První Elefanty už mají zásuvky, všechny jednotky dostanou wifi
CityElefant v Praze. Pramen: České dráhy
Dráhy mají celkem 82 CityElefantů, wifi dostanou všechny, zásuvky pouze ty pražské
Dráhy mají celkem 82 CityElefantů, wifi dostanou všechny, zásuvky pouze ty pražské
Vysvětlí mi někdo proč je wi fi a zásuvky tak důležité i ve vlacích na kratších trasách s jízdní dobou kolem 1 hodiny? To se ovšem týká i tramvají.
Už to chtělo! Když jsou zásuvky a wifi ve starých patrácích, tak proč v nových elefantech není.
zase k cemu v dnesni dobe wifi a zasuvky, kdyz jedes 15-20min a data ma uz ted kazdy (a rychlejsi?)
ale je fakt, ze to ma o chlup vetsi smysl nez wifi ve stanicich metra
uz i doplnenie zasuviek je uspech…len chcelo by to mozno i s usb moznostou, malokto nosi klasicku koncovku napr k mobilu.
PKP Intercity a Ukrazeleznicie uz davaju i USB
Nevadi mozno to moloch zvladne do dalsich 10 rokov ked bezkontaktne dobijanie bude standart. 🙂 🙂 🙂
USB dobiječky jsou v sukafonech a regionovach.
Toto slyším prvně, že by málokdo nosil klasickou koncovku, a ti lidé, co tedy nabíjí své přístroje ve vlacích jsou asi vzduch, že?
usb i klasicke dobijanie je standart uz dat usb do regionov s nedat to do vytazenejsich elefantov a vlakov pre ec a rychliky je zverstvo
Zvěrstvo je spíš nenosit klasickou nabíječku a spoléhat na to, že všude budou USB zástrčky. Navíc, pokud jste to ještě nezaznamenal, k novým mobilům se už nedává USB-A – USB-C, ale USB-C – USB-C. A co pak asi budete s takovou šňůrou dělat někde, kde je jen USB-A? To pak můžete ten mobil dobíjet tak akorát o stolek LOL
sorry no chodim hodne i mimo CR a SR zapadne i vychodne ( vychodne neriesim vozy 3 tr) mozem porovnavat
Však ČD je dávají taky, tak co řešíte?
Vlaky stojí: https://bit.ly/36V8fYc auta jednou. Celá firma je zadarmo drahá. Sorry Jako
Jen ta nová vyplň sedaček v 1. třídě by mohla být tužší jako v původní verzi.
Na příměstě jsou ty zásuvky spíš „medvědí služba“, protože krátkým dobíjením se snižuje životnost baterií. Naopak v rychlících by dle mého nemělo být dovoleno nasazování vozů bez dostatečného vybavení zásuvkami.
Záleži na typu baterie. Ty olovnaté mají neraději, když jsou stále dobíjené. Paměťový efekt, tedy nutnost úplného vybití před nabítím, se týká NiMH a NiCd akumulátorů.
Většinou se ale používají Li-Ion baterie, kterých se paměťový efekt prakticky netýká.
Naopak. Lithiová baterie ve vašem telefonu nebo laptopu by se nikdy neměla nabíjet o víc, než 50%. Jinak se značně zkracuje její životnost.
Mně nejvíce zaujal parametr 330 míst ke stání. Tak ve stoje se blbě píše na notebooku, a těžko lze využít zásuvku, ale mohla by se zřídit část jednotky: 1.třída stojací, kde by třeba byly malé pultíky pro stojící. Ale je to určitý progres a mezích daných možností. Takže to neberte jako kritiku. Vůbec si totiž nedovedu představit, že bych jel vlakem ve stoje, to jsem jel naposledy v roce 1976. Vizáž vlaku podstatně zhoršuje bílomodrá kombinace, která jen na čumáku vytváří cca 10 fragmentů, ale to se zbytečně opakuji. Byl bych vděčný za odpověď, proč tyto jednotky nejsou delší, přineslo… Číst vice »
je tu asi více důvodů, první z nich může být i to, že 2x4vozovy slon se nevejde k 200m peronu typického pro PID po zprzneni v režii dobre spravy. musel by kus celního vozu precnivat
a taky nevím, jak je to s trakcnimi vlastnostmi 4vozove jednotky (má to jen jeden motorový vůz, jestli se nemýlím). po rovině do Berouna jistě bez problémů, Benešov může být slozitejsi
krom toho jednotka jako celek nesplňuje TSI, zda by bylo povolené vyrobit další vlozak, nevím.
technologický je údajně jednotka připravena na další vložený vuz
Děkuji.
Myslím že by to jít mělo, když to bude jako vagón…
tak to se nevejde ani 2x 3vozový, ne?
ne pardon ten jo. ale jeden čas myslím na S1 jezdil 3×3 a tam už problém byl.
Další vůz má být s jedním hnacím podvozkem a střídavou výbavou.
A šukafony ve středočeském kraji budou jezdit i nadále…… Ta PID je prostě skanzen.
Budou, protože naštěstí už exhejtmanka se v pracovní době věnovala využívání služebního vozu kadeřníkem, takže na kontrolu svých podřízených neměla čas a ti to nabagrovali kámošům z ČD defacto bez podmínek na 10 let.
jaké odpovídající vozidlo…dostupné fakticky i finančně…je mozno ihned nasadit místo sukafonu?
NAD, což nám dopravci při výlukách předvádějí…
a taky škoda fabia…ale to poněkud nesplňuje definici drazniho vozidla
Tak v tom příapdě parciální trolejbus. Také se jedná o drážní vozidlo…
A aby nedošlo k nedorozumění, tak absenci vlaku na letiště řeší Praha právě takto.
Rovnež ve Zlíně lze namísto 810 užít trolejbus k cestě na rychlík a to již více než 35 let. Přičemž ve Zlíně to mnozí řeší i tou Fabií.
Hned asi ne, ale není spíš lepší dotaz „jaké odpovídající vozidlo – dostupné fakticky i finančně“ bylo možné nasadit namísto na šukafonu (a regiošuku), kdyby ve Středočeském kraji neřídili dopravu diletanti?
Desira se objevují i někde v Libereckém kraji na osobácích, proboha, tak to by do Rudné nebo do Vraného jezdit mohlo taky, ne?
do vraneho jezdí reginy. za ty náhrada je. za sukafon…to jde hůř.
za 810 může být Lint27 nebo SOR 10,8
Mnohde by jako náhrada za 810 bohatě stačil i SOR 9,5 LOL
SOR 10.8, které RegioMouse konkurovat opravdu nemůže
Přesně tak. Doufejme, že nový hejtman bude o kraj v tomto směru pečovat. Třeba hejtman pardubický se snaží 810 vytlačit a proto krajskou dopravu liberalizoval. A LE provoz na Letohradsku výrazně zkulturnil, škoda že HK kraj to vzal jinak. ALe za tři roky budou nové volby
No já jsem jel ešusem z Prahy zrovna minulý týden, linkou na Ústí. Zásuvky v jedničce byly sice všude (i ty na zavazadlových policích), ale sedačky hodně jeté, stolky počmárané loketní opěrka vyvrácená. Sice chápu, že následky vandalismu nelze řešit hned, ale ten oddíl vypadal jako by neprošel pořádnou údržbou už hodně dlouho… Je zarážející, že občas jsou oddíly v jedničce v horším stavu než ve dvojce.
Když už se to tam montuje, tak proč nebudou zásuvky v MS kraji? Tam jsou cestující národního dopravce méně hodnotní, podřadní? U jednoho dopravce by měla být stejná úroveň služeb. Nehledě na to, když se ostravská jednotka přesune třeba do Ústí, do Prahy či naopak.
Doporučujeme číst. Třeba celé články a ne jen titulky. Je to rozumnější 😉
Já jsem pro. Stejně je chtějí pepíci čmajznout tak ať si to dodělají a zaplatí sami.
V Chacharově se nekrade – tak to je vtip dne!
V pepíkově určitě
Až na to, že v MS kraji je provozují a vlastní ty stejné ČD, co vlastní a provozují i ty, které jsou dislokované v Praze, takže i kdyby se nějaké 471 přesunuly z MS kraje do Prahy a zásuvky se dělaly až pak, tak to furt zaplatí ČD.
Elefanty v MŠ kraji mají názvy měst, takže je asi přesouvat nebudou
No to je opravdu důvod…. na vyřešení stačí kyblík barvy a štětka, či dnes spíše kus bílé samolepicí folie.
Kto si co objedna a na co tlaci to dostane bohuzial no
U novějších ešusů (tuším, že od .061) je otevírání dveří také předvolitelné a nemusí se čekat až na zastavení. Dokonce to jde předem namáčknout i zvenku 🙂
Jinak wifina se v ešusech už testovala, někdy 2016 nebo 17 byla v některých jednotkách, co jezdily na S9, vidět CDwifi a občas se přes ní dalo dostat i na internet. Po pár týdnech to zase zmizelo.
Předvolba je až od 076 nahoru.
Za zásuvky palec nahoru, to zatím v Elefantech dost chybělo. Ještě by to občas chtělo poladit teplotu, aby nebyl v různých denních a ročních dobách rozptyl teplot od 10 do 40 stupňů…
To nerušit, kde o rozšiřování služeb. V podstatě jako v sauně. Substrát si nejprve pobude v sauně no a pak se skočí schladit do oddílu, kde je 10 stupňů. Vlastně přemýšlím, jak je možné, že za tyto služby není nějaký poplatek. Navíc to srovnejte s tím pánem z Brna. Ten nabízel 16 tříd, bazény, kina, taneční parket. Ale saunu, tu musel okopírovat od Národního dopravce.
😀 😀 😀
To jako že by vlakvedoucí nastavovali cílové teploty?
Nechápu. Furt se řeší wifi, zásuvky, kraviny.. A pak nastoupíte do vlaku a kam se podíváte, tak všichni tlemí do mobilů, nebo nedej bože kravaťáci do netbooků. Tak přece nejsme v kanceláři, ale ve vlaku. A pak, že nás technologie sbližují. Dělají přesný opak. Ani nechápu, proč hledat náhradu za elefanty, stačilo by trocha uklízeček a více času na každém obratu soupravy ,pořádně jim za tu práci zaplatit, aby elefanty byly čisté a jede se. Elefanty jsou dobré tak, jak jsou, spíš by měli něco dělat s jednotkami řady 460. Tam je to fakt hnus. Vlakem jedu , abych se… Číst vice »
hmmm, a co to tak prostě zásuvky a wifi nepoužívat, když Vám vadí?
Viditelně jste to nepochopil..
A nejhorší jsou takoví, kteří v bussiness třídě dělají byznys – pracují. Kdyby si místo toho ovtevřeli noviny, dámy vzaly pletení…
Asi se nemohou uvelebit v sedadle a koukat do kraje…
V 1.třídě 471 je to příjemný pohled z ústraní…
Koukat do kraje už z těch vlaků taky moc nejde, když všude kolem tratí rostou jako houby po dešti hnusné betonové zdi. A než koukat do takových zdí, to radši budu koukat do toho mobilu, který si ještě díky zásuvce aspoň malinko nabiju, což při smutně malé výdrži dnešních mobilů je víc, než potřeba, zvlášť, když v tom mobilu máte dneska všechno, od jízdních řádů, přes jízdenky až po platební kartu.
Naštěstí mám ještě starší generaci mobilu, v níž není vše, ale na net se v případě potřeby juknout můžu. 🙂 Na zbytek případně noťas. Anebo se kochám krajinou, z horního patra to naštěstí ještě jde – a od zdí se snad časem ustoupí k přízemním zídkám či tišším podvozkům. Nebo, když se najde společnost, též hovoru. 🙂
Poškodit betonovou lobby? Neexistuje.
dnes se máte distancovat, ne sbližovat
Alespoň na 2 metry…😁
Na dva metry se ovšem lze i přiblížit. 🙂 Není třeba odstupovat úplně.
bože, to jsou názory jak z minulého století :-D. Evidentně netušíte, o čem je moderní veřejná doprava. Já ve vlaku pracuju velmi často a štve mně, když nemám stoleček, zásuvku, případně wifi. Je to jeden z důvodů, proč vůbec vlakem jedu.
To je věc názoru. Já jezdím vlakem právě proto, že se nemusím starat o cestu samotnou.
Takže si můžu něco přečíst, mimo epidemii i posvačit…(a pro mě a za mě, třeba i pracovat)
Na R27 bylo velmi výhodné si povídat – hodně se člověk dozvěděl(…co si takoví obyčejní lidé myslí atd.)
No, jéje, nechybí vám tam náhodou ještě takové kancelářské kupé s kolečkovou židlí, velkým stolem a klimatizací? A co takhle ještě jeden stůl a židli a počítač a za ním sekretářku? 😀 No prostě se člověk tomu musí jen zasmát, protože oponovat moderním lidem nemá žádný smysl. Hezký den;-)
Jel jsem z odborníkem na IT v RJ, a ten mezi zastávkami Liptovský Mikuláš a Český Těšín, mi řekl, že za tu dobu vydělal 60.000 Kč. A podrobně mi to vysvětlil, co vytvořil. Ještě jsme stihli i popovídat.
Ale někdy jedete s byznysmenem, která po celou cestu křičí do mobilu, a už toho máte dost. Takže je to takové napůl.
Co na tom, že sekretářku poskytovaly už vlaky TEE v 70. letech.
Doba sa meni a tlak na ludi zvysuje… osobne sa tiez snazim maximum prac. veci urobit vo vlaku aby potom doma bolo doma, alebo som sa v praci nezbesnel….pokial velmi tuzite po romantike starych jazd vlakom odporucam primestske jednotky Ukrajiny ( 3 trieda) na dialkovych v triede IC + by ste pracujucich ale i studujucich nasli podobne vo vagonoch a supravach aj ich vyroby (rychlovlaky tarpan – vyr. ua a hyundai su super zazitok)
Takže máte kancelář vlastně ve vlaku.
460 ještě jezdí ? To jem netušil, a znám to jen z obrázku.
Přesně, substrát se má vyklánět buď z okýnka a sledovat krajinu, nebo v kupéčku diskutovat výhody Veverkova ruchadla. Co je to za způsoby koukat do mobilu, nebo nedej Dráho pracovat. Fuj.
Doba sa zmenila… vela ludi vybavuje cez mobily alebo ntb pracovne veci a studenti maju online aplikacie e learning a na youtube je tiez vela dobrych vykladov…. je normal, ze inak zabity cas vyuzijes a doma dle moznosti ma byt doma!
Takže tam je nový inf. systém třeba jako v regiosharku nebo jiný?
Já narazil na původní…
Je stále stejný, jsou pouze vyměněné vnější panely.
Takže místo nádherně čitelných zelených panelů nečitelné oranžové panely? To vážně někdo považuje za změnu k lepšímu, ztížit cestujícím čitelnost údajů o trase vlaku? A to právě z venku, kde to potřebují víc, než uvnitř, kde jim už moc nepomůže po rozjezdu zjistit, že to jede do Benešova a ne do Berouna LOL
Ty nové oranžové panely mají vyšší svítivost, jsou lépe čitelné a hlavně ukazují to, co mají, ne jak ty zelené, které kolikrát připomínají čínskou polévku.
Každý má jiné oči a každému asi vyhovuje něco jiného, ale mě se prostě oranžové panely čtou blbě a to platí jak u autobusů, tak u vlaků. Pro mě to prostě není o svítivosti, ale o barvě. Oranžová barva na černém podkladu se mi prostě blbě čte. K takovému panelu musím aspoň na půl metru, abych si vůbec přečetl kam to jede, což je obzvlášť příjemné u autobusu, kdy až ve chvíli, kdy stojí přede mnou vidím, kam to jede, zatímco u zelených panelů nemám problém to přečíst i z délky několika desítek metrů. Nevím, možná je to nějaká oční… Číst vice »
Je dobře že už se konečně ustoupilo od USB zásuvek, protože pokud tam není nějaký nabíjecí řadič (takovou jsem nikde ve vlaku nepotkal), ale jen port s 5 V, tak moderní zařízení se z něčeho takového prakticky nedají nabíjet, protože omezí proud na max. 500 mA, což nestačí ani na provoz.
Nevím zda se ustoupilo od USB zásuvek , ale těch několik co jsou v Bmz a i jinde trpí na vylamování jazýčku a jak každý ví do USB se vždy člověk trefuje třikrát , než ji tam zasune. O limitu proudu nic nevím , tak se na ten plochač se zdrojem a zasuvkama podívám …
Škoda, že úpravy 471 jsou pojaty dost low cost. Trochu mi to připomíná modernizace Bmto na Bdmteeo, kde se to taky prostě nějak všechno slepilo (v případě 471 alespoň byl nějaký solidní základ, ze kterého se dalo vyjít). Celé to jen zvýrazňuje potřebu nakoupit nové jednotky pro tratě 011, 171, 221 a 231 , které nahradí 471 (pro 091 stačí jednopodlažní jednotky a v budoucnu ještě něco pro linky do Kladna a na letiště). Na to je ale jednání ze strany objednavatelů (Praha a Středočeský kraj) příliš nekoncepční, nesystematické a zmatečné; chybí mi logické rozdělení tratí do jednotlivých souborů, které… Číst vice »
To máte tak…
Je vidět, že na 091 jste dlouho nejel… i v půlhodinovém taktu ráno je vlak celkem plný (teda pokud zrovna není korona) a do toho se třeba v Libčicích bude stavět dalších pár set bytů… Takže 091 už dávno není na 451+051+051+451 dostačující 🙂
a proč měnit 10 až 20lete slony, když jezdí 50lete 460, 40 letá oplysena béčka, 35lete 842, 20/50 létě 854, nehledě na 45leté sukafony.
tyhle vlaky vyřadí nejspíš až přepnutí na stridavou soustavu za 20+ let.
460 nejezdí v PID.
takze praha si bude jezdit v novém a jinde 460 a oplysena béčka? na hlavu upadl, ne?
Kupodivu, zrovna ta Béčka v PID jezdí také 😉
Nu, ještě se dají sloni poslat místo těch B a 460.
jako poslat slona pod střídavě napětí či na neelektrifikovanou trať? ano, může jezdit na rychlicich do děčína. ale proč…na to se najdou vhodnější jednotky/vagony. rozmberk, vltava, bouzov ani vysočinu čili ty nejhorší rychlíky sloni jezdit nemůžou…. navíc na střelnou by náhrada 460 slonem byla pitomost
dávalo by smysl vyrobit nějaké dalsi jednotky na kralupskou trať a uvolněné sloty doplnit na berounech a kolinech.
Sloni na rychlících do Děčína již jezdily.
Ale modrogumáci rozhodli, že béčka musí jezdit i o víkendech.
Pane Suro, myslim, ze dobry namet na clanek by bylo, jak lidi elefanty nici. A taky jak nejaky blazen posledni dobou schvalne rozrezava sedacky. Uz jsem jich videl nekolik a myslim, ze drahy takovy vandalismus stoji hodne velke penize…
Co zkusit osadit kamerový systém- a je po problému
Přesně tak. Mají ho i v Regiopantherech.
V názvu jednotky RegioPanter (a ani InterPanter) žádné h není 🙂
A ani ve slově ELEFANT. Ale bylo by lepší, kdyby ve všech 3 případech bylo.
A stejně už jsem viděl Pantera, který byl posprejovaný, jiný měl poškrábané okno, a odložené sáčky od jídel, či prázdné lahve. Kamery nejsou všemocné, sice klesne procento případů vandalismu, ale nevymizí úplně.
fakt? Interpantery určitě ne, možná tak zvenku….
Jen zvenku.
Myslíte, že osazením vymizí vandalismus úplně?
Úplně nezmizí nikdy, ale pomůže to…
Do chvíle, než si na vás zasedne úřední šiml a zakáže vám z takových kamer pořizovat záznam. A bez záznamu tam ty kamery ani mít nemusíte, protože budou jen mrtvou váhou.
Ve své provozovně nemám právo si pořizovat záznam? Povídejte…
Co bych vám to povídal já. Oni vám to rádi poví úředníci z ÚOOS až k vám přijdou na kontrolu po nějakém udání, které, obávám se, dříve nebo později přijde. Na pořizování záznamů z veřejných mést, za které se považují třeba i zákazníkům přístupné prostory provozovny, musíte mít povolení od ÚOOS a ten nedostanete jen tak. Musíte třeba zajistit, že se k záznamům nedostane nikdo nepovolaný a že se budou po určité době mazat. Je to buzerace a mě je proti srsti, ale zákony jsou prostě takto nastavené.
No řekl bych, že to už nebyl úplně článek na téma dopravy, ale spíš poměrů ve společnosti.
to by bylo sociálně psychologické téma
Je třeba zavést bičování jako v Malajsii, Singapuru a dalších pokrokových zemích.
Dopravci se bohužel v současné době zabývají takovými nesmyslnostmi a ptákovinami, jako jsou zásuvky a wifi. Jedině, že bych při cestě třeba z Úval do Prahy si chtěl uvařit kafe. Zásadní věci však unikají. Nepohodlné dřevěné sedačky v tramvajích, ze kterých člověk sklouzává, nemožnost počkat na vlak ve vytápěné čekárně, chybějící příčky ve vozidlech a táhnutí na záda při otevření dveří, nemožnost dopravy zavazadel atd.
Ještě horší jsou ty plastové pokryté vrstvičkou plastosametu.Po 5 minutách sezení musí mít dámy zánět močových cest. Jsou studené až běda.
jo, hytlak a doprava spesnin mi chybí… 😀
Nevím, jak jinde, ale v Praze mám pocit, že se ty dřevěné daří likvidovat. Ovšem právě ve prospěch těch plastových, o kterých píše pan Beneš, na které aby měl člověk vlastní polštářek, aby z nich v zimě neprochladl.
Tak myslím, že ta zasuvka opravdu není na rychlovarnou konvici. Ten samovar bych viděl tak na BAM-u , ale ne v jednotce u nás . I vysavace pro úklid mají zásuvku zvlášť ..
Mantra dnešní doby – zásuvky USB a pokud možno data :)))) mám vše za 399 ,— neomezeně 🙂 kdyby raději jezdili včas a byli čisté a voňavé 🙂
Dat mám v tarifu dostatek, ale stejně když to vlaku jde (a potřebuji datovat), tak se snažím připojit k WiFi, protože v 99 % je připojení stabilnější a rychlejší
Opravdu máte v telefonu neomezená data včetně volání za 400,-? Neváhejte sem dát odkaz na nabídku operátora, já nic takového neznám 🙂 Pokud tedy spíš nekecáte…
Mám také od t-m za 369,- Chce to se trochu hádat, o zbytek se postará retenční oddělení 😉
ja 100 gb za 300 …O2
CityElefanty jsou přibližně v polovině životnosti (mladší kusy v cca třetině), tak jak je možné, že se nevyplatí dělat modernizace?
Za prvé bude ještě dlouho trvat, než se střídavá trakce více rozšíří a za druhé ve hře je přeměna Elefantů na sřídavý proud. Navíc pokud by byly Elefanty na Ostravsku nahrazeny, nic nebrání v jejich přesunu na tratě do Čech.
No já bych tedy řekl, že úprava 471 aby mohly jezdit i pod 25 kV 50 Hz je už spíš naopak ze hry. A aby 471 jezdili i po roce 2040 se mi nezdá vhodné, neboť svým technickým a koncepčním řešením už nevyhovují.
Ty nejstarší budou v r. 2040 zralé na přeřazení na zálohy, nejmladší budou mít 12 let čas…
Ono je také otázka jak to dopadne s konverzí. Pokud by to postupovalo podle plánů, tak by okolo roku 2040 už možnosti nasazení 471 byly stejně dost omezené. O tom, že se budou předělávat, aby zvládli i střídavinu dost pochybuji, jak už jsem zmínil v předchozím komentáři.
ano, nemá smysl dělat konverzi na konci provozu. to je pravda. na druhou stranu…buďme realisty, ale vzhledem k rychlosti přepínání doteď…v klidu kolem prahy sloni dojezdi…
„To umožňuje cestujícím navolit otevření dveří ještě před zastavením vlaku a zrychluje výstup a nástup.“
Konečně dohnali tramvaje. Je dost nanic, když to člověk mačká před zastavením a ono nic. Ještě horší, když to tlačítko nemá haptickou odezvu. Málokdo ví, že u vlaku to muselo být takto protože §1
Nemuselo, tuto předvolbu například mají Syslové, a viděl jsem to na pár 814. A na Slovensku to mají soupravy TEŽ.
Takže docela liché se ohánět paragrafem 1, když některá vozidla už to mají.
Když se před asi 8 roky modernizovaly 460 a 560, tak to ještě nešlo. Takže je fajn, že už to jde.
Již jsem měl tu čest se svést a interiér určitě velké plus, nicméně zásuvky nebyly funkční, tak ještě to asi zbývá doladit.
Třeba by i byli, ale třeba někdo vařil cestou z Úval kafe a vypadl jistič …:-)
A indivindi světýlka jako v prvních dvou jednotkách by být nemohly?
Co to je indivindi?
hadam že individualní
Dává to smysl, jen mi to hned nedocvaklo.
Takové to individuální osvětlení, které mají (mimo oddílové vozy) snad pouze x43 a Bdtee276.
Mají je i ABpee347. Ale co si pamatuji, když ještě jezdily u nás, tak většinu času ty lampičky stejně nefungovaly.
Stejně ten pokrok jde v naší republice rychle dopředu, co ?……bude i wifi…….
Není už na čase začít objednávat nové elefanty? 4 vozové?
souhlas, je to potěmkinova vesnice. komfort je pro mě včasný příjezd a odjezd, čistota vozu a milý personál, zásuvky? nač, mám telefon vždy nabitý. wifi? nač, mám data v mobilu, v dopravě to jen přitahuje živly a stejně to po pár km mimo město nefunguje.
Ten začátek bezesporu, ale že by wifi v placeném vlaku přitahovala živly? Mně se třeba tarify nevyplatí, ale když je mimořádnost, rád si přes wifi najdu alternativní spojení. Telefon se někdy může vybít i neplánovaně, člověk není furt v civilizaci, je to příjemný bonus.
Souhlasím, že to je příjemný bonus, ale na druhou stranu, to vážně nevydržíme pár hodin bez mobilu?
Pokud v tom mobilu máte třeba jízdenku, tak je na průšvih zaděláno, pokud se vám vybije.
Nevím, jak jízdenky ostatních dopravců, ale když mám doklad ČD, tak si pro jistotu opíšu kód se dokladů někam na papír a to šoupnu třeba do peněženky (dělám to projistotu i s mobilem nabitým na 100%). A je po problému, máte tam další „neřešitelný“ problém?
Těch by bylo. Třeba jízdenky IDS JMK z aplikace Poseidon žádný kód transakce nemají a pokud se vám vybije mobil, je k vám přistupováno jako k černému pasažérovy. A stejně je to i u aplikace PID Lítačka. Ne všichni jsou tak pokrokový, jako ČD, bohužel.
Proto České dráhy vypsaly předběžné tržní konzultace na nové patrové jednotky s kapacitou 400 míst.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zacaly-hledat-nahradu-za-elefanty-zvazuji-nakup-az-120-jednotek-58257/
Bude-li vůle objednavatelů je zaplatit, dopravce nebude mít problém.
ale jen jako doplněk, ne jako náhradu! ty jednotky můžou sloužit jeste více než 20 let
No, to záleží, jak to vezmete. V okolí Prahy by právě stálo za to je spíš nahradit za kapacitnější a nechat si jenom něco na tratě nebo výkony, kde jejich kapacita stačí a zbytek poslat mimo Prahu, nejlogičtěji asi na Ostravsko a Olomoucko, kde by se díky tomu mohli zbavit 460, Bdt a podobných ohyzdností.
takový rozsah dopravy, aby to mělo smysl poslat na Moravu, tam prostě není.
a pardubický kraj si hraje s Honeckery.
prostě pro stejnosmerne slony v tomto počtu není jiná pastvina než okolí prahy. na moravě by se uplatnílo max 15ks. navíc mnohdy na tratích kde by stačily pantery. patra tam jsou mnohdy zbytečná.
Tenhle přístup mi přijde zamrzlý v roce 2010.. Zásuvky jsou imo v osobáku celkem k ničemu, použitelný by byl USB port nebo nedejbože Qi bezdrátová nabíječka ve stolku. WiFi taky už nefrčí jako dřív, kdo chce mít internet v telefonu si ho prostě platí – nehledě na to, že WiFi ve vlaku téměř nikdy nefungují.
S wifi souhlas, usb se mění, dříve bylo USB-A, nyní je USB-C, na USB-A notebook nepřipojím.
Hlavně vybavit vlak USB-C Power Delivery asi není úplně reálný, zásuvka je furt jednodušší.
A vám ve vlaku funguje mobilní signál? Při jízdě z Prahy směr Pardubice (… Ostrava, Brno) se signál ztrácí už v Úvalech.
Když není mobilní signál tak ani ta wifi nepomůže
Mobilní signál je vně vlakové skříně.
Tedy stačí, aby vůz měl okno, v 810 na dané trati je signál i vevnitř.
No úplně ne, moderní železniční okna mají pokovení a chytnete přes to houby (šukafon a béčko je proto něco jiného).
Wi-Fi často funguje lépe, než mobilní signál, minimálně v některých typech vozů.
mezi klanovicemi a uvaly zmizi , jinak az do kolina je 02 v pohode
Já musím nabíjet pouze přes zásuvku, jak šoupnu kabel do USB portu, tak mi to prostě nenabijí, jak tablet tak mobil. Jediný, kde to jen neudržovalo baterku, ale i nabíjelo, byl předělaný vůz Bmz.
Takže ideálně obojí, jak USB, tak klasickou, navíc, jak je tu zmiňováno, tak přes USB notebook nenabijete.
A k WiFi, až na vyjímky, tak dobře fungovala v Pendolinu i Regiopanteru, teď často jezdím Syslem, a taky v pohodě.
U některých zařízení je potřeba po zapojení potvrdit v něm, že se má nabíjet.
To nebude zařízením, když v Bmz to jakštakš nabíjelo a v pendolinu ne, a že bych chytl 2 zařízení, různých značek, které by to dělaly, je docela nepravděpodobné.
Hodně zařízení má napevno tohle – pokud to zdroj nepovolí(usb quick charge, značková nabíječka) tak se odebírá max 500mA jak říká původní specifikace USB. A hodně základovek v PC sice umí 2A, ale nepochlubí se.
Hodí se jak wifi, tak zásuvka.
Já si platím internet v telefonu, ale wifi mi většinou funguje výrazně lépe. Záleží na typu vlaku, jak hodně stíní. Zásuvky jsou fajn na ntb nebo powerbanky, ale usb bi mi nevadilo, Qi mi behem nabíjení imho neumožňuje se zařízením pracovat a navíc je to pořád funkce spíš z lepších telefonů, které pořád nejsou tak rošířené.
Zásuvka je univerzální věc, zapojíte tam cokoli, i starší mobil, notebook nebo nekompatibilní iphone.
Bezdrátové nabíjení má minimum lidí, navíc nabití trvá mnohem déle, což zrovna na příměstském osobáku by vážně nemělo smysl.
Wifi je dnes dobrá tak pro mimoevropské turisty, ale zase proč ne, když už se do těch vlaků hrabe.
Také pro lidi, kteří nevisí na datech, ale občas potřebují něco dohledat cestou při změně okolností cesty.
Souhlasím s tím, že Wifi je lidem na mobilu častokrát zbytečná, ale třeba k práci na notebooku je už velmi užitečná. Člověk se z notebooku častokrát na Wifi nejenom lépe připojí, ale to připojení je i stabilnější oproti datům sdíleným z mobilu například přes Bluetooth. Třeba několikrát jsem jel výlukově do Lysé náhradní soupravou (syslem s patry) s Wifi a tam mi fungovalo připojení i v lese mezi Čelákovicemi a Lysou, kde jinak mobilní signál téměř není.
Za mě perfektní
Dráhy mají celkem 82 CityElefantů, zbylých 12 vypravuje depo v Bohumíně.
Možná by bylo lepší napsat:
Dráhy mají celkem 82 CityElefantů, z toho 12 vypravuje depo v Bohumíně.
Kde skončil 83. CityElefant ?
Hnací z .065 a vložený a řídící z .075 vyřazeny po nehodách
Ty zásuvky na storpě jsou hloupý nápad. Teď jsou ok, ale za pár let se „vyšoupají“ a cokoliv z nich bude jen díky gravitaci vypadávat.
Tak předpokládám, že elektroinstalace je pravidelně kontrolována údržbou drážních vozidel. Už kvůli bezpečnosti.
To by bylo hezké, ale neděje se to. Zařízení ze zásuvek běžně vypadává, zvlášť když má někdo těžší krabičku k ntb. Zkušenosti z velkoprostorů na Ex.
RJ v řadě vozů to samé. A to podotýkám není zásuvka na stropě, ale je na stěně.
ach ta naivita… někdy mám v elefantu pocit, že pravidelná údržba byla jen na papíru, ale v reálu se neděje.
souhlas s vámi, někdo kdo přemýšlí. když si představím svou „krabičku“ od nabíječky ntb, tak to bude bolet, až mi spadne na hlavu. výhoda je ta, že stropní zásuvky jsou v 1.tříde, kde nejezdím.
Ony už nejsou pod stolkem?
Protáhnout přes poličku a zajistit, pokud krabička nemá takový kabel, aby mohla být položena dole. 🙂
A hlavně je to na palici. Zásuvka patří za loketní opěrku(u oddílových vozů), na zádovou opěrku předcházejícího sedadla (v leteckém uspořádání), nebo v rámci stolku(u falešného oddílu).
Už vidím, jak někdo strká nabíječku do zásuvky na stropě…vždyť by mu spadla na hlavu!
Mě asi nejlogičtější (a hlavně nejbezpečnější) umístění přijde mezi sedačkami v robustní kovové tyči, jako to je v InterPanterech. Je to vandaluvzdorné a když už z toho něco vypadne, tak na zem a ne někomu na hlavu, na rameno (jako v případě té loketní opěrky), nebo do klína (jako u té zádové opěrky či stolku).
Zásuvky na stropě jsou úplně normální, je to tak ve velké části vlaků v západní Evropě
To těžko vysvětlíte českýmu Pavlíkovi, co jen nejdál Regiojetem z Ostravy do Prahy…
Proč zásuvky zase nahoře? Je k tomu nějaký technický důvod? Z hlediska cestujícího je to velmi nešťastné umístění:
– Např. můj NTB má velký 130W zdroj, který visí na stěně vagónu a nepříjemně se o ní otírá / do ní naráží podle pohybu vagonu
– délka 1m kabelu pro mobil zase občas nedosáhne od stolku k zásuvce
To je opravdu takový problém to umístit níže?
Nebude vedle polička? Nebo máte krátký kabel?
Dotaz na redakci ,i ty bohumínské dostanou zásuvky a Wi-Fi
zásuvky už mají, ale jen v první třídě a jen u stolečků. Wi-Fi dostanou.
Vedení MS kraje má na vybavenost vlaků jedny z nejnižších nároků a spokojuje se i se soupravami 40-50 let starými, včetně tolik oblíbených sedaček z červené koženky.
To je zajímavé .. že ms kraj bude mít nové patraky a pantery
To je manévr aby to nebylo tak znát 😁
Otázkou je, jak snadno technicky a zároveň levně to šlo udělat. Pokud budou zásuvky s pevnými zdířkami, umístění nahoře mi nevadí. Horší jsou vlaky, kde zástrčka vypadává, to je i při umístění u nohou k vzteku.
Asi to nešlo …
A nikdy se to tak nedělalo .
…….substrát to zničí .
To je tedy rychlý postřeh! 😂
Popravdě z Prahy výše popsané vlaky už vyjíždí, určitě je to lepší a hlavně celkově interiér prokoukl a není tak zašlý.
… už ani nejsou v plném počtu, první kousky po nehodách odešly do Třebové…
Blbost ,v Třebové žádný není. Ty co byly po nehodách se .. nechaly opravit nebo vyrobit znovu. Nevím jak dopadl ten z c. Brodu .. asi není rozhofnuto
Blbost? Neříkejte něco, co pořádně nevíte. Ve Třebový je. Myslím, že tam jsou ty hlavy, které byli zdecimované. I vložák tam myslím je, ale ruku do ohně bych za to nedal. Věděl jsem to, ale už to je tak 2 až 3 měsíce co tam jsou.
Aha tak vy myslte
Opravdu nevím jestli se něco sešrotovalo, ale pokud byly určité kusy nahrazeny novými, tak mi nějak není jasné k čemu by ten šrot měl být. On třeba ten z Ústí, byl také na odpis a vyrobil se nový řidičák.
Vykuchaly se díly a třeba 005 se vyrobila jako nová.
A já píšu asi o čem? Jasně že se vykuchá co jde, ale ten zbytek jde do hutí.
O tom nevím i tak se z toho dalo / dá vyrobit jednotka
Až bude celá ČR přepnuta na stridavinu mne bude 95
No tak se přestaví pak jen hnací vůz, na vložený a řídící už se nebude muset sahat.
Na dohled? Tak to vidíte hodně daleko. Kromě toho malého kousku na tratí 330 nevím o žádném jiném, kde by k přepnutí již došlo nebo mělo brzy dojít.
část neopravitelne poškozených vozů byla či bude sesrotovana
Jenom jeden, vyrobeno bylo 83
Dráhy mají 83 elefantu
Měly
Mají .. žádná není v Třebové . A pokud se opraví ta z Prahy , srážka s kamionem . A ta z Brodu bude jich zad 83. Některé jsou v Přerově na vyvazovacce .
Motorák a vložák z 075 a řidičák z 065 je v ČT a čeká na šrotaci a co se dalo vzít jako náhradní díl, to už se odmontovalo
Na Wiki čtu že odvezena byla na šrotiště…
Která? Wiki není moc použitelný zdroj … Byly vyrobeny za ty kusy co se rozbily, jen ty dvě poslední nehody se asi řeší.
No ty taky nejsi použitelný zdroj 😀
Hele , hlavně že ty víš všechno ctytroline
vy neomylný narcisi…co má dělat, když má pravdu a vy jste mimo. i tady o tom byl článek.
Souprava 471.065 + 071.075 + 971.075 byla odvezena do Třebové. Opravovat se nebude, ČD budou mít již jen 82 jednotek (81 v případě, že zbylé vozy těchto dvou souprav nebudou spojeny a využijí se také jen pro vytěžení náhradních dílů). A příště pod každý komentář nepište lži, když nemáte vaše tvrzení ničím podložené.
Stojí v ČT za malou točnou
Dost často tam jezdím a to bych asi nepřehlédl.. ale je to možné
Já myslel, že se bude jednat o nějakou komplexnější rekonstrukci, že se interiér víc přiblíží designovému manuálu ČD a exteriér na přebarví na tu PID variantu. To bude ještě následovat nebo je tohle na příštích 20 let všechno?
Nee přijdou nové jednotky pro Prahu
Co vím, tak ešusy měly projít postupně většími rekonstrukcemi. Určitě třeba dosazení vakuových toalet u starších kusů by od věci není. O nových jednotkách zatím rozhodnuto nebylo, i když je jasné, že se nějaké koupit asi budou muset.
Nebude vakuové WC . Slov s tím má problém a je to drahé + velký zásah do skříně.info kamarád že škody
Na Slovensku měnily toalety? Já jen, že u nás to běžně, v tom zbytku, což je většina ešusů, funguje.
Uvítal bych vyřešení občasného zápachu WC až v horním patře, než wifi či zásuvky. Zatím to řeší roušky.
Po konverzi napětí se Elefanti vyřadí
A na to jste přišel jako jak? Co vím, (co se různě psalo) tak se plánuje jejich úprava na vícesystemové, páč tolik nových jednotek objednat by byl docela pěkně drahý špás. Jediné elektrické jednotky, co Praha/SČK chce koupit, je několik dvoupatrových pro linku S2 Praha – Nymburk – Kolín, a tím by se pro ostatní uvolnilo tak 20 jednotek.
Koupit se budou muset hlavně jednotky na Kladno (elektrifikace, až bude) a na Beroun (konverze, až bude). Tu informaci o S2 máte odkud? Zdá se mi to krajně nepravděpodobné tím spíš, že se uvolní jednotky právě z linky S7.
Je to z mnoha zdrojů, informace od lidí z DKV, projektantů a několika nezávislých medíí. O S7 nic nevím a Kladno snad mají jezdit také 471.
Kladno bude střídavý – styk cca u ruského velvyslanectví. Takže ne.
„jsou vyrobené na rychlost 671.“
Fí ha!!! 🙂
Uvažuje se s přidáním jednoho vozu s 1 hnacím podvozkem a střídavou výbavou i pro původní motorák.
Na Litvu se vyráběly pro střídavinu, takže by přestavba snad až tak velký problém nebyla.
jeste bastardi se nebudou předělávat.
historické jednotky prostě dojezdi a zůstanou v depu. stejně jde zatím akorát o 2 zabaky, z toho jeden neprovozni, a pak o jedno tornádo, co je zatím stále v provozu.
a stejně tak z nákladních loko dojezdi určitě bobiny, uhelky i hrbate (ty jako poslední, dostanou ETCS)
LOL
3021 budeme přepnutí na 25kv střídavých
No… berounská trať nejdříve v červenci 2029… vsadil jsem se 🙂
Než se rozpadnou poslední bobiny?