První vlak v novém nátěru PID je hotový
V novém barevném schématu Pražské integrované dopravy dosud jezdí některé autobusy a tramvaje.
Po autobusech a tramvajích se dočkal prvního nátěru v novém barevném schématu Pražské integrované dopravy (PID) i vlak.
Jde o elektrickou jednotku 471.060 Českých drah, která získala nový lak během opravy ve stupni R3 ve společnosti DPOV. K lakování došlo v Nymburce, k hlavním opravám a modernizaci jednotky pak v Přerově. Ve čtvrtek došlo k jejímu převozu do Prahy.
Jednotky CityElefant procházejí postupnou modernizací. Dopravce i objednatelé doufají, že tato změna přinese zatraktivnění cestování vlakem. Jde například o instalaci Wi-Fi a zásuvek. Vnitřní ovládací tlačítka dveří jsou přemístěna z rámu dveří přímo na křídla dveří a jsou doplněna o funkci předvolby. To umožňuje cestujícím navolit otevření dveří ještě před zastavením vlaku a zrychluje výstup a nástup cestujících.
Dosazovány jsou i nové vnější informační displeje s LED technologií. Dále pak také probíhá výměna podlahových krytin a přečalounění sedadel. V příštích letech dostanou vozidla také nejmodernější zabezpečovací systém ETCS.
České dráhy v současnosti provozují celkově 82 patrových jednotek CityElefant. Z toho 70 jich obsluhuje linky Pražské integrované dopravy a 12 jednotek je nasazováno na spoje v Moravskoslezském kraji. Vlaky nabízejí až 310 míst k sezení a ročně najezdí okolo 13 milionů kilometrů. CityElefanty obsluhují páteřní S linky Pražské integrované dopravy z hlavního města do Kolína přes Český Brod i přes Nymburk, do Milovic, Benešova u Prahy, Berouna a do Kralup nad Vltavou a dále až do Ústí nad Labem. Obsluhují také některé vlaky do Přelouče a Pardubic.