Průchod z nádraží na Žižkov je realitou. Penta využila starý zavazadlový tunel

Nová provizorní cesta z hlavního nádraží na Žižkov. Pramen: ROPIDNová provizorní cesta z hlavního nádraží na Žižkov. Pramen: ROPID

Jde o provizorní cestu do doby, než Správa železnic zprovozní plnohodnotný průchod

Žižkovská veřejnost se tento týden po letech marného volání dočkala přímého a legálního vstupu na hlavní nádraží a tamní stanici metra. Zásluhu si ale nepřipsala Správa železnic, která je teprve ve fázi budování nového podchodu, nýbrž investiční skupina Penta.

Ta si pronajala a zkultivovala starý zavazadlový tunel ze sedmého nástupiště a s navazujícím provizorním chodníkem jej otevřela veřejnosti. Tunel byl vymalován, osazen novými světly; nákladní výtahy byly vyměněny za nové osobní.

„Tato nová trasa vám tak bude zkracovat cestu z Vinohrad a Žižkova přímo na hlavní nádraží do doby, než dojde Správou železnic k prodloužení severního podchodu, jehož dokončení očekáváme do konce roku 2021,“ uvedla Penta na svých stránkách.

Penta na žižkovské straně nádražního areálu během posledních tří let zbudovala kancelářský a obchodní komplex Churchill Square. Na konci minulého roku se přitom pochlubila, že se jí ho podařilo prodat za čtyři miliardy společnostem Českomoravská nemovitostní a Corporate Finance House Group. Zda „podchodové“ aktivity nějak s transakcí souvisejí, není jasné.

Mezitím Správa železnic od loňského května buduje plnohodnotný průchod z nádraží na Žižkov; ze severního přístupu na nástupiště se tak má podle představ vedení SŽ stát fakticky nová ulice mezi dvěma částmi města. Skrze nádraží bude možné projít z Vrchlického sadů na Žižkov a vyhnout se přitom nevábné křižovatce U Bulhara.

Žižkovský výstup z podchodu zajistí kromě schodiště také dvojice eskalátorů a výtah. Prodloužení podchodu bude navíc řešeno tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště. Náklady činí 220 milionů korun. Záměr má zpoždění, podle původních plánů se mělo začít stavět zhruba o rok dříve.

Nový osobní výtah a vylepšený zavazadlový tunel. Pramen: PentaProvizorní chodník z hlavního nádraží na Žižkov. Pramen: PentaBývalý nákladní výtah byl předělán na osobní. Pramen: ROPIDNová provizorní cesta z hlavního nádraží na Žižkov. Pramen: ROPIDNová cesta z hlavního nádraží na Žižkov. Pramen: ROPIDBývalý nákladní výtah byl předělán na osobní. Pramen: ROPIDNová cesta z hlavního nádraží na Žižkov. Pramen: PentaNákres nového vyústění podchodu na Žižkov. Zdroj: COLLCOLLVizualizace budoucího podchodu na Žižkov. Zdroj: COLLCOLLPropagace nového podchodu na hlavním nádraží. Zdroj: COLLCOLLPraha hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPraha hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář7. nástupiště na pražském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Tagy Penta podchod na Žižkov Praha hlavní nádraží Správa železnic Top
185 komentářů