První velká omezení kvůli rekonstrukci koridoru Praha – Beroun začínají. Ve vlacích možná dočasně skončí 1. třída
Vizualizace stanice Praha - Radotín po rekonstrukci. Foto: Správa železnic
V Praze-Radotíně pocítí řidiči a brzy i cestující ve vlacích posun v opravě prvního úseku koridorové trati mezi Prahou a
proč zas ta hnusná zámkovka na té vizualizaci?
nedivil bych se kdyby ovšem v rozpočtu stála jako mramor
Proč pořád u rekonstrukcí zmiňují ty naklápěcí soupravy? Máme jich jen pár a stejně na tu trať nebudou nasazeny.
Tak zrovna tudy Pendolino jezdí do Františkových Lázní už minimálně 6 let zpátky 2x denně tam a zpět.
Genau Franzbad x PRag… 180km za 3 hodiny cesty. SUPERRychlost. Něco mix Tok a Sajnherr
Neví někdo jakou délku budou mít nástupiště? Budou mít běžných 200 m nebo došlo k prodloužení na 220 m?
Vectron a 7 dvoupatráků?
To je hrůza. Novotnýmu do Čuněryjů nebude jezdit jeho „panťák“. (nekamenujte mne, on v jednom ze svých inteligentních výblitků skutečně mluvil o panťáku, který jim tam jezdí).
Je to samozřejmě trochu šílenec, ale vás nenapadlo, že si dělal srandu? Dyť on na ten přejezd vidí z kanclu, tak asi ví, co mu tam jezdí, ne?:D Klíčová slova: ironie, satira a ne zrovna zásadní bod jeho výroku.
Spíš bych hádal, že někde zachytil, že kolem Prahy jezdí panťáky a on vůbec netuší, co to je.
Spíš si dělal srandu, jakože v té jeho městské části, čti vesnici, opravdu jezdí vlaky, ne jejich Regiovagínová napodobenina.
Nemáte někdo vysvětlení ke konfiguraci kolejiště v Radotíně? Jako laikovi se mi zdají dvě jednostranná nástupiště jakási netradiční a neefektivní.
Máme.
Tak jedno je postranní, takže na tom není nic zvláštního. A to jediné poloostrovní nástupiště je tam evidentně kvůli požadavku na bezbariérovost, s tím, že asi bylo potřeba, aby na jedné straně zůstaly koleje i pro náklad, tudíž kvůli omezeným prostorovým možnostem nebylo možné realizovat toto nástpiště jako ostrovní.
Všechna jsou ostrovní, pokud si to z plánu dobře pamatuju, tak z toho má jedno jednu hranu, druhé má tři. A jedno nástupiště je boční u budovy. Do Prahy se bude jezdit k tomu bočnímu, aby lidi nemuseli zbytečně podchodem. Z Prahy to bude jako dneska.
Je to docela vtipně vyřešená stanice jak pro cestující, tak pro dopravu.
Nějak si ovšem sám protiřečíte, když tvrdíte, že všechna nástupiště jsou ostrovní a zároveň, že nástupiště u budovy je boční. Nástupiště u budovy je vnější (tj. postanní) má kolej pouze na na jedné straně (proto není ostrovní, jelikož ostrovní nástupiště je z obou stran obklopené kolejemi). Nástupiště 2 bude poloostrovní, neboť má koleje po obou stranách, ale nástupní hrana je pouze u jedné. Poslední třetí nástupiště je ostrovní, protože má koleje po bobu stranách a u obou má také nástupní hranu, navíc k tomu má ještě nástupní hranu u třetí koleje, která je kusá. Jinak má domněnka, proč je stanice… Číst vice »
Pardon. Budou tam dvě ostrovní, jedno s jednou hranou a druhé se třemi. A u budovy boční.
Poloostrovní nástupiště (termín) je laicky řečeno ostrovní nástupiště, které má místo podchodu/nadchodu přístup přes centrální přechod (termín).
Počet hran u žádného z typů nástupišť není omezen. Třeba v Krči to nástupiště mezi druhou a první kolejí není ani ostrovní ani poloostrovní, ale úrovňové s hranami na obou stranách. Protože tam není ten přechod definován ani konstruován jako centrální, nástupní hrany jsou nižší než 550 mm/TK.
Ano máte pravdu. Ohledně poloostrovního nástupiště jsem se spletl a je to tak, jak říkáte. První nástupiště od budovy bude tedy vnější, druhé nástupiště bude užší ostrovní nástupiště s nástupní hranou pouze na jednu stranu a třetí bude ostrovní nástupiště, které bude směrem na Smíchov přecházet v jazykové.
„Rekonstrukce trakční měnírny Chuchle“: Aha, takže se střídavinoou se minimálně kolem Prahy moc nepočítá. V lepším případě to přepnou někam před Radotín a dál….. V druhé polovině století :/
No k přepnutí má dle plánu dojít až někdy ve 40. letech, to už bude trať zralá na další rekonstrukci.
Zatím není kam tu střídavinu natáhnout. Na jedné straně je nýtovaný šrot, na druhé skanzen Radotín – Beroun.
Bude se tedy take konat vystavba nove zastavky v Chuchli (novostavba, blize zastavby) jak se psalo loni? Anebo byla vypustena zamerne? Dekuji za odpoved
Ano bude. Zachován zůstane přejezd.
“Akce ovlivní i provoz na trati z Prahy-Smíchova do Rudné u Prahy, kde se bude v rámci celé stavby měnit zhruba 200 metrů kolejí. Kvůli tomu bude i výluka ze Smíchova do Řeporyjí.“
Ke konci článku ve výlukách nemáte termín tohoto omezení? Nebo ještě není přesný datum případně jak dlouho výluka potrvá?
Ještě není.
Tam kdyby to vytrhali celý tak se nic neděje. Co tam jezdí za parazity to je pecka. Na tyhle trati jsou pohoda lidí mezi Berounem a Loděnicí. Tím to dále končí od Nučic.
To není pravda, naopak, i v úseku Loděnice – Beroun jezdí vlaky dost plné, zejména o víkendech. Spíše, než k vytrhání kolejí by mělo dojít k nasazení lepších a kapacitnějších vozidel s lepší akcelerací (vzhledem k vzdálenosti některých zastávek) a prodloužení všech spojů do Berouna. Zejména teď během rekonstrukce tratě podél Berounky lze očekávat nárůst počtu cestujících, kteří z Berouna do Prahy pojedou raději tudy.
Vyluka cele trati 173 s NAD bude 28.3. – 7.4.2020, s tim bude v soubehu Roztoky – Beroun 28.3. az 7.5.2020
no jo rudy pensisti musí …
Penzisti prožívali tvrdou éru vrcholného socialismu, budiž jim to tedy dáno coby kompenzace za to, že vehementně pmoc od vedoucí úlohou KSČ budovali spravedlivý svět a nemohli tudíž moc cestovat. 😃
nevím. Už 2 roky něco dělají mezi Zličín a CHuchle. A jestli vyměnili 50 sloupů za tu dobu?
Pokud myslíte Zlíchov-Chuchle, tak tam se sloupy TV mění tak poslední čtvrtrok. Vše ostatní za poslední dva roky byly udržovací práce, aby se trať nerozpadla.
Na R16 měla první třída skončit již dávno. Už pěknou dobu jsou vozy první třídy ty nejhorší na soupravě (já vím, že zrovna tady mi spousta lidí napíše, že Ačko je nejlepší vůz ze všech). Celý vlak má klimatizaci, WIFI, kotoučové brzdy, posuvné dveře, informační systém, apod., s vyjímkou první třídy, ta nemá nic.
Nestačilo by třídu označit výměnnými cedulemi/papíry vždy jeden z nejlepších vozů v soupravě?
4x Eas a 1x Gags. Dneska je Gags první třída, jelikož má pršet.
Z kontextu se jedná o 1. třídu jen v příměstských Elefantech.
Ještě je 1.třída v Syslovi.
Škoda, že se v rámci takovéto rekonstrukce se neudělá i změna napájecí soustavy na střídavinu. Kdy by se využilo i výhod menšího průřezu vodiče a méně sloupů trakčního vedení. A zvláště pokud se dělá i rekonstrukce měnírny, tak je to ekonomický nesmysl rekonstruovat vše na stejnosměr. A pokud ve Škodovce dokázali vyrobit 2 systémového Elefanta pro Slovensko, tak by dokázali určitě přestavět ty české také na 2 systémové.
Není to zadarmo. Ani vozidla, ani styk soustav a napaječky. Čili abyste to mohl vyhodnotit, musíte udělat studii, kdy kde a v jakém pořadí přepínat napájení.
Dovolím si odporovat. Pokud během stavby šlo změnit projekt Sudoměřice – Votice na 200 km/h, tak by to šlo i zde změnit nápajecí soustavu, ale prostě „se nechce“.
A jaký význam by mělo mít několik let Smíchov (mimo) – Radotín (včetně) 25 kV a všude okolo 3kV? A kde by byl styk soustav pro trať Radotín – Krč?
Jednoduchý, nešlo by pak vytahat peníze z rozpočtu za různá hodnocení, strategie, analýzy.. atd. Bylo by to hotové. Na druhou stranu předpokládám, že už teď to bude přípraveno na přepnutí po technické stránce z hlediska trakčního vedení.
Jenže investor vyhodnocuje vlivy každé změny projektu. A ani to není zadarmo.
Dokud je na masivní slevy pro důchodce, tak je doprava velice bohatý sektor.
Dokud budou mít volební právo, nutno jim nadbíhat.
Tak v trakčním vedení problém není, jelikož na 3 kV DC potřebujete tlustší dráty než na 25 kV 50 Hz AC, tudíž po přepnutí není třeba měnit dráty za nové, jen budou zbytečně tlusté.
Nemá smysl dělat malý ostrov 25 kV 50 Hz AC uprostřed moře 3 kV DC. Navíc nevím, kde byste tak rychle sehnal vlaky vhodné na místní osobáky.
Tak teď by to byl malý ostrov, ale je předpoklad, že se bude postupovat s rekonstrukcí „skanzenu“ až do Berouna a z malého ostrůvku by se postupně stane celá souvislá trať. Vozidla jednoduché přestavět stejnosměrné Elefanty na 2 systémové po vzoru slovenských 671.
Tak 471 se na dvousystémové nepředělají během jedné noci, takže by se to muselo vědět dostatečně dopředu, neboť není možné najednou nechat vypadnout několik jednotek 471, vzhledem k tomu, že už teď je jich nedostatek. Kromě toho by to byl dost drahý špás, protože by se jich muselo předělat docela dost, i když by pod 25 kV jezdili jen minimálně. Při současném plánu by se přepnutí v Praze většina 471 ani neměla dožít.
Není to škoda. Přepnutí soustavy se musí řešit systematicky.
Ta trať je obloukovitá, takže těch sloupů moc neušetříte. Stačí, aby se to nachystalo na přepnutí, tj izolovat na 25 kV. Dřív než za 20 let k přepnutí nedojde. Navíc si naděláte problém s vozidly, jelikož s tím dodnes nikdo nepočítal tak brzo. Ani objednatel, ani Škodovka.
Až to bude zrekonstruované až do Berouna, tak to pak přepnout naráz celé a mít tak dostatečný předstih. Aby ty Elefanty stihli přestavět/nahradit. A přepnout to i se Smíchovem.
.. a tak nějak se to asi bude dělat, snad možná i dřív než za 20 let.