pruvodce

První Airbus A220 v barvách ČSA dorazí v listopadu, ponese registraci OK-EYA

A220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: AirbusA220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: Airbus

Skupina Smartwings převezme postupně celkem čtyři A220.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal82

Rozumím tomu dobře, že letadlo přiletí v listopadu a neví se kde pro něj bude práce? Nebo jen nezveřejnili , že pujde ven na pronájem.

Air Traveller

Ne, rozumíte tomu špatně.

Letadla se nekupujou jako balíky papírů – každý den, kdy to letadlo bude stát případně na zemi bez užitku, je obrovským zásekem do kasičky.

Už dávno ví, kam půjde, jenom se jim to nechce vytrubovat – proč taky 🙂

Vít

Protože by si to cestující, kteří by za to zaplatili, mohli koupit? 🙃 Nebo si jen spočítali, že bude levnější tím zaletět pro CK xx než 737 🙃

Air Traveller

Asi vám nerozumím .. Cestující si kupují letadla?

Ne, podle všech (ne)zaručených zpráv ta letadla budou pronajata do zahraničí.

Michal

Tolik let to šlo. Muži z brandaku se koukají z leteckého nebe. Je mi smutno.

Jan

Snaha přesvědčit sami sebe že ta značka stále ještě není mrtvá je zjevná…

Y.K.

To jako myslíte, že ty letadla objednali minulý týden? Čeká se na ně roky.

avijan

To přece ale nemá žádný vliv na to, v jakém „módu“ má ČSA v tom poněkud nepřehledném postavení fungovat. Obrat „Z Českých aerolinií se stane zastřešující společnost skupiny s majoritním podílem ve Smartwings“ se jeví jako poněkud úsměvný:::

Y.K.

Já nevím, mě někdy připadá že lidi uraženě řeší blbosti. Pro aerolinku je důležité jestli prodá letenky, co si myslí „šotouši“ je úplně jedno. Ano, původní ČSA už to nikdy nebudou. Nebyly by ani tak, směřovaly k záhubě, takže co si z toho Smartwings udělají to budou mít.

Avoda

Vy musíte být zaměstnanec nebo přímo napojený na QS.
Jinak ty lži prostě není možné vysvětlit.

Jana

Co je v prispevku za lzi?

Avoda

1. Ty „blbosti“, nebo „co si myslí šotouši“, se nazývá Corporate identity.
Kterážto slova v QS nikdy neslyšeli a jestli slyšeli, tak nepochopili jejich význam. Firemní styl má Coca Cola, Pepsi Cola i Kofola; má ji Delta, Emirates i Lufthansa. Měly ho i ČSA.
Smartwings nikoliv.

2. Stále opakovaná mantra zaměstnanců QS o tom, že ČSA před převzetím Šimáněm „směřovaly k záhubě“, je ničím nepodložená lež.
Která má pouze odvést pozornost od faktu, že k té záhubě je jednoznačně přivedl jen a pouze Šimáně.
ČSA neskončily díky Tvrdíkovi, Korejcům nebo Covidu, ale jen a pouze z rozhodnutí Šimáněho.

Air Traveller

1. Na corporate identity letadla nelítaj. ČSA corporate měly a skončily v záhubě (nikoli vinou QS).

QS sice corporate identity nemá, ale funguje a ekonomické výsledky má podstatně lepší, než ČSA

2. To, že ČSA směrovaly k záhubě, je nezpochybnitelný fakt. Kdyby si je Šimáně nekoupil jako hračku, tak by přestaly existovat v roce 2018.

Y.K.

Nevím jak jste na takovou hloupost přišel, ale je to přesně ta uražená ješitnost o které jsem psal. Kdo nenadává s náma, je proti nám nebo zaměstnanec Smartwings.

Je to můj názor, žádné lži, jestli se vám nelíbí, můžete s tím jít na lampárnu. K ČSA mám zhruba stejně neutrální nebo chladný vztah jako Smartwings, nemám důvod ani do jedněch koapt ani jedny obdivovat, prostě sleduju co dělají.

Jestli vás uráží že ČSA směřovaly k záhubě, tak to byste si měl podrobněji prostudovat jejich porevoluční historii včetně covidového bankrotu.

Vaclav

obávám se, že budou obratem pronajaty i s posádkami, takový model podnikání prosazuje smartwings

Rn42

A na rozdíl od ČSA jsou schopni existovat v zisku.

D1

Jako teda nechci nic říkat, ale než se na konci roku 2018 QS začali hrabat v ČSA, tak v zisku byly.

Y.K.

Pravda, poprvé po více než dekádě obřích ztrát a rozprodávání majetku. A v roce 2019 udeřil covid, ideální období na srovnávání.

Air Traveller

To je malinko zkreslený pohled 🙂 čsa byly v provozním zisku od roku 2015 až do covidu.

Pravda, ten zisk nebyl nijak dramatický (v kontextu aerolinky spíš taková trošku větší černá nula), ale byl.

Y.K.

Ok, tak po tři roky po rozprodání celé své existence. 🙂 Zase tak detailní čísla v hlavě nenosím, to se omlouvám.

Rn42

ČSA dosáhli provozního zisku poprvé snad od vstupu do EU až poté, co je QS osekali na kost. Nepomohl Osinek, Korejci ani Aeroholding.

Air Traveller

Ja už fakt nemůžu – tyhle blbosti se prosim vás někde učí?

S kladným provozním ziskem končily ČSA nepřetržitě od roku 2015 až do roku 2019

Smartwings získal majoritu v ČSA na jaře 2018.

Erik

OK-END 😁

KrizeVychodniSpolecnosti

NOT-OK 😀

Jarmil

No jaký to terno jít litat pro QS s A220. Podmínky bídný a typovka skoro k ničemu.

Tomáš

Pro spoustu kluků, co u ČSA létalo dříve, nyní možnost vrátit se k létání. Pro spoustu, co létání mají rádi a mají možnost mít bázi doma v PRG, to terno být může.

Hasler

Do letectví moc nevidím, tak se zeptám. Je báze v PRG výhodná i ve chvíli kdy jde letadlo na wetlease někam jinam?

Jako příklad dejme, že wetlease bude třeba pro AirBaltic. Jak moc to ovlivní život člověka, co má smlouvu o SW a bázi v PRG? Díky 🙂

Rn42

No minimálně to, že máš nějaký definovaný turnus, firemní bydlení nebo hotel, a nemusíš to řešit navíc je výhoda.

Y.K.

Wet lease je pro posádky určitě „vyhoštění“ na pár měsíců do zahraničí, ale pořád je to ohraničené období, jinak mají bázi doma. Pokud jdou lidi létat někam na Arabský poloostrov nebo do Asie, tak se domů podívají jen svátečně za cenu toho že stráví spoustu hodin cenného volna v letadle. Což není život pro každého, zejména má-li rodinu, peníze nepeníze.

Ondra

Skoro k ničemu ? Jsou aerolinky, které na 220 stavějí celou flotilu.

Vaclav

to ano, ale v barvách ČSA už to nemá cenu.

Y.K.

proč by to nemělo cenu? Jako že s nimi lidi nepoletí bez původních benefitů beru, ale dělat z toho sakum prdum ztracený byznys mi přijde přehnané.