AirBaltic jdou proti trhu. S Airbusem jednají o urychlení objednávek A220

Stý Airbus A220-300 odlétá z Mirabelu. Foto: AirbusStý Airbus A220-300 odlétá z Mirabelu. Foto: Airbus

V době, kdy většina aerolinek řeší s výrobci letadel, jak co nejvíce odložit dodávky nových strojů, rozhodlo se vedení lotyšské

V době, kdy většina aerolinek řeší s výrobci letadel, jak co nejvíce odložit dodávky nových strojů, rozhodlo se vedení lotyšské společnosti airBaltic jít zcela proti proudu. Třetí největší provozovatel letadel Airbus A220 na světě řeší s výrobcem, že by urychlil dodávku dalších strojů.

O zahájení jednání o zrychlení dodávek letadel informovala agentura Bloomberg. AirBaltic má objednáno u Airbusu ještě 50 letadel s dodáním do roku 2025. Šéf aerolinek Martin Gauss uvedl, že jednají o posunutí o několik let dříve.

Lotyšská společnost, která získala nedávno vládní podporu navýšením základního jmění, uzemnila většinu letadel. Gauss věří, že po krizi projde trh velkou proměnou a cítí proto možnost získat větší tržní podíl. Firma už dříve uvedla, že plánuje expanzi ve Skandinávii, se současnými potížemi Norwegian takový krok dává ještě větší smysl. V Norsku už požádal o ochranu před věřiteli také regionální dopravce Braathens Regional Airlines.

Pro expanzi bude mít airBaltic zřejmě vhodné letadlo: Airbus A220 zajímal aerolinky ještě před vypuknutím krize. Vzhledem k očekávanému poklesu počtu cestujících může být najednou menší letadlo s nízkou spotřebou podstatně vhodnější než například větší letadla typu A320 či A321. Dopravce už oznámil, že vyřadí všechna jiná letadla a bude létat pouze s A220. „Půjde o ideální letadlo pro trh po této krizi. Nechtěli jsme do další krize jít s letadlem, které bude příliš velké,“ míní Gauss. „Budete mít radši letadlo se 145 sedačkami nebo větší se 186 místy? Odpověď je jednoznačná,“ říká Gauss.

Odpověď částečně poskytují americké Delta Air Lines. Zatímco většinu letadel už firma uzemnila, v provozu zůstávají všechny A220.

Tagy A220 airBaltic Airbus A220
9 komentářů