Zprávy

První A350 pro Air France. Nahradí superjumba A380 a A340, míří nejprve do Afriky

Airbus A350-900 společnosti Air France. Foto: Airbus
Airbus A350-900 společnosti Air France. Foto: Airbus
Letecká společnost Air France včera v Toulouse převzala první z 28 objednaných letadel Airbus A350-900. Pro dopravce jde o letadlo, na kterém staví obnovu své dálkové flotily.

Letecká společnost Air France včera v Toulouse převzala první z 28 objednaných letadel Airbus A350-900. Pro dopravce jde o letadlo, na kterém staví obnovu své dálkové flotily.

Firma nasadí letadla na dálkové lety zejména přes Atlantic a do Asie, začne ale nejprve na linkách do Afriky. Jako první zamíří 7. října na linku do Abidžanu na Pobřeží Slonoviny a do Bamaka v Mali.

Air France bude létat s A350-900 v konfiguraci pro 324 cestujících (34 v byznysu, 24 premium economy, 266 v ekonomické třídě). Dopravce nakonec koupí o sedm letadel více, než původně plánoval: s nizozemskými KLM se dohodl na výměně objednávky na nová dálková letadla kvůli zjednodušení flotily: Air France převzal objednávku 7 letadel původně pro KLM, ty naopak získají šest dreamlinerů objednaných původně Air France.

„Zjednodušení naší flotily je základem pro budoucnost. Jde o letadlo, s kterým můžeme létat jakoukoliv naši dálkovou trasu včetně Santiaga a Singapuru, našich nejvzdálenějších destinací,“ uvedl šéf Air France – KLM Ben Smith.

Ještě letos má firma převzít další dvě A350-900, další tři do začátku příštího letadla. Jedenáct jich firma převezme v roce 2021, všech 28 bude mít do roku 2025.

Po prvních afrických destinací nasadí A350 na linky do Toronta od 27. října, od 7. prosince do Káhiry a Soulu. Příští rok v létě se objeví na lince do Bangkoku.

Air France pojmenovaly letadlo registrace F-HTYA Toulouse podle města, kde se vyrábí. Novinkou je i návrat motivu mořského koníka na winglety letadel Air France.  A350 nahradí ve flotile Air France nejprve nejstarší letadla A340-300, později nahradí desítku Airbusů A380. Ty mají z flotily Air France zmizet příští rok.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan

Nevíte někdo, zda budou mít rozteč 32 palců jako v 772, nebo jen 31, jak je dnes běžnější? Právě více místa na nohy je plus AF, na druhou stranu je velké mínus let přes CDG 🙁

Jen tak

Je to Air France… takže dobytčák.

Co je s CDG špatně? Přestupuju tam celkem často, a pokud tam člověk nepřebíhá z 2D na 2E/2F (a naopak), ale jenom 2E – 2F, tak je to OK…?

Daniel Novák

Večně stávkující francouzská netáhla…od pilotů po hajzlbáby?
Personál arogantní tak, jak to umí jen Francouzi?
Chaotické značení?
Proč CDG a Air France, když je tu KLM a Schiphol?

Ivan

Složité přestupy, často ztracená zavazadla. Není to jen moje zkušenost, i chlápek z rozvozu mi říkal, že většina bývá z CDG.

Dobytčák? Právě že 772 mají rozteč 32 palců a je to znát, teď jsem dohledal že 359 mají jen 31, ale zas budou širší sedačky, tak uvidíme. 350 jsem ještě neletel, ale kamarád to chválil, prý lepší než 787 (který mi tolik k srdci neprirostl)

Tony

Člověk aby si ty A340, A380 (i když ty budou držet ještě dlouho) užil. Proto jsem si dnes střihl LHR – VIE s Austrian a jejich A321.

Martin V.

Dnes se podařil obzvlášť vtipný překlep: „Ještě letos má firma převzít další dvě A350-900, další tři do začátku příštího letadla.“ To mělo být „do začátku léta“? A opravdu mají nahrazovat i A380? Já jsem četl, že kromě zmíněných A340-300 mají nahradit i nejstarší B777-200ER. Jako náhradu A380 bych čekal spíš B777-300ER, které už mají, a nebo nějaké nové B777X či A350-1000.

MildaIV

Ano mají je nahradit i A380. Samozřejmě ne kus za kus, protože bude nutno zvýšit počet letú.

Martin V.

Ale na to všechno jim 28 kusů A350-900 těžko bude stačit. Teď mají ve flotile 4 A340-300, 25 B777-200ER a 10 A380.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO