Proti konci zpátečních jízdenek Českých drah vznikla petice
Lokomotiva 151 u Hoštejna. Dosud na trati 270, od prosince na trati 019, případně 001. Foto: České dráhy
Zrušení prodeje zpátečních jízdenek Českých drah vadí nejméně několika stovkám cestujících. Jedním z nich je Jan Dlask, který dokonce sepsal
Asi se snaží dostat na úroveň soukromích dopravců:-)
Je zábavné, když si stěžují lidí, kterým jinak vadí složitost tarifu.
Zpáteční jízdenka byla další výjimka, koupím dneska Praha-Brno + za dva dny Brno-Praha, ale pak ta část Brno-Praha nelze stornovat. (Ale e-shop to mohl rozpadnout na dvě flexi, které třeba bylo možné stornovat. Nebo taky to mohl sloučit.)
Jiná věc je, že dvě různé přepravní smlouvy můžou tisknout na jeden papír, na obyčejné jízdence je moc volného místa.
Z pohledu ČD to nechápu. Jednak evidentně dělají mnoho kroků PROTI zájmům cestujících, jako komunistický vozový park, zákaz vstupu do jidelnaku a pod. A ještě to komplikují zrušením zpátečních slev a zavedenou zcela nepřehlednou nabídkou tarifů. Zase dělají proti sobě, protože s jednoduchou jízdenkou můžu na zpáteční cestu využít konkurence! A stát též dělá pěkné blbosti! Proč plošné dávají slevy všem v jednotlivých kategoriích? Co my máme z daní všechno platit za parazity? Mají se zavést slevy pro důchodce JEN dle důchodového výměru. Kdo nemá odvedeno, neměl by mít žádnou slevu. A žáci JEN po potvrzení školy o denní docházce.… Číst vice »
A není to jedno? Jediný, koho by to mělo štvát, jsou ČD, protože budou mít vyšší spotřebu papíru 😀
Vysvětlením by bylo snad jedině to, že jim radil někdo od konkurence.
Není ten Dlask taky alias Tronda? Přiblblé jméno by tomu nasvědčovalo.
Proč se musí všechno pořád tak komplikovat? Jedu někam na otočku, koupím si zpáteční jízednku a nemusím se už o nic starat. A až pojedu zpátky, budu si teď muset hledat dveře kde mám nastoupit, nebo sledovat nějaký jiný nesmysl co si zrovna kraj nebo sám dopravce vymyslel.
Pořídit si auto a mít klid!
Z pohledu prilezitostneho vlakoveho cestujiho v neliberalizovane doprave mate samozrejme pravdu, krajske „nesmysly“ jsou komplikaci. Jenze pak je tu pohled cestujicich v ramci kraju, kteri casto vyuzivaji nekolik druhu dopravy, provozovanych rozdilnymi dopravci a z jejich pohledu jsou zase „nesmyslne“ vymysly kraju casto prinosem.
Čím je pro cestující přínosné nastupování bez jízdenky jen do jednoho vozu v soupravě nebo to, že si nemohou vybrat mezi tarifem IDS a tarifem dopravce?
Pro nej samozrejme neni vyhodou to, ze si behem sve cesty nemuze koupi jizdenku od autobusove spolecnosti, od vlakoveho dopravce nebo od mestske hromady zvlast, ale to, ze existuje jizdenka integrovana. Kraj, ktery se snazi integrovanou dopravu rozvijet, se to (alespon teoreticky) snazi cinit hospodarne a nekdy vyhodnoti, ze v takovem pripade chce mit nad jizdenkami a trzbami z nich kontrolu, coz bohuzel prinasi omezeni tarifu jednotlivych participujicich dopravcu. Oznaceny vagon pro cestujiciho opet neni prima vyhoda, ale souvisi se snahou o efektivnost systemu, mohl by byt samozrejme pruvodci nebo automat v kazdem vagonu, ale by pravdepodobne bylo to vyrazne… Číst vice »
V tom, tsm na něj čeká průvodčí a hned ho zkasíruje.
„Nemožnost výběru tarifu“ je protože pokladní ČD rády nutily cestujícím nesmysly.
Řeknu „Jednou Brno“ pak se zdržím a jedu vlakem po jiné trati nebo busem. A zjistím že mi pokladní ČD vecpala kravinu a ne lístek na všechny spoje daným směrem.
Aha a jak to ta pokladní asi měla vědět?? Taky si to chce říci co vlastně chcete.
Pokud tím směrem nejezdí R/Ex, tak docela pravděpodobně chci IDS lístek. Ale jako běžný cestující o tom nemám přemýšlet, nemají v tom být výjimky typu lístek platný jen ve vlaku toho správného dopravce.
A když vlak nepojede, vlezu do prvního linkového busu daným směrem, nebudu čekat na tu správnou NAD.
Až pojedete zpátky, nevyplatí se vám koukat ze kterých dveří vylezl průvodčí a schválně jít na opačný konec vlaku.
Jinak před zeleným pruhem má přednost kočárek/nízkopodlažní část,…. Jsou situace kdy se očekává že polezete do jiného vagónu než toho se zeleným pruhem.
Do 15.12.19 neměly ČD povinnost nabizet jako první jízdwnku dle tarifu JMK, takže v souladu s obchodní politikou firmy byl uprednostněn prodej TR10. Pokud chtěl cestující jízdenku IDS musel si o ni říci.
Vážení cestující. Zanechte nářků a podpořte petici za obnovu zpátečních jízdenek v odkazu v úvodním článku kliknutím na text „sepsal petici za jejich opětovné zavedení“ a vyplňte svoje nacionále. Bude-li to mít odezvu, pak pan Václav Nebeský, generální ředitel a předseda představenstva Českých drah, v letech 2017 až 2019 náměstek ministryně pro místní rozvoj, vaše přání vyslyší, podřízene zprdne a nařídí jejich znovuzavedení. ❇
Ona se Vám zpáteční jízdenka v letošním roce vrátí, státní jednotný tarif s ní počítá a bude platit napříč dopravci a IDS. Takže není to trochu mnoho zbytečného povyku?
To neni pro petenty resenim, ty totiz vedle zruseni zpatecni jako takove trapi i zruseni souvisejici slevy. Jednotny tarif ma byt pomerne drahy a da se predpokladat, ze draha bude i zpatecni jizdenka.
Zpateční sleva je obchodní nabída ČD a její zrušení je obchodní rozhodnutí ČD. Odůvodnění je v tiskové zprávě
Ona zpatecni jizdenka jako takova je obchodni nabidka CD a jeji zruseni je nakonec plne v jejich kompetenci. O tom asi mezi nami neni sporu, ale pokud si prectete text petice, tak petenti si stezuji na to, ze zruseni zpatecni zatezuje cestujici organizacne i financne.
Finančně jak kdy. Prostě z tutové slevy se to přesunulo do loterie dynamických cen. Organizačne to je podobné. Mozná je lehce slozitějši nákup, ale na druhou stranu je jednodušši storno cesty zpět a to zejména v e-shopu. Jde jen o to si zvyknout.
Nejde mi o to, zda je zpatecni realne vyhodna financne nebo jednodussi organizacne, jde mi o to, jak to podavaji petenti. Osobne to nejsem schopen posoudit. muzeme debatovat o vyhodach stornovani nebo delsi platnosti zpatecni nebo o (ne)dostupnosti slev na konkretnich linkach, o slozitosti opatrovani dvou jizdenek, moznostech storna jedne z nich nebo riziku oznaceni/vyhozeni spatne v pulce cesty, ale to nic nemeni na tom, ze petice zruseni zpatecnich jizdenek vnima jako velky problem. A to i financni stranku veci a jednotny tarif, ktery ma umoznt zpatecni bude drazsi nez dve jednosmerne v tarifu CD. Jinak ja s vami celkem… Číst vice »
na ten blbý eshop si každý zvykat nehodlá, zvláště když to cucá výhradně číslo karty a nechce to platbu převodem. Číslo mé karty přes internet na nábř. Ludvy Svobody nikdy dobrovolně nesdělím. Pak jim to někdo hackne a bude mít data o mé kartě… Taku figu….
Zadáváte ho do systému banky. Na nábřeži ani jinde na ČD se celému čislu nikdy nikdo nedostal a nedostane. Na xeuhou atranu je spolu s platnoatí na kontaktní kartě veřejně dostupné, neni šifrované a když máte NFC telefon a stáhnete si apku, tak ho přečtete. U některých katet se vám nabidne i seznam posledních off line transakci. Takže Vás dost dobře nechápu.
Já bych se jim na to vyprdla.
Ne.
Lepší bych to neřekl 🙂 a já se už směju představě, kdo je ten kompetenčně příslušný střední manažer 😉
Zpáteční jízdenka se slevou za jízdu v „jalovém“ čase ( např úterý 11 hodin ) klidně se slevou 20% pro PLNÉ jízdné.. to by oslovilo
ty cestující, kteří nemají apky, ani neřeší krajské karty a další vychytávky.. Věřím, že i takových jsou stálé “ plná nástupiště „
A jak takový zmiňovaný typ cestujícího pozná, že zrovna jde o jalový čas, když nemá appku? Jen podle hodinek se řídit nejde.
Mohl by to poznat treba podle toho, ze mu na ten cas dopravce nabidne slevu. Nicmene to co Petr Nick navrhuje nema s klasickou zpatecni, za kterou vznikla petice, mnoho spolecneho.
trochu jsem odběhl od tématu, máte recht, R2R2
Petr Nick: Jenže fixní nebo flexi zvýhodněná je levnější než zpáteční. Problém je, že ČD ma již tolik tarifů, že normální cestující, který jede jednou za čas s nákupem jízdenky na pokladně je odrazen cenou lístku (TR10), naopak víkendový šotomaniaci jezdí s velkými slevami.
Možná to je i jeden z důvodů, proč v sousedním Rakousku jezdí vlakem o polovinu více cestujícíh než v ČR.
Zřejmě nevíte, jak to funguje v Rakousku. Buď vybíráte podle vlaku spárovanou nejlevnější jízdenku, pokid je dostupná (obdoba vázané jízdenky) nebo platíte podle vlaku (obdoba někdejších EC a IC příplatků) nebo zaplatíte nejvyšší cenu (jako základ dle TR10) a nad to máte i povinně místenkové vlaky jako u nás. Jediný rozdíl je v poměrech rozdílů mezi slevami u nás a tam, což vyplývá z rakouských cen a ekonomiky celkově.
No kdyby aspoň nezrušili elektronické jízdenky, teď nejdou koupit nikde a s jejich slevama teď platím o nějakých 70% víc, kde je to jejích každý na tom ušetří? 😂
Elektronické jízdenky zrušili pouze ve vybraných krajích (a ve vybraných vlacích), jenže to je chyba krajů. Co si objednáš, to si taky sníš.
Pokud mluvíme o jízdenkách přes eshop ČD a/nebo aplikaci Můj vlak, tak ty snad zrušili jenom ve Zlínském kraji, pokud mi tedy něco neušlo. V JMK sice nově neplatí tarif ČD v krajských vlacích, což je taky pakárna, ale alespoň je možné jízdenky IDS JMK koupit i v eshopu ČD a aplikaci Můj vlak. Ale chce to ještě trocho dopracovat, protože to zjevně nezná jízdenku na dvě následující zastávky ve stejné nebo sousední zóně a zpravidla v takovém případě nabízí klasickou dvouzónovou jízdenku, takže neznalý člověk v takovém případě zaplatí víc, než by nutně musel.
Čtu-li článek a pak diskusi a pomineme-li výhodu 5% slevy, tak jednak jsou to 2 papíry, nekoupím-li si z jakéhokoli důvodu elektronicky, tedy v době, kdy se skloňuje na každém kroku slovo ekologie úchvatné, ale nikdo nezmínil výhodu zpáteční jízdenky, a to její platnost do konce druhého dne, tj. např. tam jste vyjeli v sobotu a třeba podle počasí jste se mohli rozhodnout, že pojedete zpět až v neděli. Nehledě, že vskutku to zatěžuje zejména průvodčí, když musí zadávat vše 2x a pak snaha ČD ušetřit 5% zrušením slevy bude nakonec vyšší ztráta, neb průvodčí nestihne obsloužit více cestujících bez… Číst vice »
Zrovna s omezením papírových jízdenek přírodu příliš neochráníte. Ve stohu papíru produkovaných úřady je papír na jízdenky ve stopovém množství.
To je sice možné a pravdivé, že to jen jen smítko v moři, ale někdo s tím začít musí a ne naopak zhoršovat přybývaním odpadu. Nejde o množství, ale o princip v době, kdy všichni mělou o ekologii, ale pramálo se něco dělá jen se stále hlavně kecá, kecá a kecá.
Brčka či papírové jízdenky klima rozhodně nezachrání. A rovněž elektronické jízdenky nebo i třeba tyhle internetové debaty zanechávají nikoliv zanedbatelnou uhlíkovou stopu. Napájení celé technické infrastruktury nutné k tomu, aby se do Vašeho mobilu „vyprodukovala“ elektronická jízdenka emise znečisťující prostředí také. To, že ten „výfuk“ na svém mobilu nevidíte neznamená, že někde není. Doposud nikdo věrohodně nepropočetl celkové emise produkovanými těmi elektronickými hračkami. V případě mobilu včetně započtení toho, že je potřeba jej z Číny dostat až k vám pod nos. A nikdo to počítat nechce. Ono by se mohlo ukázat, že ten papírek na jízdenku je vlastně v součtu… Číst vice »
mobil doporučuji koupit ryze evropský, jmenuje se Gigaset a je to pohrobek značky Siemens. Ani to nevypadá jako nějaký šunt z Číny a stojí obdobné ceny.
Papírky jsou zhovadilost, je potřeba to omezovat, ne rozbujovat…. Výhoda cesty zpět na druhý den byla opravdu výrazná….
Jooo, presne cokoliv delad, kdyz se da najit nejake ALE.
Zakazuji nam palit PETky s pilinami a vyjetym olejem, ALE v Cine provozuji tovarny vypoustejici hnus, zakazuji nam vyhazovat odpadky z oken, ALE na Luniku IX to bezne delaji…
*…presne, proc cokoliv delat…
A proto budeme obhajovat řešení problémů od toho konce, které netvoří jeho primární podstatu. Chcete-li šetřit klima, přestaňte kupovat levné věci z Číny. Ale to by musel každý sáhnout hlouběji do vlastní kapsy, že?
Znamená, že byste znovu chtěl pálit petky s pilinami, když Číňani dělají bordel? Takhle bych neuvažoval, dalo by se tím zpochybnit cokoliv..
jo jo, to je to klasické …. to já ne, to oni to dělali první….
A hlavně se u pokladen tvoří fronty, zatěžuje to víc pokladní, když je dnes všechno elektricky, tak přiťuknout tam zpáteční je otázka jen jednoho kliku a vše ostatní si systém udělá sám, takže pro pokladní je to spíš výhodnější, jednodušší, než prodávat na každou cestu zvlášť lístek.
Zatím největší nesmysl, ze všech nesmyslů, co vymysleli. I kdyby to mělo být bez slevy, mohli to alespoň tak nechat. Papír navíc a další zbytečná práce při odbavování na pokladně případně pří prodeji u strojvedoucího. Nemluvě o tom, že cestujícího, který má na výběr jiného dopravce, by to dál nutilo jet zpět opět s ČD.
To je další věc, no.
Pan Ondřej KUBALA, tiskový mluvčí Českých drah, mám dluží smysluplnou odpověď. Pane Kubalo, žádné tajnosti!
„Z hlediska komfortu cestujících zrušení považujeme za chybný, nelogický krok, který zákazníky zatěžuje jak organizačně…“
A jak přesně to „organizačně“ zákazníky omezuje? Všechno zůstalo stejné, jen se nově zpáteční jízdenka v košíku rozdělí na dvě. Samozřejmě pokud tedy nepočítám 5% slevu, to je asi jediná významnější změna.
*zatěžuje
Zapomněl jste na „dva papíry namísto jednoho“ či „dvě kupování jízdenek“ ve smyslu „dvě transakce, na které (zejména pro kratší vzdálenosti + při pořízení ve vlaku) musí mít člověk přichystné drobnější peníze.
|To samozřejmě taky. Těch stížností na to, jsem slyšel hned v prvních dnech plno.
Ne každý kupuje na internetu. Třeba moje tchyně, která k nám pravidelně jezdí na otočku, nemá ani počítač ani chytrý telefon a nakupuje v pokladně, ke které pak musí 2x.
Tak to je spíš výhoda ne? Čím míň tchyně jezdí, tím větší pohoda v rodině.
Dobře, tak rozdíl pozná prakticky jen ten, kdo si kupuje jízdenky na pokladně. Za předpokladu, že si na pokladně kupuje jízdenku 50-60% cestujících a to nesmíme zapomenout, že ne všichni si kupují zpáteční, tak se tato změna mohla dotknout tak 35-40% cestujících. To je toho, stejně 99% lidem jde jen o to zdražení o 5%, nikoliv o 2 jízdenky, jak to tak bývá.
Ta 5% sleva (na rozdíl od dřívější 10%) je už tak malá, že hlavní výhoda byla ten jeden papír. Z těch slev postupně rušej všechno, dřív byla zpáteční 10 %, při nákupi jízdenky elektronickou peněženkou 3 %, pří nákupu v automatu další 3 % dolů. Nejdřív zrušili slevu za elektronickou peneženku, potom automaty, teď zpáteční. To se vyplatí.
Když je hlavním konkurencí inzerovaným parameterem cena jednosměrné jízdnenky, tak se stává existence zpátečních slev kontraproduktivní.
Slevy za použítí automat a platbu EP jsou technicky zastarelé, dnes je nejmodernějším a provozně nejlevnějším kanálem e-shop a tak je logicky zýhodněn ten (pomocí věrnostního programu a místenky zdarma).
Zpáteční jízdenka je prostě zpátečnická. 💪🏽
Proc k ni musi dvakrat?
Není to míněno tak, že chcete-li zpáteční jízdenku, musíte přistupovat k té samé pokladně dvakrát. 😃
Myslím, že chodit 2x do pokladny, nebo 2x otravovat štíplístka s koupí jízdenky, je otravnější než zrušení 5% slevy.
Otravovat? Vždyť je za to placený.
Pane, Vy chcete polemizovat s rozhodnutím vedení Správy železniční dopravní cesty?
Ehm… Cože? Co ta s tím má společného? Já myslel, že se tu celou dobu bavíme o ČD a jejich tarifní politice.
Proc byste chodil 2x do pokladny? Kdyz kupujete 5 rohliku, tak jdete petkrat k pekari?
Organizačně zatěžuje hodně. Vlakem jezdím hlavně do sousedního města „na jedno“. Doteď jsem si koupil večer zpáteční a nemusel se starat jestli stihnu vlak před půlnocí anebo až chvíli po půlnoci. Lístek jsem měl a jen nasednul. Teď musím koupit lístek až těsně před návratem. Nehledě na to, že vytahovat peněženku na nádraží kolem půlnoci taky není zrovna +.
Mne děsně štve, že zrušily české dráhy ty teplé jízdenky, a místo toho si teď mám pořizovat kilometrickou banku ? Nebo už i ta je odepsaná díky změnám v krajích ?
Na dráze se už dávno zrušilo „Hóóórké párky, pivo, limonáda“. 😃
Vážení milí. Na větší vzdálenosti ta sleva smysl ztratila. Ale je hodně lidí co chtějí zpáteční jízdenku v relacích do 50km. A to u relací kde žádná zvýhodněná jízdenka není. Já chci mít v kapse pokud možno jednu jízdenku ne dvě. Takže zpáteční ano,slevu když nechtějí klidně ne. Pokud jde o čas za který mi to průvodčí vydá,je to zdlouhavé. Kdo si doteď zpáteční nekupoval,je mu to jedno. Kdo ano oprávněně se diví proč má mít jízdenky dvě.
A pak taky to vysvětlování, že dneska už si zpáteční opravdu nemůže pořídit.
Proč by ne?
Řeknu pokladní co chci a ona to vytislne, i kdyby se to jmenovalo jinak, místo „zpáteční“ mi třeba vydá dvě jízdenky.
V e-shopu zadám „zpáteční“ a v košíku mám dvě jízdenky a co jako?
To ale není zpáteční jízdenka
A hlavně to tak sice vydá pokladní, ale ne průvodčí ve vlaku.
A neplati nahodou na většině regionalních tratích tarif IDS?
Platí, ale někomu vyhovuje víc normální tarif.
Zvláště, pokud jede kousek přes hranici…
Přes republiku osobákem. (PID a DUK mají překryv, useky bus linek kde platí oboje).
A ikdyž platí, je svázaný podmínkami, například v ODISu pro cestu na tarif IDS musíte mít vy nebo někdo, kdo cestuje s vámi kartu ODISku s nabitou EP, abyste mohl jet za krajský tarif.
Stejně, pokud dnes jedete do 50 Km, je to většinou v rámci kraje a krajského integrovaného systému a stejně vás většinou vyjde levněji právě integrovaná jízdenka, nebo si už na některé vlaky stejně jinou než integrovanou nekoupíte (např. Jihomoravský kraj).
V OL (KIDSOK) je to často jinak. Vychází to dráž než tarif ČD skoro vždy, pokud cestující nevyužije přestupu na MHD…..
A v těchto relacích to má efekt i na bodový program. Já třeba jezdím relativně často (ale ne tak aby se mi vyplatila traťovka) na vzdálenost kdy platím 16Kč za jednosměrnou jízdenku. Za dvě jízdenky zaplatím 32Kč, ale dostanu 2 body. Za zpáteční bych zaplatil skoro stejně, ale dostal 3 body. Za každou jízdu je to prkotina, ale za rok už docela dost, a hlavně tohle plíživé osekávání výhod povede akorát k tomu že na dálkových tratích, kde také občas jedu a kde je dnes konkurence a kde navíc počet bodů potřebných na jízdu tam a zpět také tímto výrazně… Číst vice »
Tak jim to napište na obálku. A máte naprostou pravdu – zaokrouhlování útraty na body v rozporu s matematikou je zřejmě podle §7 – Cestující by to zneužili…
Teoreticky bych pochopil zrušení zpáteční slevy (i když to zdůvodnění od mluvčího rozhodně nesedí pro všechny případy, zejména pro regionální dopravu na kratší vzdálenosti), nicméně nechápu zrušení zpáteční jízdenky („tam a zpět na jednom papíře“) jako takové. I běžní cestující z toho jsou (jak jsem si v posledních týdnech všiml) poněkud rozpačití. Také jsem byl svědkem situace, kdy při odbavení ve vlaku si cestující dvojice řekla o zpáteční jízdenky, ale průvodčí jim vydala jen jízdenky pro cestu „tam“ se zdůvodněním „jízdenky pro cestu zpět si koupíte, až pojedete zpět“ (tzn. nevydala jim v tu chvíli jízdenky platné pro cestu zpět).… Číst vice »
Copywriter?
Zkrátka, pořád chtějí – ve vidině zlatého telete – zrušit regionální dopravu na kratší vzdálenosti. V tom kontextu jde bohužel o logický krok…
Ano, na regionálních tratích, kde lze využívat jedině tzv „flexi jízdenky“, rozuměj jízdenky za zlodějský tarif, tam určitě někdo bude využívat vázané jízdenky, která tam ani reálně nelze koupit….
ANO, už je líp. My poctivě pracující, co platíme plné jízdné, jsme se stali pro stát dojnou krvavou, aby měl na slevy pro své ovečky.
Přesně tak. A třetina lidí jim zatleská. Je to strašná představa, kam jsme se to s Babišem dostali. ANO bylo už líp.
Mně se moc nelíbí, jak ČD neustále zdražují cesty do malých zastávek. Každý rok o 1 – 2 Kč, takže i občasný cestující za rok utratí o desítky až stovky Kč víc. Do malých zastávek žádné výhodné flexi jízdenky nejsou, jen stále se zdražující základní tarif. Teď přišel další takový zásah, který opět o pár korun zdraží cestování. Přitom pro cestu např. z Ostravy do Prahy i jednou za uherský rok automaticky ČD dávají cestujícímu obrovskou slevu oproti základnímu jízdnému. IDS ještě nejsou tak rozšířené, aby všude byly automaty, takže cestující nemá východisko.
To je logické. Pořád jde o jedno – co nejvíce ořezat místní obsluhu. V nákladní dopravě už se to povedlo, zbývá osobní. Je potřeba vše sestěhovat do velkých měst, i za cenu jejich neobyvatelnosti, a zbytek území vylidnit. Jakkoli jde zčásti o proces přirozený, je namísto brzdění všemožně podporován.
ČD rády ruší konkurenční výhody. Například už před delší dobou zakázaly jet předchozím vlakem (dříve e-shopové jízdenky platily celý den)
Ovšem je nutné poznamenat, že to je vyváženo naopak věcí jinou a to možností storna jízdenky do 15 minut před odjezdem vlaku bez poplatku. Když e-shopové jízdenky platily celý den, bylo bezplatné storno do 23:59 předchozího dne. V den platnosti již bylo storno se srážkou.
MiK: to storno je k ničemu, když člověk přijíždí lehce zpožděným R Fatra do Ostravy a člověk zjistí, že Pendolino nepočkalo.
Tak pak jízda následným vlakem, třeba? A navíc to není storno ještě neprojeté jízdenky, ale už jste na ni jel Fatrou do Ostravy, čili storno do 15 minut před odjezdem není v tomto tématu.
A proč by tou „Fatrou“ nemohl jet na jinou jízdenku, než jakou má na to pokračování „pendolínem“ – třeba kvůli tomu, že tu počáteční cestu „Fatrou“ může mít významně levnější, než kdyby jel na jedinou jízdenku?
Storno jízdenky 15 minut předem nabízely RJ i LE, ČD do té doby měly cosi navíc.
Ale ti mají jízdenku vždy vázanou na vlak, tudíž nebyla možnost vrácení projeté jízdenky.
Pamatuji doby, kdy zakoupenou jízdenku bylo možno v první den její platnosti KDYKOLI, tedy fakticky do chvíle, dokud byla ve stanici otevřena nějaká pokladna (třeba i ta noční, kde prodával výpravčí) …
To máte tedy skvělou paměť, gratuluji. Máme rok 2020, zážitky z roku 1980 vyprávějte vnoučatům.
Ano, je třeba být moderní, i za cenu některých zhoršení. 😀
pokrok holt nezastavíš. Věci co normálně fungovaly a nikdo se nedivil nyní nefungují… pokrok holt nezastavíš
Pokrok? To je epidemie blbosti !!! 😀
Jo, není to tak dávno, co jsem si v Lovosicích koupil jízdenku do Děčína, sednu do elefantu a jelikož byla výluka mezi Lovosice a Prackovicema, tak se furt nejelo, protože kžižování. Říkám si hergot, to mi ten Panter v Ústí ujede (většinou tam nečeká ani minutu) a než dojedu dalším vlakem do Děčína, tak už budou mít všude zavříno, to nemá cenu tam už jezdit. Tak jsem vystoupil a jízdenku v pokladně vrátil, že vlak má zpoždění a už do Děčína nechci a bez problému mi vrátili celou částku. Jestli by dneska něco takovýho šlo, nevím.
Stále to jde.
Z pohledu cestujiciho je to fajn, pokud se rozhodl, ze nakonec nikam nejede nebo mel stesti, ze nepotkal pruvodciho, ale z pohledu dopravce uz to tak super neni, zejmena pokud by slo o druhou moznost.
Přece Vás nic nekupí pořizovat vázanou jízdenku, která sice je levnější – ale logicky za cenu toho, že je vázana na jeden konkrétní vlak.
Dle SPPO ČD na jejich webu, by měla být zpáteční jízdenka stále v prodeji, ovšem od 15.12. již dle TR10 bez slevy. Výhoda zpátečky je jasná „Zpáteční jízdenka platí do 24:00 hodin dne následujícího po dni, vyznačeném na jízdence jako první den platnosti, pokud není u některého druhu jízdného vyhlášeno v tarifu TR 10 nebo vyhláškou v PTV jinak.“ Je ovšem pravda, že mi již několik kamarádů říkalo, že jim pokladní prodala jednu jízdenku ČD na cestu tam a druhou na cestu zpět, čímž kamarádi ztratili výhodu volby času pro zpáteční cestu („dnes nebo zítra do půlnoci). Tak v tom… Číst vice »
Když si koupím ‚zpáteční Brno – Pardubice‘, tak mají modří téměř jistotu, že s nimi pojedu i zpátky, zatímco když si koupím jenom tam, tak je větší riziko, že zpátky pojedu třeba s tfuj tfuj žlutým, to nikoho nenapadlo?
Myslíte tou housenkou? Žloutenkou?
Co to melete?
Má na mysli trojdílnou Regionovu.
Ále tohle
https://www.obrazky.cz/?q=regiojet&url=https%3A%2F%2Fwww.streka.net%2Fhome%2Fwp-content%2Fuploads%2FRegioJet_26_9_07.jpg&imageId=831710ac25af000f&data=lgLEEAhyOK2dURr26jy8ArhKaxfEMPd_C5-HfcM-SWhyaHNqiNehwuuPwWO3fe1zrEzBdghWckIirUt-y3r_UlqcvoKeVs5eDaQGxALMzJPEAoIfxAI-gcQCEhM%3D
pardon, https://www.streka.net/home/wp-content/uploads/RegioJet_26_9_07.jpg
Vzhledem až 2 mwšicnimu předpeodeji a zákonné lhůte na uplatně práva z přepravní smlouvy toto ustanovení .musí být v sppo ješte docela dost dlouho zachováni. Ovšem z toho rozhodně nevyývá, že jsou vnebo by měly být v prodeji.
„mwšicnimu předpeodeji… dost dlouho zachováni… nevyývá, že jsou vnebo…“ Nechcete nejdřív vystřízlivět po silvestrovském běsnění a pak teprve sedat k počítači?
Hahahahaha, to jste zabil 🙂
Psal jsem to na mobilu bez brýlí a jsem abstinent. Ale i přes množství překlepů se zdá, že většina smysl pochopila bez zbytečných komentářů mimo vlastní téma.
Ano, zpáteční jízdenka stále existuje – ale pouze u slevy VLAK+. Proto je tento pojem stále součástí SPPO.
Myslím, že Vlak+ je jdnosměrná jízdenka, která za určitých podmínek platí i pro cestu zpět. Což ovšem neni klasická zpáteční jízdena.
V SPPO v bodě 21.2. je u pojmu Zpáteční jízdenka napsáno „např. jízdné Vlak+ dle tarifu TR10“.
To je sice pravda a věcnè je to jednosměrna jizdenka, kterou lze použit pro cestu zpět, tedy svými vlastnostmi je to úplně jiný typ než zpáteční jízdenka, u které ta platnost pro cestu zpět plyne už se samotného názvu.
Aha, vyšší škola cestovatelská.
Jízdenky Vlak + nejsou běžnou nabídkou. Prodávají se na akce jako Flora Olomouc, Zahrada Čech a pod. tedy v omezeném době a jen do vybraných stanic. Takže teď se asi žádn taková ani neprodává.
Tak tohle ČD slušně řečeno totálně podělali. Jako to že už nejsou zpáteční slevy jsem překousl, ale zrušit zpáteční jízdenky úplně, to už je i na mě moc.
Co dělám špatně, že mi Můj vlak zpáteční jízdenku pořád normálně nabízí?
Reálně to ovšem budou 2 ks jízdenek jednosměrných – každá s jiným transakčním číslem, jiným alfanumerickým kódem atd…
A to mi má vadit, protože…?
Musite hledat tu spravnou, komplikuje to proces kontroly jak cestujicimu, tak pruvodcimu (pripadne revizorovi).
No zase můžete vráti jen jízdenku pro cestu zpět nebo jen místenku pro cestu zpět což je u zpáteční jízdenky velký či spíše neřešitelný problém.
Ano, to muzete, na zpatecni mate zase vetsi okno, kdy se vydat zpatecni cestu, ale oboji mi pripada spise jako teoreticka vyhoda, kterou v drtive vetsine pripadu nevyuzijete.
A taky se může stát, že po příjezdu jízdenku zahodíte. Může to být právě ta zpáteční.
No mezi svátky jsem jel ze Starého Města do Přerova a pak zpět. Zkusit štěstí, zda tam ještě nemají knižni jízdní řád. Ten dle očekávání už neměli. Jízdenku jsem objednával v apce Můj Vlak. Ale nebyla to jedna zpáteční, nýbrž 2 flexi jízdenky. Takže opravdu již nestačí jen jediná jízdenka.
Možná jste ho mohl zkusit v Brně.
Já jej koupil v Brně v tý prodejne PONT nebo tak nějak, minulej tejden.
Nenabízí vám zpáteční jízdenku, ale fakticky pouze samostatnou další jízdenku pro cestu zpět!
Nenabízí zpatečni jizdenku, ale možnoat současného odbaveni i pro cestu zpět
Zrušením zpáteční jízdenky ČD přijdou o tržby a lidi o pohodlí. Cestující si koupil zpáteční jízdenku a zpět už nemusel do pokladny, nehleďe na to, že je většina stanic neobsazená. Takže zpáteční cesta může být legálně zdarma, protože pokud nepojede sólo motor na lokálce tak průvodčí většinou nestíhá. Vymyslel to někdo od stolu, někdo hodně vzdálený provozu.
Sólo motorem jezdím na paušál (PID), v expressu občas štíplístek přijde.
Člověk který je za toto zodpovědný bude zřejmě Ing. Zuzana Čechová, Ph. D. která je ředitelkou Odboru cenotvorby a produktové komunikace ČD.
Já se divím že si to někdo lajzne vzít na triko.
Ta slepice odpovídá jen „vrcholově“, protože ty hovadiny podepisuje, ale na jejich přípravu jsou tam (i) jiní.
Prostě měla zadání.
Čert aby se v těch všelijakých slevách a rádobyslevách vyznal! Nějaké flexijízdenky a vázané a bůhvícoještě…. Navíc se co chvíli mění, komerční pracovníci ČD by mohli vyprávět…Proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě, že? Proč měnit něco, co je zde mnoho desetiletí a co bez problému fungovalo?
Běžný cestující se v tom ani nijak zvlášť vyznat nemusí. Nejvýhodnější dostupný typ jízdenky mu automaticky přiřadí systém a když je dostupná vázaná jízdenka, tak cestujícímu dá na výběr (s tím, že rozdíl je srozumitelně popsán). Na pokladně je toto potom prací prodávajícího.
A proč se zpáteční jízdenky ruší? Protože sleva na nich nabízená byla už fakt minimální (5 %) a dneska se mění i způsoby nákupu jízdenek – čím dál více cestujících preferuje e-shop, nebo appku před pokladnou a tam se rozdíl mezi normální a zpáteční jízdenkou stírá úplně.
„čím dál více cestujících preferuje e-shop, nebo appku před pokladnou“
A kvůli tomu musí nějaký hloupý frajer z oddělení tarifů ty, kdo to „nepreferují“, a také zaměstnance, kteří je obsluhují, zbytečně otravovat?
Pravdaže. Kdo souhlasí, nechť výše v odkazu v úvodním článku petici podepíše kliknutím na text „sepsal petici za jejich opětovné zavedení“. Howgh.
Vazane jizdenky jsou dle meho nazoru skvela vec, umoznuji smerovat cestujici do konkretnich vlaku a tim rozkladat zatez i do obdobi mimo spicky, coz ma potencial prispet k vyssi kulture cestovani. Jizdenky nevazane, ktere tu mnoho desetileti „bez problemu“ fungovali lidi nemotivuji jezdit mimo spicku a tak pri jejich vyhradnim pouziti dochazi casteji k tomu, ze nektere vlaky jsou beznadejne preplnene, zatimco jine jezdi poloprazdne.
Pokud někam potřebuji jet a musím tam být v tolik a v tolik hodin, nebudu řešit, zda jedu v špičce nebo mimo ni. Dráhy jsou pro lidi, nebo lidi pro dráhy?
Rad jezdite zbytecne narvanymi vlaky? Zni to totiz tak. Cast lidi, kteri jedou ve spicce, klidne muze jet jindy, kazdy nema potrebu byt v cili v presny cas a vazana jizdenka tyto lidi motivuje k presunu do prazdnejsich vlaku. Az budou danovy poplatnici ochotni platit neomezene dane, tak tu muze byt „draha pro lidi“ a problem se muze resit tim, ze budou jezdit vlaky s kapacitou pohodlne pokryvajici spicky a vozit vzduch mimo spicku, do te doby se bude treba i na draze snazit o alespon trochu efektivni vyuzivani prostredku.
Pěkná hloupost: když vím nebo tuším, že nějaký vlak bude velmi pravděpodobně plný, a mám možnost jet jindy, tak se rozhodnu sám z vlastní vůle podle aktuální situace a žádnou „vázanou jízdenku“ k tomu nepotřebuji – ta mi naopak situaci ztěžuje, protože jakmile bych si ji opatřil, možnost volby už nemám, zejména když další mně vyhovující vlak jede třeba hned za několik minut.
Spousta nepravidelnych cestujicich netusi, jak jsou ktere spoje obsazeny, dalsi casti je to jedno a klidne vlezou do nejnarvanejsiho spoje, pro prvou skupinu je vazana jizdenka voditkem, pro druhou financni motivaci.
A pak je tu třetí skupina, která si na ten narvaný vlak pro jistotu koupí místenku, aby ji pak nevyužila a jela jiným vlakem, takže narvaný vlak se pak jeví v rezervačním systému ještě narvanějším. Mimochodem, mě se už také stalo, že jsem musel jet jiným vlakem, než tím, kterým jsem plánoval jet původně, protože jsem to prostě nestíhal. A právě proto nekupuji vázanou jízdenku a nesnáším povinně místenkové vlaky, kterým se, pokud možno, vyhýbám. Jsem prostě přesně ten správný cíl plánovaného státního jízdného, člověk, který je ochoten si připlatit za možnost jet kdykoliv v době platnosti své jízdenky jakýmkoliv… Číst vice »
Přesně tak a co mě teda bude nutit si ten lístek koupit na vlak v sedle, když netuším, kdy to sedlo nastává?
Cena
TENTO PROBLÉM VYŘEŠÍ MÍSTENKY.
Ale vázané jízdenky nabízí e-shop na malý zlomek relací a vlaků; zdá se mi, že jen na dálkové vlaky, a to ještě ne všechny.
Protože se to dělá dnes a denně, že se mění a bourá něco, co dlouhodobě funguje.
Poté, co jsem si chtěl před svátky koupit zpáteční jízdenku, abych navštívil otce s demencí v jeho domově se zvláštním režimem, jsem musel chvíli zápasit se systém Českých drah, aby mi to pak vyplivlo tu pokrokovou Flexi jízdenku. Protože bylo před svátky, chtěl jsem mít raději místenku do EC. Přehledné to rezervování moc není, chvíli to chroustá, že vám to hledá místo u okna, abych později seděl vždy u uličky… Ale především mi to vynutilo „rezervaci“ na celou trasu. Tzn., že když jsem byl nucený vyjet osobákem (přípoj na EC) o jeden spoj dřív, tak mi průvodčí naúčtovala ještě jednu… Číst vice »
Při nákupu jízdenky přes e-shop je platnost jízdenky od prvního vlaku, který je na jízdence uvedený (tzn. koupím lístek na vlak v 8:00, jízdenka platí na všechny vlaky od toho času, tedy v 8:00, 9:00, 10:00… nikoli však na vlak v 7:00. Je to z důvodu možnosti lístek stornovat bez poplatku do 15 minut před odjezdem vlaku – máte platnost od 8:00, nastoupil byste v 7:00, v 7:40 byste vystoupil a následně jízdenku vrátil a dostal zpět všechny peníze. Proto to je takto ošetřeno).
Děkuji. Nevěděl jsem přesně, kterým spojem později pojedu zpět, zvolil jsem ten nejpravděpodobnější. Měl jsem v plánu pouze koupi zpáteční jízdenky, případně ještě rezervaci místa v EC (před svátky), ne nutně. Ten podvod by v mém případě nebyl možný, časově by to nevyšlo. Leda že bych se vrátil taxíkem. 🙂
Já nechápu, proč si kupujete lístek na spoj, kterým nechcete jet a ještě si nepřečtete podmínky té jízdenky. Pak taky nerozumím tomu, proč si nevyberete konkrétní místo z plánku vozu, abyste seděl tam, kde sedět chcete a ne jinde. Chápu, že vás to rozmrzelo, ale promiňte, za to si můžete sám. Proč se systémem ČD zápasíte? Nezápaste, využívejte ho. Je to intuitivní a komunikuje to česky.
Velmi casto neni moznost vyberu, kdyz jsem naposledy uvazoval o ceste Praha Brno, tak z Prahy moznost byla z Brna nikoli. Jinak je samozrejme vyber z planku skvela volba.
Intuitivnost je slozite hodnotit, zalezi, jake weby a aplikace jsme zvykli pouzivat, to co mne nebo vam pripada intuitivni muze byt pro jineho matouci.
Ano výběr místa z plánku je možný je u vlaků jejichž výchzi stanice je v ČR. Výjimkou jsou SC na Slovensko a nově snad EC z Německa.
https://zdopravy.cz/cd-nove-umozni-moznost-vyberu-konkretniho-mista-u-vlaku-ze-zahranici-36614/
Ověřeno, z okolních států to funguje.
Ano, protože tyto vlaky nejsou místenky oproti standardům UIC rezervovány v systému výchozí železnice vlaku, ale v rezervačním systému ARES ČD.
Ale to jde ten výběr z plánku, ovšem ze zahraničního rezervačního systému. Ten český zřejmě ještě nesplňuje normy EU 🙂
Ne UIC komunilační přenos informací umožňujícich výběr místa z plánku neumožňuje.
Komunikační protokol
Šťastný to člověk, který vždy ví několik dní dopředu, kde bude, s kým bude, a jak dlouho tam bude. Přeju vám to. A šťastný to člověk, který lidem doporučuje funkce, které nejsou. Žádný výběr mi to nenabízelo, byl to EC z Polska. Běžně nemám čas kupovat si jízdenku několik hodin, případně hledat a číst obchodní podmínky pro každou alternativní jízdenku. A nevšiml jsem si, že by mi systém ČD něco takového nabídl. Nechci o tom dál zbytečně diskutovat, prostě jsem si chtěl rychle zakoupit zpáteční jízdenku (jako už to dlouhé roky dělám, byť většinou až u pokladny) a dopadl jsem… Číst vice »
U toho vlaku výběr konkrétního msta není možný ani na pokladně. Flexi jízdenku pro cestu zpět ať zlevněnou nebo za tarifní cenu koupíte bez problémů na pokladně přičemž pokladník potřebuje vědět, jen zda podjede zpět v den nákupu nebo některý následující den. Pouze u vázané jízdenky. která je nejlevější je vazba na vlak stejně jako u místenky. Zbytečně to dramatizujete.
Ono to jde, ale musíte vědět číslo vozu a sedadlo. Jenže jeho obsazenost se reálně ověřuje až při zaplacení.
ČD za ty dlouhé roky bohužel ještě nezvládly inteligentnější propojení s rezervačními systémy okolních zahraničních železničních dopravců. Stejné problémy jsou i u vlaků z Německa. Jakmile je výchozí stanice vlaku mimo ČD, pak rezervace se řeší skrze systém třetí strany.
není to chyba ČD. potřebná data neumí poskytnout protokol UIC, který se pro komunikaci mezi rezervačními systémy používá,
Neplete si pan Dlask zpáteční jízdenku a zpáteční slevu? 🙂
Nemůže být s tím zrušením problém také v tom, že určité kraje mají netto smlouvy a nepoznalo by se, zda cestující jel krajským nebo ministerským vlakem? 🤔
– Ten aspekt může hrát roli naopak právě u brutto (ne netto) smluv.
– I tak by hrál roli asi jen v případě, že by u těch jízdenek docházelo k načítání QR kódu.
Jak „nepoznalo“, když v „krajském“ vlaku bude platit jen jiný tarif?
Jaký má smysl bojovat za jízdenku, která je v podstatě k ničemu a nabízela jen zcela zanedbatelnou slevu?
Přesně tak, navíc to nemělo žádnou flexibilitu, muselo se to relativně svižně projet zpátky.
Korunoval to eshop, který někdy vystřelil regulérní zpátečku, někdy (při návratu za delší dobu) skládal „zpáteční“ ze dvou jednotlivých jízdenek, jejichž platnost byla od vlaku nalezeného vyhledávačem, kdo se v tom vyznal… asi Dlask.
Optimalizaci ceny stejným systémem jako e-shop umí cca o řijna i osobni pokladna. Takže i tam jste mohl někdy dostat 2 jízdenky 1x Tam 1xZpět nebo jednu zpátečni s rozdílnými platností. Takže zrušenim zpatečnich jízdenek tato dvojakost platnosti padla.
Možná že ČD nedošlo (a už to tady bylo řečeno), že možnost pořízení zpáteční jízdenky by přiměla cestujícího použít ke zpáteční cestě opět vlaku Českých drah.
Přihlédneme-li k české mentalitě, tak rozhodující je vždy cena.
Smysl je velky ne na kazde trati lze vyuzit zvyhodnenych jizdenek a ne kazdy ma cas po praci bezet pro jizdenku jsou rádi že stihnou vlak a nemusí letět na pokladnu
Třeba proto, že babička, která jede k lékaři či na nákup, pak musí k pokladně dvakrát že.. Ne všichni cestující jezdí dlouhé trasy mezi Prahou a krajskými městy, ale jezdí třeba 4 km do vedlejšího města a zrušení této jízdenky je pro ně přítěží. Slevu ať si klidně zruší, ale vrátí možnost zpáteční jízdenky.
Nemusí k pokladně dvakrát. Prostě hned při první koupi si řekne i o jízdenku zpátky, jen to bude bez zpáteční slevy.
„Prostě hned při první koupi si řekne i o jízdenku zpátky,“
… a průvodčí (nebo strojvedoucí během pobytu v zastávce!) jí tu druhou jízdenku (= zdržující co do délky odbavení) možná nevydá (viz i moje zkušenost výše).
„Jen to bude bez zpáteční slevy“
… a zbytečně na dvou „papírech“.
Ano, nejlépe při cestě z neobsazené zastávky ve vlaku 0/0-S u strojvedoucího v podobě dvou samostatných jízdenek – však on přípoj na ostatní cestující (které to zbytečně zdrží) počká, že …
Vy jste opravdu „Kuba“ …
A pak jí omylem předloží ke kontrole už při cestě tam, průvodčí jí označí a pak si stejně na cestu zpátky poběží koupit novou a ještě bude bědovat, že jí to stojí o 50 % víc.
Když dneska(čtvrtek) ve vlaku Praha -Brno přeložím nedělní jízdenku Brno-Praha, tak jí to načte a označí jako projetou?
Tezko rict, jak funguje perzonal pokladen, ale osobne bych babicce, ktera se domaha zpatecni nabidl rovnou dva listky, je to pro ni sice komplikovanejsi nez kdyby opatrovala jen jeden, ale nemusi dvakrat k pokladne.
Nemusí. Může si obě jízdenky koupit najednou. (Samozřejmě když ví, jestli se bude vracet dneska nebo zítra, ale když ta babička jede, tak to asi ví)
No. ona vlastně ta babička může i dnes na pokladně před cestou tam říct, že pojede i zpět a tu jízdenku zpět dostane. Ale na extra papír, takže vlastně dostane dvě jízdenky. Což je ptákovina. Zrovna něco takového jsem zažil hned první pracovní den nového GVD v Rajhradě, kdy dva důchodci chtěli dvě důchodcovské zpáteční do Brna a byly zděšení, když dostali čtyři různé jízdenky. A když jim ještě k tomu pokladní řekla, že od Nového roku už budou moct jezdit jenom na jízdenky IDS JMK, které budou muset cvakat na nástupišti, tak jsem myslel, že jim bude potřeba zavolat… Číst vice »
Ani se jim nedivím, navíc, když hůř vidí, na vše nasazovat brýle, možnost ztráty je vyšší.
Milá paní, dneska cestování vlakem není pro staré.
Ve Středních Čechách pokladní umí vytisknout PID jízdenky platné od nadiktovaného času, není potřeba chodit k cvakátku.
V JMK zase modrogumáci dělají obstrukce protože jim zakázali režijky tak nebudeme tisknout „označení“?
To není obstrukce modrogumáků z ČD, ale zelenogumáků z Kordisu, který si prodej takových jízdenek na pokladnách ČD nepřeje a raději bude nutit lidi lítat k označovači, nebo v případě nefunkčnosti označovače otravovat průvodčího, aby na tu jízdenku napsal správné údaje.
Jak si to kraj objednal, tek se to tiskme vy chytrolíne.
Spíš na krajském úřadě měli příliš striktní podmínky.
Přesně tak u nás většina lidí používala do Hradce Králové zpáteční jízdenky i když byly o 3 Kč dražší než Iredo tam a pak zpět aby nemuseli čekat fronty u pokladny když přijedou MHD a letí na vlak. I odbavení je zdlouhavé když to pokladní každému musí vykládat a na konec si vezmou 2 samostatné jízdenky (to se vyplatí když ten lístek sám o sobě není úplně levný když má různé druhy ochranných prvků) aby se při zpáteční cestě nemuseli zdržovat. Většině lidí tohle fakt hlava nebere.
Pokud babička jede 4 Km do vedlejšího města, tak už jí dneska už v hodně krajích prodají jízdenku podle integrovaného tarifu kraje.
Prosímvás, a můžete mi říct k čemu je vůbec život na Zeměkouli?
Vám zjevně jen k tomu, abyste mohl plevelit internetové debaty hovadinami.
a ty papírky bude i vůči přírodě vykazovat kdo ???
Čert vem zanedbatelnou slevu, ale své nepřímé výhody to mělo a nebylo tolik tisku….
ČD ušetřilo papír nevydáním jízdního řádu, může papír rozfofrovat na jízdenkách. Vaše starosti bych teda chtěl mít.
Kdyby to aspoň byly normální papíry, které jde recyklovat, Ale ty papíry na termotisk nejsou recyklovatelné, byť je spousta lidí z neznalosti mezi recyklovatelný papír háže. Ať žije ekologie a pánbůh s lidmi na třídících linkách, kterým to přidává práci. Byť uznávám, že pro ně asi budou větším problémem všemožné účtenky za každou drobnost, než jízdenky, ale proč jim nepřidat práci, že ano?
Ještě když ty lístky z termopapíru jsou jedovaté a nerecyklovatelné.
Hlavně to neříkejte Grétě ! 🙂
Já pravidelně každý den dojíždím do školy. Pro info cesta je dlouhá 53 kilometrů a je to z kraje do kraje. Každý den jsem si ráno koupila zpáteční jízdenku a víc jsem řešit nemusela. Nyní mi dost často ujíždí vlak právě kvůli kupování jízdenky zpátky domů a jelikož při cestě domů přestupuji, tak mi další spoje na sebe nenavazují a domů se dostanu o hodinu, hodinu a půl později. To už je docela rozdíl, nemyslíte?
Ještě bych ráda dodala, že se lidé při koupi zpáteční jízdenky mohli vrátit až druhý den a ne hned ten daný den.
Pokud dojíždíte do školy _každý den_ proč si proboha živého kupujete fyzické jízdenky?
To tak milujete středověk nebo … ?
Si rano kupte jizdenky 2, chapu, ze je to opruz, ale on je opruz i kazdodenni nakup zpatecni, kdyz existuji tydenni, mesicni a ctvrtletni varianty.
Proč si při každodenním dojíždění nekoupíte traťovou jízdenku? Ta je zpátečni a ve variantách týden,m měsíc čtvrtletí?
No já jsem na ně docela zvědavý, mají jenom 380 podpisů, a to byla petice spuštěná už 21.12.
Zanedbali propagaci, ted se to trosku napravuje timto clankem, pokud se jim podari dostat i do nektereho mainstreamoveho media, tak jeste maji sanci na dramaticky narust poctu petentu.
No, už se dostali do Parlamentních listů, což je, bohužel, hodně mainstreamové médium hlavně právě mezi důchodci 🙁
Však o tom dosud nikdo nevěděl.
Takže víme, že tento problém trápí pár diskutujících tady a cca 400 podepsaných pod peticí. To je fakt téma, které bude hýbat železnicí v letošním roce.
České dráhy to bude trápit brzy taky, až si lidé nazpátek začnou kupovat jízdenky u konkurence.
Včera zrovna cestou z nádraží jedna žena si stěžovala druhé, že 2 týdny nejezdila vlakem a najednou zjistila, že zrušili zpáteční jízdenku. Nadávala pěkně… A to určitě ještě nevěděla o žádné petici. Z toho usuzuji, že nelibost cestujících je větší než vyjadřuje stávající počet petentů.
Daleko horší je, že s jízdenkou ČD se na řadě tratí mohu leda tak vyfotit, protože se snižuje její akční rádius. Příklad: Jedu Olomouc-Nymburk. V Kolíně přestup od zpožděného spoje z Olomouce, přípoj ČD směr Nymburk je fuč, ale rychlík Arrivy, který bych pěkně stihl, mohu použít jen s příplatekem (novou jízdenkou) k jízdence ČD. Přitom zpoždění zde nejsou v posledních týdnech nijak výjimečná, spíš naopak. Zpáteční jízdenky nejsou zase takové terno, protože mají platnost jen do půlnoci druhého dne. Nejde tedy na ně jet třeba z pátku do neděle.
Tak si tam vždycky udělejte selfie s jízdenkou ČD v ruce. Ale pro mnohé jiné je toto rozhodnutí ČD na hlavu padlé.
Váš příspěvek není k tématu článku.
Chcete jet do Nymburka a pokladní vám místo jízdenky do Nymburka (Kolín-Nymburk na PID) vnutí jízdu s modrými.
Pilotní provoz SJT má být někdy od poloviny roku a tarif zná zpáteční jízdenku.
Vždyť není nutné aby zpáteční jízdenka automaticky znamenala slevu. Dříve také existovaly zpáteční jízdenky a beze slevy.
No tak pro mě byl přínos, pokud jsem jel z obsazené stanice do neobsazené řiti, bral jsem si zpáteční, o slevu mi až tak nešlo. Ale snad se tím něco zjednoduší a někomu jinému to usnadní život. Nebo ne?
Každý normální člověk ví, že vystavení jedné jízdenky (pro cestu tam a zpět) je součaně úspora finanční i časová. Jednak vytištění dvou jízdenek trvá dvakrát déle, obtěžuje obsluhu, a jednak se nemusím hrabat podruhé znova k pokladně (to v případě, že nežádám zpáteční jízdenku současně, což ale dělám). Kdo tohle vymyslel…….?
Nerad bych se mylil, ale myslim, ze je mozne si na pokladne koupit listek na cestu zpet rovnou pri nakupu cesty tam, coz problem s neobsazenou pokladnou pri zpatecni ceste resi, problem je „jen“ v tom, ze budete mit listky dva.
A o tom tttto je. 😃
Nově, když nepřijde průvodčí, tak to budete mít se slevou. 😉
To je nesporná výhoda: dnes jsem například jel vlakem RJ-ÚK zadarmo, protože žádný průvodčí nepřišel, resp. jsem ani nezjistil, že by tam nějaký byl.
Kdy? Dříve byly s 10% slevou.
Já snad sepíšu petici za zrušení zpátečních jízdenek, to byl jediný spravný tarifní krok ČD tohoto grafikonu! Pochvala tomu, že kdo se rozhodl tarif takto zjednodušit!
Nóó, to je teda zjednodušení! Komu ta složitost vadila? Stěžovali si průvodčí, pokladní, cestující? Někdo to zneužíval? Fakt by mě to zajímalo!
A jaký je rozdíl že řeknete na kase ať rovnou prodají i jízdenku zpět?
jaký je rozdíl že řeknete na kase ať rovnou prodají i jízdenku zpět? – No že mám dva papíry místo jednoho, a někdo třeba hůř vidí, který je který. Ano, týká se to minima případů a není to nic fatálního. Ale jsa věrný zásadě ‚co není rozbité neopravuj‘ nechápu pohnutky zrušení něčeho, co podle mě nikomu život nekomplikovalo.
důvodem je potřeba vykázání aktivity někoho, kdo nic neumí a dokáže jenom sedět v kanceláři
Již bylo vysvětlováno. A Vám…… ale to je zbytečný.
Je s tím 2x víc práce, tiskne se 2x víc papírků, pokladní se musí ptát, jestli se vracíte dneska nebo zítra. Jo jo, samá pozitiva a sociální jistoty. Ještě bychom mohli zrušit přestupní jízdenky, ne? Vždyť jaký je rozdíl nadiktovat a prodat každý úsek zvlášť?
no je možné a z diskuze lze dovodit, že z hlediska obsluhy pokladny to možná není úplně dotažené.
Toto rozhodnutí by nepostrádalo smyslu jedině v tom případě, když si budu moci koupit jednosměrnou jízdenku kdykoliv a v každém vlaku každého dopravce, a to bez příplatku. To ovšem nebude nikdy.
V polovině možná již bude plilotní prooz SJT, který to vyřeší.
„Díky dynamickému tarifu dnes dávají naši zákazníci přednost kombinaci dvou jízdenek, například Flexi zvýhodněné a Vázané, před zpáteční slevou, protože je to pro ně cenově výhodnější,“ vysvětlil zrušení už dříve mluvčí Českých drah Radek Joklík.
Pane Joklíku, Vaše vyjádření zdá se znít logicky, ale ruku na srdce, tři koruny, čtyři koruny úspor, to nehraje při dnešním cestování roli. Přiznejte si, že vám by nic neudělalo, kdybyste zpáteční jízdenku (ne tedy zároveń i zpáteční slevu) obnovili. Její zrušení byla nedomyšlenost. Poslechněte si někdy pokladní, co si o rozhodnutí upřímně myslí.
Zpáteční jízdenka má smysl i beze slevy.Koupíme ji a při jízdě zpět z neobsazené zastávky ve vlaku bez průvodčího nemáme problém.Nemusíme se prát s prodejním automatem,tahat brýle atd.
Kolik takových případů je?
Divil byste se. Je to zažitý.
Ale ved to je mozno aj nadalej. Jednoducho si pri ceste tam vyziadate aj listok pre cestu spat a dostanete ho. Akurat tam uz nebude zlava.
Nic jste nepochopil….
A ono nemusí jít jenom o takovýto případ. Ono může klidně jít i o cesty z nějaké menší stanice, kde pokladna stále ještě je, do větší stanice, kde pokladna sice také je , ale většinu dne s velkými frontami. Typicky např. U nás v regionu Břeclav nebo Brno hl. n. Tam jste pak taky rádi, že se pokladně vyhnete, protože máte zpáteční. A nebo pro cesty do takové stanice sice z neobsazené stanice, ale vlakem s průvodčím, který rovnou prodal zpáteční na jednom papíru, rychle a jednoduše. Teď aby chudák prodával dvě jízdenky, což není ani rychlé, ani jednoduché.
jízdenku pro cestu zpět koupíte současně s jízdenkou pro cestu tam. Myslím že 99% cestujících již v tomto okamžiku ví, zda pojede zpět ještě dnes, nebo až další den. Alespoň já v tom mám vždy jasno.
Řešením je ČD Můj vlak v mobilu.
A když nemám mobil?
Bez mobilu si holt koupíte jízdenku u okýnka nebo u průvodčího. Nebo snad očekáváte finanční příspěvek na pořízení mobilu, podobně jako požadují ufňukaný felčaři za vystavení e-neschopenky?!
Eshop dokázal slepovat i ty Včasné jízdenky do zpáteční, i když se o to cestující neprosil a zjistil to, až mu cesta zpět nešla stornovat… Dobře, že zpáteční jízdenky zrušili.
Dvě slepené jízdenky z eshopu mají tu nevýhodu, že cestu zpět mohu nastoupit až v době platnosti druhé jízdenky, nikoliv dříve. Z vlastní zkušenosti (schůzky, pracovní jednání) se plány mohou změnit tak, že se některý z dřívějších vlaků stíhá. Není to nepřekonatelné, kupovat si jízdenku o několik spojů dříve, ale proč by nemohla být platnost té druhé jízdenky svázaná s první?
A rovněž z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že minimálně minulý rok eshop už ani zpáteční jízdenku nenabízel, pokud kombinace jednotlivých vyšla levněji, což bylo běžné.
Čímž je tedy podloženo konstatování, že o ně zákazníci už nemají tolik zájem… Pro doplnění.
Ale ne všichni nakupují jízdenky na eshopu. Jsou tu skupiny, které jezdí jen na jízdenky koupené u vlakvedoucích případně strojvedoucích. A je to pro ně zbytečná zátěž, pro všechny zúčastněné.
Ano, to svým příspěvkem nepopírám. Avšak je pravda, že co používám Můj Vlak, tak jsem na pokladně velmi zřídka. I když už si zase od nového JŘ zase místy začínám zvykat (kéž by vznikla i aplikace Naše Vlaky, schopná prodat jízdenku a informovat cestujícího nehledě na dipravce)
Troufám si tvrdit, že naprostá většina lidí z generace cca 50+ nepoužívá „chytré MT“ ani žádné aplikace, které neodsuzuji, ale které vyhovují především mladším – a na lokálkách, kde prodávají jízdenky strojvedoucí, je nemožnost vystavit zpáteční jízdenku najednou už úplná pitomost, protože tím utrpí dodržování jízdních řádů.
Tos přehnal. Je mi 51 a mám v mobilu aplikace na všechny 4 železniční dopravce které používám a lístek si už ani jinak nekupuju. Mám mobilní telefon z roku 2019 za cenu 20000+ Kč. Nedělej z lidí střední generace nějaké neschopné zoufalce, to fakt nejsme.
Při vší úctě, pokud používáte převážně Můj Vlak, a na pokladně jste velmi zřídka, je Váš příspěvek do této debaty relevantní asi jako názor jeptišky na antikoncepci. A nemyslím to ve zlém.
Naopak, uvedl jsem hned ve svém prvním příspěvku konkrétní příklad, jakým (i když zdánlivě drobným) krokem zpět může být zrušení zpáteční jízdenky i při nákupech v eshopu. Ten je navíc umocňuje fakt, že z eshopu jsou jízdenky vázány časem počátku platnosti, což při koupi na pokladně neplatí. Slevu se zpáteční jízdenkou spjatou nepovažuji za podstatnou, vzhledem k její poslední výši. Můj názor tedy znamená, že jsem pro zachování jednoho dokladu pro cestu tam i zpět jak při nákupu v pokladně (či v POPu), tak přes eshop.
A jak chcete slepovat elektronické jízdenky?
Oboustranným tiskem i bez lepidla.
Na to musím mít dva mobily.
V mobilu vám je „slepí“ automaticky systém. Onehdá jsem si v eshopu koupil celodenní jízdenku pro cestu tam a zpět s jedním přestupem, k čemuž jsem dostal čtyři místenky. V aplikaci Můj vlak jsem pak měl pět různých QR kódů pro daný nákup najednou. A teď babo raď který ukázat průvodčímu. Nemít In-Kartu, ze které si to už průvodčí nějak přebral sám, byl bych ztracený.
Onehdá se mi stalo totéž, co vám, ale kdybyste se na pár vteřin začetl, máte to tam napsané. Tedy nejdříve je jízdenka, pak místenka do prvního vlaku cestou tam, pak do druhého vlaku cestou tam, pak do prvního vlaku cestou zpět a jako poslední je ta zbývající, kterou jsem ještě nejmenoval. 😉
To je sice hezké, že to tam mám napsané, ale pořád mi nikdo nevysvětlil, jestli mám průvodčímu ukazovat kód jízdenky, místenky, nebo obojího.
v zásadě byste měl ukázat jízdenku i místenku, ale když ukážete jen jízdenku, tak pokud to není povinně místenkový vlak, tak se prakticky nic neděje.
Nebo jsem přehlédl nějakou konkrétní statistiku či průzkum, že jsem dostal mínusy?
Přehládl jste fronty u kasy. Totiž fakt, že eshop nepokrývá 100 % trhu. To by až tak nevadilo. Především ale zaměňujete příčinu a následek.
Asi takto: SŽDC nevydala jízdní řád veřejně v tištěné podobě znamená, že o něj není zájem. Kolik že jich ZDopravy vlastně prodalo?
Pak to chápeme oba stejně. Je-li výhodnější kombinace např. dvou zvýhodněných jízdenek, tak je eshop, UNIPOK a předpokládám i POP takto prodá a logicky bude klesat prodej jednotlivých zpátečních jízdenek. Přijde mi ale lichý argument pana mluvčího, že příčina je ve vlastní volbě cestujících. Myslím, že i ze zdejší diskuze je patrné, že uživatelsky přívětivý je jeden doklad pro cestu tam i zpátky.
Průměrné IQ dosahuje hodnoty 100. Přibližně 68 % lidí se pohybuje v rozmezí mírně podprůměrné nebo nadprůměrné inteligence, tedy 85 až 115. 95 % lidí se pak vejde do rozmezí 70 až 130.
zákazníci nemají tolik zájem o Regionovy a taky je nikdo nevyměnil za něco pojízdnějšího ….
A je to takový problém ji vrátit a koupit jinou?
Tak jistě, věšet se z toho nejdu, ale nepovažuji to za nutné, když to může jít jednoduše. A při vyúčtování cesťáku to storno taky musím vysvětlovat.
Myslím, že téměř 99% už při cestě tam ví, zda zpatky pojede ve stejny den jako tam. Takže mnoho povyku pro nic.
Kdo je schopen jet na schůzku nebo na obchodní jednání je i schopen si jízdenku koupit v aplikaci. Nevymýšlejte nesmysly a nevytvářejte problémy tam, kde reálně opravdu nejsou.
Odpusťte, s tímto postojem se ale nehneme z místa. V této diskuzi je uvedeno více argumentů, proč by zpáteční jízdenka (klidně bez slevy) měla zůstat, toto je jeden z nich. A vězte, že mimo tento web žije velká skupina neznalých, co kvůli podobným detailům považují cestování vlakem za příliš komplikované, zvláště když jejich plechový miláček stojí věrně na dosah v garáži. Iniciativu pana Dlaska oceňuji a věřím, že k ní bude mít i dostatek argumentů.
Ne každý, kdo umí koupit jízdenku v aplikaci, je ochoten platit i nákup a provoz zařízení, na kterém může tu aplikaci provozovat. Naopak jeho schopnost se projeví v tom, že si správně spočítá, že se mu to finančně nevyplatí.
Souhlas, „zpáteční“ z eshopu byla prasárna. Nerozumím jaké modrogumní pravidlo bránilo tomu, aby zpáteční platila třeba 3 dny se začátkem platnosti hned po využit směru TAM.
vy jste ale expert, pro nevyhovující parametr eshopu, zrušíte druh jízdenky?? nebylo by lepší změnit parametr eshopu??
Tak jestli je toto problém (mluvčí ho ale neuvádí, on vlastně neuvádí žádný problém), tak se to mělo řešit jinak, ne zrušením zpátečních jízdenek.
U nas v baru zrusili akci 5+1 pivo zdarma. Dotklo se to skoro vsech stamgastu, ale sepsat petici nikoho z nas nenapadlo.
Asi jim ta změna zas tolik moc nevadila, no..
Prej v baru… 😀
V případě zpáteční jízdenky nejde ani tak o to páté pivo zdarma, ale o to, že to platíte najednou (a ne třeba dvě a dvě). Samozřejmě jsou i bary, kde se platí každé pivo extra, z pohledu spotřebitele v tom ale nevidím žádnou výhodu.
Ale ved platit naraz mozete aj nadalej. Akurat dostanete dva papieriky namiesto jedneho.
https://st.depositphotos.com/1001911/1269/v/950/depositphotos_12692879-stock-illustration-emoticon-with-beer.jpg
Mě si pište.
Obavam se, ze takhle ta petice nefunguje 😉
To si pište.