Odlišoval bych podprůměrné vlasnosti od nespolehlivosti.
200 Bmtee 275/281 je tak velká série, že díky „úspory z rozsahu“ lze snížit cena modernizace i částky za údržbu díky standartizaci.
Naproti tomu u nespolehlivých IC2 z roku 2010 dánského dopravce se těžko hledá smysluplné řešení. Z cca 23 vlaků IC2, používaných jen pár roků, je výsledkem akorát několik linek v Rumunsku provozovaných železniční fabrikou Astra (Astra Trans), která si je servisuje ve vlastní režii https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2021&vuz=ATC+IC2*&najit=Hledat&lang=cs
Podobným příkladem jsou exdánské IC4, také z Itálie. Uvidíme jestli z těch desítek uskladněných vlaků, začnou nějaké ještě někdy jezdit.
Hofman
2 let
Jako člověk,který tím vlakem jezdí každý den do práce spíše doufám, že Jihomoravský kraj odstoupí od myšlenky , že v nových soupravách nebude průvodčí , právě pro takovéhle případy. Protože si neumím představit jak by to ten strojvedoucí dělal sám a nemluvím o banalitě, aby např.cykliste uvolnili dveře.
JMK neobjendá průvodčího, to ale neznamená že dopravce má jezdit bez vlakvedoucího. Pokud tam technologicky být musí, tak tam bude – stejně jako kraj neobjendává strojvedoucího a už vůbec ne školitele.
Divák
2 let
Já vždy žil v domnění, že honecker alias honeckerova pomsta se říkalo těm modrým patrovým vozům co jezdily na posázavskym Pacifiku, kvůli malému místu na nohy.
Modrá patra jsou starší než Honeckerova éra a pokud si tam sednete do uličky, máte relativně místo na nohy i hlavu 🙂 U okna je to horší (v obou patrech).
Jura
2 let
Škoda koženkového vozu. Nevím co proti honeckrum kdo má. Jezdím s nimi dost často a až na absenci pořádných oken jsou fajn, s kalsickou koženkou nejlíp.
Malý rozostup medzi sedadlami, nemožnosť poriadne vyvetrať, pre kočiariky aj bicykle ťažké nastupovanie cez madlo uprostred schodov… Niečo by sa ešte asi našlo.
Mŕtve Bdmtee, dobré Bdmtee. A JMK už bude mať ibalginy, tak mu ani chýbať nebudú.
Nevlezou se mi tam nohy, sedím „s kolenama u brady“ a bolí mě z toho záda. V opačném příapdě se naproti mě vejde jen malé děcko. Vysazování babiček do vlaku se sice dá provozovat, ale ocaď-pocaď.
A úplnou lahůdkou jsou tradiční plochá kola – jízdu zpravidla vždy doprovázejí zvukové efekty podobné bušení kladivem, v horších případech i mírné nadskakování vozové skříně. Ovšem pravda, má to s tou zmíněnou údržbou souvislost.
Stísněné WC má jednu výhodu – nemusíte se zamykat, protože prostor je kompletně vyplněn a při náhodném otevření vidí další návštěvník komůrky leda záda nebo bok. Praktikováno v ostravských vozech 063.
Víte. Já těmito vozy cestuji několikrát týdně 35 let a ač mají svoje mouchy a nejsou nejpohodlnější, tak jsou tyto situace ojedinělé, mnohem méně časté, než třeba požáry podstatně novějších autobusů. Mj. víte, že podle hasičů ten požár pravděpodobně způsobil nedopalek odhozený do odpadkového koše?
Vlapu
2 let
Stačilo by aby se nehulilo na WC.U nás takhle jedna návštěvnice hodila cigaretu do koše aniž by ji típla.Do deseti minut koš hořel.Hold jiný národ jiná výchova.
Já se omlouvám ale prostě nevidím jediný důvod k zastavení provozu na koridoru.
1) Mezi hořícím vozem a nejbližší kolejí je nástupiště.
2) Nemuselo se jezdit po té nejbližší koleji
Při hašení proudem vody je nutné vypnout a zajistit TV. Prvotně zajišťují proškolení hasiči, ale dle normy je nutné vytvořit pro ně neutrální úsek. TV se proto muselo vypnout ve všech kolejích od Šakvic po Hrušovany u Brna. Odjištění TV pak hasiči nesmí dělat, musí se počkat na montéry SŽ… Ještě nějaká nejasnost? 😉
Přesně tak. To by se soukromým dopravcům nikdy stát nemohlo, i když mají podobné šroty. Stačí mít na vlaku napsáno Arriva, RegioJet, (……..) a vše je v pořádku. Pak tam bude nápis ČD a vše je špatně a přes 90% národa by je nejraději zničila
Vim, že se to stalo. Jezdím vlakem celkem často a některé povídky cestujících jsou opravdu už dost trapné. Přijede zpožděný vlak soukromého dopravce a každý to chápe. Přijede zpožděný vlak ČD a vše je špatně. To, že si cestující neumí pořádně koupit jízdenku nebo vyhledat rezervaci ve vlaku (osobní zkušenost), je věc druhá
Treba od vajglu? Ale odpad může být i ta trubka vedoucí na koleje. Uznávám, že ty představy o vznícení jsou hodně divoké. Ale prostě jsem si živě představil honeckera, ve kterém blafnul h…zlík😆😆😆
David
2 let
Naštěstí se nikomu nic nestalo. Kdybych chtěl být cynický, tak požár honekru a jeho vyřazení z provozu je skvělou zprávou. Není horšího vagónu.
Ale právě Bdmtee jako lazaretní vozy umožňovaly nejen převázání na širokorozchodné podvozky, ale i přepravu na námořních trajektech, byť se s tím v běžném mírovém provozu nepočítalo…😀
nojo no…lidi neustále choděj kouřit na wc…to je těžký…
Inspirováno arrivou. 😀
Hoří!
Hoří horní heršpická hospoda Hrbatý hrozen
…
Hoří Hrubešova hnědá Honda.
Hoří Honecker!
…
chce se doplnit do oné básničky. Naštěstí jsou všichni zdraví.
…..Honekrovi hoří hajzlík…
….Hasiči hovno hasí…
Odhadovana skoda? Aka skoda? Ziadneho Bdmtee skoda neni.
Cena železa. 😁
Odlišoval bych podprůměrné vlasnosti od nespolehlivosti.
200 Bmtee 275/281 je tak velká série, že díky „úspory z rozsahu“ lze snížit cena modernizace i částky za údržbu díky standartizaci.
Naproti tomu u nespolehlivých IC2 z roku 2010 dánského dopravce se těžko hledá smysluplné řešení. Z cca 23 vlaků IC2, používaných jen pár roků, je výsledkem akorát několik linek v Rumunsku provozovaných železniční fabrikou Astra (Astra Trans), která si je servisuje ve vlastní režii
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2021&vuz=ATC+IC2*&najit=Hledat&lang=cs
Podobným příkladem jsou exdánské IC4, také z Itálie. Uvidíme jestli z těch desítek uskladněných vlaků, začnou nějaké ještě někdy jezdit.
Jako člověk,který tím vlakem jezdí každý den do práce spíše doufám, že Jihomoravský kraj odstoupí od myšlenky , že v nových soupravách nebude průvodčí , právě pro takovéhle případy. Protože si neumím představit jak by to ten strojvedoucí dělal sám a nemluvím o banalitě, aby např.cykliste uvolnili dveře.
Za mého mládí jezdili průvodčí i v busech. A světe div se , bez nich to taky v klidu lze.cestující nejsou dementi a průvodčí nemusí být intelektuál.
JMK neobjendá průvodčího, to ale neznamená že dopravce má jezdit bez vlakvedoucího. Pokud tam technologicky být musí, tak tam bude – stejně jako kraj neobjendává strojvedoucího a už vůbec ne školitele.
Já vždy žil v domnění, že honecker alias honeckerova pomsta se říkalo těm modrým patrovým vozům co jezdily na posázavskym Pacifiku, kvůli malému místu na nohy.
Ani v tomhle místo na nohy není ani omylem. Navíc jsou v tom sedačky, v nichž není ani místo na zadnici.
Kdyby odbrousili část sedaček, snížili a upravili prostor v duchu nakládací rampy, tak po vykuchání a úpravách ideální cyklovagón.
Modrá patra jsou starší než Honeckerova éra a pokud si tam sednete do uličky, máte relativně místo na nohy i hlavu 🙂 U okna je to horší (v obou patrech).
Škoda koženkového vozu. Nevím co proti honeckrum kdo má. Jezdím s nimi dost často a až na absenci pořádných oken jsou fajn, s kalsickou koženkou nejlíp.
Malý rozostup medzi sedadlami, nemožnosť poriadne vyvetrať, pre kočiariky aj bicykle ťažké nastupovanie cez madlo uprostred schodov… Niečo by sa ešte asi našlo.
Mŕtve Bdmtee, dobré Bdmtee. A JMK už bude mať ibalginy, tak mu ani chýbať nebudú.
Počkat, počkat! Jak malý rozestup? Tam mělo sedět víc lidí než jeden?
Nevlezou se mi tam nohy, sedím „s kolenama u brady“ a bolí mě z toho záda. V opačném příapdě se naproti mě vejde jen malé děcko. Vysazování babiček do vlaku se sice dá provozovat, ale ocaď-pocaď.
Masochismus je spíše úchylka než standart 😂
StandarD a standartTa, bratře. Omlouvám se, pohled na to prostě bolí.
Co to je za blbost, tam mohlo hořet akorát tak hovno.
Pokud někdo hulil a vajgla hodil do koše s papíry, pak se není čemu divit.
joo…choděl lidi čoudit na wc…to je normální…děžné
Přesně 😆😆😆
„Má ho tam! Má tam hovno!“
„Nehoří Peťo, nehoří“ 😀
Holt, ČD nikdy nešlo o bezpečnost. Proto běžně provozují tyto braky, dokud se za jízdy nerozpadnou.
Kde soudruzi z NDR (Vereinigte Schienenfahrzeugbau Bautzen) udělali chybu…
Jak to souvisí s tím, kde to bylo vyrobeno? Souprava může být v dobrém stavu i po padesáti letech. Ale nesmí se kašlat na údržbu.
Tak ono Bdmtee mají vrozené nedostatky.
– není klima ani spouštěcí okna
– sardinkové sedačky
– nepohodlné nastupování
viz fotky z modernizace Bdmtee určené pro Pardubický kraj. Modernizace byla smluvena na 13 milionů/vagon, ale dodavatel zkrachoval.
https://zdopravy.cz/konec-minisedacek-nove-zasuvky-a-wi-fi-modernizovany-honecker-vyjede-v-pristich-tydnech-53035/
A úplnou lahůdkou jsou tradiční plochá kola – jízdu zpravidla vždy doprovázejí zvukové efekty podobné bušení kladivem, v horších případech i mírné nadskakování vozové skříně. Ovšem pravda, má to s tou zmíněnou údržbou souvislost.
Nepovolení ruční brzdy vlakovou četou s údržbou nesouvisí, údržba toto pochybení musí napravovat za nemalé peníze na soustruhu.
To je heavy metal a je v ceně jízdenky.
Díky, konečně jsem to pochopil! :-).
Já bych ještě přidal
– absence Wi-Fi
– stísněné „středověké“ WC
– nelehké ruční otevírání dveří, které přes zimu zamrzá
Prostě, argument, že tam už nejsou koženkové sedačky, už dávno nic neznamená.
Stísněné WC má jednu výhodu – nemusíte se zamykat, protože prostor je kompletně vyplněn a při náhodném otevření vidí další návštěvník komůrky leda záda nebo bok. Praktikováno v ostravských vozech 063.
Záleží na hmotnosti (prostorové výraznosti). Dá se tam i sexovat, jen se to musí umět.
K tomu byly přece vynalezeny kupéčka?
Ten výraz je anachronismus. Dříve se říkalo souložit, dnes je správný termín „genderovat“.
kde?.lidi dělaj co nemaj!choděj tajně čoudit na záchod…
Víte. Já těmito vozy cestuji několikrát týdně 35 let a ač mají svoje mouchy a nejsou nejpohodlnější, tak jsou tyto situace ojedinělé, mnohem méně časté, než třeba požáry podstatně novějších autobusů. Mj. víte, že podle hasičů ten požár pravděpodobně způsobil nedopalek odhozený do odpadkového koše?
Stačilo by aby se nehulilo na WC.U nás takhle jedna návštěvnice hodila cigaretu do koše aniž by ji típla.Do deseti minut koš hořel.Hold jiný národ jiná výchova.
holt..
Vzdal jinému národu hold.
Spíš měl holdovat češtině
Já měl za to, že nehořící část vlaku se má od hořící odpojit a odtáhnout. Proč se tak nestalo?
Asi to hoření nebylo tak dramatické…
Já se omlouvám ale prostě nevidím jediný důvod k zastavení provozu na koridoru.
1) Mezi hořícím vozem a nejbližší kolejí je nástupiště.
2) Nemuselo se jezdit po té nejbližší koleji
A co stříkajici voda hasičů a nebezpečné napětí v troleji, to není důvod k zastavení provozu?
Nařídit jízdu výběhem okolo…. Nebo pak roztlak. Nějaký šotouš poblíž s odstavenou Bertou by se snad našel.
Při hašení proudem vody je nutné vypnout a zajistit TV. Prvotně zajišťují proškolení hasiči, ale dle normy je nutné vytvořit pro ně neutrální úsek. TV se proto muselo vypnout ve všech kolejích od Šakvic po Hrušovany u Brna. Odjištění TV pak hasiči nesmí dělat, musí se počkat na montéry SŽ… Ještě nějaká nejasnost? 😉
OK, díky moc!
Takže kdyby dopravce (v ideálním světě) sehnal diesel, jezdit by se dalo?
Teoreticky jo, kdyby to nevadilo HZS při hašení 😉 Ale tolik dieselů už asi nikde není 🙂 A pak…než by tam dorazili, je po požáru 😉
To by se Arrivě nebo KŽC nestalo!
No bodejť, ty dvě firmy nemají Honekry :o)
Přesně tak. To by se soukromým dopravcům nikdy stát nemohlo, i když mají podobné šroty. Stačí mít na vlaku napsáno Arriva, RegioJet, (……..) a vše je v pořádku. Pak tam bude nápis ČD a vše je špatně a přes 90% národa by je nejraději zničila
https://zdopravy.cz/provoz-na-trati-z-liberce-do-ceske-lipy-stoji-kvuli-pozaru-rychliku-arrivy-119995/
https://zdopravy.cz/hasici-znovu-zasahuji-u-vlaku-arrivy-koridor-podel-berounky-stoji-u-labe-horely-vagony-se-drevem-122146/
Vim, že se to stalo. Jezdím vlakem celkem často a některé povídky cestujících jsou opravdu už dost trapné. Přijede zpožděný vlak soukromého dopravce a každý to chápe. Přijede zpožděný vlak ČD a vše je špatně. To, že si cestující neumí pořádně koupit jízdenku nebo vyhledat rezervaci ve vlaku (osobní zkušenost), je věc druhá
No vidíte, já si včera ve vlaku Arrivy vyslechl nadávky na Arrivu:)
OT, pls neví někdo co se dnes stalo s SC 512?
https://zdopravy.cz/desitky-metru-od-srazky-koridor-u-hostejna-stoji-dva-vlaky-jely-proti-sobe-125954/
Je o tom samostatný článek
Vidím že laťka je nastavená vysoko, ale koridor z Ostravy nezahálí snaží se dorovnat. Posílám pozdrav z kilometru 30,2 nedaleko Hoštejna.
https://i.ibb.co/pw95m9W/vlakova-skoro-srazka.jpg
Stačilo málo a bylo by o jedno pendolíno, spidera a pár cestujících méně.
Dle průvodčího žádný z vlaků neprojel stůj, ale dispečer špatně postavil cestu.
To je teda hezký…to není ten ovládací systém vybaven odpovídajícími ochrannými mechanismy?
To by musel jen z vlaků odjet ze stanice na přivolávací návěst.
Aspoň že tak, když se přijde o jedno Bdmtee a nikomu se nic nestane, tak je to vždy skvělá zpráva!
Cestující, kterým např. na trati Brno-Křenovice jezdí poslední 3 měsíce trvale B místo Bdmtee, to až tak skvěle nevidí.
Nejsou to B namísto 560?
Mnohem lepší způsob likvidace Bdmtee je jeho odvoz do šrotu bez účasti hasičů. Nechtěl bych tam trčet x hodin až se to vyřeší.
Kuřácký oddíl je řazen na konci vlaku !
Údajně to hasiči to měli hlášeno jako zahoření odpadu na WC. To se při mé živé fantazii přímo nabízí několik scénářů 😆😆😆
No…a jak se tedy může vzít oheň v odpadkovém koši?
No jak? Že tam nějakej vořežprut típne retko.
Ve vlaku je kouření zakázáno, takže od vajglu jistě ne. Nemohl tam třeba jen Béďa žhavit drát?
Zažil jsem, že cestující chodily kouřit do prostoru pro kola v railjetu. Nic neobvyklého.
I coby kuřák si myslím, že takové chování je na facku. Ani odhazování špačků třeba na zem nebo z okénka auta prostě nepochopím.
Treba od vajglu? Ale odpad může být i ta trubka vedoucí na koleje. Uznávám, že ty představy o vznícení jsou hodně divoké. Ale prostě jsem si živě představil honeckera, ve kterém blafnul h…zlík😆😆😆
Naštěstí se nikomu nic nestalo. Kdybych chtěl být cynický, tak požár honekru a jeho vyřazení z provozu je skvělou zprávou. Není horšího vagónu.
Ale je… třeba Btax 😀
Je to bez zranění, takže to dobře dopadlo. Každopádně si nemyslím, že po Honeckerově pomstě bude někdo truchlit.
Prodej na Ukrajinu jako příspěvek k poválečné obnově by asi neprošel – oni mají široký rozchod…
Ale právě Bdmtee jako lazaretní vozy umožňovaly nejen převázání na širokorozchodné podvozky, ale i přepravu na námořních trajektech, byť se s tím v běžném mírovém provozu nepočítalo…😀
A dá se podvozek vyměnit?
Za tři velbloudy. Domluvíme se?
😀
Přesně, Btax neumí 160 km/h a přestavbu na lazaret!
(respektive by se z něj už v cca poloviční rychlosti lazaret stal)
Kouzlo Honeckerovy pomsty je právě v těch 160km/h protože jinak už by tu nestrašily. Takhle to ajznboňákům pořijde pořád jako moderní vagon.
Já si pamatuju, jak jsem jednou asi před 10 lety jel ECčkem z Brna do Prahy, kam byly Bdmtee připojeny jako posilové vozy.
Fascinující.
Ale fungovalo to.
Kdyby před deseti lety, jako posilový vůz jel např. 10. 10. 21 na EC 145
https://imgur.com/a/tmGFvZY
A to je úplne zásadné, keď na osobákoch s Bdmtee jazdia rušne 242, alebo 162…
Za 151/350/380/383/1216 sa ocitnú len keď ČD už nemajú čo iné dať na posilu na EC.
A v závěsu za ním Eas s prohnitou podlahou.
Znal bych i mnohem horší. Třeba taková hašišbedna.
To by už mohli po rekonstrukci tratě rovnou konat pokusy s T6A5…
Na Btx (021) asi nic nemá, konstrukční rychlost snížena na 80 km/h kvůli defektoskopickým vadám… naštěstí již vyřazeny.
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Btx763_%C4%8CD#/media/Soubor:Vuz_021-interier.jpg
Máte pravdu, ty vozy jsem normálně neměl rád.