dkv-spojujeme

První Elefanty už mají zásuvky, všechny jednotky dostanou wifi

CityElefant v Praze. Pramen: České dráhyCityElefant v Praze. Pramen: České dráhy

Dráhy mají celkem 82 CityElefantů, wifi dostanou všechny, zásuvky pouze ty pražské

České dráhy pokračují ve vylepšování příměstských elektrických jednotek CityElefant. Jde především o osazení zásuvek a wifi. Novými zásuvkami už bylo osazeno prvních devět vlaků, jedna jednotka má i wifi. Práce provádějí v rámci vyvazovacích oprav dceřiné společnosti drah DPOV (zásuvky) a ČD Telematika (wifi).

„Dohodli jsme se s objednavateli našich služeb, hlavním městem Prahou a Středočeským krajem, na vylepšení pražských jednotek CityElefant a rozšíření služeb na jejich palubě,“ uvedl Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Praze.

V Praze a okolí jezdí 70 Elefantů (210 vozů), zásuvky i wifi dostanou do konce roku všechny. V oddíle 1. třídy bude nově zásuvka ke každému místu, ve 2. třídě to bude jedna zásuvka ke dvěma místům k sezení. V dolním podlaží budou zásuvky na stěnách mezi okny a v horním podlaží v liště zavazadlových polic.

CityElefant v Praze. Pramen: České dráhyCityElefant, zásuvky ve 2. třídě. Pramen: České dráhyCityElefant, zásuvky v 1. třídě. Pramen: České dráhy

Dráhy mají celkem 82 CityElefantů, zbylých 12 vypravuje depo v Bohumíně. Možnost připojení k internetu přes wifi dostanou i cestující v Moravskoslezském kraji, kde vlaky jezdí na tratích z Ostravy do Opavy, Havířova, Českého Těšína, Třince a Mostů u Jablunkova. Zásuvky ovšem v jednotce nenajdou, ty si objednal jen Středočeský kraj a Praha.

Na vlacích probíhají i další vylepšení. Jde například o úpravy dveří, kdy jsou vnitřní ovládací tlačítka přemístěna z rámu dveří přímo na křídla dveří a jsou doplněny o funkci předvolby. To umožňuje cestujícím navolit otevření dveří ještě před zastavením vlaku a zrychluje výstup a nástup. Dosazovány jsou i nové vnější informační displeje s LED technologií. V rámci vyvazovacích oprav probíhá i výměna podlahových krytin nebo oprava a přečalounění sedaček. Postupně je dosazován také systém měření odběru elektrické energie, v plánu je i osazení systémem ETCS.

Celkem 79 metrů dlouhé a 155 tun těžké jednotky nabízejí 310 míst k sezení (z toho 23 míst v 1. třídě, což je 7 % kapacity) a 330 míst ke stání, mají maximální rychlost 140 km/h a výkon 2 000 kW. Ročně najezdí vozidla CityElefant okolo 13 milionů kilometrů.

Tagy České dráhy CityElefant Top wifi zásuvky
248 komentářů