První PPP na železnici? Správa železnic zvažuje využití soukromých peněz pro nádraží Teplice
Oprava vnějšího pláště nádražní budovy v Teplicích (květen 2023). Pramen: SŽ
Druhá a třetí etapa obnovy zchátralého teplického nádraží zahrnují interiér budovy, prodloužení podchodů a vybudování parkoviště za kolejemi.
Ach jo. Dalsi ulet. Lepsi to nechat pod Spravou Zeleznic, nez vymyslet nesmyslne Ppp projekty a pak se z toho slozite dostavat pod hrozbou sankci ze strany investora. Viz Praha hl.n, Marianky…
Na záměru společného PPP se SŽ není nic špatného, a pokud se to má týkat i nádražních budov, pak to lze také a smysl to dává. Má to ovšem 2 podstatné háčky: 1. Na SŽ a MD už vůbec není jediný odborník, který by byl schopen nejen obchodně nastavit, procesovat a dotáhnout celý záměr, aby pros x cons byly na obou stranách vyvážené. SFDI sice jeden obdobný projekt má, ale to je dálnice a ty drobné náznaky a detaily, které k tomu mám „nejsou vzájemně finančně vyvážené“… . 2. Partnerem v PPP může být de facto kdokoliv finančně silný ze… Číst vice »
Pokud si dobře vzpomínám, soukromý kapitál byl již využit při rekonstrukci pražského hlavního nádraží. Výsledkem je zcela nedostačující klimatizace v odbavovací hale a předčasná výpověď smlouvy pro nedodržení dohody ze strany nájemce. Snad to dopadne v Teplicích lépe. Jeden by si dovedl představit třeba úpravu na dobrý hotel.
Na dobrý hotel. Pod okny na jedné straně hlučná frekventovaná silnice, hlavní tah městem, z druhé strany železnice s nákladní i osobní dopravou.
Do toho veměstě x hoteliérů, kteří předcovidem horko těžko sháněli klientelu, po covidu málem zkrachovali a teď ubytovávají Ukrajince, aby skončili alespoň s černou nulou.
Všichni by dnes všude dělali hotely a vůbec nepřemýšlejí nad tím, jestli tam bude někdo jezdit.
Jelikož hotel slouží převážně k přenocování, neviděl bych to tak tragicky. Z jinde přebývajících hotelů lze v pohodě opět udělat bydlení (v parteru obchody), jako to bylo dříve. Vyřešeny dva problémy naráz…
Tento plán naráží na fakt, že všechny teplické hotely nejsou v majteku družstva Jednota pod vedením předsedy Paroubka. Představa, že majitel potenciálního „Hotel Gare de Teplitz“ přikáže, ve smyslu ochrany své investice, aby ostatní majitelé své hotely přestavěly na byty, za své penize, je zcela z jiné doby.
V Teplicích jsou desítky hotelů bez hostů.
Jen šílenec by provozoval
Máte samozřejmě pravdu, Přemýšlel jsem spíše ve směru vhodnosti využití vůči charakteru budovy – a nenapdlo mě jiné, které by mohlo být zajímavé pro potenciálního developera a dokázalo využít architekonických kvalit objektu.
Nicméně tuším, že najít investora nebude snadné – v nedaleké Bílině jsme se podíleli na zajištění stávajcího stavu klasicistního lázeňského objektu, ze kterého by snadno mohl být padesátilůžkový welness hotel. Být to blíže do prahy, jsem si jist, že investor by se našel lusknutím prstu:(
Je fakt, že po Italech na Wilsonu se nikomu nestýská, ale přece jen, ukázali, jak může i u nás vypadat (a jak se může využívat) takové nádraží – ještě si pamatuju kvikot modrých gum, že tam bude „hypermarket“ a „lunapark“, lidi budou cestou na vlak kličkovat mezi obchody a pro cestující tam místo skoro nezbude. Taky najednou bylo v hale docela čisto.
Zrovna v Teplicích, kde železniční provoz takovou obrovskou budovu vůbec nepotřebuje, mi tohle přijde jako rozumné řešení.
Ano provoz nepotřebuje. Takže druhé Mariánky, opravené prázdné, provozně využité tak 7%? Podobnost, že jde o lázeňské město, kde mimo lázeňské centrum o lázních mluví jen politik při žádosti o dotace je čistě náhodná. Jinak budova je opravdu nádherná (tedy možná bude), ale reálné využití si úplně neumím představit.
To ať si zařídí ten investor, pokud se najde, aby si tam nalákal nájemce. Tady bych se spíš obával vofuků od památkářů.
A pokud se investor nenajde, tak si budeme muset přiznat, že ten barák je k ničemu.
No ono prodávat jízdenky ve sklepě jako na Wilsoňáku neni to pravé ořechové
Ve stovkách kanceláři v budově nádraží by měl být finanční úřad.
Možno sa stačí pozrieť trochu viac na východ, do Košíc, kde stanicu tiež prevádzkuje súkromník a neviem o tom, žeby s tým boli problémy (je to najlepšia staničná budova na Slovensku)
Lepší, než kterákoliv u nás
Podchodů? Ono jich tam je víc? Vím o jednom z haly na nástupiště
Už se buduje vlevo od nádražní budovy.
Stačí se podívat, od zastávky MHD je to 10 metrů.
Asi myslíte tu jámu,kde už je skoro hotová retenční nádrž