Průchod z nádraží na Žižkov je realitou. Penta využila starý zavazadlový tunel
Nová provizorní cesta z hlavního nádraží na Žižkov. Pramen: ROPID
Jde o provizorní cestu do doby, než Správa železnic zprovozní plnohodnotný průchod
Průchozí podchod by měl být standardem, snad jich bude přibývá. Nádraží nebude bariérou, navíc se vlak přiblíží i lidem, kteří bydlí na druhé straně.
Nechápu mínusy. Tomas má pravdu, už naši předkové kritizovali, když vysoký násep nebo dvě koleje vedle sebe rozřízly město na dvě půlky. Jak se zdá jsou tu lidé, kteří ani po 15 letech nechápou, že by nádraží a koleje mohly být bariéra.
Samá chvála až to bolí. Ten vstup tam samozřejmě je nutný a chvályhodný, spíš mě zajímá , kdo půjde sedět za ty silně pod cenou prodané státní pozemky Pentě , na kterých na hlaváku staví a i má postaveno a i díky tomu my cestující budeme pendlovat kamsi do Nehvizd na pseudoterminál. No to už s té Krče pojedu do Brna autem. (Než se dostanu do Nehvizd, tak už budu v Brně). A to jen díky tomu že v místě, kde by měl stát terminál postavila podvodem Penta.
Prosím, o jakém terminálu mluvíte?
A proč by jste měl jezdit z Krče do Nehvizd, když nasednete do VRV na Prahlaváku? Terminál Praha východ je určený pro lidi, kterým se to právě do centra Prahy nevyplatí (při cestě na východ).
Jemu se to ale hodí k nadávání a k očernění Penty. Tak proč si nepřisadit nesmysl.
tak on celý kšeft s pronájmem brněnského nádraží, pronájmem hlavního nádraží v praze a hlavně a především prodej nakladoveho nádraží žižkov, pozemků kolem smíchovského, hlavni a masarykova nadrazi a celých buben by si asi zasloužil důkladný průzkum…jenže to bychom chteli asi moc…
cena…nebyla předpokládám v desítkách miliard ale max vysoké stovky milionů až něco přes miliardu. podívejte se kolik stojí parcely v centru prahy…a nejen tam…a porovnejte.
další kšefty za všechny prachy byl Rohan od magistrátu…
Paráda! Hned v pondělí otestuju!
Stejně,pokud nebude přechod přes koleje hlídaný policii, všichni budou lozit přes koleje. Je jen otázka času,kdy tam bude další smrťák!
Jak často se tam stávají smrťáky?
Normální služební přechod, který je pro člověka s oprávněním bezpečný. (dotyčný se umí rozhlédnout, slyšet blížící se vlak, a nosí reflexní vestu s logem SŽ)
Za devět let čtyři smrťáky. Toliko statistika. (Srovnejte s usmrcenými lidmi pod tramvajemi.)
Možná to bude morbidní ale člověk který se nechá zabít střetem s vlakem si to zaslouží a je možná pro všechny dobře, že nešíří svůj genofond dál. Nechat se zabít tak obrovskou a enormně hlučnou věcí, jako je vlak, která navíc zcela nezákeřně zaútočí z předem známých pozic (jezdí po kolejích, nespadne z nebe) je akt krystalicky čisté hlouposti. Mrzí mě jen smutek pozůstalých.
Tenhle příspěvek bych podepsal. Jen bych doplnil, že ještě daleko víc mě mrzí psychické následky všech, kteří se takové události nedobrovolně zúčastní.
Jeden smrťák za dva roky, to vzhledem k provozu jaký tam je považuji za 0. Jsou křižovatky, kde jich je víc, a při tom jsou legální.
Mně tam jednou málem sejmulo eso. Jelo extrémně potichu, zaslechl jsem ho, když bylo asi pět, sedm metrů ode mě.
Jestli jsi byl pod vlivem psychotropních látek jako obvykle, tak není divu.
Neomalenost za neomalenost. Hloupost Vašeho uvažování je také krystalicky čistá. Když už jste se naučil psát, měl byste zvládnout i vzít na vědomí, že lidská psychika je trochu složitější, než je vám pohodlné pobrat. Lidské chyby jsou o dost složitější fenomén, než se líným a hloupým lidem zdá. Mě mrzí smutek těch, co žijí s takto hloupými a línými lidmi. (Není vás málo) Nechcete zkusit přemýšlet, než se začnete do někoho navážet?
A proč zrovna s logem SŽ?
Co tak ten přechod zabezpečil kříži a nechat přístupný veřejnosti. Jaká je maximální rychlost na dotčených kolejích? O moc velký rozdíl proti tramvaji to nebude…
Hlavně ať už se dokončí to finální řešení s přímým propojením podchodu s Italskou výtahem. Lidé v podchodu pak vůbec nebudou mít důvod vylézat z něj dřív a přebíhat přes koleje. A lidé ze Žižkova se brzy naučí (pokud budou fungovat výtahy) ten finální podchod používat, protože cestou přes koleje nic neušetří – stejně nakonec na nástupišti musí dolů do podchodu.
Tak samozřejmě, zde nejsme ve při. Čím dříve bude hotový podchod skrz nádraží tím líp. Před 20 roky bylo pozdě. 🙁
Pane autore, nemáte pravdu. Správa železnic, státní organizace, se na přípravě tohoto provizorního přístupu aktivně podílela.
A sama na to přijít nemohla? Úřednických myslících hlav tam mají dost, ne?
Úřednická myslící hlava je oxymoron! Motto každého úřadu je nemyslet.
Udělali šestnáct studií . Doposud to vždy stačilo .
🙂
jako třeba tím že to umožnila?
léta letouci nešel rozšířit chodník směr muzeum. kvůli dobre správě. a původně asi unitarnim CD.
pak se to povedlo. reakce dobre správy?
minimálně deset let e»istujici průchod ve zdi zahradili, takže od odbočky na parkoviště musíte kus po silnici…místo toho abyste přešli hned na hodně široký chodník vedle sturcu.
tohle nevymysli nikdo jiný než úplný magor…
A jak to bude zde se vstupenkami na nástupiště, když přijdu na nádraží od Žižkova?
Omlouvám se za mírnou aroganci, ale zaspal jste dobu – ty byly za císaře pána, 1. republiky i bolševiků, ale od cca roku 1990 již neexistují.
To jste docela vedle. Ony se v podstatě nepoužívaly, protože lidi chodili na peróny i bez lístků, ale oficiálně byly zrušeny teprve před osmi roky. https://www.zelpage.cz/clanky/k-pocte-peronkam?lang=cs Musím říct, že i mne to překvapilo.
Díky za odkaz. Z toho jsem pochopil, že Správa Železnic je stále může, ale nemusí zavést.
Jak se vstupenkama na nástupiště?
Nějakou si kupujete?
Ono to asi není úplně jasné, ale: přijdete po provizorním chodníku k výtahu. Sjedete do sklepa, podejdete jednu kolej a vyjedete na 7. nástupišti. Tam už volně sejdete do podchodu a můžete jít do haly. To vše za předpokladu fungování obou výtahů.
Tak to je dost vtipné. Dolů, nahoru, dolů… Inu, lepší než nic, aspoň pro lidi, kteří za chůze nevidí, neslyší.
Popravdě je to taková ostuda, že ani nebylo tradiční stříhání s rautíkem.
Ostuda v čem?
v tuposti SŽDC, blokující spojení s Žižkovem po desetiletí
Stavěl to soukromý investor… ten nedělá zbytečné rautíky jako státní firmy…
Provizorní… to je to podstatné slovo.
Nebuďte na SŽ krutí, však ta rampa pro příjezd k autovlakům je tam jenom zhruba od roku 2002. A že se přes ní dalo v klidu vyjít k ekonomce si prostě nevšimli no. Jo když se nechce, tak je to horší než když to nejde. Dejme jim druhou šanci, třeba si za míň než 18 let všimnou že praha rozšířila chodník smrti a zakončí ho u nádraží nějakým vstupem na nástupiště a ne skokem do ulice. Ne příliš frekventované, ale pořád ulice… Sakra vždyť ta jejich ignorance má volební právo. No i když v některých méně okatých případech je jistě… Číst vice »
vstup tam byl. po rozšíření chodníků ho zahradili. asi uraženě ego. někdo ukázal že jde něco co oni říkali že nejde. tak jim to ukázali…
osobně bych toho, kdo nechal ten plot znovuobnovit, moc chtěl potkat a popovídat si s ním a natočit tento skvost. následně bych asi tento rozhovor umístil k pobavení davů na facebook a zaslal svému senátorovi, poslanci, superministru, na SZDC a Scheinherrovi…a čekal co se bude dít…
Sice Pentu rád nemám, ale příjemně překvapila…
Chtěla nabídnout svým zákazníkům lepší pěší přístup k metru a do města, než jaký tam byl.
2 výtahy = meh, radši půjdeme přes koleje
Známe z nádraží kde jsou krásné podchody a výtahy, ale ten služební přechod je přece pro kočárky a další jako dělaný. To nevadí, že nás smete rychlík nebo (cestujícími) neočekávaný posun.
Jděte přes koleje, máte recht. Už jsem tam málem pár lidí přejel. Zatím málem.
Nejsem nadrazak a neprosel jsem 10 skolenimi o prechazeni koleji, ale vazne by me zajimalo, proc nadrazaci pres koleje chodit muzou a bezni civilove, kteri se poradne rozhlednou ne. Dost pochybuji, ze si vetsina nadrazaku vola pred prechodem koleji s dispecerem a vypravcim, aby si zajistili volnou cestu. Drze se odvazim tvrdit, ze vic nez poradne se rozhlednout take neprovadi. Povite mi to? Pokud ne, nadale zustanu u pouzivani zdraveho rozumu a kdy je a neni bezpecne prejit si dokazu urcit sam podle rozhledovych pomeru. Tramvaje take nehoukaji u prechodu, take jezdi 50 jak mnohe lokalky a je skutecne zajimave,… Číst vice »
Minimálně mám vysílačku a poslouchám ji a na rozdíl od vás mám aspoň nějaký přehled co se kde děje.Loni jsem několik lidí s pozitivním zdravým rozumem v kolejišti potkal, a málem jsme je museli sbírat z kolejiště, naštěstí měli víc štěstí než rozumu a nic se jim nestalo.Pokud neznáte danou stanici nebo nejste zvykli se pohybovat v kolejišti tak je to hazard se životem.
Budeme rádi, pokud se do toho kolejiště opravdu nebudete vydávat. Věřte mi, vlak se umí opravdu přiblížit nečekaně a dokonce i nehlučně. V některých místech se ani nedá odhadnout na kterou kolej ten který vlak zrovna jede, nebo se sám zamotat. Vlak na místě nezastavíte. Ono nejde jen o vás, ale pokud by se v kolejích motalo více lidí, tak je pro strojvedoucího celkem těžké jezdit. Přál bych vám, abyste jednou mohl jet na lokomotivě a vidět, jak takový přechod člověka v kolejišti vypadá z jeho pohledu. Možná byste trnul. U těch tramvají by se také nemělo přecházet kdekoliv. Druhá… Číst vice »
Proč civil ne? Protože 90%civilu má na hlavě kapucu,sluchátka a mobil v ruce a vůbec je nezajímá,co se kolem děje,už jsem jednim takovým pitomcem málem na tom přechodu zastavil!!!
90 % určitě ne. Možná tak 30, nejvýše 60 v krajních případech. Uznávám, že kvůli nim je lepší to zatrhnout. Na druhé straně, pokud jde člověk pozorný, poučený a umějící předvídat, tak zrovna v tomto přehledném místě bych se na něj nezlobil. Ovšem, těch možná těch 10 % bude. 🙂
Surová data tvrdí, že na onom přechodu neumřel ani jeden nádražák, oproti čtyřem civilům. Takže ano, civil je ohrožená skupina a nemá tam co dělat.
Tak proč je tolik lidí se zdravým rozumem každoročně přejeto?
Na vaše urážky nádražáků reagovat nebudu. Jen bych chtěl říci, že na pozemku dráhy nemá nepovolaná osoba co dělat, stejně tak , jako třeba na letištní ploše. A v neposlední řadě, jako strojvedoucí, nejsem zvědavý na vaše vyhřezlá střeva!
Nedá mi to, ale jako bývalý rozený Pražák si do Žižkováků nemohu nerýpnout :-))
Člověk by si mohl snad i začít myslet, že i Žižkov už patří do Evropy. Nejdřív postavili Bajkonur, vystřelili Lajku z Vystřelenýho voka a pak dokonce vytvořili cestu na nádraží.
Doufám, že tam vysází (v tom tunelu) i nějakou tu alej smíření a udělají z toho poutní místo. Lurdy, Mekka, Santiago de Kompost a Žižkov de nanádr.
Jen mne znepokujuje, že vzhledem k historii oného tunelu se tam dá snadno zakufrovat.
Zrovna nedavno jsem koukal, ze se i spodni Zizkov zacina vylupovat a nic bych za to nedal, ze za chvili bude vypadat jak Karlin nebo horni Zizkov u hranice s Vinohrady dneska.
Takže stačilo vyměnit výtahy a vymalovat a mohlo to fungovat již před desítkami let. Místo toho dlouhé obcházení.
Tak jednoduchý to není, dřív se tam k autovlaku sjíždělo dost strmou serpentinou, dneska je tam přímej výstup na Seifertku, při stavbě těch novejch baráků Penty se tam ten přístup hodně zjednodušil i z týhle strany. Ostatně v Panoramě na mapy.cz tam ještě kus těch fotek z dřívějška zbyl, jsou to ty, který nejsou na žádný aktuální silnici, tak se to dá srovnat.
Určitě by to bývalo v případě zájmu řešitelný už předtím, ale tak jednoduchý jako vyměnit výtah a vymalovat to zas nebylo, to až když stavba jako vedlejší efekt vyřešila tenhle přístup shora k tomu výtahu.
Zas branka do Seifrtky byla odemčená 24/7. Ne? Nebo se na noc zamykala?
nikdy sem ji zamknutou neviděl, podél té „nebezepečné serpentýny byl chodník! Mám dojem, že ta starost o bezpečnost je přehnaná, za chvíli bude zakázaná i chůze po schodech…. :/
Branka na Seifertku byla odemčená a po té příkré rampě se dalo v pohodě vyjít nahoru. Rampa byla široká dost a zákaz chodců tam nebyl.
Jasne, fyzicky to mozny bylo, to vime vsichni. Ze ta branka byvala nonstop otevrena jsem nevedel. Kazdopadne to ale oboji, rampa i cesta od branky, vedlo misty, u kterych se nedivim, ze tam nechteli houfy chodcu do a z podchodu a ze pro legalizaci pristupu chtela predelat.
on tam zas takový provoz nebyl, a i kdyby, tak pro vyznačení koridoru pro pěší by stačila pixla barvy…
Nestačilo,sloužilo to jako služební podchod pro balíky když se ještě vozily,ale hlavně pro přepravu vožíčkářů a mobilních plošin k vlaku.
Teď ty balíky v dodávkách činí o něco nebezpečnější přístup po sousední ulici…
„Bude možné projít z Vrchlického sadů na Žižkov a vyhnout se přitom nevábné křižovatce U Bulhara.“
Jakoby ta křižovatka svou nevábností nějak vybočovala nad Sherwood a Žižkov 😀
Jděte se někdy na Žižkov projít, v posledních letech to tam dost prokouklo 🙂 Konkrétně třeba od tohoto nového chodníku přes Churchillovo náměstí na Kostnické, pak ke kostelu Sv. Prokopa, k radnici, po schodech nahoru na Vítkov a při dobrém počasí skončit na Zahrádkách na Ohradě. Tenhle rok jsme tam začali courat se ženou pravidelně, od doby, co z Prahy 3 téměř zmizelo jisté etnikum, se ze Žižkova stává fakt příjemná čtvrť (i když si někteří rodilí Žižkováci stěžují na ztracenou punkovou atmosféru).
Penta zaslouží velké poděkování, i když nepochybuji, že nemalou motivací pro ně byly i problémy jejich vlastních zaměstnanců. Málokterý zaměstnavatel má radost, když své zaměstnance vidí v reportážích o tom, jak policie zadržela nebezpečné pachatele, kteří nedovoleně přecházeli koleje (nadsázka, ale v některých médiích i z banálního přestupku dokážou udělat strašlivý masakr).
Policajti nebudou mít co žrát 😁
Jako by z tohohle nějak extra vydělali. Stali na 7.peronu a všichni chodili přes 6. a policajti jen koukali a nic nedělali.
Policajti zrejme meli vice rozumu nez pulka zavistivych nadrazaku touzicich si pokutovanim lidi kompenzovat mindrak z toho, ze na draze vzdy pracovali hlavne ti, ktere jinde nevzali, no. Nebuzerovali lidi, kteri se umeli rozhlednout a nic jim nehrozilo. To vas dost stve, ze?
Mě to jen přišlo vtipný. „Nenápadně“ si stoupnout a sledovat jak lidi chodí okolo. Možná taková ta figurína jak se dává k silnicim jako že tam stojí policajt by měla stejný efekt.
Jinak by taky hrozilo, že chodec nechce platit pokutu a NSS bude řešit materiální aspekt přestupku.
Průchod na obě strany by měl být v dnešní době standard, ale stejnak se v Nehvizdeh plánuje východ z nástupišť jen na jednu stranu, i když tam těsně vedle bude most přes trať…
V těch Nehvizdech mohli východ udělat někam na ten most, ale dělat další most přes dálnici jen pro pár pěších je nesmysl.
Jestli to nebude tim, ze az se za 25 let ty Nehvizdy budou mozna stavet, tak se u stanic VRT na zaklade podobnosti se zastavkami VRT v zapadni Evrope, predpoklada prijezd autem a tem par kilometru navic nevadi? Zbytek doveze autobus. Ano, pro lidi zvykle, ze se na vlak chodi pesky 2 km to nebude pohodlne, ale takovych uz dnes moc neni, coz krasne dokazuje nizky pocet cestujicich na lokalnich tratich. Ty ktere jsou tak pomale, ze se k nim nevyplati dojet autem a maji daleko zastavky, vozi dnes vzduch. Takze je naprosto v poradku, ze u VRT zastavky v… Číst vice »
Aneb jak vlakem generovat další auta. Stanice v polích už by se vůbec stavět neměly.. Zrovna tady bude stačit, když trať mimoúrovňově překříží místní silnice a nebude tak prodlužovat cestu jejich uživatelům.
U Nehvizd by mě to vůbec netrápilo. To je mega stanice snažící se nalákat automobilisty do rychlovlaků a z velké části i zbytečně betonující další kus volné krajiny. Aneb auto je základ, přestup není překážkou a expres má sloužit příměstské dopravě. 🙂
Super. Dobrá zpráva.
Ostuda SŽ! Za několik desítek let nebyla schopna vybudovat legální cestu, až to nakonec musel udělat soukromý investor.
Ten soukromý investor na tom ale má vlastní zájem. Dřív se tam prakticky nikam nedalo dostat, protože to byl uzavřený objekt ČD/SŽDC.
zly investor! mel by to udelat z lasky k narodu!
Přesně tak! A přitom ČSD/ČD/SŽDC/SprŽel žádný zájem problém řešit dlouhé desítky let neměly. Nakonec aspoň Scheinherr nechal rozšířit chodník podél magistrály z Vinohradské a PENTA si pronajala a adaptovala nákladní podchod. To není úplně dobrá vizitka pro správce nádraží. 🙁
Tak je otázkou čí ta nudle kolem magistrály byla. Tady si dovolím tvrdit, že narozdíl od podchodu, to bylo čistě věcí města. Každopádně jsem rád že se s tím už něco udělalo, stejně jako se dělá prodloužení podchodu.
Chodník na magistrále patří městu.
Nudli šlo rozšířit více způsoby – přidělat estakádu „nad nádraží“ nebo zužit magistrálu. Co je Sprželi na nějakém přístupu cestujících, ať to řeší město. A město taky vůbec nemusí zajímat auta.
A obratem tam Scheinherrovi SŽ alespoň doplnila ten chybějící kus plotu, aby chodec musel dojít poslední kus cesty po silnici.
Nebyl to uzavřený prostor, běžně se tam přes koleje z/na Žižkov chodilo. SŽDC a Policie tvrdili, že nelegálně, ale asi by měly problém to dokázat. (Což nic nemění na tom, že úrovňové přechody nebo přímé přecházení přes koleje na nádraží s takovýmto provozem je nebezpečné z principu – takže bez ohledu na to, zda to bylo či nebylo legální, bezpečné to určitě nebylo.)
Policie by to rozhodně neměla problém dokázat: Zákon č. 266/1994 Sb. Zákon o dráhách (1) Nikdo nesmí bez povolení provozovatele dráhy vykonávat v obvodu dráhy činnosti, které se považují za podnikání, vstupovat na dráhu a v obvodu dráhy na místa, která nejsou veřejnosti přístupná, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak. (2) Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou a) dráhy a jejího obvodu, pokud je dráha vedena po pozemní komunikaci, b) dráhy a jejího obvodu v místě křížení dráhy s pozemní komunikací, c) prostor určených pro veřejnost, nástupišť a přístupových cest k nim a… Číst vice »
Policie by samozřejmě měla problém prokázat, že tohle: https://mapy.cz/s/gafozecero není přístupová cesta k nástupišti. Zejména když ze strany nástupiště není žádné čitelné značení, které by vstup zakazovalo. Ze strany od Žižkova je alespoň cedule s českým textem, tam by Policie asi nějakou šanci měla.
Neznalost neomlouvá.
Vždyť jste ten zákon výše citoval, tak jsem myslel, že ho znáte. Kdybych byl na straně Policie, vůbec bych se nesnažil argumentovat, že nejde o přístupovou cestu k nástupišti – to je podle mne beznadějné, evidentně to přístupová cesta k nástupišti je. Já bych v roli Policie argumentoval tím, že šlo o neuposlechnutí pokynů provozovatele dráhy. Už pár let jsou ze strany od nástupišť cedule s přeškrtnutým panáčkem. Sice to není žádné závazné značení, ale dost možná by se dalo obhájit, že je to obecně srozumitelné. Z druhé strany od Žižkova je český nápis, pokud dotyčný umí česky číst, také… Číst vice »
Běžný příslušník Policie zákony zas tak moc dobře nezná, a pokud máte něco nastudováno, tak je v případě přestupku utáhnete na vařenou nudli. To je jedna stránka věci. Druhá stránka věci je samotný přístup. Nevím jak to tam vypadá teď a na mapách jsou staré fotky, nicméně podle těch starých fotek jste musel dříve projít přes bránu, případně branku, z čehož je naprosto zřejmé, že se ocitáte v prostoru, který není veřejně přístupný. V tomto případě se nacházíte v prostoru dráhy a zde platí zákon o drahách. To že tam někdo vleze a neví kam to vlastně vlezl a jaké… Číst vice »
Vy stále ignorujete zákon o drahách, který jste sám citoval. Na přístupových cestách k nástupištím se veřejnost samozřejmě pohybovat smí. Nic na tom nemění fakt, že před tím člověk prošel třeba nádražní budovou nebo nějakou bránou.
O té ceduli jsem psal, a také jsem psal, že v opačném směru, tedy z peronů na Žižkov, dříve žádné srozumitelné značení nebylo (resp. bylo dávno nečitelné).
Tak to by si měla především přečíst Spržel, která neustále blábolí z rozhlasu, že cestující nemají vstupovat do kolejiště před zastavením vlaku. Čímž se snaží vytvářet mezi cesrujícími dojem, že po zastavení vlaku se může běhat v kolejišti i když se to nesmí.
Jako že by se cestující měli do vlaku teleportovat? Přístupové cesty k nástupišti mají (logicky) výjimku.
A hlásili to na Hlaváku, kde není afaik k žádnýmu nástupišti přístup pro cestující přes kolejiště, nebo na jinejch stanicích, kde jsou přechody přes kolejiště jedinej přístup na nástupiště?
To, co je na předposlední fotce, vypadá jako účelová komunikace. Pokud není veřejně přístupná, měla by tak být zřetelně označena.
Není tam značka zakazující vstup nepovolaným?
nelegálně = i neznalost neomlouvá
Samozřejmě ze nelegalne.
V kolejišti nemáte co pohledávat.
Tak primárně dle zákona o drahách je zakázán vstup na pozemky dráhy (všechny). A pak tam jsou vyjmenované případy, kdy se smí )nástupiště, přejezd, …), ten služební přechod do toho nepatří.
Mezi výjimky také patří přístupové cesty na nástupiště. Já bych nechtěl dokazovat, že ten služební přechod není přístupová cesta na nástupiště.
Aby to byla oficiální cesta na nástupiště, tak ten služební přechod by musel být označen jako přejezd/přechod pro pěší = minimálně kříže.
Nemusel. To platí pouze na veřejných komunikacích, na které se vztahuje zákon o provozu na pozemních komunikacích. Podívejte se na stanice a zastávky, kde je přístup k vlakům přes koleje – nikde tam kříže nejsou.
Ale tam to jsou oficiálně zkolaudované příchody na nástupiště a dopravní zaměstnanci s tím musí počítat třeba při postupném vjezdu vlaků do stanice.
Myslím, že přístupové cesty k nástupišti jsou popsány ve staničním řádu. A pak by to už bylo jednoduché že….
Neznalost ….bla, bla, bla…..
Staniční řád není pro veřejnost závazný. Zákon o drahách dává zmocnění provozovateli dráhy udílet pokyny v různých situacích (mimo jiné právě přechod kolejí na úrovňových cestách k nástupištím). Dále dává dopravci zmocnění vyhlásit přepraní řád, a konečně dává některým zaměstnancům dopravce v určitých případech dávat pokyny cestujícím. To jsou veškerá zmocnění týkající se veřejnosti, která jsou v zákoně o drahách. Jak vidíte, staniční řád mezi zmocněními není, tudíž není pro veřejnost závazný.
Tak to berte tak, že ve stanici s úrovňovýma přechodama vám může dát pokyn ke vstupu na nástupiště dopravní zaměstnanec (má to ve staničním řádu). A tady na Prahlaváku vám ten pokyn pro vstup do kolejiště dát za normálních provozních okolností nemůže.
Proboha, proč si nepřečtete ten zákon, nebo diskusi, do které přispíváte? Je to tu napsáno opakovaně: na nástupištích a přístupových cestách se veřejnost pohybovat smí (s výjimkou případu, kdy přijíždí vlak, pak logicky na přechod přes koleje nesmí). Je to tak přímo ze zákona, nepotřebuje k tomu žádný pokyn nebo svolení. Konkrétně je to § 4a odst. 2 písm. c) zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách: „Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou […] prostor určených pro veřejnost, nástupišť a přístupových cest k nim a prostor v budovách nacházejících se v obvodu dráhy, pokud… Číst vice »
Ale tohle není přístupová cesta k nástupišti.
https://mapy.cz/s/jacuhubuza
Máte tam „Přechod přes koleje zakázán“.
Je to přístupová cesta k nástupišti, to žádný text nemůže změnit. Značka zákaz vjezdu také nezpůsobí, že to za ní není silnice. A já jsem psal o době, kdy ze strany nástupišť žádné značení nebylo.
Zákaz vjezdu také nezpůsobí, že to za ní není silnice, ale pokud za něj vjedete, tak dostanete pokutu, když nemáte oprávnění tam jezdit.
Myslím si, že zákaz vstupu tam z této strany byl vždy a z obou stran. Co koukám, tak se na nástupištích zpravidla používá piktogram přeškrtnutého člověka.
Jsem rád, že se konečně shodneme na tom, že je to přístupová cesta k nástupišti.
Jak jsem psal, ze strany nástupišť tam dříve byly staré dávno nečitelné cedule, které tudíž nebylo možné považovat za pokyny provozovatele dráhy. Teď už je tam ze strany nástupišť podle fotek piktogram, který je mezinárodně srozumitelný. Ze Žižkova je český text, takže cizinci tam přecházet můžou.
Ne neshodneme, je to služební (technický, nouzový, neveřejný,…) přechod, kam cestující za běžného provozu nesmí.
Jestli nevnímáte rozdíl, tak já s tím nic neudělám.
Já se nebavím o vašich dojmech. Píšu o tom, jak je to podle zákona. Podle zákona je to přístupová cesta k nástupišti, kam veřejnost smí. Přechod kolejí v takovém případě může být zakázán pokynem provozovatele dráhy. Jak jsem zde už mnohokrát psal, od nástupišť dříve žádný takový pokyn dáván nebyl. A mám pocit, že i ve směru od Žižkova někde cedule chyběla.
Ale ta přístupová cesta (bavíme se stále o tom služebním přechodu na severním konci nástupišť na Prahlaváku) není určená pro cestující (veřejnost). Co na tom nechápete?
Že tam nebyla dřív cedule je taky možné proto, že se tam dřív ani nedalo projít, což se změnilo výstavbou autoterminálu.
Co nechápu? Nechápu to, že vy víte, o jaký zákon se jedná, víte, že ten zákon znám – ale stejně tady píšete své dojmy a bludy, které jsou se zákonem v rozporu. Co nechápete na tom, že se to řídí zákonem? To je pro vás takový problém si ten zákon přečíst, když už tu byl mnohokrát odkazován? Je to § 4a odst. 2 písm. c) zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách. Vaše dojmy, že to není určené pro cestující (veřejnost), nikoho nezajímají, když v zákoně je napsán opak. „Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s… Číst vice »
Já tu citaci chápu, ale vy nechápete, že ten služební přechod není přístupová cesta k nástupišti pro veřejnost a to že se tak tváří je zase váš dojem. Není takto zkolaudovaný a je právě osazený cedulema „Zákaz vstupu“.
Ne, tu citaci evidentně nechápete. V zákoně není žádné „přístupová cesta k nástupišti pro veřejnost“, není tam ani nic o nějaké kolaudaci. Navíc jako chodec uprostřed Prahy samozřejmě nemáte možnost zjistit, co jak bylo kolaudováno. V zákoně je jen „přístupová cesta k nástupišti“. Přístupová cesta k nástupišti je cesta, po které se dá dostat na nástupiště. Tečka. Žádné další podmínky tam nejsou. To, o čem se bavíme, evidentně je „přístupová cesta k nástupišti“. Něco jiného je pokyn provozovatele dráhy, který může zakázat přecházení přes koleje. Ten ale nic nezmění na tom, že to stále bude přístupová cesta k nástupišti, akorát… Číst vice »
Když už, tak citujte ten 3 článek: (3) Úrovňové přístupové cesty k nástupišti jsou veřejnosti přístupné, s výjimkou přechodu kolejí, když: e) je přechod kolejí zakázán pokyny provozovatele dráhy.
Tady je pokyn pomocí piktogramu. Není to prostor určený pro veřejnost.
V době, kdy se tam podle vás projít „dalo“ ale platil i obecný článek (2) Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou…
Protože to místo za 7. nástupištěm bylo místo veřejnosti nepřístupné.
Ano, tohle jsem vám tu vysvětloval v každém druhém komentáři. Snad už chápete, že je rozdíl mezi přístupovou cestou k nástupišti a pokynem provozovatele dráhy.
Ze Žižkova se chodilo přes prostor pro nakládání autovlaku, takže to místo bylo samozřejmě veřejnosti přístupné. Jinak by se tam veřejnost se svým autem jaksi nedostala.
Ale ten přechod není veřejně přístupný.
Zase jste zapomněl napsat odkaz na ustanovení zákona, podle kterého není veřejně přístupný. Kdybyste ten odkaz napsal, třeba byste si ten zákon přečetl a nepsal byste takovéhle zavádějící nesmysly.
Končím, další debata evidentně nemá smysl. Když se mi nepodařilo do teď vás přesvědčit o tom, že v ČR jsou závazné zákony a ne vaše domněnky, už vás o tom asi nepřesvědčím. Nicméně vaše schopnost nenechat se zviklat citací zákona a dál trvat na svých domněnkách je svým způsobe obdivuhodná.
Přechod (prostor přechodu) je označen zákazem vstupu, tím je určen prostor, který není pro veřejnost. „(2) Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou“ Co je na tom nechápajícího, že na něj veřejnost nesmí?
Buď jste si nepřečetl, co je za tím „s výjimkou“. To je ale dost podstatná chyba. Nebo jste si to přečetl a spoléháte na to, že to nevím. Což je také dost podstatná chyba, když přihlédneme k tomu, že jsem to tu několikrát citoval. Nebo jste si to přečetl, ale nepochopil jste to. Každopádně pro vás bude lepší, když se nebudete pokoušet vykládat zákony. Takže o kolejích si raději opravdu pamatujte jenom to, že veřejnost tam nesmí, a detaily radši ve vlastním zájmu nezkoušejte řešit.
Koukám, že máte problém rozlišit cestu, která je pro veřejnost a která je pro služební potřeby železnice.
Tak až tam půjdete, tak se třeba nedivte, že vás budou policajti pokutovat. Jsem zvědavej jak to s těma cedulema zákazu vstupu uhrajete, že je to veřejně přístupná cesta.
Ona to cesta určená pro veřejnost je. Kdybyste si přečetl a pochopil zákon (konkrétně tu část, kterou jste v předchozím komentáři citoval – ale je potřeba si přečíst i to, co pokračuje za „s výjimkou“), zjistil byste, že přístupová cesta k nástupišti je právě tou výjimkou, takže je veřejnosti přístupná. Zákon žádnou „cestu pro služební potřeby železnice“ nezná. Ale to je pořád dokola stejný problém. Neznáte zákon, neumíte si v něm příslušná ustanovení najít. Tak si místo toho vymýšlíte různé „služební přechody“ a „služební potřeby železnice“. Ale v ČR nejsou závazné vaše výmysly, závazný je pouze zákon. Abyste mne o… Číst vice »
Zákon sice nezná, ale už navazující vyhláška 177/1995 už přechod pro něco jiného než cestující zná. §3 odstavec 2.
Proč teda na tomhle služebním přechodu jsou teda cedule zákaz vstupu?
A jak jinak se teda rozlišují prostory pro veřejnost od prostor určených jen pro zaměstnance?
S8m se v legislativě vůbec neorientujete, takže předpokládáte, že se v ní neorientuje ani nikdo jiný. Což je ale chybný předpoklad. Takže váš pokus tvrdit, že ve vyhlášce něco je, když to tam není, byl předem odsouzen k neúspěchu. Já si tu vyhlášku totiž umím najít a přečíst si jí. Není žádný služební přechod. Celou dobu se bavíme o přístupové cestě k nástupišti. Ta je ze zákona veřejnosti přístupná. Cedule obvykle symbolizující zákaz vstupu je pravděpodobně snaha provozovatele dráhy o pokyn zakazující přechod kolejí. Protože v tom zase budete mít zmatek, rovnou předesílám, že zákaz přechodu kolejí neučiní z veřejné… Číst vice »
Vyhláška 177/1995 §3 (2) Za přejezd ve smyslu této vyhlášky se nepovažuje přechod v železniční stanici určený pro železniční nebo poštovní manipulaci a nebo pro pohyb cestujících nebo zaměstnanců provozovatele dráhy nebo drážní dopravy. Všechny přechody, kromě přechodu pro pohyb cestujících, vyjmenované v tomto odstavci se souhrnně označují jako služební – neveřejné, jestli vám jde o slovíčkaření. Jinak nevím, proč sem cpete přejezdy, to je jiná kategorie (Dle §4a odstavce (2) písmeno b) zákona o drahách). Dle §4a odstavce (3) písmeno e) zákona o drahách dělá pokyn provozovatele dráhy přechod neveřejný. Co se týče bran a vrátnic, tak tohle se… Číst vice »
Vidím, že už si vystačíte úplně sám. Nejprve sem přitáhnete § 3 dost. 2 vyhlášky 177/1995 Sb. o tom, co je přejezd, a vzápětí se osočíte, proč sem cpete přejezdy. Žádný pokyn provozovatele dráhy nedělá žádný přechod neveřejným. To, jestli je něco veřejné či neveřejné, je vlastností té věci – nemění se to podle toho, kdo jaký pokyn zrovna dává. Pokyn provozovatele dráhy je např. také hlášení „nevstupujte do kolejiště před zastavením vlaku“. Vaše teorie, že takové hlášení učiní jakési přechody neveřejnými a po zastavení vlaku se zase zveřejní je dost bizarní. Mimochodem, asi jste nepostřehl, že „přechod kolejí“ v… Číst vice »
Ve vyhlášce se píše, co se za přejezd nepovažuje. Vyhláška o žádném přechodu kolejí ve smyslu činnosti nehovoří, zákon připouštím, že ano, ale tím, že zakážu cedulí (trvale) přecházet koleje udělám z přechodu neveřejné místo. → s výjimkou přístupových cest k nástupišti → A jak teda poznáte, že daný přechod přes koleje je přístupová cesta k nástupišti určená pro veřejnost, když existují cesty/přechody (viz citovaná vyhláška), které nejsou určeny pro veřejnost a jsou označeny trvalou cedulí „Zákaz vstupu“? Myslíte si, že toto je veřejná přístupová cesta na nástupiště v Pardubicích: https://mapy.cz/s/cebejohoku ? Přechody kolejí tam jsou, cestička mezi nimi je… Číst vice »
Zákon jasně říká, co je veřejnosti nepřístupné. Nic o tom, že by nějaká cedule mohla z přechodu učinit neveřejné místo ovšem v zákoně není. > A jak teda poznáte, že daný přechod přes koleje je přístupová cesta k nástupišti určená pro veřejnost Poznám to úplně snadno. Přečtu si zákon. Vyskytuje se tam pojem „přístupová cesta k nástupišti určená pro veřejnost“? Nevyskytuje. Takže nic takového poznávat nemusím, k ničemu to není. Zato se v zákoně vyskytuje „přístupová cesta k nástupišti“. A co o ní zákon říká? Říká, že není veřejnosti nepřístupná, nebo-li je veřejnosti přístupná. > když existují cesty/přechody (viz citovaná… Číst vice »
Ad) Pardubice – v tom případě chcete tvrdit, že ti policajti co tam občas vybírají pokuty to dělají nezákonně? A ta lávka nad kolejema co se tam má stavět je zbytečná? Proč tam lávku stavět, když cesta je určená veřejnosti (pro cestující)? Jestli jste právník, tak by bylo vhodné ty lidi zastupovat a soudu vysvětlit, že pokutu dostávají nezákonně, ostatně i v té Praze na tom přechodu se to děje. Zákon říká, že všechna místa jsou veřejnosti nepřístupná. A pak jsou vyjmenované výjimky. Špatně chápete text. O cestách na nástupiště říká, že jsou přístupné, teď ještě rozlišit, zda daná cesta… Číst vice »
To, že policajti vybírají pokuty neoprávněně, by nebylo nic nového. Ale já nevím, jak přesně to tam vypadá – díval jsem se jen na mapu a na váš popis. Lávka není zbytečná – to, že existuje nějaká cesta, neznamená, že nemůže vzniknout nová bezpečnější cesta a ta stará se zrušit. > Zákon říká, že všechna místa jsou veřejnosti nepřístupná. A pak jsou vyjmenované výjimky. Špatně chápete text. Text špatně chápete vy. Jak je to v zákoně vám tu vysvětluju už několik týdnů. > O cestách na nástupiště říká, že jsou přístupné, teď ještě rozlišit, zda daná cesta je přístupovou na… Číst vice »
Takže všechny cesty co vedou na nástupiště jsou veřejnosti/cestujícím přístupné? Z mého pohledu máte zvrácenou logiku. V odstavci (2) je ta veřejnost vytknuta a platí pro všechny následující písmena. Ano v Pardubicích jde o bezpečnost a o přístup (zkrácení) k nádraží z jižní strany. Nikdy jsem neslyšel nikoho tvrdit, že ta přístupová cesta v tom odkazu jak jsem namaloval je cesta pro cestující/veřejnost pro přístup na nástupiště. V rámci bezpečnosti jsou určeny jen některé jako oficiálně přístupové cesty na nástupiště pro cestující/veřejnost. A když se ten přechod nesmí přecházet, tak je to stále přístupová cesta pro cestující/veřejnost na nástupiště? Takže… Číst vice »
Netuším, proč to, co je napsané v zákoně, považujete za zvrácenou logiku. > V rámci bezpečnosti jsou určeny jen některé jako oficiálně přístupové cesty na nástupiště pro cestující/veřejnost. Nic takového ovšem zákon nezná. > A když se ten přechod nesmí přecházet, tak je to stále přístupová cesta pro cestující/veřejnost na nástupiště? Je to přístupová cesta na nástupiště. A z toho dle zákona plyne, že je ta cesta veřejně přístupná. > Takže místo, kam je zakázáno (cedulí) cestujícím/veřejnosti chodit , je stále místo veřejné? Zakázáno ovšem není tam chodit. Zakázáno je přecházet koleje. Když máte pořád takový problém s tím, že… Číst vice »
To je těžký. Ptám se, jestli všechny co vedou na nástupiště jsou veřejnosti/cestujícím přístupné? To je vaše zvrácená logika, ne zákona. Ani jste neodpověděl… Zákon má tu vytknutou „veřejnost“ (nemá přístup nikam) v odstavci (2) a pak zákon vyjmenovává výjimky pro veřejnost kam může. Jestli tohle nechápete, tak pak doufám, že neděláte právníka. cit.: Zakázáno ovšem není tam chodit. Zakázáno je přecházet koleje. Jaký je v tom rozdíl? Když jdete přes koleje tak nepřecházíte koleje ale levitujete? cit.: Když máte pořád takový problém s tím, že je to dané pokynem, který platí trvale, uvažujte raději o závorách. A mám uvažovat… Číst vice »
> To je těžký. Ptám se, jestli všechny co vedou na nástupiště jsou veřejnosti/cestujícím přístupné? To je vaše zvrácená logika, ne zákona. Ani jste neodpověděl… Zákon má tu vytknutou „veřejnost“ (nemá přístup nikam) v odstavci (2) a pak zákon vyjmenovává výjimky pro veřejnost kam může. Jestli tohle nechápete, tak pak doufám, že neděláte právníka. Pojedeme další kolečko, protože už jste zase zapomněl, co je v zákoně? Zákon o dráhách 266/1994 Sb., § 4a, odst. 2: „Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou […] nástupišť a přístupových cest k nim“. Nemohl byste si tohle ustanovení… Číst vice »
Nemohl byste si tohle ustanovení konečně zapamatovat, když o něm pořád chcete diskutovat? A nemohl by jste konečně pochopit, že veřejnost má vstup zakázaný všude, a pak ho má výjimkou povolený pro cestu na nástupiště? A že ne všechny cesty na nástupiště jsou určeny pro veřejnost, obzvlášť ty na které je vstup zakázán? Ptám se, jestli všechny co vedou na nástupiště jsou veřejnosti/cestujícím přístupné? Stále jste neodpověděl, protože citování zákona není odpověď. Přechod přes koleje může znamenat třeba přecházení jedné koleje, takže se to týká necelých třech metrů z toho kilometru. A když je na ten přechod trvale zakázán vstup,… Číst vice »
> Nemohl byste si tohle ustanovení konečně zapamatovat, když o něm pořád chcete diskutovat? Já si ho pamatuju. Na rozdíl od vás. > A nemohl by jste konečně pochopit, že veřejnost má vstup zakázaný všude, a pak ho má výjimkou povolený pro cestu na nástupiště? Já tohle chápu. Na rozdíl od vás. To vy neustále zapomínáte na to, že přístupová cesta k nástupišti patří mezi výjimky. > A že ne všechny cesty na nástupiště jsou určeny pro veřejnost, Vždyť jste o té výjimce sám psal v předchozí větě. Zákon o dráhách 266/1994 Sb., § 4a, odst. 2: „Všechna místa na… Číst vice »
A když je na ten přechod trvale zakázán vstup, tak je to stále přístupová cesta pro veřejnost na nástupiště, když se na to nástupiště legálně nedostanete? Cit: Je to stále přístupová cesta na nástupiště. A ta je podle zákona o dráhách 266/1994 Sb., § 4a, odst. 2, veřejnosti přístupná: „Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou […] nástupišť a přístupových cest k nim.“ Vy ten logický rozpor nevidíte? Jak něco může být veřejně přístupné, když je tam zakázáno chodit veřejnosti (je zákaz přecházet koleje)? Tu odrážku c) by jste měl citovat celou jako celek.… Číst vice »
> A když je na ten přechod trvale zakázán vstup, tak je to stále přístupová cesta pro veřejnost na nástupiště, když se na to nástupiště legálně nedostanete? Ano, samozřejmě je to stále přístupová cesta na nástupiště. Když na silnici dáte značku zákaz vjezdu, také nepřestane být silnicí. > Vy ten logický rozpor nevidíte? Jak něco může být veřejně přístupné, když je tam zakázáno chodit veřejnosti (je zákaz přecházet koleje)? Žádný logický rozpor tam není. Veřejnosti přístupné je to tehdy, když je to přístupová cesta k nástupišti. Žádná jiná podmínka tam není. > Tu odrážku c) by jste měl citovat celou… Číst vice »
cit: Ano, samozřejmě je to stále přístupová cesta na nástupiště. Když na silnici dáte značku zákaz vjezdu, také nepřestane být silnicí. Nejde mě o to, jestli silnice přestane být silnicí, ale jestli je silnice za místem zákazu legálně (bez hrozby pokuty) přístupná pro vozidla, které mají ten zákaz? cit: Myslíte písmeno e), že? Význam této věty vám objasňuji již několik týdnů. Tato věta říká, že pokud provozovatel pokynem zakáže přechod kolejí, je přecházení kolejí zakázáno. A když je ten pokyn trvalý, tak je zákaz přecházení trvalý. Ano/ne? Asi vidím hlavní spor výkladu? §4a (3) Úrovňové přístupové cesty k nástupišti jsou… Číst vice »
> Nejde mě o to, jestli silnice přestane být silnicí, ale jestli je silnice za místem zákazu legálně (bez hrozby pokuty) přístupná pro vozidla, které mají ten zákaz? Na to jste se ale předtím neptal. > A když je ten pokyn trvalý, tak je zákaz přecházení trvalý. Ano/ne? Pokyn není trvalý. Pokyn buď je dán nebo není dán. Když tam ta cedule zítra nebude, tak pokyn dán není – takže to není trvalé, ale závislé na té ceduli. > Asi vidím hlavní spor výkladu? Já slova „přechodu kolejí“ (4 pád) beru jako stavební část – jako prvek (jeden z prvků)… Číst vice »
cit: Na to jste se ale předtím neptal. No neříkejte.: A když je na ten přechod trvale zakázán vstup, tak je to stále přístupová cesta pro veřejnost na nástupiště, když se na to nástupiště legálně nedostanete? cit.: Ano, vždyť to tvrdím celou dobu. Náš hlavní spor je v tom, že já jsem zákon přečetl a řídím se jím, … Jenže jste nepochopil význam slov a smyslu §4a. Úrovňové přístupové cesty k nástupišti jsou veřejnosti přístupné, s výjimkou přechodu kolejí zde je to konstrukce – místo určení pro přecházení viz vyhláška , když: e) je přechod kolejí zde je to činnost… Číst vice »
> A když je na ten přechod trvale zakázán vstup, tak je to stále přístupová cesta pro veřejnost na nástupiště, když se na to nástupiště legálně nedostanete? To, že je někde zakázáno přecházet koleje, nic nemění na tom, že je to pořád přístupová cesta k nástupišti. Zákon nezná žádný pojem přístupová cesta pro veřejnost k nástupišti. > Úrovňové přístupové cesty k nástupišti jsou veřejnosti přístupné, s výjimkou přechodu kolejí zde je to konstrukce – místo určení pro přecházení viz vyhláška Ne, je to činnost. Viz písmeno e), které nedává žádný smysl, pokud by se jednalo o stavbu a ne o… Číst vice »
cit.: Význam je takový, že je to výstražné zařízení, které dává výstrahu před přecházením kolejí. A vám to dává logiku? Mám pocit, že podle této věci neumíte česky. Tak jak jste to napsal, tak to znamená, že když budu chtít přecházet koleje, tak před tím to na mě červeně blikne, nebo mě to praští závorou nebo to na mě houkne. Přečtěte si konečně v té vyhlášce co je „výstražné zařízení pro přechod kolejí“ v §4a vyhlášky „Zabezpečení přechodu kolejí určeného pro přístup cestujících na nástupiště výstražným zařízením“ a §4b. cit.: Viz písmeno e), které nedává žádný smysl, pokud by se… Číst vice »
A vám to dává logiku? Mám pocit, že podle této věci neumíte česky. Tak jak jste to napsal, tak to znamená, že když budu chtít přecházet koleje, tak před tím to na mě červeně blikne, nebo mě to praští závorou nebo to na mě houkne. Vy jste v životě neviděl železniční přejezd nebo přechod se světly nebo se závorami? Funguje to tak, že když se blíží vlak, začnou u přejezdu/přechodu blikat červená světla, pak se případně sklopí závory. Blikající světla i sklopené závory znamenají, že přes přejezd nesmíte ani přecházet ani přejíždět. Najděte si to třeba na YouTube, jak to… Číst vice »
CIT.: Vy jste v životě neviděl železniční přejezd nebo přechod se světly nebo se závorami? Neviděl jsem v ČR „výstražné zařízení pro přechod kolejí“ u přechodu kolejí. Vy ano? Kde? Třeba v Polsku jsem takové zařízení viděl, ale to není směrodatný. Nevím, proč sem zase motáte přejezdy? Na ně se pravidla o pohybu řídí podle silničního zákona, už jsem vám psal, že na ně jsou i přísnější pravidla. přejezd poznáte podle značky č. A 32a a č. A 32b. Pravidla o pohybu na přechodu kolejí (ve stanici) se řídí §4a odstavcem (3). CIT.: Takhle ale legislativa nefunguje. Pokud se v… Číst vice »
Nevím, proč sem zase motáte přejezdy? Protože je to stejný princip. Když bliká červená nebo jsou sklopené závory, nesmíte přecházet/přejíždět. citace ze zákona: (3) Úrovňové přístupové cesty k nástupišti jsou veřejnosti přístupné, s výjimkou přechodu kolejí… Vám připadá normální, že první část (po čárku) tohoto odstavce řeší řeší prostor (přístupové cesty což je stavba a určuje nějaký prostor, kde se může veřejnost pohybovat), a pak se podle vás vyjímá z předchozí stavby-prostoru nějakou činnost? Samozřejmě. Kdybyste si ten paragraf přečetl celý, bylo by vám to jasné. Protože v tom prostoru, který je přístupný, je potřeba nějakou činnost omezit. „Přechod kolejí“… Číst vice »
CIT.: Protože je to stejný princip. Když bliká červená nebo jsou sklopené závory, nesmíte přecházet/přejíždět. Princip je stejný, ale přejezd je použit ve smyslu zákona o provozu na pozemních komunikací, který neplatí (ten zákon) na přechody kolejí v obvodu dráhy, a tak je třeba zadefinovat pravidla v zákoně o drahách, jak se chovat na přechodu kolejí. Nebo si myslíte, že je to upraveno v jiném zákoně? CIT.: Samozřejmě. Kdybyste si ten paragraf přečetl celý, bylo by vám to jasné. Protože v tom prostoru, který je přístupný, je potřeba nějakou činnost omezit. Jenže ta činnost je jen v písmenu e) (a… Číst vice »
Jenže ta činnost je jen v písmenu e) (a asi pro vás nešťastně, že vás to mate), v písmenech a) – c) je použita ve smyslu (respektive do technického termínu) „výstražné zařízení pro přechod kolejí“ což není činnost, ale zabezpečovací zařízení určené pro tyto přechody kolejí. Písmeno d) pak platí pro jakýkoliv přechod kolejí. Nebo si myslíte, že drážní vozidlo může křižovat činnost? Drážní vozidlo křižuje místo a to místo se nazývá „přechod kolejí“. Mimochodem, ptal jsem se, jestli jste je v ČR někde viděl to zařízení uvedené ve smyslu a) – c).? V celém paragrafu je to činnost. Jak… Číst vice »
Kdyby neměla na starost zastaralou infastrukturu apod, tak snad jo.
docela by mě zajímalo, jestli to i v praxi někdo používá, nebo to bude takové to typické „to je moc dlouhé“, „moc komplikované“ a podobné výmluvy…
Teď moc nikdo… V office budovách pár lidí a jezdí auty, Ekonomka zavřená.
Kvůli čekání a výtah a obcházení je pořád lepší přejít ty 2 koleje.
Navíc je od toho výtahu vidět, jestli tam zrovna nevybírá hlídka a pak jít výtahem. Otázka je, jestli tam ta hlídka bude pořád. Dřív, když byla hlídka bylo pak nutný to celý obejít případně jít s větší skupinou.
Myslím, že využívat se to bude. Já v časech, kdy jsem v Praze žil, raději chodil pěšky 3 km, než abych využíval jakoukoli dopravu. Prošel jsem se a mimo špičku to bylo i rychlejší, než veřejná doprava. I nyní je i ve velkých městech nemálo lidí, kteří si váží každé chvíle, kdy mohou jít po svých. Samozřejmě je naopak i hodně lidí, kteří se pohybu bojí – vzpomínám, jak jsem se kdysi v Brně ptal na nekratší pěší cestu na nádraží a člověk, co mi odpovídal, nechápal, že nechci jet šalinou, když je to pěšky taková dálka. Celých dvacet minut… Číst vice »
Jak vzdálit? Už to měli dávno být. A navic se můžete projít. Bude to o celých 7 minut pěšky dál. Hrůza….
Na nádraží pro mne není problém třeba hodinka cesty po vsi, ale to těžko mohu vnucovat každému.
Těch zmíněných 7 minut bude znamenat dost možná pokles zájemců o cestu vlakem.
Do Brna už jezdím jen zřídkakdy a neboím se, že bych se měl možnost dožít se odsunu nádraží. Nyní budou finanční možnosti různých budovatelů výrazně klesat a hned tak to lepší nebude.
Nejlepší by bylo ukončit vlaky už v Libni. Aby lidi nebylí líní dojít si pěšky na vlak. A pro jistotu uzavřít místí stanici Metra.
Nic ve zlem, ale asi vas take nechapu. V Praze jsem se narodil, pokud necestuji, tak tu ziju ve Strasnicich a proc se vyhybat MHD nechapu. Funguje velmi dobre. Nekdy jdu pesky na metro ci od metra, coz je asi 600 metru, pokud mi ujede tramvaj a dalsi jede az za 10 minut, ale jinak k prochazkam znam lepsi mista, nez courat se po meste 3 km. Muzu jet na chalupu a z ni jsem za 10 az 15 minut chuze v lese a i ta cesta k lesu je pekna, proc si neco dokazovat tim, ze budu courat mestem… Číst vice »
Jeste doplnim, ze co bych asi chapal je jizda na kole. Tahat kolo autem, natoz vlakem nebo metrem, to neni moc zabavne, to pak radeji jezdim po Praze, v letnich mesicich. Ale take smerem z mesta pryc. Od nas ze Strasnic je to tak 10 km pres Uhrineves na kra mesta nebo kolem 15 az 20 km kolem Vltavy k Vranemu. Tu jizdu na kole ale beru spise jako bezucelny vylet pro radost, nejezdim na nem na nakupy, do prace, na navstevu a tak. Takze to neni obdoba vaseho 3 km courani.
Ono to bylo jednoduché. Pěšky jsem to měl asi ty 3 km přes kopec, tedy tak asi 45 minut. Druhou možností byly autobusy s přesedáním, ve špičce i s cestou k zastávce asi 25 minut, mimo špičku 50 až 60 minut, v noci až 90 minut.
Já netvrdím, že to byly procházky hezkými místy. Ale byla to denně hodina a půl pohybu a to je pro mne podstatné. Nic jsem tím nedokazoval, bylo to ale fajn. A jako rozený Pražák jsem (bohužel) její smrady už moc nevnímal, ve volném čase jsem mizel do přírody. Teď už tam naštěstí nežiji dlouho.
Aspoň něco, ale jednu věc neřeší ani toto provizorium (aspoň tak to vypadá z fotek), ani pak definitivní řešení, a to hojně využívaný příchod z cyklostezky po původní trati přes Velkou Hrabovku – cyklostezku využívá i hodně pěších ze starého Žižkova – a chodit pak dlouhou oklikou přes Churchillovo náměstí? To nadále bude pokračovat nedovolené přecházení přes koleje.
Podle fotek to provizorium ústí tam, co je aktuální příjezd ze Seifertky k autovlaku. Takže od konce tý cyklostezky zhruba padesát metrů a zacházka oproti služebnímu přechodu přes koleje minimální.
Jestli tímto směrem bude mít vyústění i to finální řešení SprŽel, nebo jestli půjde vylézt jen do Dudovy netuším, každopádně to nebude zas tak daleko – určitě to nebude oklika až na Churchillovo náměstí.
Snad máte pravdu, ale pokud jsem koukal na plány definitivy a pochopil je – nejsem stavař, tak definitiva by měla jít někam tam, kde nyní je Lidl, Rossman a nákupní centrum, a to už je z cyklostezky sakra daleko…
Mě to připadá jako cca 100 metrů, to fakt pro člověka, kterej přijde po tý cyklostezce (už na konec tý cyklostezky mu stálo za to ujít minimálně kilák) podle mě není velká zacházka
https://mapy.cz/s/matofomele
Bohužel je pro příchod z cyklostezky výtah nepoužitelný, neboť je chodnicek k němu důkladně oplocený..
Přímo z cyklostezky podél trati asi jo, je tam zázemí Spržel nebo ČD a určitě nechtěj, abysme se tam motali. Nicméně kdo sleze z cyklostezky na jejím konci tak, jak má, po rampě nebo schodech, octne se imo 50 metrů od konce oploceného chodníku k výtahu…
Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.
Ale k čemu vlastně?…
Tady to jde i když to tvalo.
A jinde chce SŽ rušit přejezdy a přechody bez náhrady, že to prý lidí mají obcházet 5 km oblikou.:/
A tady to je přechod nebo přejezd?
Je tam přechod, sice jen služební. No mohli tam aspoň dát výstražné znamení, když na kolej bude přijíždět vlak, a byl by to legální přechod.
To ano, ale teď je už docela pozdě, když se tam staví (konečně!) velmi pohodový (s rampou) podchod.
P.S.: Oni už v AŽD maj schválený takovýhle ZZ na přechod ve stanici? To co byla ukázáno ve Smržovce bylo jen takové šiméčko na lidi.
Záměr nemá zpoždění rok, ale desítky let.
Jakýsi pamětník starých časů mi vysvětloval, že oddělení cestujících od ostatních lidí nebylo opomenutí, ale záměr už někdy z Rakouska-Uherska. Kdo by prý byl zodpovědný za to, když necestující uklouzne a zlomí si v podchodu nohu? Problém slepých podchodů byl všude a řešit se začal až s rekonstrukcí koridorů. Dnes je naštěstí už normální propojit část města před tratí s částí za tratí. Ale já si ještě z dětství pamatuju „vstupenku na nástupiště“. Jednou jsem si ji i koupil, abych měl suvenýr.
Oddělení cestujících, mělo smysl nejdříve z důvodu potravinové daně a později z důvodu uzávěry nádraží.
Potravní čáru https://cs.wikipedia.org/wiki/Potravn%C3%AD_da%C5%88_na_%C4%8D%C3%A1%C5%99e znám jen z babiččina vyprávění, ale neprostupnost podchodů třeba v Brně hl.n. jsem nepochopil nikdy, když by stačilo jen probourat zeď a přistavět pár schodů. V době výstavby nového Prioru (dnes Tesco) měli architekti v plánu propojit jeho terasu se čtvrtým nástupištěm, ale k tomu taky nikdy nedošlo. Přitom v 80. letech už nebyla nádraží nijak zvlášť uzavřená a pěší spojení s ÚAN Zvonařka k tomu přímo vybízelo.
Tak v Brně docela nedávno odjezdový podchod takto probourali a dosadili schody. Příjezdový podchod má, jestli si dobře pamatuju, taky vrata (zavřený), ale teď jsou zarovnaný stánkama. A mám pocit, že při opravě odjezdového podchodu byly i otevřený.
Nicméně 5.–7. nástupiště byla zprovozněna až v roce 1994, to už se nedá svádět ani na Rakousko-Uhersko ani na komunismus.
U Dráhy je 70 let od války krátká doba. A že dráha nechtěla, to je problém dráhy, ne Václava Havla.
5. nástupiště nebylo v roce 1993 úplně nové,
v původní podobě sloužilo ještě v roce 1991.
Pak si již pamatuji, že probíhala rekonstrukce,
jeden čas dokonce nesloužila ani východní hrana 4. nástupiště.
Dráha jela na §1. Vždycky se to tak dělalo. Prostě člověk bez lístku nesměl přijít do „placeného prostoru“, podchody pod celou stanicí byly špatně.
peronka,vstupenko na nastupiste 🙂
no co,aspon se po nadrazi nepohybovala individua,dneska oznacovana jako homeless 😉
😀
To by ale zrovna tady musela existovat vstupenka do Sherwoodu a ta nebyla nikdy.