Projede, či neprojede? Kraj otestoval provoz autobusů na Šerlich po úpravách silnice

Testovací jízda autobusu na Šerlich. Foto: Královéhradecký krajTestovací jízda autobusu na Šerlich. Foto: Královéhradecký kraj

Pro další zvýšení bezpečnosti provozu kraj jedná s policií a silničním úřadem o úpravě svislého dopravního značení.

Dodatečné úpravy na několika místech nedávno otevřené a opravené silnici II/311 z Deštného v Orlických horách na Šerlich zlepšily průjezd po této důležité regionální komunikaci. Dnes to potvrdila kontrolní jízda linkového autobusu, řekl ČTK mluvčí hejtmanství Dan Lechmann. Silnice je ve zkušebním provozu, Královéhradecký kraj by měl stavbu převzít od zhotovitele 4. prosince.

Kraj objednal doplňující stavební úpravy po připomínkách některých řidičů a po provedení zátěžové zkoušky ze strany Údržby silnic Královéhradeckého kraje dozorující stavbu. Smyslem prací bylo zajistit větší bezpečnost při míjení objemnějších vozidel.

„Vzniklo 21 zpevněných ploch rozšiřujících silnici do výhyben v obloucích. Některá místa tvoří plochu před točkou, kde je možné vyhnutí a počkání, než točku opustí vozidlo. Na sedmi místech došlo k úpravě svodidel,“ uvedl Lechmann. Tam, kde to bylo možné, byla svodidla osazena dále od asfaltové konstrukce. Následně se krajnice zpevnila ve větší šířce.

Dokument: Silnice na Šerlich není užší než před opravou. Kraj řeší s CHKO možnost solení

Pro další zvýšení bezpečnosti provozu kraj jedná s policií a silničním úřadem o úpravě svislého dopravního značení. „Dochází také ke koordinaci řidičů sypačů a autobusů tak, aby se vozy reálně na trase nesetkaly. Dispečink zároveň sleduje aktuální stav ošetření vozovky a hlásí průběžně stav řidičům autobusů,“ dodal Lechmann.

On-line sledování polohy autobusů

Řidiči sypačů navíc mají možnost sledovat prostřednictvím mobilního zařízení aktuální polohu autobusů pomocí aplikace IREDO.

Silnice vede horským terénem, kde je z jedné strany strmý svah a z druhé zářez se svahem, který musí být odvodněn. „Na podobných silnicích v horách je o to více nutná ze strany řidičů obezřetnost a ohleduplnost vůči stoupajícím vozidlům, nejvíce pak autobusům a sypačům. Zpevněná asfaltová část není v žádném místě užší, než byla silnice před rekonstrukcí,“ upozornil mluvčí hejtmanství.

Na trase se zimní údržba provádí pomocí inertního materiálu, proto kraj jedná s CHKO Orlické hory o možnosti solit vozovku na této trase. V minulých dnech tam již uvázlo několik aut, která zatarasila cestu.

K ohleduplnosti a dodržování předpisů na této silnici nabádá také policie. Hlavně o zimních víkendech v sedle u Šerlichu často komplikují průjezd neukáznění řidiči, kteří parkují mimo vyhrazenou plochu. To komplikuje průjezd linkových autobusů, sypačů nebo vozidel integrovaného záchranného systému.

Neparkujte na silnici, vyzval kraj

„Apelujeme na řidiče mířící na Šerlich, aby svá vozidla parkovali pouze na jediné vymezené ploše k parkování, která má však omezenou kapacitu. Mnozí řidiči pak parkují na komunikaci II/311, kde je dopravním značením i pouhé zastavení zakázáno,“ uvedla mluvčí krajské policie Magdaléna Vlčková.

Investorem rekonstrukce silnice II/311 ve čtyřkilometrovém úseku mezi křižovatkou se silnicí II/310 Šerlich-Zákoutí a parkovištěm v horském sedle pod Šerlichem je Královéhradecký kraj. Silnice byla po půl roce uzavírky uvedena do předčasného užívání 28. října. Náklady na rekonstrukci by měly dosáhnout 85 milionů korun včetně asi 500.000 korun za dodatečné úpravy, které nyní stavbaři dokončují.

Silnice představuje nejrychlejší spojení mezi horským střediskem Deštné v Orlických horách a Orlickým Záhořím. V zimě ji využívají běžkaři, kteří vyráží z horského sedla u Šerlichu na hřeben Orlických hor.

Tagy II/311 Královéhradecký kraj Šerlich
16 komentářů