Proměna vsetínského nádraží pokročila. Hotová jsou nástupiště, otevřeli část podchodu

Proměna železniční stanice Vsetín. Foto: Město VsetínProměna železniční stanice Vsetín. Foto: Město Vsetín

Kompletní proměna stanice skončí na přelomu března a dubna příštího roku.

Jedna z aktuálně největších staveb na moravské železnici vstoupila do závěrečné fáze. Od dnešního dne slouží cestujícím ve stanici Vsetín nově část podchodu pod tratí a především nově zastřešená nástupiště. Kompletně by mělo být hotovo v dubnu příštího roku.

Vlaky od dnešního dne jezdí přes stanici bez omezení. Na nová zastřešená nástupiště číslo 2 a 3 se tak cestující dostanou z toho prvního podchodem. Ten ještě není kompletně hotový, po dokončení povede z podzemního parkoviště Smetanovy obchodní galerie pod Nádražní ulicí, právě budovaným dopravním terminálem a železnicí s nástupišti až do zanádražního prostoru Na Lapači. Posun na stavbě oznámil Vsetín v tiskové zprávě. Zatím zůstává provizorní odbavování cestujících v obytných buňkách umístěných naproti restauraci Na Špici.

Kompletní přestavba stanice má být hotová na přelomu března a dubna příštího roku, kdy má skončit hned několik investičních akcí souvisejících s přestavbou nádraží. Hotový bude i dopravní terminál, zprovozněna bude další část podchodu vedoucího pod nádražím a nástupišti. Otevřen bude i podchod na místě bývalého železničního přejezdu v ulici U Křivačkárny (u VZP). Současně s tím se trvale uzavře stávající železniční přechod na ulici Štěpánská.

Přestavba vsetínského nádraží začala v říjnu 2021. Zakázku za 2,8 miliardy korun bez DPH získalo sdružení OHL ŽS, Strabag Rail a AŽD Praha. V únoru se stavba přesunula přímo do stanice.

Třímiliardová proměna stanice Vsetín pokročila, zmizela polovina kolejí

„Zprovozněním dopravního terminálu a podchodů dojde k faktickému otevření nového nádraží, ačkoliv další práce ještě budou pokračovat. Jedná se o zásadní okamžik, který výrazně uleví občanům Vsetína,“ uvedl starosta Jiří Čunek (KDU-ČSL).

Další velké dopravní stavby ve Vsetíně

V dubnu příštího roku by měla skončit také stavba silnice s mostem přes potok Rokytenka, která propojí lokalitu Lapače s nově vybudovanou okružní křižovatkou na silnici I/69 (výpadovka na Zlín) u polyfunkčního domu Kotovo v Rokytnici.

Na tuto okružní křižovatku se pak ve druhé polovině roku 2024 napojí i připojovací pruhy k silnici I/57 (obchvat Vsetína). Stavba dalšího připojovacího pruhu nad čerpací stanicí na výjezdu z města směrem na Valašské Meziříčí započne na jaře příštího roku. Stejně tak budou v tomto termínu zahájeny stavební úpravy křižovatky před čerpací stanicí Shell s cílem zklidnit dopravu v ulici Na Dolansku. Všechny tyto uvedené investice jsou součástí stavby tzv. Rampy Mostecká, jejímž investorem je Ředitelství silnic a dálnic.

Tagy nádraží Vsetín Správa železnic Vsetín Železniční stanice Vsetín
18 komentářů