Rakouský stát vzal pod dotační deštník komerční linku Vídeň – Salcburk

Railjet na nádraží ve Vídni. Foto: ÖBB / Harald EisenbergerRailjet na nádraží ve Vídni. Foto: ÖBB / Harald Eisenberger

Rakouské ministerstvo ochrany klimatu, které má na starosti i dopravu, v důsledku koronavirové krize začne dotovat jinak komerční provoz na

Rakouské ministerstvo ochrany klimatu, které má na starosti i dopravu, v důsledku koronavirové krize začne dotovat jinak komerční provoz na takzvané západní dráze mezi Vídní a Salcburkem. Tam soupeří státní Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se soukromou firmou Westbahn. Informují o tom rakouská média.

Dotovaný provoz začíná dnes, jako důvod ministerstvo uvedlo zachování důležitého (i když aktuálně nedostatečně využívaného) spojení. Objednávka je zatím na tři měsíce, během kterých se dopravci musejí přizpůsobit novým pravidlům. Budou například jezdit v půlhodinovém taktu a vzájemně si uznávat jízdenky. Zakázané jsou cenové akce, neboť finanční podpora linky nemá být podle ministerstva zároveň podporou levného (a zbytečného) cestování na výlety. Přibudou i zastávky, Westbahn nově zastaví v Tullnerfeldu, St. Valentinu a Neumarkt-Köstendorfu.

Celkový objem podpory je 48,3 milionu eur (cca 1,3 miliardy korun), z toho 40 milionů eur dostanou ÖBB a 8,3 milionu obdrží Westbahn. Ministerstvo využilo kvůli krizi přímé zadání. Dosud oba dopravci jezdili na trase na komerční riziko, s příchodem pandemie ale provoz ukončili.

Dopravci i železniční odbory krok rakouské vlády přivítali a ocenili „předvídavost a snahu udržet veřejnou dopravu i během krize“.

Západní dráha Vídeň – Salcburk je z provozního hlediska obdobou české „východní“ dráhy Praha – Ostrava. Dopravci na dálkové vlaky nepobírají dotace. Česká vláda zatím českým dopravcům na trase nic neslíbila.

 

Tagy dotace ÖBB Rakousko Top Westbahn
37 komentářů