Proti konci zpátečních jízdenek Českých drah vznikla petice

Lokomotiva 151 u Hoštejna. Dosud na trati 270, od prosince na trati 019, případně 001. Foto: České dráhyLokomotiva 151 u Hoštejna. Dosud na trati 270, od prosince na trati 019, případně 001. Foto: České dráhy

Zrušení prodeje zpátečních jízdenek Českých drah vadí nejméně několika stovkám cestujících. Jedním z nich je Jan Dlask, který dokonce sepsal

Zrušení prodeje zpátečních jízdenek Českých drah vadí nejméně několika stovkám cestujících. Jedním z nich je Jan Dlask, který dokonce sepsal petici za jejich opětovné zavedení. Pod peticí je aktuálně podepsáno přes 370 lidí.

„Z hlediska komfortu cestujících zrušení považujeme za chybný, nelogický krok, který zákazníky zatěžuje jak organizačně (v případě zpáteční jzdy jsou místo jedné jízdenky nuceni kupovat dvě), tak finančně (dvě jednosměrné jízdenky jsou nyní o nemálo procent dražší než bývala jedna obousměrná),“ uvádí Dlask v textu petice. Podle něj je to nekorektní v době, kdy stát vynakládá nezanedbatelné finanční prostředky na hrazení slev určitým skupinám obyvatelstva, kterým se tak jízdné v minulosti naopak výrazně zlevnilo.

Do změny jízdního řádu mohli cestující při nákupu zpáteční jízdenky jezdit se zhruba pětiprocentní slevou v porovnání s nákupem dvou samostatných jízdenek.

„Díky dynamickému tarifu dnes dávají naši zákazníci přednost kombinaci dvou jízdenek, například Flexi zvýhodněné a Vázané, před zpáteční slevou, protože je to pro ně cenově výhodnější,“ vysvětlil zrušení už dříve mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Tagy České dráhy zpáteční jízdenka zpáteční sleva
293 komentářů