26 miliard Kč, 4 kilometry tunelů. Pražský okruh získal klíčové razítko, podle úřadu převáží přínosy nad zápory
Pražský okruh, ilustrační foto. Pramen: ministerstvo dopravy
Úřad se musel vypořádat s téměř tisícovkou připomínek.
Kdyby EIA měla objektivně hodnotit, tak už by ji dávno zrušili…
Víte kdo platí tvůrce dokumentace EIA?
Investor, zde ŘSD…
To by v tom byl pech, aby ta EIA nevyšla 😉
Praha už ten okruh potřebuje jako prase drbani
A co dopad na krajinný ráz údolí pod čističkou? Najednou ticho po pěšině? 😉
lanovka pres Vltavu vadila krajinnemu razu, ale 6pruhovy dalnicni most ne. Zajimave.
Tak do přírodních rezervací dálniční most zapadá … Ale lanovka do města, to se tady nikdy nedělalo… A tak ani dělat nebude…
Nastehuji se do Prahy a chci klid jak na vsi… 😀… Naopak Pražák koupí chatu na venkově a vadí mu sousedovi slepice a kachny… To bude pořád a dokola. Bohužel se k liniovym stavbám můžou vyjadřovat i jednotlivci a radní na MČ se chtějí líbit, tak bojkotují cokoliv. 🙁
Klid jak na venkově a hukot z dálnice jsou dvě dost diametrálně odlišné věci, nemyslíte?
A co hukot z dálnice, o které desítky let vím, že tam povede?
Jděte si někdy stoupnout na Točnou, tam je vozovka pár metrů pod terénem a slyšet tam není nic. Resp. okruh se zde plánuje desítky let. Autem jezdíte, ale silnici kolem baráku to teda ne!
Zřejmě jste v těch místech nikdy nebyl. Dolní Chabry mají ráz vesnice, ještě před pár lety to žádná Praha nebyla a spolužákům, co tam bydleli, jsme se smáli, že jezdí domů kolem kravína.
Navíc zničí Draháňské údolí, vzácnou přírodní rezervaci…
Je to hodně smutné, ale máte (bohužel) naprostou pravdu: roky bojů proti stavbě těchto částí SOKV v této poloze sice přinesly aspoň značné prodloužení zatunelovaných úseků na úkor těch povrchových, ba dokonce už i Horoměřice snad pochopily aspoň trochu něco z toho, co pro ně vedení SOKV tudy bude znamenat (a chtějí také aspoň krátký tunel), ale Drahanské údolí žádné bojovníky nemá (a nikdy ani nemělo), a tak nakonec budeme mít smůlu všichni.
A co úsek mezi D8 a D10 ?? Je někdy v plánu ??
Konec druhého odstavce článku: Ministerstvo řeší současně i poslední úsek, který nemá stavební povolení, ze Satalic do Březiněvsi… Což je Vámi dotazovaná spojka D10/D8… Stačí si článek přečíst pořádně… Nebo aspoň přečíst…
Ale Mlho, o tom tady už celou půlhodinu mluviiime!!
docela by mě zajímala jedna věc a to v souvislosti s tramvajovou tratí do Zdib. Nedávno jsme viděl nějaký plán trati a vůbec na něm nebyl most přes Pražský okruh. Stavět by se ale mělo už v roce 2025 a ten okruh snad nejdřív až v roce 2027. Tudíž se pak bude nová trať rozkopávat a měnit její poloha, protože projekt trati s okruhem, respektive výstavbou mostu nepočítá? V plánech k trati totiž v místě budoucího křížení s okruhem žádný most uvedený není a navíc v roce 2027 má být trať uvedena do provozu.
Kouknete se na web obce Zdiby, jsou tam celkem dost detailni materialy k planovane trati. S okruhem se samozrejme pocitalo a je tam zakreslen minimalne od roku 2022.
https://www.obeczdiby.cz/tramvajova-trat-kobylisy-zdiby/d-5913#:~:text=Tramvajov%C3%A1%20tra%C5%A5%20Kobylisy%20-%20Zdiby.%20V%20pond%C4%9Bl%C3%AD%2011.%20z%C3%A1%C5%99%C3%AD%202023
Je mi 45 let… Diziju se tě realizace? Pokud bych se dožil alespoň průměrného věku?
A nestačilo by vám se dožít další vizualizace?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Věštírna praví, že se dožijete a zjistíte, že aut v Praze je víc než předtím.
Takže nestavět a tranzit dál posílat městem?
Ne – tranzit zahnat ještě mnohem dále od města, minimálně někam do prostoru II/101, případně pokud možno i ješgtě někam dál: proč mají třeba kamiony z Rozvadova k Jihlavě nebo k Harrachovu jezdit až skoro do centra Prahy? A k propojení D10, D8 a D7 by bylo mnohem užitečnější pořádné vylepšení trasy I/16 (do podoby aspoň blížící se D16).
Auta, která vůbec nezajedou do města, nemůžou z principu ve městě přibýt.
Jako že, když obchvat odvede z Prahy (holešovičky, blanka, dejvice) pár desítek tisíc aut denně, tak v praze vlastně přibudou?
aha.
Některým se opravdu těžko vysvětluje že cesta napříč ČR často nyní vede Prahou ( Blanka, j. Spojka).
Ale proč? To není chybějícím okruhem okolo Prahy, ale nedostatečnou sítí vzdálenějších tangenciálních silnic.
Ano. V Praze přibývá 20 tisíc aut ročně.
I přes to, že se prakticky žádné nové silnice v Praze nebo okolí nestaví. Takže tím to nebude.
No jo, jenže ty by přibývaly i kdyby se žádné nové silnice nestavěly.
Takže ne, rozhodně v praze nepřibudou díky tomu, že bude obchvat.
Aspoň už si nevymýšlejte.
Ale přibudou. 😉
Já jsem nikde nepsal, že přibudou „díky obchvatu“. Aspoň už si nevymýšlejte.
a cyklopruhy budou taky ? 😀
Neironicky, jestli u premosteni Vltavy nebude i pesi+cyklo lavka, tak to bude obri fail.
Neironicky, odkud kam po tom ti lidé budou chodit, když ten most bude končit v poli za hřbitovem bláznů 2 kilometry za Bohnicema? Jako na sobotní výlet na kole fajn trasa, ale dává to ekonomický smysl prodražit most o desítky milionů kvůli cyklostezce do pole, po které kromě výletu nikdo nepojede?
Měl být dvoupatrový a propojit cyklostezky dole u Vltavy.
Cyklostezka u Vltavy je v nadmořské výšce 175 m, konec mostu na bohnické straně 250 m. Na těch 75 výškových metrů tam bude co, výtah?
Vzhledem k tomu, že ještě ani není projekt, je zbytečné o nějakém prodražení spekulovat. Prostě se tak může navrhnout.
Jinak cyklopropojení dává smysl právě proto, že překlene dva břehy s velkým výškovým rozdílem.
No tak minimálně se nějak cyklisté budou muset dostat na ten most, když hned následně pokračuje do tunelu/sjezdu. Takže zadarmo to nebude. Spojení hřebenů je validní argument. Ale stále si nejsem jistý, kolik lidí to bude využívat, když zejména na východním konci nic není? Bude to jedna z nejvytíženějších dálnic v ČR, pokud to bude v úrovni vozovky, tak to není místo, které by člověk cíleně vyhledával. Pokud bude mít cyklo/pěší část vlastní úroveň, bude se tam scházet v lepším případě mládež a chlastat (a padat z mostu), v horším případě sprejeři, feťáci a bezdomovci. Já tam nevidím důvod, proč… Číst vice »
Děje se tohle na jižní části Pražského okruhu? Tam přemostění Vltavy s cyklolávkou už je.
Tohle staví ŘSD ne? Cyklostezky a pěší chodníky ať si postaví město/kraj. Postavit cyklo/lávku v rámci dálničního mostu asi problém nebude, ale komunikace k tomu mostu pro tuto skupinu uživatelů jistě ŘSD stavět nebude.
Tipuju, že se strhne ještě velká bitva o zavření sjezdu t PO v Suchdole. A asi i o ten u Horoměřic.
U Jenerálky a ze severu v Dejvicích to ráno kolabuje už teď a když se přidá PO jak objezd Evropské… Myslím, že fakt dojde na ty světelné závory, Dejvice tohle nemá šanci probrat.
Navázná dopravní opatření jsou jistá, je to poučení z Blanky.
Pokud to tama bude stát, proč by se tam nějaké větší procento řidičů mělo tlačit? Nevím, leda snad že by to stálo „všude“ a tama to aspoň bylo kratší?
Protože PO z toho vytvoří validní objizdnou trasu.
To má souvislost s neustálým „utahováním šroubů“ na Evropské. Čím dál tím větší provoz je přes Prahu – Nebušice (jezdí tady půl Kladna a Ústeckého kraje) a žádný pruh pro busy tu není. Od poslední úpravy minulý týden auta opět přibyla. MHD nemá cenu jezdit, stojí úplně stejně. Takže další auta od Horoměřic si moc nedovedu představit.
Kde bude ten zmiňovaný tunel Horoměřice? (V přiložené mapce u Horoměřic žádný tunel nevidím 🙁 Není ta mapka z nějaké starší verze podkladů?
Jo tak už to vidím v letáku na který je odkaz níže v diskusi je tunel kreslený východně od Horoměřic. Ale prosím autory článku aby aktualizovali mapku, ta mapka co je teď přiložená k článku neodráží aktuální stav a je to pro čtenáře hodně matoucí!
proc v tunelu, dyt je tam rovina
tak zástavbou se dálnice v současnosti vede většinou docela blbě
a od vltavy na východ se taky tak uplne o rovine mluvit nedá.
Protože v té rovině žijou NIMBY.
Protože v té rovině žijí lidé, pro které trvalá hluková zátěž a zvýšená prašnost není úplně dobrá.
Lidé kteří se za posledních 30-40 let stěhovali do Suchdola a Horoušek měli mít naprosto jasno, proč tam ta proluka je. Ze je to rezerva pro okruh. Když si postavili domy na dohled letiště , taky počítali s hlukem letadel. Tak je fakt nechápu. Jak to jiná města udělala, ze mají okruhy ? Pariz , Toulouse.
No nevím jak blízko moc bydlíte u dálnice, i vy byste byl NIMBY, stane se jím každý kdo zjistí, že se jej tranzitní doprava začne týkat „na tělo“ a ne jen jako uživatele dálnice.
Takže zahloubit to v zástavbě je jediné rozumné řešení (když to nevede s dostatečným odstupem mimo).
Je tam rozhodně pahorkatina.
Já tedy žil teď 10 let v domnění že má být hotovo v roce 2028 jak nám politici tvrdili s D0. Co se zase stalo že teď platí rok 2033? To je proboha dalších 9 let. Doteď se léta stálo.
Tak pro mínuskáře: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/rsd-pozadalo-o-posudek-eia-pro-sever-prazskeho-okruhu-hotovy/r~3a9b9f18e07411e984260cc47ab5f122/ 2028-2029
Je to pět let starý článek. To jste tomu doteď věřil? Nevšiml jste si, že se ani ten úsek 511 ještě pořádně nezačal stavět, jak tam optimisticky odhadovali na rok 2020?
Takže ironie to byla hezká, ale na to teď není čas.
Jasne, ja jsem taky ted 20 let zil v tom ze v OH 2024 budou v Praze – a nejednou sok – mela to nejaka Pariz!
Nevím jak ostatní mínuskáři, ale za mně – tyhle komenty už začínají být nudné. První byl ještě jakžtakž vtipný…
To nebyl vtip. Nechodím sem každý den a na idnesu a novinkách jsem se to nečetl.
Suchdolští si chtěli ještě pár let užít ty každodenní kolony 🤠
Vážně mezi D8 a D6? Snad D7…
Opraveno, díky 👍🏻
Jestli pak se zase ušetřilo a ty tunely mají jen 2+2 pruhy?
Všechny zbývající úseku Pražského okruhu, které se teprve budou stavět jsou už rovnou 3+3.
A ty oba existující mají aspoň 3+2 pruhy.
Po změně trasování okruhu k Modleticím vychází většina dopravy severem. Proto se sever od té doby v roceaasi na 2000 projektuje na 3+3 a jih jen 2+2.
Situace na úseku D5-K Barrandovu je kritická protože není sever a není Radlická radiala. Radiala možná nikdy nebude, proto se připravuje rozšíření na 3+3, jinak by nebylo v budoucnu potřeba.
Jaký je na dálnici REÁLNÝ přínos 3+3 oproti 2+2?
Pruhy na dálnici separují rychlou a pomalou dopravu v zájmu plynulosti, přičemž ta pomalá jsou z principu kamiony, autobusy atp. Pak jsou ještě lokálně stoupací pruhy, protože část té pomalé dopravy ještě víc zpomalí.
Potud ok. Ale co přesně řeší třetí pruh, když i tak existuje povinnost držet se vpravo? Že se případná zácpa rozloží víc do šířky, aby pak všichni zmatkovali na konci, protože neumí zipovat?
To je velmi málo sofistikovaný trolling.
Někteří věří, že čím víc pruhů tím bude místo průjezdnější a ne že se tam objeví více aut, které ty pruhy využijí.
Smutné je, když začně provoz na silnici vysvětlovat (resp. se o to snažit) někdo, kdo nejspíš ani nemá řidičák.
Ještě daleko smutnější je ten okamžik, kdy o něm začne rozhodovat.
V podstate jde o ten jeden pruh, pruh pro matky v Octavií , Dacie Logan a tak . Vlevo zas výjimeční lidé až nadlidé s auty BMW a Audi, sem tam nějaký Superb. A vpravo jenom kamiony a blbci co poslouchají pravidlo o jízdě vpravo.
Já se svou Fabií jezdím vlevo. Měl bych s tím přestat? Necítím se jako nadčlověk, jen chci většinou jet reálných 130 km/h a ne 120 podle tachometru…
Tunel Horoměřice je co? Na ,mapě to není, tady o něm čtu poprvé.
V letáku ŘSD je. Viz https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/506/infoletak_d0-518-ruzyne-suchdol.pdf
Díky
Neuvěřitelný. Tleskám. Radek Mátl je to nejlepší, co tuhle republiku v posledních 15 letech potkalo. Jen tak dál.
Souhlas, ale kompletní D0 je v tomhle nimbystánu velké sousto i na něj :–/
Taky čumím a smekám, nevěřil jsem že se toho dožiju
Konečně snad bude možné zkolaudovat Blanku.
A letištní dráhy nebo vysokorychlostní železnice by neuměl?
Tak je na ŘSD..
Možná kdyby začal dělat ministra dopravy…
Jen to ne, to co dela, dela dobre, a saska pro media at delaji jini.
Kupka zakáže výstavbu lanovky Podbaba – Bohnice pro zásadní narušení krajinného rázu, ale most se šesti pruhy v podobném místě nevadí…
A pak že se EIA nedá politicky ohnout
Kupka si zařídí i tunel u sebe za domem za 6 miliard…
Nebojte, ta VRT (pokud to vůbec bude VRT) půjde nakonec jinudy.
Tohle jen dobře komedie: https://zdopravy.cz/lanovka-je-nejekologictejsi-druh-dopravy-v-krajine-ani-neni-videt-zamitnuti-eia-ohrozuje-i-dalsi-stavby-rika-scheinherr-195073/
Kupka snad něco podnikal ohledně toho (šíleného) plánu na trojskou lanovku? Tam to skončilo podstatně dříve.
Ten „jeho“ tunel je ale už samozřejmě úplně jiná pohádka…
O tom jak jako „prostý zastupitel“ obce Líbeznice bydlící 100 metrů od VRT samozřejmě SŽ vůbec neúkoloval…
Ale jako ministr dopravy může vedení SŽ na minutu vyhodit…
Myslíte tuhle neuvěřitelnou báchorku?
Možná jsem se špatně vyjádřil, zkusím to napravit:
– se „shozením“ lanovky neměl Kupka nic společného (úvodní teze vlákna)
– „jeho“ tunel je čuňárna, vůbec to neobhajuji, naopak.
Je to takto lepší?
Trošku mimo, Maruško. Tohle je článek o PO. Njděte si článek o VRT a tam mu to natřete. A ještě mi vysvětlete, co má společného s EIA k lanovce. Nebo jste jen obyčejný prudil? Díky
Doporučoval bych si nejprve nastudovat, jak funguje proces EIA a kdo vydal rozhodnutí v případě lanovky.
Myšleno architekt Kupka, který vydal posudek k lanovce ohledně zásadního ovlivnění krajinného rázu…Ten pak byl použit k vydání záporného stanoviska EIA
Jsem měl dojem, že nejpodstatněji vystoupil za architekty pan arch. Drdácký, takto mistostarosta Tróje , která předložila 6 stránek připomínek proč ne…
Vyjímečně něco úředníci ohnuli úplně správně.
Jakkoli lanovku nepovažuji za dobré rozhodnutí, s ohýbáním zákonů kvůli jejímu zamítnutí nesouhlasím.
Kupka je nejlepší ministr dopravy za posledních 20 let.Ti predtim ,snad kromě Ťoka byli naprosto neschopní.Nejhorsi byl biministr SONY Havlíček.
Nejhorší byl Bárta, který všechny stavby zastavil a pak to roky trvalo, než se znovu rozběhly. Kupka je asi nejlepší, protože jednooký je mezi slepými vždy králem.
Tak tento fakt sám o sobě dokazuje, že EIA je naprosto zbytečná procedura sloužící pouze pro posvěcení politických rozhodnutí. Nepovolit tichou lanovku kvůli údajnému narušení krajinného rázu a pak o pár metrů dál povolit obří betonový most, to nedává absolutně žádný smysl.
To není pár metrů, to je 3km a 3 zákruty řeky.
„Pár metrů“ je v tomto případě jen jiné vyjádření pojmu „nedaleko“, nikoli přesné označení vzdálenosti. A navíc, lanovka měla stát v území podstatně více zastavěném, než je Drahaň, takže o to absurdnější jsou ta rozhodnutí.
To se vám ještě nezmínili, že lanovka byla jen dočasná stavba, než tam postaví most a tunel pro tramvaj. To bude teprve narušení krajinného rázu. Ale předpokládám, že budou politické tlaky na povolení stavby, když tam na to padne mnoho betonu
Proto jsem psal i o těch zákrutech. Normálně by 3 km bylo „na dohled“, ale tady ne, je to úplně jiná lokalita.
Celkově máte v těch místech hokej, to místo kde má most stát se nejmenuje Drahaň, ale Zámky, přes Drahaňské údolí je to jiný most.
Samozřejmě každá taková stavba mění krajinný ráz. Pak je potřeba řešit, jestli užitečnost stavby to narušení krajinného rázu ospravedlňuje či ne. Za mě je u okruhu ten poměr mnohem příznivější než u lanovky – ale stejně myslím, že na tomhle zamítnuta být neměla.
Zpáva čtyřicetiletí, volejme hosana a radujme se 🙂
Tak, teď už jen ještě do konce desetiletí rozjet v komerčním měřítku tu nukleární fúzi – a svět bude konečně zase v pořádku.
Realisticky: snad to ještě zažiju alespoň ve výstavbě… vidím totiž nejenom město veliké, ale ještě tuny obstrukcí.
Kdyby se podařilo takhle rychle ovládnout fúzi, tak bych snad začal věřit, že se dožiju Warpu🙂
Mě docela překvapuje délka mostu přes Drahanské údolí. Pokud z obou stran budou tunely, tak bych čekal most cca takhle: https://mapy.cz/s/ledozudoka On je ale víc jak dvounásobný, tj. přes půl kilometru. K tomu je nějaký specifický důvod, co není na první pohled zřejmý?
Na první pohled trasa vede skrz přírodní park.
Politici a s nimi i média sice pořád dokola mluví o „palčivě chybějící“ části okruhu, ale ve skutečnosti jde o jeho nejméně potřebnou část.
Jasný. Další most v Kralupech ale není důležitý.
Co to melete , chybějí 3 části, nepočítám ten co se ještě ani nestaví místo jižní spojky. Příjezd ze Zdib po D8 denně kolabuje, narvaná kbelská, věčně stojící atd. Fakt není potřeba, proberte se ,,,
Tisíc připomínek ke čtyřem kilometrům, u nás do toho může kecat opravdu každej jouda…
To je ještě v pořádku. Připomínky jsou přijatelné a do demokracie patří. Problém je, když má někdo možnost to celé zablokovat nebo kdyby byla povinnost všem připomínkám vyhovět (za nereálně ceny). To se však postupně zlepšuje a v poslední době se projekty posouvají.
Proč by měl vůbec někdo diskutovat (před úřady a soudy) když se ho to netýká. Ať si diskutuje v hospodě.
I diskutovat zde může každý jouda. Jde o úseky o délce 15 km.
Díky za komentář moc mě pobavil 🙂
Jenomže zdejší joudové svými moudrostmi dlouhodobě neblokují liniové stavby…
Je pravda, že s touto stravbou dojde k trvalému odstranění trolejbusových drátů mezi Kundratkou a Palmovkou, protože ŘSD si je na komunikacích tohoto typu nepřeje a odmítá o tom diskutovat?
To by se možná týkalo „malého“ vnitřního městského okruhu, tady se jedná o velký vnější okruh, hodně od Palmovky vzdálený
Osobně si myslím, že tato komunikace patří TSK a ne ŘSD.
Co je „tohoto typu“? Třeba na I/37 v Pardubicích po zásadní modernizaci trolejbus jezdí… a jinak, do městského okruhu nemá ŘSD co mluvit.
I/43 Tomkovo náměstí – Karlova už se natahují troleje
Co s tím má společného ŘSD?