Příprava D1 u Přerova může pokračovat, úřad potvrdil územní rozhodnutí
Vizualizace dálnice D1 u Přerova. Foto: ŘSD
Rozhodnutím může ŘSD pokračovat ve stavebním řízení na poslední chybějící úsek D1, konečné slovo bude mít ale soud.
Ted je v Prerove relativni klid, protoze se buduje rozsireni ulice Polni a nakladaky maji omezeny vjezd.
Ale jak se otevre nadjezd nad zeleznici a Polni ulice (mozna za mesic?), bude to silenost. Vsem polskym, lotyskym a jknym kamionum vyjde podle GPS nejrychlejsi trasa po D1 s promotanim 6km Prerovem.
D1 z Lipnika do Prerova nemela byt otevrena, dokud nebude posledni usek okolo Prerova hotovy.
To budou silene roky cekani….
V Lipníku i Vyškově z druhé strany je vjezd tranzitu do Přerova zakázan. Veškerý tranzit jezdí přes OL a PV po D35 a D46..
Někdy mi jde hlava kolem, když vidím ty výtvory našich dálničních architektů. Kolikrát si myslím, že nikdy nejeli autem.
Snad alespoň ty bláznivé křižovatky mají správně počítané na průjezdnost =D (https://youtu.be/yITr127KZtQ)
Dost často ale i dobře vymyšlené dálniční křižovatky zabijí špatným napojením kolektorových silnic.
Jen jedna faktická chyba v článku, žalobu mohou účastníci řízení podat až do konce června, tj. do 2 měsíců po nabytí právní moci od 30.4.
To tvrdí Děti Země a zrovna v tomto jim věřím, že mají veškeré lhůty nastudované:-)
No tak to je v prdeli. Dost času pro ně sepsat pořádnou, destruktivni žalobu 😀
Dost pochybuju, že to KS v Ostravě do listopadu stihne projednat a i kdyby, tak ještě zbývá kasační stížnost k NSS.
Kasační stížnost mohou podat až proti pravomocnému rozhodnutí a nemá odkladný účinek. Takže, pokud NSS nezruší rozsudek KS, nemá to žádný vliv. Pokud by NSS rozsudek KS zrušil, mohl by se investor domáhat škod, které mu zrušením pravomocného SP vznikly.
Myslím, že to má šanci. Pokud znovu vyhraje ANO, bude existovat tlak na stavění a soudy vůči tomu nejsou imunní. Pokud zvítězí někdo jiný, nebude chtít začít tím, že řekne lidem, že se nic stavět nebude. I když by to pochopitelně zabalil do legendy, že za to může Babiš, který to nekvalitně připravil.
Na tom ilustračním obrázku je vidět dobrý paradox. Realita není ve skutečnosti silničně „zašedlá“, ale hnědá (úsek Přerov – Lipník). Naopak ten plán mimoúrovňové křižovatky, který není ještě reálně postaven by tedy měl být hnědý a ne „zašedlý“. To jenom tak na apríla.
Pro ŘSD znamená rozhodnutí úřadu možnost pokračovat ve stavebním řízení, zápisu geometrických plánů na pozemcích dálnice a pokračovat může vyvlastňování. Hlavní slovo bude mít ale ostravský krajský soud, který už dříve rozhodnutí úřadu zrušil. Právě na základě tohoto rozsudku musel úřad vydat nové rozhodnutí. Stavba musí začít nejpozději letos na podzim, kdy pro projekt končí výjimka z posuzování vlivu na životní prostředí (EIA). Nově je však na stole otázka, co přesně konec platnosti výjimky k EIA znamená. Podle Mátla situace nestojí tak, že se musí začít letos v listopadu stavět. „Zákon o EIA hovoří o tom, že je to de… Číst vice »
Každé rozhodnutí správního orgánu zakládající práva a povinnosti podléhá soudnímu pezkumu ve správním soudnictví. Nejedná se o odvolání proti zamítnutí odvolání, ale o správní žalobu, a protože i ve správním řízení platí zásada dvojinstačnosti, tak proti rozsudku správního soudu je přípustná kasační stížnost. která se podává k Nejvyššímu správnímu soudu. A kdyby se někdo cítil zkrácen na svých ústavně zaručených právech (vlastnictví, spravedlivý proces typicky), může to hnát až k Ústavnímu soudu.
Snad se ŘSD (potažmo SŽ(bezDC) poučili a začali věnovat přípravě projektů větší péči. Ono je jednoduché hodit to na ekoteroristy, ale když kvůli formálním chybám zvládne zastavit stavbu kdokoliv s jedním semestrem na právech v Plzni, je asi něco v nepořádku.
SŽ (bezDC) to zatím měla jednoduché, neopouštěla své pozemky. To ale teď chtějí změnit. ŘSD snad už taky pochopilo, že je jednodušší se domluvit a vyvlastnění až jako poslední možnost.
SŽ(bezDC) 😀 je vidět že dobrá správa přepnutí napájení na střídavinu v dohledný době neočekává, jinak by si to odstranění DC nechali na pozdějc.
Asi rádi poslouchají ACbleskDC.
Nechci se zastávat úřadů, ale každý, kdo ví něco o investiční výstavbě, tak také ví, že nejde udělat projekt, který je nenapadnutelný. To jen novináři a diskutující ví, jak to dokázat. Je škoda, že nejdou pracovat na ŘSD, mohlo by vše běhat jak po drátkách. Desetiletí stát aktivisty využívá k tomu, že mu sloužili jako alibi k tomu něco nestavět. Třeba Žabovřeská v Brně trpí průtahy už 30 let – to nejde vysvětlit neschopností, to jde vysvětlit jen jako záměr. Za tu dobu se u kormidla vystřídaly všechny hlavní strany, město desetiletí po desetiletí dělalo, co mohlo – bezvýsledně. Podobně… Číst vice »
Samozřejmě druhou stranu hraje legislativa. Stát má nastavit jasné prostředí.
Pokud dáte do rukou aktivistům destruktivní nástroje, je jisté, že je použijí. Pokud za jejich zneužití nehrozí tresty, budou to provozovat do nekonečna. Pomatenců je vždy dost.
Je to otázka vyváženosti většinových a individuálních práv, ne nejasnosti zákonů. Západní svět přestal hájit práva většiny ve prospěch různých aktivistických menšin. Kam to povede si každý dokáže představit sám.
Da se ocekavat dalsi zaloba. Vsichni tusi nevyhnutelne, tato stavba tento rok pokracovat nebude.
Ano, to je skoro jisté. A protáhne se to o dalších >=5 let. To samé D49.
Bude se dělat znova EIA, takže před rokem 30 bych s tímhle úsekem nepočítal.
U D49 už stačí „pouze“ zamítnout rozklady pro stavebnímu povolení. To by snad mohli úřednici na ministerstvu dopravy do listopadu stihnout. Mají na to ještě 7 měsíců. Zhotovitel tam už je, tak se po nabytí právní moci stavebního povolení může stavba hned zahájit. U D1 je to horší, tam ještě není SP ani vydané.
To sice ano, ale i po zahajeni stavby existuji zpusoby, jak ji donutit k opetovnemu zastaveni. A to se bohuzel klidne muze stat.
Ano, proti SP mohou podat žalobu a soud může nařídit předběžné opatření a tím stavbu zastavit. Stavba by však již byla zahájena a problém s možným propadnutím EIA by byl vyřešen.
No jo, z blata do louze v nekonecne telenovele zvana vystavba kriticke infastruktury v Ceske republice.
5 let ?? Ten bezbřehý optimismus by měl být v našich končinách trestný…
Jinak do nadpisu článku bych vševysvětlující slovo „teoreticky“ mezi „může“ a „pokračovat“.
Spíše než sázení jestli Děti Země podají odvolání, by se měli vypsat na to, kolik stran to jejich odvolání bude mít.
Odvolání podat nemůžou, správní žalobu ano a tu na 99,9% podají. Akorát by mne zajímalo, z čeho lepí soudní poplatky. Je to sice relativně levné – 3 tis., ale i tak.
Mě by zajímalo proč o tomto rozhoduje soud v Ostravě..
Protože rozdělení příslušnosti soudů se řídí starým uspořádáním „soudních okresů“ někdy ze 60.let, kde Přerov i Olomouc patří pod působnost KS v Ostravě.
omyl – u dálničních staveb není Krajský soud v Ostravě přiřazen podle uspořádání soudních okresů, tady jde o zákon 416/2009, ve kterém byl zaveden speciální soudní senát na krajském soudu v Ostravě, který řeší dálniční stavby … je to tak již od září 2018
Tak v „liniovém“ zákoně, na který odkazujete, jsem se nedočetl nic ohledně příslušnosti soudu, natož zřízení speciálního senátu u KS v Ostravě.
Jsem zvědavý, s čím ti teroristé ještě přijdou.
Další famozní úspěch PANA ministra Havlíčka! Skutečně, výstavba dálnic u nás jede. Jede, jede jede. Když se podíváme do tzv. Německa, nebo na Slovensko tak vidíme že v těchto zemích se vůbec nic nestaví. Máme rozestavěno více než 100km, dalších 150km v procesu soutěže. Dokončení dálnice D1 do voleb 2021 je zcela zjevně prorita a já se už těším až se projedu kolem Přerova!
A vy co tady kritizujete pana ministra, pana docenta doktora inženýra Havlíčka, já říkám zkuste si řídit dvě ministerstva najednou, zkuste si boj s ekoteroristami, s občany co furt jenom prudí a podávají odvolání!
Přesně, ANO posílá na ministerstva jedině borce první ligy.
Před posledními volbami se mohli pyšnit tím, že za čtyři roky zprovoznili 180 km dálnic!
(Většinu, ehm, pouhým přeznačením)
Já se jen divím, že Havlíčka nejmenovali i na to zamini, dvě ministerstva nebo tři, to už vyjde nastejno.
Pan docent doktor inženýr Havlíček je ekonom řízení korporací, který nemá s dopravou ani stavbami lautr nic společného. Typický ANO člověk.
A že řídí dvě ministerstva? To mu jde k tíži! Když nezvládá ani jedno!
Vy mate dneska vychazky a pristup k internetu? 🙂
Není to pan Luděk z ministerstva?
ta křižovatka je strašná….
Je no. Nechápu proč tam nenbude čtyřlístek..
klasický čtyřlístek je již překonané řešení u vytížených křižovatek, příkladem za všechny je MUK D1xD2, kde čtyřlístek s průplety nestíhá a rampy Bratislava>Praha a Ostrava>Bratislava se tak budou předělávat na polopřímé. Tady by byl ok „trojlístek“ tj. 3 vratné rampy + 1 polopřímá rampa ve směru Hulín>Přerov
raději bych se inspiroval Vídní. Něco jde i pod zem…
srovnáváte Vídeň s polem vedle Přerova, nebo jak to mám chápat? Že byste si představoval celou nebo část křižovatky pod zemí? mimochodem, ukažte mi obdobnou realizovanou situaci, ani ve Vídni není podle mě žádná taková dálniční křižovatka pod zemí…
já nepsal že ve Vídni je křižovatka pod zemí, ale vím, že tam jsou jednotlivé přivaděče (napojení) doporavních proudů (směrů). A nic nesrovnávám, protože v poli u Přerova nic takového není, takže není co srovnávat. Jen jsem psal, že bych se řešením (dopravních proudů a jejich napojení) inspiroval ve Vídni.
Zkuste se projet okolo Brna. Tam jsou ty „skvělé“ čtyřlístky dva vedle sebe. A pak také zkuste odbočit z nebo najet na D1. Zjistíte, že ti, co by z dálnice rádi sjeli, blokují ty, kteří by na ni chtěli najet. Tím vnikají nepříjemné situace. A když dojde na ťukanec, tak to stojí až k okruhu.
No furt lepší než ty kruhové nesmysly v Ostravě nebo u Hradce.
S tím Hradcem (Opatovice D35+I/37) plácáte blbosti. Co by tam podle vás mělo být?
Prime rampy Praha-Pardubice
A ve kterém „podlaží“?
v 1. PCE – HK
Ve 2. Kruháč
Ve 3. D35
Ve 4.?
Nebo nějaká dlouhý karusel (hlavně směr z I/37 na D11) ?
Nějaké extra vedení?
no aspoň bypass toho kruháče od Prahy na PCE tam být mohl.
Tak snad se bude napojovat D55 směr Olomouc, takže díky této křižovatce bude možné se napojovat na křížící komunikace ve vyšší rychlosti. Nic jiného v tom nevidím. U nás není moc míst, kde dálnice tvoří kříž. Další místo je MKÚ D1 na 265 kilometru (D1/D55/D49), kde taky nedali „čtyřilístek“, i když dvě ramena jsou tam dost krátké…
těch křížů je právě docela dost, např. téměř všechny dálnice napojující se na D0 a u většiny z nich jsou vytížené směry řešené právě polopřímou rampou (obvykle z okruhu pryč z Prahy a naopak) viz. D1, D5, D6, D11 (I/4xD0 je trochu jiný případ) dále je obdobně D35xI/55(budoucí D55). Nikde ze zmíněných klasický čtyřlístek.. nejde jen o rychlost, ale hlavně o kapacitu kdy ve vytížených směrech nemáte průpletové úseky, které hodně tu kapacitu omezují viz. D1xD2…
tak doufám, že to konečně povolí, už by bylo na čase, aby tu dálnici mohli po „70 letech“ konečně dokončit.
Snad se stane zázrak, a po padesáti letech se konečně začne stavět poslední úsek D1. Bude rozhodovat soud ,a soudci by měli být lidé vybavení zdravým úsudkem,tak snad zvítězí rozum, a nezablokuje se stavba dálnice jež bude dříve či později stejně dostavěna,na dalších deset let kvůli chronickým stěžovatelům na cokoliv.
Blokovat výstavbu dálnice kvůli zimní údržbě je jako blokovat výstavbu tratí kvůli houkání lokomotiv.
:DDD Tak ten o soudcích byl dobrej
Soudci musí soudit podle práva a vůle zákonodárce, která je vyjádřena v ústavě a zákonech. Co bude nebo nebude za deset let je irelevantní.
To je jako tvrdit, že když vám teče do baráku,tak je irelevantní,jestli to opravíte hned nebo za deset let.
Vy potřebujete k opravě střechy územní rozhodnutí, EIA a stavební povolení?
Tady nejde o stavební rozhodnutí,AEIOU, ani paní Kropáčkovou,kterou by mohla dálnice za kopcem rušit při dojení krav,ale o zdravý rozum. A taky o výstavbu infrastruktury ve východní Evropě,kde zoufale chybí severojižní kapacitní silniční spojení skrz Karpatský oblouk. A jestli to nepostavíme my,tak to tu za nás postaví někdo jiný,nebojte.
Skoro ve všech kauzách se střetávají různá práva různých osob nebo skupin, kdy některá práva musí soudce upřednostnit a jiná třeba potlačit. Navíc je na soudcích, aby rozhodovali v duchu zákonů a všeobecné přiměřenosti, neboli, aby zákon vykládali. Představa, že místo soudců by na základě zákonů mohly rozhodovat třeba počítače, je prostě dětinská. Přímý důsledek tohoto stavu je, že vše jde napadnout a zpochybnit.
„Blokovat výstavbu dálnice kvůli zimní údržbě je…“
Aha, ničemu nerozumím, ale hlavně že mám názor.
Zato z vašich vyjádření tady lze lehce nabýt dojmu, že rozumíte úplně všemu.
Ne, jen pár oblastem. Ale bohužel jsem jakési vzdělání i praxi utrpěl…
Vážení přátelé, co se tu ohledně výstavby dopravní infrastruktury za posledních 30 let děje nemá obdoby, těmi průtahy, soudy, aktivisty, atd se nám to celé ohromně prodražuje a jsme lidově řečeno v …..
Nezapomeňte znovu volit ty stejné voly.
Komunisti slibovali dostavbu dálnic do roku 1990, tihleti svého času do roku 2020… Slibem nezarmoutíš. Ještě že máme v dopravě ono kouzelné slovo „výhled“, což může být pět let, dvacet let nebo i sto let. Ale víme, jaký je „výhledový stav“.
Komunisti také postavili rychlostní silnici napříč obcí a nikoho se neptali. Strana rozhodla a stavělo se. Ideální není ani jeden stav – od extrému k extrému.
Jo, nejedno město rozťal průtah na dvě půlky. Ještě ten kruháč v půlce kopce…
A dneska se řeší obchvat, který se tehdy zavrhnul pro příliš moc problémů.
Ne pane, to je zcela normální. Raději si pusťte film „Vlastníci“.
Vaše snaha najít „rychlá řešení za každou cenu“ znamenají akorát zvůli a bezpráví. Jestli chcete, aby o vašem životě rozhodoval někdo jiný, tak to raději abyste přišel o volební právo.
Snad se někdy po ní svezu.
my čekáme na středočeskou D3 už také dlouho, když jsme kupovali pozemek na stavbu domu, mluvilo se o dokončení 2010, když jsme dostavěli tak už se mluvilo o 2020 a ted když už tam pěkných pár let bydlíme se mluví o roku 2030
My čekáme na D52, abychom se jako lidi mohli dostat do hlavního města.
Jako do Vídně? 😀 😉
My cekame na dokonceni D0. Tak to jsem zvedav, kdo z nas se docka nejdrive. D3, D0 nebo D52? 😀 Jeste by nekdo mohl prihodit D35, ale tam to ted celkem odsejpa 🙂
Kdybych si měl tipnout, tak z těch co jmenujete bude určitě první D35. Po podepsání memoranda už tam snad žádný větší problém není. Zbývá se „pouze“ klasicky propapírovat k výstavbě. Následovat bude jihovýchodní část D0, která skončí u soudu, ale nakonec se někdy kolem roku 2025 přece jen začne stavět. Jako optimista věřím i v D52, ovšem bez části vedoucí přes Nové Mlýny, která ještě dlouho zůstane pouze jako dvoupruh. Pokud se nestane zázrak, tak středočeská D3 ani severní část D0 se do roku 2030 nezahájí, v obou případech se budou znovu prověřovat již zamítnuté alternativní varianty, aby se nakonec… Číst vice »
„…už tam snad žádný větší problém není“
Bohužel to tak není úplně pravda. MD si vážně pohrává s myšlenkou stavět D35 formou PPP. To je velké riziko a může se to na tom zaseknout na hezkých pár let.
Přihazuju D49. Valašsko je taky stále odříznuté 🙁 Asi bude rychlejší jezdit na Valmez a pak po nové přípojce na D48 🙁
Souhlasim. Valassko je extremne spatne napojene na „svet“.
přihazuu D43
Tu můžete zrovna zase škrtnout, žádná D43 se stavět nebude. Připravuje se nová I/43. Mezi Svitávkou a Moravskou Třebovou ještě není ani rozhodnuto, že to bude 2+2.
Tak D52 je katastrofa sama o sobe. S tou bych do konce roku 2030 rozhodne nepocital. At uz prvni, ci druha generace eko-aktivistu to proste nedovoli do roztrhani tela.
A pak už nebude potřeba.
„EIA je podklad pro správní řízení, nikoliv pro to, jestli se stavba realizuje, či nerealizuje“, řekl Mátl.
To dává celkem logiku. Mám platnou studii EIA na základě platné legislativy s nějakou dobou platnosti. Na základě toho v daném období platnosti rozhoduji, či můžu nebo nemůžu stavit. Pokud můžu, tak mám v ruce stavební povolení, které přeci musí být nadřazené EIA, tím pádem i jeho platnost.
Žádný nepodplacený úředník vám nevypíše stavební povolení na základě EIA, která by v průběhu stavby (platnosti stavebního povolení) vypršela. Mátl buď plácá, nebo musí mít velmi velkou důvěru ve své úředníky, že do toho půjdou.
Váš výklad by ovšem v podstatě znamenal, že stavba musí být zkolaudována před koncem platnosti EIA…
To není můj výklad. To je realita chování českých úřadů, kde úředník raději něco zamitne, nez aby riskoval nejaky spatny vyklad.
… a když to zobecníme, tak i do doby platnosti všech ostatních závazných stanovisek dotčených orgánů 🙂
To je naprostá blbost. Platnost EIA je prostě nějaké datum, do kterého jsou ty papíry platné. To co píšete by možná byla pravda, kdyby bylo v EIA napsáno, že má platnost pouze do roku 2022, protože od té doby tam budou žít sloni a bylo by nutné nové posouzení. Překročením toho data se nic v realitě nezmění, takže není žádný důvod, proč by si úředník přidělával práci spekulacema, jak dlouho ještě bude platit ten dokument na stole, pokud stihne vydat rozhodnutí před koncem platnosti
Lžete si doma, ale nezkoušejte tady veřejně oblbovat lidi. V zákoně je to jasně napsané. A každý si to může najít.
Už tohle spekulování nad výklady není nic dobrého a nebudí zrovna důvěru. Jedou prostě na kost, není prostor pro chyby, jinak hrozí odsun o 5-10 let a to si Andy nemůže dovolit (nejen, že sám potřebuje dálnici pro navýšení výroby v Precheze).
Vždyť tam onehdá získal vlečku. Sice způsobem „rozmetadlo hnoje v obýváku“, ale z toho je vidět jak moc ji chtěl.
V prvé řadě jde o občany města Přerova. Ta zahlcenost města auty je katastrofální. Precheza se s dálnicí jen přirozeně sveze. Dálnice se tady plánuje od 80 tých let kdy Precheza ještě pod koncern Agrofert nepatřila.