Provoz se na hlavní trať u Ostravy vrátí v pátek, na Slovensko se bude jezdit přes Vítkovice

Železniční uzel Ostrava pod vodou. Zdroj: Správa železnicŽelezniční uzel Ostrava pod vodou. Zdroj: Správa železnic

Nejhorší situace zůstává po povodních v oblastech Krnovska, Opavska, Bruntálska a Jesenicka.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlad

Když se dívám na zatopené ostravské hlavní nádraží, tak být investorem přestavby tohoto nádraží, bych se zamyslel, jestli je opravdu rozumné zrušit přístup na nástupiště shora a nově ho řešit podchodem.
https://zdopravy.cz/ostrava-resi-jak-promenit-okoli-hlavniho-nadrazi-hleda-autory-urbanisticke-studie-100955/

marek hudec
janikk

Zajít do Eliáše za mostem, tam mlasknout 4-5 kousků a bude ti jedno jak to jezdí.

Jan Tichavský

Ty Vítkovice nejsou teď při rekonstrukci nic moc, radši bych tam dálkové cestující nehnal po schodech nahoru dolů a labyrintem ven na ulici. Kdyby se využívalo ještě nástupiště u staniční budovy, tak se dá vyjít bokem po silnici bez schodů.

Pavel

Na Slivensko pres Vítkovice ….. a jak Silesia z Prahy na Waršavu by mohla také tudy a pak obrat v Těšiné na Petrovice …

Pavel

opravuji Slovensko …

Tomáš

Myslím si že tak nějake expesy asi pojedou a už i tak někdy i jezdily.

Ojin

Jak to bude s R8, stále jenom do Hranic?

Tomáš Cejp

Je to věc, která by mne také zajímala. Jediné co vím je, že mezi Hranicemi pendlují 3 soupravy. Zbylé 4 jsou nejspíše uvízlé v Bohumíně, protože tam nocují a provoz byl přerušen během noci.

Dfg

Měly by si vzit vozy z komercnich linek, fy narozdíl od R8 jezdit nemusí

Jiří Kocurek

Pokud je mají zatopené v Bohumíně …

Jet musí, když už prodal lístky. Vozit se po něm v téhle situaci fakt nedává smysl.

Jan

2 páry Studénka, jeden Svinov

Tomáš Záruba

Pro změnu uzavření kolem Mikulova…

Jiří Kocurek

A to už Dyje v Hevlíně postupně a skoro neznatelně klesá
https://sap.pmo.cz/portal/SaP/cz/pc/Mereni.aspx?id=029&oid=2

Jiří Kocurek

A přes noc už to znát je, 30 cm dolů.

Filip

Neviete prosím, či provoz na Slovensku bude už od piatkového rána? Alebo až nejak behom dňa?

Pezos

Pátek avizuje pouze Správa železnic. České dráhy zatím plánují obnovení provozu až od sobotního rána.

Pezos

Do centra můžete 12, nejdřív pěšky na most a pak vyhlídkovou jízdou přes všechny lákavá zákoutí Vítkovic a Mariánských hor 😉

Pezos

To byla víceméně ironie. Spíš by se hodilo zcelodennění 6, nebo to odklonění 1.

Mimochodem, nepoužívané nástupiště tam je, jen teda poněkud blbě přístupné.
https://mapy.cz/s/nagozabuhe

Dfg

To zní celkem logicky

Dfg

DPO je dle jejich slov nejmodernější a nejlepší dopravni podnik na světě, tak ať tu obslužnost zajistí…

Filip

AAA tady je zas někdo chytrej..ale to jak ty spoje tam dostat..kudy vést… jaké vozy nasadit a hlavně před víkendem na to sehnat lidi co to odjezdi. Protože o víkendech jezdí polovina neli méně řidičů co přes týden a zbytek má volno a určitě nepůjdou do práce o víkendu jen proto že vlaky přesměrovaly do Vítkovic…

Karel

Ano, dnes jen na výdej ODISKY 25 minut. Když se dostanete na přepážku a chcete si vyzvednou i objednávku z eshopu, tak je člověk odpálkován na jinou přepážku. Tak znova čekat ? Opravdu skvělé služby. A ten pán co tam stojí jak kůl v plotě je tam proč?

Marana_CZE

Neví někdo, zda-li EX1/4 do Polska bude jezdit odklonem skrz Petrovice? Případně zda-li po povodních není polská část tratě taktéž zlikvidovaná?

Tomáš Škrov

Petrovice by měli být ok, jezdí tam nákladní vlaky mezi Revirem a Polskem.

182-097

V Polsku jsou problémy zejména v okolí Kladska a Podsudetske magistrále. Tady je to v pohodě, jen teda to přes Zebrzydowice trochu drhne pro započatou rekonstrukci a tragické řízení provozu.

Matfyzák

Zrovna dnes jsem jel Regiojetem z Prahy do Krakova prave pres Petrovice

Pavel

kudy to odklánějí ?… z Hranic na Půchov , Žilinu a pak zpět přes Těšin a Karvinou na Petrovice ?

Matfyzák

Presne tak, v Ziline navic s uvrati

Pezos

Spíš až někde kousek za Žilinou (Varín?) Přímo v Žilině se momentálně nedá udělat úvrať od Púchova do Čadce kvůli rekonstrukci. Na Púchov se dá odjet pouze od nástupišť 1 a 2 (+kusé koleje) a na Čadcu pouze od nových nástupišť 3 a 4

Pavel

byla pro náklady spojka od Půchova na Čadcu …. to by nemusel úvratí …. ta už tam není ?

182-097

Je, ale momentálně prochází rekonstrukcí

Jiří Kocurek

To v roce 1997 nebylo možné. V Černotíně u skal byla trať pod vodou a od ValMezu nahoru to byl jeden sesuv za druhým. Snad měsíc se nejezdilo.

MHD

Tak tady bude potřeba zrušit nadchody a udělat podchody 🙂

Jan

Trasa přes Vítkovice umožní dálkovým vlakům víceméně dodržovat jízdní řády což je asi v dané chvíli nejlepší zpráva…

SpitiPater

S dodržováním JŘ bych nepočítal. Jezdit budem v dotčených úsecích sníženou rychlostí, budou přenášena zpoždění od Prahy, budou zmatky v přestupech a obratech. Viděl bych to na desítky minut.

Liška

A ještě jednokolejný provoz mezi Bartovicemi a Havířovem.

roman

a rozkopané Havířovské nádraží

Martin 13

To bude pro náklady psycho se přes haiřov dostat do českého tešina.pres den asi ani náhodou.

Pezos

Expresy směr Slovensko jezdí maximálně jednou za dvě hodiny. Pokud regionální doprava jezdí omezeně (momentálně jen po hodině), tak kritické to nebude. Plný provoz regionálky stejně nebude možný do otevření úseku přes hlavák. Spíš jak tam protlačit i nějaké náklady.

roman

Vlaky nejezdí jenom v jednom směru.

Pezos

Na většině traťového úseku se může jezdit 80 km/h, funguje autoblok. Omezení to je, ale nedělejme z toho jednokolejný provoz na bábobloku. To už spíš ten Havířov.

roman

Vlaky nejezdí co hodinu, musí jet ještě vlak zpět. Takže co cca 30 min. a tak samo rychlíky

Martin 13

Plus spêšnáky co hodinu.

Pezos

Spěšňáky nejezdí. A než budou, tak expresy budou nejspíš znovu jezdit skrz hlavák.

Ondra

Hlavák jak hlavák, pro zrušení odklonu skrz Havířov je důležité zprovoznění Bohumína… 🙂

Jan

Proto píšu víceméně…

Kamil

Typicky cesky kverulant… normalni clovek by byl rad, ze se nejak projede.

Smutny pohled

Půlhodinový takt , do toho EC a RegioJet. Dodržovat se bude vše. Jen ne jízdní řád.

Pezos

Jezdí se jen v hodinovém taktu. Nejsou soupravy a R61 nemá kudy jezdit.

Avlaky

A kde jsou ty soupravy? (Přece se to nejak objet dá)

javr

Že by třeba v Bohumíně? To chcete objet kudy, když je z Bohumína zastavený provoz na všechny 3 směry?

Ondra

Z jedné strany je to celé zavřeno na 60 kilometrech do Hranic, z druhé strany sice „jenom“ 8 do Dětmarovic a přejezd z Bohumína přímo do Polska je taky mimo provoz – a jak se říká „každý metr se počítá“… 🙂

SpitiPater

Tak už se to pomalu postupně začne rozjíždět.

Krnov

Jak je napsáno. Jesenicko, Bruntalsko a Opavsko. Když uvidíte jak trať vypadá tak budeme rádi když se bude jezdit příští rok.

Smutný pohled

Ostrava Svinov, hlavní, Bohumín. Než se vše dá do kupy, bude se jezdit přes zamčené výhybky pouze do rovna. Otáčet soupravy místo v Bohumíně půjde v Dětmarovicích. To problém není. Ale na Opavsku a Krnov? Tam jsou tratě podemleté, nebo bez podloží.