Doprava ve městě Infrastruktura Železnice

Průchod z nádraží na Žižkov je realitou. Penta využila starý zavazadlový tunel

Nová provizorní cesta z hlavního nádraží na Žižkov. Pramen: ROPID
Nová provizorní cesta z hlavního nádraží na Žižkov. Pramen: ROPID
Jde o provizorní cestu do doby, než Správa železnic zprovozní plnohodnotný průchod

Žižkovská veřejnost se tento týden po letech marného volání dočkala přímého a legálního vstupu na hlavní nádraží a tamní stanici metra. Zásluhu si ale nepřipsala Správa železnic, která je teprve ve fázi budování nového podchodu, nýbrž investiční skupina Penta.

Ta si pronajala a zkultivovala starý zavazadlový tunel ze sedmého nástupiště a s navazujícím provizorním chodníkem jej otevřela veřejnosti. Tunel byl vymalován, osazen novými světly; nákladní výtahy byly vyměněny za nové osobní.

„Tato nová trasa vám tak bude zkracovat cestu z Vinohrad a Žižkova přímo na hlavní nádraží do doby, než dojde Správou železnic k prodloužení severního podchodu, jehož dokončení očekáváme do konce roku 2021,“ uvedla Penta na svých stránkách.

Penta na žižkovské straně nádražního areálu během posledních tří let zbudovala kancelářský a obchodní komplex Churchill Square. Na konci minulého roku se přitom pochlubila, že se jí ho podařilo prodat za čtyři miliardy společnostem Českomoravská nemovitostní a Corporate Finance House Group. Zda „podchodové“ aktivity nějak s transakcí souvisejí, není jasné.

Mezitím Správa železnic od loňského května buduje plnohodnotný průchod z nádraží na Žižkov; ze severního přístupu na nástupiště se tak má podle představ vedení SŽ stát fakticky nová ulice mezi dvěma částmi města. Skrze nádraží bude možné projít z Vrchlického sadů na Žižkov a vyhnout se přitom nevábné křižovatce U Bulhara.

Žižkovský výstup z podchodu zajistí kromě schodiště také dvojice eskalátorů a výtah. Prodloužení podchodu bude navíc řešeno tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště. Náklady činí 220 milionů korun. Záměr má zpoždění, podle původních plánů se mělo začít stavět zhruba o rok dříve.

Odebírat
Upozornit na
guest
163 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
tomas

Průchozí podchod by měl být standardem, snad jich bude přibývá. Nádraží nebude bariérou, navíc se vlak přiblíží i lidem, kteří bydlí na druhé straně.

Jindra

Nechápu mínusy. Tomas má pravdu, už naši předkové kritizovali, když vysoký násep nebo dvě koleje vedle sebe rozřízly město na dvě půlky. Jak se zdá jsou tu lidé, kteří ani po 15 letech nechápou, že by nádraží a koleje mohly být bariéra.

Josef Nový

Samá chvála až to bolí. Ten vstup tam samozřejmě je nutný a chvályhodný, spíš mě zajímá , kdo půjde sedět za ty silně pod cenou prodané státní pozemky Pentě , na kterých na hlaváku staví a i má postaveno a i díky tomu my cestující budeme pendlovat kamsi do Nehvizd na pseudoterminál. No to už s té Krče pojedu do Brna autem. (Než se dostanu do Nehvizd, tak už budu v Brně). A to jen díky tomu že v místě, kde by měl stát terminál postavila podvodem Penta.

Mirek Zv.

Prosím, o jakém terminálu mluvíte?

Alibaba

A proč by jste měl jezdit z Krče do Nehvizd, když nasednete do VRV na Prahlaváku? Terminál Praha východ je určený pro lidi, kterým se to právě do centra Prahy nevyplatí (při cestě na východ).

Jiří Kocurek

Jemu se to ale hodí k nadávání a k očernění Penty. Tak proč si nepřisadit nesmysl.

Gwann

tak on celý kšeft s pronájmem brněnského nádraží, pronájmem hlavního nádraží v praze a hlavně a především prodej nakladoveho nádraží žižkov, pozemků kolem smíchovského, hlavni a masarykova nadrazi a celých buben by si asi zasloužil důkladný průzkum…jenže to bychom chteli asi moc…

cena…nebyla předpokládám v desítkách miliard ale max vysoké stovky milionů až něco přes miliardu. podívejte se kolik stojí parcely v centru prahy…a nejen tam…a porovnejte.

další kšefty za všechny prachy byl Rohan od magistrátu…

Milos

Paráda! Hned v pondělí otestuju!

Martin

Stejně,pokud nebude přechod přes koleje hlídaný policii, všichni budou lozit přes koleje. Je jen otázka času,kdy tam bude další smrťák!

Leina

Jak často se tam stávají smrťáky?
Normální služební přechod, který je pro člověka s oprávněním bezpečný. (dotyčný se umí rozhlédnout, slyšet blížící se vlak, a nosí reflexní vestu s logem SŽ)

Tonda Sehnal

Za devět let čtyři smrťáky. Toliko statistika. (Srovnejte s usmrcenými lidmi pod tramvajemi.)
Možná to bude morbidní ale člověk který se nechá zabít střetem s vlakem si to zaslouží a je možná pro všechny dobře, že nešíří svůj genofond dál. Nechat se zabít tak obrovskou a enormně hlučnou věcí, jako je vlak, která navíc zcela nezákeřně zaútočí z předem známých pozic (jezdí po kolejích, nespadne z nebe) je akt krystalicky čisté hlouposti. Mrzí mě jen smutek pozůstalých.

Jenda

Tenhle příspěvek bych podepsal. Jen bych doplnil, že ještě daleko víc mě mrzí psychické následky všech, kteří se takové události nedobrovolně zúčastní.

Leina

Jeden smrťák za dva roky, to vzhledem k provozu jaký tam je považuji za 0. Jsou křižovatky, kde jich je víc, a při tom jsou legální.

Ryk Mat

Mně tam jednou málem sejmulo eso. Jelo extrémně potichu, zaslechl jsem ho, když bylo asi pět, sedm metrů ode mě.

Alexandr Mikulka

Jestli jsi byl pod vlivem psychotropních látek jako obvykle, tak není divu.

Jmfjv

Neomalenost za neomalenost. Hloupost Vašeho uvažování je také krystalicky čistá. Když už jste se naučil psát, měl byste zvládnout i vzít na vědomí, že lidská psychika je trochu složitější, než je vám pohodlné pobrat. Lidské chyby jsou o dost složitější fenomén, než se líným a hloupým lidem zdá. Mě mrzí smutek těch, co žijí s takto hloupými a línými lidmi. (Není vás málo) Nechcete zkusit přemýšlet, než se začnete do někoho navážet?

Alexandr Mikulka

A proč zrovna s logem SŽ?

Jiří Kocurek

Co tak ten přechod zabezpečil kříži a nechat přístupný veřejnosti. Jaká je maximální rychlost na dotčených kolejích? O moc velký rozdíl proti tramvaji to nebude…

Filip Jirsák

Hlavně ať už se dokončí to finální řešení s přímým propojením podchodu s Italskou výtahem. Lidé v podchodu pak vůbec nebudou mít důvod vylézat z něj dřív a přebíhat přes koleje. A lidé ze Žižkova se brzy naučí (pokud budou fungovat výtahy) ten finální podchod používat, protože cestou přes koleje nic neušetří – stejně nakonec na nástupišti musí dolů do podchodu.

Jiří Kocurek

Tak samozřejmě, zde nejsme ve při. Čím dříve bude hotový podchod skrz nádraží tím líp. Před 20 roky bylo pozdě. 🙁

Kritizujte jen za to, co si kritiku zaslouží

Pane autore, nemáte pravdu. Správa železnic, státní organizace, se na přípravě tohoto provizorního přístupu aktivně podílela.

A sama na to přijít nemohla? Úřednických myslících hlav tam mají dost, ne?

Jiří Kocurek

Úřednická myslící hlava je oxymoron! Motto každého úřadu je nemyslet.

Pe.tr

Udělali šestnáct studií . Doposud to vždy stačilo .

X 1

🙂

jako třeba tím že to umožnila?

léta letouci nešel rozšířit chodník směr muzeum. kvůli dobre správě. a původně asi unitarnim CD.

pak se to povedlo. reakce dobre správy?

minimálně deset let e»istujici průchod ve zdi zahradili, takže od odbočky na parkoviště musíte kus po silnici…místo toho abyste přešli hned na hodně široký chodník vedle sturcu.

tohle nevymysli nikdo jiný než úplný magor…

Josef Král

A jak to bude zde se vstupenkami na nástupiště, když přijdu na nádraží od Žižkova?

Antonín

Omlouvám se za mírnou aroganci, ale zaspal jste dobu – ty byly za císaře pána, 1. republiky i bolševiků, ale od cca roku 1990 již neexistují.

Nes

Jeste tak minimalne v roce 1998 byly

Martin V.

To jste docela vedle. Ony se v podstatě nepoužívaly, protože lidi chodili na peróny i bez lístků, ale oficiálně byly zrušeny teprve před osmi roky. https://www.zelpage.cz/clanky/k-pocte-peronkam?lang=cs Musím říct, že i mne to překvapilo.

Jiří Kocurek

Díky za odkaz. Z toho jsem pochopil, že Správa Železnic je stále může, ale nemusí zavést.

Luděk S.

Jak se vstupenkama na nástupiště?

mlok

Nějakou si kupujete?

Luděk S.

Ono to asi není úplně jasné, ale: přijdete po provizorním chodníku k výtahu. Sjedete do sklepa, podejdete jednu kolej a vyjedete na 7. nástupišti. Tam už volně sejdete do podchodu a můžete jít do haly. To vše za předpokladu fungování obou výtahů.

Frantisek

Tak to je dost vtipné. Dolů, nahoru, dolů… Inu, lepší než nic, aspoň pro lidi, kteří za chůze nevidí, neslyší.

Luděk S.

Popravdě je to taková ostuda, že ani nebylo tradiční stříhání s rautíkem.

Gianluigi Zampr

Ostuda v čem?

Petr-666

v tuposti SŽDC, blokující spojení s Žižkovem po desetiletí

MartinS.

Stavěl to soukromý investor… ten nedělá zbytečné rautíky jako státní firmy…

Martin1

Provizorní… to je to podstatné slovo.

dejf

Nebuďte na SŽ krutí, však ta rampa pro příjezd k autovlakům je tam jenom zhruba od roku 2002. A že se přes ní dalo v klidu vyjít k ekonomce si prostě nevšimli no. Jo když se nechce, tak je to horší než když to nejde. Dejme jim druhou šanci, třeba si za míň než 18 let všimnou že praha rozšířila chodník smrti a zakončí ho u nádraží nějakým vstupem na nástupiště a ne skokem do ulice. Ne příliš frekventované, ale pořád ulice… Sakra vždyť ta jejich ignorance má volební právo. No i když v některých méně okatých případech je jistě… Číst vice »

Gwann

vstup tam byl. po rozšíření chodníků ho zahradili. asi uraženě ego. někdo ukázal že jde něco co oni říkali že nejde. tak jim to ukázali…

osobně bych toho, kdo nechal ten plot znovuobnovit, moc chtěl potkat a popovídat si s ním a natočit tento skvost. následně bych asi tento rozhovor umístil k pobavení davů na facebook a zaslal svému senátorovi, poslanci, superministru, na SZDC a Scheinherrovi…a čekal co se bude dít…

Marťas

Sice Pentu rád nemám, ale příjemně překvapila…

Frantisek

Chtěla nabídnout svým zákazníkům lepší pěší přístup k metru a do města, než jaký tam byl.

Petr

2 výtahy = meh, radši půjdeme přes koleje
Známe z nádraží kde jsou krásné podchody a výtahy, ale ten služební přechod je přece pro kočárky a další jako dělaný. To nevadí, že nás smete rychlík nebo (cestujícími) neočekávaný posun.

Vašek

Jděte přes koleje, máte recht. Už jsem tam málem pár lidí přejel. Zatím málem.

USA

Nejsem nadrazak a neprosel jsem 10 skolenimi o prechazeni koleji, ale vazne by me zajimalo, proc nadrazaci pres koleje chodit muzou a bezni civilove, kteri se poradne rozhlednou ne. Dost pochybuji, ze si vetsina nadrazaku vola pred prechodem koleji s dispecerem a vypravcim, aby si zajistili volnou cestu. Drze se odvazim tvrdit, ze vic nez poradne se rozhlednout take neprovadi. Povite mi to? Pokud ne, nadale zustanu u pouzivani zdraveho rozumu a kdy je a neni bezpecne prejit si dokazu urcit sam podle rozhledovych pomeru. Tramvaje take nehoukaji u prechodu, take jezdi 50 jak mnohe lokalky a je skutecne zajimave,… Číst vice »

roman

Minimálně mám vysílačku a poslouchám ji a na rozdíl od vás mám aspoň nějaký přehled co se kde děje.Loni jsem několik lidí s pozitivním zdravým rozumem v kolejišti potkal, a málem jsme je museli sbírat z kolejiště, naštěstí měli víc štěstí než rozumu a nic se jim nestalo.Pokud neznáte danou stanici nebo nejste zvykli se pohybovat v kolejišti tak je to hazard se životem.

Ladakl

Budeme rádi, pokud se do toho kolejiště opravdu nebudete vydávat. Věřte mi, vlak se umí opravdu přiblížit nečekaně a dokonce i nehlučně. V některých místech se ani nedá odhadnout na kterou kolej ten který vlak zrovna jede, nebo se sám zamotat. Vlak na místě nezastavíte. Ono nejde jen o vás, ale pokud by se v kolejích motalo více lidí, tak je pro strojvedoucího celkem těžké jezdit. Přál bych vám, abyste jednou mohl jet na lokomotivě a vidět, jak takový přechod člověka v kolejišti vypadá z jeho pohledu. Možná byste trnul. U těch tramvají by se také nemělo přecházet kdekoliv. Druhá… Číst vice »

Martin

Proč civil ne? Protože 90%civilu má na hlavě kapucu,sluchátka a mobil v ruce a vůbec je nezajímá,co se kolem děje,už jsem jednim takovým pitomcem málem na tom přechodu zastavil!!!

Frantisek

90 % určitě ne. Možná tak 30, nejvýše 60 v krajních případech. Uznávám, že kvůli nim je lepší to zatrhnout. Na druhé straně, pokud jde člověk pozorný, poučený a umějící předvídat, tak zrovna v tomto přehledném místě bych se na něj nezlobil. Ovšem, těch možná těch 10 % bude. 🙂

Tonda Sehnal

Surová data tvrdí, že na onom přechodu neumřel ani jeden nádražák, oproti čtyřem civilům. Takže ano, civil je ohrožená skupina a nemá tam co dělat.

Berťa

Tak proč je tolik lidí se zdravým rozumem každoročně přejeto?

Vašek

Na vaše urážky nádražáků reagovat nebudu. Jen bych chtěl říci, že na pozemku dráhy nemá nepovolaná osoba co dělat, stejně tak , jako třeba na letištní ploše. A v neposlední řadě, jako strojvedoucí, nejsem zvědavý na vaše vyhřezlá střeva!

rtep

Nedá mi to, ale jako bývalý rozený Pražák si do Žižkováků nemohu nerýpnout :-))

Člověk by si mohl snad i začít myslet, že i Žižkov už patří do Evropy. Nejdřív postavili Bajkonur, vystřelili Lajku z Vystřelenýho voka a pak dokonce vytvořili cestu na nádraží.
Doufám, že tam vysází (v tom tunelu) i nějakou tu alej smíření a udělají z toho poutní místo. Lurdy, Mekka, Santiago de Kompost a Žižkov de nanádr.
Jen mne znepokujuje, že vzhledem k historii oného tunelu se tam dá snadno zakufrovat.

Jakub P

Zrovna nedavno jsem koukal, ze se i spodni Zizkov zacina vylupovat a nic bych za to nedal, ze za chvili bude vypadat jak Karlin nebo horni Zizkov u hranice s Vinohrady dneska.

Jirka

Takže stačilo vyměnit výtahy a vymalovat a mohlo to fungovat již před desítkami let. Místo toho dlouhé obcházení.

Jakub P

Tak jednoduchý to není, dřív se tam k autovlaku sjíždělo dost strmou serpentinou, dneska je tam přímej výstup na Seifertku, při stavbě těch novejch baráků Penty se tam ten přístup hodně zjednodušil i z týhle strany. Ostatně v Panoramě na mapy.cz tam ještě kus těch fotek z dřívějška zbyl, jsou to ty, který nejsou na žádný aktuální silnici, tak se to dá srovnat.

Určitě by to bývalo v případě zájmu řešitelný už předtím, ale tak jednoduchý jako vyměnit výtah a vymalovat to zas nebylo, to až když stavba jako vedlejší efekt vyřešila tenhle přístup shora k tomu výtahu.

Asdfg

Zas branka do Seifrtky byla odemčená 24/7. Ne? Nebo se na noc zamykala?

-mi-

nikdy sem ji zamknutou neviděl, podél té „nebezepečné serpentýny byl chodník! Mám dojem, že ta starost o bezpečnost je přehnaná, za chvíli bude zakázaná i chůze po schodech…. :/

Jirka

Branka na Seifertku byla odemčená a po té příkré rampě se dalo v pohodě vyjít nahoru. Rampa byla široká dost a zákaz chodců tam nebyl.

Jakub P

Jasne, fyzicky to mozny bylo, to vime vsichni. Ze ta branka byvala nonstop otevrena jsem nevedel. Kazdopadne to ale oboji, rampa i cesta od branky, vedlo misty, u kterych se nedivim, ze tam nechteli houfy chodcu do a z podchodu a ze pro legalizaci pristupu chtela predelat.

-mi-

on tam zas takový provoz nebyl, a i kdyby, tak pro vyznačení koridoru pro pěší by stačila pixla barvy…

Roman1976

Nestačilo,sloužilo to jako služební podchod pro balíky když se ještě vozily,ale hlavně pro přepravu vožíčkářů a mobilních plošin k vlaku.

Frantisek

Teď ty balíky v dodávkách činí o něco nebezpečnější přístup po sousední ulici…

Víťa

„Bude možné projít z Vrchlického sadů na Žižkov a vyhnout se přitom nevábné křižovatce U Bulhara.“

Jakoby ta křižovatka svou nevábností nějak vybočovala nad Sherwood a Žižkov 😀

Jenda

Jděte se někdy na Žižkov projít, v posledních letech to tam dost prokouklo 🙂 Konkrétně třeba od tohoto nového chodníku přes Churchillovo náměstí na Kostnické, pak ke kostelu Sv. Prokopa, k radnici, po schodech nahoru na Vítkov a při dobrém počasí skončit na Zahrádkách na Ohradě. Tenhle rok jsme tam začali courat se ženou pravidelně, od doby, co z Prahy 3 téměř zmizelo jisté etnikum, se ze Žižkova stává fakt příjemná čtvrť (i když si někteří rodilí Žižkováci stěžují na ztracenou punkovou atmosféru).

Šejdr

Penta zaslouží velké poděkování, i když nepochybuji, že nemalou motivací pro ně byly i problémy jejich vlastních zaměstnanců. Málokterý zaměstnavatel má radost, když své zaměstnance vidí v reportážích o tom, jak policie zadržela nebezpečné pachatele, kteří nedovoleně přecházeli koleje (nadsázka, ale v některých médiích i z banálního přestupku dokážou udělat strašlivý masakr).

PetrN

Policajti nebudou mít co žrát 😁

Asdfg

Jako by z tohohle nějak extra vydělali. Stali na 7.peronu a všichni chodili přes 6. a policajti jen koukali a nic nedělali.

USA

Policajti zrejme meli vice rozumu nez pulka zavistivych nadrazaku touzicich si pokutovanim lidi kompenzovat mindrak z toho, ze na draze vzdy pracovali hlavne ti, ktere jinde nevzali, no. Nebuzerovali lidi, kteri se umeli rozhlednout a nic jim nehrozilo. To vas dost stve, ze?

Asdfg

Mě to jen přišlo vtipný. „Nenápadně“ si stoupnout a sledovat jak lidi chodí okolo. Možná taková ta figurína jak se dává k silnicim jako že tam stojí policajt by měla stejný efekt.

Leina

Jinak by taky hrozilo, že chodec nechce platit pokutu a NSS bude řešit materiální aspekt přestupku.

John334

Průchod na obě strany by měl být v dnešní době standard, ale stejnak se v Nehvizdeh plánuje východ z nástupišť jen na jednu stranu, i když tam těsně vedle bude most přes trať…

Jirka

V těch Nehvizdech mohli východ udělat někam na ten most, ale dělat další most přes dálnici jen pro pár pěších je nesmysl.

USA

Jestli to nebude tim, ze az se za 25 let ty Nehvizdy budou mozna stavet, tak se u stanic VRT na zaklade podobnosti se zastavkami VRT v zapadni Evrope, predpoklada prijezd autem a tem par kilometru navic nevadi? Zbytek doveze autobus. Ano, pro lidi zvykle, ze se na vlak chodi pesky 2 km to nebude pohodlne, ale takovych uz dnes moc neni, coz krasne dokazuje nizky pocet cestujicich na lokalnich tratich. Ty ktere jsou tak pomale, ze se k nim nevyplati dojet autem a maji daleko zastavky, vozi dnes vzduch. Takze je naprosto v poradku, ze u VRT zastavky v… Číst vice »

Frantisek

Aneb jak vlakem generovat další auta. Stanice v polích už by se vůbec stavět neměly.. Zrovna tady bude stačit, když trať mimoúrovňově překříží místní silnice a nebude tak prodlužovat cestu jejich uživatelům.

Frantisek

U Nehvizd by mě to vůbec netrápilo. To je mega stanice snažící se nalákat automobilisty do rychlovlaků a z velké části i zbytečně betonující další kus volné krajiny. Aneb auto je základ, přestup není překážkou a expres má sloužit příměstské dopravě. 🙂

Martin1

Super. Dobrá zpráva.

Jirka

Ostuda SŽ! Za několik desítek let nebyla schopna vybudovat legální cestu, až to nakonec musel udělat soukromý investor.

Zapa

Ten soukromý investor na tom ale má vlastní zájem. Dřív se tam prakticky nikam nedalo dostat, protože to byl uzavřený objekt ČD/SŽDC.

northys

zly investor! mel by to udelat z lasky k narodu!

Martin V.

Přesně tak! A přitom ČSD/ČD/SŽDC/SprŽel žádný zájem problém řešit dlouhé desítky let neměly. Nakonec aspoň Scheinherr nechal rozšířit chodník podél magistrály z Vinohradské a PENTA si pronajala a adaptovala nákladní podchod. To není úplně dobrá vizitka pro správce nádraží. 🙁

Zapa

Tak je otázkou čí ta nudle kolem magistrály byla. Tady si dovolím tvrdit, že narozdíl od podchodu, to bylo čistě věcí města. Každopádně jsem rád že se s tím už něco udělalo, stejně jako se dělá prodloužení podchodu.

Leina

Chodník na magistrále patří městu.
Nudli šlo rozšířit více způsoby – přidělat estakádu „nad nádraží“ nebo zužit magistrálu. Co je Sprželi na nějakém přístupu cestujících, ať to řeší město. A město taky vůbec nemusí zajímat auta.

Modré zábradlí

A obratem tam Scheinherrovi SŽ alespoň doplnila ten chybějící kus plotu, aby chodec musel dojít poslední kus cesty po silnici.

Filip Jirsák

Nebyl to uzavřený prostor, běžně se tam přes koleje z/na Žižkov chodilo. SŽDC a Policie tvrdili, že nelegálně, ale asi by měly problém to dokázat. (Což nic nemění na tom, že úrovňové přechody nebo přímé přecházení přes koleje na nádraží s takovýmto provozem je nebezpečné z principu – takže bez ohledu na to, zda to bylo či nebylo legální, bezpečné to určitě nebylo.)

Indian

Policie by to rozhodně neměla problém dokázat: Zákon č. 266/1994 Sb. Zákon o dráhách (1) Nikdo nesmí bez povolení provozovatele dráhy vykonávat v obvodu dráhy činnosti, které se považují za podnikání, vstupovat na dráhu a v obvodu dráhy na místa, která nejsou veřejnosti přístupná, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak. (2) Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou a) dráhy a jejího obvodu, pokud je dráha vedena po pozemní komunikaci, b) dráhy a jejího obvodu v místě křížení dráhy s pozemní komunikací, c) prostor určených pro veřejnost, nástupišť a přístupových cest k nim a… Číst vice »

Filip Jirsák

Policie by samozřejmě měla problém prokázat, že tohle: https://mapy.cz/s/gafozecero není přístupová cesta k nástupišti. Zejména když ze strany nástupiště není žádné čitelné značení, které by vstup zakazovalo. Ze strany od Žižkova je alespoň cedule s českým textem, tam by Policie asi nějakou šanci měla.

Indian

Neznalost neomlouvá.

Filip Jirsák

Vždyť jste ten zákon výše citoval, tak jsem myslel, že ho znáte. Kdybych byl na straně Policie, vůbec bych se nesnažil argumentovat, že nejde o přístupovou cestu k nástupišti – to je podle mne beznadějné, evidentně to přístupová cesta k nástupišti je. Já bych v roli Policie argumentoval tím, že šlo o neuposlechnutí pokynů provozovatele dráhy. Už pár let jsou ze strany od nástupišť cedule s přeškrtnutým panáčkem. Sice to není žádné závazné značení, ale dost možná by se dalo obhájit, že je to obecně srozumitelné. Z druhé strany od Žižkova je český nápis, pokud dotyčný umí česky číst, také… Číst vice »

Indian

Běžný příslušník Policie zákony zas tak moc dobře nezná, a pokud máte něco nastudováno, tak je v případě přestupku utáhnete na vařenou nudli. To je jedna stránka věci. Druhá stránka věci je samotný přístup. Nevím jak to tam vypadá teď a na mapách jsou staré fotky, nicméně podle těch starých fotek jste musel dříve projít přes bránu, případně branku, z čehož je naprosto zřejmé, že se ocitáte v prostoru, který není veřejně přístupný. V tomto případě se nacházíte v prostoru dráhy a zde platí zákon o drahách. To že tam někdo vleze a neví kam to vlastně vlezl a jaké… Číst vice »

Filip Jirsák

Vy stále ignorujete zákon o drahách, který jste sám citoval. Na přístupových cestách k nástupištím se veřejnost samozřejmě pohybovat smí. Nic na tom nemění fakt, že před tím člověk prošel třeba nádražní budovou nebo nějakou bránou.
O té ceduli jsem psal, a také jsem psal, že v opačném směru, tedy z peronů na Žižkov, dříve žádné srozumitelné značení nebylo (resp. bylo dávno nečitelné).

švestka

Tak to by si měla především přečíst Spržel, která neustále blábolí z rozhlasu, že cestující nemají vstupovat do kolejiště před zastavením vlaku. Čímž se snaží vytvářet mezi cesrujícími dojem, že po zastavení vlaku se může běhat v kolejišti i když se to nesmí.

Filip Jirsák

Jako že by se cestující měli do vlaku teleportovat? Přístupové cesty k nástupišti mají (logicky) výjimku.

Jakub P

A hlásili to na Hlaváku, kde není afaik k žádnýmu nástupišti přístup pro cestující přes kolejiště, nebo na jinejch stanicích, kde jsou přechody přes kolejiště jedinej přístup na nástupiště?

Jarda Š.

To, co je na předposlední fotce, vypadá jako účelová komunikace. Pokud není veřejně přístupná, měla by tak být zřetelně označena.

Rob

Není tam značka zakazující vstup nepovolaným?
nelegálně = i neznalost neomlouvá

Inspektor státních drah

Samozřejmě ze nelegalne.
V kolejišti nemáte co pohledávat.

Alibaba

Tak primárně dle zákona o drahách je zakázán vstup na pozemky dráhy (všechny). A pak tam jsou vyjmenované případy, kdy se smí )nástupiště, přejezd, …), ten služební přechod do toho nepatří.

Filip Jirsák

Mezi výjimky také patří přístupové cesty na nástupiště. Já bych nechtěl dokazovat, že ten služební přechod není přístupová cesta na nástupiště.

Alibaba

Aby to byla oficiální cesta na nástupiště, tak ten služební přechod by musel být označen jako přejezd/přechod pro pěší = minimálně kříže.

Filip Jirsák

Nemusel. To platí pouze na veřejných komunikacích, na které se vztahuje zákon o provozu na pozemních komunikacích. Podívejte se na stanice a zastávky, kde je přístup k vlakům přes koleje – nikde tam kříže nejsou.

Alibaba

Ale tam to jsou oficiálně zkolaudované příchody na nástupiště a dopravní zaměstnanci s tím musí počítat třeba při postupném vjezdu vlaků do stanice.

Berťa

Myslím, že přístupové cesty k nástupišti jsou popsány ve staničním řádu. A pak by to už bylo jednoduché že….
Neznalost ….bla, bla, bla…..

Filip Jirsák

Staniční řád není pro veřejnost závazný. Zákon o drahách dává zmocnění provozovateli dráhy udílet pokyny v různých situacích (mimo jiné právě přechod kolejí na úrovňových cestách k nástupištím). Dále dává dopravci zmocnění vyhlásit přepraní řád, a konečně dává některým zaměstnancům dopravce v určitých případech dávat pokyny cestujícím. To jsou veškerá zmocnění týkající se veřejnosti, která jsou v zákoně o drahách. Jak vidíte, staniční řád mezi zmocněními není, tudíž není pro veřejnost závazný.

Alibaba

Tak to berte tak, že ve stanici s úrovňovýma přechodama vám může dát pokyn ke vstupu na nástupiště dopravní zaměstnanec (má to ve staničním řádu). A tady na Prahlaváku vám ten pokyn pro vstup do kolejiště dát za normálních provozních okolností nemůže.

Filip Jirsák

Proboha, proč si nepřečtete ten zákon, nebo diskusi, do které přispíváte? Je to tu napsáno opakovaně: na nástupištích a přístupových cestách se veřejnost pohybovat smí (s výjimkou případu, kdy přijíždí vlak, pak logicky na přechod přes koleje nesmí). Je to tak přímo ze zákona, nepotřebuje k tomu žádný pokyn nebo svolení. Konkrétně je to § 4a odst. 2 písm. c) zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách: „Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou […] prostor určených pro veřejnost, nástupišť a přístupových cest k nim a prostor v budovách nacházejících se v obvodu dráhy, pokud… Číst vice »

Alibaba

Ale tohle není přístupová cesta k nástupišti.
https://mapy.cz/s/jacuhubuza
Máte tam „Přechod přes koleje zakázán“.

Filip Jirsák

Je to přístupová cesta k nástupišti, to žádný text nemůže změnit. Značka zákaz vjezdu také nezpůsobí, že to za ní není silnice. A já jsem psal o době, kdy ze strany nástupišť žádné značení nebylo.

Alibaba

Zákaz vjezdu také nezpůsobí, že to za ní není silnice, ale pokud za něj vjedete, tak dostanete pokutu, když nemáte oprávnění tam jezdit.
Myslím si, že zákaz vstupu tam z této strany byl vždy a z obou stran. Co koukám, tak se na nástupištích zpravidla používá piktogram přeškrtnutého člověka.

Filip Jirsák

Jsem rád, že se konečně shodneme na tom, že je to přístupová cesta k nástupišti.
Jak jsem psal, ze strany nástupišť tam dříve byly staré dávno nečitelné cedule, které tudíž nebylo možné považovat za pokyny provozovatele dráhy. Teď už je tam ze strany nástupišť podle fotek piktogram, který je mezinárodně srozumitelný. Ze Žižkova je český text, takže cizinci tam přecházet můžou.

Alibaba

Ne neshodneme, je to služební (technický, nouzový, neveřejný,…) přechod, kam cestující za běžného provozu nesmí.
Jestli nevnímáte rozdíl, tak já s tím nic neudělám.

Filip Jirsák

Já se nebavím o vašich dojmech. Píšu o tom, jak je to podle zákona. Podle zákona je to přístupová cesta k nástupišti, kam veřejnost smí. Přechod kolejí v takovém případě může být zakázán pokynem provozovatele dráhy. Jak jsem zde už mnohokrát psal, od nástupišť dříve žádný takový pokyn dáván nebyl. A mám pocit, že i ve směru od Žižkova někde cedule chyběla.

Alibaba

Ale ta přístupová cesta (bavíme se stále o tom služebním přechodu na severním konci nástupišť na Prahlaváku) není určená pro cestující (veřejnost). Co na tom nechápete?
Že tam nebyla dřív cedule je taky možné proto, že se tam dřív ani nedalo projít, což se změnilo výstavbou autoterminálu.

Filip Jirsák

Co nechápu? Nechápu to, že vy víte, o jaký zákon se jedná, víte, že ten zákon znám – ale stejně tady píšete své dojmy a bludy, které jsou se zákonem v rozporu. Co nechápete na tom, že se to řídí zákonem? To je pro vás takový problém si ten zákon přečíst, když už tu byl mnohokrát odkazován? Je to § 4a odst. 2 písm. c) zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách. Vaše dojmy, že to není určené pro cestující (veřejnost), nikoho nezajímají, když v zákoně je napsán opak. „Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s… Číst vice »

Alibaba

Já tu citaci chápu, ale vy nechápete, že ten služební přechod není přístupová cesta k nástupišti pro veřejnost a to že se tak tváří je zase váš dojem. Není takto zkolaudovaný a je právě osazený cedulema „Zákaz vstupu“.

Filip Jirsák

Ne, tu citaci evidentně nechápete. V zákoně není žádné „přístupová cesta k nástupišti pro veřejnost“, není tam ani nic o nějaké kolaudaci. Navíc jako chodec uprostřed Prahy samozřejmě nemáte možnost zjistit, co jak bylo kolaudováno. V zákoně je jen „přístupová cesta k nástupišti“. Přístupová cesta k nástupišti je cesta, po které se dá dostat na nástupiště. Tečka. Žádné další podmínky tam nejsou. To, o čem se bavíme, evidentně je „přístupová cesta k nástupišti“. Něco jiného je pokyn provozovatele dráhy, který může zakázat přecházení přes koleje. Ten ale nic nezmění na tom, že to stále bude přístupová cesta k nástupišti, akorát… Číst vice »

Alibaba

Když už, tak citujte ten 3 článek: (3) Úrovňové přístupové cesty k nástupišti jsou veřejnosti přístupné, s výjimkou přechodu kolejí, když: e) je přechod kolejí zakázán pokyny provozovatele dráhy.
Tady je pokyn pomocí piktogramu. Není to prostor určený pro veřejnost.
V době, kdy se tam podle vás projít „dalo“ ale platil i obecný článek (2) Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou…
Protože to místo za 7. nástupištěm bylo místo veřejnosti nepřístupné.

Filip Jirsák

Ano, tohle jsem vám tu vysvětloval v každém druhém komentáři. Snad už chápete, že je rozdíl mezi přístupovou cestou k nástupišti a pokynem provozovatele dráhy.
Ze Žižkova se chodilo přes prostor pro nakládání autovlaku, takže to místo bylo samozřejmě veřejnosti přístupné. Jinak by se tam veřejnost se svým autem jaksi nedostala.

Alibaba

Ale ten přechod není veřejně přístupný.

Filip Jirsák

Zase jste zapomněl napsat odkaz na ustanovení zákona, podle kterého není veřejně přístupný. Kdybyste ten odkaz napsal, třeba byste si ten zákon přečetl a nepsal byste takovéhle zavádějící nesmysly.
Končím, další debata evidentně nemá smysl. Když se mi nepodařilo do teď vás přesvědčit o tom, že v ČR jsou závazné zákony a ne vaše domněnky, už vás o tom asi nepřesvědčím. Nicméně vaše schopnost nenechat se zviklat citací zákona a dál trvat na svých domněnkách je svým způsobe obdivuhodná.

Alibaba

Přechod (prostor přechodu) je označen zákazem vstupu, tím je určen prostor, který není pro veřejnost. „(2) Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou“ Co je na tom nechápajícího, že na něj veřejnost nesmí?

Filip Jirsák

Buď jste si nepřečetl, co je za tím „s výjimkou“. To je ale dost podstatná chyba. Nebo jste si to přečetl a spoléháte na to, že to nevím. Což je také dost podstatná chyba, když přihlédneme k tomu, že jsem to tu několikrát citoval. Nebo jste si to přečetl, ale nepochopil jste to. Každopádně pro vás bude lepší, když se nebudete pokoušet vykládat zákony. Takže o kolejích si raději opravdu pamatujte jenom to, že veřejnost tam nesmí, a detaily radši ve vlastním zájmu nezkoušejte řešit.

Alibaba

Koukám, že máte problém rozlišit cestu, která je pro veřejnost a která je pro služební potřeby železnice.
Tak až tam půjdete, tak se třeba nedivte, že vás budou policajti pokutovat. Jsem zvědavej jak to s těma cedulema zákazu vstupu uhrajete, že je to veřejně přístupná cesta.

Filip Jirsák

Ona to cesta určená pro veřejnost je. Kdybyste si přečetl a pochopil zákon (konkrétně tu část, kterou jste v předchozím komentáři citoval – ale je potřeba si přečíst i to, co pokračuje za „s výjimkou“), zjistil byste, že přístupová cesta k nástupišti je právě tou výjimkou, takže je veřejnosti přístupná. Zákon žádnou „cestu pro služební potřeby železnice“ nezná. Ale to je pořád dokola stejný problém. Neznáte zákon, neumíte si v něm příslušná ustanovení najít. Tak si místo toho vymýšlíte různé „služební přechody“ a „služební potřeby železnice“. Ale v ČR nejsou závazné vaše výmysly, závazný je pouze zákon. Abyste mne o… Číst vice »

Alibaba

Zákon sice nezná, ale už navazující vyhláška 177/1995 už přechod pro něco jiného než cestující zná. §3 odstavec 2.
Proč teda na tomhle služebním přechodu jsou teda cedule zákaz vstupu?
A jak jinak se teda rozlišují prostory pro veřejnost od prostor určených jen pro zaměstnance?

Filip Jirsák

S8m se v legislativě vůbec neorientujete, takže předpokládáte, že se v ní neorientuje ani nikdo jiný. Což je ale chybný předpoklad. Takže váš pokus tvrdit, že ve vyhlášce něco je, když to tam není, byl předem odsouzen k neúspěchu. Já si tu vyhlášku totiž umím najít a přečíst si jí. Není žádný služební přechod. Celou dobu se bavíme o přístupové cestě k nástupišti. Ta je ze zákona veřejnosti přístupná. Cedule obvykle symbolizující zákaz vstupu je pravděpodobně snaha provozovatele dráhy o pokyn zakazující přechod kolejí. Protože v tom zase budete mít zmatek, rovnou předesílám, že zákaz přechodu kolejí neučiní z veřejné… Číst vice »

Alibaba

Vyhláška 177/1995 §3 (2) Za přejezd ve smyslu této vyhlášky se nepovažuje přechod v železniční stanici určený pro železniční nebo poštovní manipulaci a nebo pro pohyb cestujících nebo zaměstnanců provozovatele dráhy nebo drážní dopravy. Všechny přechody, kromě přechodu pro pohyb cestujících, vyjmenované v tomto odstavci se souhrnně označují jako služební – neveřejné, jestli vám jde o slovíčkaření. Jinak nevím, proč sem cpete přejezdy, to je jiná kategorie (Dle §4a odstavce (2) písmeno b) zákona o drahách). Dle §4a odstavce (3) písmeno e) zákona o drahách dělá pokyn provozovatele dráhy přechod neveřejný. Co se týče bran a vrátnic, tak tohle se… Číst vice »

Rob

Kdyby neměla na starost zastaralou infastrukturu apod, tak snad jo.

Václav Horáček

docela by mě zajímalo, jestli to i v praxi někdo používá, nebo to bude takové to typické „to je moc dlouhé“, „moc komplikované“ a podobné výmluvy…

David

Teď moc nikdo… V office budovách pár lidí a jezdí auty, Ekonomka zavřená.

Kvůli čekání a výtah a obcházení je pořád lepší přejít ty 2 koleje.

Navíc je od toho výtahu vidět, jestli tam zrovna nevybírá hlídka a pak jít výtahem. Otázka je, jestli tam ta hlídka bude pořád. Dřív, když byla hlídka bylo pak nutný to celý obejít případně jít s větší skupinou.

rtep

Myslím, že využívat se to bude. Já v časech, kdy jsem v Praze žil, raději chodil pěšky 3 km, než abych využíval jakoukoli dopravu. Prošel jsem se a mimo špičku to bylo i rychlejší, než veřejná doprava. I nyní je i ve velkých městech nemálo lidí, kteří si váží každé chvíle, kdy mohou jít po svých. Samozřejmě je naopak i hodně lidí, kteří se pohybu bojí – vzpomínám, jak jsem se kdysi v Brně ptal na nekratší pěší cestu na nádraží a člověk, co mi odpovídal, nechápal, že nechci jet šalinou, když je to pěšky taková dálka. Celých dvacet minut… Číst vice »

Petr766

Jak vzdálit? Už to měli dávno být. A navic se můžete projít. Bude to o celých 7 minut pěšky dál. Hrůza….

rtep

Na nádraží pro mne není problém třeba hodinka cesty po vsi, ale to těžko mohu vnucovat každému.
Těch zmíněných 7 minut bude znamenat dost možná pokles zájemců o cestu vlakem.
Do Brna už jezdím jen zřídkakdy a neboím se, že bych se měl možnost dožít se odsunu nádraží. Nyní budou finanční možnosti různých budovatelů výrazně klesat a hned tak to lepší nebude.

Jiří Kocurek

Nejlepší by bylo ukončit vlaky už v Libni. Aby lidi nebylí líní dojít si pěšky na vlak. A pro jistotu uzavřít místí stanici Metra.

USA

Nic ve zlem, ale asi vas take nechapu. V Praze jsem se narodil, pokud necestuji, tak tu ziju ve Strasnicich a proc se vyhybat MHD nechapu. Funguje velmi dobre. Nekdy jdu pesky na metro ci od metra, coz je asi 600 metru, pokud mi ujede tramvaj a dalsi jede az za 10 minut, ale jinak k prochazkam znam lepsi mista, nez courat se po meste 3 km. Muzu jet na chalupu a z ni jsem za 10 az 15 minut chuze v lese a i ta cesta k lesu je pekna, proc si neco dokazovat tim, ze budu courat mestem… Číst vice »

USA

Jeste doplnim, ze co bych asi chapal je jizda na kole. Tahat kolo autem, natoz vlakem nebo metrem, to neni moc zabavne, to pak radeji jezdim po Praze, v letnich mesicich. Ale take smerem z mesta pryc. Od nas ze Strasnic je to tak 10 km pres Uhrineves na kra mesta nebo kolem 15 az 20 km kolem Vltavy k Vranemu. Tu jizdu na kole ale beru spise jako bezucelny vylet pro radost, nejezdim na nem na nakupy, do prace, na navstevu a tak. Takze to neni obdoba vaseho 3 km courani.

rtep

Ono to bylo jednoduché. Pěšky jsem to měl asi ty 3 km přes kopec, tedy tak asi 45 minut. Druhou možností byly autobusy s přesedáním, ve špičce i s cestou k zastávce asi 25 minut, mimo špičku 50 až 60 minut, v noci až 90 minut.
Já netvrdím, že to byly procházky hezkými místy. Ale byla to denně hodina a půl pohybu a to je pro mne podstatné. Nic jsem tím nedokazoval, bylo to ale fajn. A jako rozený Pražák jsem (bohužel) její smrady už moc nevnímal, ve volném čase jsem mizel do přírody. Teď už tam naštěstí nežiji dlouho.

Antonín

Aspoň něco, ale jednu věc neřeší ani toto provizorium (aspoň tak to vypadá z fotek), ani pak definitivní řešení, a to hojně využívaný příchod z cyklostezky po původní trati přes Velkou Hrabovku – cyklostezku využívá i hodně pěších ze starého Žižkova – a chodit pak dlouhou oklikou přes Churchillovo náměstí? To nadále bude pokračovat nedovolené přecházení přes koleje.

Jakub P

Podle fotek to provizorium ústí tam, co je aktuální příjezd ze Seifertky k autovlaku. Takže od konce tý cyklostezky zhruba padesát metrů a zacházka oproti služebnímu přechodu přes koleje minimální.

Jestli tímto směrem bude mít vyústění i to finální řešení SprŽel, nebo jestli půjde vylézt jen do Dudovy netuším, každopádně to nebude zas tak daleko – určitě to nebude oklika až na Churchillovo náměstí.

Antonín

Snad máte pravdu, ale pokud jsem koukal na plány definitivy a pochopil je – nejsem stavař, tak definitiva by měla jít někam tam, kde nyní je Lidl, Rossman a nákupní centrum, a to už je z cyklostezky sakra daleko…

Jakub P

Mě to připadá jako cca 100 metrů, to fakt pro člověka, kterej přijde po tý cyklostezce (už na konec tý cyklostezky mu stálo za to ujít minimálně kilák) podle mě není velká zacházka

https://mapy.cz/s/matofomele

Clovek

Bohužel je pro příchod z cyklostezky výtah nepoužitelný, neboť je chodnicek k němu důkladně oplocený..

Jakub P

Přímo z cyklostezky podél trati asi jo, je tam zázemí Spržel nebo ČD a určitě nechtěj, abysme se tam motali. Nicméně kdo sleze z cyklostezky na jejím konci tak, jak má, po rampě nebo schodech, octne se imo 50 metrů od konce oploceného chodníku k výtahu…

Petr

Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.

medical_examiner

Ale k čemu vlastně?…

Jiří

Tady to jde i když to tvalo.
A jinde chce SŽ rušit přejezdy a přechody bez náhrady, že to prý lidí mají obcházet 5 km oblikou.:/

Alibaba

A tady to je přechod nebo přejezd?

Frantík

Je tam přechod, sice jen služební. No mohli tam aspoň dát výstražné znamení, když na kolej bude přijíždět vlak, a byl by to legální přechod.

Alibaba

To ano, ale teď je už docela pozdě, když se tam staví (konečně!) velmi pohodový (s rampou) podchod.
P.S.: Oni už v AŽD maj schválený takovýhle ZZ na přechod ve stanici? To co byla ukázáno ve Smržovce bylo jen takové šiméčko na lidi.

MildaIV

Záměr nemá zpoždění rok, ale desítky let.

Martin V.

Jakýsi pamětník starých časů mi vysvětloval, že oddělení cestujících od ostatních lidí nebylo opomenutí, ale záměr už někdy z Rakouska-Uherska. Kdo by prý byl zodpovědný za to, když necestující uklouzne a zlomí si v podchodu nohu? Problém slepých podchodů byl všude a řešit se začal až s rekonstrukcí koridorů. Dnes je naštěstí už normální propojit část města před tratí s částí za tratí. Ale já si ještě z dětství pamatuju „vstupenku na nástupiště“. Jednou jsem si ji i koupil, abych měl suvenýr.

Petr

Oddělení cestujících, mělo smysl nejdříve z důvodu potravinové daně a později z důvodu uzávěry nádraží.

Martin V.

Potravní čáru https://cs.wikipedia.org/wiki/Potravn%C3%AD_da%C5%88_na_%C4%8D%C3%A1%C5%99e znám jen z babiččina vyprávění, ale neprostupnost podchodů třeba v Brně hl.n. jsem nepochopil nikdy, když by stačilo jen probourat zeď a přistavět pár schodů. V době výstavby nového Prioru (dnes Tesco) měli architekti v plánu propojit jeho terasu se čtvrtým nástupištěm, ale k tomu taky nikdy nedošlo. Přitom v 80. letech už nebyla nádraží nijak zvlášť uzavřená a pěší spojení s ÚAN Zvonařka k tomu přímo vybízelo.

Alibaba

Tak v Brně docela nedávno odjezdový podchod takto probourali a dosadili schody. Příjezdový podchod má, jestli si dobře pamatuju, taky vrata (zavřený), ale teď jsou zarovnaný stánkama. A mám pocit, že při opravě odjezdového podchodu byly i otevřený.

Filip Jirsák

Nicméně 5.–7. nástupiště byla zprovozněna až v roce 1994, to už se nedá svádět ani na Rakousko-Uhersko ani na komunismus.

Jiří Kocurek

U Dráhy je 70 let od války krátká doba. A že dráha nechtěla, to je problém dráhy, ne Václava Havla.

Ivo

5. nástupiště nebylo v roce 1993 úplně nové,
v původní podobě sloužilo ještě v roce 1991.
Pak si již pamatuji, že probíhala rekonstrukce,
jeden čas dokonce nesloužila ani východní hrana 4. nástupiště.

Alibaba

Dráha jela na §1. Vždycky se to tak dělalo. Prostě člověk bez lístku nesměl přijít do „placeného prostoru“, podchody pod celou stanicí byly špatně.

pingu

peronka,vstupenko na nastupiste 🙂
no co,aspon se po nadrazi nepohybovala individua,dneska oznacovana jako homeless 😉

Petr

😀

švestka

To by ale zrovna tady musela existovat vstupenka do Sherwoodu a ta nebyla nikdy.