První zelený vlak RegioJetu. Dopravce upravuje jednotky pro Ústecký kraj
Motorová jednotka 628 v barvách RegioJetu pro Ústecký kraj
RegioJet od 15. prosince vyjede poprvé i s vlaky, které nebudou mít pro dopravce typickou žlutou barvu. Se změnou jízdního
MHD Žilina ! 😀
http://www.dpmz.sk/
A tohle se vážně někomu líbí? At se lidé,co o tom rozhodují,jednou dojedou podívat do Rakouska . když už chtějí dát soukromníka,at to má nějaký efekt a přidanou hodnotu,at se to posune někam dál,kvalitou,servisem,pohodlím, kde je zde přidaná hodnota?
Správná barva
Špatná barva. Vy nevíte, kdo vládne Ústeckému kraji ?
V čem je to horší než ČD?
Přidanou hodnotu musí dávat soukromníci a ČD ne? Zkuste se projet tím, co nabízí ČD z Děčína do Ústí n.L. Střekov nyní. Asi soukromník nabídl větší přidanou hodnotu. To pak ta nabídka ČD musela být úděsná.
Barva je mi celkem „šumák“.Ale kočárek,větší nákupní vozík,kolo a těžké elektrokolo se do těch Regionov nakládali díky „nízkopodlažnosti“ lépe.Umím si představit maminu s prckem a kočárkem nastupovat třeba ve Svádově.
Dle mého názoru nejošklivější vlak na českých železnicích.
Okamžitě zakázat!
Rituálně sešrotovat v České Třebové!
To nebude třeba ono se to samo rituálně rozpadne za jízdy po trati 🙂 .
Minimálně ty světla by chtěly trošku vylepšit. To co mají ty na rychlíky Arrivy vypadá přeci jen o dost líp
Půvabné je, že informační systém vlaku připraveného na provoz v Ústeckém kraji ukazuje stále jako konečnou stanici Neustadt an der Weinstrasse (dle fotografie).
Bude tam jiný info systém.
Předpokládám, proto je roztomilé tvrdit, že vlak je na provoz v ÚK již připraven.
Když se na této fotce nedivas na ten infosystem ale na čelník a podvozek to muselo stát hodně dlouho někde v kopřivách . Tak toto vážně vypadá jako pěkný šrot. No jsem na ně zvědavý.
Jsem rád že budou v každém kraji jinak barevný vlaky. Pro focení to bude velice zajímavé. Zajímavější a pestřejší než dnes. Kdy je ČD v celém státě modrá. Těším se na ČD v barvě Dopravy Ústeckého kraje. A také budou hezké fotky, když dojde k nějaké záměně (třeba porucha) a vlak se objeví v jiném kraji kde bude porouchaný nahrazovat. Jen doufám, že náhrada se v jiném kraji objeví hned a bez přebarvení. To budou ale fotečky, jedna báseň.
Všude modrá? Co jen já vím, a to rozhodně nejsem šotouš, tak u ČD těch barev může vidět mnohem více, kromě modré ještě zelenou (v několika odstínech), spousta šukafónů je stále ještě vínových, o regionovách s dominantní žlutou nemluvě.
no.. to můžete vidět i teď =) Nejvíc mě baví vozy s velkým nápisem Metropolitan na všemožných Ex linkách
No Elfové… V okolí Varšavy právě stornovali jednu objednávku pro neschopnost Pesy dodat je včas.
Zlé jazyky tvrdí, že PESA je zkratka pro Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne
Ať jsou vlaky třeba růžové s puntíkama a každý vlak provozuje jiný dopravce, ale ať na sebe navazují (čekají i na zpožděný přípoj) a existuje už konečně národní tarif, kde si kromě jednoduchého nákupu jízdních dokladů na všechny dopravce, bude moci člověk pořídit i obdobu in25,50,100
za sebe: s myšlenkou souhlasím + změny:
1) Přelepte „růžové s puntíkama“ novým textem „v krajském anebo třeba v najbrtu“
2) Na konec textu (za „… moci člověk pořídit i obdobu in25,50,100“) ručně doplňte „nebo i obdobu Radimovy Kreditovky“.
A jak je to vlastně s jízdným v Ústeckém kraji ? Bude tam platit i tarif jednotlivých dopravců, nebo jen tarif krajský, jak to bude v JHMK?
Pri ceste mimo Ustecky kraj a na jakekoliv misto do Usteckeho kraje bude platit tarif CD. Pri cestach v Usteckem kraji bude platit jen tarif DUK.
mmt, tarif ČD bude platit i v neČD vlacích, pokud pojedu třeba Benešov-ÚK??
Ne, rozhodně nebude platit mimo vlaky ČD. Prostě dopravci kteří překonávají hranici kraje budou mít svůj tarif a zároveň DÚK. Od nového grafikonu nebudou moct ČD vydávat vnitrokrajské ve svém tarifu jak to bylo doposud a akorát to cestujícím komplikovalo cestování.
Proč by měl tarif ČD platit u jiného dopravce? To by ČD muselo na oplátku uznávat ve svých vlacích např. tarif GW a podobné nápady zatím vždy zhavarovali na neochotě právě ČD.
§1 Vždycky se to tak dělalo
„Pri ceste mimo Ustecky kraj a na jakekoliv misto do Usteckeho kraje bude platit tarif CD.“
pokud tuto větu vezmete doslovně a jako pravdivou (především na jakéhokoliv místo do ÚK), pak z toho plyne, že i tam, kam bude jezdit jen soukromník, bude platit jízdenka ČD, a protože jsem takový výklad považoval za silně nepravděpodobný, otázal jsem se…….
Předpokládám, že interiér je naprosto původní ale také by bylo vhodné napsat kde se ten lak udělal (společnost)
Jakože když ho nalakovala špatná společnost, tak nepojede?
Krajské barvy na vlacích jsou dalším důkazem toho, že kraje nemají mít ani regionální železnici pod svým výhradním palcem. Je to absolutní zbytečnost, krátkozrakost a separace – vždyť sami musí vědět, že koleje na hranici kraje nekončí..
Dodávám: Zatím.
„Krajské barvy na vlacích jsou dalším důkazem toho, že kraje nemají mít ani regionální železnici pod svým výhradním palcem.“ Pro inspiraci z tuzemska připomenu, že jednotná barva je typická i pro autobusové linky v Ústeckém kraji; pro inspiraci ze zahraničí dodám, že jednotný nátěr (světležlutý) mají bez ohledu na dopravce např. linkové autobusy v rakouské spolkové zemi Vorarlberg; taktéž pak mají obdobně jednotný nátěr (bez ohledu na dopravce) autobusy v italské (reálně však převážně germanofonní) provincii Südtirol/Alto Adige (kombinace šedé s oranžovou). „Krajské barvy na vlacích jsou dalším důkazem toho, že kraje nemají mít ani regionální železnici pod svým výhradním… Číst vice »
No, třeba taková krajem vlastněná DSÚK má autobusy bílé.
O. K., při psaní předchozího komentáře jsem si neuvědomil letošní změny po sérii výpovědí. Upřesňuji tedy na stav platný v předcházejících letech (+ několik dalších příkladů z jiných oblastí, zmíněných v mých dalších komentářích).
Tak ale zase vozy DSÚK jsou pronajmuté a jestli vlastník nechce měnit barvu, pak je to těžké (nebudeme tady situaci o nástupu DSÚK rozpitvávat, všichni to známe). 😐 Ale vozy, co si DSÚK objednal (Scanie aj.) zelené budou.
Kovářova kobyla chodí bosa.
Jako ta písnička včelích medvídků ? Co chválí bílou barvu? To by se v ÚK nemělo dělat ….
Tak přidávám žolíka: v JMK ve dveřích se zeleným pruhem neplatí náhodou tarif DUK? Jestli mi rozumíte, co tím chci říct..
To by jste se divil kolik barev mají nyní autobusy a vlaky v Südtirol.
Jsem zde 8mesicu v roce. Barvy a vozidla se neustále obměňují, ale tarif je skvělý. Za 15€ na den můžeš jezdit vlakem i autobusem kamkoliv, k tomu 5 lanovek v ceně.
Momentálně začíná elektrizace Meran-Mals.
Klasická jednokolejka s křižováním asi na 8 místech.
V úseku Meran-Töll převýšení cca 300 metrů, spousta tunelů.
Náročný terén, u nás by si jen někdo zaťukal na hlavu a pravil, proč elektrizovat lokálku?
„To by jste se divil kolik barev mají nyní autobusy a vlaky v Südtirol.“
O. K., i u této provincie jsem si neověřil aktuální stav a popsal stav platný v době, kdy jsem tamní dopravu též využil (tehdy týdenní jízdenka pro celou provincii za 28 EUR, neuvěřitelná cena).
“ Náročný terén, u nás by si jen někdo zaťukal na hlavu a pravil, proč elektrizovat lokálku?“
Nutno dodat, že tomuto rozvoji naopak předcházel stav, kdy tato trať byla po 15 let (1990 – 2005) zrušená, fyzicky nesjízdná a zarostlá.
… a z železniční sféry vypíchnu německou spolkovou zemi Schleswig-Holstein a její barevná kombinace tmavěmodré a tyrkysově zelené pro všechna vozidla bez ohledu na dopravce (DB, Nordbahn aj.).
K onomu Šlesvicko-Holštýnsku odkážu i na poměrně obsáhlý „manuál pro dopravce“ vydaný objednatelem ohledně jednotného zbarvení, značení atd.: https://www.nah.sh/assets/downloads/ef989886a4/NAHSH_Manual_Teil02_Fahrzeuge_2019_06.pdf
Přesně tak. Na hranici kraje nastoupí banda natěračů a vlak (ideálně za jízdy) přebarví tak aby mohl pokračovat do sousedního kraje (a cestou zpět zase zpátky)… Totální hovadina.
Nechápu jak barva ovlivní funkci autobusu, nebo vlaku.
pro některý lidi je velmi důležitá. Často marginality „přebijou“ nebo zaslepí pozorovatele, takže to důležitý unikne pozornosti.
Jakože ten unikne pozornosti, že soukromý žlutý vlak je čistička štěrkového lože? https://www.youtube.com/watch?v=fKXoHXDwOAQ
Ehm štěrkového…
Do švestek nevydrží :)))
– Vůbec nevyjede.
– Vyjede, ale výhradně na trasách spojujících velkoměsta, na kterýchžto trasách bude vyzobávat rozinky a rýžovat zisk. Zato doprava babiček k doktorům a školáků do škol v regionech, ta mu nevoní, tam už by rozinky nezobal.
🙂 🙂
Jo, to jsou ty čéďácký desatera.
A místo školáků a babiček vozí studenty a důchodce! SKANDÁL!
Nad propastí, nad propastí.
Myslíte jako Arriva nad propastí,GJWT nad propastí,RJ nad propastí??tak si už jen počkáme na ten krok vpřed
Pánové,mě je to jedno,já respektuji názory druhých,ale tyhle výroky o „čéďáckém desateru“ plus další vaše výroy o nevyjetí atd. můžete kdykoliv na požádání věrohodně doloži???O mě nejse,ale již někdy před rokem či ještě déle zde psal administrátor o tom,že výroky nesouvisejcí s tématem či nepravdivé bude mazat,že mám pravdu pane Sůro??
Nebo že bych něco špatně pchopil a týkalo se to pouze nepravdivých výroků na adresu Arrivy,RJ,Leoexpresu a pod??Ale měse vůbec nechce věřit,že by tak čestný a objektivní člověk,jakým pan Sůra bezpochyby je,byl schopen něčeho takového čemu se ve sportu říká nakloněná rovina.
My víme, pravda bolí. Stačí si vzpomenout na výroky ČD-fans z doby před vyjetím RJ, atd., že mají někteří delší paměť než vy, neznamená, že to ne není pravda.
Vážený pane Trondo,výrazy „nevyjedou,do švestek,neplatí tam režijka“ a další podobné tady prezentujete výhradně vy,VRT,Souprava a další vaši spolubojovníci ve zbrani.
A výrazy jako smradlostroj modré cenzuře vyhovují? Asi ano, ale nesmí si jimi označovat 810 pod drátama, ale výhradně vozidla konkurence.
A odkud to ti dotyční asi mají? Opravdu jste v době před vyjetím RJ žil v jiné galaxii, nezajímal se, nebo jen bezostyšně lžete?
Jelikož v době před vyjetím RJ tento server ještě neexistoval, vedla se diskuse hlavně na K-reportu a DF ČD. Z těchto serverů pochází i ona posloupnost
– vůbec nevyjede
– nevydrží do švestek
– do Vánoc skončí
– nepřežije zimu
– na jaře to zabalí
atd.
V mezidobí pak, na rozdíl od RJ, skončilo DF ČD, tak se tato lidová slovesnost udržuje hlavně na K-reportu.
Poprosil bych vysvětlit, jak nyní může jakýkoli dopravce nevydržet v současném bezrizikovém podnikatelském prostředí, kdy dostane zaplaceno za každou prázdnou sedačku jakoukoli částku, kterou si řekne…
Pardon, ale vy jste asi fakt byl dosud na Marsu, ne? Všechny tyhle hlášky (pamatuju si je z Káčka velmi dobře, přičemž jich bylo mnohem více) pochází ještě z doby, kdy se RJ teprve chystal vyjet na vlastní triko na Ostravu. Takže o bezrizikovém prostředí nemohla být řeč. Že se „destero“ objevuje zde, to je jen nevinná lehce ironická hříčka. Že se přes to nedokážete sucharsky přenést je vaše věc.
Neznám situaci v Ústeckém kraji. Nicméně vidím jeden přínos jednotného (atypického) barevného provedení. A to zjednodušení kontroly, jestli dopravce nasadil vlak/bus který je popsán ve smlouvě. Tj. nemyslím jestli vše funguje (jako např. záchod), ale myslím to tak, že na dálku (např. pomocí webkamery se softwarem pro automatické rozeznávání) lze levně snadno rozeznat že dopravce jede s jinak zbarveným vlakem/busem, takže prakticky on-line lze poslat kontrolu jestli náhradní vlak/bus splňuje parametry definované ve smlouvě se zákazníkem (krajem)…. Ovšem je otázka jestli není levnější posílat průběžně kontrolory na jednotlivé spoje objednané krajem, než na dálku sledovat s čím jede ten či… Číst vice »
to víte, všichni jsou si rovi, jen někteří jsou si rovnější.
Ale, no tak! Sice nebaštím kdejakou blbost šířenou některými diskutéry (údajně vybavených zkušenostmi z ČD), ale to neznamená, že kašlu na fakta. ČD mají výjimku barvení na jednotnou barvu, protože na rozdíl od většiny ostatních dopravců na Ústecku je/bude s ČD uzavřena smlouva na mnohem kratší dobu = na 4 roky (chápu-li správně, tak většina ostatních železničních dopravců uzavřela s Úst.krajem smlouvu na 10 let).
přičemž řetězení slmuv není v.yloučeno… Opět se „nestihne“ vybrat tzak se to nechá na další (krátkou) dobu ČD..
To už je otázka na voliče v Ústeckém kraji…. Já mám zkušenost od nás ze Zlínského kraje, kde politici vládnoucí do 2012 byli naprosto tragičtí v oblasti veřejné dopravy (pan Kučera z KSČM, bohužel úplně bez praxe, protože před prací krajského radního pro dopravu dělal prodavače pojištění)…. takže po zásluze partaje bývalé krajské koalice přišly o desítky % hlasů (např. KSČM přišla ve Zlínském kraji o více než polovinu voličů). Uvidíme jestli současná krajská koalice dokáže zlepšit veřejnou dopravu (zatím vypadá, že je dobře našlápnuto,… ale radši si počkám až fakt začnou jezdit slušné vlaky (a skončí řada 460 a… Číst vice »
Zato za současného vedení je to … to co vypukne je totální katastrofa – jakžtak fungující systím nahradí totální zmatek.
Nechápu. O čem (o kterém kraji asi) mluvíte? A jak má vypadat ta katastrofa, kterou předpokládáte? A jaké vidíte příčiny/důvody kvůli kterým vypukne jakási katastrofa?
Podle počtu mínusů zjistíte, že jste si měl odpovědět sám a mělo vám dojít, že vpustit na koleje, někoho jiného než ČD je svatokrádež.
Ešusy se budou přelepovat zelenou fólií již před hranicí kraje, nebo postačí v první stanici na území UK? Nebo navrhujete přestupování?
pokud jsou v objednávce kraje a patří do krajské „integrace“ měly by být zelený. Pokud jsou nějaký pravidla, mají platit pro každého.
Ešusy jsou/budou na objednávku Středočeského kraje.
v tom případě barva dle přání objednatele – středočeský na zelený „netrvá“, pokud vím.
A co když ten vlak nepatří do jedné krajské integrace a hranici kraje projede jako by se nechumelilo?
Bude exemplárně potrestán za nedostatek chumelení.
To jako že by ČD braly dotace na jeden vlak dvakrát,jo?To zní jako plán.
No ano, z bodu A do bodu B to zaplatí subjekt S1 a z bodu B do bodu C to zaplatí subjekt S2. To jste ještě neviděl?
Já už jsem viděl ledacos,ale smlouvu která dopravci toto dovoluje ještě ne.A zamyslete se než budete reagovat.
Tak to jste možná neviděl ještě vůbec žádnou smlouvu.
Tak se prosím podívejte třeba sem https://zdopravy.cz/rychliky-do-sluknovskeho-vybezku-zustanou-cast-zaplati-kraje-24966/
Přemýšlím jestli jste troll, nebo to myslíte fakt vážně.
Když jsme u konkurence ČD, ví někdo v jakém stavu je průběh testů čínské jednotky pro LE?
Dobry den , na ,,okruhu ,, v Cerhenicich jsem ji jeste nevidel. Je v dilnach Leo? Je to vubec v cr?
Adamgolias: nějakou fotku ze zkušebního okruhu jsem viděl, tak mne zajímá výsledek testování.
Čeká se na startovací kliku. Číňani ji pošlou až Leoš zaplatí. Samozřejmě penězi, po paštikách je jim blujno. 😉
Jsem pro barvu růžovou…
To zní dobře. Založte si tedy dopravce a tuto barvu používejte. Název mu můžete dát třeba „RocketJet“. Zkratku pak můžete používat třeba „rJ“ nebo „Rj“, ty ještě obsazené nejsou a SŽDC vám je tedy určitě povolí.
viz RJ a rj.
Spíše by konvencím vyhovovalo něco ve stylu RegioJam
Nutnost mít vozidla v (šílených) barvách kraje mi přijde jako zvrhlost, viz tohle nebo barevná kombinace v Pardubicích. Co si kraje vymyslí příště? Budou se přebarvovat i školy a nemocnice? Ty přece kraje taky financují, takže by logicky měly následovat…
V dalším kroku kraje vyhlásí svou vlastní samostatnost a zavedou přísné kontroly přeshraničních vlaků. A nakonec nás všechny obsadí Slovensko.
kdepak Slovensko. To už se před tím konečně dojde na Maďarskou restituci a opět bude „Felvidék“ součástí Uherska.
To se dřív Dalibor ve vězení naučí na housle lépe než Šporcl
Pravda, tyto barvy jsou fakt divný, ale tak trošku by mě zajímalo jestli vlaky v Ol. kraji budou až bude ta nová smlouva všechny vlaky v bílém laku, s miniaturní nálepkou dopravce a nálepkami „Jedeme v tom spolu…“, logo Olomouckého kraje a nápis olkraj.cz 😏
Tak ona ta krajská zelená zrovna vypadá lépe, než předražený Najbrt, prostřednictvvím ČD přisátý na erární cecek, takhle drahé nátěry nemá žádná jiná firma.
A každý kraj jiná barva asfaltu na krajských silnicích. 🙂
Ta barevná kombinace mi teda přijde dost strašná, ale to je bohužel dáno požadavkem kraje. Když to ale porovnám třeba s tím, jak tyto jednotky vypadají v rychlíkové verzi Arrivy, tak to je v této variantě opravdu bída.
Mně čelo až tak špatné nepřipadá – ten žlutý „RJ“ pruh je navíc dobrý bezpečnostní prvek, něco v tom smyslu bych dokonce opět zavedl jako povinné pro všechny železniční dopravce. Ale ta černá okolo čelního okna možná bude při jízdě proti slunci zbytečně zvyšovat teplotu na stanovišti.
Delat pruvodciho na Mostecku, to je dreamjob. 😕
Myslíte, že okolí Prahy je lepší?
Ono jakkoliv se vyskytovat na Mostecku od roku 1940 dále je dream destiny… poslední ať zhasne…
Zvláštní to kraj. Je to tam koncentrát protikladů a paradoxů.
Dycky Most!
Budou mít kurs Navy SEAL? A budou chodit ozbrojeni?
Přesně tak, nejvíc napadení vlakvedoucí je na lince U1 kolem Bíliny, Mostu a Chomutova, včetně nejednoho opravdu ošklivého případu, např. Cikán dal vlakoši ránu, či poplival, nebo sejmul pepřákem a utek.. Opravdu radost 🙁
Vlakvedoucí… Oproti revizorům v MHD se mají ještě dobře 😀