Půlmiliardová rekonstrukce stanice Bystřice pod Hostýnem zadrhla kvůli odvoláním

Stanice Bystřice pod Hostýnem. Foto: Palickap / Wikimedia CommonsStanice Bystřice pod Hostýnem. Foto: Palickap / Wikimedia Commons

Hlavní stavební práce posunula Správa železnic na příští rok.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mauriicio

Krásná ukázka obou typických stran sporu:
Stát/úřad (zde SŽ): „Přišla nějaká odvolání, nám je to jedno, stavba proběhne dle plánu“
Stěžovatel: „Už mají mou plnou moc, ale přesto se nic neděje?“
(opravdu nechápu poznámku „už obdrželi plnou moc“, co má sakra plná moc společného s námitkou proti stavebnímu řízení???)

Beny

Chápu, europerony, ZZ, vše certifikované a drahé. Ale přeci jen, není 0,5 mld za rekonstrukci venkovské stanice o 6 kolejích trošku moc?

A nenašlo by se přeci jen pro budovu levnější řešení? (například byty – třeba pro zaměstnance, kterých má SŽ nedostatek). CDP Přerov je kousek.

Huh

Hospodařit s majetkem, postupně ho udržovat, rozumně pronajímat a nerekonstruovat všechno od základu a co nejdráž, to dá práci – to SŽ neumí a dělat nebude …

Amper77

Běž se podívat na tu budovu a vem si s sebou nějakého stavaře, který tomu rozumí. Vlastně ani nemusíš, on by nikam nešel a poslal tě rovnou do háje, protože nějaká rekonstrukce budovy by vyšla ještě dráž.

Gwann

škoda bruselské budovy…

Jirka

V tom nadpisu podle me chybi slovo „se“ – ono to pak totiz muze znit i tak, ze tu investici zavrhla (ta) Bystrice pod Hostynem. 🙂

Jiří Kocurek

podmět (kdo, co) je „správa železnic“, tak je snad jasné, kdo posunul termín.

Jiří Kocurek

Pardon, já se přehlédl, a za nadpis považoval „Hlavní stavební práce posunula Správa železnic na příští rok.“

Máte pravdu.

zesp

Na podzim jsem tam právě byl zachytiti současný stav před rekonstrukcí. A ono to tak ještě asi chvíli zůstane:

https://youtu.be/-BDPJXw-OCk

Dan Žatecký

SŽ dělá poslední dobou jednu krpu za druhou,

Na druhou stranu, dokud se nezmění legislativa, hlavní slovo budou mít tlavhalovè a tlučhuvové, kteří umí jedinou věc – dělat problémy, stěžovat si, a terorizovat okolí i soudy.

Pak si můžou cestující milionkrát stěžovat na kulturu cestování 18. století (podle chování určitých cestujících klidně i 18. stol. př.n.l…), ale dokud se neudělá velký úklid a deratizace od této věčně nespokojené svoloči, tak si můžeme o nějakém zlepšování a větším komfortu cestování nechat jen zdát!

Jiří Kocurek

Takže se má změnit legislativa, protože SŽ dělá krpy v projektech?

Marian Kechlibar

Legislativa se má změnit hlavně proto, že v rychlosti povolování staveb jsme na úrovni Afriky. Jde to i rychleji (viz třeba Dánsko nebo Polsko).

digi

A jak moc ty zákony musí být primitivní, aby je stát zvládal aplikovat správně??? vzhledem k tomu že stavební zákon se stále mění, ale výmluva na složité zákony tady je s námi už asi 20. let…

Marian Kechlibar

Nevím, ale jestli takový zákon zvládli připravit Poláci pro svůj vlastní erár (který není o nic lepší než ten náš), tak u nás by to mělo jít taky.

Ale určitě to bude znamenat snížení počtu úřadů i jedinců, kteří se k nějakému záměru vyjadřují. To je hlavní zdroj komplexity.

Axel

Můžu se prosím dotázat o čem vlastně diskutujete? Jaký konkrétné problém jste našli v tomto konkrétním případě, že se domáháte jakéhosi vylepšení jakéhosi zákona. Já totiž žádný systémový problém v tomto případě nevidím. Jediné co, tak že by bylo fajn se soustředit na skutečně důležité silnice a tratě. Neumím posoudit nutnost samotných úprav železniční tratě u nádraží v BpH. Nicméně zájem pasažérů na této i na spoustě vedlejších tratí zcela jednoznačně nedává smysl investovat stovky milionů. Unimobuňku, parkoviště, nástupiště. Hotovo. Radši než do přemrštěného množství ťihel a betonku je lepší investovat do lidí. Prodejní automat. Zjednodušení názvosloví nádražáků, hlasová linka… Číst vice »

Amper77

Víš, jaké je současné zabezpečovací zařízení v Bystřici? Na každé straně výhybkář, který jde ke každé výhybce, ručně ji přehodí, zamkne, vezme klíč, zjistí volnost a jde zpět na stanoviště ohlásit, že vlak může jet. Křižování 5 minut.
Takže, vlastní budova je ta menší část z nákladů a výsledkem bude i možnost dálkového řízení. Do toho 21. století se bez nákladů nedostaneme.

Axel

Děkuji za vysvětlení. Jakou část tvoří náklady na podchody včetně TZB (=osvětlení, výtahy pro vozíčkáře, odvod vlhkosti např. z deště, která už nemá kam odtéct neboť je v nejnižší úrovni, tj. pod schody,….)?

Amper77

Nevím o žádném podchodu. Odkud čerpáš?

Axel

Díky za opravu. Buďto jsem to popletl já, nebo snad (?) článek o podchodech mluvil.

Tj. beru zpět.

Amper77

Mohl tě splést ten bezbariérový přístup.

Axel

Ne, ne. Vsugeroval jsem si podchody pro nádražíčko na venkově.

No a to vzpěnila krev, přesně jako když vidím své daňové přiznánjí a vzpomenbu si např. na podchody v Huštěnovice = venkovnské nádraží umístěné mezi 2 vesniceni a daleko na přestup z/do autobusku, tož z toho nádraží Huštěnovice jezdívá nula pasažérů…. Kdyby ty prachy utracené za podchod dali obci Huštěnovice, tak by mělo smysl

Amper77

Rekonstrukce znamená dat do souladu s normami a ty říkají – přístup vozíčkářů nutný. Tečka.

M19

Nejlépe bude zvolit jednoho vladaře, který bude rozhodovat sám?

Marian Kechlibar

Nepodsouvejte mi, co jsem neřekl. Mezi absolutismem a totální demokracií, kde vám většina předepíše i jídlo k večeři, je spousta mezilehlých bodů.

Osobně se domnívám, že ve věci schvalování banálních staveb už to vyžaduje mírnou redukci. Opravdu není v pořádku shánět osm let povolení na běžný činžák.

digi

A kdo rozhodne o tom kdo bude a kdo nebude připuštěn k tomu, že se bude moci vyjadřovat… stav peněženky, nebo známosti s politiky….

NN já bych to nechal tak jak to je podíval se na proč třeba kolečko vyjádření mezi MŽP a min dopravy trvá půl roku…

Jiří Kocurek

Stavební zákon byl za posledních 10 let novelizován 16x … a pořád to nepomáhá!

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-183/historie

digi

já vím a proto už jsem alegickej na to když někdo říká že problém je v zákonech, problém je úředníkách a ne v zákonech…

Jiří Kocurek

A několik novel zákona během jediného řízení jim v tom rozhodně nepomáhá.

digi

neznalost zákona neomlouvá… zvláště když jste placen za to že podle těch zákonů rozhodujete…

Jiří Kocurek

No já ne, na úřadě nepracuju. Ale ani vám by se nelíbilo, že máte mít před sebou 4-10 verzí nečeho a každou věc posuzovat podle toho, co bylo platné v době podání žádosti.

digi

Elektrikář, instalatér, všude v IT atd se tyto věci dějí… proč, když u soukromníků je to normální, tak na to státní uředník kouká jako tydýt, a lidi ho litují… nechápu

Frantík

Na jednu stranu pravda, na druhou stranu některé blbosti zvládnou „normální“ lidi prominout.

Gwann

což budete tvrdit přesně do té doby než úřad povolí stavbu něčeho, co fakt nemusíte, hned pod vaším oknem. pak začne řev, co je to za bordel, že úřad nadrzuje zločinnemu stavebníků a ze je vse uplacene…bez ohledu na to, zda to „prominutí“ má jakýkoliv vliv na povolitelnost stavby

xyz

Tím máte na mysli významnou bystřickou společnost Javořice, a.s.? 🙂

Vapch

Nejsem obdivovatelem SŽ, nicméně by mě docela zajímala pravá motivace stěžovatelů.
Faktem je, že ŽST Bystřice potřebuje rekonstrukci jako sůl. Ručně stavěné výhybky ve 21.století? Skupinová a hromadná návěstidla?

Axel

ad „rekonstrukci jako sůl“ … Myslíte?

Třebas podchody v BpH… tak určitě. -:)

Vypadá to na opakování té „HLUBOCE“ promyšlené akce k nádražíčku v sousedním městečku
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zboura-cast-nadrazi-ktere-proslo-pred-11-lety-opravou-80450/

P.S. A tuto skepsi o smysluplnosti oné půlmiliardičky, do nádražíčka BpH. píšu jako občasný uživatel této tratě, zejm. cestou do Hostýnských vrchů (např. na kopec zvaný Svatý Hostýn)

Výkolejka

Co jsou hromadná navestidla?

Vapch

Měl jsem na mysli společná (krátkodobý výpadek paměti 🙂

Zbyněk

Skupinová

Výkolejka

Skupinova uz tam bylo správně. Spolecna chybělo : – )

Dom

Podporuji rekonstrukci, nicméně to i tak bude škoda, je to krásná ukázka bruselského stylu. Ale nedivím se, že nenašli využití. Spíš to tehdy soudruzi neodhadli.

Karl vB.

…aby to ještě někdo nestihl zpamátnit!

Gwann

mohlo by se zadařít 🙂

Luboš Beneš

Ale odhadli, jenže to bylo v době kdy aut byla desetina a do práce se jezdilo vlakem. Kdo by tušil, že dnes budou v každé rodině 1-2 auta, počet zaměstnanců v TONu asi taky nestoupl…

Axel

ad „Konkrétní důvody odvolání však v materiálu obsaženy nejsou.“

ano, meritorní důvod odvolání je formulován tak, že je potřeba znát spis, aby důvod odvolání byl srozumitelný.

Tipni si, že tou vadou uvedenou v odvolání, by mohlo být např. občasná chyba, že nějaký úřad nedodrží https://www.mvcr.cz/clanek/seznameni-s-podklady-pro-vydani-rozhodnuti.aspx

Tj. jestli platně oba účastníci hájili svá práva, a jestli úřad jejich obranu z nějakého důvodu ignoroval, tož vůbec bych si netroufal odhadnout, že v nějaké brzké lhůtě bude stavba povolena…

Třebas oba mají pravdu a třebas by bylo nutné projekt přepracovat, nevím… Čili z článku se toho nelze moc dovědět.

Echt Rum (ten s plachetnicí)
Axel

K bodu III. námitek – ten člověk který vedl řízení je „d***l“. Pokud chtěl smáznout námitky, tak neměl psát, že „Drážnímu úřadu není z námitek zcela zřejmé“ Pokud fakt úřad nerozuměl, tak měl vyzvat účastníka řízení (který podal námitky), aby doplnil své podání, neboť úřadu se to jeví víceznačné, 5 dní lhůta a basta, a současně měl precizně formulovat ty varianty, jak tomu úřad rozumí = aby úřad zabránil nesprávnému prolomení koncentrace řízení. Osobně tipuji, že úředník (konkrétně paní úřednice) do toho byl tak ponořený, že neviděl jak blbě v tomto bodě napsal rozhodnutí. Holt finální verzi měl ukázat někomu… Číst vice »