Přístav v Hamburku vykázal největší růst za několik let, pomohly linky do USA, Kanady a Mexika

Přístav Hamburk. Von Alexander Sölch (Aliosos) - Eigenes Werk, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6976494Přístav Hamburk. Von Alexander Sölch (Aliosos) - Eigenes Werk, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6976494

Největší německý přístav v Hamburku v prvním pololetí letošního roku vykázal po letech stagnace silný růst. Objem kontejnerové přepravy se

3 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Orientace Hamburku na severní Ameriku vypadá docela logicky. Při obchodu s Čínou (a Asií obecně) je oproti středomořským přístavům nevýhoda v nutnosti obeplout celou Evropu. No a když už Evropu obeplují, tak se zase objevil nový konkurent Gdaňsk, kam se můžou dostat mega-lodě přímo i bez překládky.

Srovnání evropských přístavů by bylo zajímavé, ale jen počet odbavených kontejnerů toho moc neřekne, protože některé přístavy dělají hlavně (či výlučně) překládku z lodě do lodě (třeba Malta, Gioia Tauro), kdežto jiné obsluhují hlavně vnitrozemí (Koper, Terst) a další obě činnosti kombinují. https://www.porteconomics.eu/2019/05/16/portgraphic-are-the-med-ports-breaking-the-hegemony-of-the-top-4-north-european-container-ports/

Vladimír Doboš

Nevím odkud se tento článek vzal, ale příště by takovéto věci měly přesně vycházet z oficiální tiskové zprávy k výsledkům přístavu, která byla včera zveřejněna po tiskové konferenci. Jen např. konstatování – šéf provozovatele přístavu Axel Mattern – je nesmyslné. V Hamburku neexistuje žádný provozovatel přístavu. Nebo raději zkonzultovat text se zastoupením Hafen Hamburg Marketing v Praze!

Jan Šindelář

Je to zpráva ze servisu ČTK, který odebíráme a máme všechny důvody mu důvěřovat. Pokud s ní máte problém, obraťte se tam.