Není možné určit, kdy se vlaky rozjedou, říká SŽ k povodním na Ostravsku

Železniční uzel Ostrava pod vodou. Zdroj: Správa železnicŽelezniční uzel Ostrava pod vodou. Zdroj: Správa železnic

Značná část ostravského železničního uzlu zůstává pod vodou.

Odebírat
Upozornit na
guest
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LukHo

Reálně bych to viděl po Svinov ? až opadne voda. Větší kontrolu to bude chtít co se týče mostů směr Ostrava hl n. Z fotek co jsou na internetu tak určitě do Bohumína delší dobu nic nepojede jak je trat podemletá podle fotek. Reálně to nevidím podle fotek i do Opavy a Kravař tam bych řekl že to bude na několik měsíců v rámci NAD.

asdfjggkdjc

A ETCS by tomu nezabránilo?

182-097

Až od prvního ledna to tady zachrání ty vyplavene koleje.

vjkm

No jo, zámky a signalisti na ETCS, to bude výzva.

v a

Snad ze všeho špatného vzejde i něco dobrého a nebude dále v plánu budování podchodů na hl. a při opravách se zavede i citlivější osvětlení kolejišť, které nebude noc co noc osvětlovat půlku města.

Eso363

Nevím, jak povodně souvisí s výměnou osvětlení, ale budiž.

Tomáš M

Tak bych rovnou začal s rekonstrukcí……

marek hudec

je realne rekneme do 14 dnu zprovoznit alespon tranzitni vlaky smer SK pres vyh. polanka n/O-VItkovice-Kuncice-Havirov-Tesin?

Pan průvodčí

To se ukáže teprve poté, co klesne voda. Možná jo, možná se nebude jezdit vlakem i v říjnu. Cokoliv tvrdit je momentálně vaření z vody.

v

Když to dnes teprve začala zalévat voda ? Zeptej se povodně v Troubkach, protože ta voda tam ještě doteče.

Emi

To je teda vody. A těch utopených drážních vozidel (snad žádných vlaku s cestujícími). Na to že to všichni věděli týden dopředu, tak se dráha špatně připravila. Příště by na tom mohli lépe zapracovat. A co Ministerstvo dopravy? Tam teď řeší kde jakou banalitu, tak by se mohli zamyslet i nad průběhem techto povodní.

Péťa

Lokomotivy se převezly do Kunčic, dopravci dostali rozkaz nic neodstavovat na hlavním a Svinově (my jsme vše odvezli).
Dráha se na to připravila, bohužel se nedají všechny nákladní vozy někam odvézt.

Emi

A proč se nedají všechny nákladní vozy odvézt ???? Nemají snad kolečka 🙂 Místo by se snad našlo, ne? Ale možná je levnější to neřešit a pak to říct, že přišla velká voda.

Kdo já

Ty osobní vozy,které jsou na fotce, tak ty jsou určeny na zrušení…

Emi

A pak jsou na různých fotkách desítky až stovky nákladních vozu, asi provozních, které stojí ve vodě … Chtělo by to lepší plány na odstavování.

janvagala

Chtělo by to, zamyslet se, lepší plány, lépe zapracovat….
Tak hlavně že máš jasno.

Pavel Q

Já bych řekl, že nákladním vozům stání ve vodě nepřinese fatální škody. Samozřejmě bude to chtít prohlédnout, vyčistit, namazat…

182-097

Škody možná ne, ale do revize budou muset jít tak jako tak. Tohle není jen voda, to je hlavně jemné bláto, písek a podobně. A dnes si to asi žádný ECM netroufne jen tak namazat a šup do provozu.

182-097

Relativně brzy po opadnutí vody by se mohlo začít alespoň v nezávislé trakci a s omezením zabezpečovacího zařízení jezdit do Ostravy na hlavní od Bohumína a na Uhelné od Středu. Hlavně pro osobní dopravu v nějakém základním rozsahu a pro nejnutnější nákladní vlaky. Třeba taková koksovna v Přívoze prosí ať dojedeme s vlakem uhlí co nejdříve, fungování koksárenských baterií totiž nejde bez jejich poškození zastavit nebo přerušit.
Ale jižní zhlaví a celý průtah včetně obou přednádraží, OMH a ONV, tam to bude asi na déle.

SpitiPater

Podle mně technologicko-logisticky nereálné.

182-097

Proč? Před pár hodinami jsem prošel od Hrušova až na hlavní. Vlaky od Kunčic končí na Stodolní, dál by šlo dojet až na Uhelné k perónům, jen je vypnuté zabezpečovací zařízení. Od Bohumína je voda někde v perónech na úrovni nadchodů.
Stejně se s tím obnovením provozu bude muset začít brzy tak jako tak.

SpitiPater

Kolejiště a venkovní prvky se musí důkladně prohlídnout, změřit, odstranit bordel, přezkoušet SZZ. Ikdyby jste to pozamykal ambulanťákama po jedné koleji, moc si nepomůžete. Jednodušší bude plně zprovoznit nějaký průjezdný základ a jezdit elektricky než šaškovat s dieslama.

Pezos

Není utopený i Bohumín?

182-097

Částečně, ale od Chalupek přes Vrbici se snad mělo dát jet. Jen hraniční most byl dopoledne v takovém stavu, že hladina Odry byla už na spodní hraně mostovky. Přes to bych teď nešel ani pěšky, natož s vlakem.

182-097

Tak v Pudlově na souběhu obou chalupeckých tratí je na pár místech vyplavený štěrk, po té vlně co tam přišla v poledne.

Marana_CZE

Je zde nějaký zabezpečovák? Jaká je voděodolnost různých prvků v kolejišti (Přestavníky, trafa pro návěstidla, počítače náprav a různé technologické domky)? Dokáže to přežít i takové zaplavení nebo je většina prvků už navždy mimo provoz?

Aussiger

Máte štěstí,že jdu kolem…EZ bez odpovídající ochrany proti stálému působení vody nelze ponechat pod napětím.

Michal Tvrdý

Ono skôr bude problém ten, že aj keď to včas vypli a nedošlo k poškodeniu, tak to bude po poklese vody potrebné všetko kus po kuse vysušiť, vyčistiť a skontrolovať. Teda samozrejme tie EZ, ktoré tú ochranu nemajú ….

Happy

Cokoliv co má menší krytí než odpovídající IP 68 je na výměnu, nebo důkladnou revizi.

J.K.

Koukám počasí chce tu rekonstrukci uzlu značně urychlit. 🙂

SpitiPater

Má pravdu, chlapec. Smysluplnější bude započít rekonstrukci než platit obnovu.

182-097

Tak to by mohlo ještě počasí zařídit aby ta rekonstrukce nepřinesla tak značnou redukci kolejí, které jsou potřebné pro jiné než „národní“ dopravce…

Happy

Jakto? Včera manekýn mluvil o týdnu a o den později už nevědí? Kdyby se to neodehrávalo na pozadí tragedie, tak by to byla slušná komedie…

Juraj

Sorryjako, ale křišťálovou kouli tam fakt nikdo nemá.
Když se vás pořád někdo dokola ptá na odhady, tak prostě dáte nějaký hrubý předpoklad podle aktuální situace, ale voda v kolejišti u Studénky je něco trochu jiného než kompletně zatopený ostravský uzel.

Happy

No vypadá to, že mají. S tim týdnem přisli oni ne já. Já to jen kritizuji, že si vůbec ministr toto dovolí…. Zvlášť, když včera jasně bylo řečeno, že voda bude ještě stoupat. Ministr a šéf SŽ jako dvě vědmy…. když to nevim, tak mlčím…

Saiph

A když by řekli, že neví tak budete remcat stejně

Happy

Ne nebudu. Protože je zjevné, že to v soucasné době nelze určit. Ono je rozdíl zrevidovat lokálku na 50 km/h s D3 bez PZZ anebo koridor na 160 km/h o několika velkých nádražích…

Juraj

Tak alternativou je, že mohl Kupka a Svoboda říct: „nevíme, nelze odhadovat, jděte se bodnout.“
Něco mi říká, že by internetoví diskutéři by zešíleli.

Za sebe IMHO beru jako užitečnou i tu první informaci o týdnu, protože vím, že vůbec nemám plánovat zamýšlenou služebku do Ostravy. I za takovou informaci jsem raději než za nic.

Happy

To, že byste v nejbližších dnech neměl vůbec plánovat cestu do lokality zasažené povodní, lze vydedukovat i bez Kupky a Svobody. Já za seriozní považuji říct, že bez zjištění poškození a funkčnosti zabezpečení nelze soudit, kdy bude obnoven provoz. Zvlášť, když se neví, kdy opadne vůbec voda….

Juraj

No ale v době toho odhadu Ostrava ještě zaplavená nebyla, ani přetržení hráze se nepředpokládalo.

Prostě je normální, že se informuje podle dostupných dat a pak se to upřesňuje.

Nebo je tady pak slovenský přístup, kde prezident popřál klidný víkend, premiér šel slavit narozky a nikdo neřekl nic, ať si lidi nějak poradí.

Marana_CZE

Když hladin furt stoupá.. Dva dny zpátky byl pod vodou jen Svinov, včera lehce i hlavní nádraží a dneska už i Uhelné nádraží je pod vodou. Ono se blbě jezdí, když to je celé pod vodou…

Happy

To řekněte Svobodovi a Kupkovi. Stačil ten jejich „brífing“ Hlavně tv kamery a obsah sděleni lež. Ministr si prece nemůže cucat informace z prstu….

Martas

Tak když Vám ti 2 tak vadí, proč na to čumíte?

Michal M

A jak bys to odhadl ty, experte? Pošleš tam na průzkum potápěče?
Komedie jsou příspěvky tohoto typu v diskusích.

Happy

Prostě bych nedělal žádné odhady, zvlášť když voda ani nekulminovala a nebylo možné zjistit rozsah škod. To ty ale nepochopíš co….

martin749

Jestli to nebylo tím, že včera ještě nebyla v Ostravě protržená hráz a Odra netekla půlkou Ostravy. Takže odhad týden vycházel z úplně jiné situace než je dnes.

Matt

po takovém zalití, hmm… týden je málo podle mě, to budou rádi že zprovozní aspon jednou kolej v omezeném režimu, vše bude jasné jak opadne voda a vyčíslí se škoda a míra poškození infrastrukturi

Happy

Ano. Také si myslím. Týden je zoufale málo. To bude opadávat voda. Naprosto nereálné očekávání.

Péťa

Za týden se bude možná jezdit nezávislou trakcí bez ZZ.
A mám pro vás návrh, co si tyhle stupidní komentáře o vládě strčit tam kde slunce nesvítí a neotravovat s tím když se celá Ostrava snaží nějak přežít.

Happy

Jojo. Možná i kolem Globusu…. za týden…. Zaplaveno, podemleto, zabahněno, zabordeleno…. No na stupiditu Kupky a Svobody nemám, abych vykládal lidem takové žvásty. Správně oni se snaží prežít a co dělá ministr? V záři reflektorů si honí politické body na neštěstí druhých a vykládá nepodložené spekulace. Na něj se obraťte na narcise…To že traťovky jsou bez lidí, zabezpečováků je taky málo, tak za to mohou tihle dva taky. By mě zajímalo, kdo jim to rozjezdí. Můžou si obout holinky a vyrazit do terénu…

Jarda

Grapp je v současné době výborný informační systém, na který stále odkazují i na ČT 24. A co udělá SŽ, plánuje jeho zablokování pro běžné uživatele.

Lukáš F.

Odkud prosím máte informaci o zablokování GRAPPu pro běžné uživatele?

NASinec

Myslíš, že to bylo i tady na článku zdopravy.cz, nebo na Instagramu SŽ

Michal M

A grafický výstup ti nestačí proč?

Gregyros

Ne. Protože je horší

Otrokovják

Cestující by to zneužili!

Lysimachia

Moc by se ptali.

Jan Dlasek

Příliš informovaný substrát by dělal potíže:-)

Zesp

Nemělo to být blokované už od září? Doufám, že to teď přehodnotí…