Provoz vlaků a autobusů v okolí Prahy se vrátí k normálu o týden dříve
Autobus PID do Tuchoměřic. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Praha a Středočeský kraj se dohodly na uspíšení návratu veřejné dopravy k obvyklému jízdnímu řádu. Provoz vlaků a příměstských autobusů
KDY POJEDE ČÍSLO 10003 REGIOJET SMĚREM DO KOŠIC?
JÁ JSEM ZVĚDAV KDY BUDE JEZDIT REGIOJET DO TŘINCE CENTRUMU PŘÍMO?
Bezva, tak na dopoledních pendlech do Říčan už sice nebudeme vozit tři lidi, ale možná deset. To se určitě vyplatí to jezdit s jednotkou o kapacitě 300 lidí.
Můžeš být doma za 60% platu…
K normálnímu provozu by se postupně mělo vracet i pražské metro, intervaly se na obvyklou úroveň zkrátí s příchodem června. Podmínkou je, že se nezhorší pandemická situace.
čo to znamená? intervaly snáď majú závisieť od frekvencie cestujúcich a nie pandemickej situácie. to akože keď bude viac infikovaných, ale ľudia budú jazdiť rovnako, tak dajú menej spojov aby boli tie zostávajúce ešte plnšie?
No ono to taky musí mít kdo odvozit. Už v první vlně byly desítky strojvedoucích v karanténě.
Linka S49 bude z důvodu výluky mezi Libní a Malešicemi, která začala dneska, do 28.5. ukončena v Libni.
Na kolik asi vyjde v přepočtu na jednoho cestujícího noční rozjed ve 2:30?
Ono se v těch spojích nočního rozjezdu neplatí jízdné?
Kdysi jsem někde četl, že jízdné zaplatí asi 10 % nákladů na MHD…
30.
V příměstu je poměr jízdné x krajská objednávka naopak.
Je fakt, že kdyby „zítra“ nikdo neobjednal linky S, stejně by na těch hlavních něco jelo(jako na Benešov jezdil Arriva Sp)
To je spíš příliš optimistické, pokud jde o tyto noční spoje.
Moderní veřejná doprava nemůže fungovat jenom v přepravních špičkách, kdy by na sebe třeba za určitých okolností někde i mohla vydělat. Pokud má veřejná doprava nabízet kvalitní alternativu k dopravě individuální, musí nabídnout spojení ve všech nebo ve většině časů, které cestující poptávají. Proto je úvaha, zdali si na sebe nějaký spoj veřejné dopravy vydělá, irelevantní. Za mě je třeba dopravu co nejdříve a nejvíce vracet do normálu, aby si na ni cestující opět začali zvykat a začali ji využívat. Protože jinak nám hodně cestujících přesedlá do aut, začnou se spoje rušit trvale, v městech typu Praha se může zhoršit… Číst vice »
Nikdy mě nenapadlo ani pomyslet, že by si MHD na sebe „vydělala“. Jako daňového poplatníka mě zajímají náklady na noční „rozjezdy“ ve 2:30 přepočtené na cestujícího, jelikož veřejný rozpočet není neomezen, je třeba dbát na efektivitu.
Jezdí tam jen ožralá mládež naplavenin z Milovic, Brodu, atd. Ti de facto žádné jízdné neplatí. Jsou to opravdu svoloč vlaky, ale když to někdo chce platit. Chudák personál.
Z hlediska korony samozřejmě, ale dlouhodobě jsem pro změnu poměru platí kraj(obec) x platí ostatní.
Třeba sjednocením mýta na silnice a poplatkem za tunokm na železnici.
-Postupným zvyšováním výběru jízdného.
-Snahou přimět významná místa na cestě, aby přispívaly (na bus 206 přispívá obchoďák Europark, Amazoňanské busy pro zaměstnance se dají integrovat,…)
-Přestat zdražovat provoz autobusů „zklidňování dopravy“, semafory s malým provozem běžící v noci, situace kdy semafor smí dat zelenou a nedá(šipka doprava, poslední dobou se zakazuje i odbočení doleva když má tramvaj volno), místo toho zamyšlení jestli má mít řidičák i ten kdo neumí na zelenou dávat přednost.
–
Proč by měly být zaměstnanecké svozy placené zaměstnavatelem integrovány? Ty veřejnost nestojí ani korunu, tak nevím, proč by nově měli za jejich provoz platit všichni. Nemluvě o tom, že by to pro řadu stávajících dopravců znamenalo natolik velké zvýšení nákladů, že by se na to zvysoka vybodli. A cestující taktéž.