Autobusy Automobilový průmysl

První dopravce v zemi začne cestujícím měřit teplotu, MHD v Mladé Boleslavi bude jen pro zaměstnance Škody Auto

Autobusy Iveco Urbanway v Mladé Boleslavi. Foto: Dopravní podnik Mladá Boleslav
Autobusy Iveco Urbanway v Mladé Boleslavi. Foto: Dopravní podnik Mladá Boleslav

Dopravní podnik Mladá Boleslav po více než měsíci částečně obnoví svůj provoz. Zatím ale jen pro zaměstnance Škody Auto. Dopravce bude prvním v zemi, který před nástupem do autobusu bude kontrolovat, zda nemají teplotu.

Spuštění provozu souvisí s obnovením výroby v největší firmě v České republice. Po pěti týdnech automobilka začíná zatím s dvousměnným provozem. Autobusy budou fungovat jako veřejný svoz pro zaměstnance Škoda Auto pro dopravu na a ze směny. Autobusy budou navážet čtyřikrát denně na všechny směny a zpět, a to z jednadvaceti míst v okolí Mladé Boleslavi a příměstských částech. Dopravní podnik to oznámil na svých stránkách. Běžné linky pro všechny cestující zůstávají dál mimo provoz.

Cestující nečeká úplně přímá cesta k automobilce: autobusy z příměstských částí budou zaměstnance svážet na sedmi přestupních stanic, takzvané koridory. Ty budou rozmístěny na různých místech v Mladé Boleslavi, na nich mohou nastoupit jízdu i další zaměstnanci automobilky. Konečné budou u Bondy centra, Česany, Škoda Parts Centra a v Zalužanech u 13. brány. „Cestující se prokáží se zaměstnaneckou kartou, bude jim bezkontaktně změřena teplota a před nástupem do autobusu provedena dezinfekce rukou,“ popisuje dopravní podnik samotný proces.

Linky jsou naplánované tak, aby se zaměstnanci Škoda Auto, kteří bydlí v příměstských částech nebo v obcích, které obsluhuje městská autobusová doprava, dostali včas do práce (tedy na směny v 6.00, 14.00, 18.00 a 22.00). Jednotlivé spoje počítají s rezervou, aby lidé stihli včas dojít do zaměstnání.

Automobilka přijala více než 80 konkrétních opatření proti šíření koronaviru a slibuje maximální ochranu zaměstnanců. Katalog opatření mimo jiné předepisuje i povinnost nasadit si nejpozději při vstupu do areálu závodu roušku a během pracovní doby ji nesundávat. Roušku zaměstnancům poskytne firma. Každé směně bude přidělen čas navíc na čištění nářadí, telefonů, klávesnic, materiálů a povrchů. Mimo to budou všechny oblasti podléhat časté celkové dezinfekci. Pro zaměstnance ve výrobě se mimo jiné plánuje vytvoření menších týmů, které by měly pracovat ve stálém složení. Briefingy při střídání směn mají být stručné. Zaměstnanci také nebudou čerpat přestávky současně, nýbrž postupně, aby se minimalizoval přímý kontakt a tím i riziko nákazy.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Ona ta Boleslav je specifická, manažeři a koordinátori buď bydlí na Bradlci, nebo dojíždí z Lbc, Pha, plno ubytoven, historické centrum je mrtvé /pominu Romy osvěžující se na náměstí ve fontáně/. V novém bazénu si nezaplavete – 6 drah 25 m, z toho 4 dráhy zadané pro trénink,prostě není to místo k pěknému bydlení a zivotu.Mestka policie je podla, řeší parkovací lístečky za sklem, místo aby něco udělala se situaci u Kauflandu … Člověk tam pěkně vydělá, ale nejlépe po práci rychle pryč …

Novotny

Trochu diskriminace. Co obcane a navstevnici mesta. To maji chodit pesky?

Roce deep

Bolka je město aut, autobusem jezdí jen důchodci, gastarbajtri a děti. A děti teď do škol nejezdí a důchodci mají sedět doma.

Dena

A co děti které nosí mama do skolky a jdou sami?

V.N.

A to si vemte, že někteří lidé to mají do práce i 6 km. Takže jít ráno 6 km do práce, poté bouchat celý den u mašiny a poté 6 km zase domů…

Vnější pozorovatel

Když jsou teď v kurzu lidská práva, není tohle už trochu v rozporu s lidskou důstojnosti?

Pavel

naprostý souhlas – tohle je přes čáru – jenže jak zdůvodnit proč se škodovky dál nebudou vyrábět ve stávajícím módu …

Petr Novotný

A pro ostatní obyvatele města platící daně to je nefér. Ti ať chodí dvojkou/pěšky/. A nebo Škodovka bude městu proplácet veškeré náklady na svoz?

Petr

Četli jste někdo komentáře primátora Nwelatiho na Facebooku? Doporučuju, je to k smíchu i k pláči zároveň. Z jeho příspěvků nabydete dojmu, že každým vozem MHD jezdí smečka nakažených opic, která skáče z cestujícího na cestujícího a prská jim do obličeje.
Jinak neustále argumentuje přecpanými autobusy – ony by třeba nebyly přecpané, kdyby jim město samo nějakou dobu zpátky brutálně nezkrouhlo intervaly.

robert

Ona ta MHD je stejně bídná i tak. Děčín je stejně velký a přitom má MHD daleko lepší.

Pavel

To v Boleslavi nikdy nešlo – nechápu ten neviditelný vzorec… V Boleslavi je také docela velký terminál veřejné dopravy v Bondy centru, ale stále se „to“ jmenuje autobusové stanoviště – fakt proviční díra …

ABC

další z jeho perel byl návrh závádět prohibici, aby se dělníci bez práce na ubytovnách neopíjeli….

Jiří Kocurek

Náhodou, to je skvělý nápad jak zatočit s nezaměstaností. Dělníci bez práce by našli zaměstnání jako pašeráci alkoholu.

ABC

No leda kdyby to bylo někde u hranic 🙂

Vnější pozorovatel

Škoda takového talentu na komunální urovni 😀

Kubrt

Táhne své čtvrté primátorske období, takže navzdory „perlam“ jsou s ním boleslavane zjevně spokojeni. Vyslali ho i do senátu.

ABC

tak to jsou v Řeporyjích spokojeni zřejmě taky

Erik

Musel jsem se podívat za kterou stranu. ODS. No to hovoří samo za sebe. Už se těm nápadům v MHD nedivím. Tato strana považuje MHD jako zbytečnou. Jo kdyby byla pro živnostníky, je to jiná. Z posledních slov kohokoliv z jejich strany, není slyšet nic jiného. Že by mysleli na běžné lidi, to raději ne.

navratp

Ažívnostníci nejsou běžní lidé?

V.F.

Raduan Nwelati je taková zvláštní postavička. Dle našich společných známých, kteří jej dlouhodobě znají byl před vstupem do politiky celkem normálním člověkem. Ale politika jej prý totálně semlela. V boleslavských podnikatelských kruzích (které nejsou napojeny na městské penězovody) nemá dobrou pověst. Co se týká jeho hodnocení jako politika , je to takový člověk bez žádných zásad. Respektive proto, aby se udržel u koryta je ochoten udělat všechno na světě. A tak jako senátor za ODS bojuje za konzervativní hodnoty, aby se pro změnu v rámci komunální politiky choval jako typický levičák.. Díky němu je pro mne, jako pravicového voliče ODS… Číst vice »

xyz

„Preventivní“ úplné zastavení provozu MHD považuji za čirý alibismus. Naštěstí jen menší část měst to řešila takto razantně.

Mimochodem, která všechna města k tomu všemu přistoupila? Kromě Mladé Boleslavi vím o Havlíčkově Brodu (který mezitím již provoz obnovil).
Ještě nějaké další město?

kubisek

Litoměřice třeba

V.N.

Jenže ty Litoměřice s MB moc srovnávat nelze. Litoměřice jsou cca poloviční oblast. Boleslav je o průmyslových zónách daleko za městem atd..

Martin Novak

No tak samozřejmě to zase taková tragédie není. Po Mladé Boleslavi a okolí se dá používat PID popřípadě i nezaintegrované bus linky objednávané středočeským krajem. Úplně bez vhd to tam není. Kdo nechce jít pěšky, nebo autem může také třeba na kole. Čímž neříkám, že s krokem města odpískat mhd souhlasím, ale lidé ještě nějaké možnosti krom auta mají.

V.N.

Jízdní řády ostatní veřejné dopravy nejsou nastaveny na začátky pracovní doby ve firmách za městem. Toto právě řeší MHD , která chybí…. A ve 22:00 se dostávat z Bezděčína do města… máte smůlu…

Martin Novak

Pak by se toho měl chopit stejně jako na balkáně nějaký schopný šofér s mikrobusem :).

V.F.

A proč by to dělal ? Také byste poradil někomu, komu smrdí přetékající dlouho nevyvezená popelnice před domem , aby si ji odvezl do sběrného dvora sám ? To je přeci veřejná služba. Stejně jako MHD…

Martin Novak

Dělal by to ze stejného důvodu jako to dělají na balkáně, aby nakrmil svojí rodinu…pan starosta se zřejmě inspiruje v zemi svého původu, ale budeme doufat, že tak daleko to v Mladé Boleslavi nezajde :).

kubisek

Dotaz zněl, která města dočasně zrušila MHD.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO