První nehody na nově opravené silnici na Šerlich. Autobus a auto se vedle sebe nevešly

Nehoda autobusu a osobního auta na silnici na Šerlich. Foto: HZS Královéhradeckého krajeNehoda autobusu a osobního auta na silnici na Šerlich. Foto: HZS Královéhradeckého kraje

Před problémy varovali řidiči autobusů.

První víkend se sněhem na čerstvě opravené silnici II/311 z Deštného v Orlických Horách do Orlického Záhoří přinesl první nehody, před kterými varovali řidiči autobusů. Ti upozorňovali, že silnice je příliš úzká.

K první nehodě došlo v sobotu dopoledne, nikdo se nezranil. „Dle svědků tam řidičovi autobusu při průjezdu zatáčkou vyjelo auto, aby se vyhnul srážce stáhl autobus víc do kraje, ale tam se pověsil za nesmyslně vyvýšenou krajnici. Je to prostě úzký v těch zatáčkách,“ napsal na sociální síť X Jan Lodr pod příspěvek Vlastimila Weinera z České televize, který na problém upozornil jako první.

„Pomocí navijáku bylo potřeba autobus odtáhnout od krajnice, aby bylo možné s osobním vozidlem odjet a silnici zprůjezdnit,“ uvedli hasiči na svém facebookovém profilu. K druhé nehodě došlo krátce po poledni, obešla se rovněž bez zranění, upozornil server Orlicky.net.

O stavu před několika týdny po dlouhé opravě otevřené silnice na Šerlich se mluví intenzivně poslední dny po reportáži České televize, v které řidiči autobusů upozornili, že je příliš úzká.

Nehoda autobusu a osobního auta na silnici na Šerlich. Foto: HZS Královéhradeckého krajeNehoda autobusu a osobního auta na silnici na Šerlich. Foto: HZS Královéhradeckého krajeNehoda autobusu a osobního auta na silnici na Šerlich. Foto: HZS Královéhradeckého kraje

Dodatečné úpravy

Královéhradecký kraj tento týden oznámil, že na silnici objednal doplňující stavební úpravy. Jde o zpevnění ploch pro vyhýbání vozidel a úpravu svodidel na místech, která by mohla komplikovat vyhýbání například protijedoucích sypačů a autobusů. Silnice byla 28. října po půl roce uzavírky uvedena do předčasného užívání. Oficiální otevření silnice plánované na 14. listopadu bylo kvůli dodělávkám odloženo.

„Stavba, jejímž cílem bylo zrekonstruovat zejména vozovku a zvýšit bezpečnost, proběhla za průběžných kontrol dle projektu. Byla náročná a pro řidiče přinesla řadu měsíců nepohodlného objíždění. Proto bylo snahou uvolnit ji do provozu co možná nejdříve. Zkušební provoz byl spuštěn ještě před finálním převzetím,“ uvedl kraj.

Při zkušebním provozu přišlo podle zástupců hejtmanství několik podnětů, a to jak ze strany řidičů, tak po provedení zátěžové zkoušky i ze strany Údržby silnic Královéhradeckého kraje dozorující stavbu. Byly především o zajištění většího komfortu pro bezpečné míjení objemnějších vozidel. „Proto se hejtman Martin Červíček (ODS) rozhodl ve stanoveném termínu namísto slavnostního otevření pro celkovou kontrolu rekonstruovaného úseku silnice,“ uvedli zástupci kraje.

Oprava za 84 milionů korun

Hlavní stavební práce, které se týkaly čtyřkilometrového úseku silnice II/311 mezi křižovatkou se silnicí II/310 Šerlich-Zákoutí a parkoviště v horském sedle pod Šerlichem, jsou hotové. Silnice II/311 představuje nejrychlejší spojení mezi horským střediskem Deštné v Orlických horách a Orlickým Záhořím. Rekonstrukce se netýkala jen samotné silnice, ale i mostu a mnoha odvodňovacích objektů na trase.

Dokončovací práce na tomto frekventovaném horském úseku by měly být podle hejtmanství hotové do dvou týdnů. „Teprve poté dojde ze strany kraje k převzetí stavby a bude otevřena do ostrého provozu. Současně společně se silničáři pracujeme na plánu a způsobu zimní údržby na této silnici a proběhne také jednání s autobusovými dopravci,“ uvedlo hejtmanství.

Práce do zahájení doplňujících stavebních úprav vyšly podle silničářů na více než 84 milionu korun, investorem je Královéhradecký kraj, náklady pokryjí peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Tagy II/310 II/311 Královéhradecký kraj Šerlich
147 komentářů