Infrastruktura Mimořádné události Železnice

Problémů s trakčním vedením nepřibývá, tvrdí Správa železnic

Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons
Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons
Podle Správy železnic je na komplikace s trakčním vedením více vidět jen kvůli tomu, že se dějí hlavně kolem Prahy.

Tuzemská železnice zažila několikrát v posledních týdnech velké problémy s přerušením provozu kvůli výpadkům trakčního vedení. Podle Správy železnic ale dlouhodobě těchto problémů nepřibývá, jen se těší větší mediální pozornosti.

Důvodů pro poruchy trakčního vedení je více, v zásadě jsou ale dvě: špatný stav infrastruktury nebo chyby strojvedoucích, kteří nerespektují rozkaz k jízdě bez sběrače a trolej strhnou.

Podle dostupných výstupů hodnocení je poruchovost trakčního vedení z příčiny infrastruktury stabilizovaná. Mírně stoupá počet poruch, způsobených pádem stromů na trakční vedení a rovněž dochází k mírnému nárůstu poruch způsobených dopravci z důvodu nerespektování návěstidel pro elektrický provoz,“ uvedl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.

Častější výskyt poruch trakčního vedení se může podle Illiaše zdát i kvůli tomu, kde k němu došlo. „Stejná nebo obdobná porucha trakčního vedení je mediálně vnímána jinak v Praze a okolí a jinak v méně významném železničním uzlu,“ dodal Illiaš.

Zatím dva největší výpadky trakčního vedení nastaly za poslední týden ve Velkém Oseku a minulou neděli v Praze na hlavním nádraží. Stržená trolej vedla k mnohahodinovým zpožděním většiny vlaků.

I když je stržení troleje lokomotivou RegioJetu ještě oficiálně v šetření, podle Illiaše už lze konstatovat, že příčinou byla závada na troleji. „Bezprostřední příčinou byla destrukce kompozitního izolátoru kotevního nástavce trolejového vodiče mezi trakčními podpěrami,“ řekl Illiaš.

Do prověšeného trakčního vedení následně vjel vlak RJ 1031 společnosti RegioJet a poškodil si sběrač. „Poškození izolátoru nemá charakter mechanické destrukce, ale ukazuje na selhání elektrické pevnosti izolátoru z doposud nezjištěné příčiny. Pravděpodobná je souvislost s výskytem spínacího přepětí, které se objevilo v čase 0:21 hod. při odjezdu vlaku 9840 přes elektrické dělení mezi kolejemi 601–602. Poruchy izolátorů tohoto typu z důvodu porušení jeho elektrické pevnosti jsou na stejnosměrné soustavě velmi ojedinělé,“ dodal Illiaš.

93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin z topírny

Asi je na čase, aby pan ministr vyrazil do terénu a zmapoval se svými pohůnky SKUTEČNOU technickou situaci na Infrastruktuře SŽ. Neb ta se stále tváří, že vše skoro OK, ale jak vidíme poslední měsíce, roky, tak není. Téměř stále neschopná berounská trať, stále kolabující uzel Praha, velmi často kolabující I. i II. koridor a další a další + tisíce výluk, které otravují svými následky jak cestující tak i provozní personál. A zde bych se nebál tvrdit, že z velké části mají právě vliv na nehodovost. Neb většina vlaků minimálně na hlavních tazích a jejich přípojných tratích jede jaksi mimo… Číst vice »

Niemand

Jak to xakru ti Švýcaři na svých takřka 100% elektrifikovaných tratích vlastně dělají? Rekuperace, bez-stahovačky et cetera. Byl jsem tam, viděl jsem, nepochopil jsem (hlavně pak tu zdejší realitu). Merde…

Zdeněk

Prboha zrušte už ten soudružský spolek. Evidentně je to už leta špatně řízeno a kde je nějaká odpovědnost?

Karl von bahnhof

Dle vyjádření pana mluvčího způsobila přepětí v troleji regionova na vlaku 9840 do Kladna,to jsou věci.

Od lesa

Přece nepřiznáme, že infrastruktura je na řadě míst podobná té na Ukrajině.

Dalibor

jsou 2 možnosti se všemi důsledky:
1) závislá
2) nezávislá

Závislá čoudí, nebo září jinde než kde jede, drátama se distribuuje (se ztrátama), pokud se udělá problém na drátech pak je po distribuci a všichni mají smůlu
Nezávislá, čoudí tam, kde jede. Nemá tak velký výkon na jednotku objemu a hmotnosti lokomotivy, dráty nepotřebuje, když se někde udělá problém tak stojí jedna mašina.

lezdr

Správnou údržbou troleje se dá většině těchto událostí předejít. Místo toho se ale již dlouho šetří a to se někde projeví.

Vlastimil Kocurek

Mluvčí SŽ se začíná podobat Ovčáčkovi.
v Praze je to vidět, v Olomouci málo, a když se to stane v Jablůnkově nebo Břeclavi tak to vidět není vůbec.
Akorát, že cestující do Košic, nebo Grazu dojedou o den později, ale to není naše starost. Výborně.

Vlastimil Kocurek

SŽ se mi jeví jako podnik, který se po celou dobu existence nedovede postavit k problémům čelem, jako podnik který není schopný zajistit funkční dopravní cestu (se zaměřením na TV) a stejný podíl viny na tom nese i po 30 let bezkoncepční MD ČR.
TV vedení dáme do pořádku tím, že snížíme platy provozním pracovníkům ČD, jak říká Havlíček ??????????
To snad je úplná demagogie, nemá to logiku.

Petr

Tak tohle je super článek k přečtení, když už 2 hodiny čekám v Praze na Hlaváku a „ohlášená doba zpoždění se může změnit“… 😀

Petr

Tak třeba jich nepřibývá, jen jsou „trochu“ větší. Měli by si každou poruchu ještě ohodnotit dle rozsahu a zasažení dopravy.

Vlastimil Kocurek

Vydržte, poslal bych vám kafe a nějaké jídlo, kdyby byla funkce Google Dinner. Ale ta ještě není.

Petr

Díky, já si zašel na kafe a oběd do Potrefené husy, ulovil jsem poslední stůl. Ta hospoda naproti byla taky narvaná. Aspoň někomu business při těch neustálých poruchách kvete.

Občan

Nevím, jestli jsem tomu tehdy nevěnoval takovou pozornost jako dnes, ale třeba tak 6-10 let zpátky mi nepřišlo, že by byly problémy s trakcí na programu několikrát měsíčně, někdy na stále stejných úsecích.

Petr Šimral

Asi spíše se tomu média tak nevěnovala. Loni to bylo na hlaváku směr Vršovice podobné.

Občan

Však já vím. Jen říkám, že od roku 2014 je to stupňuje dost tragickým způsobem.

Martin

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/vlaky-stoji-hlavni-nadrazi-praha-trakcni-vedeni-porucha-ceske-drahy.A200816_130454_praha-zpravy_zdo

Týden konspiračních železničních teorií. Vyšetřovatel nehod ČD pravděpodobně zapříčinil nehodu. Zdopravy uveřejní členek o trakčním vedení, a ejhle problém s trakčním vedením, viz odkaz výše!

Náhoda?🤔😁

Sitgestravel

Sprava zeleznic – brzda provozu

none

Nebylo by casove vyhodnejsi vlaky na hlavnim nadrazi vytlacovat pomoci dieslovych lokomotiv? Nebo mit misto troleji poradne trubky co neco vydrzi?

Pezos
none

Puvodne jsem chtel navrhnout kolejnici, ale kdyz se ted vsude tak stavi, nekde by chybela. Tohle by bylo naprosto idealni. Alespon na hlavnich tratich.
A to je v tech lokomotivach tak malo mista, ze by se tam nevesel maly dieselagregat? 😉

Luděk S.

No přesně. Třeba v Libereckém kraji žádné problémy s trakcí nejsou.

Petr Šimral

Luďku… Už zase?

X 1

Ano, přesně tak. Opravdu by se mělo Ministerstvo a Moc Dobrá správa, zabývat myšlenkou, implementace Libereckého modelu do ostatních krajů ČR. Hl.město Praha a Strč.Kraj jsou dobrými adepty a cestující veřejnost je již také připravena. Pro takovýto projekt výrazně hovoří jeho finanční nenáročnost. Tedy zejména eráru. Zkrátka ukončíme jakékoliv investice do železnice jako takové a přesně jak si to přál tatíček Klaus. Necháme to na volné ruce trhu. Kdo bude chtít jezdit po železnici, bude si to muset zaplatit. Dopravci si ze svého zaplatí projekty, opravy, modernizace, údržbu, materiál, MUVky a samozřejmě náklady na platy, marži a provizi Moc Dobré… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Takhle to nefunguje nikde na světě, tržní ekonomika byla v 16. století, a Klause nevzpomínejte, právě za jeho vlád se železnice nijak zásadně nerozvíjela. Ne, nikdo není zvědavý, aby implementoval něco z Liberce.

Vlastimil Kocurek

A to se tady někdo z Liberce nedávno rozčiloval, že nemají TV a že by chtěl VTR do Liberce ::)).
Teď alespoň vidí, že když jsem mu napsal, že jim stačí autobusy, že jsem to myslel dobře.

Luděk S.

Sou nápady cpát RVT do Liberce…

X 1

TVL, byzme už z teho sklépka měli vylézt, ne?
Jedna fantasmagorie za druhou. VRRRR….

medical_examiner

Já vidím betelné myši!

Milda

Ono taky když nejde trakce v Praze tak se to dotkne hodně spojů, ale když vypadne třeba v HK tak jen pár a ještě si toho Pražáci ani nevšimnou

Hodně štěstí

Ještě, že Správa železnic neudržuje pražské metro. 😆

medical_examiner

To by už minimálně 6 let nejezdilo…

Asdfg

By SŽ mohla dát doporučení, ať jezdí méně vlaků. 😀

Koro

Zase se nejezdí z Radotína na Smíchov. Klauni.

Haha

Počtvrté za 3 dny. Dobrá správa!

Jiří Kocurek

Jeslti by nebylo lepší udělat NAD z Radotína do Prahy, aby mohla stavba postupovat rychleji.

Radim

To by tu trať ale museli vytrhat a postavit ji celou znova a pořádně. Tam už takový rejpaní ničemu nepomůže.

Jiří Kocurek

Něco takového se snažím naznačit. Po dobu rekonstrukce… Když totiž kolem stavby jede vlak, tak se spousta prací přerušuje. A tak to jde pomalu.

Koro

Kdyby kazdy kdo jezdi vlakem vedel ze existuje nejaka sprava zeleznic a ne jen CD a RJ, tak by uz gen. reditel musel davno odstoupit. Takhle je sxhovanej a verejne mineni ani nevi ze existuje.

AlaskaRaillroad

kdyby jen CD a RJ, osobně jsem se přesvědčil jak ve vlaku Arrivy bylo z důvodu výluky zpoždění a stejnak parta krosnařů nadávala na zasr. ČD. Ten název České dráhy je v povědomí lidí silně negativně zakořeněn.

Vlastimil Kocurek

Přejmenovat !!!
My tu máme také nějakou GW, ta dává jeden vagón na kola, a dva vagóny pro lidi, takže tam stojí na jedné noze, dostat se k automatu na jízdenky je nemožné.

Tomas

Mezitím, prave teď – porucha trakčního vedení Praha hl. – Praha Libeň.

Hodně štěstí

Já čtu na webu ČD, že Smíchov – Radotín nebo je to ještě další? Tak třeba je to v pořádku dle Správy železnic. Třeba jim to vychází do tabulek statistik závad. 😆

Tomas

Sedím v Pendolinu za Libní, SC 242, ukazuje to “porucha trakčního vedení ve stanici Praha hl.n.” Nevím jestli se jedna tedy o to samé. 😀

Hodně štěstí

Takto je jak to vypadá podle webu zcela jiná nezávislá závada. No prostě Správa železnic má pravdu. Kdyby se to stalo někde v Českých Velenicích tak o tom pes neštěkne. A ona je to zase pro jejich smůla zase v Praze. 😆

Jan Pytela

That aged well… na tabuli Praha Hl.n. jsou prvních 10 slotů hodinová zpoždění…

Kolem

Já bych měl řešení… zrušit SŽ a majetek prodat ÖBB za 1Kč.

Kubrt

To by nekoupily.

medical_examiner

Takovej aušus…

Anonym ze severu

Převést majetek pod soukromník není vůbec špatný nápad.

ModráGuma

Obhajovat se tím že strojvedoucí nerespektuje pokyn stažení sběrače. Se diví když někdo přinese rozkaz přes půl pultu mašiny a něm všechny stahovačky které ovšem být nemusí. Cílem je snad aby se sběrače nestahovali. Nehledě na to že to moc nezapadá do jejich rutiny.

Dominik

Jaktože větší část fírů stáhnout zvládne?
Nebo se holt bude vždy vylučovat i kolejově, když ta stahovačka je tak malá, že ji člověk přehlédne. Nehledě nato, že stahovačky platí i bez rozkazu, tam chápu, že se může stát, že sběrač jde dolu pozdě a menší oblouk vytáhne, ale nepochopím, když to fíra ignoruje úplně a když dojde k poruše, tak se vymlouvá, že neměl rozkaz.
No obecně se projíždí i světelné stahovačky u měníren, 2 z 5 vlaků naposledy projely se zvednutým smetáčkem.

Destičkové vázání

Proč se vlastně musí některých úsecích stahovat sběrače?

Nekdo

Vzdy se to tak delalo. Jinak to nejde. Je na to predpis.

Dominik

Výluky bezpečnost pracovníků, riziko přepálení troleje zavlečení napět, klasické stahovačky, změna napájení, údržba měnírny, atd…

František Kolář

Jaký vliv na to může mít vlak 9840, když to je regina do Kladna?

Jiří Kocurek

Jedině snad jako připomenutí, že korelace není kauzalita.

Petr Šimral

Tiskový mluvčí pravděpodobně nepředpokládal, že by někdo ověřoval, co to je vlastně za vlak. Je potřeba strojvedoucího Regíny potrestat za nestažení svěrače…

X 1

…nestažení svěrače..
Dobrý Šimral, dobrý.
Až bude mít Metrans osobní dopravu, tak chci vidět jak budete učit fíry stahovat svěrače. 🙂

medical_examiner

No přece ze dveří lokomotivy do škarpy…

Ondra

Pokud je tam izolovaný kolejový styk (neznám Hlavák až takhle podrobně), tak ho při průjezdu krátkodobě spojí cokoli, co má kola z vodivého materiálu. Teoreticky pak může při takovém spojení dojít ke zhoupnutí napětí i v troleji, pokud je na obou stranách tohoto izolovaného styku nějaká zátěž (klidně i stojící loko se zdviženým sběračem a za ní vlak s odběrem na topném kabelu). Že by ale došlo až k takovému výkyvu napětí, aby to překonalo elektrickou pevnost izolátoru, to mi moc pravděpodobné nepřipadá.

Jiří Kocurek

To by dávalo smysl. Návěst „Zatáhni podvozek“ asi neprojde, což?

Martin V.

Proč? Letadla to už umí. 🙂

jozka

No nedavno s tim fira v Karaci mel celkem problem…

Y.K.

Člověk by čekal, že cílový stav je počet závad (poměrně vysoký) snižovat, do modernizací infra se přece cpou velké peníze. Setrvalý stav není moc uspokojivý stav.

Od lesa

Ale do údržby jen pár grošů.

Y.K.

No ano, to je vidět i na stavu koleje. I pouhým okem viditelné závady geometrické polohy na relativně nových koridorových úsecích a rektifikující podbíječku nikde nevidět.

Hodně štěstí

A jaká preventivní opatření dělá Správa železnic, aby se počet poruch snižoval? Já bych generálního ředitele Správy železnic a jeho ansámbl posadil do vlaku na trati 171, aby to těm cestujícím osobně vysvětlili jak je to vlastně dobrý.

Dominik

A jaká opatření dělá dopravce, aby fírové nepřijížděli stahovačky?

Dominik

Neprojížděli*

Petr Šimral

Dopravce pravidelně školí strojvedoucí, pravidelně vyhodnocuje všechny případy, zaviněné případy trestá, ale nemůže s nimi v lokomotivě sedět.

Dominik

Tak jaktože se to stále děje, jaktože stále začínají pozdě stahovat s odůvodněním abych projel? Případně poruchy se to snaží svést na to, že rozkaz nedostal (samozřejmě ho měl). Jestli se opravdu začnou dávat hákovnice (někde už se tak i děje), navíc to v normách, jako jeden ze způsobů zajištění pracoviště stále je, tak se najednou budou divit, co je urvaných smetáků. Uznávám, že na dlouhodobé výluky by to chtělo neutrální pole a děliče, ale to není všelék. A taky připouštím, že v údržbě to částečně taky bude (ale to chce změnit platové podmínky), když v Třebové to třeba skoro… Číst vice »

Petr Šimral

To máte asi jako v sexu. Stokrát vytáhl včas, po stoprvní pozdě.
Samozřejmě v případě ožehavých stahovaček je snaha tahat do poslední možné chvíle. Když si vzpomenu třeba na starou Hostivař od Malešic – čtyřicítka, osm promile stoupání, hned za stahovačkou zhlaví.
A je to třeba i o tom, že při jízdě přes celé Německo z Emmerichu do Schöny nemáte žádnou stahovačku a jen tři vypínačky…

Dominik

No a co, to je nějaký důvod stáhnout pozdě? Tak by tam uvázl a něco by jo muselo stáhnout.
Jistě, ale každá země má svá specifika, Němci neznají práci pod napětím, pravda mají jenom střídavinu, ale i na té se to zkoušelo a jsou snahy to povolit i tam, či odlišné návěstní soustavy.

Y.K.

Tenhle přístup opravdu nechápu. Ale odráží to myšlení „děláme to tak aby to vyhovovalo nám a ne zákazníkům“. Ať se provoz na koridoru klidně zastaví, to není náš problém. Zajímavé.

Dominik

Až nás na jedné výluce bude 20 a 4 stroje já Vám ty stahovačky dám klidně do trolejí, či tam umístím třeba i dělič na 6 hodinovou výluku, ale za podmínek jaké jsou to je prostě nereálné. A jako dělník budu stokrát radši, když tam fíra někde uvázne, než aby došlo k projetí stahovačky a tím i k riziku urázu elektrickým proudem, nehledě na poškození troleje, nutnost přeměřit zkratovací soupravu, atd…

Y.K.

Já vás chápu, že nechcete riskovat úraz el. proudem, ale opravdu není normální, aby většina vlaků nebyla schopna projet svůj výkon bez stažení sběrače (teda bohužel u nás to normální je).

Dominik

Já chápu, že moderní mašiny jsou, bohužel, tak chytré, že potřebují mraky času po zvednutí sběrače, ale nic nenormálního v tom nevidím. To je jakob si nákladní dopravce stěžoval, že není normální, že kvůli předjíždění ho co stanici vyhýbají. Nebo já, kdybych si stěžoval, že není normální, že na poruchu jedu jako nutný pomocný vlak, všude první, ale jak je po poruše, tak už na žádnou přednost nárok nemám a že nikoho nezajímá, že jsem byl na té poruše x hodin (třeba i v bouřce, dešti, apod…), že jsem třeba po 5 hodinách mohl říct a dost, že je to… Číst vice »

Y.K.

Není to normální. U nás je to zavedené už z dob minulých, kdy se stahovačkami řešila nekvalita trakčního vedení (stahování na kolejových spojkách, zhlavích atp). Jste příliš nasáklý zvyklostmi SŽ. Ve světě jen málokdy uvidíte povinnost stahovat sběrač. Sběrač se stáhne při odstavení mašiny/jednotky, konec, jinak proč, „drát“ má být sjízdný kdekoliv je zřízený. Je to čistě otázka přístupu. Ani ne vás v terénu, jako těch co určují strategii. Těch státních firem co měli argumentů „tohle prostě není možné“ nebo „tak se to dělalo vždycky“ už bylo. A vždycky se ukázalo, že to je nesmysl. Dá se cokoliv, jen se… Číst vice »

Dominik

Tak stahování na kříži, apod…, naštěstí ubývá, stejně jako díky tomu ubývá děličníků, dřív se pravidelně stahovalo mezi 1. a 2., to už se snad nikde neděje.
Ano, to nepopírám, ve světě jsem se takto nikdy nepohyboval (jako fíra, či dráteník), tudíž mám návyky od nás a proto mi nepřijde divné stahovat na výlukách, kvůli bezpečnosti.

Y.K.

To se totiž u nás ukázalo už před mnoha lety, když často chcípalo Pendolino nebo nějaké jeho vnitřní systémy po stahovačkách a ital nechápal proč někdo pořád „vypíná a zapíná“ napájení pomocných pohonů, což jim nedělalo dobře. Pak se začaly řešit ty nejbolestivějěší kousky jako kříže atp.

Petr Šimral

On to není důvod. Ono se to tak bohužel někdy povede. Jde vidět, že jste sice odborník na TV, ale na mašině odjeto nemáte.
Když je třeba projetá vypínačka, zavolá mi elektrodispečer, já situaci prověřím v diagnostice, má pravdu. Fíra za tím rozhodně nechrápal, protože zcela přesně dodržoval rozmanitý rychlostní profil a když se ho ptám, tak se napřed do krve pře, že to není možné a pak jen řekne, že na to fakt nemá vysvětlení.
A samozřejmě třicetkrát se nic nestane a po třicáté první to leží celé na zemi.

Lada

Dominiku, co třeba, že fíra neví, kde má stahovačku hledat. Jednou je na zemi vedle kolejí, jednou na sloupu TV, jednou v TV? Ve 120km/h to je okamžik. A v rozkazu km poloha vetšinou není, nebo je blbě? I o 1 km?
Zameť si před vlastním prahem. Jasne predpisu to vyhovuje, ačkoliv stahovačky na trojnožce asi nejsou spodkem 15cm nad hlavou kolejnice! Ale to vás trafikanty nezajímá jak to je vidět. Znaky byly, někdy. Zkus se nekdy projet na mašině a možná se budeš divit, jaká zvěrstva jsou na trati ze strany SŽ.

Dominik

Výluková stahovačka v trolejích? Sice jsem to jako příklad uváděl, ale reálně jsem to nikdy neviděl. No spíš v rozkazu není, ale s tím přišla FSČR.
No, já bych byl pro, aby se do rozkazů uvádělo, co je vypnuto (třeba 1 – 3 staniční, apod…). A 15 cm? Samozřejmě nemohu mluvit za všechna OTV, ale ty naše tak bývají, když bude příležitost, a vzpomenu si, tak vám to klidně změřím.

Pavel

Co takhle tu stahovacku v Radotine umistit do vysky oci strojvedouciho a ne na zem na trojnozku? Stahovacka by sla oramovat reflexnim materialem.

Dominik

Nevím, jestli jsou tam použity už ty nové výlukové stahovačky, ale pokud jsou ty staré modré s oranžovým okrajem, tak ty jsou vidět dobře (s celooranžovými jsem se ještě nesetkal, takže tam jejich viditelnost nedokážu posoudit).
Nevím, jak je oterčován Radotín, ale kam jinam chcete dát návěstidlo k výhybce, když žádný mřížák tam třeba není aby se to dalo kdyžtak na něj.

Dominik

Ale vyhl jsem se odpovědi, co SŽ dělá aby se poruchy nestávaly. Tak například, měří se opotřebení TV, výška a klikatost (navíc to dělá i TÚDC, takže to ošidit nejde), revize ÚO, ÚD, bleskojistky, atd…, ale prostě všechny závady nejde odstranit, resp. třeba ani nejsou vidět. A pokud spadne trolej vinnou pozdního stažení sběrače/ nestažení vůbec, tam by tomu šlo předcházet leda kolejovou výlukou, aby se tam vlak ani nedostal.

LiborV

A jak to, že ve Švýcarsku nebo Německu je TV stabilnější a stahovačky vzácné. Co by bylo potřeba pro to, abyste dokázali udržovat TV v podobném stavu. Víc lidí, lepší materiál, vyšší plat?

Dominik

Těžko soudit, nikdy jsem na jejich soustavě nepracoval, nevím jakou tam používají soustavu, jaké materiály používají, jakou tloušťku TV používají, obecně jaké sestavy používají. Jak dělají výluky, jestli dlouhodobé tedy vytvoří neutrální pole, či to řeší jinak. Když se podíváme, převážně se tyto poruchy dějí na stejnosměru, obzvláště Praha a okolí (krom Nového spojení) má kombinaci stejnosměr + stáří vedení (ano v Třebové je také starší vedení, ale provoz menší jak v Praze). Částečně by tedy mohla pomoci změna napájecí soustavy (což je zas z pohledu dráteníků dobře i špatně – práce pod napětím, která má svou nezastupitelnou roli na… Číst vice »

Nekdo

Tudiz by bylo lepsi nasi Dobrou SZ rozpustit a vypsat tendr na jeji cinnost. DB Netz by ro zvladla lepe. I OBB…

Dominik

To není řešení, chce to prostě víc peněz pro dělníky, pro fíry, i lepší vybavení (například lehčí moderní branozvedáky), a samozřejmě, aby vedení šlo mezi dělníky, například, když se bude objednávat nový stroj, tak vyzvat jednotlivá OŘ, aby na svých pracovištích zjistily, jak by takový stroj měl vypadat, co obsahovat, co umět a z toho udělat takový rozumný kompromis. Či ještě lépe, máme tu 400 milionů ocenili byste nový stroj, nebo Vám je máme dát na pořádnou údržbu a generálku stávajících?

Jaaa

Takhle bohužel tato organizace nikdy fungovat nebude.