Původní sovětské metro se vydalo na cestu z Ostravy do Mělníku, bude z něj simulátor
Přeprava metra z Vítkovic do Mělníku. Foto: Radek Šauer / KDS
Kromě muzejní soupravy jde o jediné dva vozy sovětské výroby, které jsou v Česku v původním stavu.
Zdravím, možná tu budu mezi odborníky působit jako totální blb, ale nemá pražské metro rozchod kolejnic podle Ruska?
Ne. Náš standart. 1435mm.
Ne. Podvozek se měnil na cestě z Mytyščinu do Prahy, od té doby má „náš.“
Panebože, v této republice nesmí ! Akorát výjimka byla na Slovensku tuším do Košic, kam se vozila z Ruska železná ruda :-/
Vzpomínky… Jezdil jsem s tím x let. Vč. EČS a 81-71M. M1 jsem se „takticky“ vyhnul.
Přeji hezký den.
Nevyšlo by nevněji vyrobit kopii? Tohle musí stát šílený prachy…
Kopie není originál… to bychom mohli zrušit všechny muzea a vyrábět kopie čehokoli… navíc tyhle vozy nejsou tak starý, takže poškození nebude zas tak velké… není to veterán z první republiky typu Slovenská strela :-/
Opravdu byl problém v kapacitě koridoru? Nebyl spíš problém v oné pomalé soupravě se spoustou omezení? Kdyby uháněli aspoň 120km/hod a neměli žádná omezení tak z Ovy do Mělníka to stihnou za nějakých 6 – 7 hodin i s čekáním na trasu pro zbytkový vlak přes Bezprávý.
…kapacita koridoru… spousta nakladnich vlaku ceka i hodiny, nez se uvolni trat…
Ano spousta jich čeká, typicky ad hoc trasa s dýchavičným brejlovcem s 2000t na háku co vyvine rychlost 60km/hod. Nákladní vlak co jede ve své trase a má buď slušnou lokomotivu a nebo přiměřenou zátěž tak zpravidla dlouho nestojí.
365 km se při průměrné rychlosti 60 ujede za 6 hodin a něco …. při rychlosti 120 (leda tak s bobinou a vyšší řadu) za 3 hodiny …. brejlák má „jen“ 100 …. teorie o ničem, jakou konstrukční rychlost mají vozidla metra – provozní 80 …. takže na vyšší než 80 nutno zapomenout ….
aby jely 80, tak by musely brzdit, coz asi neni sance.
Bezpráví je správně.
Muzejni soupravy metra jsou ve skutecnosti dvě. Jedna třívozová Ečs (v pocatcich provozu jezdily 3vozové) a jedna kompletni pětivozová 81-71.
Nejsou nějaké vozy navíc ve Střešovicích?
Ano 1 vůz EČS a 1 čelní 81-71.
Jak bude ten simulátor? Doufám že neuříznou kabinu a zbytek nesešrotují. I když to by mohli udělat už v Ostravě a nevozit celé dva vozy do Mělníka
Víte někdo, proč byly Metro vozy v Ostravě? Tady metro nemáme (ikdyž „díry“ by byly, žel bohu s metanem), tak k jakému účelu je Vítkovice provozovaly?
pan Jakubů, tedy příkrm, dokrm, krkonošské metro… 🙂
Jednou dojde i na T3 z Rokytnice.
krkonošské metro..
Dostaly se tam jako součást „projektu“ Krkonošské metro, reálně se využívaly jako atrakce k povození návštěvníků při různých akcích ve Vítkovicích, tažené motorovou lokomotivou. Vítkovice deklarovaly, že je použijí ke stavbě experimentálního vozidla, ale nejsem si jist, jestli to někdo myslel jen trochu vážně, nebo jen jako mediální vyhlášení.
Kdyby místo toho raději zpřístupňovali častější depo „lokálek“ drobné dráha Vítkovice – Pískové doly, protože jako tehdejší provozovatel je měl uvnitř objektu. Zrovna tuhle trať bych velmi rád uvítal i dnes. Nejlépe s prodloužením trati směr k Boříkovi a Vodárně
Pokud to není/nebylo součástí nabídky turistických nostalgiků https://slezskyzeleznicnispolek.cz/udalosti/banske-spesne-vlaky-po-okr-vii/
… tak pls odkaz na to o čem mluvíte. Díky.
Až budou prckové větší, tak bychom je rádi vzali na spešl výlet bude-li v budoucnu přístupné….
Jen jako atrakce. Pamatuji 2018, den otevrenych dveri vitkovic.
https://farkasone.rajce.idnes.cz/Ostrava_1.5.2018_Vitkovicke_metro_-_jizda_z_Vitkovic_do_Vitkovic/
V říjnu 2018 jel jeden vůz dokonce v trase Ostrava-Zárubek-Doubrava-Doly-ČSM-Ostrava pro uzavřenou společnost. Pak už jsem ty vozy viděl jen postávat ve Vítkovicích, letos ve křoví na Horním nádraží.
Aha dokonce. Ja jel Havirov -barbora – dul csa – csm – albrechtice – havirov. V 2019. Pekna akce, nez vlecky schatraji.
Nutno říci, že teď už je to raritní přeprava, ale v době nedávné, v době rekonstrukcí 81-71 na 81-71M ve Škodě v Plzni, to byly velmi pravidelné přepravy. Některé soupravy jely i vícekrát.
Vidím logo Krkonošského metra. Ta souprava asi ve Vítkovicích čekala na dozrání, než bude moci být nasazená do provozu do Rokytnice nad Jizerou.
Nemůžu ho najít, na které fotce je to logo vidět? Tři vykřičníky patří Ostravě, tak nevím. Ale dostala mě ta pohotovostní izolepa na stanovišti.
Do Mělníku. To zní dost divně i když to zřejmě bude správně.
U nás snad nikdo nejezdí do Mělníku, všichni jezdíme na Mělník 😀
máte recht – na Mělník a taky třeba na Kladno
.. a taky na Vsetin.
Tam v tom okolí je toho ještě víc. Na Vsetín, na Hovězí, na Huslenky, na Halenkov, na Hrozenkov, na Brňov, na Střelnou, na Pulčín, na Hutisko, na Bečvy, na Lhoty, na Juřinku…
My jezdíme do Mělníka 🙂
Někdo chodí do kopce, jiný zase na kopec. Důležité je, aby měli zdravé nohy.
Zajímalo by mě kam to chtějí na tom Andělu umístit.
Pro simulátor stačí kabina, ne. Akorát co budou dělat s tím zbytkem….
Železo je drahý..
Ty Hujere, Šlajs ví vo lokomotivě. Prosím tě, ty mě nic neříkej vo lokomotivě, to je zase nějaká léčka. Ne vážně, Šlajs vobjevil lokomotivu, starou. A ta kdyby se dala do sběru. Podivej se, já už jsem ty vaše nápady prohlédl. Vy jste, vy jste jako malé děti. Neblbni člověče, to je 20 tun železa. Jsme okamžitě první v republice ve sběru. No. Tak ji přineste, já ji zvážím a zapíšu. Nechceš, dobře, mohl jsi vyhrát jízdní kolo. Kolo.
Komusi ukradli T 211.0 ze zamčené stodoly.
Je fakt blbé, když někdo použije satiru jako návod.
Nevíte Prosím někdo, vezlo se to jako náběžníky?
Pozoruhodné, že tentokrát nepoužili lokotky na CNG 714.801+703.821, se kterou to jezdilo jako tzv. „Vítkovické metro“. Tytéž lokotky, které v běžném provozu vozily i vagonky (asi typ 010) na Opavsku.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/prvni-cng-vlastovka-vyletela–odstartoval-plynovy-puc-/-6566/21,0,,/
Asi příliš malá maximálka.
Taky by nevydržely s plynem na obě cesty.
cituji z výše uvedeného odkazu magu „Železničář“ „Právě díky tomuto velkému objemu je naše lokomotiva na CNG schopna na jedno naplnění ujet až 1 500 kilometrů. Akční rádius je samozřejmě závislý na profilu tratě a hmotnosti vlaku. V ověřovacím provozu vozí 714.801 na každém běžném výkonu čtyři přívěsné vozy řady 010 a v dopoledních hodinách ho využíváme také na staničním posunu v Opavě. Díky racionálnímu využití lokomotivy stačí jedno plnění plynem za týden. “ Tyhle lokotky prý jezdily z Hlučína do Opavy. Na 12 kilometrech je výškový rozdíl cca 30 metrů. Na druhou stranu – OVA-Mělník je cca 750 km… Číst vice »
V Opavě nalítala 714 za týden – tedy mezi plněními – nějakých 400 km. Kromě toho si nejsem jist, že 714.801 je provozuschopná. Samozřejmě je to stroj ČD, tato přeprava není ČD, takže celé je to dost teoretické.
Ani jedna z plynových 714 – 801 a 811 není v provozu. Bohužel se tyhle alternativní loko chválily jen dokud na jejich stavbu a provoz šly dotace. Ještě hůř dopadly ty akumulátorky nikdy dokončená A415 (z V60) je popílená, aniž by se kdy hla vlastní silou a A314 (z T334) stihla vyhořet (zkrat na akumulátoru) a vrak stojí ve šturcu dodnes.
Přitom 714.811 jsem potkal loni na vlečce Vítkovic v provozu. Takže neprovozní nemůže být dlouho.
Otázka kdo je (a kdo vloni byl) vlastníkem …
CSG Group+CE Industries? nebo CNG Vitall? Nebo někdo třetí?
https://zdopravy.cz/miliardar-strnad-vstupuje-na-zeleznici-koupil-vitkovice-doprava-11002/
Minimálně letos určitě není v provozu. Už začátkem roku vím že byly obě odstavené u tankovačky v depu a dle slov kolegů mimo provoz nějaký čas.
A která firma teda převzala ten program lokotek na CNG?
CSG/CD-Industries (Strnadovi) nebo plynaři (CNG Vitall)?
Nebo to odpískali?
Jen ten prototyp/předseriový vzorek 714.811 vyšel na 80 mega.
Takže nikoliv 1500, ale 400 km?
Hm, zajímavé.
A ta druhá lokotka na CNG – 714.811 je taky bez využití? Patrně nebyla v majetku ČD.
https://starfos.tacr.cz/cs/result/RIV%2F25909339%3A_____%2F15%3AN0000001
Takže se to vezlo do Mělníka, jen aby se tam z toho vykuchalo stanoviště?
A jak čtu, ve Vítkovicích byly dlouhodobě tři, nyní se dva („jediné původní“) odvezly, jak je to tedy s tím třetím?
Třeba ho upravují pro to slibované Krkonošské metro 🙂