Není možné určit, kdy se vlaky rozjedou, říká SŽ k povodním na Ostravsku
Železniční uzel Ostrava pod vodou. Zdroj: Správa železnic
Značná část ostravského železničního uzlu zůstává pod vodou.
Značná část ostravského železničního uzlu zůstává pod vodou.
Asi by SŽ a CK MD měly vzít rozum do hrsti a tu rekonstrukci ostravského uzlu, kterou minulej měsíc hodily do koše, udělat.
Ale to by tam museli sedět jiní lidi, než ti panáci, co tam sedí.
Jako to nechat rok bez provozu a počkat na stavební povolení, dodavatele, než se to udělá a tak?
Jako ne. Ale do plného provozu to stejně dřív jak za rok nebude, pamatujeme Bohumín po bouřce.
Šílenost jezdit se kolem Ostravy vůbec někde?
Ano. Z Těšína do Vítkovic, Stodolní do Vratimova a taky se dá jezdit od Petrovic/Dětmarovic přes Mosty směr SK.
Plus včera na vlečce PCI zprovoznili úsek z Karviné Dolů na Zárubek. A kolem Karviné Dolů se ještě jezdí na ÚZK, ČSM a do Louk nad Olší.
Reálně bych to viděl po Svinov ? až opadne voda. Větší kontrolu to bude chtít co se týče mostů směr Ostrava hl n. Z fotek co jsou na internetu tak určitě do Bohumína delší dobu nic nepojede jak je trat podemletá podle fotek. Reálně to nevidím podle fotek i do Opavy a Kravař tam bych řekl že to bude na několik měsíců v rámci NAD.
Taky tipuji dopravu na Slovensko několik měsíců ze Svinova na Vítkovice a Havířov.
Já tipuju takto všechny vlaky a k tomu nějaké pendly (nebo protažené opavské rameno, až bude funkční) do Svinova odněkud z Jistebníku a do Přívozu přestupy v Kunčicích.
Trať ze Svinova do Polanky je dnes už na suchu, opravuje se tam infrastruktura. Chce se mi tudíž věřit proklamacím, že v pátek se koridor znovu rozjede.
A ETCS by tomu nezabránilo?
Až od prvního ledna to tady zachrání ty vyplavene koleje.
No jo, zámky a signalisti na ETCS, to bude výzva.
Ony se srazily vlaky?
Nebo jste chtěl napsat EWCS (European Water Control System)?
Snad ze všeho špatného vzejde i něco dobrého a nebude dále v plánu budování podchodů na hl. a při opravách se zavede i citlivější osvětlení kolejišť, které nebude noc co noc osvětlovat půlku města.
Nevím, jak povodně souvisí s výměnou osvětlení, ale budiž.
Osobně nesnáším nadchody. Vizuálně hyzdí nádraží a člověk se po nich nachodí víc, než podchodem.
je realne rekneme do 14 dnu zprovoznit alespon tranzitni vlaky smer SK pres vyh. polanka n/O-VItkovice-Kuncice-Havirov-Tesin?
To se ukáže teprve poté, co klesne voda. Možná jo, možná se nebude jezdit vlakem i v říjnu. Cokoliv tvrdit je momentálně vaření z vody.
Když to dnes teprve začala zalévat voda ? Zeptej se povodně v Troubkach, protože ta voda tam ještě doteče.
usek Vitkovice-Tesin zaplaveny nebyl a neni…ber to jako docasnou zaliteho Svinova a Ovy hl.n. s tim, ze by se „centralni stanici“ na tri ctyri mesice staly Vitkovice
Které se teď rekonstruují…
Kolejiště bylo ve Svinově dnes už suché. Stejně tak trať na Polanku. Už se tam opravuje infrastruktura. Je to vidět z Rudné ulice.
Nádraží Vítkovice je myslím pod totální rekonstrukcí a nádraží Kunčice v podstatě není napojeno na MHD.
V případě nutnosti se tam dočasně zavede bus linka.
Nebo přívoz.
Budova. Která byla stejně nepoužitelná a uzavřená již několik let.
To je teda vody. A těch utopených drážních vozidel (snad žádných vlaku s cestujícími). Na to že to všichni věděli týden dopředu, tak se dráha špatně připravila. Příště by na tom mohli lépe zapracovat. A co Ministerstvo dopravy? Tam teď řeší kde jakou banalitu, tak by se mohli zamyslet i nad průběhem techto povodní.
Lokomotivy se převezly do Kunčic, dopravci dostali rozkaz nic neodstavovat na hlavním a Svinově (my jsme vše odvezli).
Dráha se na to připravila, bohužel se nedají všechny nákladní vozy někam odvézt.
A proč se nedají všechny nákladní vozy odvézt ???? Nemají snad kolečka 🙂 Místo by se snad našlo, ne? Ale možná je levnější to neřešit a pak to říct, že přišla velká voda.
Já vám nevím, u ČD Cargo byli rádi, že se jim podařilo odvozit těch snad 40 lokomotiv do Kunčic, na vozy už asi nezbylo tolik času. A s tím místem bych si také nebyl dvakrát jistý.
Kdyby přestaly stačit Kunčice, možná by pomohlo ještě i kolejiště Nové huti. Ale věřím, že spíše nebyl čas.
A kam ??
Ty osobní vozy,které jsou na fotce, tak ty jsou určeny na zrušení…
A pak jsou na různých fotkách desítky až stovky nákladních vozu, asi provozních, které stojí ve vodě … Chtělo by to lepší plány na odstavování.
Chtělo by to, zamyslet se, lepší plány, lépe zapracovat….
Tak hlavně že máš jasno.
Já bych řekl, že nákladním vozům stání ve vodě nepřinese fatální škody. Samozřejmě bude to chtít prohlédnout, vyčistit, namazat…
Škody možná ne, ale do revize budou muset jít tak jako tak. Tohle není jen voda, to je hlavně jemné bláto, písek a podobně. A dnes si to asi žádný ECM netroufne jen tak namazat a šup do provozu.
De facto stačí prohlídnout a vyměnit mazivo na nápravách..jako v roce 97
S tím, že praskne hráz, objektivně nemohli počítat.
Škoda, že jste tam nebyl, mohl jste jim poradit…
Naprostá většina těch nákladních vozů by byla v pohodě, kdyby nepraskla ta hráz. A to už se předvídat nedalo.
Nakonec paradoxně v suchu zůstaly desítky až stovky vraků, správek a ležáků na Uhelném, v Kutališti na Báňském, na Balkáně na osobním, ale provozní a mnohdy ložené vozy na levém a pravém to vyplavilo. My měli štěstí v neštěstí, jedna souprava nám uvízla minulý týden v Polsku skrze problémy na šachtach, druhá uvízla ložená před Chalupkama, bo z důvodu zaplaveneho baraku už sem nemohl v sobotu do práce střídat, a zbytek vozů na Uhelném byl v suchu, maximálně měly dva namočené obruče.
Vozy byly pod vodou ještě před prasknutím hráze 🤔
Relativně brzy po opadnutí vody by se mohlo začít alespoň v nezávislé trakci a s omezením zabezpečovacího zařízení jezdit do Ostravy na hlavní od Bohumína a na Uhelné od Středu. Hlavně pro osobní dopravu v nějakém základním rozsahu a pro nejnutnější nákladní vlaky. Třeba taková koksovna v Přívoze prosí ať dojedeme s vlakem uhlí co nejdříve, fungování koksárenských baterií totiž nejde bez jejich poškození zastavit nebo přerušit.
Ale jižní zhlaví a celý průtah včetně obou přednádraží, OMH a ONV, tam to bude asi na déle.
Podle mně technologicko-logisticky nereálné.
Proč? Před pár hodinami jsem prošel od Hrušova až na hlavní. Vlaky od Kunčic končí na Stodolní, dál by šlo dojet až na Uhelné k perónům, jen je vypnuté zabezpečovací zařízení. Od Bohumína je voda někde v perónech na úrovni nadchodů.
Stejně se s tím obnovením provozu bude muset začít brzy tak jako tak.
Kolejiště a venkovní prvky se musí důkladně prohlídnout, změřit, odstranit bordel, přezkoušet SZZ. Ikdyby jste to pozamykal ambulanťákama po jedné koleji, moc si nepomůžete. Jednodušší bude plně zprovoznit nějaký průjezdný základ a jezdit elektricky než šaškovat s dieslama.
Není utopený i Bohumín?
Částečně, ale od Chalupek přes Vrbici se snad mělo dát jet. Jen hraniční most byl dopoledne v takovém stavu, že hladina Odry byla už na spodní hraně mostovky. Přes to bych teď nešel ani pěšky, natož s vlakem.
Tak v Pudlově na souběhu obou chalupeckých tratí je na pár místech vyplavený štěrk, po té vlně co tam přišla v poledne.
Upřímně, pokud by tyhle povodně konečně pohřbily koksovnu v Přívoze, byla by to asi jediná pozitivní věc, kterou by ocenila celá Ostrava.
Naštěstí je koksovna v pořádku, jen má omezený provoz pro nemožnost dodávek uhlí. Hned jak to půjde, tak ho s radostí dovezeme, už čeká před hranicemi 🙂
My ten český Detroit vybudujeme!
Je zde nějaký zabezpečovák? Jaká je voděodolnost různých prvků v kolejišti (Přestavníky, trafa pro návěstidla, počítače náprav a různé technologické domky)? Dokáže to přežít i takové zaplavení nebo je většina prvků už navždy mimo provoz?
Máte štěstí,že jdu kolem…EZ bez odpovídající ochrany proti stálému působení vody nelze ponechat pod napětím.
Ono skôr bude problém ten, že aj keď to včas vypli a nedošlo k poškodeniu, tak to bude po poklese vody potrebné všetko kus po kuse vysušiť, vyčistiť a skontrolovať. Teda samozrejme tie EZ, ktoré tú ochranu nemajú ….
Cokoliv co má menší krytí než odpovídající IP 68 je na výměnu, nebo důkladnou revizi.
Koukám počasí chce tu rekonstrukci uzlu značně urychlit. 🙂
Má pravdu, chlapec. Smysluplnější bude započít rekonstrukci než platit obnovu.
Tak to by mohlo ještě počasí zařídit aby ta rekonstrukce nepřinesla tak značnou redukci kolejí, které jsou potřebné pro jiné než „národní“ dopravce…
Jakto? Včera manekýn mluvil o týdnu a o den později už nevědí? Kdyby se to neodehrávalo na pozadí tragedie, tak by to byla slušná komedie…
Sorryjako, ale křišťálovou kouli tam fakt nikdo nemá.
Když se vás pořád někdo dokola ptá na odhady, tak prostě dáte nějaký hrubý předpoklad podle aktuální situace, ale voda v kolejišti u Studénky je něco trochu jiného než kompletně zatopený ostravský uzel.
No vypadá to, že mají. S tim týdnem přisli oni ne já. Já to jen kritizuji, že si vůbec ministr toto dovolí…. Zvlášť, když včera jasně bylo řečeno, že voda bude ještě stoupat. Ministr a šéf SŽ jako dvě vědmy…. když to nevim, tak mlčím…
A když by řekli, že neví tak budete remcat stejně
Ne nebudu. Protože je zjevné, že to v soucasné době nelze určit. Ono je rozdíl zrevidovat lokálku na 50 km/h s D3 bez PZZ anebo koridor na 160 km/h o několika velkých nádražích…
Tak alternativou je, že mohl Kupka a Svoboda říct: „nevíme, nelze odhadovat, jděte se bodnout.“
Něco mi říká, že by internetoví diskutéři by zešíleli.
Za sebe IMHO beru jako užitečnou i tu první informaci o týdnu, protože vím, že vůbec nemám plánovat zamýšlenou služebku do Ostravy. I za takovou informaci jsem raději než za nic.
To, že byste v nejbližších dnech neměl vůbec plánovat cestu do lokality zasažené povodní, lze vydedukovat i bez Kupky a Svobody. Já za seriozní považuji říct, že bez zjištění poškození a funkčnosti zabezpečení nelze soudit, kdy bude obnoven provoz. Zvlášť, když se neví, kdy opadne vůbec voda….
No ale v době toho odhadu Ostrava ještě zaplavená nebyla, ani přetržení hráze se nepředpokládalo.
Prostě je normální, že se informuje podle dostupných dat a pak se to upřesňuje.
Nebo je tady pak slovenský přístup, kde prezident popřál klidný víkend, premiér šel slavit narozky a nikdo neřekl nic, ať si lidi nějak poradí.
Když hladin furt stoupá.. Dva dny zpátky byl pod vodou jen Svinov, včera lehce i hlavní nádraží a dneska už i Uhelné nádraží je pod vodou. Ono se blbě jezdí, když to je celé pod vodou…
To řekněte Svobodovi a Kupkovi. Stačil ten jejich „brífing“ Hlavně tv kamery a obsah sděleni lež. Ministr si prece nemůže cucat informace z prstu….
Tak když Vám ti 2 tak vadí, proč na to čumíte?
A jak bys to odhadl ty, experte? Pošleš tam na průzkum potápěče?
Komedie jsou příspěvky tohoto typu v diskusích.
Prostě bych nedělal žádné odhady, zvlášť když voda ani nekulminovala a nebylo možné zjistit rozsah škod. To ty ale nepochopíš co….
Jestli to nebylo tím, že včera ještě nebyla v Ostravě protržená hráz a Odra netekla půlkou Ostravy. Takže odhad týden vycházel z úplně jiné situace než je dnes.
po takovém zalití, hmm… týden je málo podle mě, to budou rádi že zprovozní aspon jednou kolej v omezeném režimu, vše bude jasné jak opadne voda a vyčíslí se škoda a míra poškození infrastrukturi
Ano. Také si myslím. Týden je zoufale málo. To bude opadávat voda. Naprosto nereálné očekávání.
Za týden se bude možná jezdit nezávislou trakcí bez ZZ.
A mám pro vás návrh, co si tyhle stupidní komentáře o vládě strčit tam kde slunce nesvítí a neotravovat s tím když se celá Ostrava snaží nějak přežít.
Jojo. Možná i kolem Globusu…. za týden…. Zaplaveno, podemleto, zabahněno, zabordeleno…. No na stupiditu Kupky a Svobody nemám, abych vykládal lidem takové žvásty. Správně oni se snaží prežít a co dělá ministr? V záři reflektorů si honí politické body na neštěstí druhých a vykládá nepodložené spekulace. Na něj se obraťte na narcise…To že traťovky jsou bez lidí, zabezpečováků je taky málo, tak za to mohou tihle dva taky. By mě zajímalo, kdo jim to rozjezdí. Můžou si obout holinky a vyrazit do terénu…
Pokud mě paměť neklame tak v roce 97 se reálně nejezdilo 3-4 týdny a veksle na spádovišti se ještě hodně dlouho „klikovali“
Grapp je v současné době výborný informační systém, na který stále odkazují i na ČT 24. A co udělá SŽ, plánuje jeho zablokování pro běžné uživatele.
Odkud prosím máte informaci o zablokování GRAPPu pro běžné uživatele?
https://zdopravy.cz/grapp-uz-nebude-pristupny-verejnosti-informace-o-poloze-vlaku-sprava-zeleznic-presune-do-map-213723/
Myslíš, že to bylo i tady na článku zdopravy.cz, nebo na Instagramu SŽ
A grafický výstup ti nestačí proč?
Ne. Protože je horší
Cestující by to zneužili!
Moc by se ptali.
Příliš informovaný substrát by dělal potíže:-)
Nemělo to být blokované už od září? Doufám, že to teď přehodnotí…