První PPP na železnici? Správa železnic zvažuje využití soukromých peněz pro nádraží Teplice
Druhá a třetí etapa obnovy zchátralého teplického nádraží zahrnují interiér budovy, prodloužení podchodů a vybudování parkoviště za kolejemi.
Soukromý kapitál v rámci projektu PPP se možná uplatní na české železnici poprvé nikoliv při stavbě trati, nýbrž při vylepšování nádraží. Aktuálně se završily práce na studii proveditelnosti, která zkoumá využití projektu PPP pro 2. a 3. etapu rekonstrukce nádražní budovy v Teplicích.
Výsledek studie Správa železnic (SŽ) zatím nesdělila. „Nejde o konečný verdikt, ale výstup zpracovatele studie proveditelnosti. Ten bude nyní podroben připomínkám v rámci Správy železnic,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.
Cílem studie bylo podle ní „nalézt vhodné technické, finanční a procesní řešení projektu, které by bylo pro Správu železnic dlouhodobě finančně udržitelné“. Připomínkové řízení má skončit v červnu, kdy má být také oznámen definitivní výstup studie. „Následně zvážíme další postup při realizaci tohoto projektu,“ dodala Friebová.
Druhá a třetí etapa obnovy zchátralého teplického nádraží zahrnují interiér budovy, prodloužení podchodů a vybudování parkoviště za kolejemi. Aktuální předpoklad finančních nákladů je 616 milionů.
První etapa obnovy, která se týká vnějšího pláště budovy, probíhá už od loňského srpna tradičním způsobem v režii SŽ. Vedle střechy, fasády, oken a dveří zahrnuje také úpravy 1. nástupiště a jeho zastřešení. Náklady činí 236 milionů, hotovo má být koncem roku. Navázat pak má 2. etapa.
O projektech PPP se mluví také v souvislosti s chystanou stavbou úseku IV. koridoru Nemanice – Ševětín a také tratí Praha – Kladno. Rozhodovat se má podle SŽ letos v létě.