cargo

AirBaltic se stal největším provozovatelem letadel A220-300

Airbus A220-300. Foto: airBalticAirbus A220-300. Foto: airBaltic

32 letadel není konec. AirBaltic může od Airbusu převzít až 80 strojů A220-300.

Letecká společnost airBaltic převzala tento týden již 32. Airbus A220-300. Zařazením letounu registrace YL-ABF se stal dopravce jejich největším provozovatelem na světě.

Jde o sedmý letoun, který dopravce zařadil letos do flotily. Překonal tak letos společnost Swiss, která jich má aktuálně 30. Je současně i druhým největším provozovatelem celé modelové řady A220 na světě, první je Delta Air Lines, která má ve flotile aktuálně 50 letadel A220, ale většinu v kratší verzi A220-100. Firma je ale největším provozovatelem A220 v Evropě.

Pro airBaltic je A220 klíčovým modelem, firma se pro něj rozhodla ještě v době, kdy celý výrobní program pro názvem CSeries patřil Bombardieru. AirBaltic byly první aerolinkou, která s těmito letouny začala létat. Firma se postupně rozhodla opustit jiné typy letadel a svoji budoucnost spojit pouze s A220. AirBaltic má objednáno závazně 50 letadel a opci na dalších 30.

Podle statistik airBaltic vypravil s A220 zatím 78 246 letů. Firma si dlouhodobě pochvaluje ekonomiku provozu těchto letadel, která předčila jejich očekávání.

Airbus A220-300. Foto: airBalticAirbus A220-300. Foto: airBalticAirbus A220-300. Foto: airBalticAirbus A220-300. Foto: airBalticAirbus A220-300. Foto: airBalticAirbus A220-300. Foto: airBalticAirbus A220-300. Foto: airBalticAirbus A220-300. Foto: airBalticAirbus A220-300. Foto: airBalticAirbus A220-300. Foto: airBalticNové airbusy A220-300 v barvách airBaltic. Foto: airBalticNové airbusy A220-300 v barvách airBaltic. Foto: airBalticInteriér A220-300 pro airBaltic. Foto: AirbusOproti jiný úzkotrupým letadlům má A220 i větší okna. Foto: Jan SůraAirbus A220-300 nasazuje aerolinka nově i na lety mezi Rigou a Prahou, z jedenácti letů týdně pokrývají tyto stroje většinu. Foto: Jan Sůra
Tagy A220 A220-300 airBaltic Airbus Airbus A220 Airbus A220-300 seznam
2 komentáře