Ražba italské části nejdelšího železničního tunelu začala, hotovo má být v roce 2032

Ražba tunelu Mont Cenis. Foto: TELTRažba tunelu Mont Cenis. Foto: TELT

Nové spojení výrazně zrychlí cestu mezi Lyonem a Turínem.

Společnost Tunnel Euralpin Lyon – Turin (TELT) oficiálně zahájila ražbu budoucího nejdelšího železničního tunelu na světě z italské strany. Tunel Mont Cenis bude součástí nového spojení mezi Turínem a Lyonem.

Jde o další posun ve stavbě 57,5 kilometru dlouhého tunelu. Sedmdesát procent trasy tunelu vede po francouzském území. Tunel bude o 400 metrů delší než dosavadní rekordman mezi železničními tunely: Gotthardský tunel ve Švýcarsku.

Trasa tunelu Mont Cenis. Foto: TELT

K zahájení prací došlo v údolí Susa. Italskou část výstavby má na starosti sdružení UXT, za kterým stojí společnosti Itinera, Ghella a Spie Batignolles. Hodnota této zakázky je zhruba miliarda eur. Na stavbě je zhruba 700 zaměstnanců. „Stavíme tu kus Evropy,“ komentoval šéf TELT Maurizio Bufalini.

Nová trasa z Lyonu do Turína měří 270 kilometrů, má výrazně zkrátit dobu jízdy mezi oběma městy. Maximální rychlost v tunelu bude 220 kilometrů v hodině kvůli nákladní dopravě. Začátek bude na francouzské straně v Saint Jean de Maurienne, konec tunelu bude v italské Suse. Hotovo má být v roce 2032.

Na stavbu budoucího nejdelšího železničního tunelu na světě míří další razicí štít

Tagy Mont Cenis TELT Tunnel Euralpin Lyon – Turin železniční spojení Lyon - Turín
34 komentářů