Provoz na „pravobřežce“ dva dny komplikují stržené troleje

Železniční stanice Velký Osek. Foto: Dezidor / Wikimedia CommonsŽelezniční stanice Velký Osek. Foto: Dezidor / Wikimedia Commons

Od nedělního odpoledne nemohou mezi Velkým Osekem a Kolínem projet žádné elektrické vlaky, pouze ty s naftovým motorem. Důvodem je

Od nedělního odpoledne nemohou mezi Velkým Osekem a Kolínem projet žádné elektrické vlaky, pouze ty s naftovým motorem. Důvodem je stržené trakční vedení ve Velkém Oseku. Správa železnic slibuje obnovení provozu dnes odpoledne.

Mimořádnost se udála v neděli v 16:09, kdy nejprve došlo k výpadku trakčního napájení. „Následně v 16:13 ke vzniku trvalého zkratu na trakčním vedení nad lichou skupinou kolejí v žst. Velký Osek a nad 1. traťovou kolejí v úseku trati Velký Osek – Libice nad Cidlinou. Příčinou vzniklé poruchy bylo přetržení nosného lana trakčního vedení u trakční podpěry,“ upřesnil Illiaš.

Lano viselo volně do průjezdného profilu, to zachytil projíždějící rychlík R937 Hradečan. „Tímto došlo k poškození trakčního vedení v elektrickém dělení úsekového odpojovače, k destrukci trubkových ramen závěsů trakčního vedení na otočné konzole nesoucích trakční vedení na trakčních podpěrách a poškození asi 200 metrů nosného lana,“ dodal Illiaš.

Podle něj se musí vyrábět nové sestavy ramen náhradou za poškozená ramena na trakčních podpěrách, probíhá výměna části nosného lana v komplikovaném bodu trakčního vedení.

„Vzhledem k situaci na místě a náročnosti regulace geometrických a dynamických parametrů trolejového vedení pro sjízdnost sběračů elektrických lokomotiv a nastavení trolejových vodičů, které se musí nacházet ve vůči sobě normou předepsaných vzdálenostech, předpokládáme obnovení provozu v odpoledních hodinách,“ dodal. Podle něj navíc situaci ještě umocnila kombinace s extrémně teplým počasím, bouřkovou činností a probíhající výlukou ve staničních kolejích ve Velkém Oseku.

Výpadek vedl k omezení vlaků v úseku Velký Osek – Kolín, rychlíků na Hradec Králové se poškození trolejí nedotklo. Rychlíky Kolín – Ústí nad Labem začínají a končí v Poděbradech, z Kolína je náhradní autobusová doprava. Osobní vlaky Kolín – Nymburk – Praha jsou v úseku mezi Kolínem a Velkým Osekem vedeny motorovou regionovou.

Trať mezi Velkým Osekem a Kolínem je vytížená hlavně nákladními dopravci, kvůli trase po pravém břehu Labe má také přezdívku Pravobřežka.

Tagy porucha trakčního vedení Správa železnic Trať 231 Praha -Lysá nad Labem - Kolín Velký Osek
64 komentářů