Silničáři v sobotu otevřou klíčovou silnici v Orlických horách, cestu na Šerlich

Rekonstrukce silnice II/311 na Šerlich. Foto: Eurovia CSRekonstrukce silnice II/311 na Šerlich. Foto: Eurovia CS

Provoz bude povolen s omezenou rychlostí.

Silničáři od soboty 28. října po půl roce zprovozní horskou silnici II/311 z Deštného v Orlických horách na Šerlich. Bude uvedena do předčasného užívání a průjezdná obousměrně. Motoristé musí počítat se snížením maximální povolené rychlosti. ČTK to dnes řekli zástupci hejtmanství a silničářů. Úplná uzavírka důležité horské silnice druhé třídy začala kvůli rekonstrukci začátkem května.

Od soboty bude silnice v režimu předčasného užívání. Budou odstraněny zákazové značky a instalovány značky upozorňující řidiče, že projíždí stavbou. Bude tam dočasně omezena rychlost na 50 kilometrů v hodině,“ řekl dnes ČTK technicko-obchodní náměstek ředitele Údržby silnic Královéhradeckého kraje Jiří Koutník. Na facebooku jsou zveřejněny některé snímky stavu silnice před otevřením.

Poté, co bude silnice uvedena do běžného provozu, bude v některých úsecích mimo obec nejvyšší povolená rychlost 70 a někde 90 km/h tak, jak tomu bylo před uzavírkou.

Práce vyšly na 84,5 milionu korun, uvedli zástupci silničářů. Investorem je Královéhradecký kraj, náklady pokryjí peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Zakázku získala společnost Eurovia CS.

Dlouhá objížďka

Stavební práce se týkaly čtyřkilometrového úseku silnice II/311 mezi křižovatkou se silnicí II/310 Šerlich-Zákoutí a parkovištěm v horském sedle pod Šerlichem. Silnice II/311 představuje nejrychlejší spojení mezi horským střediskem Deštné v Orlických horách a Orlickým Záhořím. Objížďka z Deštného do Orlického Záhoří nyní vede přes Solnici, Rychnov nad Kněžnou, Rokytnici v Orlických horách a Orlické Záhoří, pro řidiče je to výrazná zajížďka. Vjezd na parkoviště u Šerlichu, které využívají hlavně turisté směřující na horské hřebeny Orlických hor, byl během prací zachován od Orlického Záhoří.

Rekonstrukce se netýkala jen samotné silnice, ale i mostu a mnoha odvodňovacích objektů na trase. Stavbaři doplnili například i chybějící svodidla.

Stavba oproti původnímu předpokladu vyšla dráž. Důvodem byly práce, které stavbaři nepředpokládali, například šlo o bourací a likvidační práce železobetonu mostu. Rekonstrukce silnice na Šerlich byla vysoutěžena za 80,5 milionu korun s DPH, uvedli zástupci kraje.

Královéhradecký kraj spravuje zhruba 3300 kilometrů silnic druhé a třetí třídy. Letos plánuje investovat do silnic více než 1,6 miliardy korun.

Tagy Eurovia CS II/311 Královéhradecký kraj Šerlich
1 komentář