První úsek části D35 u Svitav postaví Strabag Rail. Most pro železniční koridor překlene budoucí dálnici
Vizualizace budoucího železničního mostu přes D35. Foto: ŘSD
ŘSD a Správa železnic využijí pro stavbu mostu omezení provozu na trati mezi Českou Třebovou a Brnem.
Jen tak pro zasmání:
Jeden odborník z Českého rozhlasu Pardubice píše o této stavbě následovně:
Na Svitavsku vznikne dálniční most přes železniční koridor, který ale zatím nikam nepovede. O záměru Ředitelství silnic a dálnic informoval server zdopravy.cz. 🙂
https://pardubice.rozhlas.cz/dalnicni-most-ktery-nikam-nevede-na-svitavsku-bude-stat-most-bez-dalnice-8567332
To mě připomíná hru na „Tichou poštu“. 🙂
No, tak se zdá, že už i na silnicích nabídkové ceny rostou. Osm nabídek a nejnizsi cena stejně o 12% výše. Nejdražší pak +49% oproti předpokladu. A nejde o první zakázku.
Už to není jen železnici.
Až na to, že tento most je železniční… 🙂
Ten most vypadá dobře.
To se vždy dělali provizorní mosty, nebo je to jen unikát dnešní doby? Čelákovice, Rosice, teď Svitavy…
Ten most není provizorní, ten tam už bude, jen se postaví nejdřív a dálnice pod ním bude později. Alespoň tak to chápu já.
Provizorní most jednokolejný tam bude, ale pouze po dobu stavby definitivního mostu, co je na obrázku, o kterém se zmiňujete.
Jaký provizorní most?
To co je na obrázku má být definitivní dvoukolejný s průběžným kolejovým ložem.
A v Čelákovicích nebyl a Rosicích není most provizorní, to byly mosty původní staré, přesunuty na přeložku.
Provizorní most byl například do loňského cca léta* v Havlíčkově Brodě.
* Neberte mě za slovo, nevím přesně, kdy ho snesly, ale na jaře v dubnu tam ještě byl a v prosinci tam byl už nový.
Možná by bylo dobré si to nejdřív přečíst…
Já jsem si to přečetl, ale nechápu, přes co bude ten provizorní most? Přes současnou silnici 1/35? Co jsem viděl návrhy, tak měla být okolo místa stavby mostu přeložka bez provizoria. Něco se asi změnilo!?
Jak je shora psáno, bude železniční tratˇ svedena na provizorní jednokolejný most po dobu výstavby nového mostu.
V pořádku, já jsem viděl projekt (studii) s něčím jiným – bez provizorního mostu.
Skoukněte si video na konci článku, tam možná najdete odpověď…
Tam nic o provizorním mostu pro železnici nic není.
Máte pravdu, omlouvám se vám. Mně to video ŘSD nějak nepatřičně splynulo dohromady s textem článku.
Vaší tézi o studii bez provizorního mostu by podporoval text IDnes z 28.6.2021, kde píšou pouze o „provizorní přeložce trati“, aby v ose trati měli místo na stavbu mostu. Možná, že ta varianta bez mostu (mimo zářez dálnice), byla větší a, dražší, tak se nakonec rozhodli, jak píše pan Sůra, pro jednokolejný provizorní most těsně vedle. To je ale jenom moje spekulace na základě různých informací.
V době, kdy se bude stavět tento most tam žádný zářez pro dálnici ještě nebude, takže nebude co přemosťovat ani provizorně.
Ano, proto informace o provizorním mostu v tomto článku a diskuzi překvapily.
Já nejsem stavař, ale jako laik si naivně myslím, že když budu na rovině stavět most, musím tak, jako tak nejdřív vyhrabat tu díru (zářez pro dálnici), přes kterou most potom povede. Nebo myslíte, že posaděj most na louku, a až se stavba dálnice přiblíží, začnou teprve zeminu pod ním odtěžovat?
Já jsem viděl variantu, že se vedle současné tratě postaví přeložka – nasype se násep a zajistí se směrem k trati. Takže žádný provizorní most. A pak v ose stávající trati se teprve vykope díra a přes ní se postaví most.
Takhle jsem si to představoval podle textu z Idnes, Pan Sůra píše o provizorním mostu, takže případný dotaz směřovat na něj.
Jakoby se na stavbách nikdy nepoužilo mostní provizorium, např. pro dočasné překlenutí podchodu při stavbě. A že ta mostní provizoria nevypadají vůbec nově, spíš naopak. Jen zas někdo z nevědomosti nadává na dnešní dobu.
Strašně moc se těším na tuto dálnici. Ale zároveň jsem z toho i trochu smutný, protože úsek Mohelnice – Litomyšl mám rád, byť je nebezpečný pro jeho hustotu provozu.
Však ta silnice tam zůstane. Tak nebude problém se kochat a bude klidnější provoz.
https://www.youtube.com/watch?v=i3kPEg59b4s
Tak oni ten stávající úsek bourat nebudou, takže ho klidně můžete i po dokončení dálnice využívat. Navíc lze čekat, že tam bude menší provoz, zejména velká část kamionu zmizí.
Však ten přece nikdo bourat nebude.
Nebude, ale aby tam časem nebyl zákaz transitu. Protože tama rád jezdím kamionem. Ta trasa má své kouzlo.
No parádní kouzlo když se udělá vláček kamionů , to se člověk opravdu kochá
jj, na trase kde skoro není žádná delší rovinka, a když je, tak to komplikuje hustý provoz. Jinak spíš kopečky, zatáčky a stoupací pruhy asi jen na 2 místech.
Mezi Litomysli a Mohelnici je celkem 7 usekou s usporadanim pruhu 2+1 a k tomu nespocet opravdu dlouhych rovnych useku (namatkou treba usek Litomysl – Janov – Gajer, Hrebec – Moravska Trebova atd.)..:) s hustym provozem mate samozrejme pravdu.
Kamion patří na vlak .
Jestli se chceš kochat, porid si motorku
samozřejmě jste se dopustil argumentačního faulu zvaného generalizace……….. ve skutečnosti NĚKTERÝ kamion patří na vlak – –
Na vagon stačí naložit kontejner, ale jinak máte pravdu. Některé věci spěchají natolik, že není důvod, aby se čekalo na dvojí překládku, jen aby měla dráha práci. Vlečka do kravína je nesmysl.
Přičemž představa některý, že to dráha doveze na nádraží, o zbytek se postarejte sami, vedou k tomu, že se postarají sami o celou přepravu.
Až vlak bude konkurenceshopný, tak klidně. Ale zatím to je pouze hromada starého šrotu na kolejích. Dráha zaspala v 18 století a myšlení lidí na ni také. Takový stát ve státě, který ten skutečný stát musí jen dotovat.
Jakou dráhu z 18. století máte na mysli? Něco z období Josefa II.?
Opravdu v 18. století? Vždyť v roce 17xx žádná lokomotiva neexistovala, všecko tahali koně/voli. Popřípadě lidi.
Na vlak patří zboží, ne kamion (pokud sám není zbožím).