Rakušané schválili investice 2,4 miliardy eur do vídeňské železniční sítě
Stadler Kiss pro ÖBB. Foto: ÖBB
Za středobod programu označili signatáři modernizaci a digitalizaci páteřní severo-jižní S-Bahn mezi Floridsdorfem a Meidlingem.
A bylo by to určitě nahovno. Proto je lepší nedělat nic.
Jiný svět. U más se starali hlavně – aby co nejvíc vyvedli developerům. A podobně. Protože je na tom fajn vývar. Teda pro ty subjekty ne tak pro ty dráhy a stát. V českém provedení.
Jak zrušit před válkou atomový kryt na hlavním nádraží.
Švýcarsko jich má hromadu a pro každého stále. A bude mít.
Teď budou škemrat jak je znovu za státní prachy draze postavit.
Pak budou škemrat jak dělat tunely nové spojení a podzemní nástupiště. Já bych jim řekl, prodali jste si to, trhněte si.
Švýcarsko není v NATO. Rakousko taky ne. Z toho vyplývají odlišnosti mj. co do základní vojenské služby a dalších věcí.
Mimochodem, z principu by nebylo dost protiatomových krytů pro všechny, resp. při hypotetickém svržení jaderné bomby by takový kryt stejně nepomohl těm, kteří by byli v dosahu její likvidační síly.
Já myslím, že zrovna co se týče krytů CO, tak ZHN si nevybírají, jestli jste v NATO nebo ne…
Protože když se staví Metro D, tak se nadává na ODS, že postavila metro na Černý most, že to bylo špatně a měla tehdy postavit ono déčko.
„jak dělat tunely nové spojení a podzemní nástupiště“
No to je přece jednoduché: Použije se ten starý protiatomový kryt. Akorát se vyvlastní.
Nojono. Jinej svět.
Ale i tam mají parní vláčky a nostalgii.
No ale vedle toho fungující veřejnou dopravu. A třeba taky prezidenta, co jezdí vlakem.
Vedle toho mají např. veřejnou dopravu v Dolních Rakousech, kde obsluha průměrné obce mimo dosah železnice je o dost horší (zejména je-li dále od Vídně) než v přilehlém Jihomoravském kraji.
Ovšem, že prezident navržený stranou Zelených bude jezdit vlakem (u této strany se to tak trochu dá čekat, stejně jako např. jejich odpor k jaderné energetice apod.).
Asi nejsou tak bohatí jako v JMK…
Spíš je to docela protimluv s tvrzením o fungující veřejné dopravě, které rozhodně neplatí paušálně.
twl zbožnuju typany, co viděj jednu fotku loutkové funkce na nádraží a hned si u toho strkaj ruce pod peřinu
Jen příklad toho, že je začít přemýšlet a dát šanci rozumným levicovým stranám. Ve Vídni již přes 70 let vládne sociální demokracie. Je potřeba upravit požadavky a směřovat směrem k upřednostnění MHD, cyklistiky a pěších. Není možné pokračovat v tom, co se děje v některých českých městech. Jakákoliv velká podpora IAD je prostě špatně a kdo musí nesouhlasit, může se jít podívat do Los Angeles. Krásný příklad čistě pravicového dopravního neúspěchu. Současná česká vláda hlásí, jak patříme na západ, přitom nedokáže vůbec respektovat jedno z těch základních hodnot západního světa. Omezovat investice do železnice a škrtat i na údržbě, to… Číst vice »
Investice do železnice byť v hlavním městě (potažmo spolkové zemi shodné s tímto hlavním městem) je rozhodnutím navázaným na spolkovou (celostátní vládu) jak v Rakousku, tak i u nás. Mimochodem, pražská (když už má být řeč o hlavních městech) MHD je taky velmi kvalitní + přepravní podíl pro vnitropražské cesty je pro veřejnou dopravu velmi příznivý. Samozřejmě velkoměsta USA (ale pozor – např. svého času i SRN, viz zrušené tramvajové provozy ve velkoměstech typu Kiel nebo Wiesbaden) nemohou být v této věci vzorem. Na druhou stranu – většina českých měst od středně velkých výše má odedávna trolejbusy, zatímco i v… Číst vice »
Tak on psal o rozumné levicové straně, což ČSSD teda rozhodně není 🙂 (aspoň v mých očích)
Paradox je, že voláte po „rozumné levicové straně“, přičemž sám zjevně patříte mezi fanatiky, kteří neomylně z každé strany udělají nevolitelný spolek a díky kterým je česká levice tam kde je. Tak hodně štěstí.
Co vám přijde na jasné podpoře veřejné dopravy fanatického?
už jen ten nick napovídá
Tak patříme na západ nebo je ten západ špatně? (LA je na západě)
kdo jde pořád na západ, dojde na východ!
Pomůže i zahuštění intervalu linky S80 z 30 na 10 minut, čímž by snad konečně mohlo dojít k eliminaci trapného ujíždění „před nosem“ mezi S45 a právě zmíněnou S80 v Hütteldorfu, což je umocněno nešťastným umístěním nástupišť linky S45. Dále bych já osobně velmi uvítal stranou NEOS před volbami tolik skloňování okružní linku S-Bahn, která by sice míjela Hütteldorf, ale obyvatelům západní části Vídně by umožnila cestu na Hbf. bez přestupu a nuceného závleku do centra.
I to pražské metro dokáže jít s intervalem trošičku pod 2 minuty.
To je ovšem metro.
To nelze srovnávat. Metro jede po dedikované trati jen pro danou linku, kde pro bezpečnost dané soupravy stačí sledovat jen soupravu předchozí. Žádné výhybky, žádné jiné vlaky, žádná změna trasy, nic.
Nic takového
A ještě by se to před realizací skrečovalo.
A máte studie? Aspoň 3!
3? 20 je minimum.
Samozřejmě pro ty správné projektanty z Olšanské.
Aspoň 3 jen na samotné modré zábradlí, samozřejmě.
2,5min. interval? Tak to znamená už jen 0,5minutové zkrácení oproti nynějšímu (resp. už před přinejmenším 10 lety platnému) stavu s 3min. mezidobí, viz i souhrnný jízdní řád https://www.oebb.at/de/dam/jcr:7a3f3b15-b63c-4879-aed8-4e57720b6a3f/kif900_22.pdf
Delší soupravy? Oč více budou vytížené ve Vídni, o to méně budou vytížené na konci svých úseků. Ostatně viz i linky do Břeclavi nebo Znojma, kde to pak dopadá tak, že česká strana si může o to méně dovolit financování drahé patrové soupravy.
4kolejka Meidling – Mödling v situaci, kdy tudy už ta dálkovka nepojede (protože bude odkloněna právě na zmodernizovanou Pottendorfer Linie)?
S tím intervalem už nejde moc hnout, neboť celý uzel Vídeň pomalu přechází z národního vlakového zabezpečovače INDUSI na ETCS Level 2, kde jsou ty hodnoty o něco horší než u INDUSI – takže už 3 min. je dost zázrak, natož 2,5 min.
Možná ještě později v budoucnu – pokud by tam byla hybridní úroveň Level 3 s virtuálními sub-sekcemi ve fyzických oddílech – by bylo možné dosáhnout dalšího zlepšení cca. o max. 20 %.
Čili na 2 min.?
No, řekněme něco mezi 32-38 vlaky ve špičkové hodině (T = 60 min.) pro každý směr zvlášť.
https://www.youtube.com/watch?v=K6mS6akRmvA&t=186s
Ale v reálu to ještě nikde „neběhá“. PS: Virtuální sub-sekce v tom videu má délku L = 50 m.
** K poslednímu odstavci mě napadá, že čtyřkolejka se může hodit pro letmé předjíždění zastávkových vlaků zrychlenými RegionalExpressy tak, aby zastávkové vlaky nebyly zdrženy předjetím.
Kdy v samotném vídeňském uzlu je takové předjetí neproveditelné (možná teoreticky ve stanici Floridsdorf; resp. severně od něj v případě, že by šlo o předjetí dvou vlaků, které – co se týče severního směru – jedou každý odjinud z trojice možností Stockerau – Wolkersdorf – Gänserndorf).
O. K., pro tento účel se čtyřkolejka hodit bude.
Škoda, že se vás nezeptali. Mohli ušetřit 2,4 mld Eur.
Těch 2,4 mld. eur je hodnota celé investice mezi Floridsdorfem a Mödlingem. Nejen zečtyřkolejnění úseku Meidling – Mödling.
To jsou o čtyři spoje za hodinu na vic, a to díky pouhé půl minutě.
A jak tedy řešit nedostatečnou kapacitu?
Rychlá a zastávková vrstva oddělena plus oddělení případných nákladů.
🇦🇹👍
Taková injekce by bodla i u nás.
K tomu bychom ale museli přidat i něco dalšího. Minimálně alespoň koncepci, tah na branku, komunikaci a schopnost se dohodnout.
Příliš mnoho zastánců vize, že železnice jsou jen hlavní tahy a vlastně je to luxusní přeprava, která je vlastně za lidovku… Bohužel.
V Rakousku skutečně už nezůstalo příliš dalších tratí než těch hlavních (nebo příměstských, které ale svým způsobem také spadají do té „hlavnosti“) tahů.
Přinejmenším v některých spolkových zemích.
Aneb, když se chce okecá se vše, že? To je důvod, proč to tu vypadá, tak jak vypadá… Krásný povrch a pod ním…
Zapomínáte/ignorujete fatk, že v Rakousku vylepšují železnici pro dálkovou dopravu: Ať už je to nová Wesbahn (to není lokálka) nebo Koralmbahn (to je VRT, která je u nás fuj, ale volá se po koncepci) a zdvojkolenění Salzburk-Klagenfurt.
A Praha 6 blokuje modernizaci železnice na Kladno a různí františkové požadují aby zůstala alespoň jedna kolej na povrchu…
Zatím co na regionální tratě se zcela zapomíná? https://zdopravy.cz/rakousko-jako-svycarsko-vlada-chce-kompletni-elektrizaci-zeleznic-18558/ U nás se hlavní tratě neopravují? Jen demagogie a manipulace z vaší strany.
Hlavně, že to je na koho svést. Kdo požaduje, aby aspoň jedna kolej zůstala na povrchu a jaké jsou důvody? Prostě to není tak, jak si to kdo si v kanceláři vysnil? Není spíše chyba na straně toho, kdo projekty, jež lze snadno úspěšně napadnout předkládá? Nekvalitní práce? Šlendrián?
Vzhledem k hustotě osídlení na venkově (např. NÖ mezi Gmündem a Laa/T.) to bylo odpovědné rozhodnutí. Rozhodně je lepší zaplatit více autobusových spojů, než udržovat relativně nevyužívanou železnici.
Těch autobusových spojů tam ale také příliš nejezdí. Leckde jen několik spojů za den.
A do nejmenších osad není dohledatelné žádné spojení veřejnou dopravou.
Takže železnici především pro místní dorpavu, 10 km do práce nesmí jezdit autobus?
Už tady dlouho nebyla manipulace a demagogie, že? BUď jedno nebo přesný opak? Co takhle, že železnice nejsou jen hlavní tahy a smysl mohou mít i regionální tratě? Ale to je o té nezaslepenosti a nejen jediné pravdě, že?
Pokud ten bus to jede 40 minut, tak určitě ne.