Dopravci Železnice Železniční průmysl

Miliardář Strnad vstupuje na železnici, koupil Vítkovice Doprava

Lokomotiva jezdící na stlačený zemní plyn provozovaná společností Vítkovice Doprava. Foto: Josef Petrák
Lokomotiva jezdící na stlačený zemní plyn provozovaná společností Vítkovice Doprava. Foto: Josef Petrák

Impérium rodiny Strnadových a jejich skupiny Czechoslovak Group se rozrostlo poprvé o železničního dopravce. Od Jana Světlíka koupilo společnost Vítkovice Doprava.

Vyplývá to z údajů v obchodním rejstříku, transakci potvrdil i majitel Vítkovic Jan Světlík. Novým majitelem je společnost Tatra Aviation, která patří do skupiny Czechoslovak Group. Středně velký železniční nákladní dopravce svými výkony figuruje v druhé desítce tuzemských nákladních dopravců. Strnad se do provozování dopravního byznysu vrací jen pár měsíců poté, co prodal autodopravce Nika Logistics.

Ve firmě zůstává předsedou představenstva Martin Žák, Jaroslav a Michal Strnadovi jsou v dozorčí radě.

Podle posledních dostupných výsledků za rok 2016 dosáhla firma tržeb 472 milionů korun a prodělala 24 milionů korun. Více než polovinou se na nich podílí železniční doprava a spediční služby. Zbytek připadá hlavně na aktivity se stlačeným zemním plynem CNG, firma patří se značkou CNG Vitall k největším provozovatelům plnících stanic. Společnost zaměstnává přes dvě stě lidí.

Společnost Vítkovice Doprava poskytuje služby jak pro firmy ve skupině Vítkovice, tak i externím firmám, provozuje například vlečky pro Feronu. Má také vlastní zařízení pro údržbu tratí a autodopravu.

Prodej jsme řešili asi devět měsíců . Prodala se zatím jen část bez CNG , ta se prodává pod názvem CNG Vittall výběrovým řízením přes celou Evropu,“ řekl Jan Světlík. Cenu za prodej neuvedl. „Cena byla skvělá, celkovou cenu budeme znát po prodeji CNG,“ dodal.

Mluvčí Czechoslovak Group Andrej Čírtek uvedl, že Vítkovice Doprava považují za dlouhodobou investici. „Společnost Vítkovice Doprava bude tedy nadále poskytovat a rozvíjet nabídku služeb v oblasti železniční přepravy, spedice, silniční dopravy i údržby a servisu kolejišť či kolejových vozidel. Nový vlastník počítá s využitím
synergií s průmyslovými podniky Czechoslovak Group,“ dodal Čírtek.

Celé impérium Vítkovic je v problémech, proto dochází k prodeji některých firem ze skupiny. „Banky Vitkovice téměř dva roky nefinancuji a stahují peníze,“ dodal Světlík.

Czechoslovak Group je v Česku nejznámější svoji akvizicí Tatry, ani železniční byznys pro ní není úplně novým: vlastní třemošnického výrobce vlakových brzd Dako.

Partneři



CSCARGO