První Airbus A220 v barvách ČSA dorazí v listopadu, ponese registraci OK-EYA

A220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: AirbusA220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: Airbus

Skupina Smartwings převezme postupně celkem čtyři A220.

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Není to zrada vůči firmě Boeing a USA?
Komedie se značkou ČAS.
Jak z tradiční zavedené značky udělat snadno a rychle nesvéprávnou organizaci za pomoci úplatných „ borců “ z místních domorodců.
Ale to není jen problém ČSA…

Rn42

Jestli někdo někdy zradil firmu Boeing, tak to bylo její vlastní vedení.

Ondra

Avrhuji ho pokrtt jménem ,,Pičín“!

TS73

No ja jsem spis zvedav, jak zavadeni noveho typu SW zvladne..protoze svete div se, je to preci jen premiera.Takze predstava ze to treti den bude v Kanade na ACMI mi neprijde uplne realna. Tedy pokud vubec sezenou nekoho kdo za to bude vpredu tahat. Mozna to nekdo z 737 dostane befelem.

David

Tak rychle asi ne, ale typovky jiz bezi, tak proc bz to mel byt problem?

TS73

No pokud s letadlem, ktere prijde za mesic, maji letat z leve zidle komercne lidi co jsou ted na typovce, trosku problem v tom spatruju:). Ale myslel jsem to spis na cely fleet az budou letadla vsechna – odhaduju to na 16 az 20 posadek. Bude je SW na jare mit?

Rn42

V Rize je lidí dost.

Y.K.

Já jsem fakt překvapen kolika lidem tady rupla cévka z toho, že ty A220 opravdu budou a k tomu že budou provozovány pod kóem QS (což je snad už dávno jasné, nic nového). A kolik jedu se musí nalít, což mi dost uniká proč. Protože: a) cestující si mohou dělat co chtějí a nemusí létat s ČSA pod kódem QS. Existuje sposta jiných spojení. b) majitel si může dělat co chce, je to jeho firma. Jeho povinnost a zájem je vést firmu k pozitivním finančním výsledkům a ne uspokojovat nostalgiky, historické aspekty jsou pro muzeální badatele (kteří to financovat nemusí).… Číst vice »

Air Traveller

i kdyby si QS poridil 6x A380 a lital s nima dalkovky do celyho sveta, tak by tady dostal cocku, co si ro dovoluje 🙂

je to 1:1 k jakekoli diskusi pod clanky na tema skodovka na mainstreamovych mediich

uspech se neodpousti.

David

🤗 to se ale nikdy nestane i kdyby SW chtel, jini by ho nepustili. Ja jim fandim, podle me se dost zlepsily… a delaji vse pro zisk. Souhlasim s YK

Petr Stück

Ty barvy budou jenom samolepky. Udělá se photo op u dodávky letadla, pak se to jednoduše strhne a letadlo pojede na ACMI do Kanady.

To zajistí spokojenost majitele i šoto.

Miloš

Ono by bylo asi nejlepší kdyby nesla ta letadla rovnou i označení Smartwings.
Taková smutná komedie s ČSA …
A co pan Tvrdík, Kraus a jim podobní, sledují jak pomohli ČR a hlavně ČSA???
Proč najednou Airbus?
Nebude se pochybný dodavatel Boeing zlobit, že se nenakupovalo v USA?
To ještě neví, že se uvažuje i o letounech A321 neo…

Y.K.

To je snad jedno ne? Asi mají nějaký záměr s tou značkou.
Airbus u ČSA najednou? A220 byly vplánech už mnoho, mnoho let.
Boeingu do toho nic není, ten může být rád, když si někdo objedná Max.
Kdo neví a kdo je „se“ ohledně podivné věty A321neo.

Rn42

Pán Miloš pořád asi žije v 90kách, těší se ze zbrusu nových 500vek, sní o NGčku a zlobí se že je A310 místo 767, vždyť to nedoletí ani do Chicaga.

mil

Nooo předpokladám, že pointa celého „nákupu“ je v tom, že ČSA ješte před pádem rozjela transakci včetně zálohových plateb(a tuším, že původně to měl být čistokrevný Airbus) a postupným oddalováním redukováním atd. se to dostalo do stavu – teď si vemte alespon ty A220 nebo vám propadnou zálohy…. (ale i k tomu rozhodnutí muselo dojít již před nějakým tím rokem…) jen se tím asi zatím nikdo moc nechlubil(nebo tomu nevěřil).

Y.K.

Ne, to není pravda.

Původně ČSA opravdu měly objednávku na A321 a A220, ale spoustě lidí tady jaksi uniká perioda bankrotu ČSA a ten kontrakt byl v době insolvence zrušen (https://zdopravy.cz/csa-zrusily-objednavku-na-nova-letadla-airbus-a321xlr-a-a220-88501/), logicky, když neměli ani floka a jen nezaplatitelné dluhy. Airbus dokonce dal do konkurzní podstaty celou hodnotu A220, ale to se snad podařilo negovat.

Toto je nový kontrakt, nejde o přímý nákup, ten je asi nereálný u nedávného bankrotáře (získat bankovní půjčku), je to leasing a opět to bylo i tady na webu. https://zdopravy.cz/csa-si-pronajmou-ctyri-a220-300-v-provozu-budou-od-pristiho-roku-163372/
https://zdopravy.cz/a220-pro-csa-maji-zpozdeni-prvni-dorazi-az-pristi-rok-179531/

Fakt nechápu proč lidi spekulují pohádky když jsou informace dostupné.

Miloš

Lépe je mluvit o konkrétních lidech než o krachující společnosti a co se tím sledovalo…

Y.K.

Napiště něco konkrétního o konkrétních lidech a můžeme se bavit.

Nějak nechápu to „co se tím sledovalo“. Doporučuji si pročíst zákon o insolvenci. Sleduje se tím uspokokojení dluhu. Když si napůjčujete a nemáte na splácení, je to jasné jak facka. To je stejné u lidí i u firem.

Michal82

Rozumím tomu dobře, že letadlo přiletí v listopadu a neví se kde pro něj bude práce? Nebo jen nezveřejnili , že pujde ven na pronájem.

Air Traveller

Ne, rozumíte tomu špatně.

Letadla se nekupujou jako balíky papírů – každý den, kdy to letadlo bude stát případně na zemi bez užitku, je obrovským zásekem do kasičky.

Už dávno ví, kam půjde, jenom se jim to nechce vytrubovat – proč taky 🙂

David

Staci se podivat do efy

Rn42

Do které, jak je známo, se přihlásí každý Čech přes eObčanku

Vít

Protože by si to cestující, kteří by za to zaplatili, mohli koupit? 🙃 Nebo si jen spočítali, že bude levnější tím zaletět pro CK xx než 737 🙃

Air Traveller

Asi vám nerozumím .. Cestující si kupují letadla?

Ne, podle všech (ne)zaručených zpráv ta letadla budou pronajata do zahraničí.

Juraj

Ještě by se Luftansa mohla leknout, že? 🙂

Já celý tento kšeft prostě nechápu. QS dávno na nějakou rozumnou síť destinací rezignovalo, nekoupácké destinace mají všehovšudy tři. Zbytek vyzobala konkurence, nebo se létá s přestupem, ale se síťovým dopravcem.

Co přesně řeší A220 v takto homogenní flotile? Mohou to dál posílat do MAD/CDG/TLV, ale to snížení kapacity. Nemyslím si, že do typicky byznys destinací mají šanci prorazit, QS na toto stejně nehraje.

Ten branding je taky úplně mimo, vlastně budou mít miniflotilu retrojetů. Je to celé divné.

Jana

Co presne nechapete na tom, ze ta letadla poslou nekam dlouhodobe na ACMI kde je zaruceny vydelek s minimalnim rizikem?

Juraj

Ale to samozřejmě jo, ACMI v pohodě udají, ale proč pak ten cirkus s ČSA livery?
Na wetlease by se naopak nejvíc hodilo něco neutrálního, jako má Jettime nebo SmartLynx.

Air Traveller

tahle obsese nepodstatnymi detaily.

vzdyt je uplne jedno, v jakych barvach to lita. air baltic taky dlouhodobe wetleasije a220 swissu (a dalsim aerolinkam lhg) a taky nejsou v barvach swissu.

Jana

Ale ono to nebude mit CSA livery, respektive budou to jen samolepky. Prave z toho duvou aby to snadno mohlo na ACMI

Michal

Tolik let to šlo. Muži z brandaku se koukají z leteckého nebe. Je mi smutno.

Jan

Snaha přesvědčit sami sebe že ta značka stále ještě není mrtvá je zjevná…

Y.K.

To jako myslíte, že ty letadla objednali minulý týden? Čeká se na ně roky.

avijan

To přece ale nemá žádný vliv na to, v jakém „módu“ má ČSA v tom poněkud nepřehledném postavení fungovat. Obrat „Z Českých aerolinií se stane zastřešující společnost skupiny s majoritním podílem ve Smartwings“ se jeví jako poněkud úsměvný:::

Y.K.

Já nevím, mě někdy připadá že lidi uraženě řeší blbosti. Pro aerolinku je důležité jestli prodá letenky, co si myslí „šotouši“ je úplně jedno. Ano, původní ČSA už to nikdy nebudou. Nebyly by ani tak, směřovaly k záhubě, takže co si z toho Smartwings udělají to budou mít.

Avoda

Vy musíte být zaměstnanec nebo přímo napojený na QS.
Jinak ty lži prostě není možné vysvětlit.

Jana

Co je v prispevku za lzi?

Avoda

1. Ty „blbosti“, nebo „co si myslí šotouši“, se nazývá Corporate identity.
Kterážto slova v QS nikdy neslyšeli a jestli slyšeli, tak nepochopili jejich význam. Firemní styl má Coca Cola, Pepsi Cola i Kofola; má ji Delta, Emirates i Lufthansa. Měly ho i ČSA.
Smartwings nikoliv.

2. Stále opakovaná mantra zaměstnanců QS o tom, že ČSA před převzetím Šimáněm „směřovaly k záhubě“, je ničím nepodložená lež.
Která má pouze odvést pozornost od faktu, že k té záhubě je jednoznačně přivedl jen a pouze Šimáně.
ČSA neskončily díky Tvrdíkovi, Korejcům nebo Covidu, ale jen a pouze z rozhodnutí Šimáněho.

Air Traveller

1. Na corporate identity letadla nelítaj. ČSA corporate měly a skončily v záhubě (nikoli vinou QS).

QS sice corporate identity nemá, ale funguje a ekonomické výsledky má podstatně lepší, než ČSA

2. To, že ČSA směrovaly k záhubě, je nezpochybnitelný fakt. Kdyby si je Šimáně nekoupil jako hračku, tak by přestaly existovat v roce 2018.

Y.K.

Nevím jak jste na takovou hloupost přišel, ale je to přesně ta uražená ješitnost o které jsem psal. Kdo nenadává s náma, je proti nám nebo zaměstnanec Smartwings.

Je to můj názor, žádné lži, jestli se vám nelíbí, můžete s tím jít na lampárnu. K ČSA mám zhruba stejně neutrální nebo chladný vztah jako Smartwings, nemám důvod ani do jedněch koapt ani jedny obdivovat, prostě sleduju co dělají.

Jestli vás uráží že ČSA směřovaly k záhubě, tak to byste si měl podrobněji prostudovat jejich porevoluční historii včetně covidového bankrotu.

Vaclav

obávám se, že budou obratem pronajaty i s posádkami, takový model podnikání prosazuje smartwings

Rn42

A na rozdíl od ČSA jsou schopni existovat v zisku.

D1

Jako teda nechci nic říkat, ale než se na konci roku 2018 QS začali hrabat v ČSA, tak v zisku byly.

Y.K.

Pravda, poprvé po více než dekádě obřích ztrát a rozprodávání majetku. A v roce 2019 udeřil covid, ideální období na srovnávání.

Air Traveller

To je malinko zkreslený pohled 🙂 čsa byly v provozním zisku od roku 2015 až do covidu.

Pravda, ten zisk nebyl nijak dramatický (v kontextu aerolinky spíš taková trošku větší černá nula), ale byl.

Y.K.

Ok, tak po tři roky po rozprodání celé své existence. 🙂 Zase tak detailní čísla v hlavě nenosím, to se omlouvám.

Otto

Covidu: 2020

Rn42

ČSA dosáhli provozního zisku poprvé snad od vstupu do EU až poté, co je QS osekali na kost. Nepomohl Osinek, Korejci ani Aeroholding.

Air Traveller

Ja už fakt nemůžu – tyhle blbosti se prosim vás někde učí?

S kladným provozním ziskem končily ČSA nepřetržitě od roku 2015 až do roku 2019

Smartwings získal majoritu v ČSA na jaře 2018.

Vašek

..já zase nemůžu z Tebe.. zase na vycházce?

Otakar

Už jen to, že přecházíte z vykání na tykání, mluví za vše 🙂

Vašek

Lidem, kteří dokáží uznat a vidí i skutečnosti, které se jim nelíbí a nehodí, těm vykám. .. papouškům, kteří opakují blbosti, těm tykám..

Y.K.

Vypište v odrážkách co a v kterém roce Smartwings z původních dcerami nabitých ČSA osekaly na kost a pak se můžeme bavit o tom, kdo tu píše nesmysly.

Že v QS převzali majoritní podíl v roce 2018 je fakt. A že před tím byli krátce v zisku je také fakt. Také je fakt, že v roce 2018 už nebylo co osekávat.

Honza

Pokud si pozorně přečtete výroční správy ČSA i Smartwings , tak to „osekání“ fakticky znamenalo zrušení lukrativních linek a jejich převedení po krátké odmlce na Smartwings, obdobně se chovala mateřská společnost při obnovení v době „kovidu“, kdy letadla ČSA byla na zemi a řadu linek provozovali letadla Smartwings. Za kolik se vnitropodnikově přeúčtovávali poloprázná letadla si umím přestavit. Toto zkreslování skutečnosti , které je tady prezentováno je opravdu smutné.

Miloš

Blábol. Nevíte o hospodaření ČSA vůbec nic…

Erik

OK-END 😁

KrizeVychodniSpolecnosti

NOT-OK 😀

rogo01

Existuje už taková imatrikulace? Nebo ji dokonce dostane jeden z těchto čtyř kousků?

Jarmil

No jaký to terno jít litat pro QS s A220. Podmínky bídný a typovka skoro k ničemu.

Tomáš

Pro spoustu kluků, co u ČSA létalo dříve, nyní možnost vrátit se k létání. Pro spoustu, co létání mají rádi a mají možnost mít bázi doma v PRG, to terno být může.

Hasler

Do letectví moc nevidím, tak se zeptám. Je báze v PRG výhodná i ve chvíli kdy jde letadlo na wetlease někam jinam?

Jako příklad dejme, že wetlease bude třeba pro AirBaltic. Jak moc to ovlivní život člověka, co má smlouvu o SW a bázi v PRG? Díky 🙂

Rn42

No minimálně to, že máš nějaký definovaný turnus, firemní bydlení nebo hotel, a nemusíš to řešit navíc je výhoda.

Y.K.

Wet lease je pro posádky určitě „vyhoštění“ na pár měsíců do zahraničí, ale pořád je to ohraničené období, jinak mají bázi doma. Pokud jdou lidi létat někam na Arabský poloostrov nebo do Asie, tak se domů podívají jen svátečně za cenu toho že stráví spoustu hodin cenného volna v letadle. Což není život pro každého, zejména má-li rodinu, peníze nepeníze.

Ondra

Skoro k ničemu ? Jsou aerolinky, které na 220 stavějí celou flotilu.

Vaclav

to ano, ale v barvách ČSA už to nemá cenu.

Y.K.

proč by to nemělo cenu? Jako že s nimi lidi nepoletí bez původních benefitů beru, ale dělat z toho sakum prdum ztracený byznys mi přijde přehnané.

Martas

Mě odrazuje to, že ČSA pod SW vždy oznámily linku, aby jí pak týden před zahájením zrušily. Takže tam očividně neseděl někdo, kdo si dokázal spočítat poptávku za danou cenu. A shánějte pak týden před odletem jiné letenky…

Y.K.

To beru a naprosto chápu, ale něco jiného je jestli chcete letět a něco jiného jestli má pro aerolinku nový typ cenu. 🙂