Provoz se na hlavní trať u Ostravy vrátí v pátek, na Slovensko se bude jezdit přes Vítkovice
Železniční uzel Ostrava pod vodou. Zdroj: Správa železnic
Nejhorší situace zůstává po povodních v oblastech Krnovska, Opavska, Bruntálska a Jesenicka.
Když se dívám na zatopené ostravské hlavní nádraží, tak být investorem přestavby tohoto nádraží, bych se zamyslel, jestli je opravdu rozumné zrušit přístup na nástupiště shora a nově ho řešit podchodem.
https://zdopravy.cz/ostrava-resi-jak-promenit-okoli-hlavniho-nadrazi-hleda-autory-urbanisticke-studie-100955/
ne ze bych chtel rikat ze to tak bude ale rikal jsem to 🙂
https://zdopravy.cz/neni-mozne-urcit-kdy-se-vlaky-rozjedou-rika-sz-k-povodnim-na-ostravsku-220918/?comments=1#comments
Zajít do Eliáše za mostem, tam mlasknout 4-5 kousků a bude ti jedno jak to jezdí.
Ty Vítkovice nejsou teď při rekonstrukci nic moc, radši bych tam dálkové cestující nehnal po schodech nahoru dolů a labyrintem ven na ulici. Kdyby se využívalo ještě nástupiště u staniční budovy, tak se dá vyjít bokem po silnici bez schodů.
Na Slivensko pres Vítkovice ….. a jak Silesia z Prahy na Waršavu by mohla také tudy a pak obrat v Těšiné na Petrovice …
opravuji Slovensko …
Myslím si že tak nějake expesy asi pojedou a už i tak někdy i jezdily.
Jak to bude s R8, stále jenom do Hranic?
Je to věc, která by mne také zajímala. Jediné co vím je, že mezi Hranicemi pendlují 3 soupravy. Zbylé 4 jsou nejspíše uvízlé v Bohumíně, protože tam nocují a provoz byl přerušen během noci.
Měly by si vzit vozy z komercnich linek, fy narozdíl od R8 jezdit nemusí
Pokud je mají zatopené v Bohumíně …
Jet musí, když už prodal lístky. Vozit se po něm v téhle situaci fakt nedává smysl.
2 páry Studénka, jeden Svinov
Pro změnu uzavření kolem Mikulova…
A to už Dyje v Hevlíně postupně a skoro neznatelně klesá
https://sap.pmo.cz/portal/SaP/cz/pc/Mereni.aspx?id=029&oid=2
A přes noc už to znát je, 30 cm dolů.
Neviete prosím, či provoz na Slovensku bude už od piatkového rána? Alebo až nejak behom dňa?
Pátek avizuje pouze Správa železnic. České dráhy zatím plánují obnovení provozu až od sobotního rána.
Do centra můžete 12, nejdřív pěšky na most a pak vyhlídkovou jízdou přes všechny lákavá zákoutí Vítkovic a Mariánských hor 😉
To byla víceméně ironie. Spíš by se hodilo zcelodennění 6, nebo to odklonění 1.
Mimochodem, nepoužívané nástupiště tam je, jen teda poněkud blbě přístupné.
https://mapy.cz/s/nagozabuhe
To zní celkem logicky
DPO je dle jejich slov nejmodernější a nejlepší dopravni podnik na světě, tak ať tu obslužnost zajistí…
AAA tady je zas někdo chytrej..ale to jak ty spoje tam dostat..kudy vést… jaké vozy nasadit a hlavně před víkendem na to sehnat lidi co to odjezdi. Protože o víkendech jezdí polovina neli méně řidičů co přes týden a zbytek má volno a určitě nepůjdou do práce o víkendu jen proto že vlaky přesměrovaly do Vítkovic…
Ano, dnes jen na výdej ODISKY 25 minut. Když se dostanete na přepážku a chcete si vyzvednou i objednávku z eshopu, tak je člověk odpálkován na jinou přepážku. Tak znova čekat ? Opravdu skvělé služby. A ten pán co tam stojí jak kůl v plotě je tam proč?
Neví někdo, zda-li EX1/4 do Polska bude jezdit odklonem skrz Petrovice? Případně zda-li po povodních není polská část tratě taktéž zlikvidovaná?
Petrovice by měli být ok, jezdí tam nákladní vlaky mezi Revirem a Polskem.
V Polsku jsou problémy zejména v okolí Kladska a Podsudetske magistrále. Tady je to v pohodě, jen teda to přes Zebrzydowice trochu drhne pro započatou rekonstrukci a tragické řízení provozu.
Zrovna dnes jsem jel Regiojetem z Prahy do Krakova prave pres Petrovice
kudy to odklánějí ?… z Hranic na Půchov , Žilinu a pak zpět přes Těšin a Karvinou na Petrovice ?
Presne tak, v Ziline navic s uvrati
Spíš až někde kousek za Žilinou (Varín?) Přímo v Žilině se momentálně nedá udělat úvrať od Púchova do Čadce kvůli rekonstrukci. Na Púchov se dá odjet pouze od nástupišť 1 a 2 (+kusé koleje) a na Čadcu pouze od nových nástupišť 3 a 4
byla pro náklady spojka od Půchova na Čadcu …. to by nemusel úvratí …. ta už tam není ?
Je, ale momentálně prochází rekonstrukcí
To v roce 1997 nebylo možné. V Černotíně u skal byla trať pod vodou a od ValMezu nahoru to byl jeden sesuv za druhým. Snad měsíc se nejezdilo.
Tak tady bude potřeba zrušit nadchody a udělat podchody 🙂
Trasa přes Vítkovice umožní dálkovým vlakům víceméně dodržovat jízdní řády což je asi v dané chvíli nejlepší zpráva…
S dodržováním JŘ bych nepočítal. Jezdit budem v dotčených úsecích sníženou rychlostí, budou přenášena zpoždění od Prahy, budou zmatky v přestupech a obratech. Viděl bych to na desítky minut.
A ještě jednokolejný provoz mezi Bartovicemi a Havířovem.
a rozkopané Havířovské nádraží
To bude pro náklady psycho se přes haiřov dostat do českého tešina.pres den asi ani náhodou.
Expresy směr Slovensko jezdí maximálně jednou za dvě hodiny. Pokud regionální doprava jezdí omezeně (momentálně jen po hodině), tak kritické to nebude. Plný provoz regionálky stejně nebude možný do otevření úseku přes hlavák. Spíš jak tam protlačit i nějaké náklady.
Vlaky nejezdí jenom v jednom směru.
Na většině traťového úseku se může jezdit 80 km/h, funguje autoblok. Omezení to je, ale nedělejme z toho jednokolejný provoz na bábobloku. To už spíš ten Havířov.
Vlaky nejezdí co hodinu, musí jet ještě vlak zpět. Takže co cca 30 min. a tak samo rychlíky
Plus spêšnáky co hodinu.
Spěšňáky nejezdí. A než budou, tak expresy budou nejspíš znovu jezdit skrz hlavák.
Hlavák jak hlavák, pro zrušení odklonu skrz Havířov je důležité zprovoznění Bohumína… 🙂
Proto píšu víceméně…
Typicky cesky kverulant… normalni clovek by byl rad, ze se nejak projede.
Půlhodinový takt , do toho EC a RegioJet. Dodržovat se bude vše. Jen ne jízdní řád.
Jezdí se jen v hodinovém taktu. Nejsou soupravy a R61 nemá kudy jezdit.
A kde jsou ty soupravy? (Přece se to nejak objet dá)
Že by třeba v Bohumíně? To chcete objet kudy, když je z Bohumína zastavený provoz na všechny 3 směry?
Z jedné strany je to celé zavřeno na 60 kilometrech do Hranic, z druhé strany sice „jenom“ 8 do Dětmarovic a přejezd z Bohumína přímo do Polska je taky mimo provoz – a jak se říká „každý metr se počítá“… 🙂
Tak už se to pomalu postupně začne rozjíždět.
Jak je napsáno. Jesenicko, Bruntalsko a Opavsko. Když uvidíte jak trať vypadá tak budeme rádi když se bude jezdit příští rok.
Ostrava Svinov, hlavní, Bohumín. Než se vše dá do kupy, bude se jezdit přes zamčené výhybky pouze do rovna. Otáčet soupravy místo v Bohumíně půjde v Dětmarovicích. To problém není. Ale na Opavsku a Krnov? Tam jsou tratě podemleté, nebo bez podloží.