Railpool si objednal u Siemensu dalších až sto nových lokomotiv Vectron
Vectron společnosti Railpool. Pramen: Siemens
Nový velký kontrakt navazuje na loňskou smlouvu na 20 strojů.
Nový velký kontrakt navazuje na loňskou smlouvu na 20 strojů.
Schválená pro provoz ve Finsku – tam je tuším rozchod 1524 mm a používá se samočinné spřáhlo? Pokud ano, existuje teoretická možnost schválení pro provoz v zemích bývalého CCCP?
Vzhledem k počtu a tlaku tamních národních strojírenských koncernům jsou takové úvahy zcela liché.
To si teda fandí…
Tak další nákup lokomotiv. ČD souteží snad druhým rokem loko na 200Km/h a 230km/h vitězové v nedohlednu. Nemá někdo nějaké info?
Kolik může vyjít nový vectron 100 milionů ..dle verze?
V letech 2018 a 2019 ČD Cargo zařadilo do užívání 5 lokotek Vectron (typ 383) za 478 milionků kaček bez DPH.
Zdůrazňuji – tu částku nezaměňovat s finančním (=dlouhodobým) leasingem Vectronů pro ČD Cargo. A ani to neplést s krátkodobým půjčováním Vectronů pro ČD Cargo.
Lokotka neznám.lokomotiva je buď dieslova nebo elektrická jako v případě vectrona.
Nemáte prosím někdo nějaký zdroj, kde by bylo uvedeno kolik bylo vyrobeno kusů té které lokomotivy? Byla v minulosti nějaká lokomotiva vyrobena ve větších počtech než Vectron?
Tuším že kromě Sergeje nic
ČME 3, německá 52 a jistě spousta dalších.
SD70 vyrobeno 5700 ks všech variant. Konkurenční Dash9 podobně. Ono se to nezdá, ale v USA bude v provozu přes 20.000 lokomotiv, jen UP a BNSF jich provozují přes 8000 každá.
Čtyři časová pásma když nepočítám Aljašku. Tak země je zatraceně velká, tam se vejde strašných vlaků.
Ještě jste zapomněl na Havaj, tam taky jezdí vlaky :-)))
A to jste ještě opomněl současné lokomotivy Evolution Series, nejméně 7500 kusů jen pro severoamerický trh.
ČME3 vyrobeno 7459 kusů.
TEM2 vyrobeno 6224 kusů.
A i další řady lokomotiv v bývalém Sovětském svazu se pohybují u těchto hodnot. Ať se jedná o lokomotivy motorové posunovací, nákladní i osobní.
Myslím, že reálně je toto nepřekonatelné i do budoucna. Už jen proto, že v dnešní době se nebude vyrábět 25 nebo 30 let stejná lokomotiva.
Konstrukčně stejná úplně ne, ale marketingově podobná a pod stejným názvem by šla.
WV Polo se vyrábí od roku 1975, jsou důchodci co měnili Polo před X lety koupené jako nové za nové Polo.
U lokomotiv doufám více rozhoduje technické racionální rozhodnutí než emoce, takže marketing nemusí po drobné změně(karburátor-vstřikování) měnit Favorit za Felicii.
Jenom je otázkou, jestli se po tisíci prodaných kusech nezmění normy tak, že drobný upgrade nebude stačit, nepřijde po elektrice nějaký lepší pohon.
To není dobrý bonmot. Vstřikování měly i pozdní Favority. Felicie měla především jinou karoserii a dost dalších věcí, šlo tam dát ABS aj., celkově byla o dost spolehlivější a měla i úspěšný větší motor 1.6. I když za další generaci Favorita se vydávat klidně mohla.
Wiki uvádí 507 ks.
2TE10 – 8200+ a posunka TGK2 více než 9000 ks.
TE10 byly dvou, tří, čtyřdilné a uvádí se že bylo vyrobeno 19 000 sekcí.