První návrh nového jízdního řádu odhalen. Z Prahy do Českých Budějovic pojede vlak jen 100 minut

Railjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRailjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Návrh počítá s návratem jízdní doby z Prahy do Brna k 2,5 hodinám, do Ostravy lehce nad tři hodiny.

243 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Senus

A ještě jedna důležitá věc jaký typy vlaky tam mají jezdit když 380 budou vyrazeni z provozu do roka 2025 když nemají ETCS a prý to nemá cenu do toho investovat?

Gil234

Neví někdo jak je na to trať ( Pečky – Kouřim ) vzhledem k rušení? Navrh jízdního radu je sice hotov, ale slyšel jsem ze se mají nějaké tratě zase rušit.

tarten

Když už se v článku píše, že Pha-ČB „dosud jezdí 1 hodinu a 58 minut“, tak pro porovnání 1912 totéž za 2,56/2,57. Čili je to pokrok. 🙂

Cestující

Z Prahy do Ostravy se jezdilo (Pendolínem) za 2,54 hod, nyní je to 4 hodiny a včera to bylo se zpožděním +55 minut… takže doby se od dob socialismu neustále prodlužují! Zanechte českého snu a vítejte v realitě!

Jiří Kocurek

Tak se podívejte do jízdního řádu 88/89 https://www.zelpage.cz/trate/ceska-republika

Praha-Holešovice 13:47
Ostrava hl.n. 19:19

A zpoždění bylo i tehdy.

vbb

Z Prahy do Ostravy se jezdí (Pendolínem) za 3,16 hod (Svinov), resp. 3.24 (Hlavní).
RJ, Leo a Ostravan to jezdí za 3,45 – 3,47.

tarten

Jízdní doby se prodlužuj od roku 2012 a 2015, ne od dob socialismu. Těch 2,54 vám na Svinov moc nevěřím – jaký vlak a rok? Nejrycheji to bylo spíš 2,56. A nyní se to neprodloužilo na 4 h. Ta vaše „realita“ je dost zkreslená.

KrizeVychodniSpolecnosti

SC 241, rok 2018, Praha hl.n. – Svinov za 2h52min

Jan

Vzdálenost Praha hl.n. – Tábor dle jízdního řádu z roku 1981 byla 103 km. Po napřímení trati Votice – Sudoměřice (zkrácení trati o 2,89 km) a Praha Uhříněves – Praha Vršovice (zkrácení trati o 232 m) vzdálenost Praha hl.n. – Tábor naroste dle jízdního řádu pro rok 2023 na 104 km. Jak je to možné? To má být vtip?

vbb

Zatím mi to píše pořád 103 km.
Být vámi, tak si to každý den projedu aspoň 2x tam a zpátky, ať si těch 103 km dostatečně užiju, než mi to přepočítají 🙂

Karl vB.

Ke změně došlo v roce 2015
PH – TA – CB: 0 – 103 – 169 km – JŘ 2014/15
PH – TA – CB: 0 – 106 – 172 km – JŘ 2015/16
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/index.php?page=zeleznicni-trat-220

vbb

IDOS mi před minutou tvrdil 103 km 😉
A do CB 169 km.

Bert

Podívejte se v tom navrhovaném jízdním řádu na vzdálenost Olbramovice-Votice…

Anonym

Důležití je, že v jízdním řádu jsou historicky uvedeny „tarifní kilometry“

PeterC

Tiez som sklamany, ze rekonstuovana trat na rychlost 200 km/hod. neprinesie podstatne skratenie jazdnych dob 🙁

Původní Pražák

Když povalíte po dálnici dejme tomu z Bratislavy do Žiliny 20 km dvoustovkou, taky vás překvapí, že neušetříte půl hodiny?

PeterC

Ale verim, ze v buducnosti sa podari zvysit rychlost, aby cestovanie IC/EC z/do CB bolo rychlejsie….

tarten

Na to, že je to jen koridor a ne VRT a NemaŠe tunely ještě nejsou, je ten výsledek 100 min pro neklopidla vynikající, skoro až podezřele. Aby tam někdo nechtěl strčit ještě pár minut vaty pro eliminaci zpoždění typu nastupuje školní hejno nebo vozíčkář s plošinou.

Qěcy

Tak si to s těmi rozjezdy spočítejte.

Josef Trögl

Fyzika je mrcha.
1 km rychlostí 120 km/h = 1 km za 30 sekund
1 km rychlostí 200 km/h = 1 km za 18 sekund
atd.
Pár km 200 to nezachrání. Pokud chceme opravdu radikálně zkrátit jízdní doby, nezbude než budovat VRT.

Jiří Kocurek

K tomu jen dodám, že čekání na křižování v délce 5 minut odpovídá vzdálenost 10 km při rychlosti 120 km/h. A tohle čekání v novém úseku odpadne, zpoždění se přestane přenášet na protijedoucí vlaky.

Elvis

Dlouho jsem nejel vlakem a po zážitku národním dopravcem zase dlouho nepojedu. Jeli jsme o víkendu z Brna do Bad Schandou a zpět. Rj + EC celkem 409 km, dle jízdního řádu 5hod 41min, smaozřejme rj 50 min sekera, takže EC nám v Praze ujel. Takže jsme pokračovali R do Děčína a Os do Bad Schandau. Super v 21. století jsme zvládli 400 km pod 7 hodin! Co mě štvalo víc, než rychlost (rj ÖBB který si to šine v Rakousku 180km/h se přes Vysočinu plazí 60 km/h 🙁 ) byla kultura cestování. 1) Místenky zatím co v Německu, když… Číst vice »

Facepalm

Trampové nejezděj s krosnama, ale s usárnou či teletem. S krosnama a kletrama jezděj hudylidi.

Martin Hanzal

Chápu, kam směřujete, ale do nákladů by bylo vhodné započítat i jemnou nuanci v podobě pořizovací ceny automobilu (pokud jste ho tedy nedostal od někoho darem). Jinak ano, tento rok skutečně cestování vlakem příliš nepřeje…

navratp

To je ta stará blbost. Auto jsem si nekoupil kvůli této cestě.
Auto mám stále. i když ujedu málo. A neřeším to.

Daniel Jablonecký

Když to neřešíte, tak proč tady fňukáte? Vemte auto a cestujte. Tohle je diskuse o jízdním řádu na příští rok.

navratp

Ja nefňukám. Jenom odpovídám

NightmareFreddy

A opotřebení auta, pneumatik, oleje,… to je také stará blbost, že?

Tomáš Záruba

Kvůli které cestě jste si ho tedy koupil, když tahle to nebyla? 😉 Nebo už bez ironie: Když rozpočítáte kupní cenu auta jen na cesty např. do práce („mám ho na dojíždění a tak cesty na dovču jsou už bonus zdarma“), kolik potom stojí reálně jedna ta průměrná „základní“ cesta?

Paja

Nákupní cenu automobilu do nákladů? 😀 Pane zkuste si napřed zjistit kategorizaci nákladů 🙂
Kdybyste napsal amortizaci … no tak ještě OK, ale nákupní cena to je slušnej úlet 🙂

Martin

Co to je za nesmysl? Jakých 3700 Kč? Síťová víkendová jízdenka na celou ČR pro 2 osoby stojí 699,- Kč, včetně místenek. Úsek přes hranice do Bad Schandau vyjde na kolik? Max. 200 Kč / 2 osoby/2 směry.

Elvis

To je druhá věc myslíte, že vám eshop ČD nabídne levnější jízdenku než za těch 930 Kč?

Huh

Ano nabídne 😀

Huh

U pokladní u přepážky už to ale bude 50:50 koho potkáte…

NightmareFreddy

No, tady bych zase tak optimistický nebyl. Když jsem to zkusil na sobotu, tak mi to rozhodně takto dělenou jízdenku nenabídlo (a upřímně bych se divil, kdyby systém uměl takové odrbávky, kdy spočítá všechny možné kombinace jízdenek – v tomto případě to sice není nutné, protož skupinová víkendová platí vždy stejně, ale obecně u dělených jízdenek).

Laborec425

V pokladně Vám taky většinou nikdo nenabídne nejlepší cenu. Už možná i kvůli tomu, že v pokladně jsou dost často neschopní.. nezajímá je to, vlakem nikdy nejeli.

Jiří Kocurek

A ta síťová jízdenka platí až do Bad Schandau?

jouda

Na síťovou víkendovou ale nejedete se žlutýma. 🙂

bohyn

Vsak on taky nejel zlutejma. 😉

Radim

Od kdy si to Rj v Rakousku „šine“ 180km/h? Sice nevím kudy to přesně jede, ale tunel pokud vím ještě není hotový, takže většinu cesty si to „šine“ 120-140km/h (max 160km/h u Vídně) a přes jejich „vysočinu“ (Alpy) je klidně taky 50km/h (na naší Vysočině je min. 70km/h). Zas bych to nepřeháněl… Ale jinak samozřejmě vaše rozhořčení chápu.

Elvis

Jel jsem ze Salzburgu do Innsbucku. Beru hodnotu z palubního portálu, jaká je tam návrhová rychlost a jeké jsou rychlostní propady opravdu nevím.

Pavel Skládaný

Za dva roky po rekonstrukci si to pošine 200 km/h z Břeclavi až před Gänserndorf, ÖBB už na tom pracují.

Laborec425

To máte docela štěstí. Před měsícem jsme jeli na Slovensko. Lůžkový vůz Praha – Přerov stál celý den na slunci v Praze při 30 stupních Celsia (ve stínu). Vlak přistavili o hodinu a půl později, takže nám utekla hodina a půl spánku (vystupovali jsme ve 02:37 ve Žiaru nad Hronom) a navíc se tak trochu spát nedalo, protože klimatizace nefungovala vůbec a větračky v lůžkových kupé nebyly (slovenský lůžkový vůz). Tzn. že jsem usnul možná na půl hodiny, protože bez vzduchu a v 35 °C se dát prostě nedá. Zpět přes Bratislavu, kde jsme měli přípoj na EC do Prahy,… Číst vice »

Sova

3) Je to chyba těch lidí, co někam potřebují dojet a nevejdou se na sedačky? Nebo dopravce / objednatele, že nezajistili dostatečnou kapacitu vlaku?

Laborec425

100 minut jsem jel expresem asi před třemi lety, kdy vyjel z ČB o dvacet minut opožděn a dojel do Prahy včas.

Hori97

Podobně jsem jednou zažil Railjetem cestu Praha -> Pardubice za 47 minut. Na odjezdu 10 minut zpoždění a příjezd včas.

jouda

Jj, já mám rekord z Pardubic do Prahy na hl.n. za 46 minut, nikde jsme nestavěli a prakticky pořád na max., snad všude jsme měli volno. To ale ještě nebylo tolik výluk – cca 5-6 let nazpět.

Jiří Kocurek

A protijedoucí spoje stály a čekaly na protijedoucí expres. Tím nabíraly zpoždění… Určitě jste někdy v takovém protijedoucím vlaku seděl.
Ano, tehdy to bylo možné když se stala náhoda. Nově bude rekord pravidlem.

Rychlé Eso

Většině lidí by stačilo, kdyby jezdili včas. Příklad mého bratra. Letěl do Singapuru a udělal osudovou chybu, rozhodl se jet Pendolinem z Olomouce do Prahy. Pendolino bylo už na příjezdu zpožděné 20 minut. Nasedl teda a čekal až vyjedou, ale samozřejmě nevyjeli, protože se ten italskej šmejd zase podělal. Tak po dalších 20 minutách vystoupil a nastoupil na také zpožděný rychlík na Prahu. Ten měl zpoždění obligátních 15 minut. No a tak vyjeli a než se dostali do Prahy, tak už měl vlak zpoždění 35 minut a díky tomu nestihl odlet. Proč to píšu? Protože Regiojet, který jel před tím… Číst vice »

Radim

RJ měl prostě štěstí že se mu ta jeho 162 nepodělala, což jsem zažil já. A zachraňovaly to pro změnu ČD bez zpoždění.

Petr

Jančuru asi můžeme za ledasco pochválit, ale zrovna tohle nijak nedělá, prostě měl v tom jednom případě víc štěstí. Jindy to je naopak. Problém je, že když jsou u nás volby, tak se na prvním místě řeší uprchlíci a na druhým místě kdo rozdá víc peněz (který stejně zaplatíme na inflaci). Železnice je až někde na posledním místě a tak se stalo, že předchozí vláda přivedla železnici do stavu v jakým je teď a současná vláda jí to neomlátí o hlavu, protože si toho ani nevšimla.

Facepalm

Jasně, uprchlící se řešej kvůli volbám, který byly půl roku před tím.

Nechtěl byste se radši realizovat na novinkách či na facebooku?

Petr

Jo, pred tim se vlastne zadny uprchlici neresili. To jsem asi mel vlci mhu kdyz jsem koukal na ty billboardy.

navratp

Já tedy nevolím politiku podle dopravy. To bych mohl chytit Rusa s rychlovlakem. A to by bylo ouvej.

Jiří Kocurek

Že by semka dojel Putin na Sapsanu a zavedl rychlíkový příplatek, aby osobáky znovu vozily dálkové cestující, kteří si rychlíkový příplatek už zase nemohou dovolit?

Facepalm

Pokud si někdo koupí letenku do Singapuru, přičemž u cesty na letiště nepočítá ani s půlhodinovou rezervou v relaci Olomouc – Praha, tak mu holt není příliš shůry dáno. Bože muj, i kdyby jel svym autem, tak přece musí uvažovat, že po cestě bude stau nebo jakákoli jiná komplikace, a né počítat s tím, že tam bude za jakýchkoli okolností za 3:19:00, jak tvrdí route planner.

Tomāš

Snad když jedu vlakem na letiště, tak si tam nechám aspoň další minimálně dvě hodiny rezervu pro případ zpoždění, ne?

Petr

To vite vy, vim to ja a vi to kazdej kdo zna realitu cesky zeleznice. A taky vsichni vime, ze ani ty dve hodiny nemusi stacit. Ale mame se s tim spokojit?

Laborec425

Třeba někdo kdo celý život žil v západní Evropě, fakt tohle neřeší a neví o tom (Stejně tak, kdo se nezajímá o železnici). Já bych si teď vzal na této relaci před takovým odletem takových čtyři až šest dalších hodin navíc po každotýdenních zkušenostech jízdy vlakem po žel. síti v ČR.

Petr

To by se ten nekdo moh leckdy spalit i v ty zapadni Evrope. Ja jsem nedavno dorazil na letiste v Berline s trihodinovym zpozdenim. Vzniklo kompletne na zapadoevropsky strane. Ale ze na to Nemci kaslou jeste neznamena, ze na to mame kaslat taky.

Elb

V Německu mají v průměru více zpoždění než u nás, pokud by vás to zajímalo..

Air Traveller

hmm… kdyz jsem defakto pracoval
v essenu (cca rok) a pak asi pul roku prqvidelne jezdil z frankfurtu smer mainz, tak … zpozdeni byla kazdodenni. co den, tak vsechny vlaky bezne 10-15 minut, nezridka pak i pul hodiny

takze nebojte, i zapadak vi, ze kdyz jede na letiste, bere si rezervu

A. Mikulka

Ale to víte, že řeší. Stál jste někdy v Echt Deutsche Stau na A6?

vbb

Když letím přes půl zeměkoule, tak fakt na letiště neplánuju přijít hodinu před boardingem, zvlášť pokud v tom mám vlak.

Paddy

A důvod zpoždění byl jaký ?
Porucha, zásah PČR, výluka na trati.
Ne vždy za to může konkrétní dopravce.
Vím , že to cestujícího nezajímá, ale zeptal jste se někdy řidiče autobusu proč přijel pozdě. Asi ne. A přitom to má z 90% ve svých rukách. To strojvedoucí na červenou kromě AB nepojede….

Petr

O ten duvod ani tak nejde. Mne spis vadi, ze dopravci tyhle situace nijak neresi. Proste az se pojede, tak se pojede. A je videt, ze provozni zamestnanci by casto i chteli pomoct, ale sami nemaj zadny informace ani pravomoci. Mozna tak vydat poukaz na 25 korun do vyprodanyho minibaru…

A. Mikulka

A jaké řešení byste očekával? Že to strojvůdce Příhoda rozjede proti Stůj, aby autista stíhal repülőgép do Singapuru?

A. Mikulka

1) Mám o pravdivosti vašich údajů pochybnosti, protože Pendolino se nepodělalo už hodně dávno.
2) Kdo letí do Singapuru a naplánuje si cestu z Balkánu tak, že mu program rozbije 35 minut, je autista.

Rychlé Eso

Autista tady budeš ty. Ten spoj normálně skončil v Olomouci kvůli poruše. Podle původního plánu měl 3 hodiny rezervu po příjezdu do Prahy. Když se ale načítaly všechny ty zpoždění, tak měl míň než hodinu dostat se na letiště.

medvěd

Bylo by to príma. Vizualizace v PC je jiná než realita. Započítali „úzké hrdlo“ Ševětín – ČB nebo křižování s PID ? Nebo že na trati opět zdechne 380 ?

UstavProLecbuPsychPoruch

Takže byste přidal ke každému vlaku +2h rezervu pro případ, že by zdechla lok.? To je výborný nápad, to by jistě každý tím vlakem jezdil.

A. Mikulka

Jestli je to „náš“ medvěd z Kardanova Řešeta, tak by byl u vás správně.

Jarda

Kéž by byl spoj liberec-praha…

Ondra

Při současným vedení trati úplnej nesmysl, bohužel..

rozinka

Ten jezdí cca každou hodinu z autobusového nádraží.

Zbyněk

Omlouvám se za asi blbý dotaz, ale co přesně znamená ta značka u Hradečanu v Praze Libni při směru na Prahu?

Frederick

Že vlak může odjet ihned po ukončení nástupu a výstupu cestujících – tedy i před časem příjezdu (když přijel s náskokem).

M@trixX

vlak ve stanici nečeká na žádné přípoje
vlak může odjet ihned po ukončení výstupu cestujících (tj.i před uvedeným časem příjezdu vlaku)

Leinad

Měla by smysl kolmice bez roztoku? (Je někde situace, že by vlak čekal na přípoje, ale ne na svůj odjezd)

Jan Hájek

Myslím, že do JŘ vlaku v IDS tato značka moc nepatří.

Jiří Kocurek

Řekl bych, že v Libni je to jedno. A kdo chtěl z Libně na Hlavní, tak nejspíš nemířil na rychlík z Ostravy. Navíc mu to 15 minut něco pojede.

Leinad

Myslím si, že konkrétně tady není na škodu. Ve špičkách jede z Libně na hlavák S7, mimo špičky stejně je dost možností (mhd, včetně možnosti S1 + tramvaj na Jidřišskou)

Air Traveller

proc by nemela patrit?

Miloslav

Rychlíky Krušnohor s nejlepší soupravou co ČD má – zpomalení mezi Chebem a Ostrovem o 8 minut – důvod – stav infrastruktury – eliminace zpoždění z důvodu pomalých jízd mezi Chodovem a KV a mezi KV a Ostrovem.

Michal82

Když to člověk 33 let po Revoluci vidí tak si říká, jaká je škoda že se v 90. nezrealizovalo (Kalusova vlada to zarazila) některé výraznější přeložky a úpravy tratí. Hlavně nové tunely v okolí Blanska a dvojkolejná spojka Pardubice – Litomyšt – Svitavy – Brno. Toto by hodně zkrátilo jízdní dobu Praha – Brno.

Georg

to jsou nejake bachorky z panskych zachodku v dome odboru?

Původní Pražák

V té době mi bylo zhruba 20 a ještě jako nadějný šotouš plný ideálů jsem poslal dotaz na GŘ ČĎ, proč začínají koridor úsekem Choceň-Uhersko a raději nejprve neopraví jeden z mostů přes Orlicí, po kterém se léta jezdilo třicítkou, coz by z hlediska časové úspory vyšlo lépe, o promarněné energii nemluvě. Dokonce mi přišla odpověď, kterou si pamatuju dodnes: stavební firmy to neumí a teprve se to musí naučit. A dodnes nevím, jestli tím byl myšlený koridor, nebo výměna mostu. Ale neumím si představit, že tehdy někdo vážné uvažoval o nějakých přeložkách.

Jiří Kocurek

A že soudruzi před revolucí nestihli postavit ani kilometr trati na 160 km/h?

Radim

Spíš se na to vy**ali (+ „nebyly prachy“)

Bram

Klausova vláda nic nezarazila, zarazil to absolutní nedostatek financí na tyto akce. Krom toho si nedělám iluze ani o tom, že by tyto akce byl vůbec někdo schopen tehdy vyprojektovat a hlavně zrealizovat.

Jiří Kocurek

Tak zrovna podzemní stavby se v ČR uměly dobře. Se podívejte na tehdejší OKD. Pokud není havíř blbý, tak umí razit i železniční tunely.

A. Mikulka

Jaká „Kalusova“ vláda byla v 90. letech, ropovode?

idk123

Ve středočeském kraji lokálky v návrhu beze změny, ale samozřejmě že rušič Borecký už všude píše jak se musí zaříznout další a další tratě, extrémně zdražit a podobně. Zase jede podobnou taktiku jako loni, v návrhu bude všechno a pak se najednou před vydáním vlaky zruší. Ten člověk je pro veřejnou dopravu extrémně nebezpečný.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No musí. Pro 6 lidí netřeba vypravovat vlak.

idk123

Pokud „musí“, mělo by to být zohledněno nyní v návrhu. Aby se proti tomu veřejnost mohla ještě bránit. Ne že zase v listopadu řekne lol smůla ruším to.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Veřejnost?
Pár uřvanejch šotoušků…

Georg

a duchodcu-rezistu, co tam jednou za rok pojedou, tak aby to jelo…

Jelen

Ne, běžní cestující, kteří tím jezdí.

PepaM

Oba dva?

Jiří Kocurek

Všech 6 lidí? Mikrobus. Stojí to pár peněz, jezdí to za 8 litrů na 100 km/h a projede všude.
Dokonce se dá pořídit elektrický a není o moc dražší.

Daniel Jablonecký

Jestli se chce veřejnost bránit, tak ať těmi vlaky jezdí, ne? Jinak ať zhebnou (ty vlaky, cestující pojedou autobusem 😁).

Georg

ha ha ha!

Jarda

Kdyby rušil radeji ty busy, když jezdí vlak. A bylo by to. On je pro vlaky katastrofa…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Veřejná doprava tu není od toho, aby financovala šotouškům jejich hobby.

Jelen

To není žádné financování hobby. To je zajištění spolehlivé a bezpečné dopravy, což prostě vlak nad autobusem vyhrává vždy.

rozinka

Třeba na trati Krupá – Kolešovice nebo Bošice- Bečváry.

Stráťa

Těch požadavků je víc. K těm které se vám nehodí ale objednavatel je musí zvažovat patří třeba ekonomika nebo dostatečný spočet spojů aby byl linka atraktivní. A v těch zase vlak spolehlivě prohrává.

PepaM

Jasně. Zběsile houkající 810 šinoucí se k nechráněnému přejezdu 10 km/h a pak zvolna zrychlující na traťových závratných 40 km/h je vyloženě etalon spolehlivosti a bezpečnosti.

Jiří Kocurek

V Lužci, když čeká u zvednutého zvedacího mostu, aby dojel 1 zastávku do Spomyšle na nádraží Vraňany, odkud je potřeba dojet 1 zastávku do Mlčechvostů. To pokud chcete z Lužce do Vraňan.

Leinad

Kde je takový zbytečný souběh vlak-bus?

Jiří Kocurek

Praha-Liberec? Zlín-Brno? Zrušit autobusy, železnici si cestující již postaví sami?

idk123

Např. nově z Prahy do Žatce, z centra metro + bus 404 vs vlak R24 + U14 vyjde časově nastejno. Ovšem on si Borecký musel prosadit debilní busík, aby mohl pak U14 z Lužné zaříznout. Naštěstí tu linku objednává ústecký kraj a stojí o ní, tak snad zůstane.

Okoloidúci

Z menej viditeľných zmien by som vypichol skrátenie rýchlikov 34x z Ostravy len do Žiliny. Čiže ľudia z Česka, ktorí chcú ísť na túru na Fatry alebo do kúpeľov do Turčianskych, tak to budú mať cez luxusné 3 prestupy.

Alibaba

A nebude příští rok Žilina celou dobu rozkopaná, takže průjezd mnoha vlaků bude generovat zpoždění?

Ic540

Ano bude. Ale důvod to není. Jde o navázání s EX1 a vytvoření přestupních vazeb do všech směrů…

EX 1 Praha Olomouc Žilina doplněna o Kysučany.
Navázána na R Žilina Zvolen Košice
Navázána na EX BA ZA KE
Navázána na EX KE ZA BA

Prostě super uzel Žilina. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Za mě super a něco popisuji viz odpověď pro Okoloidúci…

Ic540

Dovolil bych si výrazně nesouhlasit i přesto že máte přes 20 palců nahoru…!!!!! Důvod je zcela jednoduchý.!!!!! -nyní bude pravidelná 2 hodina Ova Žilina -navázána na EX1 -vybrané spoje z/do Olomouce -žádná 4 hodina občas jako nyní -příjezd do Žiliny už v 7.25 ne v 8.33 -odjezd ze Žiliny až v 20:35 ne 19:27 -nároční turisté to ocení a nejen oni -z Ostravska bude 1 přestup do TT ne 3 !!!!!!!!!! -do Rajeckých 1 přestup je vždy na bus či vlak -jezdí o jeden pár více než nyní !!!!!!!! -plus lépe včleněné SC ne jak dnes -dnes 4 hodina mezi… Číst vice »

Ic540

Zapomněl jsem dodat že i uzel Čadca a přípoje na Makov i Zwardoň každé dvě hodiny přinášejí neskutečné možnosti pro turistiku v oblasti Kysúc s přesahem do Česka a Polska jakkoliv tam i zpět…!!!!

Nebudou li zpoždění není co řešit jen tleskat alespoň v tomto zde i výše popsaném ohledu…!!!

Díky za ty dary. Díky…

Radek M.

Bohužel s těmi Turč. Teplicami a Zvolenem nemáte pravdu. Během poslední změny jízdního řádu z 12. 6. totiž rozdělili rychlíky Fatran na části Ostrava-Žilina a Vrútky-Banská Bystrica, což takhle zůstane pravděpodobně nejméně do dokončení oprav trati Žilina-Vrútky. Do Turčianských Teplic to je (a pravděpodobně i bude) na 2 přestupy, do Zvolena dokonce na 3 (až na výjimky, kdy jede přímý vlak Vrútky-Zvolen). Aby toho nebylo málo, tak po dobu rekonstrukce nádraží v Žilině v ní nečekají žádné vlaky na přípoje, takže se může cesta klidně protáhnout ještě o další 2 hodiny. Zavedení 2h taktu Ostrava-Žilina je ale na druhou stranu… Číst vice »

Ic540

Zdravím.

Práce jedou ostrým tempem. Sleduji to pravidelně.

Ano. Od 12.6 intenzita prací neumožňuje vést Fatrany skrz úsek Žilina Vrútky.

Já měl spíše na mysli stav k novému GVD neboť o tom je řeč.

Nově pojedou vlaky ze Žiliny do Košic ve 2 hodinovém intervalu v trase Žilina Zvolen Košice a zpět. Proto přestanou existovat Fatrany Ostrava BB.

EX1 Praha Žilina
R Žilina Zvolen Košice.
Za mě je toto rozložení víc než super a ok.

Neříkám že nebylo fajn jet Těšín TT bez přestupu.

Víc krát jsem tak jel. No pozitiv teď bude více…

Daniel Jablonecký

To zamrzí, no.

zdeněk

Každopádně česká železnice se zdá nyní moc nefunguje. Ačkoliv by to bylo vzhledem k cenám paliv a „podpoře“ Ruska celkem fajn.
Do Brna nekounkurenceschopný čas. (díky neopravě trati přes Vysočinu, neopravě přes Vysočany a Nymburk a ještě rozkopání Kolína)
Praha Ostravy samé zpoždění. A problémy.
A ještě vypadly EC přes Pardubice (zkouška provozu s VRT)
A ti lidi se nejspíš cpou do toho co ještě zbylo.
Super nápad to celé rozkopat.

Georg

vysocany a nymburk by toho az tolik nepobraly i jako dvojkolejka v puvodnim stavu…
plus bych docela chtel bych videt opravu trati pres vysocinu tak, aby tam byl cas do brna 2.5 hodiny…

Elb

Pendolino by to určitě dalo..

Georg

no jako… jako nevim. 🙂

Tomáš Gottschalk

Chápu, že s tratí 230 z Golčovýho Žankova do Německého Brodu se moc dělat nedá, ale na Žďár to je katastrofa, kolem Křižanova pár úseků spravených, ale zdaleka ne všechny. Možná by se to nedalo za 2.5 hod., ale „jen“ za 2:40, ale to by částečně mohlo vykompenzovat zastavení v Kéniku.

Petr

Rusko bych do toho netahal. Na to, že si máme postavit kvalitní železnici, jsme měli přijít i bez toho aby vystřílelo půl Ukrajiny.

Alibaba

Co se kope/rozkope v Kolíně?
Už se bude dělat ten podchod?

Petr Novák

Tak se dívám, že nepřípoje mezi Metropolitany a Os v Kútech podle všeho zůstávají, protože nepředpokládám, že by Slováci s těmi Os hýbali. Takže další rok, kdy se z Břeclavi ve směru na Slovensko bez auta nedostanete nikam jinam, než do Blavy. Smutné.

zdeněk

Hloupé. Koleje tam jsou. Koridor. Jen ti politici jsou takoví trochu hloupí.

Georg

politici? vzdyt je tam osviceny statni objednatel os vlaku a nabagrovano ma ta spravna firma…

M@trixX

Os z Kutov su poposuvane kvoli prebiehajucej rekonstrukcii, ktora sa ma dokoncit o rok a pol, tj 12/2024. Aj ked to ma byt lepsie ako dnes, najhlavnejsi smer je do/z Bratislavy a symetria EC je v Breclavi, tie prestupne vazby s CZ v Kutoch idealne nikdy nebudu.

Petr Novák

Ano, ale ty přípoje v Kútech bývaly v minulosti alespoň z/na Os mezi Břeclaví a Kúty. A když ty teď nejsou a jako náhrada jsou uváděny EC, tak bych čekal, že tam budou v Kútech přípoje, ne vyslovené nepřípoje, tedy ujíždění o pár minut do všech směrů, celý den. Ať mi nikdo neříká, že nejde buď jedno, nebo druhé o těch pár minut posunout. Když už ne Os na Bratislavu, tak alespoň ty na Trnavu, aby se do Trnavy nemuselo zajížďkou přes Bratislavu.

M@trixX

Suhlasim, ze to v sucasnosti kvoli tej rekonstrukcii vyslovene hrozne, ale aj teraz je to spripojovane na Bratislavu. Ak by Os do Trnavy cez Senicu cakal prichod EC z Prahy o :11, musel by mat odchod :15 – :20, cim by sa predlzil prestup z Bratislavy z dnesnych cca 10 na neakceptovatelnych 25-30 minut.

Zdeněk

ČB-PHA vlakem 100 minut…tím pádem ztrácí záměr mít v ČB mezinárodní letiště smysl. Úpřímně řečeno, ten smysl to nedávalo ani předtím.

Paja

Anebo právě naopak. Podívejte se na Londýn a „jeho“ letiště Luton, Stansted.
Tak Praha bude mít Budějce a Pardubice (až se trochu rozroste)

Samo

Za zmienku tiež stojí ranný Regiojet z Brna na letisko Viedeň o 3:48. Zdá sa mi to trochu neskoro, odlety o šiestej sa tým už nestihnú, ale aj tak posun vpred. Čo je zaujímavé, ide to cez Hautbahnhof, takže asi bude nutný preprah.

Okrem toho v relácii Brno – Flughafen Wien pôjde aj jeden pár railjetov, pričom smerom do Brna to bude mať príchod o 1:36 (z letiska by mal ísť tesne pred polnocou), čo je veľmi fajn. Vzhľadom na obeh predpokladám že to bude railjet ÖBB.

J.K.

No možná s tím nestihnete odlety v 6:00, ale od sedmé dál v pohodě… To jsem zvědavý jak se to uchytí…

Samo

Na Hbf je to 5:23, potom ešte úvrať a cca 17 minút jazdy. Ja by som tým let o 7 neriskoval, ale závisí akú rezervu človek chce mať.

Air Traveller

z vidne snad letadla odletaji jenom v sest rano?

Samo

Niekto tu snáď niečo také tvrdil? Problém je že okolo šiestej je prvá ranná vlna odletov a najmä lowcosty majú veľa ranných letov nestihnuteľných týmto novým vlakom.

Air Traveller

no, tak holt nektere spoje tom rannim spojem nestihnete.

elementary, mr watson 🙂

Air Traveller

no, tak holt nektere spoje tom rannim spojem nestihnete.

elementary, mr watson 🙂

M@trixX

Ak sa nejako vyrazne nezmenia obehy, moze to byt aj ten railjet CD, ktory dneska nocuje vo Viedni a rano robi jeden spoj na letisko (a odtial do Grazu).

*h8*

S povděkem kvituju, že se konečně řeší přípoj z Brna na ranní EN z Břeclavi do Budapešti, takže příjezd do maďarské metropole bude možný už v inteligentních 8.20 namísto o dvě hodiny později, což je na většinu jednání příliš pozdě.
Ale stále ještě není přípoj na EN zpět (BUD 19.40 a BTS 22.06), takže poslední vlak do Brna jede z BUD už v 17.40 a z BTS ve 20.06. (Teda kromě pátku a soboty, kdy je přípoj zřízen krajem)

Frederick

Akorát je to podle návrhu jenom negarantovaný přípoj – mezi příjezdem a odjezdem jsou tři minuty a v Břeclavi jsou podle jízdního řadu přípoje pouze tehdy, je-li na přestup minimálně pět minut.

Domis

Ten Sp z Břeclavi je veden jako přípojný a čeká aspoň 30 minut, možná i víc. Jak můžete vědět, že v novém JŘ by byly připojenl negarantované, když Přípoje GVD 2023 ještě neexistují?

Frederick

Já ale reaguji na to, že se *h8* těší, že nově bude přípoj na EN do Budapešti denně, ne jenom v pondělí. A ten má tvořit railjet z Brna ve 4.22 z Brna. Možná to garantovaný přípoj bude, pohled do návrhu ovšem říká, že aby se jednalo o přípojný vlak, musí být v Břeclavi minimálně 5 minut na přestup. I v současné době ovšem ČD nabízí jízdenky na spojení z Brna do Vídně – s přestupem v Břeclavi 8.52 – 8.55 (a to platný jízdní řád také vyžaduje minimum 5 minut, pro nejvzdálenější nástupiště 7 minut). Přípoj to tedy nejspíš… Číst vice »

Matěj

Přestup v Praze se prodlouží o půl hodiny, protože lidi budou muset jet z hlavního do Vršovic? Kam – narozdíl od Holešovic – ani nejede metro a pro mimopražské s kufry a dětmi je to obzvlášť složité a drahé?

*h8*

Na hlavním si ale lidé normálně nastoupí, jen místo ze Smíchova budou výchozí stanicí těchto vlaků Vršovice. Doporučuju se napřed na ten návrh podívat, než napíši unáhlený komentář !

Mirek Zv.

Prostě můžete popojet ještě o 3 km dál, když to pro Vás bude praktické. Na Hlavním se nic nemění.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To je nějaká aktualizace
„VRT bude stavět v Nehvizdech“?

Honza D.

Chlapče, z/do Vršovic vlaky budou jezdit přes Hlavní. Opravdu nebudou jezdit přes Zahradní Město a Malešice do Běchovic. 😁

Daniel Jablonecký

Budou jezdit stejně jako dnes, akorát na cestě z ONJ Vršovice neprojedou, ale zastaví tam. To je docela fér, ne?

Radim

To je docela „očekávatelné“ 🙂

Jiří 3

Do Zlína jezdí linka R18, Ex2 jezsí na Vsetínsko

KrizeVychodniSpolecnosti

Takže od příštího GVD se už bude do Budějovic jezdit 185 resp. 200, nebo to chápu špatně?

Apollo17

Samozřejmě se 185,ani 200 jezdit nebude.Legislativa dovoluje v ČR nax. 160 km/h a zabezpečovač ETSC nebude ještě plně funkční(řada 380,která ty vlaky tahá ho vůbec nemá nainstalovaný).

Apollo17

opr. ETCS

Jakub

Nemluvě o soupravách, z nichž některé vozy nejsou na víc jak 160 dělané.

Georg

to je pravda, rakouska bmz i bdpee asi na dve kila nebudou…

V. K.

bmz na 200 km/h je, bdpee nikoliv.

A. Mikulka

Jak které Bmz

Petr

Líbí se mi to „samozřejmě“. Nakoupíme vozidla na 200 km/h, postavíme trať na 200 km/h a jezdit budeme „samozřejmě“ 160 km/h. Jen blázen by čekal něco jinýho…

Paja

A buďme za to rádi! Nedávno tam ještě jezdily 362 (140) a na rychlících jezdí pořád BDs a B (140).

Vojtěch Suchan

Ta trať je na 200 jen pro pendolino a až po schválení na takovou rychlost.

Dan

Jen ze zvědavosti – prosím, v kterém v právním dokumentu je ta Vmax 160 km/h zakotvená?

Lukáš Chytil

Zákon o drahách. Nějaké další dotazy?

Jiří Kocurek

Zákon se dá změnit v Parlamentu.

56 novel za 22 let, 19 z nich pod taktovnou ANO. Makali hezky, jen co je pravda.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/historie

Dan

Ano. Kde přesně to v tom zákoně o drahách prosím je napsané? „160 km/h“ se tam zmiňuje dvakrát, ale ani jednou ne jako nevyšší povolená rychlost. Ale možná špatně hledám, tak se ptám 😉

Dušan

Vyhláška č. 173/1995 Sb.,§ 34, bod (3):
Použití drážního vozidla:
Na dráze v traťových úsecích provozovaných traťovou rychlostí vyšší než 160 km/h smí být použito pro jízdu vlaku pouze vedoucí drážní vozidlo vybavené mobilní částí vlakového zabezpečovacího systému ERTMS/ETCS, která je kompatibilní s traťovou částí systému ERTMS/ETCS použitou na dané dráze.

Alibaba

To nebude právní dokument, ale nějaká zabezpečovácká norma, kdy už při rychlostech od 160 do 200km/h nebude bezpečné rozkládat brzdnou dráhu do dvou oddílů, a k tomu asi i nějaká ta viditelnost návěstidel.

Daniel Jablonecký

200 se tam jezdit nebude nikdy (přesněji: jen ojediněle a vyjímečně), 185 až na to budou vozidla.

Plecháč

Ono je to stejně jedno, rozdíl mezi 160 a 170/185 ušetří pár desítek sekund vzhledem k délce těch úseků.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ta 200 tam je proto, aby se měl Manekýn u čeho vyfotit. Víc bych v tom nehledal…

Dan

Bohužel 500 míčů za tohodle potěmkina řešila řada lidí víc, než 10 míčů za TGV :-/

Paja

Věřím že si spousta těch co vám dala palec hore uvědomuje, že „pár desítek vteřin“ může významně ovlivnit dopravní situaci stran křižování nebo (ne)stíhání přípojů.

Vladimír Bílý

Pokud máme srovnávat srovnatelné, tak Praha hl.n-Brno hl. n. je v návrhu nejrychleji za 2.33 (Vindobona+Metropolitan do Prahy), což je pomaleji než v minulosti. Regiojet o půl hodiny vedle dokonce za 2.41! To jsou časy srovnatelné se stavem před 20 lety. Tady vůbec není nad čím jásat.

Projektant

EC Praha – Brno
2003: 2:51 (pouze 2h takt a jezdily většinou z Holešovic)
2016-2020: 2:25-2:34

Máte pravdu, že není nad čím jásat, prostě JD se po opravě trati vrátí na předvýlukovou úroveň (+- nějaká minuta). Srovnání se stavem před 20 lety je mimo.

Vladimír Bílý

Mrkněte na jízdní řády 2005. Vindobona za 2.31. A tento jízdní řád začne přes Českou Třebovou platit v půlce 2023, čili ano, není to fér. Není to 20 let jak jsem uvedl, ale jen 18 a půl roku, po kterých jsme se v jízdní době nikam dál nepohnuli. Srovnání ode mě nebylo zcela přesné, ale mimo tedy rozhodně ne.

Georg

je mozne, ze je to dane rozvrtanymi pardubicemi a trebovou.

Tom

Pojďme v jízdním řádu závodit ať pak můžeme mít pravidelně 20 minut zpoždění…

Stráťa

Normální “neželezniční” člověk ve 21. století neočekává výběr mezi rychle a bez zpoždění. Obojí se považuje za samozřejmost.

Tom

Ano, protože mají kvalitně udělané tratě i GVD. U nás se honí minuty na místech, kde už to není technicky možné vyjezdit.

Karl vB.

Jízdní doba 100 min. na trati 220 Praha – CB vskutku velmi potěší.
Zvlášť to vynikne, pokud jí porovnáme s dostupným archivním jízdním řádem z roku 1981/82, kdy např. R533 vyjížděl z Prahy ve 13:00 a do CB přijel v 16:32 (169 km, 212 min). Průměrná cestovní rychlost „rychlíku“ tenkrát byla necelých 50 km/h.
Až takovým fofrem se z Prahy na jih jezdilo!
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_448-453.pdf
Přibližně stejnou jízdní dobu tenkrát měly i rychlíky na trati Praha -Brno přes H.Brod (257 km).

Georg

no ale tam se 2x cestou preprahalo, ne?

Karl vB.

Ano, máte pravdu, to nerozporuji.
Z hlediska klienta je mi tato skutečnost vcelku jedno, protože mně zajímá parametr „jízdní doba“ vlaku z bodu A do bodu B a max. ještě pro představu průměrná cestovní rychlost, kterou si dovedu porovnat s jízdou autem, nebo autobusem.

Petr Šimral

Tehdy jen jednou (v Benešově).

Aleš

Nepreprahalo se pak znovu na elektriku ve Veselí?

Ivo

Nebylo to ve Veselí, ale v Táboře, a to od prosince 1985. Ovšem některé vlaky nepřepřahaly ani v Benešově (R 535, 536). Bylo to proto, že nevycházel obrat pro elektrickou lokomotivu.

Aleš

Vindobona jela mezi Prahou a Táborem cca 100 minut bez přepřahu a bez jediné zastávky.

Aleš

Což je v případě Brna jízdní doba i nyní…

Paja

A to že to je o skoro 100 km delší trasa roli nehraje?

Radim

Mne tam fascinuje ten Os 8201 s odjezdem z Prahy v 0:15 a příjezdem do ČB ve 3:42 – jízdní doba 207 min, což je rychlejší, než ten „rychlík“ (i když uznávám že ten Os stavěl mezi Benešovem a ČB stejně jako „R“).

Josef Trögl

To je ještě z doby před elektrifikaci (vyjma Praha-Benešov). Relevantnější je srovnání s jízdními dobami před začátkem modernizace. Rychlíky jezdily cca 2,25 až 2,40, po zažalováni kolem 2,30. Sem tam se prohnal nějaký expres, např. Budvar nebo ty do Lince, a jejich jízdní doba byla kolem 2,15.
Není to špatné a cesta ČB – Praha bude rychlejší než autem.

Paja

Nemluvě o tom, že na Jižních expresech jezdí i slušné soupravy a bistro vůz, tohle už je něco co dává smysl ve srovnání s autem, nedej bože busem. A nejen časově.

Josef Trögl

Zažalování = zataktování. Omlouvám se.

Nebudu psát příspěvky na mobilu.
Nebudu psát příspěvky na mobilu.
Nebudu psát příspěvky na mobilu.
Nebudu psát příspěvky na mobilu.
Nebudu psát příspěvky na mobilu.
Nebudu psát příspěvky na mobilu.
Nebudu psát příspěvky na mobilu.
Nebudu psát příspěvky na mobilu.
Nebudu psát příspěvky na mobilu.
Nebudu psát příspěvky na mobilu.

Jan Hojsák

To si tak neberte, to se stane každému.
P.S. Píši z mobilu. 🙂

Petr
Pája

To jo, my ze Zlína se taky móóóc těšíme 😂

Martin Zm

Jenže a bohužel finance a dopravu drží jiná strana než PirStan a ta má k železnici úplně jiný vztah….

Petr

No spíš politici PirStanu, mají mezery v zeměpisu. Ostatně ani tam kde mají na starosti dopravui, nejsou schopni dojet vlakem ze svého sídla na konec kraje za míň, než dvě hodiny.

mgr.pavel

Tak dokud na ministerstvu dopravy bude sedět zástupce automobilové lobby z ODS.. /o\

Paja

Myslíte tu automobilovou lobby co se snaží stavět VRT? Měli byste zkusit vymyslet něco jiného, odborářské zkazky o ODS a rušení železnic už od devadesátek celkem zvětraly.

Jiří Kocurek

Je třeba si uvědomit, že letos zahajované stavby někdo pár let před tím připravoval. A že zahájená příprava letos znemaná, že se kopne nejdříve za 4 roky.
A protože je ve vládě ODS, tak zítra všecky železniční stavby stopne a železnici zruší a zlivkuduje jako mockrát před tím

Jiri Prochazka

Tak uvidime jestli nekdy bude ten rychlik ve Voticich stavet. Olbramovice se zatim statecne drzi 😄… skoda

Daniel Jablonecký

Až budou zrušeny osobní vlaky z Olbramovic na jih (a to budou, to už je dneska skoro jisté), tak by ve Voticích ty rychlíky stavět měly.

Mirek Zv.

Je to děs, člověk už se nikam nedostane. Zatím jsem úspěšně 40 let žil bez auta a teď si ho mám kupovat? Zatím jsem koupil koloběžku, ale ujede jen 13 km. A taky co s ní pak na výletě v lese.

Georg

no kdyz je clovek retard, ktery ma jen rezijku a kolobezku, tak ano. my ostatni bereme i autobusy.

Jelen

Nejste náhodou bývalý Souprava/Spravedlnost/Soukromý kůň/DPP odborník/… ?

Radim

V klidu, koloběžky se dají koupit i s dojezdem „až“ 100km…

axon

proč by se měly rušit když na koridoru jsou zastávky, pochybuji o zrušení dopravy když na to dostali od EU na výstavbu dotaci

idk123

V Lužci nad Vltavou je také nová zastávka a nová zdvihací most, kterou si vlaky užili necelé 4 měsíce a pak je rušič Borecký zaříznul.

Daniel Jablonecký

To je irrelevantní. Dneska těmi vlaky jezdí do deseti lidí na spoj. Nové zastávky jsou dál od sídel, než ty původní, tím se atraktivita osobních vlaků ještě sněží. A že chce Středočeský kraj výrazně šetřit na dopravě se můžete dočíst i na tomto webu. Kdo si umí dát 1 a 1 dohromady, tomu je to jasné.

Georg

votice jsou uplne o nicem, ale nejak by se mely vyresit hermanicky, to je obec, do ktere se draha nahodou i trefila. plus prestup na sedlec trochu inteligentneji nez dnes…

Tomáš Záruba

A Sudoměřice, Chotoviny, pro „P+R“ i ty Votice. Ostatně stejně jako většina ostatních zastávek, pokud by to pásmově pokračovalo jako Sp do Prahy (stejně je třeba řešit „rychlé Čerčany“).
Tady je případné rušení Os úplná debilita.

Vladimir

Ví někdo proč se Pendolino nevrátí pod 2.50? Spíše by čas měl být ještě rychlejisi, vzdyt trojúhelník kolem Prerova letos bude hotový a údolí Tiché Orlice dle textu taky.
Každopádně občas jedu jižním expresem a na jízdu pod 100min se vážně těším, ještě by to chtělo začít dobudovat co nejrychleji tunely před CB a bude to fajn spojení snad pod 1.30min, idelane 1.15, ale to je asi nereálné zrychleni.

sheeva

Praha – Tábor průměrná rychlost tedy nově 105 km/h u Jižního expresu. Čekal bych po zprovoznění nového úseku rychlost vyšší.

Martas

To je dáno tím, že ne všechny úseky jsou na 160km/h, např:
– Praha: max. rychlost 60km/h až na Zahr. Město
– Praha – Bystřice u Benešova: úsekovky do max. 140km/h
– Strančice – Benešov: max. 100km/h
– oblouk před Táborem: 80-105km/h

Bral jsem z https://openrailwaymap.org/, zaškrtnout traťová rychlost.

Marek

To je pěkný web. Ale rychlost 60 km/h až po Zahradní Město? Jaký je k tomu důvod? Je to nová trať v nové stopě a dále ještě v Praze je limit 120 km/h i více. Je možné, že stále probíhá testovací provoz?

Martas

To bohuel netuším, tipuji to na bezpečnost pro dělníky, stále tam probíhají/probíhaly dokončovací práce.

Vladimir

Tu Pragu bych ještě pochopil kvůli, hygienickým limitum a podobným ptákovinam, ale Strašnice-Benešov vmax 100? Wtd? Stejně jako oblouk kolem Tábora, jak je možné že nová koridorova trat ve 21. stol má propady pod 140kmh. Dokáže mi to někdo vysvětlit? Být to na mě stavím 200 v plné délce a rovinaté

Vladimir

úseky na 230 s výhledem na 250.

Vojtěch Suchan

To by vám žesnad fakt poděkoval

Martas

Strašnice-Benešov bohužel není nová trať, jen se vylepšila a zrychlila z cca 70km/h na 90km/h
Oblouk před Táborem je to nejmenší, stejně tam všechny vlaky zastavují a pokud se něco nestane v nejbližších desetiletích, zastavovat budou. Je to aglomerace o cca 50tis obytavelích.

Martas

*Strančice-Benešov

Tomariero

Ono se jaksi počítalo že z Prahy do Bystřice pojedou vlaky na budejce po VRT, ale ta povede nakonec přes Poříčany.

Mirek Zv.

(přes Poříčany) Naštěstí.

Vladimir

Za mě je tato trasa lepe vedená než ta stávající, protože Ostrava by dostala rychle spojení jak s Prahou, tak i s CB. To samé by platilo i pro Brnaky, či Jihlavu, nebo Prerov. Ti co by chtěli jet do Pardubic by to vzali po starem koridoru.

Karl vB.

Praha – Bystřice u Benešova se plánuje nová rychlá trať na 200 kmh přes Popovice a Nespeky.
https://prahatv.eu/zpravy/stredocesky-kraj/stredocesky-kraj/16138/kraj-chysta-stavbu-noveho-zeleznicniho-koridoru

vbb

Ale však to na vás může být. Zvedněte telefon, zavolejte na MD, řekněte, že jim dáte neomezené peníze na výkup pozemků a úpravu projektu, a bude to. Babička Vomáčková prodala za 50 tisíc svou zahrádku nějakému politikovi, který věděl, že tudy povede trať a „rozumně“ investoval. Ale ouha, chtěl za ten kousek země čtvrt mega, na což „stát“ nepřistoupil a trať se pozemku vyhýbá. O kus dále zase mohl být tunel a viadukt, oboje v nevhodných geologických podmínkách, tak se „raději“ udělal daleko levnější průtah okolo kopce a následně krátků most. Když nabídnete stáru peníze na výkup pomzemků od všech… Číst vice »

Honza D.

Časem se stejně bude muset udělat novostavba rychlého výjezdu z Prahy na jih okolo Benešova se sjezdem do BN, zřejmě v trase uvažované VRT. Jen se obávám, že v tu dobu tady už spousta z nás nebude (včetně mě).

Daniel Jablonecký

Praha – Bystřice není žádná rychlostní hitparáda, tak proto.

Souhlas k posunu

Protože se to rozkope jinde( Č.Třebová, Pečky) a přibude spousta pomalých jízd, jelikož na údržbu dle #mynic nebudou peníze, tak se raději natáhnou jízdní doby…co kdyby

Georg

tyhle pindy o pomalych jizdach uz tady tocis druhy den, vcera dokonce na SuVo. co ty jsi za frustrovaneho trotla?

Souhlas k posunu

Za SuVo se Vám Georgi upřímně omlouvám, moje chyba a doufám, že se tam dlouho bude jezdit bez Z( od1.7. 3,4,5,6,7,8,9,10) a jen dotaz. Kolik najezdíte km na železnici za měsíc z čelního místa na vlaku?

erik

Spěšný vlak z Loun do ÚSTÍ ??? Tak asi přes Obrnice a odbočkou do Želenic?? Kdysi osobní vlaky tuhle odbočku používali, třeba, když jel osobák z Bíliny do Žatce……

Jelen

Tuším že to pojede přes Lovosice a úvratú do ÚnL

Apollo17

Pojede z Loun přes Lovosice.

Vladimír

A nebylo dříve ohlášeno že bude jezdit že Žatce?

Vladimír

Tak jsem až teď kouknu do JŘ a vidím že to je už ze Žatce