Infrastruktura Železnice

Dvě stanice na regionální trati z Kojetína do Valašského Meziříčí čeká investice za 900 milionů Kč

Výpravní budova v Holešově. Foto: Ptáček pozemní stavby
Výpravní budova v Holešově. Foto: Ptáček pozemní stavby
Správa železnic chystá budování nových nástupišť, v Bystřici pod Hostýnem i nové nádražní budovy.

Správa železnic počítá s rozsáhlou rekonstrukcí dvou železničních stanic na regionální trati 303 z Kojetína do Valašského Meziříčí. Náklady na obě akce dosahují zhruba 900 milionů korun.

Půjde o stanice Holešov a Bystřice pod Hostýnem. V případě Holešova již Správa železnic vypsala soutěž v hodnotě 354 milionů korun, u Bystřice pod Hostýnem počítá podle informačního letáku se stavbou za 540 milionů korun také v letošním roce.  V obou případech má dojít k vybudování nových nástupišť a změně kolejiště ve stanici.

V Holešově prošla samotná výpravní budova rekonstrukcí před deseti lety ještě v době, kdy nádraží patřilo Českým drahám. Teď Správa železnic chystá rekonstrukci kolejiště. Stavba naváže na dopravní terminál Holešov dokončený v roce 2018.

První nástupiště bude vnější, druhé poloostrovní jednostranné. Obě nástupiště budou mít nástupní hranu 550 mm nad temenem kolejnice a budou přístupná bezbariérově z centrálního přechodu. Ten bude navazovat na průchod výpravní budovou a bude zabezpečen návěstidly a výstražným systémem pro cestující. „Délka obou je s přihlédnutím na současné i výhledové záměry objednatelů veřejné osobní dopravy stanovena na 130 metrů. V případě potřeby je v budoucnu bude možné prodloužit o přibližně 40 metrů,“ uvedla Správa železnic v informačním letáku.

Méně kolejí než dosud

Celá stanice dostane nový orientační a informační systém, nástupiště budou rozdělena do sektorů. Na nástupištích a z obou stran centrálního přechodu budou umístěny hlasové majáčky pro nevidomé. Menšími stavebními úpravami projde výpravní budova, téměř výhradně ale budou zaměřené na služební prostory. Bude například nutné upravit místnosti pro uložení nových technologií. Součástí akce bude i trhání kolejí: dosud jsou ve stanici tři dopravní koleje a devět manipulačních kolejí. Po rekonstrukci zde zůstanou tři dopravní a pět manipulačních kolejí.

V Bystřici pod Hostýnem se chystají podobné úpravy, zmizí ale také současná výpravní budova. Vznikne novostavba, která bude obsahovat odjezdovou halu, čekárnu, veřejná WC, dopravní kancelář i zázemí pro zaměstnance. Nová budova bude tvořit kompaktní celek s přilehlým autobusovým nádražím. Vedle výpravní budovy se pak postaví samostatný objekt pro umístění technologie.

Odebírat
Upozornit na
guest
99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Další zpizděné nádraží. Kroměříž už je.

Tomáš

Tohle je velice fajn, ale důležítější stavby jako je rekonstrukce vlakového nádraží ve Vsetíně, Valašském Meziříčí a nebo ve Valašské Polance stále jen čekají. V Polance nejsou ani pořádné nástupiště a je to hlavní trať na Slovensko! Vsetín se měl začít rekonstruovat v minulém roce, jak jsme zase viděli tak se stavba zase jen odložila. Doufám, že se to tento rok už povede i když bych čekal, že s rekonstrukcí se začne již v lednu a ne někdy v září!

Vrták

Stavby na trati 280 jsou zase v jiném balíčku, takže se to nedá míchat dohromady s reko na Holešov či Bystřici, byť zrovna stanici Vsetín lze vnímat jako tu co více hoří a navíc velmi frekventovanou, ale to samé je i Zlín, což jsou stavby které už měly být dávno hotové. Chybu hledejme v legislativě, že je vše tak pomalé.

Jaromír

Obecně mě mrzí, že stát neumí více využít svého majetku. Pokud by někdo více dbal na vzájemnou spolupráci státních či polostátních organizací, pak by i nádraží v Holešově mohlo mít plné využití a nemuselo by se ubourávat (jak je uvedeno níže v návrhu). Např. v Holešově se Česká pošta přesunula do soukromých prostor, přitom nádraží je v dostupné vzdálenosti dvou velkých sídlišť a relativně i centra města. Dříve i finanční úřad sídlil v soukromé budově atd. Myslím si, že i v jiných městech je tento potenciál opomíjen.

Mravkolev Běžný

A co takhle zastávku v Brankách přímo v centru u přejezdu?
To „nádraží“, ponížené již jen na (celkem krátkou) výhybnu o dvou kolejích, je dost mimo.

K.S.

A co to dvojkolejně protáhnout až k přejezdu, nebo za?

Jiří Kocurek

Se tam nevejde. Musel by se ubourat hřbitov a jeden dům.

K.S.

Tož já bych řekl že vejde, tu určitě mapy. cz/s/budatasede sem se to take vleze aj když se bude muset zúžit cesta mapy. cz/s/losabarafa A kolem řbitova to není problém už vůbec mapy. cz/s/cecoletelo i s Perony se to tam vleze mapy. cz/s/novafuhoka problém je podle mne tato oblast: mapy. cz/s/fataputovo mapy. cz/s/cenecacazo těch pár metrů od městského úřadu by se asi vykoupit podařilo, opěrné zdi asi nebudou problém též. problém bych viděl v tom domku a výkupu části něčího pozemku, jinak by se to mohlo celkem hezky vejít a dala by se přidat do stanice jedna kolej navíc, nebo… Číst vice »

Projektant

K Holešovu doplním, že hlavní kolej bude připravená na 100 km/h od Hulína, kde by tato rychlost šla zavést v případě rekonstrukce trati, třeba se časem dočkáme. Dál je to s rychlostí bídnější, ale prostor pro decentní zrychlení by tam byl taky. Součástí stavby je i TZZ do Bystřice, bude tam AH s dvěma oddíly.

Co se týče VB, je sice 10 let po rekonstrukci a nyní má projít jen úpravami v souvislosti s technologickými místnostmi, ale paraleleně SŽ začalo připravovat akci přestavby budovy s ubouráním patra i části půdorysu 🙁

Socha

To fakt? Tomu ubourání se mi nechce věřit. Pokud ano, je dost to dost ubohá vizitka SŽ. Ano, ještě pochopím ten Dětřichov, ale rekonstruovanou budovu v Holešově? Kam jsme se to dostali.

Jerry

Je to tak budova po reko a oni ji zbourají

Tomáš Záruba

Pardon že ruším – proč má být ten poloostrov jednostranný, to v Holešově nebudou potřeba 3 hrany?

Projektant

Stačí dvě hrany (stejně jako v současnosti). Vložené Os budou mít v Holešově ostrý obrat. Dopravní kolej č. 3 je tak jen pro potřeby nákladní dopravy. Případně lze soupravu odstavit na kolej č. 4.

Schéma zde: https://ctrlv.cz/nzJJ

Tomáš Záruba

Díky. To nevypadá špatně. Kdyby přece jen byl provozní koncept změněn, dá se obrat krátkého ramene schovat během případného křižování „dlouhých“ vlaků na 2a (popř. 2b), nebo ty mají jiné využití?

Projektant

2a rozhodně ne, to je pidikolej do oploceného areálu ST a remízy MUV.
2b slouží k vykládce uhlí (dopravník + naviják pro posun vozů), takže jen teoreticky nepravidelně, když bude prázdná.

Bdtax Fan

Věčná škoda té výpravní budovy v Bystřici. Je to stejný případ jako Havířov, jen v menším měřítku (jde i o podobný architektonický styl). SŽ bohužel nechala bez údržby chátrat architektonicky kvalitní objekt, který je teď u veřejnosti v nelibosti, protože je v takovém stavu, v jakém je. Za což ale původní architekti nemůžou. Zlínský kraj má velice málo architektonicky hodnotných dopravních staveb, výpravní budovy jsou obvykle nudné a tuctové. A o tu jednu z mála dobrých přijde.

Štěpán

Souhlas

Jerry

Houby .. je brizolitovy humus atnjde k zemi . zbytečně velká.

johny

Jak to říct… když potkáte třeba Sharon Stone v bahenních lázních, tak taky bude vypadat jako břizolitový humus. Ale třeba vám při tomto soudu unikne, že je to jiank čupr žena a skvělá herečka

Lumpy

A vejdeme se do nakladu 1000kc/prepravena osoba kdyz to budeme odepisovat jen 30let?
Tohle je proste blbost jek noha to proste nemuze myslet nidko vazne narvat tolik penez do budovy nekde v mestecku
kdyz vezmete ty prachy co se rocne rvou do udrzby te trate a dotace vlacku tak kazdej mohl dostat taxi a osobniho ridice a stejne by to bylo levnejsi

182-097

A kdy se dočkáme výhybny v Jankovicích, nebo automatických hradel, aby krom poloprázdných motoráčků projelo i něco jiného? Třeba aspoň bečky s naftou pro jedny z největších skladů PHM v Čechách. O odklonech z koridoru ani nemyslím, to je v podání SŽ už naprosto nereálné…

K.S.

Nevím proč do Čech jedete kdesi maninama směrem na Rakousko, nebo na Slezsko, podle toho odkud jedete 😉

Jerry

Poloprázdných ..já když jedu, to asi blbě vidim

Jiří 3

Pracoval jsme na stanovišti v Bystřici pod Hostýnem 2 roky a ty vlaky jsou plné i v sobotu a neděli.

Stanislav Domanský

Ty sklady PHM se nachází na Moravě, ne v Čechách. Název Česká republika nebyl zvolen zrovna vhodně, protože republika se skládá z historických zemí Čechy a Morava, k tomu také části země Slezsko.

K.S.

Problém, podle mne je, že se to odvodilo od Čechů a Slováků jakožto národa, jenže v tom státě žili Češi, Němci, Slováci, Moravané, Maďaři, Rusíni, Poláci, Židi. Jenže po Válce a po 93. se to zvrhlo a myslí si že je to spojené s územím. Z toho jsou pak hádky kolem názvu Česko (že ano. Morava a Slezsko není žádné Česko. Jak říká jedna rýmovačka).

Je škoda že země zanikly, mohlo se to nazvat pak spolkovou republikou, nebo Spolkem Českých zemí. Což by bylo asi šťastnější. Federation of Czech Lands nezní zase tak zle.

Jan Dobiáš

Česko = České země, žádný problém. Polsko, Francie, Rakousko se taky skládají z více historických zemí.

Petr

Tak on asi hlavní problém je, že jedna z těch zemí, které tvoří ČR, se jmenuje Čechy a to je velmi podobné tomu novému patvaru Česko. Kdyby se jednotlivé země jmenovaly třeba Bohemia, Moravia a Silesia, tak by problém odpadl (nebyla by tam ta vazba Čechy -> Česká). V angličtině se to neplete, ale tam je zase problém, že „Czech“ je přídavné jméno a podstatné jméno k tomu není… Mohu-li přidat jeden vlastní zážitek. Zaparkoval jsem na výletě u Súlovských skal a paní na parkovišti se se mnou dala do řeči větou „Ako v Čechách?“, na což jsem ji automaticky… Číst vice »

Jiří Kocurek

Asi blbě vidím, když tam jezdí lidi i na stojáka.

Leon

Trať Kojetín – Valašské Meziříčí je poměrně perspektivní, spojuje spoustu měst (Kojetín, Kroměříž, Hulín, Holešov, Bystřice pod Hostýnem, Valašské Meziříčí), ale potřebuje zrychlit a zlepšit nabídku spojů. Pokud by se provedla rekonstrukce na 120 km/h tak například pro jízdu z Valašského Meziříčí do Kroměříže by byl vlak o poznání rychlejší než auto, protože silnice v tomto směru jsou pouze druhé třídy.

Gajda

Je pravda, že kdyby se povedlo to vytáhnout alespoň na 100 a jezdilo tam byť ze západu dovezený ojetý Desiro v rozumným taktu, asi by ta přitažlivost pro lidi dosti stoupla.

Pajoš

Vždyť tam jezdí Regiosharky s Vmax 120 a víc jak 20 párů denně …

Gajda

Jj, už jsem tam chvilku nejel a nečekal jsem, že se to tam tak zlepšilo. Zeď jsem koukal na JŘ a řazení a omlouvám se

Petr

No, zlepšilo… Přiznejme si, že cestování z ValMeziříčí do Kojetína je hlavně o sestavení jízdního řádu. Pokud by ten vlak jel v kuse, tak jak to bývalo za dob, kdy to ještě byla trať Ostrava-Kojetín (ano, ve ValMezu byla dlouhá pauza), tak ta jízdní doba nebyla tak tragická ani tehdy. Ale s rozsekáním spojů na úseky s pauzami v každé větší stanici se začalo vyplácet objíždět z ValMezu do Kojetína přes Hranice, obzvláště pokud jste chtěli v Kojetíně pokračovat dál směrem na Vyškov.

Leon

Ovšem 120 nejedou ani omylem.

Pajoš

No na této trati určitě ne : – D

Leon

A to jde. Podívejte se třeba na jízdní dobu z Valašského Meziříčí do Kroměříže, to je mizérie.

Slosor

1 hod 6 min na 52 km, to není na české poměry vůbec špatné. Já to mám do krajského města osobákem ~ stejně dlouho na 59 km. A to po z většiny zmodernizovaném koridoru.

Leon

Já si naopak myslím, že na spojení dvou středně velkých měst na přímě trati je to špatné.

Jiří Kocurek

A spousta lidí by takto nechala jednokolejku Brno – Vyškov, aby se zbvytečně neutrácelo. Spěšňák si podle nich najede na VRT.

Jan Sova

Brno – Vyškov je tak pomalá trať, že vás předjedou i nehybné předměty.

Pajoš

Já s Vámi ale souhlasím … někde už jsem tady psal, že radši vyšší rychlost než elektrifikace.

Leon

To ano.
Vhodnější by ale byla modernizace po vzoru právě prováděné modernizace trati Olomouc – Uničov – Šumperk.

Pe.tr

Tak to je jedna prominentní trať a které se bude ještě dlouho mluvit . A to mám štěstí , že ji využívám . Spíš to je Šternberk , až do Šumperka to nedotáhnou ještě dlouho .

Leon

Dle plánu SŽDC by mělo být komplet hotovo už v roce 2022. Myslím, že to byla správná investice.
A myslím, že pro trať Kojetín – Valašské Meziříčí by to byla také správná investice.

Jan Sova

Ono to autem není o moc lepší mapy.cz – 59min.

Zesp

Já tam zatím většinou potkal jen Regiokřáp, ty Sharky jsou tam jen opravdu jen výjimečně. A i kdyby se něco, byť ojetého pořídilo, zákonitě to bude nasazeno tam, kde to svoji rychlost stejně nevyužije ani omylem – viz ty ojeté Desira na trati do Senice na Hané (max. 60 km/h), nebo do Javorníku ve Slezsku – rychlosti podobné. A mezi Hulínem a Otrokovicema po koridoru sviští Regiokřápy s V-max 80 km/h…

Jerry

Tak to rozhodně nejsou .já jezdí často valmez- Hulín v různé doby a regiosharku tam jezdí na hodně spojich

Pajoš

A kam podle Vás jezdí těch (tuším) 6 x 844 dislokovaných ve VM a zasmluvněných se Zlínským krajem?
A té druhé části příspěvku nerozumím …

Michal

Kraj tuším uzavřel smlouvu díky které mají Šárky jezdit jen trať 303 a do Vizovic jen Regíny tudíž už v Kroměříži nikdo nepotká přípojný vůz

Jerry

Furt dokolečka ,jak si to kraj vymyslí tak to má. 844 jezdily Otrokovice – Vizovice ..ale ne došlo k zlepšení a jsou tam regiony.

Jiří 3

Ono totiž původně 844 jsou koupeny pro trať 303, ale do GVD 2020 byly oběhy, kdy jezdili i do Vizovic z Kroměříže, ovšem od nových 10 letých smluv jsou relace Kojetín-VM a Kroměříž-Zlín rozděleny.

Petr

No to je právě to neštěstí, že tuhle dopravu mají za starosti kraje. A jakmile jede vlak přes hranice kraje, tak co je za touto hranicí už objednatele nezajímá. Ale vlaky jsou spíš na dlouhé cesty a hlavní výhoda by měla být v provázanosti sítě a navazování přípojů, ale to s krajskými objednávkami zcela padá. Bohužel 🙁

Sitgestravel

Zase velmi prinosne investice. Poslete to mne, ja si u domu postavim model zeleznice, potesi to deti, me i dospele.

On.

Když se neinvestuje je to špatně když se investuje je taky špatně. Jestli je v ceně rekonstrukce kolejiště i nové zab. zař. a v případě Bystřice i nová budova, tak nemusí být cena tak děsivá, navíc jde o odhad konečnou cenu určí výběrové řízení.

Pajoš

Když se investuje je to určitě dobře. Spíš jde o to jaká je u železničních staveb cenová úroveň vs. přidaná hodnota.
Jasně že ty stanice nějakou rekonstrukci potřebují, ale jak jsem psal, stačí tam dvě dopravní a dvě manipulační koleje (2km kolejí + 6 výhybek) – to na obří investici do zab zař nevypadá. Nástupiště je jen hromádka betonových prefabrikátů. A budova jako na co? Jelikož se tam nedá přestupovat na jiný směr tak stačí čekárna 5x8m, místnost pro techniku a dvě místnosti pro zaměstnance….540 mega
(celý tenhle příspěvek je samozřejmě nadsázka)

Jerry

No v Bystřici ta budova je v otřesném stavu.. .jako nástupiště určitě udělat ,ty sypané to je ostuda.

Pajoš

Samozřejmě že ano … ale jak velkou budovu tam reálně potřebujeme? Větší než běžný rodinný dům, který stojí řekněme 5 mega? A nástupiště složená z betonových prefabrikátů na investice za stovky milionů taky nevypadá …

Jerry

To každopádně

Tomáš

Větší než běžný rodinný dům, který stojí řekněme 5 mega?

Tak já si zkusím odhadnout, že tenhle dům pod 30mega nepostavíte.

Pajoš

Dům který bude mít jednu místnost pro cestující, dvě pro zaměstnance a jednu pro techniku ?

Tomáš

Já s vámi nejsem ve sporu.
Vy by jste to za 5 postavil. Stát ne.

Pajoš

Jo takhle : – D

...

Problém je, že pak si lidi pracující ve stavebnictví zvyknou na pracovní tempo a morálku fungující u státních zakázek a pak zkoušejí podobné manýry i u zakázek soukromých, případně se jim zcela vyhýbají, protože se tam opravdu musí pracovat a hlídá se každá minuta.

Petr766

Spíš by tomu prospěla elektrifikace.

Pajoš

Já bych se přimluvil radši za zvýšení traťové rychlosti … trať nevede zrovna přes horských přechod a přesto tu jezdíme 70 a někde i 80 …

Jerry

Přesně zvýšení rychlosti + dálkové řízení.

Tomáš Záruba

+ elektrizace. 🙂 Zrovna tady bude velmi levná, napájení z obou hlavních tratí (po konverzi)…

Petr

Já myslím, že zvýšení reálné rychlosti přijde právě s tou elektrifikací. Kolik procent délky tratě zde vlak jede konstantní rychlostí? Tipl bych si, že větší část trati se rozjíždí či zastavuje (zpomaluje). A to zvládá elektrika rychleji.

K.S.

Myslím že pokud by se mělo dělat něco ve velkém, tak by té trati nejvíc prospělo pár velkých úprav, jako dvojkolejný úsek durch Bystřici aby se eliminovalo rozjíždění do kopce a pak úprava stoupání za mostem přes Bystřičku a spolu s tím nutné zřízení zářezu kterým by se sklon snížil na deset promile. Zdvojkolejnění v Holešově, pokud to ještě jde, možná s novou zastávkou směrem na Bystřici. Potom by bylo třeba ještě udělat trať dvojkolejnou mezi Loučkou a Brankami. Zase z důvodu aby se vlaky nemusely rozjíždět do kopce. Pak trojúhelník v Hranicích a v Hulíně to napojit bezúvraťově i… Číst vice »

Jiří 3

Tím trojúhelníkem v Hranicích myslíte Valašské Meziříčí.

Kubrt

Nemyslí.

K.S.

Ne, opravdu, v hranicích měl být trojúhelník, kterým se měla trať do Valmezu napojit bezúvraťově do na Bohumín. Pokud by se tento udělal, tak kapacitu kterou uvolní vlaky jedoucí z Hranic do Valmezu a dál na Slovensko, tak mohou zabrat vlaky jedoucí přes Bystřici, ano je to asi o 20-30km delší trasa, ale to by snad nemuselo tak moc vadit.

...

On tam dokonce i býval.

K.S.

Vím tedy jenom o tom že se postavilo těleso, o tom že by se položily koleje jsem neslyšel.

pamětník

Spojková kolej položena byla, ale pouze nebyly vloženy výhybky do traťových kolejí a přípojná pole, protože to byla de facto jen součást infrastruktury CO („válečné“), ne pro pravidelný provoz, tak aby se zbytečně neojížděly jazyky jen jednostranně, ale výhybky tam, tuším, byly někde i připraveny a byly tam, myslím, snad dokonce i trakční stožáry (ne-li původně dokonce i trolej). A v listech GVD ta spojka byla s trasami vlaků kategorie Pn pp.

Jiří Kocurek

Stožáry tam byly, jestli i trolej, to nepamatuju. V kopřivách tam leželo snad i návěstidlo. A jinak teda jízda z Ostravy do Žiliny přes Valmez je ptákovina. Přes Jablunkov je to výrazně kratší.

K.S.

Ne do Žiliny, na Hulín, tedy dnes, jak to měli namyšlené tehdy nevím.

Jiří Kocurek

Ne v současné stopě, to je zabetonování pomalých oblouků na dalších 50 roků. Radši tu trť narovnat, aby tam Shark mohl jet 100 km/h místo 70 km/h. Ono 70 km/h je stále stejných 70 km/h a je jedno jestli AC, DC nebo jede Brejlovec s Honeckerama, které můžou až 160 km/h.

Jerry

Bystřice to potřebuje už dávno ..je to ostuda. Doufám že s toho nebude nejaky paskvil ,jak správa železnic umí.

Pajoš

540 mega za staničku která potřebuje max. dvě dopravní a dvě manipulační koleje, leží na trati, kde jezdí jen osobáčky v podobě motorových dvouvozových jednotek a není zde žádná přestupní vazba na jiný vlakový směr … no to jsou dobře utracené prachy 😀

Luděk S.

To si pište! Letos to bude jízda!

Jerry

No bečky do osicka , a různé se loži dřevo .v Hulíně se dá dost dobře přestupovat na rychlíky Praha/ Luhačovice.

Pajoš

Proto píšu dvě manipulační koleje … A co se týče těch přestupů to je sice pravda, ale kvůli tomu utratit půl miliardy o 25km dále?

Pe.tr

V pohodě , ekonomika trati vychází . Jen tam denně musí projet patnáct nákladních vlaků a ve stávajících lokálkách vždy minimálně 186 lidí a za 75 let a sedm měsíců jsme s touto investicí na nule

Pajoš

A to tady máme za 540 mega staničku, nedávno tu byl článek o podjezdu za 700 … na tom SŽ asi tisknou prachy : – D

johny

Jsem opravdu ten úplně poslední, kdo tu bude bránit efektivitu investic SŽ, ale z těch poznámek o provozu je poznat, že tamější situaci vůbrec neznáte.

Pajos

Tak možná můžete místo nepoškozeného osočování tu situaci popsat abychom věděli o čem mluvíte.

johny

Tak to jsem rád, že jsem nikoho nepoškodil, chtěl jsem jen říct, že když už se kriticky k něčemu vyjadřujete, o čem mnoho nevíte, tak je pro vás lepší tu neznalost neukazovat tak důkladně 🙂 Něco už padlo, přesto „leží na trati, kde jezdí jen osobáčky v podobě motorových dvouvozových jednotek“… určitě není pravda, že JEN dvouvozové osobáčky. Tady je ale důležitější spíš co tam jezdí a kolik to má vagonů spíš frekvence, která je na regionální trať poměrně vysoká. Ostatně ne nadarmo je třeba úsek Hulín – KM nejvytíženější úsek železnice co do počtu cestujících v ZL kraji. No… Číst vice »

Pajoš

Pane Johny. Cože? Ano máte pravdu krom dvouvozových motoráčků taky jeden pár klasiky za týden – má cenu o tom hovořit? Ano Frekvence je slušná, ale jelikož tudy vlaky pouze projíždějí (krom 4 vlaků za den co tu končí/začínají) , max. křižují tak na to je potřeba víc než dvě koleje s nástupištěm? Stanice Bystřice p. H. neleží v úseku Hulín – KM tudíž tato poznámka je zcela irelevantní. Pro ty nákladní vlaky které popisujete nestačí 4 koleje? Poznámky o polabí, střední moravě atd nesouvisí přímo se stanicí BpH. Přestup v Kojetíně, Hulíně, VM ovlivňuje velikost stanice,resp. staniční budovy v… Číst vice »

Jiří Kocurek

Druhá možnost je styl Vyšehrad: Zatlouct okna OSB deskama, nechat to spadnout a výhybky zamknout do příma, protože je nebdue odkud ovládat.

Pajos

No je to možnost … Ale nic takového jsem ani nenaznačoval.

Vapch

No hlavně doufám, že stanice budou již plně moderně vybavené z hlediska řízení drážní dopravy. V Holešově i v Bystřici jsou skupinová, resp. společná návěstidla… V Bystřici jsou navíc ručně stavěné (!) výhybky…
Jak za Rakouska-Uherska…

Jiří Kocurek

A o kus dál vynález pana Bella, když byl ještě horkou novinkou: Telefonické dorozumívání! Aneb jízda na odhlášky, přesně jako za C.K. mocnářství.

Jerry

Taky mi není jasné ,proč už tam není esa 33.

Amper77

Ale chyběl jen kousek a mohli mít na cestu k výhybkám kolo.

Damián

V Bystřici není autobusák u vlakového nádraží, ale v centru (resp. na kraji centra). U nádraží je tak leda jakási zastávka. To jako tam má vzniknout nový autobusák? Nebo to, co tam teď, je budou nazývat autobusák??

Dom

Ne a ne, u toho vlakového nadráží jsou pokud se nemýlím asi 3 stanoviště pro busy, takže technicky to je malé nádražíčko. Byť oba víme, že se to naplno využije jen při poutích na sv. Hostýn.