26 miliard Kč, 4 kilometry tunelů. Pražský okruh získal klíčové razítko, podle úřadu převáží přínosy nad zápory

Pražský okruh, ilustrační foto. Pramen: ministerstvo dopravyPražský okruh, ilustrační foto. Pramen: ministerstvo dopravy

Úřad se musel vypořádat s téměř tisícovkou připomínek.

Odebírat
Upozornit na
guest
55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kadlec

Kde bude ten zmiňovaný tunel Horoměřice? (V přiložené mapce u Horoměřic žádný tunel nevidím 🙁 Není ta mapka z nějaké starší verze podkladů?

Jiří Kadlec

Jo tak už to vidím v letáku na který je odkaz níže v diskusi je tunel kreslený východně od Horoměřic. Ale prosím autory článku aby aktualizovali mapku, ta mapka co je teď přiložená k článku neodráží aktuální stav a je to pro čtenáře hodně matoucí!

Hoho

proc v tunelu, dyt je tam rovina

Air Traveller

tak zástavbou se dálnice v současnosti vede většinou docela blbě

a od vltavy na východ se taky tak uplne o rovine mluvit nedá.

thegrid

Já tedy žil teď 10 let v domnění že má být hotovo v roce 2028 jak nám politici tvrdili s D0. Co se zase stalo že teď platí rok 2033? To je proboha dalších 9 let. Doteď se léta stálo.

PetrH

Je to pět let starý článek. To jste tomu doteď věřil? Nevšiml jste si, že se ani ten úsek 511 ještě pořádně nezačal stavět, jak tam optimisticky odhadovali na rok 2020?
Takže ironie to byla hezká, ale na to teď není čas.

Honza

Vážně mezi D8 a D6? Snad D7…

Honza

Opraveno, díky 👍🏻

Tom

Jestli pak se zase ušetřilo a ty tunely mají jen 2+2 pruhy?

Tomáš

Všechny zbývající úseku Pražského okruhu, které se teprve budou stavět jsou už rovnou 3+3.

Pavel Q

Tunel Horoměřice je co? Na ,mapě to není, tady o něm čtu poprvé.

Honza
Pavel Q

Díky

Ondřej

Neuvěřitelný. Tleskám. Radek Mátl je to nejlepší, co tuhle republiku v posledních 15 letech potkalo. Jen tak dál.

Sova

Souhlas, ale kompletní D0 je v tomhle nimbystánu velké sousto i na něj :–/

Matěj

Taky čumím a smekám, nevěřil jsem že se toho dožiju

Padre

Konečně snad bude možné zkolaudovat Blanku.

Náhodný Kolemjdoucí

A letištní dráhy nebo vysokorychlostní železnice by neuměl?

Matěj

Tak je na ŘSD..

Karel IV.

Možná kdyby začal dělat ministra dopravy…

Hnízdo

Kupka zakáže výstavbu lanovky Podbaba – Bohnice pro zásadní narušení krajinného rázu, ale most se šesti pruhy v podobném místě nevadí…
A pak že se EIA nedá politicky ohnout

Marie Svobodova

Kupka si zařídí i tunel u sebe za domem za 6 miliard…

fous55

Nebojte, ta VRT (pokud to vůbec bude VRT) půjde nakonec jinudy.

HAL9000

Kupka snad něco podnikal ohledně toho (šíleného) plánu na trojskou lanovku? Tam to skončilo podstatně dříve.
Ten „jeho“ tunel je ale už samozřejmě úplně jiná pohádka…

Marie Svobodova

O tom jak jako „prostý zastupitel“ obce Líbeznice bydlící 100 metrů od VRT samozřejmě SŽ vůbec neúkoloval…

Ale jako ministr dopravy může vedení SŽ na minutu vyhodit…

Myslíte tuhle neuvěřitelnou báchorku?

HAL9000

Možná jsem se špatně vyjádřil, zkusím to napravit:
– se „shozením“ lanovky neměl Kupka nic společného (úvodní teze vlákna)
– „jeho“ tunel je čuňárna, vůbec to neobhajuji, naopak.
Je to takto lepší?

PaoloAlto

Trošku mimo, Maruško. Tohle je článek o PO. Njděte si článek o VRT a tam mu to natřete. A ještě mi vysvětlete, co má společného s EIA k lanovce. Nebo jste jen obyčejný prudil? Díky

Hnízdo

Myšleno architekt Kupka, který vydal posudek k lanovce ohledně zásadního ovlivnění krajinného rázu…Ten pak byl použit k vydání záporného stanoviska EIA

frank

Jsem měl dojem, že nejpodstatněji vystoupil za architekty pan arch. Drdácký, takto mistostarosta Tróje , která předložila 6 stránek připomínek proč ne…

Metro

Vyjímečně něco úředníci ohnuli úplně správně.

L.

Jakkoli lanovku nepovažuji za dobré rozhodnutí, s ohýbáním zákonů kvůli jejímu zamítnutí nesouhlasím.

Padre

Kupka je nejlepší ministr dopravy za posledních 20 let.Ti predtim ,snad kromě Ťoka byli naprosto neschopní.Nejhorsi byl biministr SONY Havlíček.

fous55

Nejhorší byl Bárta, který všechny stavby zastavil a pak to roky trvalo, než se znovu rozběhly. Kupka je asi nejlepší, protože jednooký je mezi slepými vždy králem.

Tomáš R.

Tak tento fakt sám o sobě dokazuje, že EIA je naprosto zbytečná procedura sloužící pouze pro posvěcení politických rozhodnutí. Nepovolit tichou lanovku kvůli údajnému narušení krajinného rázu a pak o pár metrů dál povolit obří betonový most, to nedává absolutně žádný smysl.

L.

To není pár metrů, to je 3km a 3 zákruty řeky.

Tomáš R.

„Pár metrů“ je v tomto případě jen jiné vyjádření pojmu „nedaleko“, nikoli přesné označení vzdálenosti. A navíc, lanovka měla stát v území podstatně více zastavěném, než je Drahaň, takže o to absurdnější jsou ta rozhodnutí.

HAL9000

Zpáva čtyřicetiletí, volejme hosana a radujme se 🙂
Tak, teď už jen ještě do konce desetiletí rozjet v komerčním měřítku tu nukleární fúzi – a svět bude konečně zase v pořádku.
Realisticky: snad to ještě zažiju alespoň ve výstavbě… vidím totiž nejenom město veliké, ale ještě tuny obstrukcí.

Kebab

Kdyby se podařilo takhle rychle ovládnout fúzi, tak bych snad začal věřit, že se dožiju Warpu🙂

john334

Mě docela překvapuje délka mostu přes Drahanské údolí. Pokud z obou stran budou tunely, tak bych čekal most cca takhle: https://mapy.cz/s/ledozudoka On je ale víc jak dvounásobný, tj. přes půl kilometru. K tomu je nějaký specifický důvod, co není na první pohled zřejmý?

michalspina

Politici a s nimi i média sice pořád dokola mluví o „palčivě chybějící“ části okruhu, ale ve skutečnosti jde o jeho nejméně potřebnou část.

thegrid

Jasný. Další most v Kralupech ale není důležitý.

Jan

Tisíc připomínek ke čtyřem kilometrům, u nás do toho může kecat opravdu každej jouda…

Ondřej

To je ještě v pořádku. Připomínky jsou přijatelné a do demokracie patří. Problém je, když má někdo možnost to celé zablokovat nebo kdyby byla povinnost všem připomínkám vyhovět (za nereálně ceny). To se však postupně zlepšuje a v poslední době se projekty posouvají.

thegrid

Proč by měl vůbec někdo diskutovat (před úřady a soudy) když se ho to netýká. Ať si diskutuje v hospodě.

Matěj

Díky za komentář moc mě pobavil 🙂

Vesper

Je pravda, že s touto stravbou dojde k trvalému odstranění trolejbusových drátů mezi Kundratkou a Palmovkou, protože ŘSD si je na komunikacích tohoto typu nepřeje a odmítá o tom diskutovat?

Marťas

To by se možná týkalo „malého“ vnitřního městského okruhu, tady se jedná o velký vnější okruh, hodně od Palmovky vzdálený

Metro

Osobně si myslím, že tato komunikace patří TSK a ne ŘSD.

Pavel

Co je „tohoto typu“? Třeba na I/37 v Pardubicích po zásadní modernizaci trolejbus jezdí… a jinak, do městského okruhu nemá ŘSD co mluvit.

Hoermalmeister

I/43 Tomkovo náměstí – Karlova už se natahují troleje

nowas

Co s tím má společného ŘSD?