Provoz na koridoru mezi Brnem a Břeclaví stál. Hořel vlak Českých drah

Požár osobního vlaku ČD ve Vranovicích. Foto: HZS JMKPožár osobního vlaku ČD ve Vranovicích. Foto: HZS JMK

Ve vlaku jelo 40 lidí, nikdo nebyl zraněn.

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

nojo no…lidi neustále choděj kouřit na wc…to je těžký…

Jarda

Inspirováno arrivou. 😀

Jiří Kocurek

Hoří!
Hoří horní heršpická hospoda Hrbatý hrozen

Hoří Hrubešova hnědá Honda.
Hoří Honecker!

chce se doplnit do oné básničky. Naštěstí jsou všichni zdraví.

Pája

…..Honekrovi hoří hajzlík…

Pája

….Hasiči hovno hasí…

M@trixX

Odhadovana skoda? Aka skoda? Ziadneho Bdmtee skoda neni.

M152

Cena železa. 😁

vtvt

Odlišoval bych podprůměrné vlasnosti od nespolehlivosti.

200 Bmtee 275/281 je tak velká série, že díky „úspory z rozsahu“ lze snížit cena modernizace i částky za údržbu díky standartizaci.

Naproti tomu u nespolehlivých IC2 z roku 2010 dánského dopravce se těžko hledá smysluplné řešení. Z cca 23 vlaků IC2, používaných jen pár roků, je výsledkem akorát několik linek v Rumunsku provozovaných železniční fabrikou Astra (Astra Trans), která si je servisuje ve vlastní režii
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2021&vuz=ATC+IC2*&najit=Hledat&lang=cs

Podobným příkladem jsou exdánské IC4, také z Itálie. Uvidíme jestli z těch desítek uskladněných vlaků, začnou nějaké ještě někdy jezdit.

Hofman

Jako člověk,který tím vlakem jezdí každý den do práce spíše doufám, že Jihomoravský kraj odstoupí od myšlenky , že v nových soupravách nebude průvodčí , právě pro takovéhle případy. Protože si neumím představit jak by to ten strojvedoucí dělal sám a nemluvím o banalitě, aby např.cykliste uvolnili dveře.

***** Petr

Za mého mládí jezdili průvodčí i v busech. A světe div se , bez nich to taky v klidu lze.cestující nejsou dementi a průvodčí nemusí být intelektuál.

Leinad

JMK neobjendá průvodčího, to ale neznamená že dopravce má jezdit bez vlakvedoucího. Pokud tam technologicky být musí, tak tam bude – stejně jako kraj neobjendává strojvedoucího a už vůbec ne školitele.

Divák

Já vždy žil v domnění, že honecker alias honeckerova pomsta se říkalo těm modrým patrovým vozům co jezdily na posázavskym Pacifiku, kvůli malému místu na nohy.

Ryk Mat

Ani v tomhle místo na nohy není ani omylem. Navíc jsou v tom sedačky, v nichž není ani místo na zadnici.

Jan Sova

Kdyby odbrousili část sedaček, snížili a upravili prostor v duchu nakládací rampy, tak po vykuchání a úpravách ideální cyklovagón.

Twix

Modrá patra jsou starší než Honeckerova éra a pokud si tam sednete do uličky, máte relativně místo na nohy i hlavu 🙂 U okna je to horší (v obou patrech).

Jura

Škoda koženkového vozu. Nevím co proti honeckrum kdo má. Jezdím s nimi dost často a až na absenci pořádných oken jsou fajn, s kalsickou koženkou nejlíp.

Jeffer

Malý rozostup medzi sedadlami, nemožnosť poriadne vyvetrať, pre kočiariky aj bicykle ťažké nastupovanie cez madlo uprostred schodov… Niečo by sa ešte asi našlo.
Mŕtve Bdmtee, dobré Bdmtee. A JMK už bude mať ibalginy, tak mu ani chýbať nebudú.

Chleba Nakup

Počkat, počkat! Jak malý rozestup? Tam mělo sedět víc lidí než jeden?

Jiří Kocurek

Nevlezou se mi tam nohy, sedím „s kolenama u brady“ a bolí mě z toho záda. V opačném příapdě se naproti mě vejde jen malé děcko. Vysazování babiček do vlaku se sice dá provozovat, ale ocaď-pocaď.

***** Petr

Masochismus je spíše úchylka než standart 😂

Ryk Mat

StandarD a standartTa, bratře. Omlouvám se, pohled na to prostě bolí.

Pepa z tratě

Co to je za blbost, tam mohlo hořet akorát tak hovno.

Granja

Pokud někdo hulil a vajgla hodil do koše s papíry, pak se není čemu divit.

petr

joo…choděl lidi čoudit na wc…to je normální…děžné

Pája

Přesně 😆😆😆

Chleba Nakup

„Má ho tam! Má tam hovno!“

johny

„Nehoří Peťo, nehoří“ 😀

Michal

Holt, ČD nikdy nešlo o bezpečnost. Proto běžně provozují tyto braky, dokud se za jízdy nerozpadnou.

Pavel Skládaný

Kde soudruzi z NDR (Vereinigte Schienenfahrzeugbau Bautzen) udělali chybu…

Michal

Jak to souvisí s tím, kde to bylo vyrobeno? Souprava může být v dobrém stavu i po padesáti letech. Ale nesmí se kašlat na údržbu.

vtvt

Tak ono Bdmtee mají vrozené nedostatky.
– není klima ani spouštěcí okna
– sardinkové sedačky
– nepohodlné nastupování

viz fotky z modernizace Bdmtee určené pro Pardubický kraj. Modernizace byla smluvena na 13 milionů/vagon, ale dodavatel zkrachoval.

https://zdopravy.cz/konec-minisedacek-nove-zasuvky-a-wi-fi-modernizovany-honecker-vyjede-v-pristich-tydnech-53035/

Pavel Skládaný

A úplnou lahůdkou jsou tradiční plochá kola – jízdu zpravidla vždy doprovázejí zvukové efekty podobné bušení kladivem, v horších případech i mírné nadskakování vozové skříně. Ovšem pravda, má to s tou zmíněnou údržbou souvislost.

Granja

Nepovolení ruční brzdy vlakovou četou s údržbou nesouvisí, údržba toto pochybení musí napravovat za nemalé peníze na soustruhu.

Chleba Nakup

To je heavy metal a je v ceně jízdenky.

Pavel Skládaný

Díky, konečně jsem to pochopil! :-).

Michal

Já bych ještě přidal
– absence Wi-Fi
– stísněné „středověké“ WC
– nelehké ruční otevírání dveří, které přes zimu zamrzá

Prostě, argument, že tam už nejsou koženkové sedačky, už dávno nic neznamená.

Chleba Nakup

Stísněné WC má jednu výhodu – nemusíte se zamykat, protože prostor je kompletně vyplněn a při náhodném otevření vidí další návštěvník komůrky leda záda nebo bok. Praktikováno v ostravských vozech 063.

Granja

Záleží na hmotnosti (prostorové výraznosti). Dá se tam i sexovat, jen se to musí umět.

Michal

K tomu byly přece vynalezeny kupéčka?

Pavel Skládaný

Ten výraz je anachronismus. Dříve se říkalo souložit, dnes je správný termín „genderovat“.

petr

kde?.lidi dělaj co nemaj!choděj tajně čoudit na záchod…

Martin H.

Víte. Já těmito vozy cestuji několikrát týdně 35 let a ač mají svoje mouchy a nejsou nejpohodlnější, tak jsou tyto situace ojedinělé, mnohem méně časté, než třeba požáry podstatně novějších autobusů. Mj. víte, že podle hasičů ten požár pravděpodobně způsobil nedopalek odhozený do odpadkového koše?

Vlapu

Stačilo by aby se nehulilo na WC.U nás takhle jedna návštěvnice hodila cigaretu do koše aniž by ji típla.Do deseti minut koš hořel.Hold jiný národ jiná výchova.

PeS

holt..

Granja

Vzdal jinému národu hold.

PeS

Spíš měl holdovat češtině

Froggy

Já měl za to, že nehořící část vlaku se má od hořící odpojit a odtáhnout. Proč se tak nestalo?

Martin

Asi to hoření nebylo tak dramatické…

Beny

Já se omlouvám ale prostě nevidím jediný důvod k zastavení provozu na koridoru.
1) Mezi hořícím vozem a nejbližší kolejí je nástupiště.
2) Nemuselo se jezdit po té nejbližší koleji

Vendelin

A co stříkajici voda hasičů a nebezpečné napětí v troleji, to není důvod k zastavení provozu?

Jan Sova

Nařídit jízdu výběhem okolo…. Nebo pak roztlak. Nějaký šotouš poblíž s odstavenou Bertou by se snad našel.

Radim

Při hašení proudem vody je nutné vypnout a zajistit TV. Prvotně zajišťují proškolení hasiči, ale dle normy je nutné vytvořit pro ně neutrální úsek. TV se proto muselo vypnout ve všech kolejích od Šakvic po Hrušovany u Brna. Odjištění TV pak hasiči nesmí dělat, musí se počkat na montéry SŽ… Ještě nějaká nejasnost? 😉

Beny

OK, díky moc!
Takže kdyby dopravce (v ideálním světě) sehnal diesel, jezdit by se dalo?

Radim

Teoreticky jo, kdyby to nevadilo HZS při hašení 😉 Ale tolik dieselů už asi nikde není 🙂 A pak…než by tam dorazili, je po požáru 😉

Pepa z Práglu

To by se Arrivě nebo KŽC nestalo!

mic

No bodejť, ty dvě firmy nemají Honekry :o)

Ferda20

Přesně tak. To by se soukromým dopravcům nikdy stát nemohlo, i když mají podobné šroty. Stačí mít na vlaku napsáno Arriva, RegioJet, (……..) a vše je v pořádku. Pak tam bude nápis ČD a vše je špatně a přes 90% národa by je nejraději zničila

Ferda20

Vim, že se to stalo. Jezdím vlakem celkem často a některé povídky cestujících jsou opravdu už dost trapné. Přijede zpožděný vlak soukromého dopravce a každý to chápe. Přijede zpožděný vlak ČD a vše je špatně. To, že si cestující neumí pořádně koupit jízdenku nebo vyhledat rezervaci ve vlaku (osobní zkušenost), je věc druhá

RTO

OT, pls neví někdo co se dnes stalo s SC 512?

Pavel

Je o tom samostatný článek

asfdbvcvatghnbvcx

Vidím že laťka je nastavená vysoko, ale koridor z Ostravy nezahálí snaží se dorovnat. Posílám pozdrav z kilometru 30,2 nedaleko Hoštejna.

https://i.ibb.co/pw95m9W/vlakova-skoro-srazka.jpg

Stačilo málo a bylo by o jedno pendolíno, spidera a pár cestujících méně.

Dle průvodčího žádný z vlaků neprojel stůj, ale dispečer špatně postavil cestu.

medical examiner

To je teda hezký…to není ten ovládací systém vybaven odpovídajícími ochrannými mechanismy?

Granja

To by musel jen z vlaků odjet ze stanice na přivolávací návěst.

Marana_CZE

Aspoň že tak, když se přijde o jedno Bdmtee a nikomu se nic nestane, tak je to vždy skvělá zpráva!

Domis

Cestující, kterým např. na trati Brno-Křenovice jezdí poslední 3 měsíce trvale B místo Bdmtee, to až tak skvěle nevidí.

xyz

Nejsou to B namísto 560?

Jiří Kocurek

Mnohem lepší způsob likvidace Bdmtee je jeho odvoz do šrotu bez účasti hasičů. Nechtěl bych tam trčet x hodin až se to vyřeší.

Bdtmee

Kuřácký oddíl je řazen na konci vlaku !

Pája

Údajně to hasiči to měli hlášeno jako zahoření odpadu na WC. To se při mé živé fantazii přímo nabízí několik scénářů 😆😆😆

medical examiner

No…a jak se tedy může vzít oheň v odpadkovém koši?

Fučida

No jak? Že tam nějakej vořežprut típne retko.

Chleba Nakup

Ve vlaku je kouření zakázáno, takže od vajglu jistě ne. Nemohl tam třeba jen Béďa žhavit drát?

BDT

Zažil jsem, že cestující chodily kouřit do prostoru pro kola v railjetu. Nic neobvyklého.

Ondřej

I coby kuřák si myslím, že takové chování je na facku. Ani odhazování špačků třeba na zem nebo z okénka auta prostě nepochopím.

Pája

Treba od vajglu? Ale odpad může být i ta trubka vedoucí na koleje. Uznávám, že ty představy o vznícení jsou hodně divoké. Ale prostě jsem si živě představil honeckera, ve kterém blafnul h…zlík😆😆😆

David

Naštěstí se nikomu nic nestalo. Kdybych chtěl být cynický, tak požár honekru a jeho vyřazení z provozu je skvělou zprávou. Není horšího vagónu.

Radim

Ale je… třeba Btax 😀

Pája

Je to bez zranění, takže to dobře dopadlo. Každopádně si nemyslím, že po Honeckerově pomstě bude někdo truchlit.

medical examiner

Prodej na Ukrajinu jako příspěvek k poválečné obnově by asi neprošel – oni mají široký rozchod…

Robert Šalda

Ale právě Bdmtee jako lazaretní vozy umožňovaly nejen převázání na širokorozchodné podvozky, ale i přepravu na námořních trajektech, byť se s tím v běžném mírovém provozu nepočítalo…😀

Leinad

A dá se podvozek vyměnit?

Chleba Nakup

Za tři velbloudy. Domluvíme se?

Pája

😀

czhunter

Přesně, Btax neumí 160 km/h a přestavbu na lazaret!

(respektive by se z něj už v cca poloviční rychlosti lazaret stal)

Jeřdno

Kouzlo Honeckerovy pomsty je právě v těch 160km/h protože jinak už by tu nestrašily. Takhle to ajznboňákům pořijde pořád jako moderní vagon.

czhunter

Já si pamatuju, jak jsem jednou asi před 10 lety jel ECčkem z Brna do Prahy, kam byly Bdmtee připojeny jako posilové vozy.

Fascinující.
Ale fungovalo to.

Berhof

Kdyby před deseti lety, jako posilový vůz jel např. 10. 10. 21 na EC 145
https://imgur.com/a/tmGFvZY

Jeffer

A to je úplne zásadné, keď na osobákoch s Bdmtee jazdia rušne 242, alebo 162…

Za 151/350/380/383/1216 sa ocitnú len keď ČD už nemajú čo iné dať na posilu na EC.

Chleba Nakup

A v závěsu za ním Eas s prohnitou podlahou.

Jelen

Znal bych i mnohem horší. Třeba taková hašišbedna.

medical examiner

To by už mohli po rekonstrukci tratě rovnou konat pokusy s T6A5…

Jiří Kocurek

Na Btx (021) asi nic nemá, konstrukční rychlost snížena na 80 km/h kvůli defektoskopickým vadám… naštěstí již vyřazeny.
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Btx763_%C4%8CD#/media/Soubor:Vuz_021-interier.jpg

Pája

Máte pravdu, ty vozy jsem normálně neměl rád.