lot
Logistika Nákladní doprava Vodní doprava Zprávy

Přístav v Hamburku vykázal největší růst za několik let, pomohly linky do USA, Kanady a Mexika

Přístav Hamburk. Von Alexander Sölch (Aliosos) - Eigenes Werk, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6976494
Přístav Hamburk. Von Alexander Sölch (Aliosos) - Eigenes Werk, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6976494

Největší německý přístav v Hamburku v prvním pololetí letošního roku vykázal po letech stagnace silný růst. Objem kontejnerové přepravy se zvýšil o 7,5 procenta na 4,7 milionu TEU, což je standardizovaná kontejnerová jednotka, odpovídá jednomu dvacetistopému kontejneru. To je nejvyšší růst od roku 2011 a objem přepravy byl nejvyšší od roku 2014, uvedl šéf provozovatele přístavu Axel Mattern.

Nakládání s kontejnery patří k nejdůležitějším ukazatelům výkonu přístavů, má nejvyšší přidanou hodnotu. Celkový objem přepravy zboží vzrostl ve srovnání se stejným obdobím loni o 4,1 procenta na 69,4 milionu tun.

Hamburk byl poprvé po letech schopen zvýšit svůj podíl na trhu kontejnerové přepravy mezi přístavy v západní Evropě, a to o 0,7 procentního bodu, když předtím stabilně zaostával za konkurenty jako Rotterdam a Antverpy. Oba přístavy jsou výrazně před Hamburkem, který je třetím největším přístavem v Evropě. Rotterdam však v pololetí rostl jen o 6,4 procenta a Antverpy o 4,9 procenta.

K růstu hamburského přístavu přispěly především čtyři nové pravidelné linky spojující Hamburk s přístavy v Kanadě, USA a Mexiku, dodal Mattern. Díky tomu se objem kontejnerové přepravy s USA zvýšil čtyřnásobně a Spojené státy se staly druhým největším obchodním partnerem hamburského přístavu po Číně, napsala agentura DPA.

ČTK

3 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Orientace Hamburku na severní Ameriku vypadá docela logicky. Při obchodu s Čínou (a Asií obecně) je oproti středomořským přístavům nevýhoda v nutnosti obeplout celou Evropu. No a když už Evropu obeplují, tak se zase objevil nový konkurent Gdaňsk, kam se můžou dostat mega-lodě přímo i bez překládky.

Srovnání evropských přístavů by bylo zajímavé, ale jen počet odbavených kontejnerů toho moc neřekne, protože některé přístavy dělají hlavně (či výlučně) překládku z lodě do lodě (třeba Malta, Gioia Tauro), kdežto jiné obsluhují hlavně vnitrozemí (Koper, Terst) a další obě činnosti kombinují. https://www.porteconomics.eu/2019/05/16/portgraphic-are-the-med-ports-breaking-the-hegemony-of-the-top-4-north-european-container-ports/

Vladimír Doboš

Nevím odkud se tento článek vzal, ale příště by takovéto věci měly přesně vycházet z oficiální tiskové zprávy k výsledkům přístavu, která byla včera zveřejněna po tiskové konferenci. Jen např. konstatování – šéf provozovatele přístavu Axel Mattern – je nesmyslné. V Hamburku neexistuje žádný provozovatel přístavu. Nebo raději zkonzultovat text se zastoupením Hafen Hamburg Marketing v Praze!

Jan Šindelář

Je to zpráva ze servisu ČTK, který odebíráme a máme všechny důvody mu důvěřovat. Pokud s ní máte problém, obraťte se tam.