Příští stanice kovošrot. České dráhy prodaly 109 tornád, honeckerů a spol.

Elektrická jednotka řady 460, která bývá nasazována na spěšné vlaky Přerov - Valašské Meziříčí. Foto: České dráhyElektrická jednotka řady 460, která bývá nasazována na spěšné vlaky Přerov - Valašské Meziříčí. Foto: České dráhy

Odhadovaný výnos ze šrotace je 32 milionů korun.

201 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

Už jsem to tu psal dříve, že kdyby Honeckery Bdmtee prošly VŠECHNY důkladnou rekonstrukcí, výměnou sedadel za moderní a lépe seskupená, klimatizací, ponecháním prostoru pro kola a kočárky, odstraněním zábradlí ve vstupních prostorech a většími schody méně strmymit, byla by z nich moderní a kvalitní vozidla vhodná pro RC expresy. ČD bohužel nechaly zrekonstruovat jen několik vozů na ukázku, „že už probíhá rekonstrukce“ a kromě max. Pěti všechny ostatní jezdí v původní podobě s pidisedadly a to mnohdy ani neprecalounenymi. Otázka, kolik mají najeto a kolik koroze, aby se je teď včetně vyplatilo předělávat. Jeden takto vzorně předělaný jsem viděl… Číst vice »

petr

možná by nebylo od věci nějaký ten vůz Bymee zachovat do budoucna,původní nátěr,tak jak byly koncem 80.let k nám dodávat..ne hned všechno zlikvidovat a pak se drbat na hlavě…

John

Bude zajímavé sledovat navážení vozidel na vlečku šrotiště ve VM.

Milan

Ve VM? Proč a kde?

John

V článku se píše: „Samotná šrotace má probíhat v provozovně firmy ve Vysokém Mýtě, hotovo má být do konce ledna příštího roku.“

Milan

Jo ..už vim

JanO

Zajímavé je též jedno Bmz a dvě Bvt, to jsem myslel, že už neexistují.

petr

jojo…stojí na ONJ

Robert Šalda

Bdt ve verzi s podvozky GP 200 a Honeckery by po modernizaci určitě dokázaly udělat dost dobré práce, ale to by k ní muselo dojít nejpozději tak mezi 20 až 25 lety stáří vozu. Dnes už je to dost pozdě a bohužel tyto vozy léta chybí a jezdí stále klasická B. Zustalo jen u modernizací na vozy Bdpee231, což jsou dle mého docela povedené vozy, jen by se více hodily na rychlíky a ne na EC do Budapešti.

milan

U těch bdmtee je problém že by se to muselo překopat celé .. mají dobré podvozky ale zbytek je na… To už je lepší koupit nové vozy i na vyšší rychlost.. jako Bdt mám taky rád jsou po přeplyšování některé.. ale ty zalamovací dveře to je ostuda.. + bunka WC z roku 1..2

Honnzok

Zajímavé, že se šrotují vozy řady Bdmtee, přitom okolo Olomouce ještě stále jezdí soupravy složené z vozu Bdt280 a dokonce Bdt262, které mají podvozek z původních vozů Bt tedys špalíkovou brzdou. Bez jakéhokoliv dveřního systému. (Dálkové zavírání, blokování) a na Sp mezi Praha a Táborem nejezdí o nic lepší vozy. Logicky bych raději posunul tyto vozy tam a do budoucna potom vyřazoval vozy nahrazené až v definitivním stavu. Vozy Bdmtee si však podle mě sešrotovat je, jak psali i jiní, diskutabilní. Například na mimořádné vlaky typu různých návozů (např. pochod Praha – Prčice) posilování mimořádně špičkových dní (před velkými svátky)… Číst vice »

Martin

Rychlíky Brno – České Budějovice (Plzeň) také jezdí šroty…ale popravdě lepší tyto šroty než Honeckery… Ať je sešrotují všechny!….můj názor na to, proč k nim je v očích cestujících, laické i odborné veřejnosti takový zdánlivě nepochopitelný odpor je prostě ten účel ke kterému byly vyrobeny…a je to do velké míry podvědomé…..v podlaze kanálky na krev, přestavba na operační sál, márnici….já jsem to původně ani nevěděl, ale stejně jsem se v nich nikdy necítil dobře..a rozhodně to nebylo stísněnými sedačkami… podotýkám, že jsem do velké míry racionálně a technicky založený člověk a na nějaké ezo bláboly rozhodně nedám….tyto vozy ale i… Číst vice »

Honnzok

B na rychlíku na trati s rychlostmi do 120 udělá v dálkové dopravě víc parády než honecker.

Jak píšu i níže podle mě má zlepšení vždycky smysl…

platamond

V Olomouci skončí vše staré s dodáním Panterů, má smysl to řešit na pár měsíců jinými vozy? Do tábora se počítá s dalšími vyřazenými Bdmtee, zatím se šrotují ne ty co jsou dost shnilé, pak tam ostatní béčkové řady skončí.

Honnzok

Vzhledem k rychlosti dodání a k možným problémům je těch pár měsíců poměrně relativní pojem. Myslím, že i na pár měsíců se zlepšení hodí. A práce je to relativně přijatelně.

milan

V okolí Olomouce už toho v klasice moc nejezdí a pentery přibývají . Souhlas že pár nejlepších Bdt nechat na akce typu pochod, fotbal, vinobraní.

Honnzok

Bdt bych nenechával s vmax 120 dost zdržují, na to jsou Bdmtee o dost lepší.

Milan

120 a 160 km/h takový rozdíl není.. a bdt mají teda lepší interiér a okna..

praktik

Nezkoumal jsem to, ale docela by mě zajímalo, jestli z těch „nohavic“ („honekrů“) někdo aspoň vyvrakuje a zachová podvozky, protože ty byly, pokud vím, docela moderní a byly by asi pořád ještě využitelné.

Mirek

Taky byli pro rychlost 160 km/h

Figo

Kam by jste je dal? 🙂

Granja

GP 200 – pokud se nemýlím.

Robert Šalda

Leda tak pár podvozků si ponechat ze šrotace jako náhradní, jinak využitelnost jinde nevidím. Mě překvapil bohumínský Bdmpee 233. To bylo nějaké vážné poškození/požár, že to šrotují…?

ksz

Honeckerů je tam málo, nevidím tam žádná Bmto patra a žádné sysly. Přitom si to nic jiného nezaslouží, než rekonstrukci skrz kovošrot.

Mirek

Syslové jsou důležití pro esa a peršany typu VTB, které budou moci jezdit na tratích s ETCS

Granja

S vaničkou nelze jen tak vylévat i dítě.

Leinad

Patra z pacifiku jezdí ve všední dny S7 di Řevnic a stojí na dispečerce.

platamond

Patra by se na dispečerce vyskytnout neměla, mají jen 100 km/h.

Elb

A do Berouna se rozjedou rychleji kde?

David

Byly to skvělé jednotky, ale na kolejích to už nemá co dělat. Snad zachovají alespoň retro.

bvovka

Bohužel části už jsou tam taky. Já jsem patřit mezi okruh lidí, který nebyl velký a hlavně z principu, že se historické vozy nemají šrotovat o zachování vozů 060 034,060 035 a 063 421.

bvovka

Naděje může být, ale je velmi malá

Elb

Jsem čekal, že Bdmtee budou nahrazovat Béčka, ty na rozdíl od nich nehnijou.

Milan

Všechno ze železa hnije, bdmtee jsou mladší že..

Elb

To co je pozinkované hnije podstatně hůře.

Milan

Bdmtee je pozinkovaná?

Elb

Žil jsem s tím, že jsou, ale tady zase píší, že to nakonec je protikorozní slitina ocele a mědi. https://www.vagony.cz/vozidla/bdmtee/bdmtee.html

Mirek

Jo a taky rychlejší, mohou až 160 km/h

Leinad

Nerozpadne se to ani při 200km/h, jenže to už by vyžadovalo přidělat kolejnicovou brzdu nebo hromadu papírování.

Kuba2

Jel jste tím Bdmtee někdy? Vůz pro hromadnou dopravu východoněmeckých liliputů se zálibou v horolezectví opravdu není vhodný jako náhrada vozů pro dálkovou dopravu, ať už mají jakékoliv podvozky, zavírání dveří a podobné vifikundace.

Rudolf Tuček

Zajímavé že průměrná cena jednoho vozidla je 293,5 tisíc Kč, před pár lety když ČD nabízeli vozidla k odprodeji tak to bylo za nasobně vyšší ceny.

Mrc

Tak jedná se už o cenu matroše, ze kterého jsou..

Leinad

Ano, prodává se šrot, ne pojízdné vozy.
Mezi odstavením a prodejem to sloužilo jako noclehárna a zásoba zpeněžitelných dílů.

Rudolf Tuček

Zajímavé je že průměrná c

d@rkWolf

Ještě, že už vlakem nejezdím. Protože koukám, že všechny slušné vlaky s otvíracíma oknama zrušili a místo tohou sou toho jsou křápy s wifi. To ať si strčej… Dřív to bývala zábava, hezky Panťákem na Vsetín a pak šukafonem do Velkých Karlovic. Ať už s lyžema, nebo na podzim s oddílem na chalupu. Někdy jsme obsadili v podstatě celý vagón.

Pavel

Otvíracími? Zrovna u tornád šla ta okna hodně ztuha.

Honza Gajdoš

Nejen šla, pořád jdou. Ještě to pořád jezdí. Ale možná dobře, když to okno otevřeš, rachot zevnitř, plus rachot zvenku se rovná rachot na druhou

Honza Gajdoš

Jasně, zábava. Ale pro pravidelné cestující, do práce, do školy, není cesta cíl

Mirek

Pořád tu je Bdtn⁷⁵⁶, Bdtn⁷⁵⁷ apod. A co se týče určitých věcí vzhledem k chování mladých to je vlastně dobře, protože ty časti ve sladké nevědomosti dělali u otevřených oken bordel

rumpeak

Jednotka 460 přezdívána Tornádo? To jsem v životě neslyšel. Odjakživa to byl Panťák. Stejně tak jako často čtu, že někdo říká Hondám „Brejlovci“.

rumpeak

A jen tak mimochodem – díky bohu. PAnťáky jsme považovali za neskutečně zastaralý šrot už v devadesátkách. Nechápu, co dělají na kolejích ještě v polovině dvacátcých let dalšího století.

Jiří Kocurek

Ústecký kraj je nechtěl. Nechtěl a tak má Slony (471), protože to je opravdu posun vpřed. No a ČD poslaly řadu 460 dál na východ.
Kdyby ČD okolo roku 2020 posílaly na východ 20leté Slony ve větším, bylo by to na Valašsku mnohem lepší.

Docela by mě zajímala statistika cestujících 2010-2020 na trati Vsetín-ValMez a na trati Rožnov-ValMez – tam jako kontrolní měření. Můj dojem je, že po „obdarování“ počet cestujících poklesl, narozdíl od Rožnovky.

Mirek

Ona to hlavně chtěla Praha a Středočeský kraj aby jste jel 2 hodiny z jednoho krajského města do druhého

Leinad

Smysl S4/U4 není cesta z konečné na konečnou.
Spěšnáků v té trase moc není, i protože ministerstvo objednává R20.

JanJanJan

Jediny vlak co jezdil ve silnem snezeni. Esusy spalena elektronika. To umiralo jak ve valce.

Průvodce původní Aleš

Btw.to, čemu se v Čechách říkalo panťáky, tedy 451/452, jsem já osobně považoval za šrot už v osmdesátkách.

Milan

Normálně tornádo .brejlovec ,čtyřka nebo honda

Opavák

Přesně tak. Tornádo tomu říkají tak možná šotouši nebo v Čechách. Tady na Moravě to vždycky byl, je a bude panťák. Tak jako se u nás 843 říká pendolino. Nikdo tomu tady nikdy neřekl rakev nebo apollo, nebo co to má za přezdívky v Čechách.

Ladislav

843 Rakev vy na Moravě jste trochu jiní.

Milan

V Olomouci říkají 843 pendolino.. nevím jak v Čechách.

Honza Gajdoš

Nevím jak v Olomouci, ale u nás v Prostějově to jezdí jen při výlukách. A je to uřvaná rakev, řidičák plný, v motoru nikdo, stejně jako Regionoha

Mirek

Ironie, když tam jednotka řady 680 jezdí

Mirek

Vy jste hlavně neměli dlouho v okolí prapůvodní panťáky řad 451 a 452, proto v čechách dostali takové přezdívky

Honza V.

Ono totiž panťáků je hodně druhů.

Mirek

Ano i panterům se říká nový panťák

JanJanJan

Tornado jsem slysel jen v okoli Brna.
Okoli ovy vzdy jen pantak.

jal

Tornádo se říkalo jen v Ústí.

libor

810 už jsou všechny v hutích, že nejsou žádné na seznamu. a ani jedna 814? 😀

Leštění

Já tam vidím 3ks 810.

Martin

Nn budou se modernizovat na řadu 815. Dostanou elektromor a baterii z moskviče.

asdfghjkl

A Wi-Fi!!!!

Šejdr

A půlku vozu zabere bezbariérové vakuové WC.

Honza Gajdoš

ze stěračů

Škrpál

A, prosím, z toho MoSSkviche to bude motor stěračů, dynamo, či upravený startér?

M 474 003

Dostanou výzbroj z elektrokola, s omezením na 25

Jan Strapina

Jo každá pohádka jednou končí a technický pokrok miří neůprosně vpřed!

Karel

Je to škoda. Myslím si, že v některých zemích by urazila ještě spoustu kilometrů.

Bartol

🤦‍♂️😂😂😂

roman

jenom pokud chtěji mít železniční muzeum

BND 30

Souhlasím s Vámi, jen bych vyhodil pár slov. V některých zemích by urazila ☝️

PeDazOl

Karle, vy musíte víc myslet, na sebe… 🙂

Milan

Možná v Albánii

libcha

Jenomže v Albánii nemaji místní nadšenci z HSH ani tolik peněz, aby je koupili za cenu šrotu. A to nemluvím o nákladech na jejich přepravu z ČR.

Elb

To co sežerou ty jejich mašiny za chvíli zaplatí 810..

Pavel

Přesně tak,tyto jednotky ať staré,tak spolehlivé a rychlé. Spousta lidí zde nemá páru o železnici a jen mudruje. Oni chtějí mít ve vlaku wifi a USB nabíječku,nechtějí se přepravit rychle z místa A do místa B.Chudáčci nemají na data. Mudrlanti svezte se na trati z Opavy do Ostravy těmi novými třívozovýmy křápy co tu jezdí.Kraj a pár hlupáčků se rozplývá nad tím,jak jsou ty nové jednotky skvělé a moderní…Denně 5-10 minut zpoždění.Neustále nefungují dveře,tak je zablokují ať se nezdržuje odjezd ze stanice a nakonec zjistíte,že na jedné straně soupravy z 6 dveří nefungují troje dveře.A oni to neumí opravit,neví proč… Číst vice »

Honza Gajdoš

Podívej, u nás jezdí Pantery 640.001-3 od 2012. Nikdy jsem nezažil problémy s dveřmi, ale nemohu tvrdit, že se nevyskytly, jen jsem je nezažil. Teď tu máme několik nových 640.2** a 650.2** a v pohodě. Tornádo 460 není už dávno poháněno trakčními motory. Ono jen vydává takový strašný randál, že ho povrch matičky země chce odvrnout, tak ho odhodí o kousek dál a tak to jde pořád dokola. A když to začne brzdit, tak to kvúli ještě většímu randálu, země radši zastaví. Leze se do toho jako do vrtulníku Mi4. Jediná pozitivní věc: lampičky v přechodových můstcích, to jsem na… Číst vice »

Škrpál

Lampičky v měchuřině mívaly i žabotlamy.

M 474 003

Lampičky v přechodech měly původně všechny vozy, které neměly na představku zářivku.

Honza Gajdoš

Tak to jsem nepostřehl i když žabáci tu taky jezdily. Asi jsem přechodem prolézal jen ve dne.

Mirek

Musíme se kouknout odkud je elektrovýzbroj těch vozů, vsadím se že to je určitě ta turecká firma, která posrala elektrovýzbroj u řady e city, zejména Škoda 36 BB a 36 Tr

Mirek

Myslíte třeba Moldavsko?

Petr

Přes kolik spřátelených firem a kamarádů to asi bylo ..

Mufiklo

Proč by to mělo být přes kamarády?

Zapa

Tak určitě není problém si založit firmu se šrotem a zkusit se stát také kamarádem.
Nebo myslíte, že by bylo lepší to nechat stát na kolejích?

Petr

To jsem netvrdil…jen bye zajímalo,kolik se dalo dostat a kolik se dostalo k CD

Herold

Kolik se dalo dostat?

Modré zábradlí

Kolik jste byl ochotný nabídnout?

Tom

Už to začíná… Podobných vln asi ještě pár bude, ne? Panterizace je vcelku rychlá a Honeckery a Bdt navíc již v dnešní době bohužel nikdo neupotřebí.

Martin1

U honeckerů bohudík.

Lukáš F.

Ale díky podvozkům na 160 km/h by Honeckery mohly být dobrý kandidát na nějakou hloubkovou rekonstrukci.

Mirek

Byli, ale ta firma měsíc po začátku války na Ukrajině krachla

Mirek

A proč stačila rekonstrukce, jenže firma krachla a za vysoutěženou cenu by to dnes nikdo neudělal

Dejv

Konečně, otevírám flašku a začínám slavit 🍻

Martin

Ono není moc co…. Podívejte se kolik Bček, 810, Regionova a dalších křápů na železnici stále jezdí…v jakém stavu jsou třeba některé rychlíky… Pak tu flašku zase shováte….

Milan

Tak 810 má jezdit od GVD jen 40 ks a většina je modernizovaných.. Regionovy ..no jezdí? To máme jezdit na koních.. a le přijdou nově lišky.

Mirek

Přesně, když Regionova je rekonstrukcí orchestrionů, tak se není co divit, to můžeme omlátit o hlavu bývalé RVHP, na základě objednávek nebyla výrobní kapacita u tří hlavních subdodavatelů, kterými byli: závody těžkého strojírenství v Martině, ČKD Praha a Turčianské strojírny

kix

810 a jejich deriváty opravdu už na koleje v roce 2023 nepatří do pravidelného provozu..to z toho děláme pak opravdu jen socku..železnici mám rád, ale tomuhle se vyhýbám a jedu klidně delší trasu okolo, než sedět třeba hodinu v regionově..to jsem letos zkusil jednou a fakt stačilo..další volba byla buď okolo delší trasu a nebo klimatizovaný crossway..to je komfortem prostě někde jinde

Mirek

A co R Labe? Nebo arrivácké 845, linka R21 je pro jejich technický stav a provedení nevyhovující, nemluvě o dalších linkách v Libereckém kraji

Pitrys

Z celého seznamu je mi líto akorát Bdmpee²³³, zřejmě je to ten havarovaný.

V. K.

Já už se radoval, že konečně zmizí ten havarovaný vůz odstavený roky v Olomouci vedle nástupiště 1a, ale to je zřejmě nějaký jiný.

Kuba2

Je to ten od Milavčí.

Véčko

Když už, tak tornáda jezdí Přerov – Vsetín a přes týden vybrané spoje zajíždí až do Olomouce. A nejsou to spěšné vlaky, ale osobní.

thomas

Některé vlaky jako Sp jezdí (jezdily), ale to jde o jinou trasu.

Litovel

Olomouc – Lipník – Vsetin

Véčko

Ano, spěšný vlak je právě speciální v tom, že jede rovnou z Olomouce do Hranic. Tedy míjí Přerov. Proto jsem napsal svůj komentář. Autor píše o spěšném vlaku mezi Přerovem a Valmezem 🙂

Michal²

Tam jezdí taky Sp

Error

Trikrat hura

Honza D.

Možná hloupý dotaz, ale nenechají se některé podvozky z Honeckerů jako náhradní díly? Přece jen jsou na rychlost 160 km/h, mají kotoučové brzdy a některé snad posloužily k přestavbě na něco smysluplnějšího.

Honza

Podvozky na 160 km/h sice mají a mají i celkem slušné jízdní vlastnosti. Ale ty brzdy… Kdo s tím někdy jel z Křižanova do Tišnova v červenci, tak ví 😀

Dušan

Jako šrotace vozů, co mají z výroby podvozky GP-200S-Mg s kotoučovou brzdou na V = 200 km/h (= pokud je osazena Mg-brzda) mi přijde poněkud „prapodivná“ (=slabě řečeno), na druhou stranu – řezat do nich a dávat pryč ty příčky a „překopávat“ je na nějaké velkoprostory typu Bdmpee233 už dneska asi nejde hlavně proto, že to nikdo nebude chtít dneska dělat – viz kauza TRATEC, který skončil v insolvenci.
To už je lepší si koupit nějaké ojetiny na V = 200 km/h po upgradu včetně klimatizace – viz vozy ÖBB.

Elb

Ty vozy po OBB jsou ještě o 15 let starší a technicky naročnější, na posily je tohle ideální vůz, pozink, nehnije.

Mirek

Jo no, Tratec měl rekonstruovat interiér tak, aby byl schodný se sysly a vložáky jednotek 471, akorát v jednopodlažní provedení

JirkaJJ

No, dát tam nějaké pohodlnější sedačky s normálnější roztečí, tak to může ještě desítky let jezdit.

JindraLne

Nemůže. Na dálkové spoje to má stupidně udělaný interiér (okrajové oddíly), na regionálku a osobáky tomu chybí nízkopodlažnost. Nějaká low-cost rekonstrukce proběhla pro Pardubický kraj. Dostalo to relativně solidní interiér, zůstalo však to uspořádání a strašný nástup. Plus chybí klima, neb pak by nevyšly brzdy na 160 km*h^-1 a muselo by se do vozu dál drbat.

Zrovna Honeckery byly už v době výroby mrtvě narozené dítě a fakt mě nenapadá nějaký ekonomicky únosný způsob, jak je zužitkovat.

Martin II

Posilové vozy na R, EC, nedělní a páteční spoje. Stačily by lidštější sedačky a zbytek by vyhověl. Větší modernizace samozřejmě ne. Centrálně zavírané a blokované dveře, 160km/h – to je do šrotu prostě škoda. Udržovat jen pro výše popsané účely moderní vozy je strašně drahé, bez funkčních, ale levných (již dávno zaplacených) vozů ty posily reálně nebudou…

Jiří Kocurek

„Centrálně zavírané a blokované dveře, 160km/h – to je do šrotu prostě škoda“

Se dají pořídit lepší, dokonce s klimou a 200 km/h, ČD už taky nějaké nakoupily:
https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=CD#n402

Elb

A vozy na dva dny v týdnu, nebo několik dnů v roce bude kupovat přesně kdo?

Mirek

Nemluvě o tom, že až příjdou ty nové push-pull jednotky od sdružení Siemens a Škoda, tak se uvolní vozy, které dnes jezdí na vlacích typu Berliner, Metropolita apod.

MajsterN

Do Indie s tím. Dáme jim to výměnou za rýži basmati jako součást zahraniční politiky.

Jiří Kocurek

Ne. Nedá se to vyvětrat a schody jsou jak do kurníku. Podlaha je 1200 mm nad temenem kolejnice, to je dáno rámem a pro starší lidi je to za trest. Slovo „pomsta“ v přezdívce není bezdůvodně.

Modré zábradlí

Na Ukrajině po válce (po přerozchodování).

Mirek

Mělo tak být firma ale pokrachla

Osamělý Vlk

Zas by to bylo jen na Honeckery. Svého času snad byly Honeckery dobré. Ale dnes rychlíky už mají lepší vozy, jako jediná náhrada je dočasně dobrá na R20, kde by to jezdilo místo B. Ale chtělo by to minimálně příjemnější sedačky. No a na lokálky a osobáky je požadována nízkopodlažnost, což nesplňují.

Tomáš Záruba

Se stahovacími okny (a poloviční obsaditelností) by to mohlo být časem docela fajn na takové ty turisticko/retro/šoto vlaky.

Tunel

Zatím se likvidují ty největší šroty a vzhledem k množství něco zůstane…a taky má zůstat, jako ukázka zaostalosti komunistického strojírenství vyrobit v roce 1989 normální osobní vůz druhé třídy, ono i jako sanitní vůz se do toho nemuselo lézt jak po žebříku.

bakiy

A na tyhle účely jich budu potřebovat cca 20. A co s tím zbytkem?

Mirek

Postupné vyřazování, svým způsobem hezká taktika

Tunel

Nebyly dobré nikdy, proto se tomu říká Honeckerova pomsta.

Jan

Prosím o připsání Regionov v maximálním možném počtu…

Jiří Kocurek

Jako záložní vůz ještě dobré a jedním dechem dodávám: Ať turnusové stroje jezdí spolehlivě, aby nebyly potřeba.

Jan

Na českém venkově ke tato „záloha“ bohužel denním chlebem…

Mirek

Pořád lepší než 845 na pravidelném rychlíku viz. příklad linky R21 a R26

Sch

Tak to určitě ne, víte kolik ještě jezdí 810tek a jak často s válečným 010,casto i dvěma. Kdyztak tedy vozy 010, protože tam, kde je potřeba za 810ku něco priprahat, má jezdit minimálně Regionova. Případně ty nejstarší 810.

MajsterN

Válečný 010 s autokanonem Oerlikon 30mm

všd

Jezdí výlučně na trati Čerčany-Zruč (možná i dál do Světlé) a pak tuším ještě na jedné nebo dvou tratích, ale tam jen na pár vlacích. Vždy s jediným 010 či 012.

Jiří Kocurek

Válečný 010. Proti komu se s ním válčí, proti cestujícím?

Jan

Já proti 810 nic nemám, originál respektuji…

Milan

810 ..počty stále klesají a většinou jezdí už modernizované.

Milan

A budeme jezdit s koňmi?

Mirek

Ty půjdou ve větším počtu nejdříve v letech 2025-2026

Felix Lichnovský

Velmi zajímavý seznam. K likvidaci míří i 810.191, známá svým “polomáčeným” nátěrem. A také přestavěné jídelní vozy BRam, známé ze souprav s motorovými vozy M296.1 a 2, v 90. letech upravené na vozy k sezení s prostorem na jízdní kola. Vzhledem k tomu, že dosud mají zlamovaci dveře a přitom moderní interiér, čekal jsem, že je odkoupí nějaký spolek pro nostalgický provoz. Nu, zmýlil jsem se.

Petr Jetelina

Je to šrot jako každý jiný. Co by s tím spolky dělaly?

Elb

Rekonstruovali historický vůz z Vindobony?

182-097

O ty 056 zájem byl, ovšem vzhledem k tomu, že si CD neumí zajistit svůj majetek, tak o zdevastované a vykradené vozy už nikdo nestojí.

PeDazOl

Založte si spolek a odkupte si je….

Michal

Tak ta 810.191 mě mrzí, to byl nejčastější šukafon, když jsem jezdíval na gympl, ale tak co se dá dělat 🙂

Milan

810.191 už drží jen barva..je pěkně shnila.

Rudolf Tuček

Stejně tak ta 810.240

Jiří Kocurek

Tak na seznemu ke zrušení by byly, teď kde je ten zbytek?

https://zdopravy.cz/novy-jizdni-rad-v-olomouckem-kraji-nastup-novych-regiopanteru-a-zrychleni-do-unicova-a-sumperka-135331/

Trať 280 Hranice na Moravě – Vsetín
Ve druhé polovině roku 2023 ČD předpokládají kompletní obměnu dosud provozovaných elektrických jednotek za nové třídílné jednotky RegioPanter.

Michal²

Furt na trati 280, Panteři ještě nepřišli

Jarda

Jako mn3aprostý laik se ptám, jestli bylo opravdu nutné ty vozy a například ta Tornáda h6odit do šrotu, namísto toho aby mohla být požita v%2 zahraničí – Slovensko, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko..??? Tedy stejně jako to dělá DB tady u nás prostřednictvím svá dcery Arriva – všechno to byly vozy ve výrazně horším stavu než ty Tornáda a po drobném face liftu tady skvěle vydělávájí …!!! To nikoho v ČD nenapadlo si v zahraničí vytvořit dceřinku a nasadit to tam??? ČD Cargo to napadla už n3ěkolik let zpátky a vydělává jim to taky!!!!

Jiří Kocurek

Protože tyhle stroje ze začátku 70. let už na Slovensku vyřazují taky.

Rumunsko, Bulharsko, Srbsko – tam se vlastní silou nepohnou. Mají střídavou trakci a už dávno modernější jednotky od Siemense.

Takže se uklidněte a raději se řiďte fatky a ne vztekem.

kix

šrotují se i 560 nejen 460, takže na střavinu jsou také, ale jinak je to samozřejmě utopie..ty vozy jsou tak zastaralé a v takovém stavu, že to nikdo nemůže chtít koupit..

asdasdfsdfasd

Mohl jste si je koupit a střelit za víc. A nebo jste si je mohl koupit a pak neprodat, protože je nikdo nechce. 😀

Zlámalík

V Srbsku provozují Stadlery, navíc tedy na 25 kV. Na nějaké 3kV Tornádo vám víte co. Vím, že je máte za zaostalý Balkán, ale abyste se místy nedivil.

JirkaM

Hlavně krom Slovinska je snad všude kde je na Balkáně elektrifikováno tak jedině střídavě.

Elb

Jojo, Albánie nebo Kosovo, ty jsou i daleko za Tureckem nebo Severní Afrikou.

Marty

Jak už jste napsal, jako laik. Takže raději čtěte jinde články. Zkuste třeba autobusy

tondovo

Laik se nemůže zeptat?

PeDazOl

Tak proč mu neodpovíte? 🙂

Modré zábradlí

Protože už odpověděl někdo jiný?

PeDazOl

A kdo?

Miroslav

Nevím jestli tohle se vám hodí víc než návštěva psychiatra, Jardo…

všd

Tornáda jsou koncepčně mimo. Vysokopodlažní, nevhodný nástup, hlučné atd. Plus fakt hodně staré. To spíš by se daly prodat 810, ale i ty tak 15-20 let zpátky, teď už moc ne.

Jarda

No třeba v Maďarsku vyšel článek na sesterském webu vyšel článek o tom, že by po nasaení Regiofoxů ČR vyřazené 810 chtěli… https://iho.hu/hirek/studenkat-vegyenek-olcso-a-studenka

JirkaJJ

No, nedávno tu byl článek, jak v Maďarsku nemají dostatek vlaků, které by jezdily na lokálkách a nákup 810 a 814 jsem v diskusi doporučoval. Navíc Němci vyřazují velké množství daleko modernějších jednotek než 810 nebo 814, ale ty budou asi výrazně dražší…

PvvS

A kde to v tom článku je ?

Modré zábradlí

Místní šotouši?

Mirek

ČD jaksi podléhají MD a tam sedí kdo, domyslet si to sám, ano šlo by to, ale ty balkánské státy na pořízení memají a Arriva, ta se s prominutím přisrala již v roce 2015 a od té doby vyhrává na levnější provoz za linku R21 jsem jednou tehdejšího ministra dopravy pěkně vyškolil a P. Havlíček se mi omlouval, slíbil mi, že příště udělají se SŽ hloubkovou analýzu úseku Turnov-Tanvald-Harrachov a na jejím základu vypíší podrobné technické požadavky

Leštění

Na seznamu jsou i dva jediné cyklovozy

Twix

Vozy řady Bvt byl podivný projekt od začátku. Nalož si kolo sám skrz takovou díru ve výšce hlavy, sám nastup zlamovacími dveřmi a seď 3 hodiny z Prahy do Tanvaldu na super plastové sedačce z Biftexu. Posledním hřebíčkem byla pak ta povinná rezervace.

Jiří Kocurek

Pro zájemce:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bvt.php

Spolu s Btx: Tramvaj!

Bubak.cz

Ježiši, co to je? Až mě příště zase přistaví Bd264 místo vozu, kam jsem měl s kolem místenku, to si snad radši si nebudu ani stěžovat, protože vidím že jsou i horší řešení.

Jiří Kocurek

Nevím, nechci vědět, už ten návod připomíná vtipy o policajtech: Kolo sejměte z věšáku a přistupte k nakládacím dveřím.

V. K.

Škoda, že se tahle bizarnost nezachovala v Chomutově. Fakt zvláštní vůz

liborvavrik82

Ke konci provozu těchto vozů byla ta díra pro nakládání kol mimo provoz. Takže se v sobotu ráno soukalo třeba 30 kol na hlavním nádraží v Praze jen zalamovacími dveřmi. Dalších 15 kol se takhle soukalo v Čakovicích a způsobovalo to zpoždění.

Mirek

I tom ani nevím a to denně jezdím z druhé zmíněné stanice

Vojtaano

Jeden odstaven od roku 2016, druhy od roku 2020. Ty zrovna uz mohli jit do srotu davno.

V ČD sou i větší hrůzy

Všechno to jsou luxusní vagony oproti Regionovám a 810 🙁

Stará hlučná kupé buď látková nebo koženková to je úplně jedno by už taky zasloužily odejít

fous55

Regionova i 810 jsou luxusní vozy proti těm příšerně hlučným a drncavým sráčům, které v zelenooranžových barvách jezdí (a ještě pár let budou) na Šumavě pod GW trainem.

hedonism.bot

Na seznamu je jeden Bmz 234 z Prahy Jih, vyhořelý nebo nějaký jiný důvod?

Pavel Vavříček

Když už tak, tak je to Bdmpee 233 z Bohumína. Ne to co píšete

Ruzian1

Je tam Bdmpee i Bmz, staci cist.

Filda

Vsadím se, že je to ten totálně oholený skelet, co stojí už nějaký rok na 5xx. kolejích na ONJ. Ten snad ani po nákupu od OBB nejezdil, byl jen zdroj ND.

Colt

Jde o dlouhodobě odstavený vůz, který u ČD nikdy nejezdil a sloužil pouze jako zdroj náhradních dílů.

Vesper

Jak takový vagon prodaný do šrotu vypadá? Je to celé komplet, nebo z toho v depu oholí všechno co je ještě použitelné jako náhradní díly a na šroťák jde akorát skelet?

182-097

Obvykle je mezi tím ještě fáze devastace a rozkrádání někde v kopřivách za depem. Měděné kabely, hliníkové police a další hodnotné věci ČD rády přenechají chudým a potřebným a ti jim tam zase na oplátku nechají své výkaly, odpadky a třeba prostředky k aplikaci drog.
Naštěstí za to zcela jistě není nikdo zodpovědný a ty rozkradené díly nikomu nechybí.

Rudolf Tuček

Bohužel v odlehčení zrušených vozidel o barevné kovy mají z větší části prsty zaměstnanci co mají blízko k alkoholu.

Mirek

To je výsledek lobingu určité skupiny lidí, kteří by nejraději ostnatým drátem neměli ohnané ku příkladu ruzyňské letiště

jal

Co z toho chcete holit, když většina dílů na nic jiného nepasuje?

Elb

Většina tam napsaných řad se nevyřazuje, jen tyhle konkrétní vozy..