Logistika Nákladní doprava Vodní doprava Zprávy

Přístav v Hamburku vykázal největší růst za několik let, pomohly linky do USA, Kanady a Mexika

Přístav Hamburk. Von Alexander Sölch (Aliosos) - Eigenes Werk, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6976494
Přístav Hamburk. Von Alexander Sölch (Aliosos) - Eigenes Werk, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6976494

Největší německý přístav v Hamburku v prvním pololetí letošního roku vykázal po letech stagnace silný růst. Objem kontejnerové přepravy se zvýšil o 7,5 procenta na 4,7 milionu TEU, což je standardizovaná kontejnerová jednotka, odpovídá jednomu dvacetistopému kontejneru. To je nejvyšší růst od roku 2011 a objem přepravy byl nejvyšší od roku 2014, uvedl šéf provozovatele přístavu Axel Mattern.

Nakládání s kontejnery patří k nejdůležitějším ukazatelům výkonu přístavů, má nejvyšší přidanou hodnotu. Celkový objem přepravy zboží vzrostl ve srovnání se stejným obdobím loni o 4,1 procenta na 69,4 milionu tun.

Hamburk byl poprvé po letech schopen zvýšit svůj podíl na trhu kontejnerové přepravy mezi přístavy v západní Evropě, a to o 0,7 procentního bodu, když předtím stabilně zaostával za konkurenty jako Rotterdam a Antverpy. Oba přístavy jsou výrazně před Hamburkem, který je třetím největším přístavem v Evropě. Rotterdam však v pololetí rostl jen o 6,4 procenta a Antverpy o 4,9 procenta.

K růstu hamburského přístavu přispěly především čtyři nové pravidelné linky spojující Hamburk s přístavy v Kanadě, USA a Mexiku, dodal Mattern. Díky tomu se objem kontejnerové přepravy s USA zvýšil čtyřnásobně a Spojené státy se staly druhým největším obchodním partnerem hamburského přístavu po Číně, napsala agentura DPA.

ČTK

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin V.
Host
Martin V.

Orientace Hamburku na severní Ameriku vypadá docela logicky. Při obchodu s Čínou (a Asií obecně) je oproti středomořským přístavům nevýhoda v nutnosti obeplout celou Evropu. No a když už Evropu obeplují, tak se zase objevil nový konkurent Gdaňsk, kam se můžou dostat mega-lodě přímo i bez překládky.

Srovnání evropských přístavů by bylo zajímavé, ale jen počet odbavených kontejnerů toho moc neřekne, protože některé přístavy dělají hlavně (či výlučně) překládku z lodě do lodě (třeba Malta, Gioia Tauro), kdežto jiné obsluhují hlavně vnitrozemí (Koper, Terst) a další obě činnosti kombinují. https://www.porteconomics.eu/2019/05/16/portgraphic-are-the-med-ports-breaking-the-hegemony-of-the-top-4-north-european-container-ports/

Vladimír Doboš
Host
Vladimír Doboš

Nevím odkud se tento článek vzal, ale příště by takovéto věci měly přesně vycházet z oficiální tiskové zprávy k výsledkům přístavu, která byla včera zveřejněna po tiskové konferenci. Jen např. konstatování – šéf provozovatele přístavu Axel Mattern – je nesmyslné. V Hamburku neexistuje žádný provozovatel přístavu. Nebo raději zkonzultovat text se zastoupením Hafen Hamburg Marketing v Praze!

Jan Šindelář
Admin

Je to zpráva ze servisu ČTK, který odebíráme a máme všechny důvody mu důvěřovat. Pokud s ní máte problém, obraťte se tam.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Vánoční Nalaďte se v metru

    12. prosince
  2. Zážitková turistika v pražském metru

    14. prosince
  3. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince