26 miliard Kč, 4 kilometry tunelů. Pražský okruh získal klíčové razítko, podle úřadu převáží přínosy nad zápory

Pražský okruh, ilustrační foto. Pramen: ministerstvo dopravyPražský okruh, ilustrační foto. Pramen: ministerstvo dopravy

Úřad se musel vypořádat s téměř tisícovkou připomínek.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dosáhlo zásadního pokroku v přípravě dvou ze tří zbývajících částí Pražského okruhu, na které nemá dosud žádné povolení. Ministerstvo životního prostředí dnes vydalo souhlasné závazné stanovisko se stavbou dvou úseků mezi D8 a D7 včetně severního přemostění Vltavy.

Vyplývá to z dokumentu na úřední desce portálu EIA. Souhlasné závazné stanovisko ministerstvo vydalo na základě posudku dokumentace o vlivu na životní prostředí a veřejném projednání. ŘSD určuje přesné podmínky, za kterých může stavbu připravovat, později stavět a následně provozovat. Ministerstvo řeší současně i posudek pro stavbu posledního ze tří úseků, které nemají povolení, tedy z Březiněvsi do Satalic. ŘSD počítá s tím, že stavba začne v roce 2027.

Ministerstvo stanovilo několik desítek podmínek na více než dvaceti stranách. „Dle závěrů v dokumentaci EIA provedeného posouzení lze předpokládat, že přínosy spojené s převedením tranzitní dopravy na novou dálniční komunikaci převáží nad zápory, které jsou spojené s vedením nové komunikace dnes relativně klidovým územím,“ uvádí ministerstvo v odůvodnění svého rozhodnutí. Pro ŘSD dnešní rozhodnutí znamená, že dál může plně pokračovat v přípravě stavby. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla se nyní začne pracovat na dokumentaci pro společné povolení.

Buď celý v tunelu, nebo raději vůbec. Suchdol i Dolní Chabry tvrdě ostřelují Pražský okruh

Plány na stavbu naráží v okolí na značný odpor některých obcí a městských částí Prahy. Nejhlasitější jsou především Dolní Chabry a Suchdol. Úřad se musel vypořádal s celkem 988 vyjádřeními, z toho nejvíce od veřejnosti. ŘSD se i kvůli tomu rozhodla získat povolení pro oba úseky celkem 15 kilometrů dlouhé trasy najednou.

D0 519 Suchdol - Březiněves. Foto: ŘSDPlán trasy úseku 518 Pražského okruhu mezi Ruzyní a Suchdolem. Foto: ŘSDMěstský okruh, červeně nedostavěná část. Foto: Satra

Přes čtyři kilometry tunelů

Celkem patnáct kilometrů dlouhý úsek bude kvůli omezení vlivů na okolí veden z velké části v tunelech. Z Ruzyně do Suchdola jsou naplánovány tři o celkové délce 3,45 kilometru (Suchdol, Rybářka, Horoměřice). Mezi Suchdolem a Březiněvsí budou rovněž tři o celkové délce 1,2 kilometru (Zámky-západ, Zámky-východ, Dolní Chabry – Zdiby). Odhadované náklady jsou přes 26 miliard korun. Součástí bude i most přes Vltavu, pro který ŘSD plánuje architektonickou soutěž. ŘSD počítá s tím, že nové úseky (včetně třetího Březiněves – Satalice) bude stavět současně.

Boj o Pražský okruh. Obce na severu metropole chtějí tunel, stát objednal na projednání „Pakul“

Stavby jsou detailně popsány v informačních letácích.

Suchdol – Březiněves

Suchdol – Ruzyně

 

 

Tagy D0 D0 518 Ruzyně - Suchdol D0 519 Suchdol - Březiněves EIA Ministerstvo životního prostředí Pražský okruh Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
46 komentářů