Příprava D55 u Bzence stojí. ŘSD stáhlo po 13 letech žádost o územní rozhodnutí

Ekologické organizace doporučovaly už v roce 2007 vést trasu jinudy než ptačí oblastí. Tunel je podle ŘSD ekonomicky neobhajitelný.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mirek

Když jsem tu před pár dny upozorňoval, že D55 je v současné trase ve svém jižním úseku nesmyslná, protože stejně skončí jen u Bzence, dostal jsem dost mínusů…

Krutor

Historie se opakuje😄

mirek

No jo no, pravda je nepopulární 🙂

petr

Trasa kopíruje železniční koridor, takže ptáci už rušeni jsou. Prostě to dopadne tak, že v tomto úseku dlouho dálnice nebude a za více než 10 let se může všechno změnit a dálnice se postaví a nebo tak ne.

Jarda Š.

Takže konec lelkování a konečně se začne se seriózní přípravou Územní řízení totiž bylo vedeno na úplný paskvil (silnici v kleci).

Milan

Ekoteroristům nefandím, ale stavba D55 je stavbou na nic a pro nikoho. Dostavte prvně d43, která je rozestavěná od roku 1938, a je opravdu potřebná

Vlastik

Je vidět, že tuto oblast moc neznáte. Zkuste se zeptat lidí třeba v Huštěnovicích, Babicích, Uherském Hradišti, Uherském Ostrohu a jinde kama vede silnice I/55 jak je ta dálnice zbytečná. Jak jim nevadí tisícovky aut projíždějící jim těsně před barákem. Jsem zvědavý, co by Vám na to řekli.

Zlámalík

Další důkaz neschopnosti ŘSD. Vybrat debilní trasu, na té si trvat ale nic pro to neudělat. Nejde jim to odejmout a pověřit přípravou nějaký jiný subjekt, třeba Asfinag? 🙂

Axel

Možná by pomohlo, aby přibylo odborníků v regionálních částech ŘSD… A pracovitým/schopným v ŘSD přidat na výplatě…
Ale jsem jen laik, takže možná se pletu.

Koneckonců o reformě v tomto smyslu (=zajistit dost odborníků na ŘSD) mluvil už tehdejší šéf ŘSD v roce 2012

https://www.e15.cz/rozhovory/david-cermak-na-rsd-zatim-potkavam-jen-kostlivce-769882

Zlámalík

Předpokládám, že na ŘSD nesedí nikdo, kdo to projektuje, takže by stačilo, aby to zadali projekční kanceláři, která posoudí varianty a najde průchodnost územím. Nejen technickou, ale i společenskou a finanční. ŘSD pak jen může říct ano/ne. V cizině taky všecko řeší externí konzultanti. Jo, jsou za to dobře placení, ale ve výsledku stát ušetří – pokud o to ovšem stojí, že…

mgr.pavel

Další (kolikátá už?) ukáska despotického přístupu státu, kdy nějaký ouředník nakreslí čáru do mapy, řekne její nutné parametry, a trvá na ní i kdyby trakaře padaly. Pár příkladů: 1) Stát nechtěl vyplatit rozumnou kompenzaci Havránkové na D11. 2) tak dlouho stát trval na D8 přes Středohoří, až si to salámovou metodou vydupal a dálnice se sesula. 3) D1 přes hřiště v Dluhonicích musí a musí a musí vést, i kdyby kvůli tomu místní a ekoteroristé měli stavbu zablokovat. 4) obchvat kolem Plzně na D5 musí vést delší a pomalejší trasou, i když tam bude tunel. (je možné, že zde byla… Číst vice »

mgr.pavel

Samozřejmě „ukáZka“. Nemají být ta písmenka „s“ a „z“ na klávesnici tak blízko 🙂

jura

A neslo by tu D55 mezi Bzencem a D2 kompletne pretrasovat? Ta trasa je takto hodne nevyuzita pro spojeni s Rakouskem od Breclavi neni kudy se napojit dalnicne na Rakousko. A tahnout ji lednicko valtickym arealem vazne smysl nedava. Navrhoval bych na jih od Bzence stocit k vychodu a vest ji mezi Vracovem, Vacenovicemi, Miloticemi a Mistrinem, Sardicemi, prejit do udoli Trkmanky ci tunelem pod obci Vrbice ke krizovatce s D2 na jih od Velkych Pavlovic a pak po jiznim brehu Novych Mlynu k D52. Ulevilo by se tak vyrazne D1, hlavne u Brna. Pricemz ve smeru Bratislava je to… Číst vice »

Jirka

Po jižním břehu Nových Mlýnů leda tak tunelem pod Pálavou.

Jiří Kocurek

Ono by to asi trefilo mezi Přítluky a Rakvice a pak estakádou přes Nesyt. Blbé je, že by to každý říznul přes Holíč, jedouc na Slovensko.

Gwann

tak tohle může vymyslet jen hlava opravdu pomazaná…

Radek.m

Jen pro zajímavost. V zásadách jihomoravského kraje (https://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/oupsr/zur_jmk_a2a1_UZ/WEB/grafy.html), soubor: Výkres ploch a koridorů, včetně územního systému ekologické stability je dobře vidět koridor I55 ze Strážnice kolem Petrova, který ekologicky možná vadí méně (rezerva). Pokud by se dálnice napojila z Moravského písku (konec úseku Staré Město Moravský písek) na tuto část. Tak By byla cca o 3 km delší a myslím zase tak nevadila. Zkusil jsem to nakreslit v leteckém snímku, aby bylo vidět, že se jde primárně přes ornou půdu. Z Bzence by to do dálnice bylo podobně daleko – napojení u Strážnice. Veselí a spo by bylo křižovatku mezi… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ups, soukromý odkaz, nepodařilo se načíst obsah.

zdrh

On je problém, že mezi Moravským Pískem a Uh. Ostrohem je naleziště štěrkopísku.

Jirka

Z tohodle už ani nelze vynit Děti Země, tohle je naprostá idiocie ze strany státu. Kontrast ve srovnání s Rakouskem, kde se staví tunely jen proto aby se nemusela ničit louka, nebo les je na první pohled patrný.

Miky

„Vinit“ od „vina“ nikoliv od „nit“

Viky Plašilová

No a co, to je diskuze, ne hodina gramatiky.

Kodl

Naprosty diletantismus v podani RSD a statu. Veskere detaily pripravy tohoto useku jednoznacne poukazuji na systemovy diletantismus, nic jineho.

Pepa

Další tristní průběh přípravy dálnice u nás. Příprava stavby dálnic na Moravě, je ukázkový příklad do učebnic, jak se to nemá dělat. A je jedno jestli si vyberete D1, D35, D52, D55 nebo jinou.

Axel

Nevyjadřuji se k obsahu článku… Jen mě totálně překvapilo, že v roce 2021 pořád platí stav, že takový druh stavby je veden na Stavebním úřadě nejnižšího (základního) stupně viz personální obsazení tamního stavebního https://www.bzenec.cz/obcan-na-urade/stavebni-urad/ Příslušným pro vedení stavebního řízení pro dálnici bych předpokládal na specializovaném stavebním úřadu, který má odborníky s praxí ve stavebním řízení dálnic atd. (klidně ať takový stavební úřad je třeba v Brně či v Ostravě, ať se vyloučí podjatost, viz princip umísťování Ústavního/Nejvyššího/Nejvyššího správního soudu do Brna co nejdál od Parlamentu a Vlády)… Neboť v Bzenci patrně tamní odborníci dosud nevedli žádné stavební řízení k dálnici… Číst vice »

BND 30

A o propojení D1 a D11 jste slyšel? A o D11 mezi Jaroměří a Trutnovem?
Je to smutné, ale zřejmě to státu takto vyhovuje. To fakt není o ekolozích…

Axel

Škoda, taková šance jak věci veřejné dělat efektivněji a s míň „na*ráním“ dotčených (protože, doufám, odpadnou nováčkovské chyby úředníků). Tu Ostravu resp. Brno jako sídlo „dálničního“ stavebního úřadu jsem navrhoval proto, že v obou jsou Stavební a Právnické fakulty (resp. práva jsou v Olomouc, což není až tak daleko do Ostravy)… Takže podobně jako když akademici zčásti přesahují na Ústavní/Nejvyšší/Nejvyšší správní soud+Ombudsmana (vše v Brně) a ERÚ má část aktivit v Ostravě Ale klidně i třebas Plzeň (akorát mám pocit, že tam není plnoformátová Stavební fakulta viz Fakulta aplikovaných věd). @honzalb třebas bude vědět o konkrétní situaci na TUL (nemyslím… Číst vice »

Jakub

Kvalitní fakulty stavební se zaměřením na dopravní stavby a inženýrské konstrukce jsou pouze v Praze a v Brně s přihmouřením obou očí ještě v Ostravě.
Další fakulta stavební je pak ještě v Pardubicích.

Axel

Díky.

mgr.pavel

Státu to asi nevyhovuje, ale je naprosto impotentní změnit zákony, které jej činí impotentním..

Axel

Evidentně stát imponentní není… Vždyť například stavební úřad v Bzenci brzy bude „obětí“ ničení obecních stavebních úřadů, které letos prosadilo ANO2011/ČSSD/KSČM/Okamura…

Za to se spousty roků čeká na zřízení specializovaného dálničního stavebního úřadu, který převezme všechna řízení o dálnicích (druhým -odvolacím- stupněm by bylo Min. dopravy)… Mluvím o úřadu naplněného profesionály, kteří „sází“ jedno za druhým řízení o dálnicích (tj. jeden úředník se učí ze svých chyb v předchozích řízeních o nějaké dálnici)…

Olda

No, zcela upřímně… Nemehla jsou lichotka. Jinak v Bzenci jsou na stavebním úřadě tři kočky, z toho dvě středoškolačky. Věřím, že teď tam bouchá šampus, protože tolik let být ve stresu s očekávání boje na poli správního práva (o technických podmínkách ke stavbě nemluvě), kde obě strany přibrušují kindžály v podobě právních odborů a nájemných advokátů s pěti tituly před jménem a pěti za jménem, a toto měli rozhodnout nějaký tři čičiny zvyklí tak na kafe a půtky ohledně posunutýho plotu. Díky opravdu nechci. Ano…, je to katastrofa. O mld. Kč, transformaci krajiny na roky do budoucna a dalších okolnostech… Číst vice »

Axel

Pane Oldo, nevyjadřuji se k podstatě Vašeho názoru, nýbrž pouze doplním/opravím a) SŠ vs. VŠ jako kvalifikace – to si nemyslím že je jediné kritérium, neboť i schopný středoškolák může být talentovanější, chytřejší než VŠ (např. protože hned po střední škole přišlo miminko a nezbyl čas na VŠ, tak po 40-tce ta dáma s SŠ dohání studiem specializovaných kurzů, či začíná studovat dálkově) … Já psal o trochu něčem jiném – že takovou ojedinělou stavbu jako dálnice tento konkrétní úředník řeší poprvé a naposled ve svém životě (tj. získané zkušenosti tohoto úředníka přijdou vniveč … což je velká škoda… např.… Číst vice »

Jindra

Kdyby „Tři kočky“ nestíhaly, dávno bylo posíleno. Zjevně netřeba a Kočky posunuté ploty stíhají.

Axel

Nerozumíme si … moje rozčarování je zejména o tom, že úředník xyz se horko-těžko učí na svém „prvním“ řízení o dálnici… A namísto toho, aby své zkušenosti využil na dalším řízení o jiném kusu dálnice, tak další kus dálnice má starosti JINÝ úředník na JINÉM stavebním úřadu … Zajímavé je, že např. daňové úřady už to zvládli… viz jeden opakuji jeden Specializovaný finanční úřad (s pár pobočkami v některých krajích), který má na starosti např. všechny firmy s obratem přes 2 miliardy… Spekuluji, že specializaci zvládli v daňové správě, možná proto, že Specializovaný finanční úřad vznikl v roce 2012, tj.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Rozdíl mezi SŠ a VŠ je především ve znalsotech odborných. Správní právo se na fakultě stavební neučí, to musíte na jinou univerzitu než VUT (Brno je nejblíž).
A že někdo platí 1000 USD/hod? Bez komentáře.

Axel

Ono dost pomáhá https://www.mvcr.cz/sluzba/clanek/urednicke-zkousky.aspx
zčásti jde využít také https://www.law.muni.cz/content/cs/pro-uchazece/bakalarske-studium/bakalarske-programy/verejna-sprava/

A zejména pomáhá, když člověk (úředník/-nice) má za sebou spoustu náročných řízení na podobně komplikované stavby (tj. asi příliš nepomůžou např. zkušenost ze stavebního řízení na přehradu, když tentýž člověk má vést stavební řízení na dálnici)

Proto je tak obrovská škoda, že sotva úředník nabere zkušenosti z dálnice/železnice, tak tyto své specifické zkušenosti už nevyužije, neboť u další (podobné) stavby je zas jiný úředník, bez těžce nabytých zkušeností z podobné stavby…

Gwann

hlavně ať nezačnou stavět Moravský Písek – Bzenec, odkud nemají alespoň UR pro navazující úseky. protože odsud by to nešlo už přetrasovat. jinak prd se vyznám v lelcích, poznám tak akorát vrabce….ale fascinuje mne, jak úspěšnou svatou válku tu RNDr. Patrik vede…nevíte někdo, jak ochranu lelků, syslů aj. řeší a řešili tam, kde těch dálnic mají už asi 3x víc než u nás? to tam sysli a lelci nežijí? mimochodem mi přijde s naším chemickým zemědělství a nesmyslně obřími lány řepky a kukuřice a neschopností rozumného lesního hospodářství, vč. regulace stavů zvěře, absurdní napínat úsilí ekologistů hlavně proti dálnicím. myslím… Číst vice »

Stráťa

Nějakej smysl to dává. Pole se dá rozorat a rozdělit na menší části kdykoliv, i to smrkové pole kterému říkáme les jde celkem snadno vrátit do přírodnějšího stavu. Ale nevhodně postavenou komunikaci už nikdo nepřesune.

Gwann

to, co jsme si udělali s ornou půdou je dost možná na několik set let snahy o nápravu, a ty lesy…možná někde už ani nepůjdou obnovit.

takže oproti tomu nějaká dálnice…je nic

Jiří Kocurek

Jak nepřesune? Přeložku silnice jste nikdy neviděl?

jkt

a ze uz jsme tech dalnic v CR prelozili…

Jakub

Jsem zvědavý jak se k tomu ŘSD postaví, protože pokud budou mít zájem na dostavbu D55, tak k přetrasování bude muset dojít někde mezi Nedakonicemi a Moravským Pískem.
Při přetrasování na západ od ptačí oblasti by se dal ještě využít úsek D55 5508, při přetrasování na východ od ptačí oblasti už se bude muset sáhnout i do budovaného úseku D55 5508.
Každopádně při dostavbě D55 5509 by měl Moravský Písek krásný obchvat obce v kategorii R25.5.

Jiří 3

5508 je už oficiálně zahájená stavba, tudíž zde přetrasování už možné není.,

Jakub

Možné je vše, zvláště u nás. Změna během výstavby, svedení dálnice do jednoho pásu za Nedakonicemi a dostavba druhého pásu po vyřešení trasy D55 atd…

Frantík

Budu hnusný a řeknu, že je dobré, že se postaví. Jak to budou za MorPískem řešit je jiný problém – tady v Uherském Hradišti jsme si dopravy už užili dost.

Roman

Dopravě v UH dálnice nijak nepomůže. Tam je problém hlavně v lokálních komunikacích. Za určitých okolností může dálnice situaci naopak ještě zhoršit.

Roman

Já bych vzal brokovnici a ty lelky vystřílel. Takto se z Hodonína do Přerova a nedej bože i dál po dálnici nikdy nedostaneme.

Jarda Š.

Lelky není potřeba střílet ani není rozumný důvod, proč měnit trasování. Stačí tam dálnici zahloubit a vybudovat dostatečný počet ekoduktů. Jako kompenzační opatření lze klidně navrhnout náhradní výsadbu lelků. Z celoevropského hlediska se jedná o druh málo dotčený.

LKB

Kdyz tento usek dalnice nepostavi, doprava z okolnich useku D55 bude jezdit po II/427 a I/54. To sice neni zdarile, ale je to docasne zvladnutelne. Ale i tak mi pripada, ze je hluboce neefektivni nechavat bezet uzemni rizeni tak dlouho. Tak bud to jde na navrhovanem miste nebo posunu trasu tam, kde to jde. Ale cekat kvuli tomu 14 let? To je neefektivni.

55p

ŘSD přece chyby nedělá. Když to tam chce vést, tak to tam povede, protože to je přece nejlepší. Třeba D8 ve Středohoří, že jo.

mikemp477

A kudy by jste vedli D8?

Vojta

Úpatním tunelem

Kalanis

Sežerou vás hasiči.

mgr.pavel

A už ti hasiči jeli nějakým alpským tunelem?

A sežrali tam všechny ostatní cestující? 🙂

Kalanis

Trasování D8 se řešilo nedlouho po požárech v alpských tunelech. A tam mrtví byli.

Michael

..byste..když už. Byly tři varianty a vybrala se nakonec ta nejhorší možná, o sesuvu tam paní Pošvářová a Geologická služba mluvila už deset let předtím..

Jarda Š.

Chyba nebylo trasování, ale to, že projektová příprava nepočítala se sesuvy, které se tam očekávat daly. Problém byl řešitelný při projektování, nemuselo se to řešit až ex post, když už k sesuvu došlo.

Jiří Kocurek

No, je to sice sesuvové území, ale nebýt dálnice, tak by tam žádný sesuv nebyl.
Zatížit vrchol svahu, svést na něj vodu z velké plochy (celého lomu) a pak to házet na stavbu dálnice je tak trochu chucpe. Dvě ze tří možných a součinných příčin (1 – zatížení vrcholu svahu, 2 – voda ve svahu, 3 – podebrání paty svahu) nemají s D8 nic společného.