Příští stanice kovošrot. České dráhy prodaly 109 tornád, honeckerů a spol.
Elektrická jednotka řady 460, která bývá nasazována na spěšné vlaky Přerov - Valašské Meziříčí. Foto: České dráhy

Odhadovaný výnos ze šrotace je 32 milionů korun.
Už jsem to tu psal dříve, že kdyby Honeckery Bdmtee prošly VŠECHNY důkladnou rekonstrukcí, výměnou sedadel za moderní a lépe seskupená, klimatizací, ponecháním prostoru pro kola a kočárky, odstraněním zábradlí ve vstupních prostorech a většími schody méně strmymit, byla by z nich moderní a kvalitní vozidla vhodná pro RC expresy. ČD bohužel nechaly zrekonstruovat jen několik vozů na ukázku, „že už probíhá rekonstrukce“ a kromě max. Pěti všechny ostatní jezdí v původní podobě s pidisedadly a to mnohdy ani neprecalounenymi. Otázka, kolik mají najeto a kolik koroze, aby se je teď včetně vyplatilo předělávat. Jeden takto vzorně předělaný jsem viděl… Číst vice »
možná by nebylo od věci nějaký ten vůz Bymee zachovat do budoucna,původní nátěr,tak jak byly koncem 80.let k nám dodávat..ne hned všechno zlikvidovat a pak se drbat na hlavě…
Bude zajímavé sledovat navážení vozidel na vlečku šrotiště ve VM.
Ve VM? Proč a kde?
V článku se píše: „Samotná šrotace má probíhat v provozovně firmy ve Vysokém Mýtě, hotovo má být do konce ledna příštího roku.“
Jo ..už vim
Zajímavé je též jedno Bmz a dvě Bvt, to jsem myslel, že už neexistují.
jojo…stojí na ONJ
Bdt ve verzi s podvozky GP 200 a Honeckery by po modernizaci určitě dokázaly udělat dost dobré práce, ale to by k ní muselo dojít nejpozději tak mezi 20 až 25 lety stáří vozu. Dnes už je to dost pozdě a bohužel tyto vozy léta chybí a jezdí stále klasická B. Zustalo jen u modernizací na vozy Bdpee231, což jsou dle mého docela povedené vozy, jen by se více hodily na rychlíky a ne na EC do Budapešti.
U těch bdmtee je problém že by se to muselo překopat celé .. mají dobré podvozky ale zbytek je na… To už je lepší koupit nové vozy i na vyšší rychlost.. jako Bdt mám taky rád jsou po přeplyšování některé.. ale ty zalamovací dveře to je ostuda.. + bunka WC z roku 1..2
Ty půjdou ve větším počtu nejdříve v letech 2025-2026
Zajímavé, že se šrotují vozy řady Bdmtee, přitom okolo Olomouce ještě stále jezdí soupravy složené z vozu Bdt280 a dokonce Bdt262, které mají podvozek z původních vozů Bt tedys špalíkovou brzdou. Bez jakéhokoliv dveřního systému. (Dálkové zavírání, blokování) a na Sp mezi Praha a Táborem nejezdí o nic lepší vozy. Logicky bych raději posunul tyto vozy tam a do budoucna potom vyřazoval vozy nahrazené až v definitivním stavu. Vozy Bdmtee si však podle mě sešrotovat je, jak psali i jiní, diskutabilní. Například na mimořádné vlaky typu různých návozů (např. pochod Praha – Prčice) posilování mimořádně špičkových dní (před velkými svátky)… Číst vice »
Rychlíky Brno – České Budějovice (Plzeň) také jezdí šroty…ale popravdě lepší tyto šroty než Honeckery… Ať je sešrotují všechny!….můj názor na to, proč k nim je v očích cestujících, laické i odborné veřejnosti takový zdánlivě nepochopitelný odpor je prostě ten účel ke kterému byly vyrobeny…a je to do velké míry podvědomé…..v podlaze kanálky na krev, přestavba na operační sál, márnici….já jsem to původně ani nevěděl, ale stejně jsem se v nich nikdy necítil dobře..a rozhodně to nebylo stísněnými sedačkami… podotýkám, že jsem do velké míry racionálně a technicky založený člověk a na nějaké ezo bláboly rozhodně nedám….tyto vozy ale i… Číst vice »
B na rychlíku na trati s rychlostmi do 120 udělá v dálkové dopravě víc parády než honecker.
Jak píšu i níže podle mě má zlepšení vždycky smysl…
V Olomouci skončí vše staré s dodáním Panterů, má smysl to řešit na pár měsíců jinými vozy? Do tábora se počítá s dalšími vyřazenými Bdmtee, zatím se šrotují ne ty co jsou dost shnilé, pak tam ostatní béčkové řady skončí.
Vzhledem k rychlosti dodání a k možným problémům je těch pár měsíců poměrně relativní pojem. Myslím, že i na pár měsíců se zlepšení hodí. A práce je to relativně přijatelně.
V okolí Olomouce už toho v klasice moc nejezdí a pentery přibývají . Souhlas že pár nejlepších Bdt nechat na akce typu pochod, fotbal, vinobraní.
Bdt bych nenechával s vmax 120 dost zdržují, na to jsou Bdmtee o dost lepší.
120 a 160 km/h takový rozdíl není.. a bdt mají teda lepší interiér a okna..
Nezkoumal jsem to, ale docela by mě zajímalo, jestli z těch „nohavic“ („honekrů“) někdo aspoň vyvrakuje a zachová podvozky, protože ty byly, pokud vím, docela moderní a byly by asi pořád ještě využitelné.
Taky byli pro rychlost 160 km/h
Kam by jste je dal? 🙂
GP 200 – pokud se nemýlím.
Leda tak pár podvozků si ponechat ze šrotace jako náhradní, jinak využitelnost jinde nevidím. Mě překvapil bohumínský Bdmpee 233. To bylo nějaké vážné poškození/požár, že to šrotují…?
Honeckerů je tam málo, nevidím tam žádná Bmto patra a žádné sysly. Přitom si to nic jiného nezaslouží, než rekonstrukci skrz kovošrot.
Syslové jsou důležití pro esa a peršany typu VTB, které budou moci jezdit na tratích s ETCS
S vaničkou nelze jen tak vylévat i dítě.
Patra z pacifiku jezdí ve všední dny S7 di Řevnic a stojí na dispečerce.
Patra by se na dispečerce vyskytnout neměla, mají jen 100 km/h.
A do Berouna se rozjedou rychleji kde?
Byly to skvělé jednotky, ale na kolejích to už nemá co dělat. Snad zachovají alespoň retro.
Bohužel části už jsou tam taky. Já jsem patřit mezi okruh lidí, který nebyl velký a hlavně z principu, že se historické vozy nemají šrotovat o zachování vozů 060 034,060 035 a 063 421.
Naděje může být, ale je velmi malá
Jsem čekal, že Bdmtee budou nahrazovat Béčka, ty na rozdíl od nich nehnijou.
Všechno ze železa hnije, bdmtee jsou mladší že..
To co je pozinkované hnije podstatně hůře.
Bdmtee je pozinkovaná?
Žil jsem s tím, že jsou, ale tady zase píší, že to nakonec je protikorozní slitina ocele a mědi. https://www.vagony.cz/vozidla/bdmtee/bdmtee.html
Jo a taky rychlejší, mohou až 160 km/h
Nerozpadne se to ani při 200km/h, jenže to už by vyžadovalo přidělat kolejnicovou brzdu nebo hromadu papírování.
Jel jste tím Bdmtee někdy? Vůz pro hromadnou dopravu východoněmeckých liliputů se zálibou v horolezectví opravdu není vhodný jako náhrada vozů pro dálkovou dopravu, ať už mají jakékoliv podvozky, zavírání dveří a podobné vifikundace.
Zajímavé že průměrná cena jednoho vozidla je 293,5 tisíc Kč, před pár lety když ČD nabízeli vozidla k odprodeji tak to bylo za nasobně vyšší ceny.
Tak jedná se už o cenu matroše, ze kterého jsou..
Ano, prodává se šrot, ne pojízdné vozy.
Mezi odstavením a prodejem to sloužilo jako noclehárna a zásoba zpeněžitelných dílů.
Zajímavé je že průměrná c
Ještě, že už vlakem nejezdím. Protože koukám, že všechny slušné vlaky s otvíracíma oknama zrušili a místo tohou sou toho jsou křápy s wifi. To ať si strčej… Dřív to bývala zábava, hezky Panťákem na Vsetín a pak šukafonem do Velkých Karlovic. Ať už s lyžema, nebo na podzim s oddílem na chalupu. Někdy jsme obsadili v podstatě celý vagón.
Otvíracími? Zrovna u tornád šla ta okna hodně ztuha.
Nejen šla, pořád jdou. Ještě to pořád jezdí. Ale možná dobře, když to okno otevřeš, rachot zevnitř, plus rachot zvenku se rovná rachot na druhou
Jasně, zábava. Ale pro pravidelné cestující, do práce, do školy, není cesta cíl
Pořád tu je Bdtn⁷⁵⁶, Bdtn⁷⁵⁷ apod. A co se týče určitých věcí vzhledem k chování mladých to je vlastně dobře, protože ty časti ve sladké nevědomosti dělali u otevřených oken bordel
A budeme jezdit s koňmi?
Jednotka 460 přezdívána Tornádo? To jsem v životě neslyšel. Odjakživa to byl Panťák. Stejně tak jako často čtu, že někdo říká Hondám „Brejlovci“.
A jen tak mimochodem – díky bohu. PAnťáky jsme považovali za neskutečně zastaralý šrot už v devadesátkách. Nechápu, co dělají na kolejích ještě v polovině dvacátcých let dalšího století.
Ústecký kraj je nechtěl. Nechtěl a tak má Slony (471), protože to je opravdu posun vpřed. No a ČD poslaly řadu 460 dál na východ.
Kdyby ČD okolo roku 2020 posílaly na východ 20leté Slony ve větším, bylo by to na Valašsku mnohem lepší.
Docela by mě zajímala statistika cestujících 2010-2020 na trati Vsetín-ValMez a na trati Rožnov-ValMez – tam jako kontrolní měření. Můj dojem je, že po „obdarování“ počet cestujících poklesl, narozdíl od Rožnovky.
Ona to hlavně chtěla Praha a Středočeský kraj aby jste jel 2 hodiny z jednoho krajského města do druhého
Smysl S4/U4 není cesta z konečné na konečnou.
Spěšnáků v té trase moc není, i protože ministerstvo objednává R20.
Jediny vlak co jezdil ve silnem snezeni. Esusy spalena elektronika. To umiralo jak ve valce.
Btw.to, čemu se v Čechách říkalo panťáky, tedy 451/452, jsem já osobně považoval za šrot už v osmdesátkách.
Normálně tornádo .brejlovec ,čtyřka nebo honda
Přesně tak. Tornádo tomu říkají tak možná šotouši nebo v Čechách. Tady na Moravě to vždycky byl, je a bude panťák. Tak jako se u nás 843 říká pendolino. Nikdo tomu tady nikdy neřekl rakev nebo apollo, nebo co to má za přezdívky v Čechách.
843 Rakev vy na Moravě jste trochu jiní.
V Olomouci říkají 843 pendolino.. nevím jak v Čechách.
Nevím jak v Olomouci, ale u nás v Prostějově to jezdí jen při výlukách. A je to uřvaná rakev, řidičák plný, v motoru nikdo, stejně jako Regionoha
Ironie, když tam jednotka řady 680 jezdí
Vy jste hlavně neměli dlouho v okolí prapůvodní panťáky řad 451 a 452, proto v čechách dostali takové přezdívky
Ono totiž panťáků je hodně druhů.
Ano i panterům se říká nový panťák
Tornado jsem slysel jen v okoli Brna.
Okoli ovy vzdy jen pantak.
Tornádo se říkalo jen v Ústí.
810 už jsou všechny v hutích, že nejsou žádné na seznamu. a ani jedna 814? 😀
Já tam vidím 3ks 810.
Nn budou se modernizovat na řadu 815. Dostanou elektromor a baterii z moskviče.
A Wi-Fi!!!!
A půlku vozu zabere bezbariérové vakuové WC.
ze stěračů
A, prosím, z toho MoSSkviche to bude motor stěračů, dynamo, či upravený startér?
Dostanou výzbroj z elektrokola, s omezením na 25
Jo každá pohádka jednou končí a technický pokrok miří neůprosně vpřed!
Je to škoda. Myslím si, že v některých zemích by urazila ještě spoustu kilometrů.
🤦♂️😂😂😂
jenom pokud chtěji mít železniční muzeum
Souhlasím s Vámi, jen bych vyhodil pár slov. V některých zemích by urazila ☝️
Karle, vy musíte víc myslet, na sebe… 🙂
Možná v Albánii
Jenomže v Albánii nemaji místní nadšenci z HSH ani tolik peněz, aby je koupili za cenu šrotu. A to nemluvím o nákladech na jejich přepravu z ČR.
To co sežerou ty jejich mašiny za chvíli zaplatí 810..
Přesně tak,tyto jednotky ať staré,tak spolehlivé a rychlé. Spousta lidí zde nemá páru o železnici a jen mudruje. Oni chtějí mít ve vlaku wifi a USB nabíječku,nechtějí se přepravit rychle z místa A do místa B.Chudáčci nemají na data. Mudrlanti svezte se na trati z Opavy do Ostravy těmi novými třívozovýmy křápy co tu jezdí.Kraj a pár hlupáčků se rozplývá nad tím,jak jsou ty nové jednotky skvělé a moderní…Denně 5-10 minut zpoždění.Neustále nefungují dveře,tak je zablokují ať se nezdržuje odjezd ze stanice a nakonec zjistíte,že na jedné straně soupravy z 6 dveří nefungují troje dveře.A oni to neumí opravit,neví proč… Číst vice »
Podívej, u nás jezdí Pantery 640.001-3 od 2012. Nikdy jsem nezažil problémy s dveřmi, ale nemohu tvrdit, že se nevyskytly, jen jsem je nezažil. Teď tu máme několik nových 640.2** a 650.2** a v pohodě. Tornádo 460 není už dávno poháněno trakčními motory. Ono jen vydává takový strašný randál, že ho povrch matičky země chce odvrnout, tak ho odhodí o kousek dál a tak to jde pořád dokola. A když to začne brzdit, tak to kvúli ještě většímu randálu, země radši zastaví. Leze se do toho jako do vrtulníku Mi4. Jediná pozitivní věc: lampičky v přechodových můstcích, to jsem na… Číst vice »
Lampičky v měchuřině mívaly i žabotlamy.
Lampičky v přechodech měly původně všechny vozy, které neměly na představku zářivku.
Tak to jsem nepostřehl i když žabáci tu taky jezdily. Asi jsem přechodem prolézal jen ve dne.
Musíme se kouknout odkud je elektrovýzbroj těch vozů, vsadím se že to je určitě ta turecká firma, která posrala elektrovýzbroj u řady e city, zejména Škoda 36 BB a 36 Tr
Myslíte třeba Moldavsko?
Tak to určitě ne, víte kolik ještě jezdí 810tek a jak často s válečným 010,casto i dvěma. Kdyztak tedy vozy 010, protože tam, kde je potřeba za 810ku něco priprahat, má jezdit minimálně Regionova. Případně ty nejstarší 810.
Válečný 010 s autokanonem Oerlikon 30mm
Jezdí výlučně na trati Čerčany-Zruč (možná i dál do Světlé) a pak tuším ještě na jedné nebo dvou tratích, ale tam jen na pár vlacích. Vždy s jediným 010 či 012.
Válečný 010. Proti komu se s ním válčí, proti cestujícím?
810 ..počty stále klesají a většinou jezdí už modernizované.
Přes kolik spřátelených firem a kamarádů to asi bylo ..
Proč by to mělo být přes kamarády?
Tak určitě není problém si založit firmu se šrotem a zkusit se stát také kamarádem.
Nebo myslíte, že by bylo lepší to nechat stát na kolejích?
To jsem netvrdil…jen bye zajímalo,kolik se dalo dostat a kolik se dostalo k CD
Kolik se dalo dostat?
Kolik jste byl ochotný nabídnout?
Už to začíná… Podobných vln asi ještě pár bude, ne? Panterizace je vcelku rychlá a Honeckery a Bdt navíc již v dnešní době bohužel nikdo neupotřebí.
U honeckerů bohudík.
Ale díky podvozkům na 160 km/h by Honeckery mohly být dobrý kandidát na nějakou hloubkovou rekonstrukci.
Byli, ale ta firma měsíc po začátku války na Ukrajině krachla
A proč stačila rekonstrukce, jenže firma krachla a za vysoutěženou cenu by to dnes nikdo neudělal
Konečně, otevírám flašku a začínám slavit 🍻
Ono není moc co…. Podívejte se kolik Bček, 810, Regionova a dalších křápů na železnici stále jezdí…v jakém stavu jsou třeba některé rychlíky… Pak tu flašku zase shováte….
Tak 810 má jezdit od GVD jen 40 ks a většina je modernizovaných.. Regionovy ..no jezdí? To máme jezdit na koních.. a le přijdou nově lišky.
Přesně, když Regionova je rekonstrukcí orchestrionů, tak se není co divit, to můžeme omlátit o hlavu bývalé RVHP, na základě objednávek nebyla výrobní kapacita u tří hlavních subdodavatelů, kterými byli: závody těžkého strojírenství v Martině, ČKD Praha a Turčianské strojírny
810 a jejich deriváty opravdu už na koleje v roce 2023 nepatří do pravidelného provozu..to z toho děláme pak opravdu jen socku..železnici mám rád, ale tomuhle se vyhýbám a jedu klidně delší trasu okolo, než sedět třeba hodinu v regionově..to jsem letos zkusil jednou a fakt stačilo..další volba byla buď okolo delší trasu a nebo klimatizovaný crossway..to je komfortem prostě někde jinde
A co R Labe? Nebo arrivácké 845, linka R21 je pro jejich technický stav a provedení nevyhovující, nemluvě o dalších linkách v Libereckém kraji
Z celého seznamu je mi líto akorát Bdmpee²³³, zřejmě je to ten havarovaný.
Já už se radoval, že konečně zmizí ten havarovaný vůz odstavený roky v Olomouci vedle nástupiště 1a, ale to je zřejmě nějaký jiný.
Je to ten od Milavčí.
Jako záložní vůz ještě dobré a jedním dechem dodávám: Ať turnusové stroje jezdí spolehlivě, aby nebyly potřeba.
Pořád lepší než 845 na pravidelném rychlíku viz. příklad linky R21 a R26
Když už, tak tornáda jezdí Přerov – Vsetín a přes týden vybrané spoje zajíždí až do Olomouce. A nejsou to spěšné vlaky, ale osobní.
Některé vlaky jako Sp jezdí (jezdily), ale to jde o jinou trasu.
Olomouc – Lipník – Vsetin
Ano, spěšný vlak je právě speciální v tom, že jede rovnou z Olomouce do Hranic. Tedy míjí Přerov. Proto jsem napsal svůj komentář. Autor píše o spěšném vlaku mezi Přerovem a Valmezem 🙂
Tam jezdí taky Sp
Trikrat hura
Možná hloupý dotaz, ale nenechají se některé podvozky z Honeckerů jako náhradní díly? Přece jen jsou na rychlost 160 km/h, mají kotoučové brzdy a některé snad posloužily k přestavbě na něco smysluplnějšího.
Podvozky na 160 km/h sice mají a mají i celkem slušné jízdní vlastnosti. Ale ty brzdy… Kdo s tím někdy jel z Křižanova do Tišnova v červenci, tak ví 😀
Jako šrotace vozů, co mají z výroby podvozky GP-200S-Mg s kotoučovou brzdou na V = 200 km/h (= pokud je osazena Mg-brzda) mi přijde poněkud „prapodivná“ (=slabě řečeno), na druhou stranu – řezat do nich a dávat pryč ty příčky a „překopávat“ je na nějaké velkoprostory typu Bdmpee233 už dneska asi nejde hlavně proto, že to nikdo nebude chtít dneska dělat – viz kauza TRATEC, který skončil v insolvenci.
To už je lepší si koupit nějaké ojetiny na V = 200 km/h po upgradu včetně klimatizace – viz vozy ÖBB.
Ty vozy po OBB jsou ještě o 15 let starší a technicky naročnější, na posily je tohle ideální vůz, pozink, nehnije.
Jo no, Tratec měl rekonstruovat interiér tak, aby byl schodný se sysly a vložáky jednotek 471, akorát v jednopodlažní provedení
No, dát tam nějaké pohodlnější sedačky s normálnější roztečí, tak to může ještě desítky let jezdit.
Nemůže. Na dálkové spoje to má stupidně udělaný interiér (okrajové oddíly), na regionálku a osobáky tomu chybí nízkopodlažnost. Nějaká low-cost rekonstrukce proběhla pro Pardubický kraj. Dostalo to relativně solidní interiér, zůstalo však to uspořádání a strašný nástup. Plus chybí klima, neb pak by nevyšly brzdy na 160 km*h^-1 a muselo by se do vozu dál drbat.
Zrovna Honeckery byly už v době výroby mrtvě narozené dítě a fakt mě nenapadá nějaký ekonomicky únosný způsob, jak je zužitkovat.
Posilové vozy na R, EC, nedělní a páteční spoje. Stačily by lidštější sedačky a zbytek by vyhověl. Větší modernizace samozřejmě ne. Centrálně zavírané a blokované dveře, 160km/h – to je do šrotu prostě škoda. Udržovat jen pro výše popsané účely moderní vozy je strašně drahé, bez funkčních, ale levných (již dávno zaplacených) vozů ty posily reálně nebudou…
„Centrálně zavírané a blokované dveře, 160km/h – to je do šrotu prostě škoda“
Se dají pořídit lepší, dokonce s klimou a 200 km/h, ČD už taky nějaké nakoupily:
https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=CD#n402
A vozy na dva dny v týdnu, nebo několik dnů v roce bude kupovat přesně kdo?
Nemluvě o tom, že až příjdou ty nové push-pull jednotky od sdružení Siemens a Škoda, tak se uvolní vozy, které dnes jezdí na vlacích typu Berliner, Metropolita apod.
Do Indie s tím. Dáme jim to výměnou za rýži basmati jako součást zahraniční politiky.
Ne. Nedá se to vyvětrat a schody jsou jak do kurníku. Podlaha je 1200 mm nad temenem kolejnice, to je dáno rámem a pro starší lidi je to za trest. Slovo „pomsta“ v přezdívce není bezdůvodně.
Na Ukrajině po válce (po přerozchodování).
Mělo tak být firma ale pokrachla
Zas by to bylo jen na Honeckery. Svého času snad byly Honeckery dobré. Ale dnes rychlíky už mají lepší vozy, jako jediná náhrada je dočasně dobrá na R20, kde by to jezdilo místo B. Ale chtělo by to minimálně příjemnější sedačky. No a na lokálky a osobáky je požadována nízkopodlažnost, což nesplňují.
Se stahovacími okny (a poloviční obsaditelností) by to mohlo být časem docela fajn na takové ty turisticko/retro/šoto vlaky.
Zatím se likvidují ty největší šroty a vzhledem k množství něco zůstane…a taky má zůstat, jako ukázka zaostalosti komunistického strojírenství vyrobit v roce 1989 normální osobní vůz druhé třídy, ono i jako sanitní vůz se do toho nemuselo lézt jak po žebříku.
A na tyhle účely jich budu potřebovat cca 20. A co s tím zbytkem?
Postupné vyřazování, svým způsobem hezká taktika
Nebyly dobré nikdy, proto se tomu říká Honeckerova pomsta.
Velmi zajímavý seznam. K likvidaci míří i 810.191, známá svým “polomáčeným” nátěrem. A také přestavěné jídelní vozy BRam, známé ze souprav s motorovými vozy M296.1 a 2, v 90. letech upravené na vozy k sezení s prostorem na jízdní kola. Vzhledem k tomu, že dosud mají zlamovaci dveře a přitom moderní interiér, čekal jsem, že je odkoupí nějaký spolek pro nostalgický provoz. Nu, zmýlil jsem se.
Je to šrot jako každý jiný. Co by s tím spolky dělaly?
Rekonstruovali historický vůz z Vindobony?
O ty 056 zájem byl, ovšem vzhledem k tomu, že si CD neumí zajistit svůj majetek, tak o zdevastované a vykradené vozy už nikdo nestojí.
Založte si spolek a odkupte si je….
Tak ta 810.191 mě mrzí, to byl nejčastější šukafon, když jsem jezdíval na gympl, ale tak co se dá dělat 🙂
810.191 už drží jen barva..je pěkně shnila.
Stejně tak ta 810.240
Tak na seznemu ke zrušení by byly, teď kde je ten zbytek?
https://zdopravy.cz/novy-jizdni-rad-v-olomouckem-kraji-nastup-novych-regiopanteru-a-zrychleni-do-unicova-a-sumperka-135331/
Trať 280 Hranice na Moravě – Vsetín
Ve druhé polovině roku 2023 ČD předpokládají kompletní obměnu dosud provozovaných elektrických jednotek za nové třídílné jednotky RegioPanter.
Furt na trati 280, Panteři ještě nepřišli
Jako mn3aprostý laik se ptám, jestli bylo opravdu nutné ty vozy a například ta Tornáda h6odit do šrotu, namísto toho aby mohla být požita v%2 zahraničí – Slovensko, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko..??? Tedy stejně jako to dělá DB tady u nás prostřednictvím svá dcery Arriva – všechno to byly vozy ve výrazně horším stavu než ty Tornáda a po drobném face liftu tady skvěle vydělávájí …!!! To nikoho v ČD nenapadlo si v zahraničí vytvořit dceřinku a nasadit to tam??? ČD Cargo to napadla už n3ěkolik let zpátky a vydělává jim to taky!!!!
Protože tyhle stroje ze začátku 70. let už na Slovensku vyřazují taky.
Rumunsko, Bulharsko, Srbsko – tam se vlastní silou nepohnou. Mají střídavou trakci a už dávno modernější jednotky od Siemense.
Takže se uklidněte a raději se řiďte fatky a ne vztekem.
šrotují se i 560 nejen 460, takže na střavinu jsou také, ale jinak je to samozřejmě utopie..ty vozy jsou tak zastaralé a v takovém stavu, že to nikdo nemůže chtít koupit..
Mohl jste si je koupit a střelit za víc. A nebo jste si je mohl koupit a pak neprodat, protože je nikdo nechce. 😀
V Srbsku provozují Stadlery, navíc tedy na 25 kV. Na nějaké 3kV Tornádo vám víte co. Vím, že je máte za zaostalý Balkán, ale abyste se místy nedivil.
Hlavně krom Slovinska je snad všude kde je na Balkáně elektrifikováno tak jedině střídavě.
Jojo, Albánie nebo Kosovo, ty jsou i daleko za Tureckem nebo Severní Afrikou.
Jak už jste napsal, jako laik. Takže raději čtěte jinde články. Zkuste třeba autobusy
Laik se nemůže zeptat?
Tak proč mu neodpovíte? 🙂
Protože už odpověděl někdo jiný?
A kdo?
Nevím jestli tohle se vám hodí víc než návštěva psychiatra, Jardo…
Tornáda jsou koncepčně mimo. Vysokopodlažní, nevhodný nástup, hlučné atd. Plus fakt hodně staré. To spíš by se daly prodat 810, ale i ty tak 15-20 let zpátky, teď už moc ne.
No třeba v Maďarsku vyšel článek na sesterském webu vyšel článek o tom, že by po nasaení Regiofoxů ČR vyřazené 810 chtěli… https://iho.hu/hirek/studenkat-vegyenek-olcso-a-studenka
No, nedávno tu byl článek, jak v Maďarsku nemají dostatek vlaků, které by jezdily na lokálkách a nákup 810 a 814 jsem v diskusi doporučoval. Navíc Němci vyřazují velké množství daleko modernějších jednotek než 810 nebo 814, ale ty budou asi výrazně dražší…
A kde to v tom článku je ?
Místní šotouši?
ČD jaksi podléhají MD a tam sedí kdo, domyslet si to sám, ano šlo by to, ale ty balkánské státy na pořízení memají a Arriva, ta se s prominutím přisrala již v roce 2015 a od té doby vyhrává na levnější provoz za linku R21 jsem jednou tehdejšího ministra dopravy pěkně vyškolil a P. Havlíček se mi omlouval, slíbil mi, že příště udělají se SŽ hloubkovou analýzu úseku Turnov-Tanvald-Harrachov a na jejím základu vypíší podrobné technické požadavky
Na seznamu jsou i dva jediné cyklovozy
Vozy řady Bvt byl podivný projekt od začátku. Nalož si kolo sám skrz takovou díru ve výšce hlavy, sám nastup zlamovacími dveřmi a seď 3 hodiny z Prahy do Tanvaldu na super plastové sedačce z Biftexu. Posledním hřebíčkem byla pak ta povinná rezervace.
Pro zájemce:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bvt.php
Spolu s Btx: Tramvaj!
Ježiši, co to je? Až mě příště zase přistaví Bd264 místo vozu, kam jsem měl s kolem místenku, to si snad radši si nebudu ani stěžovat, protože vidím že jsou i horší řešení.
Nevím, nechci vědět, už ten návod připomíná vtipy o policajtech: Kolo sejměte z věšáku a přistupte k nakládacím dveřím.
Škoda, že se tahle bizarnost nezachovala v Chomutově. Fakt zvláštní vůz
Ke konci provozu těchto vozů byla ta díra pro nakládání kol mimo provoz. Takže se v sobotu ráno soukalo třeba 30 kol na hlavním nádraží v Praze jen zalamovacími dveřmi. Dalších 15 kol se takhle soukalo v Čakovicích a způsobovalo to zpoždění.
I tom ani nevím a to denně jezdím z druhé zmíněné stanice
Jeden odstaven od roku 2016, druhy od roku 2020. Ty zrovna uz mohli jit do srotu davno.
Všechno to jsou luxusní vagony oproti Regionovám a 810 🙁
Stará hlučná kupé buď látková nebo koženková to je úplně jedno by už taky zasloužily odejít
Regionova i 810 jsou luxusní vozy proti těm příšerně hlučným a drncavým sráčům, které v zelenooranžových barvách jezdí (a ještě pár let budou) na Šumavě pod GW trainem.
Na seznamu je jeden Bmz 234 z Prahy Jih, vyhořelý nebo nějaký jiný důvod?
Je tam Bdmpee i Bmz, staci cist.
Vsadím se, že je to ten totálně oholený skelet, co stojí už nějaký rok na 5xx. kolejích na ONJ. Ten snad ani po nákupu od OBB nejezdil, byl jen zdroj ND.
Jde o dlouhodobě odstavený vůz, který u ČD nikdy nejezdil a sloužil pouze jako zdroj náhradních dílů.
Jak takový vagon prodaný do šrotu vypadá? Je to celé komplet, nebo z toho v depu oholí všechno co je ještě použitelné jako náhradní díly a na šroťák jde akorát skelet?
Obvykle je mezi tím ještě fáze devastace a rozkrádání někde v kopřivách za depem. Měděné kabely, hliníkové police a další hodnotné věci ČD rády přenechají chudým a potřebným a ti jim tam zase na oplátku nechají své výkaly, odpadky a třeba prostředky k aplikaci drog.
Naštěstí za to zcela jistě není nikdo zodpovědný a ty rozkradené díly nikomu nechybí.
Bohužel v odlehčení zrušených vozidel o barevné kovy mají z větší části prsty zaměstnanci co mají blízko k alkoholu.
To je výsledek lobingu určité skupiny lidí, kteří by nejraději ostnatým drátem neměli ohnané ku příkladu ruzyňské letiště
Co z toho chcete holit, když většina dílů na nic jiného nepasuje?
Většina tam napsaných řad se nevyřazuje, jen tyhle konkrétní vozy..