Autobusy Doprava ve městě Metro Železnice Zprávy

Provoz vlaků a autobusů v okolí Prahy se vrátí k normálu o týden dříve

Autobus PID do Tuchoměřic. Autor: Ondřej Kubala
Autobus PID do Tuchoměřic. Autor: Ondřej Kubala

Praha a Středočeský kraj se dohodly na uspíšení návratu veřejné dopravy k obvyklému jízdnímu řádu. Provoz vlaků a příměstských autobusů se vrátí k normálu v pondělí, což je oproti původním plánům o týden dříve. Sdělil to mluvčí organizátora ROPID Filip Drápal.

Znamená to mimo jiné obnovení provozu posilových vlaků na páteřních linkách S7 a S9. V úsecích Praha – Řevnice, Praha – Český Brod a Praha – Lysá nad Labem bude opět zkrácen interval ve špičkách z 30 na 15 minut, v pracovní dny dopoledne také na lince S9 v úseku Praha – Říčany.

Obnoven bude také provoz na městské železniční lince S49 z Roztok u Prahy do pražské Hostivaře. Zároveň bude oproti původnímu předpokladu uspíšen návrat i všech dalších dočasně zrušených vlaků ve Středočeském kraji. Do plného provozu se 18. května vrátí také všechny příměstské a regionální autobusové linky. Už od středy znovu jezdí na příměstských a regionálních linkách školní autobusy.

Provoz víkendových rekreačních vlaků (dopravců ČD a KŽC Doprava), brdského Cyklobusu a vlaků víkendového nočního rozjezdu z Prahy ve 2:30 bude zahájen v sobotu 23. května. Výjimkou je dětský výletní vlak Cyklohráček, jehož provoz bude z důvodu výluky v úseku Středokluky – Slaný zahájen až 30. května.

K normálnímu provozu by se postupně mělo vracet i pražské metro, intervaly se na obvyklou úroveň zkrátí s příchodem června. Podmínkou je, že se nezhorší pandemická situace. Počet cestujících v pražském metru tento týden poprvé překročil milion nástupů a výstupů za den. Stalo se tak v úterý 12. května, kdy sčítače ve stanicích zaznamenaly 1,022.386 nástupů a výstupů. Naposledy zaznamenaly milion cestujících 10. března.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PETR KRZÁK

KDY POJEDE ČÍSLO 10003 REGIOJET SMĚREM DO KOŠIC?

PETR KRZÁK

JÁ JSEM ZVĚDAV KDY BUDE JEZDIT REGIOJET DO TŘINCE CENTRUMU PŘÍMO?

Honza

Bezva, tak na dopoledních pendlech do Říčan už sice nebudeme vozit tři lidi, ale možná deset. To se určitě vyplatí to jezdit s jednotkou o kapacitě 300 lidí.

PetrS

Můžeš být doma za 60% platu…

Xyz

K normálnímu provozu by se postupně mělo vracet i pražské metro, intervaly se na obvyklou úroveň zkrátí s příchodem června. Podmínkou je, že se nezhorší pandemická situace.

čo to znamená? intervaly snáď majú závisieť od frekvencie cestujúcich a nie pandemickej situácie. to akože keď bude viac infikovaných, ale ľudia budú jazdiť rovnako, tak dajú menej spojov aby boli tie zostávajúce ešte plnšie?

Radek

No ono to taky musí mít kdo odvozit. Už v první vlně byly desítky strojvedoucích v karanténě.

Pavel

Linka S49 bude z důvodu výluky mezi Libní a Malešicemi, která začala dneska, do 28.5. ukončena v Libni.

PatriK

Na kolik asi vyjde v přepočtu na jednoho cestujícího noční rozjed ve 2:30?

jouda

Ono se v těch spojích nočního rozjezdu neplatí jízdné?

MaT

Kdysi jsem někde četl, že jízdné zaplatí asi 10 % nákladů na MHD…

Haha

30.

Leinad

V příměstu je poměr jízdné x krajská objednávka naopak.
Je fakt, že kdyby „zítra“ nikdo neobjednal linky S, stejně by na těch hlavních něco jelo(jako na Benešov jezdil Arriva Sp)

PatriK

To je spíš příliš optimistické, pokud jde o tyto noční spoje.

Michal Jaroš

Moderní veřejná doprava nemůže fungovat jenom v přepravních špičkách, kdy by na sebe třeba za určitých okolností někde i mohla vydělat. Pokud má veřejná doprava nabízet kvalitní alternativu k dopravě individuální, musí nabídnout spojení ve všech nebo ve většině časů, které cestující poptávají. Proto je úvaha, zdali si na sebe nějaký spoj veřejné dopravy vydělá, irelevantní. Za mě je třeba dopravu co nejdříve a nejvíce vracet do normálu, aby si na ni cestující opět začali zvykat a začali ji využívat. Protože jinak nám hodně cestujících přesedlá do aut, začnou se spoje rušit trvale, v městech typu Praha se může zhoršit… Číst vice »

PatriK

Nikdy mě nenapadlo ani pomyslet, že by si MHD na sebe „vydělala“. Jako daňového poplatníka mě zajímají náklady na noční „rozjezdy“ ve 2:30 přepočtené na cestujícího, jelikož veřejný rozpočet není neomezen, je třeba dbát na efektivitu.

Franta Jouda

Jezdí tam jen ožralá mládež naplavenin z Milovic, Brodu, atd. Ti de facto žádné jízdné neplatí. Jsou to opravdu svoloč vlaky, ale když to někdo chce platit. Chudák personál.

Leinad

Z hlediska korony samozřejmě, ale dlouhodobě jsem pro změnu poměru platí kraj(obec) x platí ostatní.
Třeba sjednocením mýta na silnice a poplatkem za tunokm na železnici.
-Postupným zvyšováním výběru jízdného.
-Snahou přimět významná místa na cestě, aby přispívaly (na bus 206 přispívá obchoďák Europark, Amazoňanské busy pro zaměstnance se dají integrovat,…)
-Přestat zdražovat provoz autobusů „zklidňování dopravy“, semafory s malým provozem běžící v noci, situace kdy semafor smí dat zelenou a nedá(šipka doprava, poslední dobou se zakazuje i odbočení doleva když má tramvaj volno), místo toho zamyšlení jestli má mít řidičák i ten kdo neumí na zelenou dávat přednost.

Robert

Proč by měly být zaměstnanecké svozy placené zaměstnavatelem integrovány? Ty veřejnost nestojí ani korunu, tak nevím, proč by nově měli za jejich provoz platit všichni. Nemluvě o tom, že by to pro řadu stávajících dopravců znamenalo natolik velké zvýšení nákladů, že by se na to zvysoka vybodli. A cestující taktéž.