingem. Ještě ho RJ má?
RJ Peršinga má. A ne jednoho. Má jich dokonce 9.
Asi jsem to měl napsat v množném. Ale díky.
Panebože, to je Kocourkov! Na okamžité zrušení jsou zralí všichni zúčastnění. Jedni, že neplní, co mají ve smlouvě a druzí, že to nejsou schopni požadovat a kontrolovat. Vše z našich daní a za opotřebení našeho zdraví.
to by bylo moc logické
To ať se Ministerstvo nezlobí, nebo ano, tak mě , pokud potřebuji využít tuto službu v daném časovém horizontu, tak mě nezajímá, jestli je to *dočasný výkyv“. Ještě, by se z toho stal standard. .
Když vidím fotky velkoprostoru v Low Costu na R8, tak se mi chce blít. Ano, je to nejnižší třída, ale to neznamená, že by se neměla uklízet. Též je dobrá prasárna, jak RJ dělá z rychlíku povinně místenkový vlak..
Moje řeč, když ČD mimořádně udělají obrat bez úklidu, to je vždycky keců, a zde je to standard posvěcený MD. A o povinně midtenkovem voze na závazkovém vlaku ČD ani raději nechci uvažovat… to by místní ČDbijci chtěli hnát hned minimálně do Strassbourgu… 😅
Jeden obrat bez úklidu? Blbý vtip. Leda šmudla posbírá láhve a jiného si nevsima.A expresní rezervace všude plus absolutní nevymahatelnosti místa je normální? A to mě to jancurovo přiblížení najbrtu ve smyslu modré sny a šedá špína štve taky. Ještě o to víc, že si to ani sám nechce přiznat dle podcastu, přesto je to oproti dřívějším pojetí cd posun o krůček vpřed 😜
Linku R8 využívám několikrát týdně v relaci mezi Bohumínem a Svinovem. Cestuju v rámci IDS MSK ODIS, tudíž bez přičleněného místa k sezení. Podle RJ mám tedy cestovat jedině ve vagónu č. 5, kam se nasazuje již zmíněný velkoprostorový dobytčák Low cost. Ne že bych byl nějak příliš vybíravý, ale odmítám v něčem takovém sedět. Proto si vždycky sedám do vagónu č. 3, což bývá Low cost s kupé. A jednou za čas se prostě musí stát, že za mnou dojde ke kontrole jízdenek nejčastěji vlakvedoucí s naprostým pohoršením, že jsem vytáhnul z kapsy ODISku, a přikazuje mi, ať si… Číst vice »
Tady to není o tom co objednalo ministerstvo, tady je o interní kontrolu pracovních poviností, může přijít „kontrolor“ nebo „mysterák“ a když na to vlakvedoucí minimálně neupozorní, můžou (a budou) mu za to krátit peníze, bonus, popřípadě dlouhodobě to může být I důvod k propuštění kvůli neplnění pracovních poviností. Na druhou stranu, podle přepravních podmínek je Vlakvedoucí pánem vlaku a za neuposlechnutí příkazu vás může taky v kdejaké zastávce vysadit.
To, že si interně nastavili přísnější podmínky ale cestujícího nemusí zajímat. Povinná rezervace jim usnadňuje a urychluje kontrolu cestujících – prostě chtějí vidět obsazené pouze sedačky, na které prodali rezervaci přes svůj systém a tudíž to nemusí kontrolovat. Zbytek cestujících na krajský tarif naženou na jedno místo a zkasírují je (=pípnou jízdenky).
Zrovna sedím v Přerově a přijel tady rychlík od RJ se čtyřmi vagóny. Jako nějaká provokace. Já už přes dva roky RJ kritizuji a teprve poslední dobou mi lidé začínají dávat za opravdu. Vrcholem bylo to, když jsem jel z Brna do Přerova a jako NAD přijel autobus bez zavazadlového prostoru a bez prostoru na kola. Pak mi psal jeden vlakvedoucí z RJ, že prý tak kvalitní autobusy není jednoduché zařídit. Nicméně, je zajímavé, že když jsem jel z Mostu do Plzně, tak GW Train jako NAD vypravoval 3 autobusy s tím, že jeden byl menší cyklobus, pak byl klasický… Číst vice »
Záleží, zda je NAD plánovaná nebo nahodilá. V druhém případě je problém najít bus a řidiče, který kolo ve svém busu dovolí.
V R jsou obecně na kola místenky.
Toto vše platí i pro jiné dopravce.
Mimochodem je dost divné, že vozy mizí vždy přes léto, komplikace se vždy očekávají v zimě, tohle smrdí a tvrdit že je nedáváme na komerční linky je spíše nějaká Jančurovo propaganda 😀
Protože v zimě nikomu nevadi ze nejede klimatizace
A opravdu nejsou na komerčních linkách R23 má specifické vozy které jinde nejezdi
omluvte mne prosím, ale ano, takové krámy by si žádný soudný jedinec nedovolil nasadit, na spoj provozovaný v komerčním režimu už vůbec.
Na komerční lince je nutnost mít co nejlepší služby za co nejnižší ceny, naopak u dotovaný linky ta nutnost přitáhnout cestující není, neboť tu ztrátu doplatí stát a dopravce jede (většinou) na zisk, tudíž Jančura si může vesele jezdit s čím chce a dokud mu nebudou hrozit s výpovědí smlouvy tak si může vesele jezdit i třeba s jedním vozem z roku 1950, klidně i kdyby neměl WiFi, klimatizaci a byl by znečištěný, stát maximálně rozdá pokuty a je vše v pořádku. Snad se jednou dostaneme do fáze kdy při opakovaném neplnění smlouvy stát požádá jiného dopravce aby pomohl stávajícímu… Číst vice »
RegioJet tu trasu nikdy neměl dostat, fakt stát aby ušetřil pár desítek milionů tak cestujícím sebral komfort, ta linka měla mít Pantery ale místo toho má nějaký random dvoupatrový vozy (od r.2024) z Německa. Kvalita je dost pofidérní a přijde mi že RegioJet řady zkouší co utáhne stát.
Panter a komfort? Ha!
Ano Panter poslední generace skutečně nabízí funkční WiFi, klimatizaci, bezbariérovost či 100% možnost dosazení kol a navíc nemůže přijet dvou vozový. O tom že když to je nový z toho má cestující o mnoho lepší pocit než když jede nějakým vysloužilým dvoupatrovým vozem byť modernizovaným se nemusíme bavit, ale počítám že v případě Jančury to nebude rekonstrukce alá Arriva ale dosazení nejvíce základních prvků a konec, interiér stačí původní že jo 😂
Panter je parádní.. jel jsem z Olomouce do Šumperka minulý týden..bomba.. klimatizace super.. pěkný chod vozů.
To jim řekni třeba v Ostravě kde mají nové patra a jezdí čím ???
Mluvím o R23 🙂
Tak si i vzpomeň jak to tam vypadalo před příchodem RJ.
Sysel byl skvělý řídící vůz.
Novými patry.
Je to jak v Alibistánu . Reálný cestující si právem stěžuje (řádně vysoutěžená linka českým státem, kde má být poskytován určitý standard a kapacita, a to jak pro kola, tak pro cestující?! )že ve vlaku není vůz pro kola. Ministerstvo dopravy podle mluvčího Františka Jemelky situaci na lince „poměrně podrobně sleduje. Podle mluvčí RegioJetu Alexandry Janoušek Kostřicové dopravce na lince R23 standardně umožňuje přepravu kol, a to až do maximální výše 18 kusů na jednom spoji. Přeprava probíhá ve speciálním voze. V konečném důsledku všechno jede jak má ale stejně na nešvár dopravce doplatí pak obyčejný cestující. Je s podivem,… Číst vice »
Z poslední doby mám negativní zkušenosti z vlaků výhradně při využití RegioJetu (bohužel občas není alternativa). Už i ta Arriva je lepší. Toto léto to např. neustále zpožděné rychlíky Kolín-Ústí. Zažil jsem i 45 minut na startu. Navíc to ještě nějak fixlují, protože v historii na IDOSu to často ukazuje méně na odjezdu i na příjezdu. Nebo místenkový spoj RJ 1355 Praha-Vídeň-Budapešť, kde v jednom vagónu nefungovala klimatizace a průvodčí kvůli tomu všechny cestující z daného vagónu v Brně vyhodil, s tím že si mají požádat o vrácení jízdného. Nejsem náročný, klidně ať jezdí šrot, když si objednavatel nic lepšího… Číst vice »
Protože na území Rakouska tam byt lidé nemohou a vuz musí byt zavřeny
To je problém RJ, ale ten ho docela sprostě přenáší ho na cestující.
Břeclav je na území Rakouska? Nebo co tím chtěl básník říct?
Jančura stále vyřvává, na někoho útočí, kritizuje, tak mu dali zobnout ze státního, aby byl klid. O lidí nikomu nejde. Celá jeho firma je o dluzích a o drzosti. A kafe zadarmo získalo většinu veřejnosti. Rozdávání koblížků také na českou veřejnost funguje.
Když to tady tak čtu, tak jsem rád, že jsem si koupil IN 50 na další rok. Chtěl jsem se svést se Žlutým, ale jestli je to taková tragédie i na komerčních linkách, tak to raději pojedu s Modrými.
napsáno velice trefně
Úředníci z ministerstva dopravy by měly osobně provádět kontroly pravidelně a hned udělovat pokuty v řádech statisíců do doby, než se situace nezlepší.
Technický stav vozu katastrofální, úklid ve vozech mizerný, personál nemá dostatečnou odbornost a je neochotný ve většině případů, řazení souprav nedostatečné i s ohledem na kapacitu pro jízdní kola a kočárky a náhradní soupravy nebo rezervní vagony žádné. To cestující fakt odradí a Ministerstvo přehlíží.
Mělo by v případě těchto nedostatků dojít k vypovězení smlouvy a pře soutěžení, dokud je ještě čas a možnost změny k lepšímu.
Po dlouhé době jsem chtěla jet vlkem z Vídně do Brna a přišla mi zpráva, že ve vlaku nefunguje klimatizace. V horku přes 30 stupňů jsem si to rozmyslela. Po přečtení tohoto článku mě přešla chuť úplně.
Zajimalo by mě, zda stát tu klimu objednal, protože na státních rychlicich usti-liberec, liberec-kl-pa, tanvald-boleslav-praha i praha-pisek ji neobjednal.
Pokud má vlak aspoň normální otevírací okna, tak zas není až tak fatální, když nefunguje klimatizace.
Tady je na to odpověď:
https://zdopravy.cz/arriva-osadila-prvni-jednotky-845-klimatizaci-ministerstvo-dopravci-nechce-pridat-120226/
Vlak je podle vás jen žlutý? Žádné jiné tam nejezdí?
A co zkusit RailJet od Českých Drah/ ÖBB? Je to nesrovnatelně pohodlnější cesta, a též velmi tichými vagony.
Podcast Cesty Zdopravy: v 11 minutě – Radim Jančura „…Regiojet neřídím, jsem podepisovač a rozhodovač…“.
Možná by bylo efektivnější, kdyby p. Jančura firmu začal řídit?
Nebo kdyby táhl do háje.
i s celým žlutým cirkusem
A objednal stát tu klimu? U hodně rychlíků není.
myslete si co libo, ale fakt nejsem priznivcem namachrovanych hord MAMILu, ktere jsem nucen trpet v jinak zcela pohodovych Sp panterech z Plzne do Varu – treba je to dukaz ze karma je zdarma
Prosím, co je to ten MAMIL? Děkuji
middle-aged man in lycra: https://en.wikipedia.org/wiki/Mamil (překládat asi netřeba).
Aha :- ) . Díky.
…nebo kdo
Mělo by někoho zajímat, čeho jste příznivcem?
V pohodě, ono MD ani nevadí, že RegioJet na lince R8 vyhazuje cestující s SJT bez místenky do Low Cost, i když se ve smlouvě píše, že vlak nesmí být povinně místenkový, tak MD řeklo, že pro ně je dostačující, že RegioJet přepravu cestujících s SJT umožní v LowCost.
Však to udělat může, část vlaku má pro cestující bez místenky a část vlaku pro povinné místenky to pravidla dovolují.
Podle výkladu MD to evidentně může, ale když se člověk koukne do smlouvy, tak ve smlouvě, ale nic takového není, tam je jen to, že vlak nesmí být povinně místenkový. Ještě bych pochopil, kdyby základní požadovanou kapacitu měl bez povinné místenky, a kapacitu nad s místenkou, ale tak to rozhodně není.
Mě tento systém naopak vyhovuje. Rozhodně víc než expresní rezervace a neexistující vozy s přidanou platnou milenkou.
Mně to připadá, že z cestujících s SJT, dělá cestující druhé kategorie, jakoby říkal, když už musím uznávat SJT, tak si jeďte low cost, vy mě nezajímáte.
Bral bych ještě řešení, že by půlka vozu byla povinně a druhá bez místenky, ale i takové řešení podle mě je v rozporu se smlouvou, ale když mu to MD toleruje, tak asi ok.
Navíc dnes už u ČD není problém najít místa, která jsou vyhrazena pro cestující bez místenek (dřív se vše označilo expresní rezervaci).
Njn, RJ už dávno není, co bývával.
Moje zkušenost z cesty 19.8. Poděbrady – Mělník. Jízdenka zakoupena včetně kola na internetu.(nikolv v aplikaci mobilu tam je problém) vlakvedoucí o mne věděl přeprava naprosto v pořádku. Vlak OK zpoždění 10 min způsobené čekáním na přípoj v Kolíně
V Kolíně si pamatuju i minuly rok, kazdej vlak jakehokoliv dopravce tam vždy genetoval alespoň+-10min
V Kolíně se vždy čeká na rychlíky od Havlíčkova Brodu a tam se to vždy pohybuje okolo 5 až 10 minut zpoždění, ale to zpoždění se dá v pohodě dohnat po trase, občas pak rychlíky R23 čekají na přípoje ve Všetatech. Celkově mi přijde, že se na té R23 dá stáhnout min. 10 minut po cestě.
Otázka je, jak dlouho před odjezdem. Na kole většinou nikdy neplánuji návrat určitým vlakem a možnost nastoupit do kteréhokoliv podle únavy, počasí atd je pro mne prioritou. Dopravce, který toto neumožní, je z mého hlediska na (I). Zkousnu nemožnost tohoto z důvodu mimořádné události
Tady je řešení jediné..psát a posílat fotky na ministerstvo dopravy.
bohužel MD, které hospodaří s našimi penězi je to jedno
regiojet je na r23 hrůza. špína špína špína , místo průvodčiho smudla v oranzove veste pachnouci cigaretama bez znalosti , s nostalgii vzpomínám na pekne vagony , tusim ze to nazyvate Sysel. mist pro kola dostatek. nikdy jsem neresil ze se nekdo nevejde , pruvodci to vzdy nejak vymyslel. svetle ciste vlaky . čd vrať se . rj at zustane na lince do chorvatska . špína hnus neprofesionalita.
i arr je lepší.
No, oni tu špínu mají už i na komerčních linkách. Nedostatek údržby. Známí jeli v květnu že Slovenska a to, co nafotilii, byl fakt děs a hnus. Například nechápu, proč cpou pořád do vagónů koberečky, když je neudržují, ta zažraná špína vypadala fakt nechutně.
Nedostatek údržby = Je způsoben nekvalitním a pro provoz nevyhovujícím řešením technologie obratů ( a bude ještě hůř )spojů dopravce a z toho titulu věčně nedostačujícím časem na provedení řádného úklidu v obratové stanici . Z toho v dalším konečném důsledku sníženým počtem zaměstnanců úklidu, protože honit se vlivem výše uvedeného i když managment to vidí jinak ,dlouhodobě vydrží jen mezek.
Až na to, že poslední rok nebo dva před koncem ČD na R23 už Sysel nebyl řazený.
Jezdilo to většinou ve složení Btee + Btee + AB350. Místo Btee jezdily často vozy B.
Z důvodu nedostatku Syslů. A opravím to složení bylo vždy B + Btee + AB350 🙂
Vozy Btee a AB³⁵⁰ byly ve zmíněné době již v kovohutích, na R23 jezdila souprava BDs⁴⁵⁰ (pouze v létě pro posílení kapacity na kola) +B²⁴⁹+Bdtee²⁷⁶+AB³⁴⁹
Z celého vyjádření dopravce bych vypíchnul toto:
„Samozřejmě se může stát, že tento vůz nemůže být nasazen z technických důvodů a pak je kapacita snížena.“
Klíčové je pak slovo >Samozřejmě<.
To se samozřejmě může stát i u vašeho auta. Nikdy jste nepřišel ráno a zjistil, že nejede?
Asi jednou za 10 let, ne 10x za měsíc.
Až na to, že Regiojet to často zjistí už včera ráno, ba i dříve, a stejně se nic neděje.
Jenom perlička, měl jsem zakoupenou jízdenku one ticket, neb jsem jel přes celou republiku s kolem (pro rejpaly zpět jsem jel kolmo) a chtěl si dokoupit rezervaci pro kolo z ÚL do Kolína. A ono to u RJ nešlo, neb jsem neměl jízdenku RJ.Tolik k mluvčí Alexandře Janoušek Kostřicové a rezervačnímu systému.
Ženské se dvěma jměny, z nichž obě jsou neznámé, jsou hned podezřelé.
S oneticket maji problem i v arrivě. Ukazuje kraviny a stava se ze si klidně koupite jízdenku na místo, kde si ji už koupil někdo v arriva appce.
„Bez zakoupení jízdenky předem přes náš rezervační systém místo pro kolo nijak negarantujeme. Často se však stává, že zákazník přichází bez zakoupené doplňkové služby a kapacita spoje je přitom již vyčerpána,“
Tohle prostě nepochopím. Jak je možné, že dříve bylo možné vlaky jezdit i bez toho, aby si člověk musel kupovat jízdenku předem? Člověk si ji koupil buď v pokladně na nádraží nebo ve vleku a bylo a jel a bylo jedno jestli bylo místo nebo chtěl li si sednout musel (třeba v žabotlamu) sedět na schodech.
No kolo vám opravdu vzít nemusí, když jich tam bude už několik, prostě do vyčerpaní kapacity, jednoduché.
Zajímalo by mě jak by se řešila situace (/asi ne příliš častá, ale možná) kdy by vlakem chtěl cestovat větší počet osob na vozíku. Jestli by se také řešila přepravní kapacita míst pro přepravu vozíků a nebo nikoliv když tady se uvádí, že přeprava je bez jakýchkoliv omezen.: „Na lince R8 Brno–Ostrava–Bohumín a R23 Ústí nad Labem–Kolín Na rychlíkové lince R8 Brno-Přerov-Ostrava-Bohumín a R23 Ústí nad Labem–Kolín přepravujeme cestující s omezenou schopností orientace a pohybu bez jakýchkoliv omezení ve vozech tarifní třídy Low cost (2. tř.). Z technických důvodů není možné využít pro přepravu jinou tarifní třídu spojů kategorie R.… Číst vice »
Oni postižení ví,že musí nahlásit přepravu předem.A dělají to k vůli asistenci.Stejne tak nevidomi hlásí předem,že pojedou a personál se o je postará.Je to v přepravních podmínkách.Sice se může vyskytnout potřeba jet náhle ale to nejede velká skupina vozíčkářů .
Tady je trochu nešťastné to „musí“. Právě z toho důvodu který jste uvedl na konci.
A to samé se týká přepravy dětských kočárků. Ty podmínky jsou celkem děsné. Zejména to, že vlastně vůbec nemůžete mít jistotu, že taková přeprava bude možná a že kočárek nebude z přepravy vyloučen když u všech spojů se uvádí:
„V případě nutnosti může palubní personál přepravu kočárku z prostorových a bezpečnostních důvodů odmítnout.“
Ale i do osmsetdesitky jsme jich narvali třikrát víc než je na této lince ta smluvní kapacita pěti kol 😀 ale byl to to trochu hardcore, to uznávám 😀
V Liberci do pavouka narvali jednou i 20+ bicyklů a všichni táhli do polska, postupne jich nabrali fakt mrda, už v Tanvaldě se wkoro nedalo vystoupit a i tam nastupovali další cyklisti. Takže Ikdyz byli dost mimo kapacitu, tak se tam nějak všichni vešli.
nemusí, ale u čd aspoň dříve kola brali klidně i na střechu
nemusí , ale snad kromě vlaku z Cerekve do Jihlavy se mi nestalo , že by průvodčí kolo nevzal i když byly vagony plné. Nutno dodat , že v Cerekvi bylo na nastupišti kol snad 20 , 10 jich přijelo od Slavonic a nějaké byly už ve vlaku. Pár lidí remcalo , ale pochopení bylo všeobecné
To funguje pořád, jen když cestujete s bicyklem, potřebujete rezervaci předem.
Bohužel nejen v případě jízdního kola.
„Na lince R8 Brno–Ostrava–Bohumín a R23 Ústí nad Labem–Kolín Na rychlíkové lince R8 Brno-Přerov-Ostrava-Bohumín a R23 Ústí nad Labem–Kolín přepravujeme cestující s omezenou schopností orientace a pohybu bez jakýchkoliv omezení ve vozech tarifní třídy Low cost (2. tř.). Z technických důvodů není možné využít pro přepravu jinou tarifní třídu spojů kategorie R. Ve vozech je vyhrazený specifický prostor pro cestující na vozíku. Vyhrazená místa poznáte podle ikony vozíku. K dispozici je také bezbariérové WC. Přepravované invalidní vozíky nejsou limitovány ani rozměry, ani váhou. Přepravujeme také vozíky elektrické. Po nástupu přes plošinu ve vlaku nebo na nástupišti prosím vyčkejte asistence palubního… Číst vice »
To platí i u ČD u většiny dálkových spojů.
A vzhledem k počtu míst je třeba o prázdninách rezervovat týdny dopředu nebo jet oklikami
Zdravím.🤘
Jezdím mezi Prahou a Ostravou.Neskutečně mě (už dlouhodobě) štve to, že si předem koupím v aplikaci jízdenku, vyberu si mé oblíbené místo (samotka v „letadle“, protože si po cestě čtu, mám rád svůj klid a nemíním celou cestu zkousávat to, že do mě někdo strká, atd.) a den před jízdou mi pravidelně posílají info o výměně vozů (ovšem stejné „kvality“) a změně sedadla, takže ve finále sedávám v kupečku mezi dvěma lidmi. Super, děkuji. Na kterou p*ču tam teda je ta možnost výběru sedadla?!🤨🤔🤷😡
Opravdu už jsem naštvaný do té míry, že uvažuji o změně.
Mějte se.🤘
Podle mě se zbytečně rozčilujete. Co vás u toho RJ drží? Já jsem s Pendolinem na téhle trase vždy spokojenej.
Přesně
Souhlasím, Pendolino erste klasse a vyřešeno.
bohužel pendolina jezdí letos málo…
Hlavní je kávička zdarma.
Vsak tu maju aj u Lea a v Pendoline, nie?
A dortík za 10 Kč!
Nevím co se divíte. RJ si sám sobě nastavil standarty, které teď obtížně dodržuje. Jeho tlak na cenu a kvalitu služeb byl v začátcích enormní a za následek to mělo využití zdrojů bez jakýchkoliv záloh. No a vše stárne. Z celkem slušných modernizovaných vozů jsou polorozpadlé hajtry, které jsou náročné na údržbu. Sice nakupuje pěkné nové lokomotivy, ale to řadového cestujícího moc nezajímá. Když by mu přijel vlak s kvalitními a čistými vozy ve správním řazení a dojel včas do cíle cesty, mohla by to táhnout klidně nulková Bobina nebo Sergej a bylo by mu to jedno… A žádná negativní… Číst vice »
Oni tam všude vyrábí a drží prezidentské standarty? :O
RJ je poslední 2-3 roky tragédie skoro všude. Vagóny špinavé, vevnitř smrad, personál často unavený, nepříjemný a kterým je všechno fuk. A přitom oproti ČD to bylo ze začátku pecka, teď se to přesně otáčí. Hlavně že se jezdí za minimální peníze, ale kvalita pro cestující k zbliti.
Až vyhraje RJ elektrickou páteř v ÚK, to teprv bude divadlo 😁
Spíše to vypadá na vítězství ČD, ale nikdy se neví co se může stát.
Doufám že ne, modlim se k Bohu ať to vyhraje jakykoli soukromník, jen ne ten satan.
🤣🤣🤣, člověče tohle už je nějaká fóbie,ne? Na to by mohla bejt i nějaká ta medikace, která by to utlumila. A než začneš kopat kolem sebe, tak já jsem od ČD a asi dvakrát jsem v poslední době použil RJ R8 a žádný problém. Ono to možná nebude jen o logu a barvě vozů…
To bude spíš o štěstí. V aktuálních vedrech je téměř zázrak potkat klimující exlehátko (ale to má naštěstí aspoň pořádná okna, která na rozdíl od béček nejsou dvoustavová) a švýcary na lowcostu už patří spíš do Tlumačova.
Tohle je velmi individuální. Mám stejnou i opačnou zkušenost. Řekl bych, že nikdo z nás nejezdí každým vlakem. Modrým, žlutým nebo černým. 😁
Je to týden zpět co jsem tak 4x potkal RJ na přejezdu nedaleko Staré Boleslavi a rychlik jel opravdu vždy ve složení dvou vozu,což je celkem bída když si kolikrát za ČD nebylo kde ve vlaku sednou
Však taky část cestujících odešla do aut po nástupu RJ. A jak zde v pořádku řekl sám pan Jančura: ,,Tou linkou stejně nikdo nejezdí, je to spíš taková turistická linka.“
Tak to není jeho problém (byť by se nad tím zamyslet měl kvůli image firmy).😁
Co kraj chtěl, to dostal. Nebo ne?
Co s tím má společného kraj? Objednavatelem je MD
přesně, co MD objedná, to jezdí… víme své na line R11 😉 to je taky pěkný dobytčák..
Ne kraj, stát, kraj objednává regionální rdopravu.
Stát, samozřejmě… Tady je ještě jeden problém. Pokud není v Milovicích nějaký festival, tak tímhle R jezdí 5,5 člověka. Jel jsem tím letos dvakrát. Jednou nás bylo ve vagóně 6, jednou ve 3.
Podle dostupných informací je objednávání regionální železniční dopravy v České republice rozděleno mezi několik subjektů. Některé z těchto subjektů zahrnují: České dráhy (ČD): České dráhy jsou státní železniční společností, která provozuje většinu regionálních vlaků v České republice. Mají smlouvy s jednotlivými kraji a objednávají a provozují regionální železniční dopravu v rámci těchto smluv. RegioJet: RegioJet je soukromá železniční společnost, která také provozuje regionální vlaky v České republice. Mají vlastní smlouvy s kraji a objednávají a provozují své vlaky na základě těchto smluv. LEO Express: LEO Express je další soukromá železniční společnost, která nabízí regionální železniční dopravu v České republice. Stejně… Číst vice »
teď jsem jeli 6 lidí a dva kočáry úsek Katovice – Horažďovice (linka P11 Strakonice-Klatovy) a přijela 810, jsem si taky říkal, co to sakra ten kraj objednal… to je fakt hrůza, co se občas děje i v PK…
Z Katovic to ale bude asi JČ kraj, tam je možné opravdu všechno.
no nevím, linka do Klatov, a myslím, že JČK zajišťuje Nepomuk-Blatná, a PK proti tomu Straky – Hora…
Tam je to na objednávku Plzně, Jčk naopak objednává Nepomuk-Blatná. Samozřejmě to pak druhý kraj platí tomu prvnímu tu svoji část trati, ale smluvně to zařizuje vždy jen jeden kraj.
Hele nedá mi to: já nejsem cyklista ale kajakar a mám smůlu. Loď mi nevezmou už nikde a i kdyby byl vlak prazdnej i když není o moc větší ani těžší než to pitomé kolo.
Musím autem vždycky a všechny cesty.
Stesky cyklistů mě ze židle moc nezvedaji a kvalitu služeb máme stále lepší než třeba takové SNCF.
Co jsme si skrz kraje a MD nasoutezili to máme.
Jo RJ míval lepší služby než dneska, ale když všechno řešíme jen optikou „hlavně co nejlevněji“ není co se divit.
Nic nového pod sluncem, 40 let stará písnička 🙂
Poplujem spolu tam dolů tou peřejí,
G
přestože vodákům v ČSD nepřejí,
C Cmi G
řeka nám píseň bude hrát,
D7 G
že lodě nechtěj’ nikde brát.
V JMK ibalgin i lode vezme. Foto myslim na profilu jmk/kordis.
Mám teda kromě TGV po celé Francii s SNCF dost nacestováno v Bretani a v Hauts de France a myslím že s tou kvalitou ma tom líp nejsme. Nikdy se mi nestalo, že by nefungovala klimatizace, vlaky jezdí přiměřeně včas (to i tu v ČR kde jezdím) místo tam vždy bylo taky.
A mile mě překvapilo, že když mělo TER z Rennes do St Malo zpoždění a cestující nestihli přípoj do Dinan, vyhlásili, že před nádražím v Dol na ně už čekají taxíky.
Nejezdil jsem se po Francii taky dost a staré vozy corrail na spojích z Paříže do Caen nebo st Malo čistotou ani krasou veru neoplyvaly a když si člověk nekoupil lístek 2 měsíce předem tak to byl nasobne větší ranec, než u nás. Co se týče „auto je nejvhodnější“ jo to je asi pravda ale současně to chtěj nechtěj není udržitelné. Co se te lodi týče ono by stačilo kdyby ji brali podél řek – Pikovice-Týnec třeba. Aby člověk nemusel jak blb pendlovat vlakem pro auto a autem zpátky a teď co s lodí… prostě aby auto nechal na jednom… Číst vice »
A to je to, co pořád dokola opakuji. Prostě jsou situace kdy cestování hromadnou dopravou nedává smysl a auto je tou nejlepší volbou. Týká se to Vás, cyklistů, vozíčkářů , ale i rodičů s dětmi ve věku novorozeneckém či kojeneckém a dalších co s sebou musejí něco převážet.
Ale prosím vás smysl to dává vždy, jen s autem to bude třeba krapánek pohodlnější, ale je to o zvyku, a tom, co je potřeba sebou všechno vozit.
S dcerou cestujeme VHD od narození, a nikdy nebyl problém, ono to chce jen dobře zvážit, co je opravdu potřeba sebou vzít. A je to pro ní daleko lepší, než aby musela být třeba hodinu a půl v autosedačce v autě.
“ ale je to o zvyku, a tom, co je potřeba sebou všechno vozit.“ Ano, v tom máte pravdu. Pokud s sebou nepotřebujete stále vozit nějaké přepravovadlo není cesta vlakem asi problém. Problém může nastat když to přepravovadlo musíte vozit. Další problém může nastat, že potřebujete někam nečekaně jet a jízdenku kupujete u pokladny. Po nástupu do vlaku můžete zjistit, že si nesednete, protože prostě místenky a nebo, že jsou místa k sezení plně obsazena i bez nich a nezbývá nic jiného než stát. A ne každý člověk může delší dobu stát a proto i z tohoto důvodu je pro… Číst vice »
Ani s tím „přepravovadlem“ to není problém, hledáte problémy, kde nejsou. Jak říkám, cestujeme s dcerou od narození defakto, takže s kočárkem a nikdy nebyl neřešitelný problém (a to ani ve chvíli změny řazení, kdy místo Bbdgmee bylo zařazeno Bmz).
Ano, ale to, že člověk nevydrží celou cestu stát (třeba ze zdravotních důvodů), to nemá žádnou spojitost s cestou s kolem, kočárkem, nebo jen s malým dítětem.
„to, že člověk nevydrží celou cestu stát (třeba ze zdravotních důvodů), to nemá žádnou spojitost s cestou s kolem, kočárkem, nebo jen s malým dítětem. To byl jen další důvod proč může být vhodnější auto. „hledáte problémy, kde nejsou.“ Může se Vám to tak zdát, ale to, že Vy ty problémy nemáte/neměl jste ještě neznamená neznamená, že ty problémy nemůže mít někdo jiný. Jedna věc je hledat problémy aniž by měl člověk o dané problematice povědomí a druhá, když ty problémy zná díky osobním zkušenostem. A když tedy cestuje s dcerou od narození co takle nám sdělit parametry toho přepravovaného… Číst vice »
Ano, v těchto případech ano, ale vy jste doslova uvedl, že s kočárkem, kolem, atd… Nemá VHD smysl, a auto je nejlepší cestou, jen to jsem vyvracel, protože jde dobře cestovat i s tímto, a že většina problémů je řešitelná.
Jinak kočárek váží cca 15 kg s hlubokou korbičkou, sporťák cca 13 kg. Máme trojkombinaci. ŠxDxV 60cmx115cmx95cm
Jistě parametry bývají různé, ale na základě toho bych nepaušalizoval, že pro tu či onu skupinu, nemá VHD smysl, vždy to záleží na individuálních podmínkách.
Dobře. Asi jsem to přehnal s tou paušalizací. Spíše jde o to, že každý člověk má individuální potřeby a to by se mělo zohledňovat. Třeba nyní jsem koukal na Arrivu: „Můžu cestovat s kočárkem? Ano. Při cestě vlakem doporučujeme zarezervovat místa v naší jednotce s nejvyšším číselným označením. Vedle těchto míst se zpravidla nachází rozšířený prostor, kde je možno odstavit kočárek (resp. místo je dostatečně velké na odstavení několika kočárků, takže problém s nedostatkem míst nehrozí). Při cestě autobusovým Arriva expressem musí být kočárek umístěn v zavazadlovém prostoru. “ A to je právě to. Stále je tady to doporučení rezervace.… Číst vice »
Ještě k těm parametrům…hmotnost je často závislá na maximální nosnosti. Pokud je nosnost 75kg je potom vyšší i hmotnost ;- )
Člověk, který ze zdravotních důvodů nevydrží stát dost často ze zdravotních důvodů nemůže či nesmí řídit auto
Var.1. D-125cm, Š-62cm, V- 62cm, ve složeném stavu; D-150cm, Š-62cm, V-99cm v rozloženém stavu. Hmotnost 22Kg
Var.2. D- 136cm, Š- 62cm (Š stopy- 72cm), V-71cm. Hmotnost 16,5kg
Kupte kajak skládací a kupte pro něj celé kupé, a uvidíte že pojdete… 🙂
Loď vezmou ve vlacích s úschovou během přepravy, toť oficiálně, co je na stránkách ČD.
Ale už jsem ji viděl (cca měsíc zpět) napasovanou v nástupním oddílu v nízkopodlažní části Regionovy. A jsou i jiné tratě, kde se běžně lodě převáží.
Takže není úplně pravda, že ji nevezmou nikde.
Když si kéňu pověsíte na hák a bude mít rozměry kola, problém nebude. : – )
Holt doby rychlíků s hytláky plných lodiček pominuly, dnes si většina plavidlo půjčuje na místě.
regiojet asi neví, co se tam děje, měli by tam jít se podívat, nejle „bez označení“ zřejmě čd utekl dobytek z ohrady a zakotvil na r23, regiojete, prosím, jdi to tam uklidit, dělají tvé firmě ostudu, lidé ve vás pak vidí čd a to není dobré, kraj by vás nemusel znovu vybrat v soutěži na tuto linku. Všude jinde regiojet dohlíží a kontroluje, věřím, že i zde přijde kontrola z vedení a sjedná nápravu, ať z regiojetu nejsou čd, ale zase ten krásný, milý, kvalitní, dokonalý regiojet jak ho všichni známe.
Jako vtipný komentář dobrý. 😀
Já znám RegioJet přesně takovýto, který šulí, co může, a jezdí na dřeň bez záloh.
ještě nedávno i zde to byla krása, dokonce krasne mlaďonke mile slečny, z busama taky bývala pohoda, ted raději flix, ty regioje_ťacky busy mají divný zvuk, takhle mlatit by ten motor neměl, kolikrat je přitahne odtahovka, takže už radeji flix, ale rj nakupuje busy nové a tyhle vraky pošle asi na ukrajinu. Už aby byli nové busy i v liberci. údajně chtěli i návrat stewardu do busu. S rj mezi ustím a kolínem občas jedu, ale ne z ustí do kolína, ale v ramci usteckeho kraje je to dobrý rychlík, až na tu úvrať v ústí 😀
Stewardky se vracet nebudou, to se nebojte. Maximálně nějaká virtuální Alexa.
Neuvěřitelné pravičácke manýry, cpát se s kolem do vlaku… To mi zůstává rozum stát. To za komunistů neexistovalo. Za min. režimu se na těch kolech jezdilo, a ne, že se kola vozila vlakem!
Za mého dětství se kola vlakem posílala běžně a pro podobná zavazadla byl vyhrazen celý služební vůz.
za komunistu jsem vubec neresil co a kdo jede. prijel vlak , nacpal jsem se s kolem dovnitr a jeli se. pamatuji mezi uvaly a čb kola i v uličce mezi sedadly v pantografu . a nevzpomínám si na nejake piktogramy kam s kolem .
…sankce 260 tis. Korun… Ty ale zaplatí daňoví poplatníci, tak coby, že ano.
Jak? Zvýší jízdné?
18 lidi bez mozku je celkem dost.
to je skvělé, že ministerstvo dopravy situaci řeší a provedlo i kontroly. nešlo by, že by podobně proaktivně se věnovalo i lince R9, tam je to totiž podobně jako na Kovárně taky nářez.
…to je fakt…říká se tam tomu Malá Čína…
Myslím si, že Ministerstvo má přesně to co si vysoutěžilo. Je jedno jestli je to modrej, žlutej nebo červenej vlak, pokud nebyla soutěž na nové vlaky, i když i takové nabídky byly, je to prostě chyba MD.
Zdá se, že jsou příliš malé a neefektivní sankce za neplnění. Hodně naznačuje už to, že se vyhodnocuje jen jednou za rok a do té doby to nikoho nezajímá.
Dělám v oboru a sankce nikomu neprospívají. Ano, mají nějaký dopad a význam, pokud cílíte na konkrétní osoby, lidi, kteří jsou za to zodpovědní. Takhle, když hodíte fakturu na 000 tis. Kč, všechny tím akorát naserete a oni dělají ještě méně a hůř.
Nejdřív se má s lidmi/společnostmi mluvit, na ty drzé, kteří na to serou vytáhnout pokuty, ale jinak se to má řešit odebráním businessu. To je jediné co platí.
Jen u podobné smlouvy jako zajištění vlakové dopravy…pak nemáte koho poslat tam jezdit.
Takže za mne – drasticky zvýšit pokuty, třeba na 10násobek
Ale máte, vypíšete novou soutěž, případně můžete zakázku zadat napřímo. V tom není problém.
Sankce neznamená že se objednatel na dodavatele zlobí a mstí se mu. Sankce jsou ekonomickým vyjádřením, jakou cenu pro objednatele má spolehlivost dopravy. A dodavatel s nimi musí ekonomicky kalkulovat.
Jak je to jenom možné? Přece takový vzor jako je RJ, špička českého cestování? To bude jen závist a pomluvy.
Aneb RJ je typický příklad dopravce co chce jezdit, ale už nemá na nové vagony, na provozování opraváren a dokonce ani na úklid. A ještě se diví, že mu do vagonů lezou lidi a cyklisti.
Zlaté ČD.
A ne, autobusy opravdu nejsou řešení.
No jasně a ČD se nikdy nestane, že by jely jiné vozy než mají nebo to jede kratší, než by mělo.
Tak to se stane každému dopravci ale i ve stejné míře??
Stane se to i ČD.
Ale dokazuje to, že zatímco ČD jde nahoru, tak RJ dolů.
Což je dost problém vzhledem k tomu, co vše už zvládli vyhrát…
Pokud se neproberou, tak jejich selhání mohou znehodnotit deseti až stamiliardové investice do železniční infrastruktury.
Ale hlavně, že je RJ „ekonomický“, tedy levnější.
Já to asi začnu fotit – zvenku i zevnitř. Improvizace a neúdržba je vidět skoro každý týden – chybějící vozy, cizí bobina co nestíhá jř, špína všude, okna že není vidět ven, dvojka papírkem vydávaná za jedničku, nezavedená NAD při mimořádnosti, atd..
Foťte, někam to optimálně postujte (soc. síť nebo třeba blog). A posílejte to na MD, pokud máte možnost, je to jediný způsob jak s tím bojovat
Bobina JŘ stíhá, má Vmax 120 a na lince je požadováno 120
Když se poštěstí uvidíte třeba ř. 628😄
Mně by prosím zajímalo jak to je s povinnou místenku na přepravu jizdního kola.
Ach ty kolaři, mohli by začít na kolech jezdit a ne furt je tahat jak koťata, pak se někde povozit a zase zpět, musí si uvědomit že ani vlak není nafukovací
Seš .úl
Ty jsi taky .úl 🙂
Že by vlakvedoucí. Ty mají většinou tyhle blbé řeči.
Takže mají cyklisti jezdit celý život kolem baráku a nebo autem že.
Ale buďte v klidu. 99% tím autem jezdí a neotravuje …
Jezdí kolem baráku a pak se chlubí jak najezdili x tisíc kilometrů? Inu zajímavé…
Na jednu stranu pochopím, že někdo veze kolo vlakem 100 km daleko. Na druhou stranu si tu kdosi stěžoval, že při NAD Kolín-Velká Osek musí z Kolína do Veltrub šlapat.
Ten první by si mohl stěžovat oprávněně. Ten druhý, sportovec…
každý má pro své chování své důvody, to že ty je nechápeš jen ukazuje na tvé omezené obzory a nedostatek pochopení
K těm Bubnům v oblouku jsem Vám napsal svůj komentář, tak se na něj, prosím, mrkněte.
Proč vlakvedoucí, proč ne průvodčí třeba nebo výpravčí,.
„Sorry jako“ kolik by jako měli mít soupravy kapacitu na kola? Prostě určitá kapacita je daná a tím to končí. HOWG
PS: No právě voni už okolo „baráku“ právě skoro nejezdí, to vidím v ulici nebo spíš nevidím
Ono tady nejde jen o cyklisty. Možná by bylo zajímavé zjistit jak je to s přepravou lidí na vozíku.
A tak:
https://regiojet.cz/sluzby/imobilni-cestujici
Paráda. Chceš někam jet objednej si dopravu 24- 48hodin předem a to ještě hodně záleží kam cesta vede když v některých stanicích není možné nastoupit/vystoupit vůbec.
„Ve stanicích Velký Osek, Stará Boleslav, Všetaty, Mělník, Štětí, Ústí nad Labem– Střekov, Ústí nad Labem západ na lince R23 není možnost nástupu/výstupu imobilních cestujících.“
Neměli touto dobou nasazovat nějaký patrák, tedy vůz s nízkopodlažním vstupem?
12/2024 až
Ani nízkopodlažní vstup není řešením všude.To by se nejdříve musely předělat VŠECHNY stanice a zastávky,
Takže v podstatě změnou dopravce nedošlo ke zlepšení kvality služeb, jen se změnily barvičky.
A s politováním musím bohužel říci, že i ty čtyřicet let starý A a AB byly čistší, než ten schmutzig, co tam tahá žlutej. Ta zatuchlina ze sedáků a koberce, absence profesionálního úklidu je tam opravdu vidět každým krokem. V tomto směru ušly ČD za poslední léta obrovský kus cesty.
Absence profesionálního úklidu, to mě dostalo do kolen 😂 zrovna v podání ČD.
Tak bývalou DB jedničku velkoprostor bez reko…to je vybydlenost na úrovni B249 v kožence. Jen ten původní vůz byl neporovnatelně lepší, tudíž je i přes vybydlenost lepší. Jen si nemají přinejmenším co vyčítat
Zřejme
Vezměte bílou rukavičku a v libovolném voze ČD včetně Béčka přejeďte po okenní liště nebo stropu. Ve vlaku ČD je evidentní, že generální úklid v nějakých intervalech, pravděpodobně při nějaké revizi po několika týdnech probíhá. Ve vlacích RegioJetu jsou zřetelné nánosy prachu u ventilace, špinavé stropy, rohy a záhyby plné všelijakého bordelu a cucek prachu. To není obhajoba nebo kritika, ale konstatování faktu.
Profesionální úklid provádí pro ČD najatá firma za úplatu. Je jedno, co mají na montérkách, podstatné je, že vůz je uklizený
Vagóny jezdí částo dva. Tak si postojite. Třetí vagón když je bývá 1 třída… A nejde dokoupit. Chtějí celou částku znovu. Vagóny jsou oježděné svrab a neštovice. Myslel jsem, že má dopravce povinost nasadit nové nebo rekonstruované vagóny. Ještě prosím článek o tom, že v roce 2023 stále ještě není rychlikove spojení z Mělník – Praha. Dik
Zrovna rychlíkové spojení Mělník – Praha je. Se skvělou návazností ve Všetatech.
Ne přímé. To se těch tisíců aut co se vlečkou na Prahu nezbavime. A to nechci vidět až začnou přes mini kruhacek ve Zdibech stavět most pro tramvaj a ještě okruh Prahy . Na víc dost často nečeká… 6.32 nebo 8.32 na Masaryčce jsou pitome časy. To musí jezdit každou půlhodinu jako jinde kolem Prahy..
Snad jezdí autobus?
Asi jste nejel ráno busem do Prahy. Jízdní řád 35min rychlé 50 min courak (Mělník – Ládví /Střížkov) skutečnost klidně hodinu a půl když regulují výjezdy do tunelu. Vlak by byl ideal, ale přímý. Bohužel vedení Mělníka je hrozné. Radní pro dopravu je úplně mimo…
Až bude ČD přepravovat kola ve všech svých výlukách, můžou se tady ČDfilové začít pohoršovat nad RJ…
A kam chcete nacpat tý kola počas výluk?
kapacita NAD má svoje meze
Přesto to ČD umí. I v NAD to dokáží.
Kapacita pro kola má přesně takové meze, jaké si přeje a zaplatí objednavatel. 🙂
Často je menší.
V případě ČD většinou neobjedná a nezaplatí. Za mnoho let se mi to poštěstilo pouze 2x z mnoha desítek případů…
Z jedné strany se při plánovaných výlukách (snad u všech dopravců) nasazuje několikrát více autobusů, než je třeba,z druhé strany ne vždy je zajištěna přeprava kol.
Autobus jistě utáhne vlek, kam by šla kola dát. Jen by to musel někdo objednat.
Jistě utáhne, ale musí mít tažné zařízeni
To zní logicky. A musí mít k dispozici i ten vlek.
Přesně.
Což je dnes standardem.
Tak to tedy nevím. není příliš časté, že člověk na silnici potká bus s TZ.
Vlek tahal naposledy Š 706 RTO
Stačí na NAD v oblasti kde lze takovou přepravu předpokládat nasadit autobus s TŽ a připojeným přívěsným vozíkem.
A jsou termíny výluk známé nejpozději v době vydání JŘ? Pokud ano, tak by se měl starat dopravce. Pokud ne, a zároveň to není smluvně ošetřeno, tak by se měl starat provozovatel dráhy. Chápal bych neposkytnutí uvedených služeb při opravdových mimořádnostech jako např. nehoda, sesuv půdy nebo stržená trolej. Ale PLÁNOVANÁ výluka opravdu není mimořádnost.
…a on se tady řeší výukový stav s NAD u RJ? Tady se řeší pravidelný provoz, který má být zajištěný dle platné smlouvy
Jenže R23 není výluka… Takže srovnáváš hrušky s jablky…
Záleží na objednavateli. Třeba v JM kraji mají výlukové bus vleky na kola. Aktuálně třeba Hodonín – Veselí n. Moravou.
Přečtěte si příště po sobě, co píšete… O výlukách tady nepadlo ani slovo… Asi překlep ve vašem telefonu. Nejsem ČD fil, ale zde to dopadlo přesně jak většina lidí čekala – velký humbuk, jak vše bude pěkné a lepší a skutek utek… Vůz starý 20 let a více než větší údržby vypadá tak jak vypadá… Ale tak ať se nechlubí, jak zlepšili kvalitu … ministerstvo ušetřilo, tak ať se nediví…
Kdyby tam tak jezdil takhle mladý vůz!
20let? spíš 40-50 let.
mnohé kousky RJ jsou starší než nenáviděné Bdt279 a B249 ČD
Proč se bavíte o výlukách, když se řeší dopravní standardy přímo u vlaků. Ale když už teda NAD: RJ NAD nezvládá už několik let, nevím jak R23, ale na R8 jsem zažil u každé NAD, že zůstali lidi stát na nádraží, protože na 5 vagonů vypravil 5 autobusů. Přepravu kol v NAD nezajišťuje vůbec. A k dopravním standardům u vlaků – ty RJ nedodržuje, ale tady je problém na straně objednavatele. Smlouvy na R23 i na R8 mají naprosto nedostatečné sankce, takže pokuta v rámci pár desítek, max stovek tisíc je pro RJ fakt nic. Stačí se mrknout, jak zajišťoval… Číst vice »
Co se NAD týče, RegioJet na to na R23 z vysoka kašle. Prostě ji nezřizuje ani při půldenním zastavení provozu …. a jeďte si s ČD.
za což by měl podle mne dostat drastickou pokutu.
to je svinstvo – a pak není divu, že může být levnější, když parazituje.
pokud to není ve smlouvě, vyrazit pitomce, co ji na MD/v AK připravoval
demagogie, odpoutávání pozornosti nesmysly.
Kdyby ministerstvo nešetřilo, tak tu mohly jezdit nové elektrické jednotky…
Přesně tak a je jedno,kdo by je provozoval, pro cestující by to byl přínos a o to hlavně jde.. takhle ministerstvo ušetřilo , to je vše.. Ano ,kvalita šla trochu nahoru, ale pořád je to málo a ta linka potenciál má..
Ten potenciál je zabitej nepoužitelným intervalem 120 minut a šílenou jízdní dobou. Ale do vyřešení uzlu v Ústí nad Labem a rekonstrukce pravobřežky se nějaký posun očekávat moc nedá.
Já vám do toho nechci kecat, ale např.. relace Ústí – Lysá je autem 1:27 (přes Prahu s rizikem kolon na D8 v určitých časech) vlakem 1:29. Jak si Kefalín představuje tu šílenou jízdní dobu?
No spíše by začínal jejich zkušební provoz, třívozoví panteri chodí teprve v posledních 2-3 měsících.
ale furt lepší 3vozoví panteři teď než tenhle bordel kdo ví jak dlouho
To souhlasím, ale víme jak to probíhalo na konci provozu pod ČD a nebylo to o moc lepší než teď.
Ale protože se šetří budeme mít 300 nových Kodiaqů
Od RJ lži a jen lži. Vozy na lince R23 jezdí naprostým náhodným výběrem co dům dá. Vůz na kola nejezdí skoro nikdy a dvouvozové soupravy jezdí i třeba několik dní.
Stav linky R23 bych popsal tak, že ČD měly bistro s unaveným kuchařem, ale dalo se čekat co uvaří a byl spoleh že se najíte. RJ sliboval restauraci s hvězdou, ale udělal klasickou restauraci, kde dost často není kuchař a nebo došlo jídlo.
Před 14 dny jsem linkou večer (R 1315) jel, ano byla to sice dvouvozova souprava, ale vůz na kola byl přítomen a i klimatizován, za mě to bylo ok. Souprava stejne jela poloprazdna..
To jste jeden z těch šťastnějších cestujících. Já mám opačné zkušenosti (bohužel).
Jenže R 1315 je mimošpičkový večerní spoj. Soudit, zda kapacita postačuje, pomocí okrajového spoje… to by touhle logikou mohly jezdit 3 vozy i na hlavních trasách. 🫠 Já třeba mám opačnou zkušenost – sobota 12.8., ranní R 1305, jízdenka do businessu. Den před jízdou přišla SMS, že můj vůz nepojede, a že mě případně usadí průvodčí na náhradní místo. Realita byla taková, že přijely dva natřískané vozy, mladý průvodčí mě podrážděně odpálkoval s tím, že si mám sednout někam, kde je volno. No, vzhledem k tomu, že se stálo všude, kde se dalo, tak najití volného místa asi úplně vyjít… Číst vice »
Mně vypekl flix s busem podobně jednou (z celkových 2 pokusů, co dostal) – nechali mne brzy ráno ve Vídni na nádraží – a už nedostal další šanci.
na R23 nemáte alternativu, vyjma té ukázky kvality, ale proč masochisticky podporujete jejich komerci…
Přesně. Na R23 prostě jiná alternativa není.
Komerce v den bookování byla pro 3 lidi o 1100,- levnější (606 Kč vs. 1730 Kč) než nabídka státních dopravců v daný čas. Takže jsem to risknul…
Mně nechal Flixbus v jednu v noci na autobusáku v Ostravě a to jsem měl totálně „vyšťavenej“ rezervováno na noční jízdu dvě sedadla vedle sebe a nebylo volné ani jedno a vrátili mi 130 Kč z celkových asi 850 Kč.
Ona kmenová souprava na R23 existuje, ale je pravdou, že se snazi jezdit s čímkoli to jde
Není nad to vidět soupravu vozů RJ vedenou strojem CZ Train
Když to netahaji prasatkem nebo alespon Hektorem, tak je to v poho, ne?
Je to tak. Jen pak ta souprava tolik neladí ;- )
No mě stačí když vidím ten ,,hnůj,, co je odstavený v Praze na Smíchově…..
Jojo, někteří provedli defektoskopii podvozků pohledem z okan kanclu přes Vltavu a tady se tím taky chlubili.
Škoda, že jim to ČD nevyfoukly, že?
Defektoskopie podvozků z kanclu se nemusí porvádět, stačí mít v pořádku sluch, na vozech RJ je slyšet, že potřebují na soustruh.
To vážně pochybuju že směšné pokuty jako tyhle pomůžou k zlepšení na lince R23…
Nepomůžou… Neříkám, že pokuty nejsou střelnou ránou do těla, ale on si kůlku vytáhne, obváže si to a za pár dní je vše zase ok. Mě to ani nijak nepřekvapuje. Linku má, penízky z ní taky a když o to přijde, asi nic moc se nebude dít. Svoje linky má a bude mít a to je to hlavní. Nejvíce mě mrzí, že když ČD nabízely InterPantery, bylo odmítnu to. Hlavně, že stát ušetřil. Nic neušetřil…
Stát šetří všude možně, jen aby dál sociální davky
*sociální dávky těm, co vůbec nepotřebují
ale měl zaplatit nová vozidla tam, kde je nepožadoval
Stejná logika.
ukazuje to, co všechna VŘ zaměřená jen na cenu. mizerná kvalita dodávky za jen o něco nižší cenu.
…nebo aby kupoval nová policejní vozidla.
„ČD nabízely InterPantery“
Poslední den provozu se ukázalo, že ČD mohly dlouho předtím o víkendech nasazovat Pantera, který by jinak stál.
Nová vozidla smlouva nepožadovala, ČD byly dražší.
Takže místo dražší kvalitní služby máme levnou, která stojí za prd, dopr.obslužnost zjevně horší atd.
Vážně jsme tak bohatí, že si můžeme dovolit takto šetřit?
Kordis třeba dává za nedodržení řazení na jednom vlaku (spoji) pokutu 10 000.
Když jsem posledně počítal, kolik dá ministerstvo za nedodržování řazení na R19, bylo to asi 540Kč/spoj. Výsměch.
super smlouva, to bych se s řazením dle smlouvy snad ani neobtěžoval.
a vzhledem že ministerské smlouvy mají obvykle možnost výpovědi smlouvy až při komulativní výši pokut v řádu mnoha milionů (je to nějaké % z tržeb od MD, ale jsou to fakt miliony), tak při těchto pokutách jim ani nic nehrozí.
inu, jsme banánová republika
Řekl bych, že problémy nebudou jen na této lince. Minulý pátek ráno na rychlíku z Brna R8 jely také pouze 4 vozy. Snad jsou ty mechanismy ministerstva spolehlivé…
Stejně tak minulou sobotu na R8 jela jen 3 vozová souprava, a za hodinu šestivozová
4 vozy. Dva nešly klima a nefungovaly ani koncové světla. ,R8 spadla do odpadu..
Na R8 má RJ i neskutečné problémy s úklidem v cílových stanicích, údržbou vozů ale i chováním a proškolením personálu…
Doufejme v to, že jak skončí smlouva s RJ, tak se vrátí na R8 nějaký seriózní dopravce, a RJ se spakuje ze všech nádraží na trase.
Je škoda, že nejsou mechanismy ministerstva, které by přesně tohle sledovaly a při dalším výběru dopravce by za to měl záporné body. Anebo že by se při příliš záporných bodech už v průběhu vyhlásilo výběrko znovu (což je uznávám celkem naivní). Jenže takhle nemá RJ absolutně motivaci se snažit, penízky se sypou a když bude příště znova nejlevnější, tak to znova dostane bez ohledu na tyhle excesy 🙁
Seriózní dopravce…
Kdyby si RJ zařídil dceřinku a vyhrál, bylo by to stejné jako s těmi arrivami a tím pádem by byl zase nejlepší.
Vcelku by mne zajímalo, jakým způsobem nasazuje Regiojet na této lince vagóny. Ve stanici Ústí nad Labem – východ obvykle žádné náhradní vagóny nestojí a přitom někdy jezdí spoje se dvěma a někdy se čtyřmi vagóny. Standard jsou tři vagóny.
No je to tím, že RJ nemá v UNL západ žádné koleje, kde by je mohl odstavit. RJ totiž přišel jako vždy my chceme a vy nám musíte dát. A kupodivu na západě není kde, takže nedostal. No a protože nemá v UNL narozdíl od ČD zálohu, tak prostě nemá během dne jak měnit kapacitu souprav.
A západním nádraží stávají dvě jednotky 628 Regiojetu takže minimálně jednu kolej může využívat.
Kde jsou 628 není trolej.
Tam nejsou draty, pokud si všimněte jak se odstavuje pesa, tak je to vzdy jinde, protože žádná další kolej pro RJ není vyhrazena
Kamile, v žst Ústí nad Labem západ má 9. staniční kolej ( která byla už za ČD na slovo pro rychlíky) a pak nějakou kolej v Trmicích.
Na západě na 9. koleji má odstavené soupravy přes noc, v Trmicích nic nemá, jen tam zajíždí vysávat wc a koleje kde má 628 jsou bez TV. Takže když nějaký vůz má poruchu, vyřadí ho buď na 6. nebo na 9. než se sveze do Prahy, kde ale blokuje objíždění soupravy na další spoj.
Oficiálně jí nemá. Je to dobrá vůle výpravčích. Oficiálně má mít jih, Trmice a sever.
Jneže to se „spravedlivým žlutobijcům“ nehodí do krámu. Když se nadává, tak se každá lež hodí. Ke zmlácení psa taky – že polámal vršek jabloně? Ještě se budou zastávat toho magora s klackem.
Na 9. Kolej se odstavuji soupravy v noci a také se tam objizdeji
A nechávat vagon v Trmicich… tak to je sebevražda
Jinák ta kolej v trnicich je zase určena k fekovani soupravy
Vozy se dovážeji přes noc z Prahy, pokud je nejaky viz navíc dá se na soupravu a jezdí 4 vozová
V případě poruchy nějakého vozu se 4 vozová zkrátí na 3