První manažerská oběť chaosu v letectví, odchází provozní ředitel easyJetu
A320neo společnosti easyJet. Foto: easyJet
Aerolinky se potýkají s masivním rušením letů a stávkami personálu.
Aerolinky se potýkají s masivním rušením letů a stávkami personálu.
Úroveň EasyJet šla bohužel rapidně dolů s příchodem nového CEO z Ryanairu. Jejich chování a péče o zákazníky na palubě je dobrá, na letištních tristní, respektive žádná. Pracovní podmínky se čím dál tím více zhoršují, ale to v letectví dnes už skoro všude. To souvisí s nedostatkem lidí, kdo by dnes šel pracovat do letectví, když ho v říjnu čeká výpověď? Kdo by tam šel pracovat při zprávách jaké každý den slyšíme? Na zaměstnance je nyní vyvíjen extrémní tlak, do toho Vám nikdo za pár korun nepůjde a s vědomím: bůh ví co zas bude. Ale všichni by chtěli letenky… Číst vice »
Prostě dráha éra, drahá údržba a provoz, zákazníci chtějí létat za pusu, tak kdo to asi odskace?
Jen se pak kaštani nemůžou divit, že zůstanou na letišti….
Koho v říjnu čeká výpověď? jako myslíš sezonní brigádníky?
ty žádná výpověď nečeká, ti dostavají rovnou smlouvu na dobu určitou.
Stejně ty problémy prostě budou setrvačností systému ještě trvat. Když přišel covid, tak 2020 byl na pytel, aerolinky i letiště se ocitli finančně na suchu, museli propouštět, zavírat, konzervovat techniku, prostě se zmenši co to šlo, aby přežili a to běželo celý rok 2020. 2021 už se to ustálilo, letadel létalo málo a tak nějak to přežívalo, všichni si „zvykli“. Teď to zase nejde tak rychle rozjet, takže až tak někdy příští rok, jestli rozjezd potřebuje stejnou časovou periodu… Je fakt, že ještě v únoru nikdo nevěděl co bude, Omicron řádil a to je pak těžké plánovat předpandemický provoz na… Číst vice »
Soucasti problemu je i to, ze mnohym levozelenym vladam a magistratum pokles letecke dopravy vyhovuje a nejen, ze nepodporuji rychlejsi navrat k predcovidovemu stavu, ale dokonce se mu snazi restrikcemi zamezit. Staci se podivat na Sheephole.
To je dobře, zrušili mi let do Ženevy 4 hodiny před odletem! Ještě že se hoteliér smiloval a vrátil mi přes Booking už nevratnou rezervaci.
Za tohle se neplatí odškodné?
platí i neplatí. záleží na tom, co bylo přičinou zrušení letu.
Prý to bylo „extraordinary circumstance“. Jednalo se o to uzavření vzdušného prostoru Švýcarska po výpadku systému, jenže to bylo ráno a od 9:30 se začalo létat. Já měl letět až v 16:00 z Prahy a stejně to zrušili. Odškodnění tedy žádné, jen vrácení peněz. Ale zkusil jsem ze srandy požádat o kompenzaci.
Já myslím že je tam na kompenzace celkem velká šance. Pokud se v těch 16h už nikde nic nedělo, a je to jen vlekly problém dopravce od rána, tak to tě jako cestujícího nezajímá. Oni určitě můžou zkusit nějakou podobnou výmluvu, ale šance tam podle mě je 😉
Pokud ten pobyt nebyl rezervovaný taky přes aerolinku, tak ne, a to z jakéhokoliv důvodu… Resp mohou (dobrovolně), ale určitě nemusí. Tak jako zmiňovaný hotelier.
Nicméně odškodné za zpoždění, resp zrušení letu 4h před plánoványm odletem je za 250Eur kompenzaci, tak by to mohl aspoň případně trochu nahradit 🙂
Chybí mi linka Dresden – Basilej , Easy jako nizko nákladová je pro mne nezapomenutelná, to se bohužel nevrátí.
V tom pripade mne nejvic chybi Sky Europe, litat po Evrope za cenu vlakove jizdenky Praha – Brno, to byly casy.
A to už dneska neplatí? Já letím 4x ročně a vždy je při mne z cesty nejdražší jízdenka do Vídně. A to klidně koupím za cenu jízdenky letenky tam i zpět pro dva.
Ja co s nama zacal litat kluk uz litam jenom byznysem, ale Pariz za Euro uz jsem od dob Sky Europe nevidel nikdy.
Jestli to nebude ten základní problém, proč tu dnes nejsou 🤗
Co znamena „začal litat s nami kluk.“ Kluk odkuď….
A právě proto nepřežil… 😁
Tak můžešs nimi letět PRG-BSL, nevím proč zrovna z/do Drazdan, ale jsou kousek tam i sem 😉
Vubec bych se nedivil, kdyby cast problemu v letectvi byla zpusobena sabotazemi odpurcu letani z ucelem ekologicky uvedomeleho snizeni poctu letu.
Nebude to spíš tím, že se za COVIDu masivně propouštělo a lidé si prostě našli jinou práci, která jim třeba i vyhovuje víc, a teď bude prostě chvíli trvat než najde letecký průmysl náhradu. I ti kdo by mohli jít zpátky rozhodně nebudou chtít zpět za stejnou mzdu, když vidí, že jsou potřební.
Proto pisu cast. Akce odboru jsou casto financovany za ucelem dosazeni politickych cilu a o skutecne blaho pracujicich jim vubec nejde. Zname to i u nas, kdy levice chce skrz odbory svrhnout vladu a na Zapade jsou cile zelene levice jine, ale metody budou stejne.
Cílem odboru jsou vyšší platy členů. V civilizovaných zemích. Že u nás se bavili hlavně rozprodejem majetku po ROH, to je naše specifikum.
Takže se akorát hlavounem z letišť a arerolinek vrátil jejich přístup z před a po covidu
A pravice zase píše takové pomlouvačné komentáře, aby zdůvodnila proč podporuje sobectví…
Ono je navíc blbý, že se jim snaží při tom návratu zaměstnanců zpět ještě ty platy pomalu snížit víc než měli před covidem 😋… A to už se tam opravdu nechce nikomu zpět 😔 část společnosti to pochopila, ale na sezónu už je to pozdě..